View Full Version : Kawasaki klx650r
Loudovikos
09/05/2006, 17:45
Το klx 650 τι λεει??
Σε σχεση με τα xr, tt-r κτλ ειναι
καλυτερο??
xxxristos
Ας μη συνεχίσω και πικράνω τους Ευρω-παίους!!!
Ναι !! Ειδικα με την σχεδιαση του ( ιδιο εχει μεινει το ατιμο 17 χρονια τωρα ) θα τους πικρανεις πολυ !!! :sick:
Δεν ξερω.. Συνεχιζουν ακομη να δινουν + 1 κεφαλη δωρο στον καθε νεο ιδιοκτητη η το βελτιωσαν ??
:lol: :lol: :lol:
xxxristos
10/05/2006, 13:10
Αρχικά δημιουργήθηκε από STOYBI
xxxristos
Ναι !! Ειδικα με την σχεδιαση του ( ιδιο εχει μεινει το ατιμο 17 χρονια τωρα ) θα τους πικρανεις πολυ !!! :sick:
Δεν ξερω.. Συνεχιζουν ακομη να δινουν + 1 κεφαλη δωρο στον καθε νεο ιδιοκτητη η το βελτιωσαν ??
:lol: :lol: :lol:
Μιλάμε για το 650, που έχει τα γρανάζια των εκκεντροφόρων από αριστερά, όπου ΔΕΝ υπάρχουν προβλήματα με κεφαλές-εκκεντροφόρους.
Σκέψου πως ήδη πριν 14 χρόνια (και όχι 17) η KAWA έβγαζε ΟΛΗ τη σειρά των KLX με ΔΥΟ εκκεντροφόρους και καπελώτα με δισκάκια για να μπορούμε μέχρι σήμερα να παίζουμε με overlap και μεταβλητά γρανάζια, τη στιγμή που άλλοι παλεύουν ακόμα με έναν εκκεντροφόρο και ΚΟΚΟΡΑΚΙΑ!!!!!
Α! Kαι όλοι ξέρουμε πιστεύω ποιά μοντέλα χαλάνε ρουλεμάν εκκεντροφόρου (και ΔΕΝ ειναι Kawa) :cool:
Είπες τίποτα για +1 κεφαλή δώρο???
:beer: :beer: :beer: :beer:
Απο βελτιωσεις το εχω με πιστονι wossner σφιριλατο καπου στα 730cc με αμερικανικο χιτονιο, εξατμιση χειροποιητη απο μπροστα ,fcr 42,5 και εχω φτιαξει και εισαγωγες εξαγωγες!Αυτο που ψαχνω τωρα ειναι εκκεντροφορους!Σου ειχα στειλει πμ μηπως εχεις κατι υποψιν μεχρι και ποστ ανοιξα αλλα τιποτα δεν ξερω τι εγινε!Τωρα απο αλογα δεν ξερω!
xxxristos
10/05/2006, 17:25
Αρχικά δημιουργήθηκε από arisklx
Απο βελτιωσεις το εχω με πιστονι wossner σφιριλατο καπου στα 730cc με αμερικανικο χιτονιο, εξατμιση χειροποιητη απο μπροστα ,fcr 42,5 και εχω φτιαξει και εισαγωγες εξαγωγες!Αυτο που ψαχνω τωρα ειναι εκκεντροφορους!Σου ειχα στειλει πμ μηπως εχεις κατι υποψιν μεχρι και ποστ ανοιξα αλλα τιποτα δεν ξερω τι εγινε!Τωρα απο αλογα δεν ξερω!
Χμμμμμ τι εννοείς αμερικάνικο χιτώνιο? Το νικασίλ πήγε περίπατο? Για να βγαίνεις 730 πρέπει να φοράς πιστόνι 106mm, έπεσε ρεκτιφιέ?
Εγώ έχω μετατοπίσει τον πιρο της μπιέλας στον στρόφαλο στην Αγγλία και πήρα διαδρομή 86mm και πιστόνι 108mm με αλουμινένιο χιτώνιο και ξανα μανα νικασίλ στην Αγγλία και βγαίνω στα...... πολλά cc (ρώτα τον BILLWANTED!!!)
42,5 FCR δεν υπάρχει, 42,5 βλακωδώς λένε το 41ΜΧ με το hot start και το TPS που ΔΕΝ χωράει στο KLX λόγω σοβαρών χωροταξιακών προβλημάτων. Εγώ φοράω το 41 το απλό (μόνο τσόκ και αντλία έχει) και για να χωρέσει έφαγα μέρος από το ντεπόζιτο από κάτω και έκανα μπάλωμα με ρυτίνη και πανί που χρησιμοποιούν στον πολυεστέρα. Η άκρη της αντλίας του από το προστατευτικό της εξάτμησης απέχει 0,0001mm!!! Το πιατάκι που βιδώνουν οι ρεγουλατόροι για τις ντίζες φτιάχτηκε από την αρχή στον τόρνο γιατί αλλιώς έβρισκαν οι ντίζες στο καπάκι της κεφαλής. Εσύ πώς το χώρεσες????
Εξάτμηση απλά πράγματα: Μπροστά μαμά λαιμός, πίσω Racetech. Εσύ πού έφτιαξες την χειροποίητη? Πόσο πήγε? Ποιότητα κατασκευής- φινιρίσματος???
Ροϊκή εξέλιξη πού έκανες? Πόσο πήγε? Εγώ Αγγλία 250 ευρώ μαζί με μεταφορικά (έχω καλή άκρη εκεί). Ρωτάω γιατί στην Ελλάδα όπου ρώτησα το κάνουν εμπειρικά με το χέρι, ενώ ΚΑΝΕΝΑΣ δεν έχει flow bench και ζητάνε τρελά λεφτά!!!
Εκκεντροφόρους: Δεν έμεινα αυχαριστημένος απο τους White Βrothers, ειδικά μετά την αύξηση του κυβισμού, αν και ήταν τελευταίο στάδιο. Τροποποίησα τους μαμά στην Αγγλία, για να κοπούν και να λειανθούν με lazer, ώστε να αποκτήσουν και extra σκληρότητα τα αμύγδαλα (στην Ελλάδα το κάνουν σε τόρνο αντιφραφής... bye bye σκλήρυνση...). Ρυθμιζόμενα billet γρανάζια εκκεντροφόρων, με ρύθμιση (κατόπιν πολλών δοκιμών) στο -3 και +1 για εισαγωγή και εξαγωγή αντίστοιχα. 300 μοίρες διάρκεια εισαγωγής ΑΝ θυμάμαι καλά (έχουν περάσει και 2 χρόνια) και 295 εξαγωγής και +1.5mm βύθισμα. Μου έσπασε ένα ελατήριο βαλβίδας μετά από 100 (!!!) km και μπήκαν επι τη ευκαιρία μεγαλύτερες βαλβίδες και ελατήρια και retainers τιτανίου όλα από τη Ferrea σε τιμή.... ας πούμε πολύ ειδική!!!
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ προσοχή δόθηκε στον χρονισμό του αυτόματου αποσυμπιεστή που βρίσκεται πάνω στον εκκεντροφόρο εξαγωγής. Έστω και μια μοίρα αν χάνει, το μηχανάκι παίρνει μπρός ΜΟΝΟ με σπρώξιμο, όπου λόγω πολλων στροφών κλείνει ο αποσυμπιεστής. Ελλείψει μίζας, είσαι καταδικασμένος να χοροπιδάς πάνω στη μανιβέλα μέχρι να τη σπάσεις....
Αυτά.......
Αρχικά δημιουργήθηκε από xxxristos
Χμμμμμ τι εννοείς αμερικάνικο χιτώνιο? Το νικασίλ πήγε περίπατο? Για να βγαίνεις 730 πρέπει να φοράς πιστόνι 106mm, έπεσε ρεκτιφιέ?
Εγώ έχω μετατοπίσει τον πιρο της μπιέλας στον στρόφαλο στην Αγγλία και πήρα διαδρομή 86mm και πιστόνι 108mm με αλουμινένιο χιτώνιο και ξανα μανα νικασίλ στην Αγγλία και βγαίνω στα...... πολλά cc (ρώτα τον BILLWANTED!!!)
42,5 FCR δεν υπάρχει, 42,5 βλακωδώς λένε το 41ΜΧ με το hot start και το TPS που ΔΕΝ χωράει στο KLX λόγω σοβαρών χωροταξιακών προβλημάτων. Εγώ φοράω το 41 το απλό (μόνο τσόκ και αντλία έχει) και για να χωρέσει έφαγα μέρος από το ντεπόζιτο από κάτω και έκανα μπάλωμα με ρυτίνη και πανί που χρησιμοποιούν στον πολυεστέρα. Η άκρη της αντλίας του από το προστατευτικό της εξάτμησης απέχει 0,0001mm!!! Το πιατάκι που βιδώνουν οι ρεγουλατόροι για τις ντίζες φτιάχτηκε από την αρχή στον τόρνο γιατί αλλιώς έβρισκαν οι ντίζες στο καπάκι της κεφαλής. Εσύ πώς το χώρεσες????
Εξάτμηση απλά πράγματα: Μπροστά μαμά λαιμός, πίσω Racetech. Εσύ πού έφτιαξες την χειροποίητη? Πόσο πήγε? Ποιότητα κατασκευής- φινιρίσματος???
Ροϊκή εξέλιξη πού έκανες? Πόσο πήγε? Εγώ Αγγλία 250 ευρώ μαζί με μεταφορικά (έχω καλή άκρη εκεί). Ρωτάω γιατί στην Ελλάδα όπου ρώτησα το κάνουν εμπειρικά με το χέρι, ενώ ΚΑΝΕΝΑΣ δεν έχει flow bench και ζητάνε τρελά λεφτά!!!
Εκκεντροφόρους: Δεν έμεινα αυχαριστημένος απο τους White Βrothers, ειδικά μετά την αύξηση του κυβισμού, αν και ήταν τελευταίο στάδιο. Τροποποίησα τους μαμά στην Αγγλία, για να κοπούν και να λειανθούν με lazer, ώστε να αποκτήσουν και extra σκληρότητα τα αμύγδαλα (στην Ελλάδα το κάνουν σε τόρνο αντιφραφής... bye bye σκλήρυνση...). Ρυθμιζόμενα billet γρανάζια εκκεντροφόρων, με ρύθμιση (κατόπιν πολλών δοκιμών) στο -3 και +1 για εισαγωγή και εξαγωγή αντίστοιχα. 300 μοίρες διάρκεια εισαγωγής ΑΝ θυμάμαι καλά (έχουν περάσει και 2 χρόνια) και 295 εξαγωγής και +1.5mm βύθισμα. Μου έσπασε ένα ελατήριο βαλβίδας μετά από 100 (!!!) km και μπήκαν επι τη ευκαιρία μεγαλύτερες βαλβίδες και ελατήρια και retainers τιτανίου όλα από τη Ferrea σε τιμή.... ας πούμε πολύ ειδική!!!
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ προσοχή δόθηκε στον χρονισμό του αυτόματου αποσυμπιεστή που βρίσκεται πάνω στον εκκεντροφόρο εξαγωγής. Έστω και μια μοίρα αν χάνει, το μηχανάκι παίρνει μπρός ΜΟΝΟ με σπρώξιμο, όπου λόγω πολλων στροφών κλείνει ο αποσυμπιεστής. Ελλείψει μίζας, είσαι καταδικασμένος να χοροπιδάς πάνω στη μανιβέλα μέχρι να τη σπάσεις....
Αυτά.......
Oσο αφορα τον κυβισμο το nicasil καταργηθηκε και μπηκε χιτονιο αμερικανικο δεν θημαμαι να σου πω απο πια εταιρια το οποιο αν δεν κανω λαθος ειναι απο ενα πολυ σκληρο χαληβα για μεγαλη συμπιεση!Τουλαχιστον ετσι μου είπε το ρεκτιφιε-δρακος που το εφτιαξε!Απο χιλιοστα καπου εκει παντος ειναι στα 103-106 δεν θυμαμαι και καλα!Αυτα κανα 500 ευρωπουλα μαζι και με το πιστονι!Ροικη εξελιξη δυστηχως ειναι στο ¨χερι¨αλλα δουλευει αψογα!Κανα 50 ευρωπουλα!Τωρα για το fcr το μηχανακι το πηρα με αυτο επανω και δεν ειναι για ktm το οποιο οντως βρισκει ,ειναι για xr 650 και μπαινει κουτα!Παντος 42,5 το ονομασανε!:p Η εξατμιση ειναι κατι σαν τυπου Racetech τις φτιαχνει εδω πατρα ενα παιδι ο οποιος κανει αντιγραφη απο acrapovic και τετοια!Κομπλε απο μπροστα καπου στα 250 ευρωπουλα!Τωρα για εκκεντροφορους εχω προβλημα και δεν μπορω να βρω κατι!Ισως αν μπορουσες να με βοηθησεις εδω!Τους παλιους σου τους εχεις?
Αρχικά δημιουργήθηκε από xxxristos
...
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Ρε Χρήστοοοοοοο...
Έλεος !!!
Αυτό το "πράγμα", εξακολουθείς να το λες KLX ???
xxxristos
11/05/2006, 14:41
Αρχικά δημιουργήθηκε από arisklx
Τωρα για εκκεντροφορους εχω προβλημα και δεν μπορω να βρω κατι!Ισως αν μπορουσες να με βοηθησεις εδω!Τους παλιους σου τους εχεις?
ΔΕΝ θα βρεις κάτι καλό. Πρέπει να ασχοληθείς μόνος σου. Δεν ξέρω γιατί δεν έγινα σαφής, ξαναλέω οτι χρησιμοποιώ τους παλιούς reprofiled. Έχω και White Bros στην άκρη αλλά είναι μούφα (όπως και τα περισσότερα Αμερικάνικα προϊόντα τελικά)...
Πάντως ένα καλό reprofile (σχετικά εύκολο, αφού τα αμύγδαλα είναι συμμετρικά), σε συνδιασμό με καλορυθμισμένα γρανάζια εκκεντροφόρων κάνουν ΤΗΝ διαφορά. ΠΡΟΣΟΧΗ λέω πάλι στον αποσυμπιεστή!!! Πρέπει να τον φας με ΠΟΛΥ προσοχή με ψιλή πέτρα και Dremel στο χέρι, με τη μέθοδο "τρώμε λίγο, τον μοντάρουμε, μετράμε μοίρες, και επαναλαμβάνουμε μέχρι να τον φέρουμε ΑΚΡΙΒΩΣ εκεί που ήταν παλιά...". Μικροχειρουργική ενχείριση δηλαδή....
xxxristos
11/05/2006, 14:45
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Ρε Χρήστοοοοοοο...
Έλεος !!!
Αυτό το "πράγμα", εξακολουθείς να το λες KLX ???
Γιατί όχι???
Παραμένει ένα μηχανάκι καθημερινής βόλτας, έχει κάνει αρκετά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα και ΔΕΝ θυσίασα καθόλου αξιοπιστία!!!
Εκτεταμένες μετατροπές θεωρούνται τούρμπα, νίτρα, αφαίρεση του balancer για ν' ανεβάζει στροφές σαν καθαρό, διπλά πηνία ανάφλεξης (κατάργηση φώτων), ψεκασμός, κτλ κτλ κτλ.....
xxxristos
11/05/2006, 14:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από Loudovikos
Το klx 650 τι λεει??
Σε σχεση με τα xr, tt-r κτλ ειναι
καλυτερο??
Για το χώμα? ΟΧΙ!!!
Είναι το χειρότερο! Πολύ βαρύ και άσχημη κλιμάκωση στα σασμάν για χώμα!
Αρχικά δημιουργήθηκε από Loudovikos
Το klx 650 τι λεει??
Σε σχεση με τα xr, tt-r κτλ ειναι
καλυτερο??
Kai ta tria poy anafereis einai arketa varia
ean ta theleis gia kathimerini kinisi kai gia voltes sto xoma (VOLTES) opoio kai na epilekseis einai to idio
apla to TT600R einai kapos poio zimiariko
To XR600R einai palio alla ahtraysto me kales sxetika epidoseis sto xoma
To KLX..... sta eipe o xristos parapano
Tora ean milas gia to XR650R (to neotero ton 650)... tha to proteimousa me klista matia
pera apo ta parapano OOOOOLES oi parapano motosykletes exoun kapoia diskolia sthn ekinisi logo apousias mizas (ektos apo kapoia periorismena montela h' to olokenourgio xr650r)
Episeis OOOOOLA ta paprapano montela exoune metries anartiseis (eos mapa se orismenes xronies kai meta apo orismena xiliometra) kai megalo varos gia poio skliro Enduro
dirtbird
11/05/2006, 20:47
Το επαναλαμβάνω και εδώ και προσπαθήστε να το εμπεδώσετε:
αν κάποιος δεν μπορεί να βάλει μπροστά XR600, τότε δεν μπορεί να βάλει ούτε παπί 12volto με καμμένη βαλβίδα εξαγωγής.:nono:
Χρήστο, θυμάσαι το project που είχε ξεκινήσει το Performance Bikes πριν 3 χρόνια περίπου με βάση ένα μοτέρ KLX ? (νομίζω ότι το άφησαν στη μέση ή έχασα κάποιο τεύχος)
xxxristos
11/05/2006, 20:51
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Το επαναλαμβάνω και εδώ και προσπαθήστε να το εμπεδώσετε:
αν κάποιος δεν μπορεί να βάλει μπροστά XR600, τότε δεν μπορεί να βάλει ούτε παπί 12volto με καμμένη βαλβίδα εξαγωγής.:nono:
Χρήστο, θυμάσαι το project που είχε ξεκινήσει το Performance Bikes πριν 3 χρόνια περίπου με βάση ένα μοτέρ KLX ? (νομίζω ότι το άφησαν στη μέση ή έχασα κάποιο τεύχος)
Όχι δεν έπεσε στην αντίληψή μου!
Δέν διάβαζα ξένα περιοδικά πριν 3 χρόνια...
Έχασα τίποτα καλο???
dirtbird
11/05/2006, 21:05
Αν προλάβω, θα ψάξω το ΠΣΚ τα παλιά PB που έχω και θα στο σκανάρω. Δεν θυμάμαι καλά, νομίζω ότι το project ήταν για SOS series (sound of the singles) και είχαν βασιστεί σε μοτέρ KLX.
Ρε παιδιά,
Από κατασκευής, το KLX έχει διάμετρο x διαδρομή 100 x 83.
Ο ένας έβαλε έμβολο 106 mm, ο άλλος έβαλε 108 mm και μετατόπισε και το κομβίο της μπιέλας... και αυτά είναι ΒΟΛΤΑΔΙΚΑ μηχανάκια; και δεν έχει θυσιαστεί ΚΑΘΟΛΟΥ η αξιοπιστία;
Και πού χωρέσατε τα +6 και +8mm της διαμέτρου; Το καινούργιο χιτώνιο το βάλατε στον στοκ κύλινδρο, ή αλλάχθηκε κι αυτός; Διότι, +8 mm στη διάμετρο σημαίνει +4 mm στην ακτίνα και αναρωτιέμαι, το μαμά χιτώνιο τί πάχος είχε;
Δε λέω, όλα γίνονται, ακόμα και του σπανού τα γένια, αλλά μου ακούγονται κάπως υπερβολικά όλα τα παραπάνω.
Α, και 108 x 86 κάνει 788 κυβικά (το γράφω διότι αν δεν υπολόγιζα μόνος μου πόσο κάνει, δεν θα το πίστευα...)
Πάντως, αν κάνω λάθος (και μακάρι να κάνω) παρακαλώ διορθώστε με και πείτε παραπάνω τεχνικές λεπτομέρειες. Αν μπορείτε βάλτε μια λίστα με όλες τις μετατροπές. Και οι βελτιώσεις μου αρέσουν, και τα μεγάλα μονοκύλινδρα και τα KLX και όλα.
Εκείνο το άρθρο (Performance Bikes) θα το ποστάρετε;
Μ.
dirtbird
15/05/2006, 10:16
Eχθές συγύρισα βιβλιοθήκες-περιοδικά-βιβλία (και είναι πάρα πολλά τόσο που σκέφτομαια να ανοίξω δανειστική βιβλιοθήκη:lol: ).
Στην πρώτη ευκαιρία θα βρω το τεύχος και θα το σκανάρω.
:wave2: :wave2:
Τώρα που το ξανασκέφτομαι, το KLX έχει nicasil στον κύλινδρο και όχι χιτώνιο. Άρα, δεν τίθεται θέμα αντοχής χιτωνίου (αφού δεν υπάρχει χιτώνιο), οπότε ή κάνεις ρεκτιφιέ στον κύλινδρο και πάλι επίστρωση nicasil, ή βάζεις χιτώνιο. Πάντως τα +8 mm πολλά μου ακούγονται. Δεν τίθεται θέμα αντοχής στους αυλούς ψύξεως;
Μ.
dirtbird
16/05/2006, 09:59
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Eχθές συγύρισα βιβλιοθήκες-περιοδικά-βιβλία (και είναι πάρα πολλά τόσο που σκέφτομαια να ανοίξω δανειστική βιβλιοθήκη:lol: ).
Στην πρώτη ευκαιρία θα βρω το τεύχος και θα το σκανάρω.
:wave2: :wave2:
Δεν το βρήκα το τεύχος, μάλλον είναι παλαιότερο και .... βρίσκεται σε κούτα στο υπόγειο.
xxxristos
16/05/2006, 13:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από Man7
Τώρα που το ξανασκέφτομαι, το KLX έχει nicasil στον κύλινδρο και όχι χιτώνιο. Άρα, δεν τίθεται θέμα αντοχής χιτωνίου (αφού δεν υπάρχει χιτώνιο), οπότε ή κάνεις ρεκτιφιέ στον κύλινδρο και πάλι επίστρωση nicasil, ή βάζεις χιτώνιο. Πάντως τα +8 mm πολλά μου ακούγονται. Δεν τίθεται θέμα αντοχής στους αυλούς ψύξεως;
Μ.
Το μαμά πιστόνι του KLX είναι κυρτό (το αντίθετο του "μπομπέ" ας πούμε). Τα +3mm προς τα κάτω δέν έχουν πρόβλημα. Τα +3 προς τα πάνω καλύπτονται με τορνίρισμα της κορώνας και φτιάξιμο "τσεπών" για τις βαβλίδες. Η ουρά του αλουμινένιου χιτώνιου είναι 10mm παχιά από κάθε πλευρά και έχει πολύ "αέρα" από τα κάρτερ. Ο τύπος που μου το έφτιαξε μου έιπε πος μπορούσε άνετα να βάλει μέχρι 111 χωρίς να έχει κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας. Τεχνογνωσία αν υπάρχει όλα γίνονται.
Αρχικά δημιουργήθηκε από xxxristos
Το μαμά πιστόνι του KLX είναι κυρτό (το αντίθετο του "μπομπέ" ας πούμε). Τα +3mm προς τα κάτω δέν έχουν πρόβλημα. Τα +3 προς τα πάνω καλύπτονται με τορνίρισμα της κορώνας και φτιάξιμο "τσεπών" για τις βαβλίδες. Η ουρά του αλουμινένιου χιτώνιου είναι 10mm παχιά από κάθε πλευρά και έχει πολύ "αέρα" από τα κάρτερ. Ο τύπος που μου το έφτιαξε μου έιπε πος μπορούσε άνετα να βάλει μέχρι 111 χωρίς να έχει κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας. Τεχνογνωσία αν υπάρχει όλα γίνονται.
Δεν θέλω με κανέναν μα κανέναν τρόπο να κάνω τον έξυπνο, αλλά ... πραγματικά αναρωτιέμαι αν πρέπει να απαντήσω...
Xxxristo, όταν μιλάμε για χωρητικότητα κινητήρα (= κυβικά) μιλάμε για διάμετρο και διαδρομή εμβόλου. Εν προκειμένω:
Νορμάλ: 100mm x 83mm
Arisklx: 106mm x 83mm
Xxxristos: 108mm x 86mm (με μετατόπιση του κομβίου 1,5 mm)
Την διάμετρο την μετράμε... διαμετρικά... (δηλαδή, κρατώντας το έμβολο όρθιο μετράμε το πλάτος του αριστερά-δεξιά). Δεν ξέρω να το πω πιο απλά. ΔΕΝ μετράμε ΤΙΠΟΤΕ προς τα πάνω ή προς τα κάτω.
Επεμβάσεις στις καθ’ύψος γεωμετρικές διαστάσεις του εμβόλου (π.χ. αλλαγή με ‘μπομπέ’ ή με ‘σκαμμένο’ ) αλλάζουν ΜΟΝΟ την συμπίεση.
Αν κατάλαβα καλά, λες ότι αν βάλεις ένα έμβολο +3mm κοντύτερο δέν έχεις πρόβλημα. ΟΚ εδώ, απλώς μειώνεις το λόγο συμπίεσης του κινητήρα. ΟΚ και το αντίστροφο, δηλαδή έμβολο +3mm ψηλότερο – ΑΝ χωράει και δεν βρίσκουν οι βαλβίδες (και δεν τίθεται θέμα καυσίμων - αυταναφλέξεις). Το έμβολο που λές στο έφτιαξε κάποιος στην Ελλάδα; Μου ακούγεται κάπως περίεργο. Όπως και το ότι σου τορνίρισε την κορώνα για να φτιάξει τσέπες. Εκτός του ότι θέλει φρέζα (και όχι τόρνο) αυτή η δουλειά, αναρωτιέμαι πώς υπελόγισε την αντοχή της κορώνας μετά την κατεργασία...
Ξαναγυρνάω στα κυβικά. Λες:
Αρχικά δημιουργήθηκε από xxxristos
Η ουρά του αλουμινένιου χιτώνιου είναι 10mm παχιά από κάθε πλευρά και έχει πολύ "αέρα" από τα κάρτερ.
Πού/τί είναι η ‘ουρά’ του χιτωνίου; Φαντάζομαι ότι εννοείς την κάτω πλευρά του (αφού αναφέρεις την ανοχή από τα κάρτερ). Αν είναι έτσι, ΟΚ το κατάλαβα ως εδώ. Η απορία μου είναι η εξής: στοκ διάμετρος κυλίνδρου (χωρίς χιτώνιο, αφού έχει νικασίλ) = 100mm. Το παίρνουμε στο ρεκτιφιέ + 8mm στη διάμετρο (για το φαρδύτερο έμβολο) και + 10mm στην ακτίνα (= 20mm στη διάμετρο) για να μπει το χιτώνιο.
Σύνολον = +28mm.
Αυτό μας κάνει κοντά τρείς πόντους!!!
Και (ξανα)ερωτώ: ο κύλινδρος τί έγινε; Δεν υπάρχει πρόβλημα με τους αυλούς ψύξης; Τί πάχος είχε ο έρμος από τη μάνα του που του φάγατε ενάμισυ πόντο από το τοίχωμα και ακόμα δουλεύει; Ή μήπως τον αλλάξατε (αυτό ρωτούσα από την αρχή...)
Ξαναλέω, όλα γίνονται, αλλά επειδή ενδιαφέρομαι μα δεν πολυκαταλαβαίνω αυτά που διαβάζω θα ήθελα κάποιες (αρκετές) πληροφορίες/λεπτομέριες ακόμα.
Ευχαριστώ και σόρρυ αν τα παραπάνω ακούγονται κάπως... κάπως. Πραγματικά δυσκολεύτηκα να τα γράψω.
Μ.
xxxristos
16/05/2006, 18:12
Αρχικά δημιουργήθηκε από Man7
Μ.
Δίκιο έχεις, κάτι δεν διατύπωσα εγώ σωστά.
Έχουμε μετατόπιση πίρου μπιέλας 1,5mm. Που σημαίνει η διαδρομή αυξάνεται 3mm. Το πιστόνι ανεβαίνει 1,5mm ψηλότερα στον κύλινδρο (με στόκ φλάντζες) και κατεβαίνει 1,5mm χαμηλότερα.
Το χαμηλότερα δε μας πειράζει, η φούστα του είναι μίνι και δεν βρίσκει στον στρόφαλο. Το ψηλότερα μας πειράζει γιατί χτυπάει στην κεφαλή. Λύση: Τορνίρουμε την κορώνα και όλα οκ. Επειδή έχουμε όμως πολύ μεγαλύτερο βύθισμα βαλβίδων και διάρκεια από όσο προβλέπεται και οι βαλβίδες κινδυνεύουν να συνάψουν στενές σχέσεις με το πιστόνι, ανοίγουμε στο CNC (ή και φρέζα για τους τσίπιδες) "τσέπες" πάνω στο πιστόνι για τις βαλβίδες. Το πιστόνι ΔΕΝ λέπτυνε απλά απο κυρτό έγινε επίπεδο (πλακέ), αυξάνοντας ελαφρά την συμπίεση. Big deal...
Χιτώνιο σωστά δεν υφίσταται, αλλά θεωρούμε χιτώνιο το κομμάτι από εκεί που δουλεύει το έμβολο έως τους αυλούς ψύξης, το οποίο συνεχίζει και κάτω από την κάτω έδρα του μπλόκ και φτάνει σχεδόν μέχρι τον στρόφαλο. Αυτό το κομμάτι ίσως είναι παχύτερο και από 10mm, δε θυμάμαι ακριβή διάσταση. Το θέμα είναι οτι απ' ότι φαντάζομαι το μπλοκ τορνιρίστικε, βγήκε όλο το παλιό "χιτώνιο" και μπήκε καινούργιο, όχι πρεσαριστό, μάλλον το ράψανε. Στη συνέχεια του κάνανε επίστρωση ξανά.
Στις διαστάσεις τόρα: Έστω οτι το παλιό ήταν 100+10+10=120mm εξωτερικά. Το καινούργιο ήταν 108+7+7=124mm εξωτερικά. "Κλέψανε" δηλαδή λίιιιιιγο από το πάχος. Το μηχανουργίο που τα ανέλαβε όλα αυτά βρίσκεται λίγο έξω από το Λονδίνο και κάνει ότι του πείς, μελετημένα, σωστά, χαίρεσαι να βλέπεις δουλειές του.
xxxristos
16/05/2006, 18:16
Όπως κατάλαβες το "χιτώνιο" που μπήκε ήταν αλουμινένιο, ΟΧΙ μαντεμένιο!
Για να δούμε αν καταλαβαίνω τί κάνατε...
Λοιπόν:
1. Έμβολο – ΟΚ το κατάλαβα, απλώς έχε υπ’όψην σου ότι εφ’όσον κατέβασες την κορώνα, η συμπίεση μειώθηκε, δεν αυξήθηκε. Εννοώ σε σύγκριση με πριν την κατεβάσεις. Σε σχέση με νορμάλ δεν μπορώ να ξέρω τί έγινε. Βέβαια, με την αύξηση της διαδρομής, αυξήθηκε η συμπίεση, οπότε το θέμα συμπίεση μπερδεύτηκε τελείως. Αλήθεια, τί συμπίεση έχεις τώρα; Το έμβολο το κατασκευάσανε εξ’ολοκλήρου απ’την αρχή, ή τροποποιήσανε κάποιο έτοιμο (π.χ. JE, Wiseco, Mahle, Arias, Wossner κλπ ων ουκ έστιν αριθμός). Φαντάζομαι ισχύει το πρώτο. Έχεις κάποια στοιχεία του μηχανουργείου;
2. Χιτώνιο – εδώ αρχίζουν τα δύσκολα...
Κατ’αρχήν συμφωνούμε ότι το KLX από τη μάνα του δεν έχει χιτώνιο. Συμφωνούμε και στο ότι το μπλοκ τορνιρίστικε, αλλά από δώ και πέρα αρχίζουν τα προβλήματα: κατ’αρχήν βάλατε χιτώνιο, κανονικό (όχι ‘χιτώνιο’). Το οποίο έχει πάχος 7 mm. Κατά τα λεγόμενά σου, ο στοκ κύλινδρος από 120 mm ανοίχτηκε στα 124. Αυτό σημαίνει ότι δεν κλέψατε λίιιγο από το πάχος του κυλίνδρου, αλλά εξ’ορισμού ότι πλέον ‘μπήκατε’ στον χώρο ψύξης (κατά 4 mm στην διάμετρο ή 2 mm στην ακτίνα). Αν όντως αυτό κάνατε, τότε, ΟΚ, το κατάλαβα, αλλά αυτό εγώ το αποκαλώ εκτεταμένη επέμβαση και ως εκ τούτου επικίνδυνη, ή τέλος πάντων, επίφοβη. Μην ξεχνάς ότι μειώσατε λίγο και τον χώρο του ψυκτικού υγρού στον θάλαμο ψύξης, και μάλιστα σε ένα μηχανάκι που από κατασκευής ζεσταίνεται εύκολα. Το χιτώνιο πώς στεγανοποίησε απ’έξω;
3. Τί θα πει ‘ράψανε’ το χιτώνιο; (αυτό που ξέρω εγώ σαν ‘ράψιμο’, λέγεται metalock και δεν εφαρμόζεται σε τόσο μικρούς κινητήρες)
4. Τί κόστος είχαν όλες αυτές οι δουλειές;
a. Μετατόπιση κομβίου στροφάλου (stroking)
b. Κατασκευή εμβόλου
c. Κατασκευή χιτωνίου
d. Κατεργασία κυλίνδρου
e. Λύσιμο δέσιμο κλπ
5. Ξαναρωτάω: αυτό το μηχανάκι είναι βολτάδικο, καθημερινής χρήσης; Πόσα χιλιόμετρα έχει κάνει ως τώρα;
Μ.
xxxristos
17/05/2006, 13:38
Αρχικά δημιουργήθηκε από Man7
Μ.
Λοιπόν...
Με τορνιρισμα της κορώνας σε ΚΥΡΤΟ πιστόνι η συμπίεση ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ, αφού μικραίνει ο χώρος καύσης (η "λακούβα" του εμβόλου τελος πάντων). Προϋπόθεση βέβαια είναι να ανεβεί το πιστόνι πιο ψηλά, είτε με πιο λεπτή φλάντζα, είτε με φρεζάρισμα του κυλίνδρου, είτε με extra διαδρομή. Το πιστόνι είναι JE ειδική παραγγελία γιατί του εμπορίου σταματάνε στα 102mm ή 105mm νομίζω.
Δεν ήμουν παρόν όταν έφτιαχναν τον κύλινδρο αλλά απ' ότι παρατήρησα ΤΙΠΟΤΑ δεν μπήκε πρεσσαριστό!!! Η εξωτερική διάμετρος της ουράς του κυλίνδρου μεγάλωσε, πράγμα που σημαίνει πως προσθέσανε υλικό. Είτε το "γέμισαν", είτε το κολήσανε (ράψανε) με MIG. Το αποτέλεσμα είναι οτι ο κύλινδρος είναι όπως παλιά, ένα σώμα μια ψυχή, όλος ένα υλικό, ένα μπλόκ, με nicasil επίστρωση, απλά..... λίγο μεγαλύτερης εσωτερικής διαμέτρου.
Είναι super βολτάδικο!!!! Βέβαια ταξίδια ΔΕΝ κάνει, και έχει ΟΛΑ τα κακά των KLX, τα οποία δεν του επέτρεψαν να πουλήσει τρελά και να γίνει best seller όπως το ΧΤ....
Από την άλλη μεριά, θερμοκρασία ΔΕΝ έχει ανεβάσει ΠΟΤΕ, το βεντιλατέρ δεν έχει πάρει ποτέ μπρος, όπως παλιά (ΟΧΙ ΔΕΝ είναι καμένο χαχαχαχαχα!!!), λαδάκια δεν καίει, λάδια βάζω Motul 5100 (ένα μέτριο λάδι δηλαδή, όχι τίποτα super). Οδόμετρο δεν έχει για να ξέρω πόσα χλμ έχει κάνει αλλά είναι φτιαγμένο 2 χρόνια τόρα, έχει κάνει πολλές κόντρες, super σούζες, καθημερινές βόλτες, τα καλοκαίρια για μπανάκι μέσα στη ζέστη καθημερινές αποστάσεις περίπου 40χλμ και πίσω. Ά!!! και όταν πήραμε το euro έκανα ένα burn out που βαρούσε κόφτες μέχρι να σκάσει το λάστιχο!!!!
Έχω αλλάξει ΜΟΝΟ ΜΙΑ φορά μπουζί και 3-4 φορές λάδια. Τα λάδια τα αλλάζω όποτε δω οτι είναι πολύ μαύρα, μυρίζουν πολύ έντονα βενζίνη και έχουν αραιώσει. Ανα 4-5 Κ χιλιόμετρα περίπου δηλαδή. Και φιλτράκι όποτε το δω βρώμικο (μόνο 2 φορές προς το παρόν...). Στην αρχή μόνο, μέχρι να πατήσουν οι βαλβίδες στις καινούργιες τους έδρες και να πάρουν και οι καινούργιοι εκκεντροφόροι τα μπόσικά τους, ρύθμιζα βαλβίδες κάθε 15 μέρες, τόρα τις έχω ξεχάσει και αυτές!!!
Από τιμές.... χμμμμ....
Κάποια πράγματα τα πήρα.... δωρεάν (τα χρέωσα στο πανεπιστήμιο, τότε που οι φόρμες παραγγελιών περνούσαν από τα χέρια μου). Κάποια τα πλήρωσα κάτω από μισή τιμή λόγω συνεργασίας με τις εταιρίες (Ferrea, Carillo) και το μηχανουργείο είναι καλός φίλος και συνεργάτης και μου έκανε φιλική τιμή στα εργατικά. Λύσιμο δέσιμο έκανα μόνος μου.
dirtbird
17/05/2006, 15:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από xxxristos
Λοιπόν...
Με τορνιρισμα της κορώνας σε ΚΥΡΤΟ πιστόνι η συμπίεση ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ, αφού μικραίνει ο χώρος καύσης
Sorry που επεμβαίνω, αλλά όταν τρως υλικό από το πιστόνι, αυξάνεται ο όγκος του θαλάμου καύσης οπότε η σχέση συμπίεσης. Οι προυποθέσεις που αναφέρεις αφορούν την μπιέλλα και το στρόφαλο. Καθαρά θεωρητική η παρέμβαση μου... απλά επειδή μέχρι τώρα ήσουν ακριβής και επεξηγηματικός.
Κατά τα άλλα καταλάβαμε πως ανέβηκε η συμπίεση.
Εκεί που ακόμα δεν έχω καταλάβει είναι ο κύλινδρος. Μάλλον έχει γίνει μετατόπιση χιτωνίου και διόδων ψυκτικού, τώρα το πως.... εκεί έπρεπε να τους κάτσεις μπάστακας και να το παίζεις και κουφός. Δεν πιστεύω να παίζει τίποτα HSM ή rapid prototyping, γιατί τότε δεν μιλάμε για μηχανουργείο αλλά για την πίσω πόρτα της MacLaren
:winka:
ΣΗΜ: Xρήστο, ξέχνα το το CR, είπαμε να κάνεις project bike όχι να το δούμε στην πλάτη κανενός Columbia (αστειεύομαι)
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: νομίζω ότι η Maico ακόμα κατασκευάζει δίχρονα μοτέρ γύρω στα 700cc για του αγώνες sidecar motocross ....
και από RGV rolling chassis το νησί είναι γεμάτο:winka:
:wave2:
xxxristos,
Μάλλον έχω μπει στο νόημα της μετατροπής.
Έχεις ΠΜ...
Μ.
xxxristos
17/05/2006, 18:38
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Sorry που επεμβαίνω, αλλά όταν τρως υλικό από το πιστόνι, αυξάνεται ο όγκος του θαλάμου καύσης οπότε η σχέση συμπίεσης. Οι προυποθέσεις που αναφέρεις αφορούν την μπιέλλα και το στρόφαλο. Καθαρά θεωρητική η παρέμβαση μου... απλά επειδή μέχρι τώρα ήσουν ακριβής και επεξηγηματικός.
Κατά τα άλλα καταλάβαμε πως ανέβηκε η συμπίεση.
Εκεί που ακόμα δεν έχω καταλάβει είναι ο κύλινδρος. Μάλλον έχει γίνει μετατόπιση χιτωνίου και διόδων ψυκτικού, τώρα το πως.... εκεί έπρεπε να τους κάτσεις μπάστακας και να το παίζεις και κουφός. Δεν πιστεύω να παίζει τίποτα HSM ή rapid prototyping, γιατί τότε δεν μιλάμε για μηχανουργείο αλλά για την πίσω πόρτα της MacLaren
:winka:
ΣΗΜ: Xρήστο, ξέχνα το το CR, είπαμε να κάνεις project bike όχι να το δούμε στην πλάτη κανενός Columbia (αστειεύομαι)
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: νομίζω ότι η Maico ακόμα κατασκευάζει δίχρονα μοτέρ γύρω στα 700cc για του αγώνες sidecar motocross ....
και από RGV rolling chassis το νησί είναι γεμάτο:winka:
:wave2:
Ωραία, καταλάβαμε πώς ανέβηκε η συμπίεση οπότε δεν το ζαλίζουμε άλλο!!!
Στον κύλινδρο πρέπει να έγινε κάτι πολύ απλό, σχετικά πάντα με τα λεφτά που έδωσα. Υποθέτω (και κατα 90% έτσι πρέπει να είναι) οτι τορνίρισαν το παλιό "χιτώνιο" (ή όπως τελοσπάντων συμφωνήσαμε να το λέμε αυτό), μέχρι και μέσα στους αυλούς του ψυκτικού και στην τρυπάρα που δημιουργήθηκε χώσαν ένα άλλο, αλουμινένιο "χιτώνιο", το οποίο πάνω και κάτω του αφήσαν ένα λούκι 5-6mm και το ράψανε περιμετρικά και μετά το φρεζάρανε να γίνει επίπεδο. Και φυσικά έκαναν nicasil μετά...
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΩ να θέλω ένα CR500 για project bike, αλλά σου εξήγησα θέλω χαρτιά γιατί (όπως και το KLX) θέλω να το κυκλοφορώ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ για να το βλέπει κι ο κόσμος οτι ΔΕ ΣΠΑΕΙ ΔΕ ΧΑΛΑΕΙ!!!
RGV rolling chassis έχει ΠΑΡΑ πολλά αλλά αυτοί που τα έχουν νομίζουν πως πουλάνε R1 rolling chassis και βάλε!!!
xxxristos
17/05/2006, 18:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από Man7
xxxristos,
Μάλλον έχω μπει στο νόημα της μετατροπής.
Έχεις ΠΜ...
Μ.
ΕΣΥ έχεις pm χεχεχχεχεχεε
dirtbird
17/05/2006, 18:57
Αρχικά δημιουργήθηκε από xxxristos
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΩ να θέλω ένα CR500 για project bike, αλλά σου εξήγησα θέλω χαρτιά γιατί (όπως και το KLX) θέλω να το κυκλοφορώ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ για να το βλέπει κι ο κόσμος οτι ΔΕ ΣΠΑΕΙ ΔΕ ΧΑΛΑΕΙ!!!
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, χαρτιά (τελωνείου) έχει, άδεια κυκλοφορίας δεν έχει (συνήθως δεν προβλέπεται για αυτά τα μηχανάκια).
Ποιος είπε ότι σπάει?
xxxristos
17/05/2006, 19:00
Να σας πω και μια ιστοριούλα για αυτό το μηχανουργείο τώρα....
Πριν 5 χρόνια είχα ένα KDX 200R στο οποίο είχα χώσει χιτώνιο (σε πολύ γνωστό, ΜΕΓΑ μαλάκα μηχανουργείο του Πειραιά). Το χιτώνιο ήταν ΠΟΛΛΑ χιλιοστά, πολύ περισσότερα από το μαμά, γιατί είπαμε, μικρός τότε, πολλές οι κ@ύλες, έπρεπε το εργαλείο να είναι τρελό και πάντα το πήγαινα ΤΣΙΤΑ στα κόκκινα, κόφτες συνέχεια!!!
Σε κάποια φάση λοιπόν, και από τις λίγες φορές που πήγαινα νορμάλ, το μηχανάκι σβήνει και ψιλομαγκώνει στα ξαφνικά. Πατώντας μανιβελα το ακούω να ξεφυσάει... Φλάντζα κεφαλής λεω. Μια χαρά. Είχα καινούργια, καβάτζα στο σπίτι. Μόλις πάω να το λύσω για να την αλλάξω, τρελαίνομαι: Το χιτώνιο ήταν πολύ σφιχτά πρεσσαρισμένο στον κύλινδρο και τον ΕΣΠΑΣΕ!!! Τον άνοιξε όλον από πάνω μέχρι κάτω με μια ρωγμή μέχρι 2-3 δέκατα ανοιχτή! Και που παρακαλώ? Μπροστά, από εκεί που περνάει η οριζόντια βέργα του KIPS, λίγο πιο αριστερά από την εξαγωγή. Ενοείται πως οι πατούρες των KIPS.... ξεπατωθήκανε!!!
Στέλνω τον κύλινδρο Αγγλία (αργότερα έμελε να γνωρίσω τον τύπο από κοντά ΕΝΤΕΛΩΣ τυχαία) και τί έκανε το παλικάρι:
Έβγαλε το μαντεμένιο χιτώνιο, έκλεισε τον κύλινδρο στην πρέσα να κλείσει η ρωγμή, την κόλησε, την έλενξε με laser για τυχόν ασυνέχειες, πέρασε αλουμινένιο χιτώνιο ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ από αυτό που έιχα, μου βρήκε (εντελώς εθελοντικά) και πιστονάκι (ΙΣΩΣ ήταν από ΚΧ500 - ήταν ΤΕΡΑΣ!!!), έκανε nicasil, γέμισε με MIG και ξανάνοιξε τις πατούρες του KIPS, έριξε και ένα θυρίδωμα δώρο!!!
Αυτά για να δείτε μόνο πόσο πίσω είμαστε στην Ελλάδα, αλλά και πόσο κλέφτες είναι οι μάστορες. Θέλεις να μου χρεώσεις ρε φίλε 50 ευρώ μια κόληση σε αλουμίνιο? Πάρε μια super duper συσκευή MIG, κάνε μου μια super κόληση και χαλάλι σου το 50άρικο! Όχι να μου κοτσάρεις το αλουμινένιο ηλεκτρόδιο σε μία απλή ηλεκτρονική ηλεκτροκόληση των 300-500 ευρώ και να μου κάνεις μια κουτσουλιά και πάρτο έτοιμος!!!! Θέλεις 1000 ευρώ για ροϊκή εξέλιξη στο KLX??? ΝΑΙ, τόσο μου ζήτησε ένας γνωστός βελτιωτής. Θα μου δώσεις χαρτί από το flow bench να δω διαφορές στην ροή πρίν και μετά??? Α, ΔΕΝ έχεις flow bench... θα πάρεις το 1000αρικο για να μου την κάνεις στο χέρι... "Έχουμε χρόνια εμπειρία στο dragster" μου λέει, "το χέρι είναι καλύτερο από το μηχάνημα σε τέτοιες περιπτώσεις".................. Περαστικά...
xxxristos
17/05/2006, 19:04
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, χαρτιά (τελωνείου) έχει, άδεια κυκλοφορίας δεν έχει (συνήθως δεν προβλέπεται για αυτά τα μηχανάκια).
Ποιος είπε ότι σπάει?
Συνήθως πριν κάποια χρόνια στα CR έβαζαν φώτα για να βγάλουν άδεια. Ήταν εύκολο τότε. Τώρα.....
Το δικό σου έχει φώτα και είπα ΜΗΠΩΣ....
ps: ΟΛΑ σπάνε :cool:
dirtbird
17/05/2006, 19:32
Αρχικά δημιουργήθηκε από xxxristos
, μου βρήκε (εντελώς εθελοντικά) και πιστονάκι (ΙΣΩΣ ήταν από ΚΧ500 - ήταν ΤΕΡΑΣ!!!), έκανε nicasil, γέμισε με MIG και ξανάνοιξε τις πατούρες του KIPS, έριξε και ένα θυρίδωμα δώρο!!!
Mε τα κάρτερ τι έκανες ?
xxxristos
17/05/2006, 20:17
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Mε τα κάρτερ τι έκανες ?
Τα άνοιξα μόνος μου σε τόρνο στην Ελλάδα αφήνοντας ίσα ίσα λίγο υλικό για τις φωλιές των ρουλεμάν. Η εισαγωγή είναι πάνω στον κύλινδρο και δεν είχα πρόβλημα με θυρίδες μεταγωγής (transfer ports). Άν και οι φωλιές ήταν επίφοβες να σπάσουν, όσο το είχα στα χέρια μου ήταν εντάξει.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.