View Full Version : Αγορά Αλυσίδας-γραναζιων και συντήρηση.
Billybob
25/05/2025, 11:19
Καλημέρα στο φόρουμ. Έρχεται η ώρα για αλλαγή αλυσίδας-γραναζιων στο xt660x μου.
Απο τον προηγουμενο ιδιοκτητη η μηχανη φοραει
Jt γραναζια και DID αλυσιδα, χωρις o ring ή x ring απο οτι καταλαβαινω. Την καθαριζω με παραφινελαιο και πινελακι και μου εβγαλε περιπου 20.000 χιλιομετρα, 25.000 συνολικα ας πουμε μαζι με τα χιλιομετρα του προηγούμενου (εχει φτασει στο τερμα του ψαλιδου η ρυθμιση των ρεγουλατορων). Θα μπορούσε να βγαλει και παραπανω πιστευω αλλα απο δικο μου λαθος, την τεντωνα παραπανω απο οσο επρεπε, εβγαλε αυτα τα χιλιομετρα.
Εψαξα επιλογες 520 παχους και 110 μηκος, που ειναι οι διαστασεις για το μαμα 15-45 γραναζωμα και στην αρχη σκεφτομουν να βαλω παλι μια απλη επωνυμη αλυσιδα χωρις o/x ring και jt γραναζια για οικονομια χρηματων. Βεβαια απο οσο εψαξα , ολοι λενε οτι οι απλες αλυσιδες εχουν πολυ μικροτερη διαρκεια ζωης σε σχεση με μια sealed αλυσιδα.
Τα ερωτηματα μου ειναι:
-Ο συνδυασμος βουρτσα-παραφινελαιο-πιεστικο, ειναι επιβλαβης στα τσιμουχακια μιας sealed αλυσιδας ή πρεπει να αγορασω ειδικα σπραυ καθαρισμου τα οποια ειναι σχετικα μη οικονομικα σε σχεση με το ~2€/λιτρο παραφινελαιο;
-Αξιζουν τα χρηματα για ενα renthal γραναζωμα που κοστιζει σχεδον διπλασια απο τα κλασσικα Rk/Jt, ή αρκει να βαλω μια καλη αλυσιδα; Αξιζει να αναφερω οτι τα γραναζια μου ειναι σε πολυ καλη κατασταση σε σχεση με την αλυσιδα που εχει γινει σοβρακο.
Παραφινελαιο κανει αψογη δουλεια
δεν χρειαζεται να χρησιμοποιησεις πιεστικο(βασικα πουθενα δεν χργσιμοποιουμε πιεστικο στο μοτοσακο)
και τα JT μια χαρα ποιοτικοτατα ειναι
Βαλε μια καλη σειρα απο τις γνωστες μαρκες αλυσιδων και δεν θα εχεις κανενα θεμα
Lioulios
25/05/2025, 11:41
Παραφινέλαιο χρησιμοποιω δεν θυμαμαι ποσα χρονια .
Ψεκαζω ( το χω βαλει σε ψεκαστηρι) , αφηνω κανενα 20λεπτο και με την ειδικη βουρτσα, τρυβω καλα και σκουπιζω με πανι (μια παλια βαμβακερη μπλουζα)
Αφηνω μια μερα ή μιση ...και λαδωνω μονο με ipone road (γιατι υπαρχει και offroad) μετα απο χριση .Να κανω δηλ καποια χιλιομετρα να ειναι ζεστη .
Πιεστικο στην αλυσιδα δεν εχω ριξει ποτε .
Νομιζω αυτο ειναι καλη λυση σε καθαρα και εντουρο μετα απο προπονηση ή αγωνα.
Δεν ξερω αν αυτο που κανω ειναι το πιο σωστο , αλλα προβλημα δεν ειχα ποτε και οι αλυσιδες με τα γραναζια κρατανε σχετικα αρκετα .
Χρησιμοποιω μονο επώνυμα απο το πανω ραφι .
Regina , afam κτλ
Billybob
25/05/2025, 11:46
Επρεπε να το διευκρινισω αλλα εννοείται δεν την χτυπαω με το πιεστικο απο μικρη αποσταση. Προτιμω να την πλενω και εγω με λαστιχο αλλα επειδη δεν εχω αυλη στο σπιτι δεν ειναι παντα εφικτο και η επομενη ευκολη λύση ειναι το πιεστικο.
Επομενως το παραφινελαιο ειναι οκαυ σε sealed αλυσιδες ;
Billybob
25/05/2025, 11:48
Παραφινέλαιο χρησιμοποιω δεν θυμαμαι ποσα χρονια .
Ψεκαζω ( το χω βαλει σε ψεκαστηρι) , αφηνω κανενα 20λεπτο και με την ειδικη βουρτσα, τρυβω καλα και σκουπιζω με πανι (μια παλια βαμβακερη μπλουζα)
Αφηνω μια μερα ή μιση ...και λαδωνω μονο με ipone road (γιατι υπαρχει και offroad) μετα απο χριση .Να κανω δηλ καποια χιλιομετρα να ειναι ζεστη .
Πιεστικο στην αλυσιδα δεν εχω ριξει ποτε .
Νομιζω αυτο ειναι καλη λυση σε καθαρα και εντουρο μετα απο προπονηση ή αγωνα.
Δεν ξερω αν αυτο που κανω ειναι το πιο σωστο , αλλα προβλημα δεν ειχα ποτε και οι αλυσιδες με τα γραναζια κρατανε σχετικα αρκετα .
Χρησιμοποιω μονο επώνυμα απο το πανω ραφι .
Regina , afam κτλ
Εγω συνηθως μετα το πλυσιμο κανω μια βολτα να ανεβασει λιγο θερμοκρασια για να στεγνωσει και πριν την παρκαρω ριχνω λιπαντικο για να "κατσει". Εχω δοκιμασει διαφορα και προτιμω της motul και της motorex τα road σπραυ γιατι κολλανε σχετικα καλα πανω στην αλυσιδα και δεν πεταγονται.
Billybob
25/05/2025, 11:51
Ποσα χιλιομετρα βγαζει ενα σετ σε μια μηχανη μεσαιου κυβισμου οπως το χτ;
Θεωρω πως εμενα μου εβγαλε λιγο γιατι περα το οτι τεντωνα πολυ, ανεβαζω συχνα δικαβαλο και ισως τρωει περισσοτερο φορτωμα απο οσο αντεχει για να μην ξεχιλωσει. Το βρισκω λιγο δυσκολο το τεντωμα στο συγκεκριμενο μηχανακι, ειτε την τεντωνω πολυ ειτε την εχω λασκα...και στο μανουαλ δεν ειναι τελειως ξεκαθαρος ο σωστος τροπος τεντωματος.
karellen
25/05/2025, 12:15
Ποσα χιλιομετρα βγαζει ενα σετ σε μια μηχανη μεσαιου κυβισμου οπως το χτ;
Θεωρω πως εμενα μου εβγαλε λιγο γιατι περα το οτι τεντωνα πολυ, ανεβαζω συχνα δικαβαλο και ισως τρωει περισσοτερο φορτωμα απο οσο αντεχει για να μην ξεχιλωσει. Το βρισκω λιγο δυσκολο το τεντωμα στο συγκεκριμενο μηχανακι, ειτε την τεντωνω πολυ ειτε την εχω λασκα...και στο μανουαλ δεν ειναι τελειως ξεκαθαρος ο σωστος τροπος τεντωματος.
Άνετα βγάζεις 25.000+ χλμ με ένα μεσαίου κόστους σετ,αρκεί να ελέγχεις που και που να είναι σωστό το τέντωμα της αλυσίδας.Ο επιτρεπόμενος τζόγος είναι 4-5,5 εκ. πάνω κάτω,δηλαδή να τεντώνει 2-3 πόντους πάνω και άλλο τόσο κάτω.
Δεν είναι δύσκολη η ρύθμιση λασκάρεις το παξιμάδι του άξονα και ρυθμίζεις με τις 2 βιδούλες αριστερά και δεξιά,καλύτερα όμως να την έχεις σε όρθιο σταντ.
Η διαδικασία είναι ίδια είτε το ΧΤΧ είναι gen 1 ή gen 2,ποιο έχεις εσύ?
Lioulios
25/05/2025, 13:01
Εγω συνηθως μετα το πλυσιμο κανω μια βολτα να ανεβασει λιγο θερμοκρασια για να στεγνωσει και πριν την παρκαρω ριχνω λιπαντικο για να "κατσει". Εχω δοκιμασει διαφορα και προτιμω της motul και της motorex τα road σπραυ γιατι κολλανε σχετικα καλα πανω στην αλυσιδα και δεν πεταγονται.
Αν δοκιμασεις της ipone δεν θα ξαναβαλεις αλλο .
Ελαχιστο ψεκασμα .μια ,δυο στροφες η αλυσιδα και ειναι κομπλε .
taisteal
25/05/2025, 13:24
Για μακροζωία χρησιμοποιώ βαλβολινη και ούτε καθάρισμα δεν χρειάζεται η αλυσίδα.
Αλλά λερώνει ζάντα κτλ
Billybob
25/05/2025, 14:24
Άνετα βγάζεις 25.000+ χλμ με ένα μεσαίου κόστους σετ,αρκεί να ελέγχεις που και που να είναι σωστό το τέντωμα της αλυσίδας.Ο επιτρεπόμενος τζόγος είναι 4-5,5 εκ. πάνω κάτω,δηλαδή να τεντώνει 2-3 πόντους πάνω και άλλο τόσο κάτω.
Δεν είναι δύσκολη η ρύθμιση λασκάρεις το παξιμάδι του άξονα και ρυθμίζεις με τις 2 βιδούλες αριστερά και δεξιά,καλύτερα όμως να την έχεις σε όρθιο σταντ.
Η διαδικασία είναι ίδια είτε το ΧΤΧ είναι gen 1 ή gen 2,ποιο έχεις εσύ?
Gen1 εχω και την εχω ρυθμισει και με την ροδα να ακουμπαει στο πατωμα, και σε σταντ που την σηκωνει απο το ψαλιδι και με κουτσουρο στην βαση της ποδιας. Νομιζω ο καλυτερος τροπος ειναι με το σταντ ψαλιδιου αλλα αυτο που με δυσκολευει ειναι το απο που υπολογιζω τα 4.5-5εκ τζογου; Απο το κατω μερος του ψαλιδιου πιεζοντας την αλυσιδα ;
kostaskk
25/05/2025, 14:59
Σημασία δεν έχει το αν,και πότε την καθαρίζεις αλλά κάθε πότε την λαδωνεις.
Έχω καμία 70.000 χιλιόμετρα σε κινέζικο παπί,
Δυόμισι χρόνια ντελιβερι, κάνω 2500 χιλιομετρα τον μήνα, η αλυσίδα είναι καλή ακόμα,, μπορεί να φτάσει και τα 100.000... δεν την καθάρισα ποτέ.
Αλλά κάθε μέρα η κάθε 2 πέφτει πάνω της με πινέλο μισό ποτήρι παλιό λάδι παπιου.
Στάζει. Πάτωμα έχει γίνει μαύρο, ζάντα μαύρη, αφήνω και σταγόνες άμα παρκάρω κάπου μετά από λάδωμα, αλλά η αλυσίδα δεν χάλασε,, ακόμα την μαμά έχει
karellen
25/05/2025, 15:09
... αλλα αυτο που με δυσκολευει ειναι το απο που υπολογιζω τα 4.5-5εκ τζογου; Απο το κατω μερος του ψαλιδιου πιεζοντας την αλυσιδα ;
Το μέτρημα το κάνεις να ακουμπάει η μηχανή κανονικά δηλ με το πλαϊνό στάντ,τσούλησε την όμως λίγο μπρος-πίσω ώστε να 'σφίξει' λιγάκι η αλυσίδα.
Από κει κι ύστερα όταν την πιέζεις από το κάτω μέρος κοίτα να σηκώνεται 1-2 δάχτυλα το πολύ.
462674
Billybob
25/05/2025, 17:20
Σημασία δεν έχει το αν,και πότε την καθαρίζεις αλλά κάθε πότε την λαδωνεις.
Έχω καμία 70.000 χιλιόμετρα σε κινέζικο παπί,
Δυόμισι χρόνια ντελιβερι, κάνω 2500 χιλιομετρα τον μήνα, η αλυσίδα είναι καλή ακόμα,, μπορεί να φτάσει και τα 100.000... δεν την καθάρισα ποτέ.
Αλλά κάθε μέρα η κάθε 2 πέφτει πάνω της με πινέλο μισό ποτήρι παλιό λάδι παπιου.
Στάζει. Πάτωμα έχει γίνει μαύρο, ζάντα μαύρη, αφήνω και σταγόνες άμα παρκάρω κάπου μετά από λάδωμα, αλλά η αλυσίδα δεν χάλασε,, ακόμα την μαμά έχει
Σε παπι ειναι λογικο να αντεχει παραπανω καθως δεν δεχεται αντιστοιχο ζορισμα με μια αλυσιδα μηχανης. Βεβαια το λαδωμα με λαδι μηχανης και να σταζει κατω το θεωρώ επικινδυνο. Δεν θελει πολυ απο την ζαντα να φτασει στο πισω λαστιχο και να συμβει κατι κακο....
grinderx
25/05/2025, 18:55
Ρε παιδιά να ρωτήσω κάτι με την ευκαιρία: Γιατί διαβάζω συνέχεια πως το λάδωμα καλό είναι να γίνεται με αλυσίδα ζεστή/μετά από βόλτα;
Ρε παιδιά να ρωτήσω κάτι με την ευκαιρία: Γιατί διαβάζω συνέχεια πως το λάδωμα καλό είναι να γίνεται με αλυσίδα ζεστή/μετά από βόλτα;
Επειδή έχουν, 1ον, διασταλεί τα μέταλλα (άρα εισχωρεί καλύτερα το λιπαντικό εκεί που πρέπει) και 2ον, τα όποια λιπαντικά (κυρίως βαλβολίνες και γρασσοειδή) με την θερμότητα "νερώνουν" και εισχωρούν επίσης εύκολα εκεί που πρέπει και όταν κρυώσουν, κάθονται εκεί που πρέπει :lol:
Μπακαλίστικο, αλλά μάλλον κατάλαβες τι λέω....
Επίσης, εγώ δεν την καθαρίζω ποτέ, την λαδώνουν στο....σέρβις, έχω ένα nomame σπρει και αν έχω να κάνω βόλτα τύπου 300< χλμ. σε επαρχιακό/εθνικό δρόμο, την προηγούμενη ψεκάζω έναν γύρο και αυτό είναι όλο.
Κοινώς, δεν την ενοχλώ και δεν με ενοχλεί....:D
moto_Princess
25/05/2025, 19:26
DID X RING είναι αρκετά καλή μαζί με τα JT, που τα έχω πάνω.
Χωρίς o ring που είχε παλιότερα ήθελε ποιο συχνά λάδωμα.
Λάδι spray βάζω της HONDA
Μου την ρυθμίζουν με το βάρος μου πάνω στην μοτο.
grinderx
25/05/2025, 19:34
Επειδή έχουν, 1ον, διασταλεί τα μέταλλα (άρα εισχωρεί καλύτερα το λιπαντικό εκεί που πρέπει) και 2ον, τα όποια λιπαντικά (κυρίως βαλβολίνες και γρασσοειδή) με την θερμότητα "νερώνουν" και εισχωρούν επίσης εύκολα εκεί που πρέπει και όταν κρυώσουν, κάθονται εκεί που πρέπει :lol:
Μπακαλίστικο, αλλά μάλλον κατάλαβες τι λέω....
Επίσης, εγώ δεν την καθαρίζω ποτέ, την λαδώνουν στο....σέρβις, έχω ένα nomame σπρει και αν έχω να κάνω βόλτα τύπου 300< χλμ. σε επαρχιακό/εθνικό δρόμο, την προηγούμενη ψεκάζω έναν γύρο και αυτό είναι όλο.
Κοινώς, δεν την ενοχλώ και δεν με ενοχλεί....:D
Ευχαριστώ γείτονα :)
Billybob
25/05/2025, 19:51
DID X RING είναι αρκετά καλή μαζί με τα JT, που τα έχω πάνω.
Χωρίς o ring που είχε παλιότερα ήθελε ποιο συχνά λάδωμα.
Λάδι spray βάζω της HONDA
Μου την ρυθμίζουν με το βάρος μου πάνω στην μοτο.
Το ιδανικο ειναι αυτο, αλλα δεν γινεται αμα την τεντωνεις μονος.
RaGe_Raptor
25/05/2025, 20:06
το ιδανικό είναι να ελέγχεται η τάνυση σε όλη την περίμετρο της αλυσίδας κι όχι σε 1 μόνο σημείο.
sapila racing
26/05/2025, 08:44
Ολα οσα σου εγραψαν ισχυουν γενικα για ολες τις μοτο.
Αλλα στο XTX σου υπαρχει ενα πρόβλημα σχεδιαστικο, μαλακια της Yamaha, που μειώνει σημαντικα την διαρκεια ζωής της αλυσιδας και των γραναζιων.
Το προβλημα ειναι το 15/45 που εχει απο μαμα και δινει λογο 3 ακριβως, κατι που πρεπει να αποφευγεται.
Θα σου προτεινα να αλλάξεις ελαφρως το γρανάζωμα κατα ενα δοντι πισω για να το αποφύγεις.
moto_Princess
26/05/2025, 09:15
Ολα οσα σου εγραψαν ισχυουν γενικα για ολες τις μοτο.
Αλλα στο XTX σου υπαρχει ενα πρόβλημα σχεδιαστικο, μαλακια της Yamaha, που μειώνει σημαντικα την διαρκεια ζωής της αλυσιδας και των γραναζιων.
Το προβλημα ειναι το 15/45 που εχει απο μαμα και δινει λογο 3 ακριβως, κατι που πρεπει να αποφευγεται.
Θα σου προτεινα να αλλάξεις ελαφρως το γρανάζωμα κατα ενα δοντι πισω για να το αποφύγεις.
καλημερα,
γιατι το 3 πρεπει να αποφευγεται ? αν το κανεις +1 εκτος του -1 που προτινεις ειναι ΟΚ ? (ναι θα κοντυνει)
το ιδανικό είναι να ελέγχεται η τάνυση σε όλη την περίμετρο της αλυσίδας κι όχι σε 1 μόνο σημείο.
Το πλέον σωστό....
Αν η αλυσίδα αλλού έχει τζόγο και αλλού είναι τσιτωμένη, έχει ήδη χαιρετήσει τον μάταιο τούτο κόσμο....
καλημερα,
γιατι το 3 πρεπει να αποφευγεται ? αν το κανεις +1 εκτος του -1 που προτινεις ειναι ΟΚ ? (ναι θα κοντυνει)
Η σχέση δεν θα κοντύνει, θα μακρύνει ελάχιστα.
Ο λόγος είναι ότι τα ίδια δόντια των γραναζιών πέφτουν κάθε φορά στις ίδιες τρύπες της αλυσίδας με αποτέλεσμα την ανομοιόμορφη φθορά τους....
Billybob
26/05/2025, 09:31
Ολα οσα σου εγραψαν ισχυουν γενικα για ολες τις μοτο.
Αλλα στο XTX σου υπαρχει ενα πρόβλημα σχεδιαστικο, μαλακια της Yamaha, που μειώνει σημαντικα την διαρκεια ζωής της αλυσιδας και των γραναζιων.
Το προβλημα ειναι το 15/45 που εχει απο μαμα και δινει λογο 3 ακριβως, κατι που πρεπει να αποφευγεται.
Θα σου προτεινα να αλλάξεις ελαφρως το γρανάζωμα κατα ενα δοντι πισω για να το αποφύγεις.
Για ποιον λογο να αποφευγεται; Πρωτη φορα το ακουω.
sapila racing
26/05/2025, 09:40
καλημερα,
γιατι το 3 πρεπει να αποφευγεται ? αν το κανεις +1 εκτος του -1 που προτινεις ειναι ΟΚ ? (ναι θα κοντυνει)
Το γιατι πρεπει να αποφευγεται ακεραιος λογος τελικης μεταδοσης δεν ειναι τοσο απλο να το περιγραψω. Ειναι θεμα που περιγραφεται στο μαθημα Στοιχεια Μηχανων στην Μηχανολογια.
Καπου το εχω ξαναπεριγραψει εδω μεσα παλιοτερα.
Αυτο που συμβαινει με ακεραιο λογο ειναι πως τα ιδια δοντια γραναζιων συναντουνται συνεχεια με τους ιδιους κρικους της αλυσιδας και μικρες ατελειες που παντα υπαρχουν μεγενθυνονται με αυτον τον τροπο.
Εγω δεν προτεινα +1 η -1, αυτο θα το αποφασισει ο κατοχος βασει των αναγκων του.
moto_Princess
26/05/2025, 10:24
Το γιατι πρεπει να αποφευγεται ακεραιος λογος τελικης μεταδοσης δεν ειναι τοσο απλο να το περιγραψω. Ειναι θεμα που περιγραφεται στο μαθημα Στοιχεια Μηχανων στην Μηχανολογια.
Καπου το εχω ξαναπεριγραψει εδω μεσα παλιοτερα.
Αυτο που συμβαινει με ακεραιο λογο ειναι πως τα ιδια δοντια γραναζιων συναντουνται συνεχεια με τους ιδιους κρικους της αλυσιδας και μικρες ατελειες που παντα υπαρχουν μεγενθυνονται με αυτον τον τροπο.
Εγω δεν προτεινα +1 η -1, αυτο θα το αποφασισει ο κατοχος βασει των αναγκων του.
Δηλαδη αν αλλαξω στο δικο μου, με +1 δοντι θα ειναι καλυτερα απο θεμα ζωης της αλυσιδας.
Λεω +1 γιατι ειναι μικρο 125.
Να το εχω στο μυαλο μου σε οποια αλλαγη, για αυτο ρωταω.
Δηλαδη αν αλλαξω στο δικο μου, με +1 δοντι θα ειναι καλυτερα απο θεμα ζωης της αλυσιδας.
Λεω +1 γιατι ειναι μικρο 125.
Να το εχω στο μυαλο μου σε οποια αλλαγη, για αυτο ρωταω.
αλλο πραμα κανει το + ή - στο μπροστα κ αλλο στο πισω γραναζι
εξαρταται για ποιο μιλας
Δηλαδη αν αλλαξω στο δικο μου, με +1 δοντι θα ειναι καλυτερα απο θεμα ζωης της αλυσιδας.
Λεω +1 γιατι ειναι μικρο 125.
Να το εχω στο μυαλο μου σε οποια αλλαγη, για αυτο ρωταω.
+1 δόντι μπροστά (η αναλογία είναι περίπου 1 μπρος προς 3 πίσω) μακραίνει πολύ η τελική μετάδοση και επειδή έχεις μικρά κυβικά, θα ψοφάει στις ανηφόρες αλλά και γενικά.
-1 δόντι Μπροστά κονταίνει αρκετά και "τελειώνει" νωρίς από στροφές η μηχανή.
Εφόσον δεν είναι 15/45 (που δεν νομίζω ότι είναι) στο δικό σου, άστο ως έχει.
DoctoR_k6
26/05/2025, 13:15
+1 δόντι μπροστά (η αναλογία είναι περίπου 1 μπρος προς 3 πίσω) μακραίνει πολύ η τελική μετάδοση και επειδή έχεις μικρά κυβικά, θα ψοφάει στις ανηφόρες αλλά και γενικά.
-1 δόντι Μπροστά κονταίνει αρκετά και "τελειώνει" νωρίς από στροφές η μηχανή.
Εφόσον δεν είναι 15/45 (που δεν νομίζω ότι είναι) στο δικό σου, άστο ως έχει.
Αλλαζει και το πισω γραναζι ρε συ. Δεν χρειαζεται το μπροστα οπωσδηποτε.
Μπορει να το μακρυνει/κοντυνει ελαφρως παιζοντας απο πισω.
Αλλαζει και το πισω γραναζι ρε συ. Δεν χρειαζεται το μπροστα οπωσδηποτε.
Μπορει να το μακρυνει/κοντυνει ελαφρως παιζοντας απο πισω.
Εξυπακούεται αυτό ρε συ, βαριόμουν να τα γράψω όλα :p
Απλώς για το συγκεκριμένο δεν υπάρχει λόγος να κάνει κάποια αλλαγή.....
Lioulios
26/05/2025, 13:48
Αλλαζουμε πολυ πιο ευκολα,γρηγορα και πιο φθηνα σε κοντυτερη μεταδοση αν αλλαξουμε μπροστινο .
Big , κοιτα τι βρηκα !
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=129376&highlight=%CE%93%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CF%89%CE%BC%CE%B1+adv
Ενας γενικος μπουσουλας μετα απο πολλες αλλαγες ειναι πως αν κανεις χιλιομετρα σε ανοιχτους δρομους , δεν υπαρχει λογος να κοντηνεις τη μεταδοση σε μια μοτο.
Αν κινησαι πολυ επαρχιακο ή ακομα και χωματινες διαδρομες , ειναι καλυτερο το κοντο.
Με το 950 που πηγαινα στα χωματα , πολυ επαρχιακο και σπανια εθνικη , το πιο κοντο μου αρεσε περισσοτερο.
Με το Αφρικα τωρα που κανω σχετικα πιο πολυ εθνικη σε σχεση με παλια , το σκεφτωμαι αν θα το βαλω απανω ή οχι .
Εχω ήδη ενα μικροτερο μπροστινο στο συρταρι.
Αλλαζουμε πολυ πιο ευκολα,γρηγορα και πιο φθηνα σε κοντυτερη μεταδοση αν αλλαξουμε μπροστινο .
Big , κοιτα τι βρηκα !
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=129376&highlight=%CE%93%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CF%89%CE%BC%CE%B1+adv
Ενας γενικος μπουσουλας μετα απο πολλες αλλαγες ειναι πως αν κανεις χιλιομετρα σε ανοιχτους δρομους , δεν υπαρχει λογος να κοντηνεις τη μεταδοση σε μια μοτο.
Αν κινησαι πολυ επαρχιακο ή ακομα και χωματινες διαδρομες , ειναι καλυτερο το κοντο.
Με το 950 που πηγαινα στα χωματα , πολυ επαρχιακο και σπανια εθνικη , το πιο κοντο μου αρεσε περισσοτερο.
Με το Αφρικα τωρα που κανω σχετικα πιο πολυ εθνικη σε σχεση με παλια , το σκεφτωμαι αν θα το βαλω απανω ή οχι .
Εχω ήδη ενα μικροτερο μπροστινο στο συρταρι.
Αν, όμως, θες να το μακρύνεις/κοντύνεις σε μικρότερη αναλογία, εκεί αναγκαστικά παίζεις με το πίσω καθώς ένα δόντι εμπρός ισοδυναμεί με (περίπου) 3 πίσω....
Lioulios
26/05/2025, 16:49
Ε ναι .
Δηλαδη αν αλλαξω στο δικο μου, με +1 δοντι θα ειναι καλυτερα απο θεμα ζωης της αλυσιδας.
Λεω +1 γιατι ειναι μικρο 125.
Να το εχω στο μυαλο μου σε οποια αλλαγη, για αυτο ρωταω.
Στο 125 η μεταδοση ειναι τελεια,δεν χρειαζεται κατι,ετσι και αλλιως εισαι ολη την ωρα στην αλλαγη,καλη συντηρηση στην αλυσιδα και αφηνεις την μεταδοση ως εχει.
Εγώ πάντως 30+ χρόνια που οδηγώ μηχανάκια δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με την αλυσίδα και ουδέποτε είχα πρόβλημα.
Υποθέτω ότι μου την σενιάρουν στο κάθε service αλλιώς φαντάζομαι θα είχε κλατάρει.
Τώρα ας πούμε είμαι στα 36000 χλμ στο MT-07 και δεν την έχω ακουμπήσει. Μου είπαν βέβαια στο τελευταίο service ότι θα μου την αλλάξουν (όπως και τα αλυσιδογράναζα) στα 40000 χλμ οπότε φαίνεται ότι κάποιος εκεί μέσα στο service της Yamaha την κοιτάζει :lol:
Billybob
26/05/2025, 18:34
Εγώ πάντως 30+ χρόνια που οδηγώ μηχανάκια δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με την αλυσίδα και ουδέποτε είχα πρόβλημα.
Υποθέτω ότι μου την σενιάρουν στο κάθε service αλλιώς φαντάζομαι θα είχε κλατάρει.
Τώρα ας πούμε είμαι στα 36000 χλμ στο MT-07 και δεν την έχω ακουμπήσει. Μου είπαν βέβαια στο τελευταίο service ότι θα μου την αλλάξουν (όπως και τα αλυσιδογράναζα) στα 40000 χλμ οπότε φαίνεται ότι κάποιος εκεί μέσα στο service της Yamaha την κοιτάζει :lol:
Οσο κακο μπορει να ειναι το να μην ασχολεισαι με τα μηχανολογικα της μηχανης τοσο ειναι και χαρισμα.
Δεν σε νοιάζει τιποτα απλα καβαλας...
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.