cityfly
16/08/2006, 10:06
Λεωφορειολωρίδες - καρμανιόλες
Οι μοτοσυκλετιστές κινδυνεύουν καθημερινά από τις ανωμαλίες στην άσφαλτο
ΧΑΡΗΣ ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ
Ιδιαίτερα επικίνδυνες ραβδώσεις και αύλακες - παγίδες για τους μοτοσυκλετιστές έχουν δημιουργηθεί στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας, λόγω του βάρους των λεωφορείων και των τρόλεϊ που παραμορφώνει την άσφαλτο, ιδίως πριν από τα φανάρια όπου τα βαρέα οχήματα φρενάρουν.
Τρία από τα πλέον επικίνδυνα σημεία βρίσκονται στην άνοδο της οδού Μεσογείων, από το Γενικό Κρατικό έως τον Χολαργό, στην Κηφισίας, από το ύψος του Ερυθρού Σταυρού έως και την Αλεξάνδρας καθώς και στη Βασιλίσσης Σοφίας, στο ύψος του Ευαγγελισμού, στο Πολεμικό Μουσείο και λίγο μετά τη διασταύρωση με την οδό Ρηγίλλης. Οι συγκεκριμένες παραμορφώσεις (ροζέτες) του οδοστρώματος, με ύψος που φτάνει έως και 8 εκατοστά, αποτελούν επί της ουσίας παγίδα για τους τροχούς των μοτοσυκλετών, καθώς επηρεάζουν την κατεύθυνση των δικύκλων απειλώντας την ισορροπία του επιβαίνοντος. Τα πράγματα, σύμφωνα με τους ειδικούς, γίνονται ακόμα χειρότερα για δίκυκλα με μικρές ρόδες, όπως οι βέσπες.
«Στα σημεία των λεωφορειολωρίδων όπου πραγματοποιούνται φρεναρίσματα το οδόστρωμα πρέπει να είναι άκαμπτο, από τσιμέντο ή μπετόν όπως και στο εξωτερικό», λέει ο συγκοινωνιολόγος Στράτος Παπαδημητρίου, πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΑ. «H άσφαλτος είναι μαλακή και το απότομο φρενάρισμα των βαρέων οχημάτων δημιουργεί αυτές τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Δεν μπορεί να βάζεις τα "μάτια της γάτας" σε μια λωρίδα και να λες ότι έφτιαξα λεωφορειόδρομο. Στην Ελλάδα, όμως, αντιμετωπίζουμε τις λωρίδες για λεωφορεία με επιπολαιότητα» επισημαίνει ο κ. Παπαδημητρίου.
Νέα ασφαλτόστρωση
«Δεδομένου ότι οι μοτοσυκλετιστές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις λεωφορειολωρίδες, πράξη απολύτως νόμιμη, είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για ανατροπή των δικύκλων στα συγκεκριμένα σημεία όπου εμφανίζονται ραβδώσεις και αύλακες», λέει ο Θανάσης Χούντρας, διευθυντής σχολής ασφαλούς οδήγησης δικύκλων και περιοδικού για μοτοσυκλέτες. «Από τη στιγμή που ο τροχός δεχθεί τάση από τις ραβδώσεις θα χρειαστεί σίγουρα να γίνει μία επανορθωτική κίνηση για να μην πέσει ο αναβάτης. Το κλειδί για να περάσει κάποιος αυτές τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να χάσει την ισορροπία του είναι να κρατήσει το γκάζι ανοιχτό. Ακόμα πιο επικίνδυνο είναι όταν οι αύλακες βρίσκονται σε στροφές. Δεν πρέπει σε καμία από τις δύο περιπτώσεις ο αναβάτης να κλείσει το γκάζι επειδή αυτή η ενέργεια αναιρεί την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας. Κατά τη γνώμη μου πρέπει άμεσα οι αρμόδιοι φορείς να προχωρήσουν σε εκ νέου ασφαλτόστρωση των σημείων των λεωφορειολωρίδων όπου εμφανίζονται οι επικίνδυνες ανωμαλίες του οδοστρώματος».
Στο εθνικό δίκτυο
Ο κίνδυνος για τους μοτοσυκλετιστές γίνεται ακόμα μεγαλύτερος στη δεξιά λωρίδα του εθνικού δικτύου όπου έχουν δημιουργηθεί αντίστοιχοι αύλακες από τη συχνή διέλευση και το φρενάρισμα των βαρέων οχημάτων. «Αυτοί οι αύλακες - εμείς τις ονομάζουμε ροζέτες - προκαλούνται κατ' αρχάς από την κακή κατασκευή του οδοστρώματος. H Αττική Οδός, η ευθεία της Λάρισας και της Κατερίνης, καθώς και το κομμάτι της Εγνατίας έως την Κομοτηνή αποτελούν εξαίρεση», λέει ο κ. Δημήτρης Κολτσάκης, πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων, που έχει πάθος με τις μοτοσυκλέτες. «Τα πιο επικίνδυνα σημεία για τους μοτοσυκλετιστές εντοπίζονται σε κατηφόρες του εθνικού δικτύου που καταλήγουν σε φανάρι ή στοπ, όπου οι οδηγοί των βαρέων οχημάτων αναγκάζονται να πατούν φρένο. Εκεί η άσφαλτος, λόγω κακής κατασκευής του οδοστρώματος γίνεται "πλισέ", ιδίως το καλοκαίρι που αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες στην άσφαλτο οι οποίες τη μετατρέπουν σε "μαστίχα". Και όσο πιο βαρύ το όχημα τόσο μεγαλύτερη ανωμαλία του οδοστρώματος δημιουργείται».
Μην αφήσετε το γκάζι!
TI ΠΡΕΠΕΙ να κάνει ο αναβάτης για να μη χάσει την ισορροπία του σε περίπτωση που συναντήσει αύλακες και ραβδώσεις στο οδόστρωμα
1. Καλό είναι αν προλαβαίνει να κατεβάσει μία σχέση ταχύτητας και να μην κλείσει το γκάζι όταν περνάει από την ανωμαλία του οδοστρώματος.
2. Τα χέρια του να πιάνουν χαλαρά το τιμόνι.
3. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να φρενάρει. Αν από 40χλμ. /ώρα ο αναβάτης πανικοβληθεί και κατεβάσει την ταχύτητα στα 30 χλμ. /ώρα υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να υπάρξει ανατροπή λόγω έλλειψης της ευστάθειας της μοτοσυκλέτας.
ΤΑ ΝΕΑ , 16/08/2006 , Σελ.: N13
Κωδικός άρθρου: A18614N131
ID: 531601
Οι μοτοσυκλετιστές κινδυνεύουν καθημερινά από τις ανωμαλίες στην άσφαλτο
ΧΑΡΗΣ ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ
Ιδιαίτερα επικίνδυνες ραβδώσεις και αύλακες - παγίδες για τους μοτοσυκλετιστές έχουν δημιουργηθεί στις λεωφορειολωρίδες της Αθήνας, λόγω του βάρους των λεωφορείων και των τρόλεϊ που παραμορφώνει την άσφαλτο, ιδίως πριν από τα φανάρια όπου τα βαρέα οχήματα φρενάρουν.
Τρία από τα πλέον επικίνδυνα σημεία βρίσκονται στην άνοδο της οδού Μεσογείων, από το Γενικό Κρατικό έως τον Χολαργό, στην Κηφισίας, από το ύψος του Ερυθρού Σταυρού έως και την Αλεξάνδρας καθώς και στη Βασιλίσσης Σοφίας, στο ύψος του Ευαγγελισμού, στο Πολεμικό Μουσείο και λίγο μετά τη διασταύρωση με την οδό Ρηγίλλης. Οι συγκεκριμένες παραμορφώσεις (ροζέτες) του οδοστρώματος, με ύψος που φτάνει έως και 8 εκατοστά, αποτελούν επί της ουσίας παγίδα για τους τροχούς των μοτοσυκλετών, καθώς επηρεάζουν την κατεύθυνση των δικύκλων απειλώντας την ισορροπία του επιβαίνοντος. Τα πράγματα, σύμφωνα με τους ειδικούς, γίνονται ακόμα χειρότερα για δίκυκλα με μικρές ρόδες, όπως οι βέσπες.
«Στα σημεία των λεωφορειολωρίδων όπου πραγματοποιούνται φρεναρίσματα το οδόστρωμα πρέπει να είναι άκαμπτο, από τσιμέντο ή μπετόν όπως και στο εξωτερικό», λέει ο συγκοινωνιολόγος Στράτος Παπαδημητρίου, πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΑ. «H άσφαλτος είναι μαλακή και το απότομο φρενάρισμα των βαρέων οχημάτων δημιουργεί αυτές τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Δεν μπορεί να βάζεις τα "μάτια της γάτας" σε μια λωρίδα και να λες ότι έφτιαξα λεωφορειόδρομο. Στην Ελλάδα, όμως, αντιμετωπίζουμε τις λωρίδες για λεωφορεία με επιπολαιότητα» επισημαίνει ο κ. Παπαδημητρίου.
Νέα ασφαλτόστρωση
«Δεδομένου ότι οι μοτοσυκλετιστές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις λεωφορειολωρίδες, πράξη απολύτως νόμιμη, είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για ανατροπή των δικύκλων στα συγκεκριμένα σημεία όπου εμφανίζονται ραβδώσεις και αύλακες», λέει ο Θανάσης Χούντρας, διευθυντής σχολής ασφαλούς οδήγησης δικύκλων και περιοδικού για μοτοσυκλέτες. «Από τη στιγμή που ο τροχός δεχθεί τάση από τις ραβδώσεις θα χρειαστεί σίγουρα να γίνει μία επανορθωτική κίνηση για να μην πέσει ο αναβάτης. Το κλειδί για να περάσει κάποιος αυτές τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να χάσει την ισορροπία του είναι να κρατήσει το γκάζι ανοιχτό. Ακόμα πιο επικίνδυνο είναι όταν οι αύλακες βρίσκονται σε στροφές. Δεν πρέπει σε καμία από τις δύο περιπτώσεις ο αναβάτης να κλείσει το γκάζι επειδή αυτή η ενέργεια αναιρεί την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας. Κατά τη γνώμη μου πρέπει άμεσα οι αρμόδιοι φορείς να προχωρήσουν σε εκ νέου ασφαλτόστρωση των σημείων των λεωφορειολωρίδων όπου εμφανίζονται οι επικίνδυνες ανωμαλίες του οδοστρώματος».
Στο εθνικό δίκτυο
Ο κίνδυνος για τους μοτοσυκλετιστές γίνεται ακόμα μεγαλύτερος στη δεξιά λωρίδα του εθνικού δικτύου όπου έχουν δημιουργηθεί αντίστοιχοι αύλακες από τη συχνή διέλευση και το φρενάρισμα των βαρέων οχημάτων. «Αυτοί οι αύλακες - εμείς τις ονομάζουμε ροζέτες - προκαλούνται κατ' αρχάς από την κακή κατασκευή του οδοστρώματος. H Αττική Οδός, η ευθεία της Λάρισας και της Κατερίνης, καθώς και το κομμάτι της Εγνατίας έως την Κομοτηνή αποτελούν εξαίρεση», λέει ο κ. Δημήτρης Κολτσάκης, πρόεδρος των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων, που έχει πάθος με τις μοτοσυκλέτες. «Τα πιο επικίνδυνα σημεία για τους μοτοσυκλετιστές εντοπίζονται σε κατηφόρες του εθνικού δικτύου που καταλήγουν σε φανάρι ή στοπ, όπου οι οδηγοί των βαρέων οχημάτων αναγκάζονται να πατούν φρένο. Εκεί η άσφαλτος, λόγω κακής κατασκευής του οδοστρώματος γίνεται "πλισέ", ιδίως το καλοκαίρι που αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες στην άσφαλτο οι οποίες τη μετατρέπουν σε "μαστίχα". Και όσο πιο βαρύ το όχημα τόσο μεγαλύτερη ανωμαλία του οδοστρώματος δημιουργείται».
Μην αφήσετε το γκάζι!
TI ΠΡΕΠΕΙ να κάνει ο αναβάτης για να μη χάσει την ισορροπία του σε περίπτωση που συναντήσει αύλακες και ραβδώσεις στο οδόστρωμα
1. Καλό είναι αν προλαβαίνει να κατεβάσει μία σχέση ταχύτητας και να μην κλείσει το γκάζι όταν περνάει από την ανωμαλία του οδοστρώματος.
2. Τα χέρια του να πιάνουν χαλαρά το τιμόνι.
3. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να φρενάρει. Αν από 40χλμ. /ώρα ο αναβάτης πανικοβληθεί και κατεβάσει την ταχύτητα στα 30 χλμ. /ώρα υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να υπάρξει ανατροπή λόγω έλλειψης της ευστάθειας της μοτοσυκλέτας.
ΤΑ ΝΕΑ , 16/08/2006 , Σελ.: N13
Κωδικός άρθρου: A18614N131
ID: 531601