PDA

View Full Version : Ήρθε το τέλος στην Ελλάδα για το παπί ;;



patsavour
03/10/2025, 13:52
Διαπιστώνω τελευταία κυκλοφορώντας στην Αθήνα,αλλά και σε άλλες πόλεις πέριξ,ότι όλο και λιγότερα παπια κυκλοφορούν.Ο χώρος πλέον έχει κατακλυσθεί από σκούτερ,που επικρατούν κατά κράτος.Ακομα και το προπύργιο των παπιων (οι ντελιβεραδες) πλέον κυριαρχείται από σκούτερ μικρού κυβισμού.
Ήρθε ο καιρός λοιπόν στην Ελλάδα να πούμε αντίο γλυκειά μου πάπια,όπως εδώ και χρόνια στην υπόλοιπη Ευρώπη;;;

Bowleno
03/10/2025, 14:29
Μπα... Όσο υπάρχει πελατεία που θέλει το απολύτως οικονομικότερο μέσο μετακίνησης θα υπάρχουν και αυτά...

BLiTzER
03/10/2025, 14:59
Κανείς δε θέλει να θυσιάσει όλα τα πλεονεκτήματα του σκούτερ για 20€ οικονομίας τον μήνα. Μόνο κάτι κάγκουρες 14χρονοι με σέμπρικ έχουν απομείνει, και κάτι μπαρμπάδες με ταουμέιτ του '64.

Panos760
03/10/2025, 15:11
Οδηγώ παπιά από το '91 όταν ήμουν 15.
Ότι μηχανή κ αν είχα, πάντα είχα κ παπί ταυτόχρονα.
Απίστευτη ευκολία, αξιοπιστία , ευελιξία και οικονομία, για την δουλειά πάντα.
Έχω 108.000 με crypton x, με μηδέν βλάβες, πλην δυσλειτουργίας της κόρνας λόγω καλωδίου που δεν έκανε επαφή.
Αν αρχίσει να καίει λάδια θα βάλω το γνήσιο Κιτ των 150 κυβικών κ θα το κρατήσω μέχρι να πεθάνω.

SeniorCanardo
03/10/2025, 15:11
Μπορείς να το διαβάσεις και έτσι...

"Κανείς κλαρινογραμπρός δεν θέλει να θυσιάσει τα μοκασίνια του για 20€ οικονομίας τον μήνα". :bawl:

husky21
03/10/2025, 15:11
Κανείς δε θέλει να θυσιάσει όλα τα πλεονεκτήματα του σκούτερ για 20€ οικονομίας τον μήνα. Μόνο κάτι κάγκουρες 14χρονοι με σέμπρικ έχουν απομείνει, και κάτι μπαρμπάδες με ταουμέιτ του '64.

κανεις δεν θελει,αλλα δυστυχως καποιοι παλευουν καθημερινα
μηπως κ καταφερουν να τους μεινει αυτο το 20ρικο στο τελος του μηνα

harris_x
03/10/2025, 15:17
Μπορείς να το διαβάσεις και έτσι...

"Κανείς κλαρινογραμπρός δεν θέλει να θυσιάσει τα μοκασίνια του για 20€ οικονομίας τον μήνα". :bawl:
:lol::lol::lol:

o_gavros
03/10/2025, 15:38
Κανείς δε θέλει να θυσιάσει όλα τα πλεονεκτήματα του σκούτερ για 20€ οικονομίας τον μήνα. Μόνο κάτι κάγκουρες 14χρονοι με σέμπρικ έχουν απομείνει, και κάτι μπαρμπάδες με ταουμέιτ του '64.
Γκουχου γκουχου...παλιο υγρασιες...


Αν και δε ξέρω αν προκρινομαι για μαπρμπαδι πλέον :p

grinderx
03/10/2025, 15:51
Μπορείς να το διαβάσεις και έτσι...

"Κανείς κλαρινογραμπρός δεν θέλει να θυσιάσει τα μοκασίνια του για 20€ οικονομίας τον μήνα". :bawl:
:lol: :lol:

taisteal
03/10/2025, 15:59
Γκουχου γκουχου...παλιο υγρασιες...


Αν και δε ξέρω αν προκρινομαι για μαπρμπαδι πλέον :p

Πάμε καρφί για μπουμερΖ...

kostaskk
03/10/2025, 16:07
Δεν είναι ένα 20αρι..
Με παπί που καίει 2 λίτρα στα 100.. αν κάνεις κάθε μέρα 100km με τιμή λίτρου 2€ στο τέλος του μήνα θες 120€.

Με το σκούτερ αντίστοιχα που καίει 3 με 3,5 λίτρα
Θες 180- 210€.
Οπότε η διαφορά είναι 60€ με 90€ τον μήνα.
Αν βάλεις και τους ιμάντες και το κόστος σερβίς πάει πολύ παραπάνω

BLiTzER
03/10/2025, 16:10
Αν ήθελα οικονομία θα έπαιρνα ποδήλατο. Εδώ είναι φόρουμ μοτοσικλέτας.

husky21
03/10/2025, 16:23
Αν ήθελα οικονομία θα έπαιρνα ποδήλατο. Εδώ είναι φόρουμ μοτοσικλέτας.

αρα γιατι μιλαμε για σκουτερ?

BLiTzER
03/10/2025, 16:32
αρα γιατι μιλαμε για σκουτερ?

Ξέρω γω. Τον πατσαβούρ ρώτα. :p

peterTHErider
03/10/2025, 16:34
Δεν είναι ένα 20αρι..
Με παπί που καίει 2 λίτρα στα 100.. αν κάνεις κάθε μέρα 100km με τιμή λίτρου 2€ στο τέλος του μήνα θες 120€.

Με το σκούτερ αντίστοιχα που καίει 3 με 3,5 λίτρα
Θες 180- 210€.
Οπότε η διαφορά είναι 60€ με 90€ τον μήνα.
Αν βάλεις και τους ιμάντες και το κόστος σερβίς πάει πολύ παραπάνω

Με σκούτερ αντίστοιχων κυβικών παπιου το sh mode 110 ειχα κατανάλωση 2.4.
Με 3000χλμ το μήνα κάθε πότε θες αλυσιδοχραναζα?
Η διαφορά τελικά σαν κόστος είναι πάρα πολύ μικρή.
Αλλά η διαφορά σε ευκολίες είναι κατάκράτος υπέρ του σκούτερ.
Τα παπάκια είχαν νόημα έως περίπου 20 χρόνια πριν που τα σκούτερ σαν σύνολα και αξιοπιστία ήταν κοντά στο 0.
Από τότε και μετά αρχικά σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο και μετα με την συνηθισμένη αργή αλλαγή της συνήθειας των ελληνικών μυαλών και σε μας άρχισαν τα παπιά να εξαφανίζονται.

sanctusan
03/10/2025, 16:37
Κανείς δε θέλει να θυσιάσει όλα τα πλεονεκτήματα του σκούτερ για 20€ οικονομίας τον μήνα. Μόνο κάτι κάγκουρες 14χρονοι με σέμπρικ έχουν απομείνει, και κάτι μπαρμπάδες με ταουμέιτ του '64.

Τα μπαρμπάδια και τα Τownmate, δεν θα τα πιάνεις στο στόμα σου....

Ειδικά τα Townmate....

o_gavros
03/10/2025, 16:46
Εδώ είναι φόρουμ μοτοσικλέτας.
Άσε μας κουκλιτσαμο

Bowleno
03/10/2025, 16:46
κανεις δεν θελει,αλλα δυστυχως καποιοι παλευουν καθημερινα
μηπως κ καταφερουν να τους μεινει αυτο το 20ρικο στο τελος του μηνα


Είπες μια ΠΟΛΥ μεγάλη αλήθεια.....:(

Το ξέρω από πρώτο, κατά καιρούς, χέρι....

Και δεν είναι μόνο τα "20 τον μήνα" (τα καύσιμα, προφανώς) αλλά και τα όποια έξοδα συντήρησης που είναι η μέρα με την νύχτα ανάμεσα σε παπί και σκούτερ....

toyar
03/10/2025, 16:57
Το παπί είναι καλύτερο σε ολα
Οικονομία σε χρήση και συντήρηση
ευελιξία
ευκολία σέρβις
άνεση ανάρτησης
οδική συμπεριφορά
φρένα
ζημιές από πτωση
Το σκούτερ είναι μόνο για να μη βρέχονται τα πόδια σου

peterTHErider
03/10/2025, 17:12
Το παπί είναι καλύτερο σε ολα
Οικονομία σε χρήση και συντήρηση
ευελιξία
ευκολία σέρβις
άνεση ανάρτησης
οδική συμπεριφορά
φρένα
ζημιές από πτωση
Το σκούτερ είναι μόνο για να μη βρέχονται τα πόδια σου

Ευελιξία όχι,
Άνεση ανάρτησης εξαρτάται και όχι πάντα,
Φρένα όχι,
Άνεση να μην αλλάζω ταχύτητες όχι,
Ευκολία στο να βάζεις πράγματα κάτω από τη σέλα αλλά και στην ποδιά όχι.
Τα σκούτερ έχουν εξελιχθεί πολύ περισσότερο από όσο νομίζετε.
Σαν πρακτικό μέσω μετακίνησης το σκούτερ κέρδιζε κατάκράτος το παρωχημένο παπί που συνδυάζει τα κακά της μοτοσυκλέτας με τα κακά των σκούτερ.

BLiTzER
03/10/2025, 17:15
Και δεν είναι καν κοντά.

patsavour
03/10/2025, 19:22
Εφ όσον , κάποιοι μιλούν για οικονομία βενζίνης, υπέρ του παπιου-που πιθανώς- ,να έχουν δικηο ,τότε μάλλον τα υπόλοιπα προτερήματα του σκούτερ,πρέπει απ' ότι φαίνεται νά υπερτερούν και να γέρνουν την πλάστιγγα υπέρ αυτού,διότι η αλλαγή πλέον είναι εμφανής ,και στους ντελιβεραδες.Ειδικα στις μεγάλες πόλεις.Η επαρχία ανθίσταται ακόμα,αλλά και εκεί φαίνεται τα πράγματα να αλλάζουν υπέρ του σκούτερ.

BLiTzER
03/10/2025, 20:45
Εφ όσον , κάποιοι μιλούν για οικονομία βενζίνης, υπέρ του παπιου-που πιθανώς- ,να έχουν δικηο ,τότε μάλλον τα υπόλοιπα προτερήματα του σκούτερ,πρέπει απ' ότι φαίνεται νά υπερτερούν και να γέρνουν την πλάστιγγα υπέρ αυτού,διότι η αλλαγή πλέον είναι εμφανής ,και στους ντελιβεραδες.Ειδικα στις μεγάλες πόλεις.Η επαρχία ανθίσταται ακόμα,αλλά και εκεί φαίνεται τα πράγματα να αλλάζουν υπέρ του σκούτερ.

Δηλαδή ακριβώς ό,τι έγραψα ήδη από το πρώτο ποστ μου. ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ !!11

peterTHErider
03/10/2025, 20:54
:bawl:

toyar
03/10/2025, 21:34
τα πρωτα μικρα σκουτερ ηταν μια χαρα υποκαταστατα του παπιου
τα τωρινα μεσαια μεγαλα ειναι μοδατες τεχνικες παραδοξοτητες οπως ειναι και suv
αυτο δεν αλλαζει επειδη τα αγοραζουν ολοι.....

peterTHErider
03/10/2025, 22:14
τα πρωτα μικρα σκουτερ ηταν μια χαρα υποκαταστατα του παπιου
τα τωρινα μεσαια μεγαλα ειναι μοδατες τεχνικες παραδοξοτητες οπως ειναι και suv
αυτο δεν αλλαζει επειδη τα αγοραζουν ολοι.....

Υπάρχουν σκουτερ και σκούτερ.
Έχω κινηθεί με πολύ μικρά σκούτερ και τώρα με μεσαίο μοδάτο.
Δεν νομίζω ότι κερδίζει πουθενά το μικρό παπί εκτός της διαφοράς στην κατανάλωση καυσίμου.
Έχουν αλλάξει οι ανάγκες του σύγχρονου τρόπου ζωής και έχουν αφήσει τα παπια πίσω.
Πριν 30 χρόνια ήταν αποδεκτό το παπί με το καφάσι πίσω,τα ταμπούρα και την τελική των 90 χλμ.τωρα δύσκολο.
Δεν υπηρχαν ουτε ανοιχτοί δρόμοι που υπάρχουν τώρα,ούτε τα οχήματα που κινούνται με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες ακόμα και στην κηφισίας.με το παπί πρέπει να παλεύεις όλη την ώρα με τις ταχύτητες για να κινηθείς οριακά αξιοπρεπώς.
Τα παπιά εξυπηρέτησαν πολύ καλά τον σκοπό τους ως ένα οικονομικό μέσο μετακίνησης την εποχή που αυτό είχε ανάγκη ο κόσμος και τα σκούτερ ακόμα αρκετά ζημιαρικα.
Άλλωστε όταν τα παπιά κατέκτησαν την Ελλάδα και γίνανε κομμάτι των Ελλήνων δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου σκούτερ.μιλαμε για 80-αρχες 90.τοτε δημιουργηθηκε το φανατικό κοινό των παπιων.
Κάποτε οι οικογένειες είχαν ένα αμάξι και 2-3 παπιά.τωρα έχουν 3-4 αμάξια.
Ανάγκη, μόδα,νέος τρόπος ζωής βαπτιστε το όπως θέλετε.αλλα οι εποχές αλλάξανε.

billyka
04/10/2025, 07:28
Καλημέρα.Το παπί ναι είναι ποιο οικονομικό και στην βενζίνη και στα σέρβις.Η διαφορά βέβαια δεν είναι μεγάλη.Αλλά σαν διανομέας έχω να πω το εξής.Οκτάωρο πάνω στην σέλα του παπιού δεν μπορώ να βγάλω.Αυτος είναι και ο λόγος που όλοι οι διανομείς το γυρνάνε σε σκουτερ.Τι να το κάνω το ότι θα μου κάψει βαριά 1€ παραπάνω στο 8ωρο,όταν το 8ωρο θα βγαίνει βασανιστικά και στις 5-6 ώρες θέλω να σταματήσω?Καταρχήν όλα τα παπιά είναι χαμηλά,απαγορευτικό για το δικό μου ύψος.Αναρτησεις, φρένα, πρακτικότητα,χώροι αποθήκευσης,όλα είναι υπέρ του σκούτερ.Για έναν που δουλεύει κάθε μέρα το σκούτερ είναι μονόδρομος.Για τους υπόλοιπους που μπορεί απλά να θέλουν από το σπίτι να πάνε στην δουλειά ας πάρουν παπί

toyar
04/10/2025, 07:52
εχω την εξης απορια....
καποιος που δουλευει φουλ διανομη καθε ποτε αλλαζει μεταδοση και με τι κοστος;

telegonos
04/10/2025, 08:13
Φτώχεια καταραμένη ο Νεοέλληνας, το παπί δεν το θέλει πχια

D3300
04/10/2025, 08:28
Έχω 2 παπιά κι ένα σκούτερ 300αρι.
Έχω και μοτοσυκλέτες.
Το παπί το καρμπυρατεράτο δεν έχει αντίπαλο στη συντήρηση, αν πιάνουν τα χέρια σου απλά δεν πατάς στο συνεργείο ποτέ.
Από 'κει και πέρα, για μένα που ζω σε προάστιο, το παπάκι είναι μανούλα για δουλειές σε μια ακτίνα 2 χιλιομέτρων.
Δεν το χρησιμοποιώ πουθενά αλλού γιατί είναι επικίνδυνο λόγω ταχύτητας, φρένων και άνεσης (η μέση πάει περίπατο, όπως και με πολλά σκούτερ όμως).
Αναφέρθηκε ορθώς παραπάνω για πιτσιρικάδες κάγκουρες και μπούμερς. Θα προσθέσω και εκατοντάδες άλλους που το χρησιμοποιούν καθημερινά για να πηγαίνουν στη δουλειά τους, συνήθως παπιά τριακονταετίας, αυτοί όμως δεν παλεύουν απλά για να εξοικονομήσουν το 20αρικο αλλά γιατί δεν μπορούν να αγοράσουν τίποτε άλλο.
Το στρογγυλοφάναρο πάντως γουστάρω να το χαζεύω, όχι μόνο γιατί με πάει 45 χρόνια πίσω, αλλά γιατί στα μάτια μου ήταν πάντα ένα μικρό έργο τέχνης.
Ίσως κάποτε εξαφανιστούν εντελώς, αλλά πιστεύω για την Ελλάδα αυτή η μέρα δεν θα υπάρξει ποτέ, ίσως όταν πεθάνουν όλοι όσοι τα χρησιμοποιούν και δεν τα αλλάζουν.
Υπάρχουν άλλωστε τόσα πολλά ανταλλακτικά και ανακατασκευές για παπιά κάθε είδους που έχουν τον απέθαντο.

Bowleno
04/10/2025, 09:18
εχω την εξης απορια....
καποιος που δουλευει φουλ διανομη καθε ποτε αλλαζει μεταδοση και με τι κοστος;


Από όσο μου έχουν πει τα 2 ανήψια μου που δουλεύουν deliveri αλλά και έχω διαβάσει, τα πουλάνε λίγο πριν το μεγάλο σέρβις και παίρνουν καινούργιο.

RaGe_Raptor
04/10/2025, 09:29
Το παπι ειναι ιδεα επειδη μου/μας θυμιζει την εφηβεια μας. Τα μικρα σκουτερ ειναι μακραν πιο βολικα για την καθημερινοτητα της πολης.

o_gavros
04/10/2025, 11:13
Εγώ πάντως το σκούτερ που θα με κάνει να αλλαξω για ελογου του το μυθικό μου πλέον, κρυφτονεξ με τα ~225Κ χλμ, ακόμα δεν το εχω βρει.
Δε το έχω βρει όχι γιατί δεν έψαξα αλλά γιατί κανένα δεν καλύπτει τις ανάγκες μου.

Dimos35
04/10/2025, 11:23
Ναι έρχεται το τέλος για τα παπιά.
Οι περισσότεροι λόγοι για αυτό, ήδη αναφέρθηκαν.

Πιστεύω όμως ότι η ταφόπλακα άρχισε να μπαίνει όταν σταμάτησαν να είναι αθάνατα στο μοτεράκι τους. Από την εποχή που το inova δηλαδή αντικατέστησε το Astrea και ξεκίνησαν οι αστοχίες.

Μπαίνω τώρα στο site της Honda και παπί δεν υπάρχει εκτός από το νεοretro Super cub στα 125 cc, με τιμή 4.390 € :uplate: που στόχο έχει, μην γελιόμαστε, κάτι πουρόγερους σαν και μένα που νομίζουν ότι με αυτό θα αγοράσουν την χαμένη τους νιότη.

Μια χαρά θα ήταν να υπήρχε ένα παπί στην αγορά που να είχε την αξιοπιστία των παλιότερων και κυρίως το βάρος τους, που τα σηκώναμε με ένα χέρι κάποτε. Που πήγαιναν χωρίς λάδια, χωρίς μπαταρία, χωρίς συντήρηση, χωρίς φρένα χωρίς, χωρίς χωρίς .... :beer:

Tallyban
04/10/2025, 11:46
Λογικά το παπί σαν λαϊκό μέσο μετακίνησης θα αντικατασταθεί από μοτοσυκλέτακια με μοτέρ κλώνο CG.
Λιγότεροι χώροι,άπειρα ανταλλακτικά όπως τα παπιά,18"/18",και,πολύ σημαντικό,5η ταχύτητα.

BLiTzER
04/10/2025, 12:16
Εγώ πάντως το σκούτερ που θα με κάνει να αλλαξω για ελογου του το μυθικό μου πλέον, κρυφτονεξ με τα ~225Κ χλμ, ακόμα δεν το εχω βρει.
Δε το έχω βρει όχι γιατί δεν έψαξα αλλά γιατί κανένα δεν καλύπτει τις ανάγκες μου.

Το σκούτερ μου έχει χώρο κάτω από τη σέλα που σε χωράει ολόκληρο, αυτονομία 350+ χλμ, ζελατίνα που μου επιτρέπει να μην κλείνω ποτέ τη ζελατίνα του κράνους μου, και στρίβει, ταξιδεύει το ίδιο άνετα και οικονομικά όσο κινείται και εντός πόλης. Παρατάσσει όλα τα παπιά της αγοράς και τα κατουράει όρθιο. Ποιες ανάγκες δεν καλύπτει ένα σκούτερ που τις καλύπτει ένα παπί, ρε Καραμήτρο; Εκτός από τις ανάγκες για νοσταλγία και ρομαντισμό. Γελάω.

stefanos
04/10/2025, 12:41
Λογικά το παπί σαν λαϊκό μέσο μετακίνησης θα αντικατασταθεί από μοτοσυκλέτακια με μοτέρ κλώνο CG.
Λιγότεροι χώροι,άπειρα ανταλλακτικά όπως τα παπιά,18"/18",και,πολύ σημαντικό,5η ταχύτητα.

Ο λόγος που πουλήσαν τα παπιά στην Ελλάδα ήταν αφενός ότι η μοτοσυκλέτα εκείνες τις εποχές ήταν ταμπού, αφετέρου δεν είχαν συμπλέκτη και μπορούσε να τα χρησιμοποιήσει ο κάθε άσχετος.
Γιατί υπήρχαν και τότε άπειρα μοτοσυκλετάκια στα 50 και από Ευρωπαίους και από Ιάπωνες στα ίδια λεφτά ή και φτηνότερα.
Τα παπιά στην πιτσιρικαρία επιβιώσαν τόσα χρόνια γιατί παίρναν ΤΟ πείραγμα υπήρχε ανταλλακτικό και στο περίπτερο και φυσικά είχαν φτηνή συντήρηση ή καθόλου συντήρηση.
Για τον ίδιο λόγο αγοράζουν τώρα σκούτερ εκτός από το πείραγμα που πλέον δεν υπάρχει και το "καθόλου συντήρηση" που πλέον σταμάτησε να υπάρχει γενικότερα σαν νοοτροπία στην κοινωνία μας.