PDA

View Full Version : Αλλαγή ρουλεμάν λαιμού. Γνωρίζει κανείς ;



Bil
14/10/2006, 10:18
αφού μετά από ενδελεχή έλεγχο καταλήξαμε στο οτι για το κοσκίνισμα του τιμονιού μετά από ελαφρύ χτύπημα στα πολλά ευθύνονται τα ρουλεμαν του λαιμού και μετά από σφίξιμο δεν άλλαξαν και πολλά, αποφασίσαμε να αλλάξουμε τα ρουλεμαν του λαιμού.
Γνωρίζει κανείς τιμές, εργατικά ;
Είχε κανένας παρόμοιo πρόβλημα ;

Συγνώμη αν έχει ξαναναφερθεί αυτό το θέμα. Αν υπάρχει τόπικ, παρακαλώ οι mods να υποδείξουν το link...

Ευχαριστώ.

Vstrommer71
14/10/2006, 11:23
Αρχικά δημιουργήθηκε από Bil
αφού μετά από ενδελεχή έλεγχο καταλήξαμε στο οτι για το κοσκίνισμα του τιμονιού μετά από ελαφρύ χτύπημα στα πολλά ευθύνονται τα ρουλεμαν του λαιμού και μετά από σφίξιμο δεν άλλαξαν και πολλά, αποφασίσαμε να αλλάξουμε τα ρουλεμαν του λαιμού.
Γνωρίζει κανείς τιμές, εργατικά ;
Είχε κανένας παρόμοιo πρόβλημα ;

Συγνώμη αν έχει ξαναναφερθεί αυτό το θέμα. Αν υπάρχει τόπικ, παρακαλώ οι mods να υποδείξουν το link...

Ευχαριστώ.
Δεν γνωριζω λεπτομερειες αλλα αν αλλαξεις ρουλεμαν ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΜΗΝ βαλεις μπιλιες αλλα βελονοειδη για καλυτερα.Κοστος θα ειναι κατιτις γιατι πρεπει να βγουν τιμονια,πλαστικα,πηρουνια κλπ κλπ

athandim
14/10/2006, 14:01
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?threadid=21929&highlight=%F1%EF%F5%EB%E5%EC%2A%ED

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?threadid=11188&highlight=%F1%EF%F5%EB%E5%EC%2A%ED

http://www.bikenet.gr/forum/index.php?topic=36.0

http://www.bikenet.gr/forum/index.php?topic=4416.0

:beer: :wave2:

gdevelek
14/10/2006, 21:01
άλλαξα πρόσφατα στο σούπερ4, με βελονοειδή, 120Ε σύνολο

billpos
15/10/2006, 10:54
Εκτός από ρουλεμάν λαιμού, κοίτα και τζόγους από τα bushings (ας το μεταφράσω 'οδηγοί ολίσθησης') των καλαμιών, ως εξής :

- Μηχανή στο κεντρικό stand
- Λασκάρισμα τις βίδες του φτερού (1 άλλεν και μία 8άρα από κάθε πλευρά) ίσα ίσα για να παίζει
- Σήκωμα την μπροστινή ρόδα στον αέρα
- τραβηγμα τα καλάμια από την κάτω άκρη πρός τα μπροστά με τα χέρια

Αν έχουν φθαρεί θα καταλάβεις τη μετατόπιση ακόμη και με το μάτι, αλλά καλύτερα με το χέρι στην τσιμούχα του καλαμιού, οπότε και θα πρέπει να αντικαταστήσεις τα 2 bushings ανα καλάμι

billpos
05/12/2006, 08:26
Άλλαξα τα εν λόγω ρουλεμάν το Σάββατο το απόγευμα.

Οι αντικαταστάτες σε βελονοειδή είναι το μοντέλο 32006 (τα νούμερα είναι universal οπότε τα βρίσκεις σε διάφορες μάρκες, απλώς έχει και κάποιο γράμμα στο τέλος.
Εγώ πήρα FAG 32006Χ, 2 τεμάχια με 15€ το ένα
Εργατικά δεν μπορώ να σας πώ πόσο θα σας πάρουν γιατί το έκανα μόνος μου ώς εξής
Λύσιμο ρόδα
Λύσιμο καλάμια
Λύσιμο τιμονόπλακα
Εξαγωγή των παλιών (έυκολα στο λαιμό με λίγο χτύπημα, πιπα στον άξονα...)
Φόρεμα των νέων
Δέσιμο τιμονόπλακες και ρύθμιση (εδώ θέλει αρκετή προσοχή)
Δέσιμο τα υπόλοιπα

Συνολική ενασχόληση: 2 και κάτι ώρες
Ειδικά εργαλεία : ροπόκλειδο, ειδικό καρυδάκι για τις ασφάλειες του λαιμού (το δικό μου είναι ιδιοκατασκευή), σπρέυ ψυκτικό (-50) για να μπούν τα νέα

Αποτέλεσμα : JUST LIKE HONEY!!! Μηδέν τζόγοι αλλά και ΚΑΜΙΑ αντίσταση στο στρίψιμο. Να φανταστείτε, αν βάλεις τη μηχανή στο κεντρικό στάντ και σηκώσεις στον αέρα το μπροστινό, το τιμόνι στρίβει δεξιά από την ταση της ντίζας του συμπλέκτη. Στο δρόμο έχει γίνει ποδήλατο και δεν επηρεάζεται πλέον από εγκάρσιες ανωμαλίες.

Για συμπεριφορά στα πολλά χιλιόμετρα δεν μπορώ να πώ αφού δεν έχω βγεί ακόμη Αττική ή Εθνική. Θα ξέρω το απόγευμα.

Συμπέρασμα όλου του εγχειρήματος : Αξίζει μέχρι δεκάρας η μετατροπή (καλά δεν το κάναμε και SM!!)

Στην διάθεση όποιου θέλει περισσότερες πληροφορίες

billpos

Bil
08/12/2006, 05:42
Μήπως υπάρχει η δυνατότητα να βάλεις κάποιες φωτογραφίες από τα συγκεκριμένα ρουλεμάν ;
Τα βρίσκει κανείς εύκολα ή σε κάποιο ειδικό μαγαζί π.χ. ΡΟΥΛΕΜΑΝΑΔΙΚΟ ;;;:D :wave2:

billpos
08/12/2006, 07:32
Τεχνικά χαρακτηριστικά του ρουλεμάν FAG 32006X θα βρής στην παρακάτω σελίδα

http://medias.ina.de/medias/en!hp.ec.br.pr/320..-X_FAG*32006-X_FAG

Τα βρήκα πανεύκολα (πραγματικά δεν το περίμενα) σε μαγαζί της πόλης μου ( Ελευσίνα) που πουλάει ρουλεμάν για αυτοκίνητα και φορτηγά

Κάνοντας μία αναζήτηση είδα ότι τα συγκεκριμένα ρουλεμάν τα φοράνε παλλά οχήματα (ειδικά μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα BMW) σε διάφορες θέσεις (τροχούς ακρόμπαρα κλπ)

Ηθελα να τραβήξω φωτο από όλη την διαδικασία αλλά ήμουν μόνος και βιαζόμουν (sorry!)


71518

Bil
17/12/2006, 18:59
Τα συγκεκριμένα ρουλεμάν μπαινουν χωρίς να χρειάζεται κάποια μετατροπή ή πατέντα μετά στην τοποθέτηση ή στη ρύθμιση. Συνάντησες κάποια ιδιαίτερη δυσκολία ή βρήκες κάποιο σημείο που να χρειάζεται παραπάνω προσοχής ;

billpos
18/12/2006, 19:46
Δεν χρειάζεται καμία πατέντα ή μετατροπή (είναι στην ουσία αντικατάσταση σε βελονοειδή).

Η δυσκολία είναι σχετικό πράγμα...

Επειδή έχω αλλάξει σε άλλες μηχανές ρουλεμάν, δεν μπορώ να πώ ότι δυσκολεύτικα περισσότερο, αλλά όπως και να το κάνεις δεν είναι δουλειά για αρχάριους.
Πάντως οι επιμέρους δουλειές είναι (στην παρένθεση ο βαθμός δυσκολίας) :

1. να βγάλεις τον παλιό οδηγό από τον άξονα της κάτω πλάκας (πολύ πίπα). Η Suzuki στο service manual λέει πάρε ένα κατσαβίδι και χτύπα με σίγουρο αποτέλεσμα να σακατέψεις την αλουμινένια βάση και να μην κάθεται καλά ο νέος οδηγός. Μία ιδέα είναι να κολήσεις προσεκτικά 2 κομάτια σίδερο δεξιά-αριστερά για να σου δώσει χέρι να χτυπήσεις.

2. Να βγάλεις τους 2 οδηγούς από τον λαιμό (πολύ εύλολα) με σφυροκάλεμο αφού έχει πατούρες για να χτυπήσεις

3. να βάλεις τους 2 νέους οδηγούς (μετρια). Θα χρειαστείς σπρευ ψύξης για τον οδηγό, χτύπημα με ματσόλα (όχι με σφυρί) μέχρι να κάτσει πρόσωπο και μετά χτύπημα με το παλιό απο πάνω για να πάει μέχρι μέσα.

Μετά βάζεις την πλακα απο κάτω, το τελευταίο μέρος πάνω και ρυθμίζεις : τέρμα με το χέρι - 1/8 με 1/4 της στροφής, και μετά το πάνω ασφαλιστικό.

Καλά ξεμπερδέματα... (πλάκα κάνω, ελπίζω να βοήθησα)

Bil
02/01/2007, 13:17
Βilpos σε ευχαριστώ πολύ.
Πήγα και αγόρασα τα εν λόγω ρουλεμάν ,από μάρκα ήταν SKF, 15 ευρώ το ένα ,σύνολο 30 ευρώ και τα πήγα στον μάστορα που με 5 ευρώ τα πέρασε. Σαφέστατη βελτίωση. Ξαναερωτευτηκα την μηχανή μου. Βέβαια ενα ποσοστό της βελτίωσης είναι σίγουα και ψυχολογικό γιατί ΠΕΡΙΜΕΝΑ να βελτιωθεί η συμπεριφορά, ΑΛΛΑ όντως η μηχανή έχει καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές.
Ανεπιφύλακτα την συνιστώ ως βελτίωση του Strom...:wave2:

Bil
02/01/2007, 13:19
Δεν έπιασε το μηδέν...
50 ευρώ πήρε ο μάστορας, μην τρελαθούμε...:D :lol:

billpos
02/01/2007, 21:00
Α, και ήμουν έτοιμος να ρωτήσω πως κάνεις ταξίδια στο χρόνο ...

Πάντως δεν είναι η ιδέα σου, η μηχανή αλλάξει πραγματικά πολύ πρός το καλύτερο. Γίνεται Κ@υλα......


:) :)

Didis
22/02/2007, 22:23
Συμφωνώ απόλυτα με το ότι η αλλαγή ρουλεμάν τιμονιού με κώνικα (τα βελονοειδή είναι διαφορετικά) είναι επιβεβλημένη. Εχετε γράψει και το σωστό νούμερο το οποίο είναι το ίδιο ανεξαρτήτως μάρκας ρουλεμάν. Προσωπικά αγόρασα SKF (νούμερο 32006), στην πορεία όμως προέκυψε η εξής σημαντική λεπτομέρεια : Το ρουλεμάν που τοποθετείται στην κάτω πλάκα, πρέπει απαραίτητα να έχει μία τσιμούχα στην κάτω πλευρά του, αυτή που κοιτάει το δρόμο. Απαραίτητη για να εμποδίσει την είσοδο σε οποιοδήποτε κόκο σκόνης θέλει να καταστρέψει το ωραίο και καινούργιο μας ρουλεμάν. Το δε νουμεράκι του θα το στείλω αργότερα για όποιον ενδιαφέρεται, καθότι το κουτί του (μάρκας KOYO, μια και η SKF δεν το βγάζει με τσιμούχα) το πήρε ο αδελφός μου κάτοχος VSTROM και αυτός.
Ελπίζω να βοήθησα.

costas81
23/02/2007, 12:12
το τρεμοπαιξιμο των 60 χιλιομετρων λυθηκε?


το γκουπ σε λακουβιτσες?

billpos
23/02/2007, 12:39
Τρεμόπαιγμα στα 60 δεν είχα ποτέ.
Αν σου τρέμει, έχουν κάνει οι μπίλιες πατούρα στη βάση. Σήκωσε το μπροστινό στον αέρα και γύρισε δεξιά - αριστερα γύρω από την κεντρική θέση. Αν νοιώθεις ένα σκαλοπατάκι, η αλλαγή είναι επιβεβλημένη.

Το γκούπ (το ξαναλέω) δεν έχει σχέση με τα ρουλεμάν, αλλά με τους πλευστούς δίσκους και την εσωτερική κατασκευή των αποσβεστήτων των καλαμιών.
Επειδή έπαιξα πολύ με τα λάδια στις μπουκάλες, όσο πιό παχύρευστο (10 και πάνω) τόσο πιό έντονο το γκάπ. Στο sae 5 δεν είχα καθόλου γκάπ, αλλά δεν είχα και απόσβεση μπροστά (ειδικά συμπίεσης) και το μηχανάκι έπλεε. Τώρα φοράει sae 15 και σήκωσα και τις μπουκάλες 10mm στις πλάκες. Το άφησα έτσι για τον επόμενο.

costas81
23/02/2007, 14:18
Αρχικά δημιουργήθηκε από billpos
Τρεμόπαιγμα στα 60 δεν είχα ποτέ.
Αν σου τρέμει, έχουν κάνει οι μπίλιες πατούρα στη βάση. Σήκωσε το μπροστινό στον αέρα και γύρισε δεξιά - αριστερα γύρω από την κεντρική θέση. Αν νοιώθεις ένα σκαλοπατάκι, η αλλαγή είναι επιβεβλημένη.

Το γκούπ (το ξαναλέω) δεν έχει σχέση με τα ρουλεμάν, αλλά με τους πλευστούς δίσκους και την εσωτερική κατασκευή των αποσβεστήτων των καλαμιών.
Επειδή έπαιξα πολύ με τα λάδια στις μπουκάλες, όσο πιό παχύρευστο (10 και πάνω) τόσο πιό έντονο το γκάπ. Στο sae 5 δεν είχα καθόλου γκάπ, αλλά δεν είχα και απόσβεση μπροστά (ειδικά συμπίεσης) και το μηχανάκι έπλεε. Τώρα φοράει sae 15 και σήκωσα και τις μπουκάλες 10mm στις πλάκες. Το άφησα έτσι για τον επόμενο.


ουτε εμενα τρεμει!
η ερωτηση ηταν πιο πολυ για την απορια φιλων που τρεμει το τιμονι τους! (σε ταχυτητες 60 χλμ αν δεν το κρατανε)

Didis
24/02/2007, 00:29
κοσκίνησμα στα 60 δεν είχα ποτέ, όσο για το χτύπημα στο μπροστινό έχει περιρστεί σημαντικά, ακούγεται μόνο σε μεγάλες λακούβες.Έβαλα όμως μαζί και γέφυρα στις μουκάλες και δεν ξέρω τι βοήθησε περισσότερο.

Bogan
11/05/2010, 13:48
Καλησπέρα!εχει περάσει αρκετός καιρός από την τελευταία απάντηση αλλα θέλω να ρωτήσω κατι.ποιο είναι το μαγαζί που πήρε 50 ευρώ για να αλλάξει τα ρουλεμάν τιμονιού γιατί εμένα μου ειπαν 150 ευρώ να μου τα αλλάξουν.μπορώ να πάω να πάρω και εγώ SKF αλλά δεν ξέρω που να πάω να τα αλλάξω.είμαι από αθήνα.Επισης πείτε μου και τον κωδικό για να πάω στην SKF να τα πάρω όπως επίσης και τον κωδικό της τσιμούχας.
Ευχαριστώ

Didis
11/05/2010, 15:20
Γεια χαρά . Το νουμερο τη skf ειναι 32006. Αυτό ειναι για την πάνω πλευρα.
Το ρουλεμάν που τοποθετείται στην κάτω πλάκα, πρέπει απαραίτητα να έχει μία τσιμούχα στην κάτω πλευρά του, αυτή που κοιτάει το δρόμο. Απαραίτητη για να εμποδίσει την είσοδο σε οποιοδήποτε κόκο σκόνης θέλει να καταστρέψει το ωραίο και καινούργιο μας ρουλεμάν. Η SKF δεν το εχει με τσιμουχα . Ειχα βρει ενα της ΚΟΥΟ αλλα δε θυμαμαι το νουμερο. Νομιζω οτι τα ιδια ρουλεμαν τιμονιου φοραει και το XT 660. Ρωτα αν δινουν το ενα με ενσωματωμένη τσιμουχα. Γενικα τα δυο ρουλεμαν ειναι τα ιδια εκτος απο την τσιμουχα πουεχει για την κατω πλευρα οπως σου ειπα.

Bogan
11/05/2010, 15:45
που μπορώ να βρώ τα KOYO?αφού εχουν αυτά την τσιμούχα πιστεύω οτι ειναι καλλίτερα από το να ψάχνω για τσιμούχα μετά.

LiakosVstrom
13/05/2010, 06:39
εγώ είχα πάρει της σουτσούκι 35 γιούρια.
105 μαζί με τα εργατικά :sad: :rolleyes: (αλλά από ότι μου έλεγε ο σαπίλας η τιμή ήταν καλή).


βέβαια βρήκα μετά ένα χτύπημα στο πλαστικό κοντά στα όργανα και το φτερό είχε γρατζουνιές εκεί που κουμπώνει με το πιρούνι... αλλά anyway.



edit: εμένα στο ίσιωμα του τιμονιού μου κόλαγε στην ευθεία. δηλαδή αν από αριστερά το έστριβες προς τα δεξιά.. όταν ήταν στην ευθεία έκανε ένα μικρό κόλλημα σα να βρίσκει κάπου.

mankam
13/05/2010, 09:05
Αρχικά δημιουργήθηκε από LiakosVstrom



edit: εμένα στο ίσιωμα του τιμονιού μου κόλαγε στην ευθεία. δηλαδή αν από αριστερά το έστριβες προς τα δεξιά.. όταν ήταν στην ευθεία έκανε ένα μικρό κόλλημα σα να βρίσκει κάπου.

αυτο συμβενει απο πατουρα που γινεται στα ρουλεμαν,ειναι απο τους κλασσικους ελενχους που κανεις σε ενα μεταχειρισμενο.

Bogan
14/05/2010, 08:46
Ναι ok μπορεί να πάω να τα πάρω και από την SUZUKI αν δεν βρώ τα ΚΟΥΟ αλλά άλο να δώσεις 105 ευρώ και άλο 150 που μου ζήτησαν εμένα για να μου τα αλλάξουν.θα ψάξω να ρωτήσω και αλού μήπως βρώ να μου τα βάλων ποιο φτηνά.αν έχει κανείς υπόψιν κάποιο συνεργείο που τα έχει αλλάξει και είναι ευχαριστημένος ας μου στείλει pm το μαγαζί για να πάω.Μένω Αθήνα

LiakosVstrom
14/05/2010, 08:55
Αρχικά δημιουργήθηκε από Bogan
Ναι ok μπορεί να πάω να τα πάρω και από την SUZUKI αν δεν βρώ τα ΚΟΥΟ αλλά άλο να δώσεις 105 ευρώ και άλο 150 που μου ζήτησαν εμένα για να μου τα αλλάξουν.θα ψάξω να ρωτήσω και αλού μήπως βρώ να μου τα βάλων ποιο φτηνά.αν έχει κανείς υπόψιν κάποιο συνεργείο που τα έχει αλλάξει και είναι ευχαριστημένος ας μου στείλει pm το μαγαζί για να πάω.Μένω Αθήνα

εμένα αυτός που μου τα άλλαξε είναι στην Καλλιθέα. πιστεύω τώρα που έκανε το test drive στο δικό μου δεν θα έχεις πρόβλημα... :bigcry:
αν σε βολεύει πες μου να σου στείλω που είναι.

Bogan
14/05/2010, 09:09
Ναι πες μου που είναι να πάω μια βόλτα να ρωτήσω.Δεν χάνω κάτι.Τα πουλεμάν τα αγόρασες εσύ ή εργασια και ρουλεμάν σου πήρε 105 ευρώ;
Ευχαριστώ!

LiakosVstrom
14/05/2010, 09:20
σου έστειλα pm :wave2:

όλα μαζί 105 γιούρια.
κι αν πας πες του πως σε στέλνει ο Νίκος με το μαύρο DL650.