Σύνδεση

View Full Version : Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ



SeNNinhA
05/02/2007, 15:03
Μιας και μου ζητήθηκε να το κάνω ξεχωριστό post


Λοιπόν:

Ο νόμος για την προστασία του καταναλωτή είναι ο

Υπ'αριθμ: 3043 του 2002

και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεbως στο τεύχος 192 στις 21 Αυγούστου 2002


Για όποιον θέλει να τον κατεβάσει βρίσκεται ΕΔΩ (http://www.efpolis.gr/_database/docuploads/sitefile-20.pdf)

(http://www.efpolis.gr/_database/docuploads/sitefile-20.pdf)



Τα βασικά σημεία:

1) Η ελάχιστη διάρκεια εγγύησης είναι τα 2 ΧΡΟΝΙΑ. Τελεία και παύλα

2) Από τον παραπάνω νόμο ΔΕΝ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ τα προϊόντα πληροφορικής ότι κι αν σας λένε στο κατάστημα. (Εχω πάρει εγγύηση από το ΠΛΑΙΣΙΟ 2 χρόνων αντί για 1 με βάση αυτό και μετά από πολλές κουβέντες και αφού τους πήγα τον νόμο)

3) Η εγγύηση ανανεώνεται αυτόματα για ΟΛΗ την διάρκειά της ως προς κάθε ΝΕΟ προϊόν αντικατάστασης ή ως προς κάθε ανταλλακτικό.

4) Αν ενα νέο προϊόν που χαλάσει προκαλέσει και άλλες ζημιές αξίας άνω των 500 ευρώ, τότε δικαιούστε αποζημίωση.

5) Στις αγορές του Internet μπορείτε να επιστρέψετε -μέσα στις πρώτες 10 μέρες από την ημερομηνία ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ- ένα προϊόν και να πάρετε τα χρήματα πίσω απλώς και μόνο εαν ΑΛΛΑΞΑΤΕ ΓΝΩΜΗ

6) Εαν η συσκευασία ενός προϊόντος που έχετε παραγγείλει από το Internet είναι στραπατσαρισμένη τότε ΜΗΝ το παραλλάβετε. Μετά ΔΕΝ θα δικαιούστε αντικατάσταση.

7) Σύμφωνα με τον νόμο 2414/1996 άρθρο 9, οι ΔΕΚΟ (πχ ΟΤΕ) είναι υποχρεωμένες να έχουν ενα χάρτη υποχρεώσεων στον οποίο να αναφέρονται με ακρίβεια τα χρονικά όρια κάθε αίτησης. Οι καθυστερήσεις ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ

8) Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πρέπει να μην χρεώνουν τις "χαμένες κλήσεις" (ποιος κοιτάει τον λογαριασμό και θυμάται τι πήρε όμως....)


Τα παραπάνω τα βρήκα στο τεύχος 21 του PC WORLD και μου φάνηκαν απείρως χρήσιμα.

SeNNinhA
05/02/2007, 15:04
Πού μπορείτε να απευθύνεστε:

- ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ_____________ 1520, 210-3829640____ www.efpolis.gr

- Ε.ΚΑΤ.Ο (Ελληνική Καταναλωτική Οργάνωση)_____ 2310-226426, 801-11-35286_________ www.ekato.org

- Ένωση Πολιτών για την Παρέμβαση ________________ 210-3616254___ http://koinoniapoliton.gr

- ΕΚΠΟΙΖΩ (Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής)__ 210-3304444__________ www.ekpizo.gr

- Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή _____________ 210-3847253___ www.eccefpolis.gr

- INKA Ινστιτούτο Καταναλωτών__________ 210 36.32.443__________ www.inka.gr

- ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών)_____ 801-11-17200___________ www.kepka.org

- Συνήγορος του Πολίτη _______________________ 210-7289600_________ www.synigoros.gr

- Υπουργείο Ανάπτυξης______________________ 210-6969000, 6969219____www.ypan.gr


edited - updated by VANDA, 14/12/2009

SeNNinhA
05/02/2007, 15:05
Μας ενδιαφέρει κυρίως για ρουχισμό


76906

SeNNinhA
05/02/2007, 15:05
Δηλαδή ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να περιμένεις και πάρα πολύ για την επισκευή/αντικατάσταση του προϊόντος. Πρέπει να περιμένεις τόσο όσο δεν σου δημιουργείται πρόβλημα από την καθυστέρηση.


76907

SeNNinhA
05/02/2007, 15:06
Προσοχή στο τι υπογράφετε. Αν σας εχουν ενημερώσει για ελλάτωμα τότε δεν ισχύει η εγγύηση για το ελλάτωμα


76908

SeNNinhA
05/02/2007, 15:07
Δηλαδή εαν το δώσετε πίσω σας δίνουν και τους ΤΟΚΟΥΣ και τα έξοδα ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ πχ


76909

SeNNinhA
05/02/2007, 15:07
5 ΕΤΗ ΕΓΓΥΗΣΗ ------> ΑΚΙΝΗΤΑ

3 ΕΤΗ ΕΓΓΥΗΣΗ -------> ΚΙΝΗΤΑ


76910

SeNNinhA
05/02/2007, 15:08
Για το Internet κυρίως αλλά και για αποστολές εσωτερικού

Από την στιγμή της παραλλαβής ισχύει η εγγύηση


76912

SeNNinhA
05/02/2007, 15:09
Για να μην σας καθυστερούν με τα "θα δούμε", ¨θα ρωτήσω", "θα σας απαντήσω", "θα ειδοποιήσουμε το εργοστάσιο" κλπ

και φυσικά ξέρετε ότι συνήθως τα πράγματα χαλάνε λίγο πριν ή λίγο μετά την λήξη της εγγύησης...


76913

SeNNinhA
05/02/2007, 15:09
Ευθύνη για την εγγύηση έχει ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΠΩΛΗΤΗΣ

Για να μην σας παραμυθιάζουν τα καταστήματα ότι την εγγύηση την παρέχει η εταιρεία κατασκευής και αυτοί δεν έχουν σχέση. ΕΧΟΥΝ 100% ΕΥΘΥΝΗ ΕΓΓΥΗΣΗΣ εφόσον το πουλάνε στο κατάστημα.


Έτσι πήρα από το ΠΛΑΙΣΙΟ εγγύηση 2 χρόνων και για το Laptop και για τον εκτυπωτή (η εργοστασιακή ήταν 1 χρόνο, φυσικά παράνομη κι αυτή)


76914

SeNNinhA
05/02/2007, 15:10
Εδώ πατάνε οι εταιρείες υπολογιστών και ηλεκτρονικών γιατί λένε ότι δεν παραμένουν σύγχρονα περισσότερο από 2 έτη.

Το θέμα έχει τελεσιδικήσει με δικαίωση των καταναλωτών οπότε και εδώ ΕΓΓΥΗΣΗ 2 ΕΤΗ.


Δηλαδή το printer ή το Laptop είμαι υποχρεωμένος να το αλλάζω κάθε 2 χρόνια? :hypnotize :hypnotize


76915

SeNNinhA
05/02/2007, 15:11
Εδώ ακριβώς λέει ότι κάθε ανταλλακτικό ή προϊόν αντικατάστασης έχει ΝΕΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΕΓΓΥΗΣΗ


76916

SeNNinhA
05/02/2007, 15:11
Εδώ είναι ΟΛΟ το υπόλοιπο ζουμί αλλά είναι πιο πολύ για ότι δεν αναφέρεται εδώ. Γιατί ο νέος νόμος δεν είναι ακριβώς νέος αλλά ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΟΣ στις παλαιώτερες διατάξεις που ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ να ισχύουν στα υπόλοιπα.


76917

SeNNinhA
05/02/2007, 15:13
Αρχικά δημιουργήθηκε από dessert
:look: Δε λέω... Μια χαρά τα λέτε και μπράβο...:look:
Αλλά το παλουκάρι που έπεσε...:look: και που έσπασε ο κινητήρας του... και έχει τόσα στο κεφάλι του ... θα καθήσει να τους κυνηγίσει;;;:confused:

Ποίος θα έμπενε σε τέτοιο κυκεώνα;;;:confused:




Γι αυτό έβαλα και όλες τις καταναλωτικές οργανώσεις πιο πάνω. Τους αναφέρεις το γεγονός, τους δίνεις και ότι στοιχεία έχεις και αναλαμβάνουν αυτές με το νομικό τους τμήμα που τα ξέρει καλύτερα από αλλους δικηγόρους γιατί ασχολείται αποκλειστικά με αυτά, και το τρέχουν το όλο θέμα. Εσύ ελάχιστα ασχολείσαι. Και παίρνεις και ότι άλλη αποζημίωση δικαιούσαι έτσι.

Πχ. σχετικά με το παλικάρι εδώ, μπορείς να πάρεις αποζημίωση για όλο το χρόνο που βρίσκεσαι χωρίς μηχανή και πληρώνεις για να μετακινήσαι με άλλο τρόπο, αποζημίωση για ψυχική οδίνη την ώρα του ατυχήματος, αποζημίωση για ζημιές σε εξοπλισμό κλπ. Αν μην τι άλλο έχουν ενα δικηγόρο να τους τσιγκλάει συνέχεια και σου κάνουν την δουλειά γρηγορότερα ακόμη και μόνο λόγω της σοβαρής αντιμετώπισης και του πιθανού έστω κινδύνου να πληρώσουν όλα παραπάνω.

Εγώ πάντως έχοντας αντίγραφο του παραπάνω νόμου κερδισμένος βγήκα μέχρι τώρα στις συναλλαγές μου απλά και μόνο με την επείδηξή του.

VanDiemen
05/02/2007, 17:37
Εγώ έπεσα πριν 14 μήνες με τη μοτοσυκλέτα φορώντας ένα σκάρτο κράνος supermarket, το οποίο όταν έπεσα, έσπασε, κόπηκε το υποσιάγωνο και βγήκε από το κεφάλι μου, με αποτέλεσμα να έχω 4 κατάγματα (στο κεφάλι), εγκεφαλική αιμορραγία και να περάσω τη χειρότερη χρονιά της ζωής μου, καθώς ήμουν σε κώμα 15 περίπου μέρες και άρχισα να έχω επαφή με το περιβάλλον 3 μήνες μετά το ατύχημα, με διπλοπία και τα συμπτώματα ενός πολύ βαρέος εγκεφαλικού! Προτείνω να γίνει sticky. Εγώ θα το εκτυπώσω και θα το δείξω στο δικηγόρο μου!
Ευχαριστώ!

Tropeas
05/02/2007, 17:43
;) ΩΡΑΙΟΣ ,
όμορφα καταγεγραμένη και δωμένη πληροφόρηση! :beer: :a19: :a23: :a23: :a23: :a18: :a20:

Μπορώ να λάβω την άδεια να την αποτυπώσω με την μορφή που την έθεσες και σε άλλα σημεία (φόρουμ κλπ) που μπορεί να ενδιαφέρει?

FestoNero
05/02/2007, 19:07
Ενα στικυ στο 4 παρακαλω...
:beer:

bartlal
05/02/2007, 19:13
παρα πολλα ΜΠΡΑΒΟ σου SeNNinhA.

ελπιζω εστω και οι μισοι εδω μεσα να χρησιμοποιησουν εστω το 10% αυτων που εγραψες για να καταλαβουν οι "επιχειρηματιες" οτι δεν τρωμε κουτοχορτο ολη την ωρα. εβαλα σε εισαγωγικα τους επιχειρηματιες γιατι ο σωστος επιχειρηματιας δεν τα χρειαζεται: τα τηρει γιατι ξερει οτι θα σε ξαναεχει πελατη αν συμπεριφερθει σωστα!


:wave:

SeNNinhA
05/02/2007, 19:27
Αρχικά δημιουργήθηκε από Tropeas
;) ΩΡΑΙΟΣ ,
όμορφα καταγεγραμένη και δωμένη πληροφόρηση! :beer: :a19: :a23: :a23: :a23: :a18: :a20:

Μπορώ να λάβω την άδεια να την αποτυπώσω με την μορφή που την έθεσες και σε άλλα σημεία (φόρουμ κλπ) που μπορεί να ενδιαφέρει?

Μα φυσικά. Δεν είναι πνευματικό μου δικαίωμα. Γεγονότα είναι. Κι εγώ όπως ανέφερα στην αρχή από το PC WORD τα είδα αρχικά. Άλλωστε γι αυτό μπαινει για να ενημερωθεί όποιος ενδιαφέρεται.

zireous
06/02/2007, 15:24
Φίλε μόδιστρε, στίκαρε ένα ποστ σήμερα, μπορείς. :D

:beer:

kalesin
15/02/2007, 08:56
Οπως ειχα πει κ παλιοτερα, μολις μου ερθει η απαντηση απο την ευρωπαικη ενωση, θα βρει τη θεση της στο ποστ του SeNNinhA....

Ηρθε Χθες, την παραθετω αυτουσια....


"Ref: SANCO/2007/D/220036

Dear Mr @@@@@@@@,

Thank you for your enquiry of 31 January 2007 concerning the consequences of the replacement of a part of a product.

According EU consumer protection legislation (in particular Directive 99/44/EC on certain aspects of consumer sales and associated guarantees), a professional seller is liable towards a consumer for non-conformity of the goods with the contract of sale. The Directive, in Articles 2 and 3, provides that the seller is liable to the consumer for any lack of conformity which exists at the time the goods were delivered to the consumer (legal guarantee). According to the Directive this legal guarantee is two years long i.e. the seller is liable where the lack of conformity becomes apparent within two years as from the delivery of the goods (article 5.1). This period could only be shortened in the case of sale of second hand goods (to a minimum of one year).

When a defect becomes apparent during the period covered by the legal guarantee, the consumer may request the seller to repair or replace the faulty good free of charge (Article 3.3). In the case of replacement the new product is covered by new legal guarantee (for additional two years). However, the Directive does not specify the consequences of replacement of only specific, faulty parts of a product (e.g. the engine). It is for national authorities to determine under what conditions replacement of part of a product should be covered by a new guarantee (on equal footing with a new product). Therefore you may wish to consult Ο περί Ορισµένων Πτυχών της Πώλησης Καταναλωτικών Αγαθών και των Συναφών Εγγυήσεων Νόµος του 2000. (Ν. 7(Ι)/2000), which transposes provisions of the Directive in to the Cypriot law and appropriate case law.

For further information please refer to our web page: http://europa.eu.int/comm/consumers/cons_int/safe_shop/guarantees/index_en.htm

In case you need further assistance in enforcing your rights in the context of the situation described in your enquiry, I would advise you to seek advice from the following consumer organisation:

Cyprus Consumers Association - Larnaca Office
51 Griva Digeni Ave., (Flat 5)
CY - 6045 Larnaca
Tel.: +357-24634810
Fax: +357-24634810
Email: cyconsas@spidernet.net.cca@spidernet.net
Website: www.cyprusconsumers.org.cy
I hope you will find the above information useful.
Yours sincerely,

Giuseppe Abbamonte
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Head of Unit
Unfair commercial practices and other consumer protection legislation
Health and Consumer Protection Directorate General
European Commission
Office B-232 6/43
Tel.: +32-2-2993573
Fax: +32-2-2967669
E-mail: Giuseppe.Abbamonte@ec.europa.eu

http://ec.europa.eu/consumers/index_en.htm"



Σημειωστε λοιπον. ΤΑ παντα εχουν 2 χρονια εγγυηση. Σε περιπτωση αντικαταστασης καποιου εξαρτηματος, αυτο εχει απο την αρχη 2 χρονια εγγυηση. 1 χρονο εχουν τα μεταχειρισμενα.

Βεβαια αυτο "However, the Directive does not specify the consequences of replacement of only specific, faulty parts of a product (e.g. the engine). It is for national authorities to determine under what conditions replacement of part of a product should be covered by a new guarantee (on equal footing with a new product). " απο οτι καταλαβαινω σημαινει οτι αν αλλαχθει καποιο εξαρτημα μεσα στην μηχανη, τοτε υπαρχει μια ασαφεια στο καταποσο καλυπτεται απο την εγγυηση ολη η μηχανη η το ανταλλακτικο, κ το οποιο εναποκειται στις τοπικες αρχες να αποφασισουν...




Επισης σημειωστε οτι οι διευθυνσεις για Κυπρο που αναφερονται, ειναι γιατι εγω μενω Κυπρο...


:wave2:

zubitos
19/04/2007, 10:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Εδώ πατάνε οι εταιρείες υπολογιστών και ηλεκτρονικών γιατί λένε ότι δεν παραμένουν σύγχρονα περισσότερο από 2 έτη.

Το θέμα έχει τελεσιδικήσει με δικαίωση των καταναλωτών οπότε και εδώ ΕΓΓΥΗΣΗ 2 ΕΤΗ.


Δηλαδή το printer ή το Laptop είμαι υποχρεωμένος να το αλλάζω κάθε 2 χρόνια? :hypnotize :hypnotize


σε αυτό πατάνε οι εταιρίες μιας και υπάρχει ενα κενάκι στο νόμο ο οποιός δεν
δίνει ρήτα καποίο χρόνο εγγύησης αλλα το μπλέκει με την αναμενόμενη ζωη του προιόντoς
το οποίο ειναι κάτι που δεν καθορίζεται.

ΑΛΛΑ σε αυτό που βασίζονται κυρίος είναι στο οτι σχεδόν κανένας δεν κάθεται να κάνει δικαστικό αγώνα για μία ηλ. συσκευή.

apapadop
24/04/2007, 11:15
@ SeNNinhA - πολλά ευχαριστώ για τις πληροφορίες!

Γενικά - έκανα μια βόλτα στη διεύθυνση http://www.et.gr/ (Εθνικό Τυπογραφείο) και έμεινα άναυδος από το γεγονός ότι πρέπει να πληρώσει κανείς συνδρομή για να έχει πρόσβαση στο νόμο!

Ασύλληπτο μου φαίνεται - δηλαδή ο μέσος Έλληνας πολίτης πρέπει να σκάει ?500 το χρόνο μόνο και μόνο για πρόσβαση στα ΦΕΚ που τον αφορούν άμεσα (όχι για ανώνυμες εταιρείες κτλ)...:eyepop:

Ενώ η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία βρέθηκε πατ-κιουτ από το post του kalesin online και είναι διαθέσιμη ως είθισται στο http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:1999:171:0012:0016:EL:PDF

KAT600
25/04/2007, 00:20
Σας ενημερώνω ότι για όλα τα παραπάνω μπορεί να σας βοηθήσει η Μοτοσυκλετιστική Ένωση Καταναλωτών. Υπάρχει νομικός με 20 χρόνια πείρα πάνω στο θέμα και στο κάτω κάτω αυτή ακριβώς είναι η δουλειά της, δηλαδή το να τρέχει για τον καταναλωτή μοτοσυκλετιστή.

Γράφω τα στοιχεία για περαιτέρω επικοινωνία

motek.gr
info@motek.gr
210 8840327
210 4973364
6937 273930