Σύνδεση

View Full Version : ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ρουλεμάν στροφάλου σε xtx 660



Saiko
29/06/2025, 23:09
Καλησπέρα ! Αντιμετωπίζω πρόβλημα στο xtx μου μετά από 125 χιλ km με τα ρουλεμαν στροφάλου, από ότι μου είπε ο μηχανικός μου που την επισκευάζει !
Μου έδειξε και τον στρόφαλο που κουνιέται λιγάκι βαζοντας ένα κατσαβίδι από κάτω.
Έχω ακινητοποιήσει την μηχανή αλλα εχω μπερδευτεί γενικά κ θα ηθελα την βοηθεια σας!
Ο μηχανικός μου λεει ότι πρεπει να κατεβασει την μηχανή κ να γίνει ρεκτιφιέ αγοράζοντας τα ανταλλακτικά όπως μπιέλα,πιστόνι. καδένας κ ταχυτήρα, φλάτζες-τσιμούχες ασφαλειες, καμπανα, αντίβαρα κ.λ.π !
Μηχανουργείο μετά να πάει κ.λπ.
Διαδικασία χρονοβόρα και δύσκολη κ οικονομικά ασυμφορη.. Και ότι πρέπει να αλλαχτουν όλα αυτά για να δουλεψει σωστα μετα η μηχανή !
Η να βρούμε μια άλλη μεταχειρισμένη μηχανή να την βάλουμε πάνω, με ότι ρίσκο κ αυτή η επιλογή.

Ψάχνοντας στο ιντερνετ βρηκα τύπους-μηχανικους με το ιδιο πρόβλημα που το έλυσαν μονοι τους... ο 1 μου έγραψε

"Πρέπει να αντικαταστήσετε τη ροδέλα ασφάλισης και το παξιμάδι και να τα σφίξετε σωστά."

ο άλλος

"Ελέγξτε αν το παξιμάδι στο άκρο του άξονα είναι σφιχτό... αν δεν είναι, αυτός θα είναι ο θόρυβος."

Απλώς σφίγγω το παξιμάδι και αλλάζω την ασφάλεια. Ξέρω ότι ο ήχος είναι απαίσιος, αλλά η λύση είναι φθηνή και εύκολη.

Λογικά αυτές είναι προσωρινές λύσεις ? Αν η ζημιά εχει επεκταθεί στην μπιέλα και πιο μέσα ?
Το εκτιμώ όποιος μπορεί να βοηθησει !
Ευχαριστώ πολύ [/COLOR][/B][/B]

kostaskk
30/06/2025, 00:36
Μερικά από αυτά που λες δεν βγάζουν κάποιο νόημα.. για αρχή τι έκανε το μηχανάκι? Θορύβους, κόλλησε? Τι ήχους?

Αν χαλάσει το ρουλεμάν στρόφαλου,, λύνεις όλο το μοτέρ μεν,μέχρι τελευταίας βίδας, αλλά αλλάζεις μόνο τα 2 ρουλεμάν και είσαι έτοιμος θεωριτικα
Μαζί με φλάντζες τσιμουχες.. αυτό που σου λέει ο μηχανικός είναι ολοκληρωτική ανακατασκευή κινητήρα, και αντικαταστάσεις ανταλλακτικών που δεν έχουν καμία σχέση με το στρόφαλο,όπως κύλινδροπιστόνο, καμπάνα,αντίβαρα τα οποία μπορεί να είναι καλά και να μην θέλουν αλλαγή,, ειδικά αντίβαρα δεν έχουν ακούσει κανέναν ποτέ να λέει ότι άλλαξε.. οπότε μάλλον θέλει να βγάλει καλό μεροκάματο.. το σφίξιμο παξιμάδι ροδέλα ποιο λες? Απλά το πας και σε άλλους μηχανικούς να δεις τι θα πουν..
Αν έχει ανατιναχτεί, δλδ κόλλησε έσπασε,δεν παίρνει μπρος, τα κομμάτια του ρουλεμάν είναι μέσα σε όλο το μοτέρ τότε αλλάζει..
Στο λάδι έβγαλε τπτ γρεζια?

Saiko
30/06/2025, 01:06
Nαί, εκανε και κάνει έναν μικρό θόρυβο-ήχο και τον ρώτησα.....Η μηχανή πηγαίνει κανονικά, ουτε σταμάτησε ουτε κατι αλλο.. απλα δεν την κανω βόλτες μην κάνω μεγαλύτερη ζημιά ..... Μου ειπε οτι πρέπει να λυθεί το μοτερ και οτι μπορεί να έχει προχωρησει η ζημιά πιο μέσα και καλό θα ειναι να αλλαξει ολα αυτά.
σε ευχαριστώ για την απαντησή σου.

Saiko
30/06/2025, 01:09
Επίσης δεν νομιζω να θέλει να βγάλει καλο μεροκάματο γιατι μου είπε να παρω εγω τα ανταλλακτικά

taisteal
30/06/2025, 01:15
https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=141920

Διάβασε εδώ αν και δεν ξέρω αν συνέβαινε το ίδιο και στα xtx-xtr,δεν θυμάμαι.
Γενικά κάτι δεν λες σωστά ή ο μηχανικός σου θέλει ρεκτιφιέ.

kostaskk
30/06/2025, 05:26
Επίσης δεν νομιζω να θέλει να βγάλει καλο μεροκάματο γιατι μου είπε να παρω εγω τα ανταλλακτικά
Μια χαρά βγάζει,,, θα σφίξει την βίδα στρόφαλου μέσα σε 10 λεπτά,, και μετά θα σου πάρει 1000€ για υποτιθέμενη επισκευή μοτέρ,, θα του μείνουν και τα ανταλλακτικά σου για πούλημα μετά. Να βγάλει αλλά 1000

sanctusan
30/06/2025, 07:37
Αν ανοίξει το μοτέρ, μετά από 125.000χλμ και πάνω από 20ετία. Σίγουρα θέλει ΟΛΕΣ τις φλάτζες και κάποιες τσιμούχες και κάποιες ασφάλειες τουλάχιστον. Αν γίνει ο ελέγχος και η μπιέλα είναι οριακά, εγώ θα την άλλαζα αφού θα έχει γίνει το μοτέρ "τριαντάφυλλο".

Κάποια αναλώσιμα τύπου πιστόνι, ελατήρια, γυαλίσματα (ρεκτιφιέ), καδένα εκεντροφόρου, τεντωτήρας κ.α. μπορούν να γίνουν αργότερα ή καθόλου.

Επίσης καμπάνα και αντίβαρα, ούτε εγώ έχω ακούσει να αλλάζονται, ειδικά το αντίβαρο ποτέ. Το μόνο που έχω ακούσει είναι να αλλαχτεί το ρουλεμάν αντίβαρου προαιρετικά σε ανακατασκευή που ήθελαν να το κάνουν πένα.

stefanos
30/06/2025, 07:54
Και καδένα εκκεντροφόρου και τεντωτήρα είναι αμαρτία να μην αλλάξεις ,προσωπικά θα άλλαζα και ελατήρια στο πιστόνι τουλάχιστον. Το θέμα είναι εάν ο τζόγος στον στρόφαλο είναι σε κάθετη διεύθυνση ως πρός τον άξονα περιστροφής ή παράλληλα.

sanctusan
30/06/2025, 09:10
Συμφωνώ, αλλά αν δεν υπάρχει το budget, είναι κάτι που μπορείς να κάνεις και αργότερα. Αν κάνεις ολοκληρωμένη δουλειά μέσα στα κάρτερ, τα υπολοιπα διορθώνονται αργότερα.

Αλλά θα έριχνα πρώτα μία ματιά στο παξιμάδι.

Saiko
30/06/2025, 14:51
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντησεις σας παιδια...κ εγω γιαυτο εχω μπερδευτει γενικά.... ο μηχανικος ειναι κ φίλος μου....τα ανταλλακτικά που θα αγορασω θα τα βαλει στην μηχανη να κανουμε το μοτερ σαν καινουριο, επισης τον πιεζω να μ το φτιαξει γιατι δεν εχει πολυ χρονο μονο σαβ.κα μπορει να το δουλεψει...αλλα σκεφτομαι αν αξιζει να δωσω τοσα λεφτα κ σκεφτομαι να παρω ενα μεταχειρισμενο μοτέρ κ να κρατησω το παλιο να το εχω για ανταλλακτικα αν χρειαστει......
Παω τωρα σε ενα αλλο συνεργειο εδω κοντα στα νοτια να παρω μια αλλη γνωμη κ σας ενημερωνω !

Saiko
30/06/2025, 16:08
UPDATE
Επισκέφθηκα κ εναν αλλον μηχανικο που μου προτειναν εδω στα νότια της Αθήνας 2-3 φίλοι...... του λεω θελω να τσεκάρεις γιατι κάτι ακουω κατι στην μηχανή, ανοιγω την μηχανη στα 3 δευτερολεπτα μου λέει, κλείσε !!
Φιλε μάλλον τα ρουλεμαν του στροφάλου έχουν λιωσει ....χωρις καν να ανοιξει το καπάκι !! .....συζητησαμε κ μου ειπε ακριβως τα ιδια που μ εχει πει κ ο δικος μου μάστορας ... το μοτερ ειναι παλιό κ πρέπει να αλλαχτουν μέσα σχεδόν ολα κ.λ.π. μηχανουργεια κ.λ.π.
Οποτε μαλλον θα παω στην 2η λυση να αγορασω 1 μεταχειρισμένο μοτέρ.....