PDA

View Full Version : Αλυσίδα VS Ιμάντας



sanctusan
29/07/2025, 14:23
Έχω παρατηρήσει πως υπάρχει συμαντική εξέλιξη στους ιμάντες μετάδωσης.

Πλέον υπάρχουν αρκετά συγκριτικά και έτοιμα κιτ που μετατρέπεις τη μοτοσικλέτα σου από αλυσίδα σε ιμάντα με πολλά οφέλη.

Πλεονεκτήματα όπως το βάρος και η φασαρία ήταν πάντα γνωστά, αλλά πλέον μιλάνε για καλύτερη απόδωση με απόδειξη στο δυναμόμετρο και στη πίστα, δοκιμάζωντας σε σπορ μηχανάκια όπως το 790 Duke!!!

Εσείς τι λέτε;

https://www.youtube.com/watch?v=DEn_JSdavCg

Bowleno
29/07/2025, 15:17
Ενδιαφέρον φαίνεται... Μένει να δούμε τα κόστη τους... Κάτι 400+ ευρώ ο ιμάντας που έχω δει κατά καιρούς (για κάποιες BMW) δεν μου κάθονται και τόσο καλά....

borbos
29/07/2025, 15:36
ωραιο το βιντεο αλλα.....

Οι διαστασεις δεν μου φανηκαν ιδιες αλλα οκ.
Εβαλαν ενα βελτιωμενο προιον και στο συγκριναν με στοκ. Ας εβαζαν και μια καλυτερη lighter DID τοτε θα ειχε νοημα.
Αλλα το πιο συμαντικο, ιμαντας εκτεθημενος σε σκονη (τρομερο φαγωμα), ηλιος αλιωση ιμαντα, και δυναμεις σε μεγαλυτερες ιπποδυναμεις δεν νομιζω να εχει νοημα θα εσπαγε αργα η γρηγορα.

Αυα\τα απο μενα...

sanctusan
29/07/2025, 16:11
Ανάλογα το κόστος.

Επίσης με τον ιμάντα δε νομίζω να υπάρχει φθορά στα γρανάζια.

Σίγουρα για να μπει ο ιμάντας πρέπει να βγει το ψαλίδι, κάτι που δε μας δείχνει στο βίντεο

telegonos
29/07/2025, 17:19
Ανάλογα το κόστος.

Επίσης με τον ιμάντα δε νομίζω να υπάρχει φθορά στα γρανάζια.

Σίγουρα για να μπει ο ιμάντας πρέπει να βγει το ψαλίδι, κάτι που δε μας δείχνει στο βίντεο

Στις περισσότερες μοτό, που η δοκός του πλασίου, περνάει ΕΞΩ από την αλυσίδα, ναι, πρέπει να λυθεί το ψαλίδι.

Σε μοτό, που έχουν πλαίσιο τύπου pivotless π.χ. Honda VFR800F, VTR1000F , Aprilia RS660, δεν χρειάζεται να βγει το ψαλίδι, μόνο η βάση του μαρσπιέ.

Επίσης σε μοτό που το κάτω μέρος του πλαισίου, είναι ΜΕΣΑ από την αλυσίδα, π.χ.

463935

Ετσι, μέσα απο την αλυσίδα, είναι και το πλαίσιο στο ΚΤΜ του βίντεο.

sapila racing
30/07/2025, 08:24
Έχω παρατηρήσει πως υπάρχει συμαντική εξέλιξη στους ιμάντες μετάδωσης.

Πλέον υπάρχουν αρκετά συγκριτικά και έτοιμα κιτ που μετατρέπεις τη μοτοσικλέτα σου από αλυσίδα σε ιμάντα με πολλά οφέλη.

Πλεονεκτήματα όπως το βάρος και η φασαρία ήταν πάντα γνωστά, αλλά πλέον μιλάνε για καλύτερη απόδωση με απόδειξη στο δυναμόμετρο και στη πίστα, δοκιμάζωντας σε σπορ μηχανάκια όπως το 790 Duke!!!

Εσείς τι λέτε;

https://www.youtube.com/watch?v=DEn_JSdavCg

Παντα ηταν γνωστο πως ο ιμαντας ειναι πιο αποδοτικός απο αλυσιδα κινησης.
Πλεον η τεχνολογια τους προχωρησε και μπορουν να αντεξουν και πιο σοβαρες ροπες.
Προσοχη ομως!!
Αυτο που δεν αναφερουν ειναι πως χωματοδρομος απαγορευεται. Ακομα κι ενα χαλικακι να παει εκει μεσα μπορει να τον παρεις στο χερι και ειναι κι ακριβοι.

sanctusan
02/08/2025, 09:35
Είχα την εντύπωση πως λόγω της ελαστικότητας θα έχανε απόδοσης. Δεν είναι μόνο το θέμα της απόδοσης, αλλά και το θέμα της φασαρίας και πιο ελαφρύ στα αναρτώμενα μέρη.

Αν υπάρχει και κάποιο σπρέι καθαρισμού, πιθανόν να συντηρείται μια χαρά για αρκετό καιρο.

telegonos
02/08/2025, 09:42
Είχα την εντύπωση πως λόγω της ελαστικότητας θα έχανε απόδοσης. Δεν είναι μόνο το θέμα της απόδοσης, αλλά και το θέμα της φασαρίας και πιο ελαφρύ στα αναρτώμενα μέρη.

Αν υπάρχει και κάποιο σπρέι καθαρισμού, πιθανόν να συντηρείται μια χαρά για αρκετό καιρο.

Οι εσωτερικές τριβές του Ιμάντα, δλδ το ''ζυμωμα'' των υλικών του καθώς καμπτεται και κινείται, είναι μεγαλύτερη τριβή από μια συντηρημένη αλυσίδα. Οι ιμάντες ΓΕΝΙΚΑ έχουν ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ απώλεια σε θερμότητα από τις αλυσίδες.

Τώρα, γιατί στο βίντεο, ο ιμάντας έβγαλε ελαφρώς μεγαλύτερη ιπποδύναμη, έχει πολλές εξηγήσεις, δεν είναι όμως το αναμενόμενο.

Είναι οντως ελαφρύτεροι με το γρανάζι τους, και συμβάλουν θετικά στην ΜΗ-αναρτώμενη μάζα από τα συστήματα αλυσίδας-γρανάζι, το δε γρανάζι, δεν αλλάζει πρακτικά ποτέ.

patsavour
02/08/2025, 11:17
Όλα αλλάζουν με τον καιρό,σύμφωνα με την εξέλιξη της τεχνολογίας των υλικών.Σημερα η αλυσίδα,αύριο ο ιμάντας,μεθαύριο κίνηση πρωτονίων.Κανεις δεν ξέρει.Το γεγονός σήμερα είναι ότι η αλυσίδα σε ανοικτά συστήματα σταθερής μεταδοσης βασιλεύει.Οπως στα κλειστά συστήματα μεταβλητής μεταδοσης (σκούτερ) βασιλεύει ο ιμάντας.Και υπάρχουν και κάποιοι ιδιαίτεροι που χρησιμοποιούν άξονες.

devil's animal
02/08/2025, 11:43
Εφοσον δεν εχει μπει σε sbk / motoGP δεν υπαρχει καν λογος να το συζηταμε...
τι εννοω...αν οντως εχει μεγαλυτερη αποδοση και ειναι και ανθεκτικο πρωτες οι racing ομαδες θα το ειχαν ενταξει στα μηχανακια τους...

sanctusan
02/08/2025, 11:51
Μιλάμε για συμβατικά μηχανάκια και όχι για αγωνιστηκά

GP και SBK δεν έχουν καν ABS

harris_x
02/08/2025, 12:10
Εφοσον δεν εχει μπει σε sbk / motoGP δεν υπαρχει καν λογος να το συζηταμε...
τι εννοω...αν οντως εχει μεγαλυτερη αποδοση και ειναι και ανθεκτικο πρωτες οι racing ομαδες θα το ειχαν ενταξει στα μηχανακια τους...

Αυτο. :a10:

devil's animal
02/08/2025, 12:16
Μιλάμε για συμβατικά μηχανάκια και όχι για αγωνιστηκά

GP και SBK δεν έχουν καν ABS

η εξελιξη απο τα αγωνιστικα μεταφερεται στα συμβατικα/πολιτικα...

το 1 αλογο παραπανω σε δικυλινδρο μοτερ 800cc ειναι τρελο αν μπει σε αναλογια πουσαρισμενου τετρακυλινδρου χιλιαριου ...
οποτε λεω το προφανες...

αν μπορουσαν να παρουν παραπανω αλογα μονο με αλλαγη ιμαντα αντι αλυσιδας και αντεχε και εναν αγωνα τωρα θα ειχε ηδη γινει...

επισης σκεψου οτι γι'αυτους δεν ειναι τιποτα να λυσουν ψαλιδι για να περασουν τον ιμαντα...

η ιστορια λοιπον, μεσα απο τους αγωνες, εχει δειξει οτι το πιο αποδοτικο συστημα για πουσαρισμενα μηχανακια ειναι η αλυσιδα...ουτε ο ιμαντας, ουτε ο αξονας...

sanctusan
02/08/2025, 12:48
Επιμένω ότι δεν μιλάμε για αγωνιστικά μηχανάκια αλλά για συμβατικά.

Δεν είναι μόνο η απόδοση αλλά το σύνολο της εμπειρίας!

Στα GP δεν έχει ABS
Στα GP έχει γρανάζια αντί για καδένα εκεντροφόρου, κάτι που χρησιμοποιήθηκε σε άλλες εποχές αλλά καταργήθηκε στα συμβατικά
Σε πολλά αγωνιστικά βάζουν γρανάζια αλουμινίου που διαρκούν για 1 αγώνα

Αυτά είναι μερικά από τα παραδείγματα πως τα αγωνιστικά δεν έχουν άμεση εφαρμογή στα συμβατικά

RaGe_Raptor
02/08/2025, 12:58
Επιμένω ότι δεν μιλάμε για αγωνιστικά μηχανάκια αλλά για συμβατικά.

Δεν είναι μόνο η απόδοση αλλά το σύνολο της εμπειρίας!

Στα GP δεν έχει ABS
Στα GP έχει γρανάζια αντί για καδένα εκεντροφόρου, κάτι που χρησιμοποιήθηκε σε άλλες εποχές αλλά καταργήθηκε στα συμβατικά
Σε πολλά αγωνιστικά βάζουν γρανάζια αλουμινίου που διαρκούν για 1 αγώνα

Αυτά είναι μερικά από τα παραδείγματα πως τα αγωνιστικά δεν έχουν άμεση εφαρμογή στα συμβατικά


Έχω παρατηρήσει πως υπάρχει συμαντική εξέλιξη στους ιμάντες μετάδωσης.

Πλέον υπάρχουν αρκετά συγκριτικά και έτοιμα κιτ που μετατρέπεις τη μοτοσικλέτα σου από αλυσίδα σε ιμάντα με πολλά οφέλη.

Πλεονεκτήματα όπως το βάρος και η φασαρία ήταν πάντα γνωστά, αλλά πλέον μιλάνε για καλύτερη απόδωση με απόδειξη στο δυναμόμετρο και στη πίστα, δοκιμάζωντας σε σπορ μηχανάκια όπως το 790 Duke!!!

Εσείς τι λέτε;

https://www.youtube.com/watch?v=DEn_JSdavCg

κάπου αυτοαναιρείσαι νομίζω...

sanctusan
02/08/2025, 13:05
κάπου αυτοαναιρείσαι νομίζω...

Nope

Η απόδωση είναι κομμάτι της εμπειρίας, δεν είναι το μόνο ζητούμενο.

kostaskk
02/08/2025, 13:16
Το ίδιο μηχανάκι μπορεί να δείξει 2-3 άλογα διάφορες αν του κάνεις 10 δυναμομετρισεις στο ίδιο δυναμομετρο ίδια ώρα, από την διαφορά θερμοκρασίας μοτέρ,λαδιού νερού,εισερχόμενου αερα, η δεύτερη,τρίτη συνιθος δείχνει τα μέγιστα και μετά χάνει λόγο μεγαλης θερμοκρασίας.
Οπότε δεν λέει κάτι το βίντεο..
Τι θέμα είναι αν αντέχει όσα χιλιόμετρα αντέχει μια αλυσίδα και το κόστος του,,, επίσης σε κάνα απότομο κατέβασμα από 6η σε 2ρα θα αντέξει?

sanctusan
02/08/2025, 13:37
Αν τα χιλιόμετρα σε σχέση με την τιμή είναι ανάλογα της αλυσίδας, θα το δοκίμαζα.

Επίσης πιστεύω πως αν κοπεί ο ιμάντας δεν νομίζω να κόβει ολόκληρα πόδια και μοτέρ στη μέση όπως κάνει η αλυσίδα σε μια αστοχία

katsar
02/08/2025, 13:46
Ο ιμάντας έχει συνήθως μεγαλύτερη διάρκεια ζωής λόγο ανάγκης λιγότερης συντήρησης σε σχέση με την αλυσίδα,είναι πιο αθόρυβος και λογικά πιο ελαφρύς .
Από εκεί και πέρα δεν είναι μοντέρνα ανακάλυψη και αφού την βλέπω σε οχήματα με 100+ κιλά ροπής στις 3-3.500 rpm σίγουρα αντέχει στην σκληρή χρήση.

toyar
02/08/2025, 14:08
Ο ιμάντας λόγω λάστιχου θα πρέπει να δουλεύει καθαρός οπότε δεν είναι κατάλληλος για ανοιχτές μεταδοσεις

Bowleno
02/08/2025, 14:10
Αν τα χιλιόμετρα σε σχέση με την τιμή είναι ανάλογα της αλυσίδας, θα το δοκίμαζα.

Επίσης πιστεύω πως αν κοπεί ο ιμάντας δεν νομίζω να κόβει ολόκληρα πόδια και μοτέρ στη μέση όπως κάνει η αλυσίδα σε μια αστοχία


Χλωμό....η BMW που συνήθως τον χρησιμοποιεί σε κάποια μοντέλα της, αναφέρει αντικατάσταση στα 40k οπωσδήποτε (για λόγους γήρανσης υλικού, προφανώς) και κόστος αρκετά άνω των 400 ευρώ.... με τα λεφτά αυτά αλλάζεις 2 φορές πακέτο αλυσίδα/γρανάζια κορυφαίας ποιότητας και μένουν και για κανένα σουβλάκι....
Μιλάμε πάντα, για μεγάλες μοτό, έτσι;

harris_x
02/08/2025, 14:25
Επιμένω ότι δεν μιλάμε για αγωνιστικά μηχανάκια αλλά για συμβατικά.

Δεν είναι μόνο η απόδοση αλλά το σύνολο της εμπειρίας!

Στα GP δεν έχει ABS
Στα GP έχει γρανάζια αντί για καδένα εκεντροφόρου, κάτι που χρησιμοποιήθηκε σε άλλες εποχές αλλά καταργήθηκε στα συμβατικά
Σε πολλά αγωνιστικά βάζουν γρανάζια αλουμινίου που διαρκούν για 1 αγώνα

Αυτά είναι μερικά από τα παραδείγματα πως τα αγωνιστικά δεν έχουν άμεση εφαρμογή στα συμβατικά

Μια χαρά εφαρμογή έχουν, απλά δε συμφέρουν είτε τα εργοστάσια είτε τους ιδιοκτήτες.

telegonos
02/08/2025, 16:37
Κάτι άλλο που δεν λέει το βίντεο, είναι τι γίνεται με τον ιμάντα, αν δεν έχει κάποιο τεντωτήρα, και το ψαλίδι κινείται, όπως και θα κινείται προφανώς.

Που τεντώνεις τον ιμάντα; Οταν η μοτοσυκλέτα είναι στο κεντρικό σταντ και το ψαλίδι έχει κρεμάσει κάτω;
Με το βάρος της μοτό; Με το βάρος μοτο+αναβάτη; Στην ευθεία άξονας γραναζιού-άξονας ψαλιδιού-αξονας τροχού (μέγιστο μηκος) ;

Αιντε και τέντωσες σε κάποια από αυτές τις επιλογές, τι γίνεται όταν θα κινείται η ανάρτηση; Αλλού θα τεντώνει, αλλού θα ξετεντώνει;

Αυτό είναι καταστροφικό για τον ιμάντα.

sanctusan
02/08/2025, 17:16
Μια χαρά εφαρμογή έχουν, απλά δε συμφέρουν είτε τα εργοστάσια είτε τους ιδιοκτήτες.

To ίδιο και το ABS φαντάζομαι

harris_x
02/08/2025, 18:08
To ίδιο και το ABS φαντάζομαι

Κόλλησες με το ABS!

Tallyban
02/08/2025, 19:41
Ιμάντες (με οδοντωτη μετάδοση κίνησης),και μπαταρίες λιθίου έχουν πολλά πλεονεκτήματα, αλλά ένα μεγάλο μειονέκτημα:δεν μπορείς να προβλέψεις την ανατίναξη.

sanctusan
02/08/2025, 20:48
Κόλλησα στο ότι

Ότι είναι στο MotoGP δεν είναι πανάκεια για όλες τις συμβατικές μοτοσυκλέτες.

Είτε από επιλογή, είτε από κόστος, είτε από κάτι άλλο, δεν είναι το MotoGP η μόνη ένδειξη για να χρησιμοποιήσεις κάτι πάνω σε μία συμβατική μοτοσυκλέτα. Και το ABS είναι το πιο τρανό παράδειγμα.

sanctusan
20/08/2025, 03:29
https://youtu.be/PpL7vJcesAo?si=yiP2n1H4mrKw0LZJ

harris_x
20/08/2025, 08:37
Ότι είναι στο MotoGP δεν είναι πανάκεια για όλες τις συμβατικές μοτοσυκλέτες.


Όχι, αλλα ό,τι προσφέρει θετικά στην απόδοση των μοτοσυκλετών, είναι στο MotoGP ;)

Και ο ιμάντας δεν είναι.

Ακόμα και εταιρίες που το προσπάθησαν, το παράτησαν (βλ. BMW).

motojojo
20/08/2025, 09:25
Γιατί όχι σε πιο μικρές μοτοσυκλέτες τότε; Που ουτε δύναμη ουτε ροπή εχουν.

harris_x
20/08/2025, 09:30
Γιατί όχι σε πιο μικρές μοτοσυκλέτες τότε; Που ουτε δύναμη ουτε ροπή εχουν.
λόγω κόστους, λόγω:


Αυτο που δεν αναφερουν ειναι πως χωματοδρομος απαγορευεται. Ακομα κι ενα χαλικακι να παει εκει μεσα μπορει να τον παρεις στο χερι και ειναι κι ακριβοι.
Λόγω δύσκολης αλλαγής:


Σίγουρα για να μπει ο ιμάντας πρέπει να βγει το ψαλίδι, κάτι που δε μας δείχνει στο βίντεο

κ.λπ.

telegonos
20/08/2025, 12:55
Γιατί όχι σε πιο μικρές μοτοσυκλέτες τότε; Που ουτε δύναμη ουτε ροπή εχουν.

Κόστος.

Επίσης το μοτοσυκλετιστικό κοινό, είναι τέρμα συντηρητικό, από τα πιο συντηρητικά καναλωτικά κοινά, κι ας λένε για ελευθερίες και άλλους μπακαλιάρους.

devil's animal
20/08/2025, 17:53
Κόλλησα στο ότι

Ότι είναι στο MotoGP δεν είναι πανάκεια για όλες τις συμβατικές μοτοσυκλέτες.

Είτε από επιλογή, είτε από κόστος, είτε από κάτι άλλο, δεν είναι το MotoGP η μόνη ένδειξη για να χρησιμοποιήσεις κάτι πάνω σε μία συμβατική μοτοσυκλέτα. Και το ABS είναι το πιο τρανό παράδειγμα.

και ομως δεν ειναι το πιο τρανο παραδειγμα...
το ABS ειναι απλα ενα συστημα για τους υπερκουλους...γι'αυτο δεν υπαρχει στο motogp...

και ναι, οτι υπαρχει ή και δοκιμαζεται στο motoGP καποια στιγμη περναει στα μηχανακια παραγωγης...

οσον αφορα λοιπον την μεταδοση της κινησης, η οποια ειναι κατι πολυ βασικο σε ενα μηχανακι, δεν εχει γινει καποια αλλη κινηση απο τις εργοστασιακες ομαδες...το οτι ξεκινησε απο scooter κατι πρεπει να λεει παλι...

sanctusan
20/08/2025, 18:46
και ομως δεν ειναι το πιο τρανο παραδειγμα...
το ABS ειναι απλα ενα συστημα για τους υπερκουλους...γι'αυτο δεν υπαρχει στο motogp...

και ναι, οτι υπαρχει ή και δοκιμαζεται στο motoGP καποια στιγμη περναει στα μηχανακια παραγωγης...

Το ίδιο και το Traction Control;

Είναι για υπέρκουλους;

Ή μήπως μπήκε πρώτα στα GP και μετά στη παραγωγή;

Μάντεψε…..όχι :wave2:

devil's animal
20/08/2025, 18:54
Το ίδιο και το Traction Control;

Είναι για υπέρκουλους;

Ή μήπως μπήκε πρώτα στα GP και μετά στη παραγωγή;

Μάντεψε…..όχι :wave2:

ναι, το ιδιο ειναι...
γιατι το traction (θα επρεπε να) υπαρχει για μηχανακια ανω των 150 αλογων...γιατι τα motoGP εχουν σαφως παραπανω...

αλλα και εκει το πηγαμε στην αλλη ακρη και το εχουν βαλει στα 40 αλογα...:rolleyes:
btw οτι μηχανακι εχω, ειχα κλπ δεν ειχε abs ή ειχε απενεργοποιηθει απο την πρωτη μερα...το traction το ιδιο και αν υπηρχε χαρτης ηταν στο Α mode...
μαντεψε...ειμαι εδω και σου γραφω ακομα...

RaGe_Raptor
20/08/2025, 19:13
Μπήκε σαν σιφουνας :D

Μπορώ να πω πως το υπερασπιζονται με τη ζωή τους αυτοί που νομίζουν πως απλως πατάς σαν γίδι και το αβς σε σώζει, σου αφήνει περιθώριο να στρίψεις αλά κουτί (αυτοκινητάδικα) κτλ.
Το ίδιο κάνουν για το τράκσιο (σε μικρότερο βαθμό)

Ποιος δεν θυμάμαι την επική θρενταρα "το αβς σώζει ζωες...":cool:

telegonos
20/08/2025, 22:29
Οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες στο motogp έχουν τόση σχέση με τις μοτοσυκλέτες παραγωγής, όσο έχει ένα μαχητικό F35 με ένα Cessna 172.

Καταρχήν, δεν φτιάχνονται για τον ίδιο σκοπό. Η αγωνιστική φτιάχνεται για να κερδίσει έναν αγώνα 40 λεπτών, σε κλειστή πίστα, σε προβλέψιμες συνθήκες, από έναν αγωνιζόμενο και να φέρει λεφτά μέσω διαφημίσεων στην ομάδα, ενώ ο αγωνιζόμενος αδιαφορεί πλήρως για την ιδιοκτησία-προστασία-μακροζωία-συντήρησή της. Η πολιτική φτιάχνεται για να σε κυκλοφορεί για πολλά χρόνια, σε εκατομμύρια φορές περισσότερα σενάρια χρήσης και συνθηκών, που θα την αγοράσει ένας ιδιώτης που θα την προσέχει και θα την συντηρεί. Οχι απλά δεν είναι το ίδιο πράγμα, όχι απλά δεν έχουν καμία σχέση, ίσα-ίσα είναι ότι πιο αντίθετη σύγκριση υπάρχει.

Κάτι που έχει μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα, όχι απλά δεν είναι καλό για μια πολιτική, το πιο πιθανό είναι ότι είναι ΚΑΚΗ ΙΔΕΑ να μπει σε πολιτική μοτοσυκλέτα και θα καταστρέψει την χρήση της άμα μπει. Ομοίως και το αντίστροφο.

Ενα λάστιχο για πίστα, ΔΕΝ κάνει για τον δρόμο. Και το αντίστροφο.

Ενα φρένο για πίστα, ΔΕΝ κάνει για τον δρόμο. Και το αντίστροφο.

Μια αγωνιστική αλυσίδα 520, που κρατάει ΕΝΑΝ αγώνα και μετά πάει ΓΙΑ ΠΕΤΑΜΑ, δεν κάνει για τον δρόμο. Και το αντίστροφο.

Ενα αγωνιστικό μοτέρ, με αντλίες κενού στον στροφαλοφόρο, τσιμούχες, ξεχωριστά λάδια για κιβώτιο και κινητήρα και χίλια δυο μυστικά, όλο φτιαγμένο για μια μικρή διάρκεια ζωής, ΔΕΝ κάνει για τον δρόμο. Και το αντίστροφο.


Δεν είναι ''καλύτερο'' κάτι επειδή είναι ''αγωνιστικό''. Το πιο πιθανό να είναι μια πλήρης καταστροφή, αν το ''αγωνιστικό'' μπει στην μοτοσυκλέτα δρόμου.

Σταματήστε να τα μπερδεύετε.

RaGe_Raptor
20/08/2025, 22:55
Αναφορά σε εκκεντροφορους κινουμενους απο γρανάζια στην υπογραφή (φουλ αγωνιστικές καταβολές κι εφαρμογή σε μοντελα δρόμου)
:bawl:

telegonos
20/08/2025, 23:05
Αναφορά σε εκκεντροφορους κινουμενους απο γρανάζια στην υπογραφή (φουλ αγωνιστικές καταβολές κι εφαρμογή σε μοντελα δρόμου)
:bawl:

Ναι αλλά το αγωνιστικό π.χ. VFR400F3 και πάλι δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με το πολιτικό VFR400R-NC30. Ακόμα και η κασέτα cam gear train του αγωνιστικού είναι διαφορετική, ΧΩΡΙΣ quietening gears που έχει το πολιτικό, ακριβώς γιατί είναι ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ, για ΑΛΛΟ ΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ.

RaGe_Raptor
20/08/2025, 23:18
Ναι αλλά το αγωνιστικό π.χ. VFR400F3 και πάλι δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με το πολιτικό VFR400R-NC30. Ακόμα και η κασέτα cam gear train του αγωνιστικού είναι διαφορετική, ΧΩΡΙΣ quietening gears που έχει το πολιτικό, ακριβώς γιατί είναι ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ, για ΑΛΛΟ ΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ.

"καλύτερη απόδωση με απόδειξη στο δυναμόμετρο και στη πίστα"
Αυτό έγραψε ο νηματοθετης κι απο εκεί ξεκίνησε η κουβέντα. Αν ηταν καλύτερος σε απόδοση στην πιστα ΣΊΓΟΥΡΑ θα τον χρησιμοποιουσαν και τα αγωνιστικά.

sanctusan
21/08/2025, 07:04
Είχα την εντύπωση πως λόγω της ελαστικότητας θα έχανε απόδοσης. Δεν είναι μόνο το θέμα της απόδοσης, αλλά και το θέμα της φασαρίας και πιο ελαφρύ στα αναρτώμενα μέρη.

Αν υπάρχει και κάποιο σπρέι καθαρισμού, πιθανόν να συντηρείται μια χαρά για αρκετό καιρο.


Επιμένω ότι δεν μιλάμε για αγωνιστικά μηχανάκια αλλά για συμβατικά.

Δεν είναι μόνο η απόδοση αλλά το σύνολο της εμπειρίας!

Στα GP δεν έχει ABS
Στα GP έχει γρανάζια αντί για καδένα εκεντροφόρου, κάτι που χρησιμοποιήθηκε σε άλλες εποχές αλλά καταργήθηκε στα συμβατικά
Σε πολλά αγωνιστικά βάζουν γρανάζια αλουμινίου που διαρκούν για 1 αγώνα

Αυτά είναι μερικά από τα παραδείγματα πως τα αγωνιστικά δεν έχουν άμεση εφαρμογή στα συμβατικά


Nope

Η απόδωση είναι κομμάτι της εμπειρίας, δεν είναι το μόνο ζητούμενο.



"καλύτερη απόδωση με απόδειξη στο δυναμόμετρο και στη πίστα"
Αυτό έγραψε ο νηματοθετης κι απο εκεί ξεκίνησε η κουβέντα.

Στη συζήτηση έχει γραφτεί πολλές φορές ότι δε μιλάμε μόνο για απόδοση αλλά για το σύνολο.

Και τελικά η απάντηση που γράφονται από μερικούς είναι του τύπου
ο ιμάντας δεν κάνει, "γιατί έχει αθηναϊκές πινακίδες'' (https://www.youtube.com/watch?v=FkUa3PMJaI8)

sanctusan
21/08/2025, 08:16
ναι, το ιδιο ειναι...
γιατι το traction (θα επρεπε να) υπαρχει για μηχανακια ανω των 150 αλογων...γιατι τα motoGP εχουν σαφως παραπανω...

Αυτό είναι δικιά σου θεωρία.

Εγκυκλοπαιδικά, και το TC μπήκε πρώτα σε μηχανές παραγωγής και πολύ αργότερα στους αγώνες.

αλλα και εκει το πηγαμε στην αλλη ακρη και το εχουν βαλει στα 40 αλογα...:rolleyes:
btw οτι μηχανακι εχω, ειχα κλπ δεν ειχε abs ή ειχε απενεργοποιηθει απο την πρωτη μερα...το traction το ιδιο και αν υπηρχε χαρτης ηταν στο Α mode...
μαντεψε...ειμαι εδω και σου γραφω ακομα...

Το τι μηχανάκι έχεις και πως το δουλεύεις είναι άλλο καπέλο και ελαφρός άσχετο με το θέμα του ιμάντα.
Πάντα όρθιος και να καβαλάς ότι γουστάρεις.

Ιμάντα όμως θα έβαζες; :D

RaGe_Raptor
21/08/2025, 08:57
Στη συζήτηση έχει γραφτεί πολλές φορές ότι δε μιλάμε μόνο για απόδοση αλλά για το σύνολο.

Και τελικά η απάντηση που γράφονται από μερικούς είναι του τύπου
ο ιμάντας δεν κάνει, "γιατί έχει αθηναϊκές πινακίδες'' (https://www.youtube.com/watch?v=FkUa3PMJaI8)

το σύνολο της εμπειρίας είναι πως "σαν την αλυσίδα δεν έχει" (https://youtu.be/H1Y940P1dTg?si=Da7WFZqCsqFp-cr2):D

harris_x
21/08/2025, 09:05
Ιμάντα όμως θα έβαζες; :D

Θα έλεγα να βάλεις ιμάντα στο εμτι σου και να μας γράψεις τις εντυπώσεις σου.

Κατα τα άλλα, αν o ιμάντας ήταν καλύτερος συνολικά, θα ήταν σε όλα τα μηχανακια παραγωγής και τα motogp που άλλωστε ούτε θέμα με πετραδάκια έχουν, ούτε θεμα κόστους.
Για τη δυσκολία της αλλαγής δε χρειάζεται να πω κάτι...

harris_x
21/08/2025, 09:05
το σύνολο της εμπειρίας είναι πως "σαν την αλυσίδα δεν έχει" (https://youtu.be/H1Y940P1dTg?si=Da7WFZqCsqFp-cr2):D

και ειδικά αν αυτή είναι 520 με αλουμινένιο γρανάζι :smokin:

o_gavros
21/08/2025, 09:15
464423

sanctusan
21/08/2025, 09:17
Θα έλεγα να βάλεις ιμάντα στο εμτι σου και να μας γράψεις τις εντυπώσεις σου.

Κατα τα άλλα, αν o ιμάντας ήταν καλύτερος συνολικά, θα ήταν σε όλα τα μηχανακια παραγωγής και τα motogp που άλλωστε ούτε θέμα με πετραδάκια έχουν, ούτε θεμα κόστους.
Για τη δυσκολία της αλλαγής δε χρειάζεται να πω κάτι...

Έψαξα για έτοιμο κιτ αλλά δεν βρήκα. Αν βρεθεί και η τιμή είναι σε νορμάλ πλαίσια, θα το δοκίμαζα στην αλλαγή αλυσίδας.

RaGe_Raptor
21/08/2025, 09:19
464423

με ιμάντα είναι αυτό φίλε?:bawl:

o_gavros
21/08/2025, 09:50
Με ιμάντες θα τονε τσιμεντωσω όταν τονε πετάξω στη θάλασσα τον παλιοσορολόπη

RaGe_Raptor
21/08/2025, 10:01
Έψαξα για έτοιμο κιτ αλλά δεν βρήκα. Αν βρεθεί και η τιμή είναι σε νορμάλ πλαίσια, θα το δοκίμαζα στην αλλαγή αλυσίδας.

σε αυτό το θέμα του 2007 (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=41266) θα βρεις κάποιες από τις πληροφορίες που ψάχνεις

harris_x
21/08/2025, 10:10
Έψαξα για έτοιμο κιτ αλλά δεν βρήκα. Αν βρεθεί και η τιμή είναι σε νορμάλ πλαίσια, θα το δοκίμαζα στην αλλαγή αλυσίδας.

εξαιρετικά, όταν το βάλεις μας γράφεις τα θετικά και τα αρνητικά.

sanctusan
21/08/2025, 11:00
το σύνολο της εμπειρίας είναι πως "σαν την αλυσίδα δεν έχει" (https://youtu.be/H1Y940P1dTg?si=Da7WFZqCsqFp-cr2):D


και ειδικά αν αυτή είναι 520 με αλουμινένιο γρανάζι :smokin:

Ε ρε κάτι αγωνιάρηδες :lol:

sanctusan
21/08/2025, 11:06
Με ιμάντες θα τονε τσιμεντωσω όταν τονε πετάξω στη θάλασσα τον παλιοσορολόπη

464424

SeniorCanardo
21/08/2025, 11:13
O σκοπός ήταν να νοιώσεις ελευθερία και να φας μπακαλιάρο, κάπου μπερδεύτηκες!

grinderx
21/08/2025, 13:10
με ιμάντα είναι αυτό φίλε?:bawl:
:lol: