Σύνδεση

View Full Version : ενδιαφέρον άρθρο στα νέα



cityfly
16/08/2006, 10:06
Λεωφορειολωρίδες - καρμανιόλες

Οι μοτοσυκλετιστές κινδυνεύουν καθημερινά από τις ανωμαλίες στην άσφαλτο

ΧΑΡΗΣ ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ

Ιδιαίτερα επικίνδυνες ραβδώσεις και αύλακες - παγίδες για τους μοτοσυκλετιστές έχουν δημιουργηθεί στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας, λόγω του βάρους των λεωφορείων και των τρόλεϊ που παραμορφώνει την άσφαλτο, ιδίως πριν από τα φανάρια όπου τα βαρέα οχήματα φρενάρουν.

Τρία από τα πλέον επικίνδυνα σημεία βρίσκονται στην άνοδο της οδού Μεσογείων, από το Γενικό Κρατικό έως τον Χολαργό, στην Κηφισίας, από το ύψος του Ερυθρού Σταυρού έως και την Αλεξάνδρας καθώς και στη Βασιλίσσης Σοφίας, στο ύψος του Ευαγγελισμού, στο Πολεμικό Μουσείο και λίγο μετά τη διασταύρωση με την οδό Ρηγίλλης. Οι συγκεκριμένες παραμορφώσεις (ροζέτες) του οδοστρώματος, με ύψος που φτάνει έως και 8 εκατοστά, αποτελούν επί της ουσίας παγίδα για τους τροχούς των μοτοσυκλετών, καθώς επηρεάζουν την κατεύθυνση των δικύκλων απειλώντας την ισορροπία του επιβαίνοντος. Τα πράγματα, σύμφωνα με τους ειδικούς, γίνονται ακόμα χειρότερα για δίκυκλα με μικρές ρόδες, όπως οι βέσπες.

«Στα σημεία των λεωφορειολωρίδων όπου πραγματοποιούνται φρεναρίσματα το οδόστρωμα πρέπει να είναι άκαμπτο, από τσιμέντο ή μπετόν όπως και στο εξωτερικό», λέει ο συγκοινωνιολόγος Στράτος Παπαδημητρίου, πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΑ. «H άσφαλτος είναι μαλακή και το απότομο φρενάρισμα των βαρέων οχημάτων δημιουργεί αυτές τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Δεν μπορεί να βάζεις τα "μάτια της γάτας" σε μια λωρίδα και να λες ότι έφτιαξα λεωφορειόδρομο. Στην Ελλάδα, όμως, αντιμετωπίζουμε τις λωρίδες για λεωφορεία με επιπολαιότητα» επισημαίνει ο κ. Παπαδημητρίου.

Νέα ασφαλτόστρωση

«Δεδομένου ότι οι μοτοσυκλετιστές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις λεωφορειολωρίδες, πράξη απολύτως νόμιμη, είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για ανατροπή των δικύκλων στα συγκεκριμένα σημεία όπου εμφανίζονται ραβδώσεις και αύλακες», λέει ο Θανάσης Χούντρας, διευθυντής σχολής ασφαλούς οδήγησης δικύκλων και περιοδικού για μοτοσυκλέτες. «Από τη στιγμή που ο τροχός δεχθεί τάση από τις ραβδώσεις θα χρειαστεί σίγουρα να γίνει μία επανορθωτική κίνηση για να μην πέσει ο αναβάτης. Το κλειδί για να περάσει κάποιος αυτές τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να χάσει την ισορροπία του είναι να κρατήσει το γκάζι ανοιχτό. Ακόμα πιο επικίνδυνο είναι όταν οι αύλακες βρίσκονται σε στροφές. Δεν πρέπει σε καμία από τις δύο περιπτώσεις ο αναβάτης να κλείσει το γκάζι επειδή αυτή η ενέργεια αναιρεί την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας. Κατά τη γνώμη μου πρέπει άμεσα οι αρμόδιοι φορείς να προχωρήσουν σε εκ νέου ασφαλτόστρωση των σημείων των λεωφορειολωρίδων όπου εμφανίζονται οι επικίνδυνες ανωμαλίες του οδοστρώματος».

Στο εθνικό δίκτυο

Ο κίνδυνος για τους μοτοσυκλετιστές γίνεται ακόμα μεγαλύτερος στη δεξιά λωρίδα του εθνικού δικτύου όπου έχουν δημιουργηθεί αντίστοιχοι αύλακες από τη συχνή διέλευση και το φρενάρισμα των βαρέων οχημάτων. «Αυτοί οι αύλακες - εμείς τις ονομάζουμε ροζέτες - προκαλούνται κατ' αρχάς από την κακή κατασκευή του οδοστρώματος. H Αττική Οδός, η ευθεία της Λάρισας και της Κατερίνης, καθώς και το κομμάτι της Εγνατίας έως την Κομοτηνή αποτελούν εξαίρεση», λέει ο κ. Δημήτρης Κολτσάκης, πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων, που έχει πάθος με τις μοτοσυκλέτες. «Τα πιο επικίνδυνα σημεία για τους μοτοσυκλετιστές εντοπίζονται σε κατηφόρες του εθνικού δικτύου που καταλήγουν σε φανάρι ή στοπ, όπου οι οδηγοί των βαρέων οχημάτων αναγκάζονται να πατούν φρένο. Εκεί η άσφαλτος, λόγω κακής κατασκευής του οδοστρώματος γίνεται "πλισέ", ιδίως το καλοκαίρι που αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες στην άσφαλτο οι οποίες τη μετατρέπουν σε "μαστίχα". Και όσο πιο βαρύ το όχημα τόσο μεγαλύτερη ανωμαλία του οδοστρώματος δημιουργείται».

Μην αφήσετε το γκάζι!

TI ΠΡΕΠΕΙ να κάνει ο αναβάτης για να μη χάσει την ισορροπία του σε περίπτωση που συναντήσει αύλακες και ραβδώσεις στο οδόστρωμα

1. Καλό είναι αν προλαβαίνει να κατεβάσει μία σχέση ταχύτητας και να μην κλείσει το γκάζι όταν περνάει από την ανωμαλία του οδοστρώματος.

2. Τα χέρια του να πιάνουν χαλαρά το τιμόνι.

3. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να φρενάρει. Αν από 40χλμ. /ώρα ο αναβάτης πανικοβληθεί και κατεβάσει την ταχύτητα στα 30 χλμ. /ώρα υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να υπάρξει ανατροπή λόγω έλλειψης της ευστάθειας της μοτοσυκλέτας.


ΤΑ ΝΕΑ , 16/08/2006 , Σελ.: N13
Κωδικός άρθρου: A18614N131
ID: 531601

kerasaki
16/08/2006, 10:22
Εγώ που μένω στο μενίδι αντιμετωπίζω το ίδιο πρόβλημα. Υπάρχει μεγάλη κίνηση βαρέων οχημάτων που δημιουργούν τις ίδιες αυλακώσεις. Χώρια από τη σκόνη που σηκώνουν από πίσω τους και τα χαλίκια που φεύγουν από τις καρότσες. Ευτυχώς που υπάρχει και το κράνος:smokin:

Alx 84
16/08/2006, 11:02
τα προβλήματα αυτά υπήρχαν πολύυυυυυ καιρό πρίν. Τώρα τα διαπιστώσανε, ε;

ε, εντάξει, να πάει το έγγραφο στη γραμματεία, να ξεχαστεί εκεί σε κανένα συρτάρι κανένα χρόνο, να το ξεθάψει τυχαία, να το πάει στον προιστάμενο, κ εκείνος μετά από έγκριση να το πάει στον υπέυθυνο. Ο υπέυθυνος όμως θα λείπει για διακοπές/ θα απεργεί κλπ. όοοταν με το καλό έρθει, θα λάβει κ το έγγραφο. εκεί θα διαπιστωθεί ότι το κείμενο είναι παλιό κ θα γίνει αίτηση για καινούριο. όταν πάει το καινούριο θα γίνει συμβούλιο για την κατάσταση των δρόμων, γιατί ο ολυμπιακός δε πήρε αρκετούς παίχτες φέτος, ποιός θα είναι ο νικητής στο fame story και όπως πάντα θα λήξει το συμβούλιο χωρίς απόφαση.

Ε, μετά από καμιά 10ετία που θα έχει γίνει παρκέ ο δρόμος και θα έχουν κλάψει πολλές μάνες:sad: :sad: :sad: θα κάνουν μια σφαλτόστρωση της πλάκας!!:mad: :mad: :mad:


Α,ρε Ελλαδιστάν!!

τόσο ωραία χώρα γεμάτη με καραγκίοζιδες!!!!:sad: :sad: :mad: :mad: :mad: :yuck: :yuck:

el_hymador
16/08/2006, 12:33
Στην εξοδο της Εθνικης προς τον Αγ.Στεφανο υπαρχει πολυ εντομο αυτο το φαινομενο ...επειδη η εξοδος ειναι κατηφορικη και ακολουθει φαναρι και επειδη γινεται συχνη διελευση βαρεων οχηματων ,η ασφαλτος εχει κατσαρωσει σε απιστευτο βαθμο!! μιλαμε για καθετα φουσκωματα στην ασφαλτο , περνας απο πανω και αισθανεσαι λες και εισαι σε συνεχομενα σαμαρακια πιστας sx/mx....:sick:

kakofonixx
16/08/2006, 14:49
Ενα πολυ επικινδυνο σαμαρι υπαρχει στο 42ο χιλιομετρο Θεσσαλονικης - Χαλκιδικης στο ρευμα προς Θεσσαλονικη, στη δεξια λωριδα.
Το πατησα πριν καμια βδομαδα και τα ειδα ολα! :uplate:
Δεν ξερω αν εχει δημιουργηθει απο καποιο βαρυ οχημα ή ειναι κακοτεχνια, αλλα η ουσια ειναι η ιδια...

Προσοχη αδερφια... :wave2:

anf125
16/08/2006, 23:19
Μόνη περίπτωση να γίνει κάτι είναι να γίνει επίσημη καταγγελία στο Ευρωκοινοβούλειο ή άλλο διεθνή οργανισμό, να θεωρηθεί αρκετά πιασάρικο το θέμα ώστε να ασχοληθούν τα ΜΜΕ, να γίνει αιτία να χάσει τη θέση του κάποιος δημόσιος άρχοντας στις επόμενες εκλογές και να αναγκαστεί ο αρμόδιος φορέας να κάνει κάτι. Τρέχα γύρευε δηλαδή...

Όσο για τη διέλευση μότό από λεωφοριολωρίδες, τελικά ισχύει σε όλες τους δρόμους και ώρες; Κάποιοι δρόμοι έχουν ειδική σχετική σήμανση, όχι όλοι όμως. Ακουσα πρόσφατα ότι κάποιος κόπηκε σε εξετάσεις μηχανής επειδή μπήκε στο λεωφορειόδρομο της Μεσογείων, έξω από το υπουργείο... (Λεπτομέρεια: δεν είχε λαδώσει :D ). Επίσης, σε περιπτώσεις που σε ένα κομμάτι δρόμου έχει απαγορευτικό για όλα τα οχήματα πλην ΜΜΜ, επιτρέπονται τα δίκυκλα; Παράδειγμα: Η αρχή της Πειραιώς από Ομόνοια μέχρι Μενάνδρου.

alximistis
17/08/2006, 23:15
Αρχικά δημιουργήθηκε από anf125
Μόνη περίπτωση να γίνει κάτι είναι να γίνει επίσημη καταγγελία στο Ευρωκοινοβούλειο ή άλλο διεθνή οργανισμό, να θεωρηθεί αρκετά πιασάρικο το θέμα ώστε να ασχοληθούν τα ΜΜΕ, να γίνει αιτία να χάσει τη θέση του κάποιος δημόσιος άρχοντας στις επόμενες εκλογές και να αναγκαστεί ο αρμόδιος φορέας να κάνει κάτι. Τρέχα γύρευε δηλαδή...


Περίμενε, όχι! Δεν είναι τρέχα γύρευε. Μπορείς να μου δώσεις παραπάνω στοιχεία σε πμ; Ή να τα γράψεις εδώ; Πως μπορεί κάποιος ας πούμε να κάνει καταγγελία στα ευρωπαϊκά όργανα;


Όσο για τη διέλευση μότό από λεωφοριολωρίδες, τελικά ισχύει σε όλες τους δρόμους και ώρες; Κάποιοι δρόμοι έχουν ειδική σχετική σήμανση, όχι όλοι όμως. Ακουσα πρόσφατα ότι κάποιος κόπηκε σε εξετάσεις μηχανής επειδή μπήκε στο λεωφορειόδρομο της Μεσογείων, έξω από το υπουργείο... (Λεπτομέρεια: δεν είχε λαδώσει :D ). Επίσης, σε περιπτώσεις που σε ένα κομμάτι δρόμου έχει απαγορευτικό για όλα τα οχήματα πλην ΜΜΜ, επιτρέπονται τα δίκυκλα; Παράδειγμα: Η αρχή της Πειραιώς από Ομόνοια μέχρι Μενάνδρου.

Νομίζω πως ισχύει για όλες τις λεωφορειολωρίδες και για όλες τις ώρες. Νομίζω πάντα...

Draken
18/08/2006, 01:53
Αρχικά δημιουργήθηκε από kakofonixx
Ενα πολυ επικινδυνο σαμαρι υπαρχει στο 42ο χιλιομετρο Θεσσαλονικης - Χαλκιδικης στο ρευμα προς Θεσσαλονικη, στη δεξια λωριδα.
Το πατησα πριν καμια βδομαδα και τα ειδα ολα! :uplate:
Δεν ξερω αν εχει δημιουργηθει απο καποιο βαρυ οχημα ή ειναι κακοτεχνια, αλλα η ουσια ειναι η ιδια...

Προσοχη αδερφια... :wave2:

Πω τι μου θυμησες τωρα...Πηγαινα χαλαρα με το SVακι και ξαφνικα βρεθηκα να πεταω...
Γενικα παντως οφειλω να ομολογησω οτι εδω πανω τα πραγματα ειναι σαφως χειροτερα απο οτι στην Αθηνα...Το οδοστρωμα σε πολλα σημεια εχει συντελεστη τριβης 0... :mad:
Προσεχτικα παιδια...


Νομίζω πως ισχύει για όλες τις λεωφορειολωρίδες και για όλες τις ώρες. Νομίζω πάντα...

Και εγω αυτο νομιζω...αν δεν ισχυει θα εχω φωτο σπιτι μου σε λιγο καιρο απο ολες τις λεωφορειολοριδες της Θεσσαλονικης :winka:

webman
18/08/2006, 08:41
Γιατί και με τις διαβάσεις πεζών που είναι γλίτσα, πατινάζ και υπάρχουν και σε σημεία που αμέσως μετά στρίβεις;

Που να στρίψεις εκεί, αν είσαι και δικάβαλο και με βροχή τον χειμώνα; Αλληλούλια!

Πίκρα...Τίποτα δεν θα αλλάξει!

Tropeas
18/08/2006, 10:10
Ρε παιδιά !!! ναι εντάξει όλοι κράζουμε...
κάντε μια καταγραφή δηλώστε εδώ που έχετε συναντήσει τα πιο επικίνδυνα, να αναλάβουμε να στείλουμε ένα μαζικό γράμμα και επώνυμο (με ονοματεπώνυμα που φυσικά θα σταλούν με πμ για να συμπεριληφθούν στην επιστολή) και να το κοινοποιήσουμε σε αρκετούς αρμόδιους οργανισμούς ακόμα και πανευρωπαικούς, να δούμε τότες αντιμετώπιση...
σταμπάρετε τα σημεία και γράφτε τα , και στείλτε μου μετά με ένα πμ τα στοιχεία, να συντάξουμε το κείμενο, να το δείτε όλοι να πείτε αν και τι αλλαγές θέλετε να κάνουμε και να το στείλουμε...
Αναλαμβάνω να το οργανώσω και να το παρακολουθώ και να τσιγκλάω μετά για απαντήσεις και έργα....

Για να αφήσουμε την γκρίνια και να προσπαθήσουμε κάτι όλοι μαζί με γεγονότα και σημεία συγκεκριμένα...;) :wave2:

anf125
18/08/2006, 15:11
Δυστυχώς μετά τους Ολυμπιακούς τα αφήσανε όλα στην τύχη τους... Τώρα τέλευταια άρχισαν κάτι ψιλομπαλώματα, εν όψει εκλογών.

ΗΘΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ:

Μόνο προ εκλογών και για να μη γίνουμε διεθνώς ρεζίλι γίνεται κάτι.

liner
20/08/2006, 19:17
Anf 125
Η πιο λογική απάντηση έτσι είναι...Στην ελλάδα βρίσκεσαι