View Full Version : Ακαιρη η εφαρμογή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας
Ακαιρη η εφαρμογή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας εκτιμούν οι συγκοινωνιολόγοι
Αθήνα
Κατά των σκέψεων για καθιέρωση διοδίων στην Αθήνα τάχθηκαν οι συγκοινωνιολόγοι στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, επιμένοντας ότι πρέπει να προηγηθούν βασικά μέτρα όπως η επέκταση του οδικού δικτύου, του μετρό και των σταθμών στάθμευσης.
O συγκοινωνιολόγος ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ Ι.Φραντζεσκάκης τάχθηκε ευθέως κατά των σκέψεων για καθιέρωση διοδίων χαρακτηρίζοντάς την άκαιρη, και ζήτησε προηγουμένως επικαιροποίηση του χωροταξικού-συγκοινωνιακού σχεδιασμού, προγραμματισμένη συμπλήρωση της οδικής υποδομής (πρότεινε επέκταση της Αττικής οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, καθώς και επέκταση του μετρό, ολοκλήρωση της περιφερειακής Αιγάλεω κ.ά.).
Αίσθηση προκάλεσαν οι εκτιμήσεις του εκπροσώπου της ανεξάρτητης επιστημονικής οργάνωσης ECOCITY Αθ.Ζαφειρόπουλου, σύμφωνα με τις οποίες οι μετρήσεις των ρύπων στην Αττική και η χρήση των αριθμητικών μοντέλων προσομοίωσης οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο επηρεασμός της υγείας των πολιτών θα είναι στο μέλλον μεγάλος από την αύξηση του κυκλοφοριακού φορτίου και αναμένεται έξαρση των παθήσεων και των θανάτων.
Χαρακτηριστικές είναι και οι διαπιστώσεις που κατέθεσαν οι ειδικοί στην Επιτροπή της Βουλής ότι οι Έλληνες αναδεικνύονται πρωτοπόροι σε ευρωπαϊκό επίπεδο στη χρήση του ΙΧ, ακόμη και για διαδρομές μικρότερες του ενός χιλιομέτρου. Έτσι παρά την όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος οι Έλληνες επιμένουν «να πηγαίνουν ακόμη και για τσιγάρα στο περίπτερο με το αυτοκίνητό τους», όπως ελέχθη.
Από το news.in.gr (http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=675972&lngDtrID=244)
akaposto
11/01/2006, 09:24
Κατά των σκέψεων για καθιέρωση διοδίων στην Αθήνα τάχθηκαν οι συγκοινωνιολόγοι στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής
μια απορία γιατί δεν το έχω το άθλημα,
και έχασα επεισόδια.
ΠΟΙΟΙ είναι οι συγκοινωνιολόγοι?
Ειναι κάποιος φορέας,σύνδεσμος, κάποιοι
καθηγητές πανεπιστημίων?τι?
Γιατι δεν λένε ποτέ?
Και το χαμένο επεισόδιο είναι ποιοι είχαν
προτείνει τα διόδια?Οι συγκοινωνιολόγοι?
Sorry αλλά δεν ακολουθώ τον ηρμό.
gdevelek
11/01/2006, 09:47
Αν νομίζουν πως με επέκταση της Αττικής προς Ραφήνα/Λαύριο, επέκταση του Μετρό και ολοκλήρωση της περιφερειακής Αιγάλεω θα δώσουν λύση, αυτοί οι συγκοινωνιολόγοι δεν συγκοινωνούν με την πραγματικότητα.
Ο Αθηναίος ΔΕΝ θα εγκαταλείψει το ΙΧ του παρά μόνο αν τον υποχρεώσεις να το κάνει, πατάσσοντας, για παράδειγμα, το παράνομο παρκάρισμα, που προκαλεί ασφυξία σε κεντρικές αρτηρίες κάθε μέρα.
latris mixanis
11/01/2006, 11:24
Πάρκιν θα φτιάξουν?? :confused:
Έχουμε λύσει όλα τα υπόλοιπα προβλήματα και τα διόδια ήταν το τελευταίο που έλειπε απο την Αθήνα.
Ευτυχώς που υπάρχουν και αυτοί οι άνθρωποι ώστε να μας το πουν :evil: :mad:
gdevelek
11/01/2006, 11:30
Αρχικά δημιουργήθηκε από latris mixanis
Πάρκιν θα φτιάξουν?? :confused:
Έχουμε λύσει όλα τα υπόλοιπα προβλήματα και τα διόδια ήταν το τελευταίο που έλειπε απο την Αθήνα.
Ευτυχώς που υπάρχουν και αυτοί οι άνθρωποι ώστε να μας το πουν :evil: :mad:
Παρκιν ΠΟΥ;;;
Στις γειτονιές, ναι, σίγουρα να φτιάξουν. Είναι αδιανόητο να φτάνεις σπίτι σου στις 18:00 αλλά να κάνεις κύκλους γύρω απ' αυτό μέχρι τις 18:30 γιατί απλά δεν βρίσκεις να παρκάρεις.
Στο κέντρο και στους χώρους εργασίας, γιατί να φτιάξουν; Για να διευκολύνουν και άλλους να κατεβαίνουν στη δουλειά με την "κούρσα";;
Να ξαναπω κι εγώ την πάγια άποψή μου:
Η Αθήνα νοσεί σοβαρότατα. Το μοναδικό σοβαρό έργο υποδομής (το Μετρό) απλά μας έδωσε μια παράταση.
* Ο πωλήσεις των ΙΧ είναι τρομακτικά πολλές (120.000/έτος πριν 10-14 χρόνια, πάνω από 200.000/έτος τώρα).
* Ο πληθυσμός αυξάνεται κι αυτός ραγδαία (όχι μόνο ο επίσημος, αλλά και ο ανεπίσημος), χωρίς να αναπτύσεται-επεκτείνεται η πόλη σε επιφάνεια.
* H λεγόμενη "αποκέντρωση" είναι μια έννοια που κουβεντιάζεται εδώ και 2 δεκαετίες τουλάχιστον, αλλά δεν υπάρχει απολύτως καμία σχετική πολιτική-στρατηγική.
Το όλο πακέτο είναι ένας γόρδιος δεσμός, τον οποίο καμία πολιτική παράταξη δεν έχει το σθένος να αντιμετωπίσει. Έτσι, τα προβλήματα συσσωρεύονται με γεωμετρικό ρυθμό. Επιμέρους στοιχεία (που κι αυτά αργά ή γρήγορα θα γίνουν μείζονα προβλήματα) είναι επίσης ορατά: απορρίματα/καθαριότητα, ύδρευση, αποχέτευση, ηλεκτροδότηση, μεταβολή κλίματος κ.α.
Όλοι ξέρουμε τι γίνεται με την παραμικρή βροχή, αλλά έχουμε μάθει να ζούμε με το πρόβλημα (αυτό, και όοοολα τα άλλα, ζημιώνοντας την ψυχική αλλά και σωματική μας υγεία).
Α, και να μη ξεχάσω και το άλλο γνωστό-άγνωστο: ΟΛΗ η Αθήνα είναι μια παρανομία. Μα όλη λέμε!
Και όλα τα σπασμένα, που δεν είναι και λίγα, τα πληρώνουμε πάντα εμείς. Είτε από την τσέπη μας είτε από το χρόνο μας είτε από την υγεία μας. Αλλά μεσ'τη βαβούρα της ρουτίνας... δε βαριέσαι ρε αδερφέ...
;)
gdevelek
11/01/2006, 12:25
Δεν μας λές την πρότασή σου όμως, για ΑΜΕΣΑ αποτελέσματα, αν είναι δυνατόν...
Δε είμαι αρμόδιος για εκφράσω προτάσεις και λύσεις!! Ιδέες πολλές και διάφορες, όπως και χιλιάαααδες άλλοι συνάδελφοι. Εξ'αφορμής είπα 5 σκέψεις....
Αρμόδιοι είναι οι Υπουργοί και τα εκάστοτε όργανα της πολιτείας! Καθώς και οι υπηρεσίες και σύμβουλοι των οποίων ζητείται η γνωμοδότηση.
:D
Επίσης γιατί θεωρούμε δεδομένο ότι μπορούν να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα? (Κατά τη γνώμη μου, έμμεσα μόνο, κι αυτά με ορίζοντα δεκαετιών).
;)
Θες άμεσα αποτελέσματα;
Να λοιπόν:
1. Αναδιοργανώνεις τα δρομολόγια των ΜΜΜ.
2. Απαγορεύεις πλήρως την στάση/σταθμευση στο κέντρο ΟΛΩΜ των τύπων οχημάτων και σε επιλεγμένα μόνο σημεία που θα επιτρέπεται το κόστος να είναι απαγορευτικό (πχ 10Ε την ώρα)
3. Εφαρμόζεις τα παραπάνω με αυστηρή αστυνόμευση προς ΟΛΕΣ τις κατευθύνσεις (τα "Ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε" δεν παιρνούν)
Χωρίς το 3 δεν κάνεις τίποτα.....
Αν μπορέσαν και το εφαρμόσαν στο Λονδίνο (>13.000.000 πλυθυσμός) τότε μπορούμε κι εμείς.... Μπορούμε; ΘΕΛΟΥΜΕ; χλωμό....
Πρόβατα είμαστε.... στο μαντρί....
gdevelek
11/01/2006, 12:50
Για μένα αν παταχθεί το παράνομο παρκάρισμα το κυκλοφοριακό θα λυθεί κατά πολύ μεγάλο ποσοστό. Τόσοι και τόσοι δρόμοι ασφυκτιούν κάθε μέρα λόγω παράνομου παρκαρίσματος. Κοιτάξτε Μιχαλακοπούλου, Πανόρμου, Πατησίων, 3ης Σεπτεμβρίου, Υμηττού, Φιλολάου, Παπάγου και 100άδες άλλες οδοί που μπλοκάρουν.
Αν ο κάθε βολεψάκιας συνειδητοποιήσει πως, αν διπλοπαρκάρει για τη "δουλίτσα" του σε:
περίπτερο
εφορία
ΙΚΑ
τράπεζα
ψώνια
καφετέρια
επαγγελματική συνάντηση
κουρείο
κλπ. κλπ. κλπ....
....θα του κοστίσει, με πιθανότητα >50%, ένα 50ευρο, θα αποφασίσει να πάρει και μετρό και λεωφορείο και τρόλλεϋ και τράμ και ταξί... ή θα αγοράσει δίκυκλο.
Όσο η Τροχαία κλείνει το μάτι στο διπλοπαρκάρισμα, το πρόβλημα απλά θα γιγαντώνεται.
Το 'πα και ξαλάφρωσα. :wave2:
adam_tsouk
11/01/2006, 13:03
Αρχικά δημιουργήθηκε από sniper
3. Εφαρμόζεις τα παραπάνω με αυστηρή αστυνόμευση προς ΟΛΕΣ τις κατευθύνσεις (τα "Ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε" δεν παιρνούν)
είσαι σίγουρος;
ποτέ δεν θα σωθεί το κέντρο. ίσα ίσα που όσο πάει και χειρότερα θα γίνεται.
Τώρα, καθήστε και προσπαθήστε να βγάλετε λύσεις σε ένα πρόβλημα που θα διαιωνίζεται. Οι όποιες λύσεις θα είναι καθαρά και μόνο για την τσέπη των αρμοδίων.
gdevelek
11/01/2006, 13:19
μην το παίρνεις μοιρολατρικά
όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται από ανρθώπους, μπορούν και να λυθούν από ανθρώπους
απλά όχι στο ελλάντα.
Αρχικά δημιουργήθηκε από gdevelek
όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται από ανρθώπους, μπορούν και να λυθούν από ανθρώπους
Συμφωνώ απόλυτα!
Αλλά -γενικά- δε συμφωνώ με καμία από τις προηγούμενες παρατηρήσεις. Γιαυτό και αποφεύγω τη συζήτηση "περί λύσεων". Θα πούμε όλοι το μακρύ μας κα το κοντό μας, μέχρι να ξεχάσουμε το θρέντ!
To να συζητάμε όμως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, και το να τα ψιλοαναλύουμε, το βρίσκω χρήσιμο γιατί μας βάζει λιγάκι στη διαδικασία της ανάλυσης. Και άρα, ίσως μας βάλει λίγο και στι διαδικασία της ευαισθητοποίησης των γύρω μας.
Και ως γνωστόν, αν κάποια ομάδα πολιτών (20 και πάνω) θεωρεί ότι έχει απόψεις και σοφές ιδέες-λύσεις που πρέπει να ακούσει η πολιτεία, έχει το δικαίωμα να συστήσει σωματείο και να κάνει τις ιδέες προτάσεις.
;)
Δε είπα και κάτι νέο ε? Όλα αυτά υπάρχουν (ΜΟΤΟΕ, ΛΕΜΟΤ, και αμέτρητα άλλα μικρά σωματεία). Και κάπου εδώ τελειώνει η λογική!
:lol: :winka:
gdevelek
11/01/2006, 14:05
Αρχικά δημιουργήθηκε από SF
To να συζητάμε όμως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, και το να τα ψιλοαναλύουμε, το βρίσκω χρήσιμο γιατί μας βάζει λιγάκι στη διαδικασία της ανάλυσης.
To ζητούμενο είναι να περάσουμε από την ανάλυση στη ΛΥΣΗ
Διαφορετικά ομφαλοσκοπούμε.
Φυσικά και ομφαλοσκοπούμε! Εσύ κι εγώ δεν είμαστε ούτε υπουργοί ούτε αστυνόμοι. Οπότε?
gdevelek
11/01/2006, 14:47
Αρχικά δημιουργήθηκε από SF
Φυσικά και ομφαλοσκοπούμε! Εσύ κι εγώ δεν είμαστε ούτε υπουργοί ούτε αστυνόμοι. Οπότε?
Το ότι δεν είμαστε σε θέση να εφαρμόσουμε λύσεις δεν σημαίνει και πως δεν πρέπει να ΣΥΖΗΤΑΜΕ λύσεις!!!
η λυση ειναι μια.... οικονομικά και αλλα κινητρα ωστε ο κοσμος να χρησιμοποιεί μοτοσυκλέτα και ποδήλατο
gdevelek
11/01/2006, 15:04
Για μοτό το κίνητρο υπάρχει, και πιο φτηνα είναι στην αγορά, και πιο λίγο καίνε, και σε συντήρηση φτηνότερα
Χρειάζεται οικονομικό ΑΝΤΙκίνητρο, δηλαδή πρόστιμα σε όσους κάνουν ό,τι γουστάρουν
Για ποδήλατο δεν είναι θέμα κινήτρου, απλά είναι ΑΔΥΝΑΤΟ, οι δρόμοι δεν το επιτρέπουν γιατί είναι πολύ στενοί, άσε που παίζουν και πολλές ανηφόρες και θα φτάνεις στη δουλειά σου καταϊδρωμένος (αν επιζήσεις από τα κουτιά)
Αρχικά δημιουργήθηκε από gdevelek
Για μοτό το κίνητρο υπάρχει, και πιο φτηνα είναι στην αγορά, και πιο λίγο καίνε, και σε συντήρηση φτηνότερα
.......
από πότε; εκτός κι αν εννοείς μοτο=παπί
gdevelek
11/01/2006, 15:22
Αρχικά δημιουργήθηκε από sniper
από πότε; εκτός κι αν εννοείς μοτο=παπί
Σίγουρα δεν εννοώ CBR600F
Αρχικά δημιουργήθηκε από gdevelek
Το ότι δεν είμαστε σε θέση να εφαρμόσουμε λύσεις δεν σημαίνει και πως δεν πρέπει να ΣΥΖΗΤΑΜΕ λύσεις!!!
Point taken!! :)
Αλλά να που πριν καλα-καλα φορτωσει η σελιδα, έχεις τον χάλια (aka idi :lol:) να σου λέει μονολιθικά πράγματα τύπου "η λύση είναι μια κλπ κλπ". Όχι ρε φιλε, η θείτσα μου δλδ δεν έχει δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση? Τι θα πει όλοι να πάρουμε παπιά?
Εμένα, ως οδηγό μοτό, ΠΛΕΟΝ οι μισές από τις ενοχλήσεις που έχω όταν οδηγώ στην πόλη είναι από "ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ" μοτοσυκλετιστές.
Σκεφτόμουν τις προάλλες που είχε έρθει ο KostasNL και μας έλεγε ότι τόσα χρόνια στην Ολλανδία, κι ακόμα δεν ξέρει με τι μοιάζει το κτήριο της εφορίας!
Πως δηλαδή οι γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες της πολιτείας συμβάλουν ή όχι στο κυκλοφοριακό (και όλα όσα συνεπάγονται από αυτό) πρόβλημα. Οι προεκτάσεις είναι συγκλονιστικές!
Τα περί λεωφορείων, αστυνόμευσης, νεων parking κλπ προσωπικά τα βρίσκω απελπιστικά <μικρά>. Κανονικά όλα αυτά (και άλλα ακόμα) ανήκουν σε αυτό που λέμε "πολιτκή", ή "σχεδιασμό". Το να βάλεις περισσότερα λεωφορεία έτσι, εν ψυχρώ, μόνο κακό κάνει! Δουλεύω ακριβώς στη Στουρνάρη & Μπόταση. Θέλετε να σας πω πως ένα και μόνο ένα ΙΧ μπορεί να μπλοκάρει την κίνηση (και όοοοολα τα λεωφορεία) στο μισό κέντρο!??! Κυριολεκτικά!
Στη γενικευμένη ανομία που παρατηρώ, δυστυχώς δεν έχω να προτείνω λύσεις που μπαίνουν σε μια η δυο παραγράφους. Προσωπικά κάνω ό,τι μπορώ για να μην επιβαρύνω τον πλησίον μου. Έχω 2 μοτό, αλλά καθημερινά πάω κι έρχομαι με τα πόδια!!
(gotta go - το κόβω απότομα :) )
adam_tsouk
11/01/2006, 16:35
Αρχικά δημιουργήθηκε από SF
Έχω 2 μοτό, αλλά καθημερινά πάω κι έρχομαι με τα πόδια!!
(gotta go - το κόβω απότομα :) )
Κατσε ρε φιλε.....
μιλας για τη Busa?
Θα τρελαθουμε ρε Κώστα! Αυτο ειναι βαπορι!
Και γενικά ο όρος μηχανη για μένα αποκλείεται. Μέχρι 250 cc θεωρώ "λογικο" το να κυκλοφορουν στο κέντρο (για αποσυμφόρηση δε λέμε; )
Και ας αφήσουν μια λωρίδα για τα ΙΧ και ας φτιάξουν τραμ, μετρό και δεν ξέρω τι άλλο...
Βρε τσούκη, έχω κι ένα cb, το οποίο είναι μια χαρά για την πόλη. Πόσο μάλλον αν το θεωρήσω και 2ο (ένεκα μπούσα).
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.