PDA

View Full Version : Το κουβάρι που δεν λύνεται, κόβεται...



tai
09/07/2006, 12:03
Ο καλύτερος τρόπος για να ματαιώσει κανείς μια μεταρρύθμιση, είναι να τη μπλέξει σε ένα χάος «αλληλένδετων προβλημάτων»: Βεβαίως, στην κοινωνία όλα συνδέονται με όλα. Αλλά οι μεταρρυθμίσεις είναι ιεραρχημένες, στοχευμένες και συγκεκριμένες. Οταν μπλέκουμε όλα με όλα, δεν μπορούμε να συζητήσουμε τίποτε, δεν μπορούμε να παρέμβουμε πουθενά, δεν μπορούμε να φέρουμε σε πέρας καμία ουσιώδη μεταρρύθμιση...
* Χαρακτηριστικο παράδειγμα, η ανεργία των πτυχιούχων. Δεν βγαίνει κανείς να πεί το προφανές: Ότι ακόμα κι αν είχαμε τα καλύτερα Πανεπιστήμια, σε μια χώρα όπου υπάρχουν υψηλά αντικίνητρα επένδυσης, δαιδαλώδης γραφειοκρατία, υψηλή φορολογική επιβάρυνση, μηδενική έρευνα, πανίσχυρα καρτέλ, υψηλό κόστος (ενεργειακό, εργασιακό – μισθολογικό και μη), είναι προφανές ότι δεν θα υπάρξουν επενδύσεις. Χωρίς επενδύσεις δεν δημιουργούνται θέσεις απασχόλησης. Ακόμα κι αριστούχοι από εξαίρετα Πανεπιστήμια θα μένουν άνεργοι. Η απασχόληση εξαρτάται, εν πολλοίς, από μεταρρυθμίσεις πέρα από τα Πανεπιστήμια. Αλλά αυτός δεν είναι λόγος για να μείνουν τα Πανεπιστήμια υποβαθμισμένα. Είναι λόγος για να αναβαθμίσουμε τα Πανεπιστήμια και να πιέσουμε να γίνουν κι όλα τα υπόλοιπα...
* Ύστερα, όταν το 40% όσων δίνουν εξετάσεις αποτυγχάνουν, αυτό είναι σοβαρό, ασφαλώς, αλλά δεν είναι πρόβλημα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Είναι πρόβλημα της Μέσης Εκπαίδευσης. Αν τους βάλουμε στα Πανεπιστήμια, τότε την αποτυχία μια εκπαιδευτικής βαθμίδας τη μεταφέρουμε στην επόμενη. Όταν βάζουμε μαζικά υποψηφίους κάτω της βάσης, υποβαθμίζουμε το Πανεπιστήμιο συνολικά. Αυτό οδηγεί σε πτυχεία ανεργίας, όχι μόνο τους κακούς που μπήκαν χαριστικά αλλά και τους, πολύ περισσότερους, καλούς, που μπήκαν με το σπαθί τους.
* Οι χειρότεροι λαϊκιστές, όμως, είναι όσοι επικαλούνται τα «συμφέροντα των επαρχιακών πόλεων», όπου έχουν ιδρυθεί, τα τελευταία χρόνια, απίθανες σχολές, άνευ αντικειμένου και τώρα κινδυνεύουν να κλείσουν, λόγω απόρριψης όσων υποψηφίων δεν πιάνουν «τη βάση του 10». Κάποιος πρέπει να εξηγήσει ότι προτεραιότητα της Εκπαίδευσης δεν είναι να λειτουργήσουν τα σουβλατζίδικα και οι καφετέριες τις επαρχίας. Ούτε το είσόδημα όσων διαθέτουν rooms to let για φοιτητές σε επαρχιακές πόλεις. Κάποιος πρέπει να εξηγήσει και στους άμεσα ενδιαφερόμενους, ότι οι σχολές αυτές σύντομα θα κλείσουν έτσι κι αλλιώς. Διότι στοιχίζει λιγότερα σε μια ελληνική οικογένεια να στείλει το παιδί της στη Βουλγαρία ή τη Ρουμανία να σπουδάσει γιατρός, φαρμακοποιός ή ηλεκτρονικός, παρά να το πάει σε ελληνική επαρχιακή πόλη για να σπουδάσει...Κοινωνιολογία των Αβορήγινων της Αυστραλίας! Η επαρχία μπορεί να αναζωογονηθεί με αποσυμφόρηση των μεγάλων Πανεπιστημίων-ΤΕΙ της Αθήνας και μεταφορά πραγματικών σπουδαστών (που μπαίνουν με υψηλό βαθμό) σε πραγματικές σχολές, στην επαρχία. Όχι με δημιουργία σχολών-φαντασμάτων για αποτυχημένους.
Τέλος εμφανίζονται κάποιοι, εμφανώς τρομοκρατημένοι, καθηγητές και ζητούν να λυθούν τα προβλήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης «από τα ίδια τα Πανεπιστήμια». Πώς θα γίνει αυτό το «θαύμα»; Με την ενίσχυση της «Αυτοτέλειάς» τους! Έτσι, λέει, γίνεται στο εξωτερικό. Όντως, έτσι γίνεται στο εξωτερικό. Αλλά μας λένε τη μισή αλήθεια μόνο: Γιατί στο εξωτερικό πολύ συχνά υπάρχουν δίδακτρα στα Δημόσια Πανεπιστήμια. Εδώ δεν υπάρχουν. Στο Εξωτερικό δεν υπάρχει «άσυλο» στα Πανεπιστήμια. Εδώ υπάρχει. Στο Εξωτερικό οι Πανεπιστημιακές αρχές λογοδοτούν όταν καταστρέφεται δημόσια περιουσία. Εδώ λεηλατούνται καθημερινά τα Πανεπιστήμια και ουδείς λογοδοτεί. Στο Εξωτερικό υπάρχει αξιολόγηση των διδασκόντων. Εδώ την έχουν βραχυκυκλώσει. Και στο εξωτερικό οι φοιτητές δεν συμμετέχουν (και μάλιστα με τόσο υψηλό ποσοστό) στην Πανεπιστημιακή διοίκηση...
Τα Πανεπιστήμια σήμερα τρομοκρατούνται από «μαφίες» και ελέγχονται από «κυκλώματα». Για να λειτουργήσουν, πρέπει να λυτρωθούν - και από τις μαφίες και από τα κυκλώματα. Το κράτος τα οδήγησε σε αυτό το χάλι, επί μια 25ετία. Και το κράτος οφείλει να τα απελευθερώσει. Προηγείται η στοιχειώδης μεταρρύθμιση που θα κάνει τα Πανεπιστήμια λειτουργικά κι ύστερα θα λειτουργήσει η Αυτοτέλειά τους. Σήμερα δεν υπάρχει Αυτοτέλεια, υπάρχει ιδεολογική τρομοκρατία, αδιαφάνεια, κομματικός έλεγχος, όργιο διαπλοκής και γενικευμένη διάλυση...
Το κουβάρι αυτό δεν λύνεται - κόβεται...

Χρύσανθου Λαζαρίδη,

Xrider
09/07/2006, 12:29
blabla...bla...blablabla..bla kai blablablablabla:yuck:

Stergios69
09/07/2006, 12:41
Πες τα ρε μεγάλε, γιατί όλοι βλέπουν το δάχτυλο αλλά χάνουν το δάσος, σκόπιμα βέβαια...
:beer:

beholder
09/07/2006, 12:44
Αρκετα καλη και μεσα στη πραγματικοτητα η καλυψη του θεματος.

Οντως για πολλους και διαφορους λογους δινουν βαση στη ποσοτητα και οχι στη ποιοτητα

Το θεμα ειναι τι γινετε (που εγω προσωπικα δεν βλέπω να γινετε τιποτα γιατι απλα δεν υπαρχει ο πολιτικος "τσαμπουκας" να σπασει καποια καταστημενα).

Alkis
10/07/2006, 03:19
Αρχικά δημιουργήθηκε από tai
Το κράτος τα οδήγησε σε αυτό το χάλι, επί μια 25ετία.

μόνο 25ετία;; τι λε ωρέεεεε... 40 χρόνια τουλάχιστον. Μη σου πω πιο πριν.

wild_cat/anima
10/07/2006, 03:59
και ακριβώς ειπαμε είναι αυτος ο κυριος που τα λεει όλα αυτά?
και που σπουδασε ?
και τι ?

gcrook
10/07/2006, 07:12
Αρχικά δημιουργήθηκε από tai

,

:wave2:

Συμπληρωνω οτι ο διακαης ποθος γενεων να δουν τα παιδια τους πρωτα πτυχιουχους η εστω φοιτητες.... και μετα ανθρωπους, εγινε αντικειμενο εκμεταλλευσης απο τα διαφορα "κυκλωματα", στο κειμενο που παρεθεσες Χριστο.

Τα μπλα μπλα και τα λοιπα σχολια των φιλων, ελπιζω να μην προερχονται απο τις ιδεολογιες/προσταγες, των λοιπων παραταξεων στις οποιες συμμετασχουν.

Και μιας και ανοιξαμε τετοιο θεμα, ειμαι ο μονος εδω περα που ειδε με θετικο ματι την εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση οπως αυτη ΑΡΧΙΚΑ εκπονηθηκε;:rolleyes:

Stergios69
10/07/2006, 07:26
Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
,

:wave2:



Και μιας και ανοιξαμε τετοιο θεμα, ειμαι ο μονος εδω περα που ειδε με θετικο ματι την εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση οπως αυτη ΑΡΧΙΚΑ εκπονηθηκε;:rolleyes:

Και εγώ θετικά την είδα, αλλά βλέπω ότι τα οργανωμένα συμφέροντα φοιτητών-καθηγητών θα την στείλουν στον κάλαθο... :wave2:

Alx 84
10/07/2006, 08:45
δυστυχώς όμως η κατάταση βολεύει πολλούς καθηγητές- φοιτητές κ ακόμα και αν θελήσει το κράτος να κάνει κάτι για να αλλάξει το μπάχαλο, θα γίνει πανικός.

noble
10/07/2006, 09:44
:wave2:

για μενα η αληθεια ειναι καπου στη μεση...
πιστευω πολυ στα νεα παιδια και θεωρω κριμα να τα βαζουμε ολα σε ενα τσουβαλι,μαζι μ αυτα που βαριουνται να μιλησουν,να σκεφτουν,να παλεψουν,να ζησουν.
τοσα που ξεχυθηκαν στους δρομους,τοσα που επαναστατησαν με το δικο τους τροπο,(πιστευοντας)πως θα χασουν εξεταστικες,πτυχιακη,διχως να τους σταματησει και παρακολουθωντας τους,με τοσο ομορφο λογο,αδυνατω να πιστεψω πως ειναι απλα καθοδηγουμενοι.
και πολυ περισσοτερο αδυνατω να πιστεψω πως ενα κρατος που θελει να δημιουργησει κοινωνιες με προβατα,ενδιαφερεται περισσοτερο για το δικο τους καλο.
θετικο να μην υπαρχει δωρεαν παιδεια???τι λετε λοιπον να υπαρχει δωρεαν?
για μενα η "λυση" της Γιαννακου-κυβερνησης απειχε πολυ απ την ουσια.
και ας αφησουμε τη λογικη ποια πως ειμαστε ολοι βολεμενοι,μας χαιδευουν και θα πρεπε να σφιξουν τα ζωναρια,γιατι μονο αυτο τους επιτρεπουμε να κανουν.
δεν εχει καμια σχεση αυτο με κομματικες πεποιθησεις,μονο με την καθημερινοτητα μας.

Leipsippos
10/07/2006, 15:06
Αρχικά δημιουργήθηκε από wild_cat/anima
και ακριβώς ειπαμε είναι αυτος ο κυριος που τα λεει όλα αυτά?
και που σπουδασε ?
και τι ?

Για ποιο λογο ακριβως εχει σημασια αυτο;

Σε αυτα που λεει , εχει αδικο;

tai
10/07/2006, 16:16
Αρχικά δημιουργήθηκε από Leipsippos
Για ποιο λογο ακριβως εχει σημασια αυτο;

Σε αυτα που λεει , εχει αδικο;
Μην αρπάζεσε.
Είναι η πρωτες λέξεις που είπε όταν μιλησε και έκτοτε της επαναλαμβάνει.












(βανεσα φιλακια):lol: :lol:

stavrogin
10/07/2006, 16:19
Κανουν νοημα αυτα που λεει, και μαλλον ειναι και απολυτα αληθινα.

Συμφωνω.

Για τα ιδιωτικα πανεπιστημια ειπε τιποτα;

εκτος απο τους αποτυχημενους μαθητες ,σε αυτα θα θελησουν να σπουδασουν και καποιοι οι οποιοι εργαζονται στους τομεις τους για χρονια ,και καποια στιγμη θα θελησουν καποιο πτυχιο,σχετικο.

zzr2005
10/07/2006, 17:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από tai
* Ύστερα, όταν το 40% όσων δίνουν εξετάσεις αποτυγχάνουν, αυτό είναι σοβαρό, ασφαλώς, αλλά δεν είναι πρόβλημα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Είναι πρόβλημα της Μέσης Εκπαίδευσης. Αν τους βάλουμε στα Πανεπιστήμια, τότε την αποτυχία μια εκπαιδευτικής βαθμίδας τη μεταφέρουμε στην επόμενη. Όταν βάζουμε μαζικά υποψηφίους κάτω της βάσης, υποβαθμίζουμε το Πανεπιστήμιο συνολικά.
Χρύσανθου Λαζαρίδη,

διαφωνώ κάθετα με αυτή την άποψη....οι μαθητές που έχουν γράψει κάτω από τη βάση σε καμία περίπτωση δεν υποβαθμίζουμε το Πανεπιστήμιο...
αλήθεια ποιοι είναοι οι λόγοι που έπεσαν τόσο οι βάσεις εισαγωγής?
κατά την άποψή μου είναι δύο..
1. πρώτος και κυριότερος ο μεγάλος ανταγωνισμός για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια..το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων αν και αδιάβλητο ωθούσε τους μαθητές και κατ επέκταση το επιπεδο εξέτασης σε απίστευτα υψηλά επίπεδα για τα στάνταρ των μαθητών Λυκείου...
ενδεικτικά η ύλη που εξετάζονται οι μαθητές (και κυρίως ο βαθός δισκολίας των θεμάτων που πέφτουν) στα Μαθηματικά είναι ύλη την οποία σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού τη διδάσκονται πρωτοετείς ή και δευτεροετείς των τμημάτων Μαθηματικών...
βλέπουν όλους να ενδιαφέρονται ώψιμα για την ποιότητα των Πανεπιστημίων καθώς όπως λένε σε αυτά εισάγωνται "βούρλα"
τα περασμένα χρόναι δεν είδα κανένα να σκίζει τα ρούχα του για όλους αυτούς τους αριστούχους φοιτητές που γράφοντας 19 δεν κατάφερναν να περάσουν στη σχολή που επιθυμούσαν (πχ Ιατρική)..όλα αυτά τα χαμένα μυαλά δεν είναι κόστος για τα Πανεπιστήμια????όλα αυτά τα χαμένα μυαλά δεν είναι αποτυχία των Πανεπιστημίων και της εκαιδευτικής πολιτικής????

2. ο δεύτερος παράγοντας που έπεσαν τόσο ο βάσεις όπως ανέφερε και ο φίλος είναι τα απερίγραπτα τμήματα με κάτι ηλίθια αντικείμενα που αποτελούν κατουσία αντικείμενα μεταπτυχιακών σε καμία περίπτωση βασικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης..
αυτή ήταν η αποτυχία του νόμου Αρσένη που όταν πέρασε δεν είδα να γίνεται κάποιος θόρυβος από τους καθηγητές Πανεπιστημίων παρότι οι φοιτητές ήταν πάλι στους δρόμους...
(φυστικά τότε τις συγκλήτους τις έλεγχε το ΠΑΣΟΚ που ήταν και στην Κυβέρνηση και οι αξιότιμοι Πανεπιστημιακοι ποιούσαν την νήσσαν)....

conkark
11/07/2006, 00:34
Πιστεύω ότι ασφαλώς και τα πανεπιστήμια χρίζουν εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Αλλά προς ποιά κατεύθυνση; Στην ιδιωτική ή στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση; Απλά, χρειάζεται η χρηματοδότηση που δίνεται στην εκπαίδευση, από 3,5 να αυξηθεί στο 5%, όπως είναι στη κατώτερη χώρα της Ενωμένης Ευρώπης-η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα με 3,5% - πρώτον.
---Δεύτερον, δεν πιστεύω στη στείρα τεχνοκρατική εκπαίδευση, αλλά στην αληθινή παιδεία. Και οι απαρχές της βρίσκονται στη ΜΗ κομματικοποίηση των φοιτητικών παρατάξεων. Όταν οι φοιτητές, οι καθηγητές, (και όλος ο συνδικαλισμός), θα καταφέρουν να απαγγιστρωθούν απ'το καπέλωμα των κομμάτων, τότε μόνο θα έχουμε μια καλή αρχή, που θάχει προεκτάσεις σε μια καλύτερη και πιο ανεξάρτητη κοινωνία.
---Έπειτα, μη ξεχνάμε ότι η ιδιωτική εκπαίδευση θα αποτελέσει φυσικό εμπόδιο-λόγω κόστους για εγγραφές, εξέταστρα, δίδακτρα, αγορά συγγραμμάτων, βιβλίων κλπ- για τα παιδιά του απλού λαού, που με δυσκολία καταφέρνει να επιβιώσει, με το υψηλό κόστος ζωής, με τους χαμηλότερους μισθουλάκους της Ευρώπης.
---Ακόμα, η δημόσια εκπαίδευση θα ατροφήσει και θα ατονίσει, με τάση στην εξαφάνιση -όπως και η ΕΡΤ- διότι ο κάθε Κυριακού που θα ιδρύσει ιδιωτικό πανεπιστήμιο, θα δώσει διπλάσιους ή τριπλάσιους μισθούς στους πρωτοκλασσάτους καθηγητές του δημοσίου, για να επανδρώσει τα δικά του πανεπιστήμια. Το σύστημα της χώρας μας είναι καπιταλιστικό και υπόκειται στους νόμους του: Το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό.
---Εν κατακλείδι, αυτό που χρειαζόμαστε σαν κοινωνία, είναι η ΠΑΙΔΕΙΑ κι όχι η καλή εκπαίδευση, σαν εκπαιδευμένοι σκύλοι, με άψογα πτυχεία χωρίς επαγγελματική ανταπόκριση. Η παιδεία αυτή, θα δώσει μεθαύριο πολιτικούς με ήθος, που θα οικοδομήσουν μακρόπνοες πολιτικές, που θα καλύψουν όλα τα μέλη της εξίσου, χωρίς γαλάζια και πράσινα παιδιά, με όνειρα σε μωβ και μαύρο φόντο.

conkark
11/07/2006, 00:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από noble
:wave2:

και πολυ περισσοτερο αδυνατω να πιστεψω πως ενα κρατος που θελει να δημιουργησει κοινωνιες με προβατα,ενδιαφερεται περισσοτερο για το δικο τους καλο.
θετικο να μην υπαρχει δωρεαν παιδεια???τι λετε λοιπον να υπαρχει δωρεαν?
για μενα η "λυση" της Γιαννακου-κυβερνησης απειχε πολυ απ την ουσια.
και ας αφησουμε τη λογικη ποια πως ειμαστε ολοι βολεμενοι,μας χαιδευουν και θα πρεπε να σφιξουν τα ζωναρια,γιατι μονο αυτο τους επιτρεπουμε να κανουν.
δεν εχει καμια σχεση αυτο με κομματικες πεποιθησεις,μονο με την καθημερινοτητα μας.


:a10: Κανείς δεν μπορεί να ξέρει το καλό μας, περισσότερο από μας.:wave2:

Leipsippos
11/07/2006, 09:11
Αρχικά δημιουργήθηκε από tai
Μην αρπάζεσε.


Δεν αρπαζομαι ευκολα, γιατι ειμαι λιπαρος και γλυστραω! :) :) :) :) :)
Ερωτηση κανω βρε Ται, εγω συμφωνω με αυτα που λεει, και μηχανολογος μηχανικος απο το Πολυτεχνειο να ηταν, παλι εχει δικιο σε αυτα που λεει. Απλα ρωταω να μαθω σε τι θα μπορουσε να εππηρεαζει.

Xrider
11/07/2006, 22:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
,

:wave2:

Συμπληρωνω οτι ο διακαης ποθος γενεων να δουν τα παιδια τους πρωτα πτυχιουχους η εστω φοιτητες.... και μετα ανθρωπους, εγινε αντικειμενο εκμεταλλευσης απο τα διαφορα "κυκλωματα", στο κειμενο που παρεθεσες Χριστο.

Τα μπλα μπλα και τα λοιπα σχολια των φιλων, ελπιζω να μην προερχονται απο τις ιδεολογιες/προσταγες, των λοιπων παραταξεων στις οποιες συμμετασχουν.

Και μιας και ανοιξαμε τετοιο θεμα, ειμαι ο μονος εδω περα που ειδε με θετικο ματι την εκπαιδευτικη μεταρρυθμιση οπως αυτη ΑΡΧΙΚΑ εκπονηθηκε;:rolleyes:

den eimai se kamia parataxi,apla ta blabla exoun to nohma oti sto Ellada (sto Ellada leo...)oso 8a yparxoun organoseis typou DAPNDFK,PASKE... klp koinos prin beis ston stoivo se kapakonoun me tropo kai se vazoun se trypakia pou den 8elloun oloi na blextoun kai se paparo-politikopoioun ta pragmata den 8a alaxoun kai 8a meinoun ston kosmo tis fantasias.
Ola afta exo apo ta panepistimia.Eikona ton panepistimion einai toulaxiston xeiristi nomizeis oti eisai hippyki sygentrosi...
Idiotika me tipota..8a einai to telos kai se afton ton tomea.
Autonoma me didaktra apo tous exontes kai me kratiki ypostirixi nai.
Alla me tin nootropia tou volematos akoma kai tou fae simera kai avrio vlepoume..den pas makrya.
To megalytero pososto koitaei pos 8a bei sto dimosio,oxi pos 8a stisi mia epixirisi na einai kurios tou eaftou tou.To exo dei akoma kai se atoma pou exoun teleiosei tin iatriki kai alles sxoles,oikonomikes,nautiliakes klp..
:wave2:

villy
12/07/2006, 08:21
Αρχικά δημιουργήθηκε από tai

* Ύστερα, όταν το 40% όσων δίνουν εξετάσεις αποτυγχάνουν, αυτό είναι σοβαρό, ασφαλώς, αλλά δεν είναι πρόβλημα της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Είναι πρόβλημα της Μέσης Εκπαίδευσης. Αν τους βάλουμε στα Πανεπιστήμια, τότε την αποτυχία μια εκπαιδευτικής βαθμίδας τη μεταφέρουμε στην επόμενη. Όταν βάζουμε μαζικά υποψηφίους κάτω της βάσης, υποβαθμίζουμε το Πανεπιστήμιο συνολικά. Αυτό οδηγεί σε πτυχεία ανεργίας, όχι μόνο τους κακούς που μπήκαν χαριστικά αλλά και τους, πολύ περισσότερους, καλούς, που μπήκαν με το σπαθί τους.
* Οι χειρότεροι λαϊκιστές, όμως, είναι όσοι επικαλούνται τα «συμφέροντα των επαρχιακών πόλεων», όπου έχουν ιδρυθεί, τα τελευταία χρόνια, απίθανες σχολές, άνευ αντικειμένου και τώρα κινδυνεύουν να κλείσουν, λόγω απόρριψης όσων υποψηφίων δεν πιάνουν «τη βάση του 10». Κάποιος πρέπει να εξηγήσει ότι προτεραιότητα της Εκπαίδευσης δεν είναι να λειτουργήσουν τα σουβλατζίδικα και οι καφετέριες τις επαρχίας. Ούτε το είσόδημα όσων διαθέτουν rooms to let για φοιτητές σε επαρχιακές πόλεις. Κάποιος πρέπει να εξηγήσει και στους άμεσα ενδιαφερόμενους, ότι οι σχολές αυτές σύντομα θα κλείσουν έτσι κι αλλιώς. Διότι στοιχίζει λιγότερα σε μια ελληνική οικογένεια να στείλει το παιδί της στη Βουλγαρία ή τη Ρουμανία να σπουδάσει γιατρός, φαρμακοποιός ή ηλεκτρονικός, παρά να το πάει σε ελληνική επαρχιακή πόλη για να σπουδάσει...Κοινωνιολογία των Αβορήγινων της Αυστραλίας! Η επαρχία μπορεί να αναζωογονηθεί με αποσυμφόρηση των μεγάλων Πανεπιστημίων-ΤΕΙ της Αθήνας και μεταφορά πραγματικών σπουδαστών (που μπαίνουν με υψηλό βαθμό) σε πραγματικές σχολές, στην επαρχία. Όχι με δημιουργία σχολών-φαντασμάτων για αποτυχημένους.

Χρύσανθου Λαζαρίδη,


Συμφωνώ απόλυτα με αυτή την άποψη και θα εξηγηθώ παρακάτω! ::a10:


Αρχικά δημιουργήθηκε από zzr2005
διαφωνώ κάθετα με αυτή την άποψη....οι μαθητές που έχουν γράψει κάτω από τη βάση σε καμία περίπτωση δεν υποβαθμίζουμε το Πανεπιστήμιο...
αλήθεια ποιοι είναι οι λόγοι που έπεσαν τόσο οι βάσεις εισαγωγής?
κατά την άποψή μου είναι δύο..
1. πρώτος και κυριότερος ο μεγάλος ανταγωνισμός για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια..το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων αν και αδιάβλητο ωθούσε τους μαθητές και κατ επέκταση το επιπεδο εξέτασης σε απίστευτα υψηλά επίπεδα για τα στάνταρ των μαθητών Λυκείου...
ενδεικτικά η ύλη που εξετάζονται οι μαθητές (και κυρίως ο βαθός δισκολίας των θεμάτων που πέφτουν) στα Μαθηματικά είναι ύλη την οποία σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού τη διδάσκονται πρωτοετείς ή και δευτεροετείς των τμημάτων Μαθηματικών...
βλέπουν όλους να ενδιαφέρονται ώψιμα για την ποιότητα των Πανεπιστημίων καθώς όπως λένε σε αυτά εισάγωνται "βούρλα"
τα περασμένα χρόναι δεν είδα κανένα να σκίζει τα ρούχα του για όλους αυτούς τους αριστούχους φοιτητές που γράφοντας 19 δεν κατάφερναν να περάσουν στη σχολή που επιθυμούσαν (πχ Ιατρική)..όλα αυτά τα χαμένα μυαλά δεν είναι κόστος για τα Πανεπιστήμια????όλα αυτά τα χαμένα μυαλά δεν είναι αποτυχία των Πανεπιστημίων και της εκαιδευτικής πολιτικής????


Διαφωνώ κάθετα με αυτή την άποψη!

Καταρχήν ο μεγάλος ανταγωνισμός ΠΟΤΕ δεν ρίχνει τις βάσεις!!! Πάντοτε τις ανεβάζει.

Η ύλη εξέτασης όπως και η ύλη διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια αναγκαστικά εμπλουτίζεται και ανανεώνεται για ένα και μοναδικό λόγο. Γιατί η κοινωνία, η τεχνολογία και γενικότερα η ζωή σήμερα εξελίσονται με πολύ γοργούς ρυθμούς και πλέον οι απαιτήσεις από τους νέους, και όχι μόνο, αυξάνονται!

Εγώ πάντως πόλλες φορές έχω ακούσει να παραπονιούνται γονείς και παιδιά για τις υψηλές βάσεις Ιατρικής κλπ! Απορώ πως δεν το έχεις ακούσει εσύ! Και δε νομίζω ότι αυτά τα μυαλά χάνονται! είτε περνούν σε παρόμοια σχολή είτε ξαναδίνουν εξετάσεις αν το θέλουν πολύ! Βέβαια, κατα την γνώμη μου, αυτό είναι ένα πρόβλημα που πηγάζει από την κοινωνία και ακόμη ειδικότερα από την οικογένεια, γιατί θεωρούν αυτά τα επαγγέλματα ως τα πιο IN, με το μεγαλύτερο κοινωνικό STATUS, οπότε με τέτοιες αντιλήψεις "πιέζουν" τα παιδιά από μικρά μέχρι να τους γίνει βίωμα. (Δεν τους λέει όμως κανείς ότι τα περισσότερα από αυτά τα επαγγέλματα έχουν κορεστεί, ότι πρέπει να φτάσεις στα 40 για να ανεξαρτητοποιηθείς κλπ, κλπ.)

Τωρα το πιό σημαντικό. Είναι 100% ΒΕΒΑΙΟ ότι το επίπεδο των πανεπιστημίων επηρεάζεται από το επίπεδο των σπουδαστών του. Χωρίς να είμαι απόλυτος, γνωρίζοντας ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις για διάφορους λόγους που δεν είναι του παρόντος να αναφέρω, μπορώ να σας αποδείξω το παραπάνω από την προσωπική μου εμπειρία.

Σπούδασα Χημικός στην Πάτρα. Έτος εισαγωγής 1995. Η σχολή είχε βάση περίπου το 16/20 και 80 φοιτητές ανα έτος. Αυτό ίσχυε για αρκετά χρόνια πρίν μπω. το τμήμα λοιπόν ήταν οργανομένο να λειτουργεί υπό αυτές τις συνθήκες. Μετά από 3 χρόνια διπλασιάζεται ο αρθμός των εισακτέων σε 160.
Αμεσα αποτέλεσματα:
α) η πτώση της βάσης στο 13-14 περίπου.
β) οι φοιτητές που μπήκαν δεν έλαβαν την ίδια ποσότητα και ποιότητα γνώσης με εμάς διότι δεν επαρκούσαν οι κτηριακές εγκαταστάσεις και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Πολύ λιγότερες ώρες εργαστηρίων, που είναι πάρα πολλές για το συγκεκριμένο τμήμα!
γ) Οι ίδιοι οι καθηγητές της σχολής επιβεβαίωσαν ότι το επίπεδο των φοιτητών αυτών ήταν χαμηλότερο από τους προηγούμενους, και όσον αφορά την λήψη γνώσεων και την απόδοση, για όλους τους παραπάνω λόγους. Βέβαια αυτό το ήξεραν εκ των προτέρων και διαφώνησαν με την εκάστοτε κυβέρνηση στο να αυξήσει τους εισακτέους ερήμην, αλλά η ψηφοθηρία βλέπετε στην Ελλάδα καλά κρατει...

Χωρίς να είμαι κάπου κομματικά εισαγμένος πιστέυω ότι τα προβλήματα αυτά είναι κυρίως λάθη και παραλήψεις των εκάστοτε κυβερνήσεων. Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο; Γιατί αν δε πανε στο πολυτεχνείο να θεωρούνται αποτυχημένοι; Υπάρχει ένα μάθημα που κανείς δεν το έχει παρει σοβαρά: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ. Αυτός είναι το κλειδί. Δεν είναι όλοι γεννημένοι να γίνουν γιατροί. Πρέπει να οργανώσει η πολιτεία έτσι το εκπαιδευτικό σύστημα ώστε από το λύκειο να βοηθά τον μαθητή να βρίσκει τις δεξιότητες του και τι του αρέσει και να τον οδηγεί προς τα εκεί πάντα με δωρεάν παιδεία. Κάτι τέτοιο γίνεται στη Γερμανία.

:wave2: :wave2: :wave2:

Xrider
12/07/2006, 11:10
+1000
Opos kai stin France!

zzr2005
12/07/2006, 18:14
Αρχικά δημιουργήθηκε από villy
[B]
Καταρχήν ο μεγάλος ανταγωνισμός ΠΟΤΕ δεν ρίχνει τις βάσεις!!! Πάντοτε τις ανεβάζει.

Η ύλη εξέτασης όπως και η ύλη διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια αναγκαστικά εμπλουτίζεται και ανανεώνεται για ένα και μοναδικό λόγο. Γιατί η κοινωνία, η τεχνολογία και γενικότερα η ζωή σήμερα εξελίσονται με πολύ γοργούς ρυθμούς και πλέον οι απαιτήσεις από τους νέους, και όχι μόνο, αυξάνονται!

Εγώ πάντως πόλλες φορές έχω ακούσει να παραπονιούνται γονείς και παιδιά για τις υψηλές βάσεις Ιατρικής κλπ! Απορώ πως δεν το έχεις ακούσει εσύ!
:wave2: :wave2: :wave2:
1. ο αυξανόμενος ανταγωνισμος οδηγεί του μαθητές σε καλύτερη προετοιμασία και ΄βελτίωση των μαθητικών τους επιδόσεων κατ΄επέκταση σε δυσκολότερα θέματα στις Πανελλήνιες προκείμένου να μπορεί το σύστημα να κατατάξει τους μαθητές σύμφωμα με τις επιδόσεις τους και να μην παρατηρείται το φαινόμενο να αριστεύει μγάλο ποσοστών μαθητών....
δυσκολότερα θέμα σημαίνει χαμηλότερες βαθμολογίες και πτώση των βάσεων....
σαφώς ανεβαίνουν οι βάσεις σε κάποιες δημοφιλείς σχολές αλλά στις λιγότερο δημοφιλείς (τις οποίες αφορά το θέμα της βάσης του 10 που καθιερώθηκε) που είναι και οι περισσότερες οι βάσεις πέφτουν δραματικα...εγώ στην τοποθετησή μου τάχθηκαν κατά της βάσης αν κατάλαβες ως μέσο αξιολόγησης των μαθητών...
2. η ύλη στη δευτεροβάθμια εκαπίδευση αναβαθμίζεται σε πολύ μικρό βαθμό σε σχέση με την άνοδο του επιπέδου των εξετάσεων...
τα μαθηματικά που διδάσκονται είναι τα ίδια εδώ και χρόνια...η βελτίωση των επιδόσεων οφείλεται στη γιγάντωση της παραπαιδείας που προσφέρει περισσότερο εξειδικευμένη γνώση...
3. όταν εννοόύσα αντιδράσεις για τους αριστούχους που μένουν εκτος καλών πανεπιστημίων εννούσα αντιδράσεις από φορείς της κοινωνίας όπως την εκπαιδευτική κοινότητα , Πολιτεία ή τα ΜΜΕ όπως παρατηρούνται τώρα....οι αντιδράσεις των γονέων πάντα είναι στο πλαίσιο της προσωπικής απογοήτευσης κ δεν είναι μέτρο σύγκρισης...

zzr2005
12/07/2006, 18:21
Αρχικά δημιουργήθηκε από villy
[B]
Σπούδασα Χημικός στην Πάτρα. Έτος εισαγωγής 1995. Η σχολή είχε βάση περίπου το 16/20 και 80 φοιτητές ανα έτος. Αυτό ίσχυε για αρκετά χρόνια πρίν μπω. το τμήμα λοιπόν ήταν οργανομένο να λειτουργεί υπό αυτές τις συνθήκες. Μετά από 3 χρόνια διπλασιάζεται ο αρθμός των εισακτέων σε 160.
Αμεσα αποτέλεσματα:
α) η πτώση της βάσης στο 13-14 περίπου.
β) οι φοιτητές που μπήκαν δεν έλαβαν την ίδια ποσότητα και ποιότητα γνώσης με εμάς διότι δεν επαρκούσαν οι κτηριακές εγκαταστάσεις και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Πολύ λιγότερες ώρες εργαστηρίων, που είναι πάρα πολλές για το συγκεκριμένο τμήμα!
γ) Οι ίδιοι οι καθηγητές της σχολής επιβεβαίωσαν ότι το επίπεδο των φοιτητών αυτών ήταν χαμηλότερο από τους προηγούμενους, και όσον αφορά την λήψη γνώσεων και την απόδοση, για όλους τους παραπάνω λόγους. Βέβαια αυτό το ήξεραν εκ των προτέρων και διαφώνησαν με την εκάστοτε κυβέρνηση στο να αυξήσει τους εισακτέους ερήμην, αλλά η ψηφοθηρία βλέπετε στην Ελλάδα καλά κρατει...


:wave2: :wave2: :wave2:
επειδή έχουμε εισαχθεί την ίδια χρονιά σε Πανεπιστήμιο απορώ που είδες τις αντιδράσεις των Καθηγητών στον περίφημο νόμο Αρσένη ο οποίος αύξανε τις θέσεις των εισακτέων χωρίς καμία περαιτέρω όικονομική ενίσχυση στα Πανεπιστήμια...επίσης δημιουργούσε νέα αμφιβόλου αντικειμένου τμήματα χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις (οι φοιτητές των νέων τμημάτων στην ΑΣΣΟΕ στοιβάζονταν στις ίδιες αίθουσες που στοιβάζονταν οι φοιτητές των παλαιοτέρων τμημάτων.είναι χαρακτηριστικό ότι δεν είχαν καν γραμματεία δικιά τους)....τότε η πλειονότητα των καθηγητών τάχθηκαν υπέρ του νομοσχεδίου γιατί προσέφερε νέες θέσεις καθηγητών στους φιλόδοξους (ως γνωστόν οι θέσεις είναι ισόβιες και δεν αδειάζουν οπότε για να γίνει κάποιος καθηγητής πρέπει να φτιαχτεί ένα νέο τμήμα, επίσης περισσότεροι φοιτητές σημαίνει περισσότερα συγράμματα και μίζες για τους καθηγητές)

zzr2005
12/07/2006, 18:25
Αρχικά δημιουργήθηκε από villy
Συμφωνώ απόλυτα με αυτή την άποψη και θα εξηγηθώ παρακάτω! ::a10:



Διαφωνώ κάθετα με αυτή την άποψη!


Τωρα το πιό σημαντικό. Είναι 100% ΒΕΒΑΙΟ ότι το επίπεδο των πανεπιστημίων επηρεάζεται από το επίπεδο των σπουδαστών του. Χωρίς να είμαι απόλυτος, γνωρίζοντας ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις για διάφορους λόγους που δεν είναι του παρόντος να αναφέρω, μπορώ να σας αποδείξω το παραπάνω από την προσωπική μου εμπειρία.

Σπούδασα Χημικός στην Πάτρα. Έτος εισαγωγής 1995. Η σχολή είχε βάση περίπου το 16/20 και 80 φοιτητές ανα έτος. Αυτό ίσχυε για αρκετά χρόνια πρίν μπω. το τμήμα λοιπόν ήταν οργανομένο να λειτουργεί υπό αυτές τις συνθήκες. Μετά από 3 χρόνια διπλασιάζεται ο αρθμός των εισακτέων σε 160.
Αμεσα αποτέλεσματα:
α) η πτώση της βάσης στο 13-14 περίπου.
β) οι φοιτητές που μπήκαν δεν έλαβαν την ίδια ποσότητα και ποιότητα γνώσης με εμάς διότι δεν επαρκούσαν οι κτηριακές εγκαταστάσεις και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Πολύ λιγότερες ώρες εργαστηρίων, που είναι πάρα πολλές για το συγκεκριμένο τμήμα!
γ) Οι ίδιοι οι καθηγητές της σχολής επιβεβαίωσαν ότι το επίπεδο των φοιτητών αυτών ήταν χαμηλότερο από τους προηγούμενους, και όσον αφορά την λήψη γνώσεων και την απόδοση, για όλους τους παραπάνω λόγους. Βέβαια αυτό το ήξεραν εκ των προτέρων και διαφώνησαν με την εκάστοτε κυβέρνηση στο να αυξήσει τους εισακτέους ερήμην, αλλά η ψηφοθηρία βλέπετε στην Ελλάδα καλά κρατει...

Χωρίς να είμαι κάπου κομματικά εισαγμένος πιστέυω ότι τα προβλήματα αυτά είναι κυρίως λάθη και παραλήψεις των εκάστοτε κυβερνήσεων. Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο; Γιατί αν δε πανε στο πολυτεχνείο να θεωρούνται αποτυχημένοι; Υπάρχει ένα μάθημα που κανείς δεν το έχει παρει σοβαρά: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ. Αυτός είναι το κλειδί. Δεν είναι όλοι γεννημένοι να γίνουν γιατροί. Πρέπει να οργανώσει η πολιτεία έτσι το εκπαιδευτικό σύστημα ώστε από το λύκειο να βοηθά τον μαθητή να βρίσκει τις δεξιότητες του και τι του αρέσει και να τον οδηγεί προς τα εκεί πάντα με δωρεάν παιδεία. Κάτι τέτοιο γίνεται στη Γερμανία.

:wave2: :wave2: :wave2:

από τα παραπάνω που αναφέρεις προκύπτει σαφώς ότι το επίπεδο των Πανεπιστημίων δεν πέφτει από το χαμηλό επίπεδο τ ων φοιτητών αλλά οφείλεται στη χαμηλή χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων και στην έλλειψη υλικοτεχνικών υποδομών...
ΑΡΑ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΚΑΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΕΠΙΡΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΠΡΟΟΙΜΙΟΥ ΚΑΚΟΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

villy
13/07/2006, 07:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από zzr2005
επειδή έχουμε εισαχθεί την ίδια χρονιά σε Πανεπιστήμιο απορώ που είδες τις αντιδράσεις των Καθηγητών στον περίφημο νόμο Αρσένη ο οποίος αύξανε τις θέσεις των εισακτέων χωρίς καμία περαιτέρω όικονομική ενίσχυση στα Πανεπιστήμια...επίσης δημιουργούσε νέα αμφιβόλου αντικειμένου τμήματα χωρίς να υπάρχουν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις (οι φοιτητές των νέων τμημάτων στην ΑΣΣΟΕ στοιβάζονταν στις ίδιες αίθουσες που στοιβάζονταν οι φοιτητές των παλαιοτέρων τμημάτων.είναι χαρακτηριστικό ότι δεν είχαν καν γραμματεία δικιά τους)....τότε η πλειονότητα των καθηγητών τάχθηκαν υπέρ του νομοσχεδίου γιατί προσέφερε νέες θέσεις καθηγητών στους φιλόδοξους (ως γνωστόν οι θέσεις είναι ισόβιες και δεν αδειάζουν οπότε για να γίνει κάποιος καθηγητής πρέπει να φτιαχτεί ένα νέο τμήμα, επίσης περισσότεροι φοιτητές σημαίνει περισσότερα συγράμματα και μίζες για τους καθηγητές)

Συμφωνώ μαζί σου ότι δεν θυμάμαι πολύ οργανωμένες αντιδράσεις από τους καθηγητές, όμως υπήρχαν. Και στα ΜΜΕ τα λέγανε και στα πανεπιστήμια συζητήσεις γινόντουσαν κλπ. Τουλάχιστον στο τμήμα μου! Φυσικά κάποιους τους βόλευε με τις παραπάνω θέσεις εργασίας, για καινούρια τμήματα κλπ...

villy
13/07/2006, 07:47
Αρχικά δημιουργήθηκε από zzr2005
από τα παραπάνω που αναφέρεις προκύπτει σαφώς ότι το επίπεδο των Πανεπιστημίων δεν πέφτει από το χαμηλό επίπεδο των φοιτητών αλλά οφείλεται στη χαμηλή χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων και στην έλλειψη υλικοτεχνικών υποδομών...
ΑΡΑ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΚΑΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΕΠΙΡΡΕΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΠΡΟΟΙΜΙΟΥ ΚΑΚΟΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Απο αυτά που γράφω προκύπτει ότι το επίπεδο των Πανεπιστημίων πέφτει ΚΑΙ από το χαμηλό επίπεδο των φοιτητών και από τη χαμηλή χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων, και...

Πιστεύω ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΕΙΣ αν θεωρείς ότι οι φοιτητες του 10 με του 13-14, του 14 με του 17-18 έχουν τις ίδιες δυνατότητες! Η διαφορά 1 ή 2 μονάδων δεν είναι σημαντική γιατί μπορεί να οφείλεται και στην τύχη. Πάντα μιλάμε γενικά και όχι απόλυτα, να το ξεκαθαρίσω αυτό, μην υπάρχουν παρεξηγήσεις. Γιατί κι εγώ ξέρω άτομα που δεν μπήκαν πουθενά αλλά είναι πανέξυπνοι και πολύ καλοί στη δουλειά τους!

villy
13/07/2006, 08:22
Αρχικά δημιουργήθηκε από zzr2005
1. ο αυξανόμενος ανταγωνισμος οδηγεί του μαθητές σε καλύτερη προετοιμασία και ΄βελτίωση των μαθητικών τους επιδόσεων κατ΄επέκταση σε δυσκολότερα θέματα στις Πανελλήνιες προκείμένου να μπορεί το σύστημα να κατατάξει τους μαθητές σύμφωμα με τις επιδόσεις τους και να μην παρατηρείται το φαινόμενο να αριστεύει μγάλο ποσοστών μαθητών....
δυσκολότερα θέμα σημαίνει χαμηλότερες βαθμολογίες και πτώση των βάσεων....
σαφώς ανεβαίνουν οι βάσεις σε κάποιες δημοφιλείς σχολές αλλά στις λιγότερο δημοφιλείς (τις οποίες αφορά το θέμα της βάσης του 10 που καθιερώθηκε) που είναι και οι περισσότερες οι βάσεις πέφτουν δραματικα...εγώ στην τοποθετησή μου τάχθηκαν κατά της βάσης αν κατάλαβες ως μέσο αξιολόγησης των μαθητών...
2. η ύλη στη δευτεροβάθμια εκαπίδευση αναβαθμίζεται σε πολύ μικρό βαθμό σε σχέση με την άνοδο του επιπέδου των εξετάσεων...
τα μαθηματικά που διδάσκονται είναι τα ίδια εδώ και χρόνια...η βελτίωση των επιδόσεων οφείλεται στη γιγάντωση της παραπαιδείας που προσφέρει περισσότερο εξειδικευμένη γνώση...
3. όταν εννοόύσα αντιδράσεις για τους αριστούχους που μένουν εκτος καλών πανεπιστημίων εννούσα αντιδράσεις από φορείς της κοινωνίας όπως την εκπαιδευτική κοινότητα , Πολιτεία ή τα ΜΜΕ όπως παρατηρούνται τώρα....οι αντιδράσεις των γονέων πάντα είναι στο πλαίσιο της προσωπικής απογοήτευσης κ δεν είναι μέτρο σύγκρισης...

Εγώ παλί πιστεύω ό,τι το ότι πέφτουν οι βάσεις δεν οφείλεται στα δυσκολότερα θέματα αλλά στο λιγότερο διάβασμα των μαθητών! Αυτό δεν το λέω άπό κακία αλλά από εμπειρία! Η γυναίκα μου είναι καθηγήτρια στη δευτεροβάθμια και τα ξέρω από πρώτο χέρι!!! Βλέπω και τα θέματα των πανελληνίων, και τον χρόνο που αφιερώνουν οι μαθητές στο διάβασμα!

Σίγουρα η παραπαιδεία είναι ένα μεγάλο απόστημα στην Ελληνική κοινωνία που πρέπει να σπάσει! Βοηθά τους μαθητές ανεβάζοντας το επίπεδό τους στα σχολικά μαθήματα, ασκήσεις κλπ, όμως αυτό έπρεπε να το κάνει το σχολείο!:a10:

Και είμαι ΑΠΟΛΥΤΑ σύμφωνος με την επιβολή της βάσης του 10! Δεν μπορεί το κάθε τούβλο που δεν έχει ανήξει βιβλίο στο σχολείο να μπαίνει με 3 και με 4 σε Πανεπιστημιακές σχολές και ΤΕΙ. :a29: :a29: :a29:
Δεν μπορείς να μπαίνεις Γαλλική Φιλολογία Αθήνας με 5,6! Γερμανικής φιλολογίας Θεσ/νίκης με 3,5! ΕΛΕΟΣ Επειδή δεν έχουν μεγάλη ζήτηση οι σχολές αυτές δε σημαίνει ότι μπορεί να μπεί ο κάθε άσχετος! ΕΛΕΟΣ:a29: :a29: :a29:

wild_cat/anima
13/07/2006, 08:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από villy

Δεν μπορείς να μπαίνεις Γαλλική Φιλολογία Αθήνας με 5,6! ΕΛΕΟΣ:a29: :a29: :a29:
ειδικα για τη συγκεκριμενη σχολη, ελάχιστα απο τα ατομα που εισηχθησαν με τόσο χαμηλους βαθμους θα μπορεσουν να αποφοιτήσουν.
οι απαιτησεις είναι τεραστιες και καλώς ή κακως δε βλέπω να αλλάζουν !

zzr2005
13/07/2006, 18:16
Αρχικά δημιουργήθηκε από villy
Εγώ παλί πιστεύω ό,τι το ότι πέφτουν οι βάσεις δεν οφείλεται στα δυσκολότερα θέματα αλλά στο λιγότερο διάβασμα των μαθητών! Αυτό δεν το λέω άπό κακία αλλά από εμπειρία! Η γυναίκα μου είναι καθηγήτρια στη δευτεροβάθμια και τα ξέρω από πρώτο χέρι!!! Βλέπω και τα θέματα των πανελληνίων, και τον χρόνο που αφιερώνουν οι μαθητές στο διάβασμα!


αυτό που λες δεν στέκει....!!!δηλαδή κάποιες χρονιές οι μαθητές διαβάζουν και ανεβαίνουν οι βάσεις και κάποιες άλλες δεν διαβάζουν και πέφτουν??
:eek:
κάποιες χρονιές οι μαθητές είναι τούβλα και κάποιες άλλες φωστήρες???
εγώ έδωσα δύο χρονιές και θυμάμαι καθαρά ότι την πρωτη χρονια τα θέματα ήταν ψιλοεύκολα ..οι βάσεις ανέβηκαν στις περισσότερες σχολές..την επόμενη χρονια ξαναέδωσα μαθηματικά και τα θέματα ήταν απιστευτα δύσκολα (ποσοστό μαθητών κάτω από τη βάση 83%) δεν είναι δυνατό το 83% να είναι στουρνάρια...απλώς επειδή οι βάσεις είχαν πάει στα ύψη έπρεπε να μπουν πιο δύσκολα θέματα για να διαβαθμίσουν ευκολότερα τις ικανότητες των μαθητών ..αυτό προκάλεσε πτώση τις βάσης κατά 300 μόρια στη σχολή που μπήκα (μέγεθος τεράστιο για την εποχή)
τέλος το διάβασμα δεν αποτελεί αντικειμενικό κριτήριο για τις ικανότητες του μαθητή....
στα Μαθηματικά με 6 ώρες φροντιστήριο την εβδομάδα και άλλες 6 ώρες - το πολύ- διάβασμα την εβδομάδα (είχα αποφοιτήσει από το Λύκειο) κατάφερα να γράψω 18,25 την χρονια που σου προανέφερα με τα δραματικά ποσοστά αποτυχίας...αν παραθέσεις αυτά τα νούμερα σε κάποιν χωρίς να με ξέρει θα νομίζει ότι δεν άνοιγα βιβλίο κ ότι έπρεπε να γράψω 0 ...

villy
14/07/2006, 06:28
Αρχικά δημιουργήθηκε από zzr2005
αυτό που λες δεν στέκει....!!!δηλαδή κάποιες χρονιές οι μαθητές διαβάζουν και ανεβαίνουν οι βάσεις και κάποιες άλλες δεν διαβάζουν και πέφτουν??
:eek:
κάποιες χρονιές οι μαθητές είναι τούβλα και κάποιες άλλες φωστήρες???

Σε αυτό που λές έχεις δίκαιο. Εγώ όμως δεν αναφερόμουν από την μία χρονιά στην επόμενη, αναφερόμουν στις βάσεις τότε και σήμερα! Μπορεί να μην το εξέφρασα σωστά. :wave2:


Αρχικά δημιουργήθηκε από zzr2005
τέλος το διάβασμα δεν αποτελεί αντικειμενικό κριτήριο για τις ικανότητες του μαθητή....
στα Μαθηματικά με 6 ώρες φροντιστήριο την εβδομάδα και άλλες 6 ώρες - το πολύ- διάβασμα την εβδομάδα (είχα αποφοιτήσει από το Λύκειο) κατάφερα να γράψω 18,25 την χρονια που σου προανέφερα με τα δραματικά ποσοστά αποτυχίας...αν παραθέσεις αυτά τα νούμερα σε κάποιν χωρίς να με ξέρει θα νομίζει ότι δεν άνοιγα βιβλίο κ ότι έπρεπε να γράψω 0 ...

Φυσικά δεν παίζει ρόλο μόνο το διάβασμα! Το αν μπαίνεις και βγαίνει τούβλο εξαρτάται από πολλούς και σημαντικούς παράγοντες:

1) Διαβασμα. Εχω δεί μαθητές, έχω κάνει ιδιαίτερα σε μαθητές που ήταν Πανχαζοι, μόνο με παπαγαλία "μάθαιναν" ακόμα και τα θετικά μαθήματα, οι οποίοι μπήκαν στο πανεπιστήμιο...!!!

2) Εξυπνάδα. Μεγάλο προσόν για ένα μαθητή καθώς όσο πιο έξυπνος είναι, τόσο πιο γρήγορα μαθαίνει, ακόμη και από την παράδοση του μαθήματος, και τόσο λιγότερο χρειάζεται να διαβάζει!

3) Επιμονή - Στόχος. πολλά παιδιά που δεν έχουν και πολλές δυνατότητες μάθησης επιμένουν δίνοντας 2,3 φορές μέχρι που το καταφέρνουν. Επίσης είναι πολύ σημαντικό σε αυτή την ηλικία να έχεις ορίσει το διάβασμα από τις πρώτες προτεραιότητες έχοντας στόχο να μπεις σε κάποια σχολή. Τα παιδιά που συνήθως τα κηνηγάνε οι γονείς να διαβάσουν έχουν λιγότερες πιθανότητες να πετύχουν.

4. Τύχη. Η οποία είναι αστάθμητος παράγοντας αλλά πιστεώ ότι όσο περισσότερο έχεις διαβάσει τόσο λιγότερο σε επηρεάζει.


Υ.Γ. Κάτι πολυ σημαντικό που δεν αναφέρθηκε ως τώρα είναι ότι είτε πέφτουν οι βάσεις είτε ανεβαίνουν, αυτό συμβαίνει για όλους τους μαθητές που δίνουν εκείνη την χρονιά, άρα δεν ευνοούνται κάποιοι από κάποιους άλλους! Πάλι τα ίδια άτομα θα μπουν αλλά με μικρότερο Μ.Ο. Αυτό δεν ύσχυε παλιά που μπορούσες να κρατήσεις μαθήματα!

zzr2005
14/07/2006, 12:27
Αρχικά δημιουργήθηκε από villy



Υ.Γ. Κάτι πολυ σημαντικό που δεν αναφέρθηκε ως τώρα είναι ότι είτε πέφτουν οι βάσεις είτε ανεβαίνουν, αυτό συμβαίνει για όλους τους μαθητές που δίνουν εκείνη την χρονιά, άρα δεν ευνοούνται κάποιοι από κάποιους άλλους! Πάλι τα ίδια άτομα θα μπουν αλλά με μικρότερο Μ.Ο. Αυτό δεν ύσχυε παλιά που μπορούσες να κρατήσεις μαθήματα!
πολύ σωστό αυτό....σε αυτή την κατεύθυνση ήταν σωστή η αλλαγή αν και είναι ιδιαίτερα ψυχοφθόρο για ένα μαθητή να μην γράψει καλά σε ένα μόνο μάθημα και να μείνει έξω από την πρώτη έπιλογή του...
κατά την άποψή μου η κατάργηση κάποιων σχολών είναι απαραίτητη και η υπαγωγή των αντικειμένων τους σε άλλες σχολές με ταυτόχροη μείωση των θέσεων στα Πανεπιστήμια...αυτό φυσικά δεν συμφέρει το οικονομικό κατεστημένο...οι ανάγκες της αγοράς έχουν αλλάξει..η οικονομία αναζητάει συνεχώς περισσότερους εξειδικευμένους εργάτες και οι μαζική παραγωγή τους από τα Πανεπιστήμια εξυπηρετεί τα συμφέροντα των κεφαλαιούχων..(πολλοί απόφοιτοι σημαίνει δημιουργία δεξαμενής άνεργων πτυχιούχων και συμπίεση του εργασιακού κόστους=μισθός)..είναι χαρακτηριστικό ότι στην εταιρία που δουλεύω σε πολλές θέσεις δεν πληρώνονται τα επιδόματα πτυχίων ούτε οι μεταπτυχιακοί τίτλοι...!!!!
:yuck: αλλά η προσφορά εργαζομένων είναι μεγάλη λόγω της οικονομικής δυσχέρειας των νέων εργαζομένων..

villy
14/07/2006, 12:47
:a10: :a10: :a10: :a10: :a10: :a10:

miraze
14/07/2006, 16:14
Ζώντας στον Πανεπιστημιακό χώρο έχω κάνει κάποιες προσωπικές διαπιστώσεις και έχω κάποια ερωτήματα:

πώς είναι δυνατόν να μην εισάγεις άτομα με βαθμό κάτω απο 10 στα Έλληνικά (συγνώμη για το χαρακτηρισμό) Μπουρδέλ@@ αλλά ταυτόχρονα αναγνωρισμένες σχολές της Ευρώπης να τους δέχονται?
Δεν λέω να τους βάζουμε όλους αλλά ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΙ ρε γαμώτη μου.
Αυτό φανερώνει αδυναμία του συστήματος μέχρι το πανεπιστήμιο.

Γιατί παρόλες τις μεταρυθμίσεις καμία δεν αφορά τους αναπληρωτές καθηγητές και τους καθηγητές αλλά σταματά σε λέκτορες και επίκουρους?
Δηλαδή οι τελευταίες βαθμίδες δεν ελέγχωνται από κανέναν?
Είναι πιό σημαντικοί και από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας που στην τελική ΕΜΜΕΣΑ τον εκλέγουμε?

Λέμε συνέχεια για τους υπουργούς και το κράτος όμως ποτέ δεν μιλάμε για τον ίδιο μας τον εαυτό.
Είμαστε ικανοί για αυτό το πτυχίο?
τρελαινομαι όταν κάνω εργαστήριο σε πρωτοετείς φοιτητές οι οποίοι 18 ετών έχουν ΗΔΗ σκεφτεί ποιό μεταπτυχιακό θα κάνουν μετά και που θα γίνει η διατριβή τους!!!!:eyepop:
Το πτυχιό είναι δεδομένο δυστυχώς από την ημέρα που θα μπείς.

zzr2005
14/07/2006, 17:54
Αρχικά δημιουργήθηκε από miraze


πώς είναι δυνατόν να μην εισάγεις άτομα με βαθμό κάτω απο 10 στα Έλληνικά (συγνώμη για το χαρακτηρισμό) Μπουρδέλ@@ αλλά ταυτόχρονα αναγνωρισμένες σχολές της Ευρώπης να τους δέχονται?

ΜΗΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ????
θίγεις το μεγάλο ζήτημα των ιδιωτικών Πανεπιστημίων και της δωρεάν φοίτησης....
ξέρω άπειρους φοιτητές που δεν έχουν βγάλει τη σχολή εδώ και 8 χρόνια ωστόσο δεν γνωρίζω κανέναν που να έχει πάει στο εξωτερικό και να μην γύρισε με πτυχίο...(και από προσωπική πείρα τα άτομα αυτά ήταν πολύ μικρότερων ικανοτήτων...)
μήπως τελικά δεν πρέπει να έχουμε τα ξένα Πανεπιστήμια σαν μέτρο σύγκρισης (εννοείται ότι αποτελούν μέτρο σύγκρισης ως προς την υλικοτεχνική υπόδομή αλλά ως εκεί...)

zzr2005
14/07/2006, 18:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από miraze


Γιατί παρόλες τις μεταρυθμίσεις καμία δεν αφορά τους αναπληρωτές καθηγητές και τους καθηγητές αλλά σταματά σε λέκτορες και επίκουρους?
Δηλαδή οι τελευταίες βαθμίδες δεν ελέγχωνται από κανέναν?
Είναι πιό σημαντικοί και από τον πρόεδρο της Δημοκρατίας που στην τελική ΕΜΜΕΣΑ τον εκλέγουμε?

Λέμε συνέχεια για τους υπουργούς και το κράτος όμως ποτέ δεν μιλάμε για τον ίδιο μας τον εαυτό.
Είμαστε ικανοί για αυτό το πτυχίο?
τρελαινομαι όταν κάνω εργαστήριο σε πρωτοετείς φοιτητές οι οποίοι 18 ετών έχουν ΗΔΗ σκεφτεί ποιό μεταπτυχιακό θα κάνουν μετά και που θα γίνει η διατριβή τους!!!!:eyepop:
Το πτυχιό είναι δεδομένο δυστυχώς από την ημέρα που θα μπείς.
αν δεν κάνω λάθος ο νέος νόμος στοχεύει και στην αξιολόγηση των Καθηγητών..κατά την άποψή μου πράγμα επικίνδυνο καθώς θα δέσει τους καθηγητές ακόμα περισσότερο στο άρμα των πολιτικων συμφερόντων
όσο για τους φοιτητές το ότι συζητούν για το μεταπτυχιακό από το πρώτο έτος μαλλον παίζει ρόλο η πλύση εγκεφάλου που τρώνε και η ψυχολογική πίεση που δέχονται για την αξία του μεταπτυχιακού και την απαξίωση του πτύχίου ("ένα πτυχίο δεν είναι τίποτα", "όλοι έχουν ένα πτυχίο κτλ") ...αυτά ακούγονται κατά κόρον σε πανεπιστημιακέςαίθουσες κυρίως τεχνοκρατικών σχολών....αναγκαστικά οι φοιτητές αναζητούν το μεταπτυχιακό πρόγραμμα που θα ακολουθήσουν προσπαθώντας να ανταπεξέλθουν στις περίφημες "ανάγκες της αγοράς" ....

miraze
14/07/2006, 18:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από zzr2005
............ξέρω άπειρους φοιτητές που δεν έχουν βγάλει τη σχολή εδώ και 8 χρόνια ωστόσο δεν γνωρίζω κανέναν που να έχει πάει στο εξωτερικό και να μην γύρισε με πτυχίο...(και από προσωπική πείρα τα άτομα αυτά ήταν πολύ μικρότερων ικανοτήτων...)

Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο πήγα ουκ ολίγες φορές σε ξένα ιδρύματα τα οποία πριν πίστευα ότι ΧΑΡΙΖΟΥΝ πτυχία και ότι εμείς εδώ έχουμε και γ@μώ τις σχολές.
Ημουν σε μαύρα μεσάνυχτα!!! Στο εξωτερικό και ιδιαίτερα σε σοβαρά ιδρύματα ΤΙΠΟΤΑ δεν χαρίζετε, κατακτάτε και μπορώ να πώ ότι την οργάνωσή τους από Ελληνικά πανεπιστήμια την πλησιάζει μόνο της Κρήτης (τουλάχιστον στο δικό μου τομέα τη Χημεία)


Αρχικά δημιουργήθηκε από zzr2005
μήπως τελικά δεν πρέπει να έχουμε τα ξένα Πανεπιστήμια σαν μέτρο σύγκρισης (εννοείται ότι αποτελούν μέτρο σύγκρισης ως προς την υλικοτεχνική υπόδομή αλλά ως εκεί...)

Αν δεν έχουμε μέσο σύγκρισης τα πανεπιστήμια του εξωτερικού χαθήκαμε. Η δουλειά του καθηγητή ΔΕΝ είναι μόνο να κάνει μαθήματα στους φοιτητές. Αυτό είναι το μικρότερο ποσοστό. Ο ουσιαστικό του ρόλος είναι η ΕΡΕΥΝΑ! Αν απλά κάθε εξάμηνο έκανε τα ίδια πράγματα σε τί διαφέρει από ένα μέσο δημόσιο υπάλληλο?
και όσο για την αξιολόγηση ο νέος νόμος ουσιαστικά ΔΕΝ προβλέπει την αξιολόγηση των 2 τελευταίων βαθμίδων! Αυτόι είναι οι θεοί και παράλληλα οι καταστροφείς του συστήματος

:wave2: :wave2: :wave2:

miraze
14/07/2006, 18:43
Φυσικά όταν μιλάμε για αξιολόγηση μιλάμε για ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ αξιολόγηση (κάτι σίγουρα λίγο δύσκολο για την Ελλάδα)

Όμως ρε παιδιά προτιμώ έστω την λανθασμένη μερικές φορές αξιολόγηση παρά καθόλου.
Αυτή τη στιγμή στα Ελληνικά πανεπιστήμια γίνονται ΟΡΓΙΑ! το τί χρήμα τρώνε δεν μπορείτε να φανταστείτε.

Σίγουρα τα μέλη του Forum που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση με εμένα καταλαβαίνουν τί εννοώ.
Μπροστά στους περισσότερους καθηγητές (όχι φυσικά όλους) ακόμα και ο λήσταρχος Σφακιανάκης (SUZUKI) φαντάζει ΑΓΙΟΣ:a05: :a05: :a05:

zzr2005
14/07/2006, 19:08
Αρχικά δημιουργήθηκε από miraze
Φυσικά όταν μιλάμε για αξιολόγηση μιλάμε για ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ αξιολόγηση (κάτι σίγουρα λίγο δύσκολο για την Ελλάδα)

Όμως ρε παιδιά προτιμώ έστω την λανθασμένη μερικές φορές αξιολόγηση παρά καθόλου.
Αυτή τη στιγμή στα Ελληνικά πανεπιστήμια γίνονται ΟΡΓΙΑ! το τί χρήμα τρώνε δεν μπορείτε να φανταστείτε.


η αξιολόγηγη σίγοθρα δεν θα αφορά παρατυπίες και οικονομικές ατασθαλίες..σύμφωνα με τα συμφωνηθέντα στη Σύνοδο της ΕΕ στην Μπολόνια η αξιολόγηση αφορά την αξιολόγηση των πτυχίων σύμφωνα με ένα ενιαίο σύστημα που θα δημιουργηθεί στην ΕΕ. κάτι σαν πιστωτικές μονάδες..
και ρωτώ...ποιος είναι αυτός που θα αξιολογήσει τελικά το ελληνικό Πανεπιστήμιο?θα είναι τόσο ανεξάρτητος από οποιαδήποτε εθνικά-οικονομικά-πολιτικά συμφέροντα??μήπως θα επιχειρηθεί μια απαξίωση των ελληνικών πανεπιστημίων υπέρ ξένων ιδρυμάτων των μεγάλων ευρωπαίκών οικονομικών δυνάμεων???

zzr2005
14/07/2006, 19:13
Αρχικά δημιουργήθηκε από miraze
Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου τόσο σε προπτυχιακό όσο και σε μεταπτυχιακό επίπεδο πήγα ουκ ολίγες φορές σε ξένα ιδρύματα τα οποία πριν πίστευα ότι ΧΑΡΙΖΟΥΝ πτυχία και ότι εμείς εδώ έχουμε και γ@μώ τις σχολές.
Ημουν σε μαύρα μεσάνυχτα!!! Στο εξωτερικό και ιδιαίτερα σε σοβαρά ιδρύματα ΤΙΠΟΤΑ δεν χαρίζετε, κατακτάτε και μπορώ να πώ ότι την οργάνωσή τους από Ελληνικά πανεπιστήμια την πλησιάζει μόνο της Κρήτης (τουλάχιστον στο δικό μου τομέα τη Χημεία)

η εμεπιρία μου με τα ξένα Πανεπιστήμια δεν είναι έμμεση αλλά άμεση από εμπειρίες πολύ κοντινών μου ατόμων και με επαφή που είχα με τον κύκλο σπουδών και τον τρόπο κ το επίπεδο εξέτασης...
σίγουρα εσύ που έχεις προσωπική εμπειρία έχει και καλύτερη γνώση ..πάω πάσο!!!
όσο για την έρευνα όλα καλά όταν αυτή δεν αποτελεί μέσο δέσμευσης των Πανεπιστημίων με επιχειρήσεις...
θα έπρεπε οι έρευνες να χρητοδοτούνται από το κράτος αλλά εδώ πάλι πάμε στο μεγάλο πρόβλημα της ελληνικής Παιδείας ...την πολύ μικρή κρατική χρηματοδότηση...

wild_cat/anima
14/07/2006, 20:26
νομίζω πως θα ταν καλύτερα από το να αρχίσουμε από το ασυλο και την δημιουργια ιδιωτικων πανεπιστημιων:yuck: :yuck: να κοιταξουμε να οργανωσουμε καπως καλύτερα τα ελληνικα δημόσια.
δεν ξερω τι μπορει να γινει αλλα ξερω τι συμβαινει!
υπάρχουν καθηγητες που πραγματικα διδασκουν, υπάρχουν ατομα που θέλουν να μας βοηθησουν να μαθουμε όπως υπάρχουν και φοιτητες που δεν επιθυμουν μονο το πτυχιο αλλα και την γνωση και τη μορφωση που κρύβεται πίσω από αυτο.
και φυσικά ατομα τα οποια είναι πολύ ικανα στην επιστημη τους.
και καθως αυτή η συγκρίση με τα "ξενα πανεπιστημια "εχει γινει ψωμοτυρι να θυμήσω πως ξενα θεωρούνται και τα πανεπιστημια της βουλγαριας ,της ρουμανιας και της κατω ιταλιας κι οχι μονο η σορβοννη .
όλα αυτα δε συμφερουν καποιους που βλεπουν την ανωτατη εκπαιδευση σαν βιομηχανια που πρεπει να ενταχτει στο νόμο της αγορας.
η μορφωση είναι αγαθο και εχουν όλοι δικαιωμα να χουν προσβαση σε αυτη.
μια καλή οργανωση είναι αυτο που χρειαζεται!

H.A.Balafoutre
15/07/2006, 07:44
Εγώ πάλι παρατηρώ αρκετά αδιανόητα παράδοξα στο θέμα παιδεία-μόρφοση-πανεπιστήμια-κοινωνία.

Το μόνο που είναι προφανές είναι ότι από τους ανθρώπους που θα περίμενες να έχουν όραμα ώστε να "τραβήξουν" και τους άλλους έχουν γίνει απελπισμένοι παρτάκιδες.

conkark
18/07/2006, 00:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από wild_cat/anima
νομίζω πως θα ταν καλύτερα από το να αρχίσουμε από το ασυλο και την δημιουργια ιδιωτικων πανεπιστημιων:yuck: :yuck: να κοιταξουμε να οργανωσουμε καπως καλύτερα τα ελληνικα δημόσια..................................................
......όλα αυτα δε συμφερουν καποιους που βλεπουν την ανωτατη εκπαιδευση σαν βιομηχανια που πρεπει να ενταχτει στο νόμο της αγορας.
η μορφωση είναι αγαθο και εχουν όλοι δικαιωμα να χουν προσβαση σε αυτη.
μια καλή οργανωση είναι αυτο που χρειαζεται!




Συμφωνώ απόλυτα με το πνεύμα και τη ψυχή (=anima) της αγριόγατας, που συνάδει με τις θέσεις που έχω καταθέσει πριν, σαυτό το θρεντ. :winka: :a10: :beer: