PDA

View Full Version : 2 ερωτήσεις: Τιμόνι+πίσω λάστιχο



gtheof
03/10/2006, 11:25
Καλημέρα.

Έχω ένα z750s και έχω παρατηρήσει τα εξής (ανεξάρτητα μεταξύ τους):

1. Το τιμόνι μου "βαραίνει" υπερβολικά μετά τα 100-120 χλμ. Πιέσεις ελαστικών είναι ΟΚ, τις έχω τσεκάρει. Προσπάθώντας να κάνω γρήγορο counter steering, το τιμόνι μου φαίνεται 100 κιλά σε αυτές τις ταχύτητες. Πήρα πρόσφατα τη μηχανή ενός φίλου για σύγκριση (multistrada 1000) και το τιμόνι μου φάνηκε πούπουλο στις συνθήκες αυτές. Κάνω εγώ κάτι λάθος (διεύθυνση που ασκώ πίεση στο τιμόνι), παίζει να είναι κάποιο μηχανικό πρόβλημα, είναι έτσι το μηχανάκι από τη μαμά?


2. Χάνω αρκετά την πρόσφυση στο πίσω λάστιχο, κυρίως όταν φρενάρω με κατέβασμα ταχύτητας. Το λάστιχο είναι σε καλή κατάσταση, με πίεση ~41. Πιθανόν να είναι πολύ, δεν το έχω ψάξει με χαμηλότερη πίεση, ήθελα να σας ρωτήσω πρώτα. Παίζει να θέλει ρύθμιση η ανάρτηση? Κάποτε την είχα σκληρύνει (από 4->5) και μάλλον χειρότερο έγινε. Μήπως πρέπει να παίξω με απόσβεση-επαναφορά?

Ευχαριστώ.

gojakla
03/10/2006, 11:31
Παίξε με πιέσεις 34-36 (την μια φορά) και 36-38(την δεύτερη) (τα νούμερα αναφέρονται εμπρός-πίσω)...
Θα δείς διαφορές και στο στρίψιμο και στη πρόσφυση του πίσω ελαστικού.

Δες τί σου ταιριάζει καλύτερα... :wave2:

idi
03/10/2006, 11:32
1. ειναι απολυτως φυσιολογικο (και θεμητο! γιατι συμβαλει στη σταθεροτητα) το Multi εχει διαφορετικες γεωμετριες απο τα street Μηχανακια + εχει και μεγαλυτερο τιμονι (αρα και μοχλο)

2. στη συγκεκριμενη περιπτωση φρεναρισμα+κατεβασματα φερνουν μεγαλο ποσοστο του βαρους της μηχανης στον εμπρος τροχο. πατα λιγοτερο πισω φρενο

gtheof
03/10/2006, 11:38
gojakla ευχαριστώ, θα το δοκιμάσω.

idi, μου φαίνεται περίεργο στα 100-120, σε ένα streetfighter όπως το Ζ να βαραίνει τόσο το τιμόνι. Δεκτό βέβαια αυτό που λες για το multi, αλλά αυτό σημαίνει ότι το Ζ δε μπορεί να στρίψει γρήγορα στα 100 χλμ? (ή ότι χρειάζεται πολύ δύναμη??) Προφανώς, δε λέω π.χ. για τα 160 χλμ, εκεί μου φαίνεται νορμάλ να βαραίνει το τιμόνι. Αλλά 100-120 μου φαίνεται χαμηλή ταχύτητα.

Επίσης, το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού, γίνεται και απλά με κατέβασμα ταχύτητας, χωρίς πίσω φρένο (και χωρίς τρελές στροφές στον κινητήρα). Αν δε ρίξω ξερογκαζιά πριν το κατέβασμα, έχω το μπλοκάρισμα σίγουρο!

gojakla
03/10/2006, 11:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από gtheof
Επίσης, το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού, γίνεται και απλά με κατέβασμα ταχύτητας, χωρίς πίσω φρένο (και χωρίς τρελές στροφές στον κινητήρα). Αν δε ρίξω ξερογκαζιά πριν το κατέβασμα, έχω το μπλοκάρισμα σίγουρο!

Το λάστιχο σε τί κατάσταση είναι?
Καινούργιο?
Είναι αυτά που φορούσε από την μάνα του?
Γιατί μπορεί να είναι «ξερά» χωρίς απαραίτητα να έχουν πολλά χιλιόμετρα... έτσι μπορεί και να χάνεις εύκολα την πρόσφυση...

gtheof
03/10/2006, 11:46
oxi, einai 5 mhnwn, me 7000 hrema xiliometra. Optika fainontai OK.

MIKE_16V
03/10/2006, 11:46
Δεν μπορουσαν να μας βαλουν εναν μονοδρομο αυτοι στο akashi:uplate:

gojakla
03/10/2006, 11:49
Αρχικά δημιουργήθηκε από gtheof
oxi, einai 5 mhnwn, me 7000 hrema xiliometra. Optika fainontai OK.

Οπτικά όντως μπορεί να φαίνονται ΟΚ, αλλά αν είχαν μείνει για μεγάλο διάστημα αχρησιμοποίητα και εκτεθιμένα τα λάστιχα παίζει να είναι ξερά... επιμένω σε αυτό γιατί εμένα αυτό είχε συμβεί... εγώ βέβαια οπτικά δεν το καταλάβαινα (άπειρος) αλλά ο μηχανικός μου το παρατήρησε εύκολα...
Τσέκαρέ τα σε έναν λαστιχά, έναν μηχανικό... δεν χάνεις και τίποτα... :beer:

idi
03/10/2006, 12:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από gtheof
gojakla ευχαριστώ, θα το δοκιμάσω.

idi, μου φαίνεται περίεργο στα 100-120, σε ένα streetfighter όπως το Ζ να βαραίνει τόσο το τιμόνι. Δεκτό βέβαια αυτό που λες για το multi, αλλά αυτό σημαίνει ότι το Ζ δε μπορεί να στρίψει γρήγορα στα 100 χλμ? (ή ότι χρειάζεται πολύ δύναμη??) Προφανώς, δε λέω π.χ. για τα 160 χλμ, εκεί μου φαίνεται νορμάλ να βαραίνει το τιμόνι. Αλλά 100-120 μου φαίνεται χαμηλή ταχύτητα.

Επίσης, το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού, γίνεται και απλά με κατέβασμα ταχύτητας, χωρίς πίσω φρένο (και χωρίς τρελές στροφές στον κινητήρα). Αν δε ρίξω ξερογκαζιά πριν το κατέβασμα, έχω το μπλοκάρισμα σίγουρο!



δε μπορω να καταλάβω πως εννοεις το "δε μπορει να στρίψει γρηγορότερα"

αν στριβει η οχι γρηγορότερα δεν εχει καμια σχεση με το ποση δυναμη ασκεις στο τιμονι

ισως δεν εχεις διατυπώσει καλα την απορια σου

εννοείς «πλαγιάζει πιο εύκολα»?

Ε αυτο ειναι θεμα της «γρήγορης» γεωμετρίας ενος «ψηλοτιμονου» ... Motard-like οπως ειναι το multistrada

Εχει θετικά και εχει αρνητικα πάντως