Σύνδεση

View Full Version : Νομιμότητα εγγύησης υπό συνθήκες



apapadop
24/04/2007, 12:08
Στη σελίδα 8 του "Βιβλίου Εγγύησης * Συντήρησης" που μου έστειλε ο Σφακιανάκης μετά την αγορά του DL650, λέει τα εξής:

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ
Συνθήκες κάλυψης από την εγγύηση καλής λειτουργίας:

Η μοτοσυκλέτα πρέπει να χρησιμοποιείται με βάση τις οδηγίες που υπάρχουν στο Βιβλίο Οδηγιών Χρήσης και να συντηρείται σε Επίσημα Συνεργεία SUZUKI με βάση το πρόγραμμα συντήρησης που καθορίζει ο κατασκευαστής.
...
...
...
...
Καμία εργασία που πραγματοποιείται στα πλαίσια της παρούσας Εγγύησης δεν ανανεώνει την εγγύηση της μοτοσυκλέτας.
...


Το πρώτο σημείο είναι αμφίβολης νομιμότητας, αλλά προφανούς χρησιμότητας για τους συνεργάτες του Σφακιανάκη - σήμερα έσκασα ?80 για μια απλή αλλαγή λαδιών (το λέμε "service 6000km") που θα μπορούσα, ριψοκινδυνεύοντας την εγγύηση του DL μου, να τη κάνω και μόνος μου με το μισό κόστος.

Το δεύτερο σημείο έρχεται σε σύγκρουση με το νόμο 3043/2002 (διαθέσιμο στο http://www.efpolis.gr/_database/docuploads/sitefile-20.pdf ) ο οποίος δηλώνει στο Άρθρο 3, παράγραφο 4 πως "Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το νέο προϊόν ή ανταλλακτικό."

Άρα μένω με κάποιες απορίες... ποια είναι η καλύτερη στρατηγική; Να μη δίνω πεταμένα λεφτά στο Σφακιανάκη για συντήρηση που μπορώ να κάνω και μόνος μου; Να τσακώνομαι με τα καταστήματα που μου λένε ότι ο πρόσφατα αντικατασταθής δίσκος του laptop μου δεν έχει εγγύηση επειδή δεν τον πλήρωσα λόγω εγγύησης;

kalesin
24/04/2007, 12:19
Μισο λεπτακι..

Αυτο που λεει η αντπροσωπεια ειναι "Καμία εργασία που πραγματοποιείται στα πλαίσια της παρούσας Εγγύησης ........"

δεν λεει για ανταλλακτικα.


Εκτος κ αν εγω εχω καταλαβει κατι λεθος, το βρισκω απολυτα λογικο. Αλλο η εργασια, αλλο το ανταλλακτικο. Ισως να θελει μια διευκρινηση, αλλα οπως ειναι διατυπωμενο το βρισκωοκ. Φαντασου δηλαδη να πηγαινεις για αλλαγη λαδιων κ καθε φορα να ανανεωνεται η εγγυηση σου

Παντα μεσα στην εγγυηση θα ειναι



Τωρα το αν αυτη η διατυπωση, μπορει να τους δωσει πατημα για να αρνηθουν επεκταση στην περιπτωση που μαζι με την εργασια, μπει κ καποιο ανταλλακτικο [κατι που θεωρω πιθανον], τοτε εκει θελει το ψαξιμο

:wave2:

kaps
24/04/2007, 12:19
Χωρίς συζήτηση .....:mad: απευθείας καταγγελία και άστους μετά να σε παρακλάνε . Απο Σφακιανάκη περίπτωση παρόμοια πήγαν να μου κάνουν . Δεν χαρίστηκα ...Εκανα την καταγγελία μου και όχι μόνο με πήραν τηλέφωνο αλλά μου έταξαν και άμεση επίλυση του ζητήματος όποτε ήθελα εγώ .:D

Cpt. Haddock
24/04/2007, 12:22
Στην έκθεση μοτο ο σύνδεσμος των συνεργείων μοτοσυκλετας μοίραζε φυλλάδιο που εξηγούσε οτι, βάσει του νόμου, ΟΠΟΥ και να πας ΔΕΝ χάνεις την εγγύηση..

@@διες λένε οι έμποροι για τα επίσημα/εξουσιοδοτημένα συνεργεία.

:smokin:

GIXXERAKIAS
24/04/2007, 12:31
Αρχικά δημιουργήθηκε από Cpt. Haddock
Στην έκθεση μοτο ο σύνδεσμος των συνεργείων μοτοσυκλετας μοίραζε φυλλάδιο που εξηγούσε οτι, βάσει του νόμου, ΟΠΟΥ και να πας ΔΕΝ χάνεις την εγγύηση..

@@διες λένε οι έμποροι για τα επίσημα/εξουσιοδοτημένα συνεργεία.

:smokin: Δηλ απλα αν εχουμε μια υπογραφη απο οποιοδηποτε συνεργειο (αρες μαρες πχ) στο βιβλιαρακι μας οτι εχει γινει αλλαγη λαδιων στα ταδε και ταδε χιλιομετρα η εγγυηση ισχυει και με τον νομο δηλ?:confused:

Gandalf dr685sm
24/04/2007, 12:33
το ίδιο ισχύει και για τα Ι.Χ και κάθε τι που χαρακτηρίζεται ώς όχημα. Η έννοια του εξουσιοδοτημένου όπως την γνωρίζαμε δεν ισχύει πλέον στην περίπτωση κάλυψης της εγγύησης. Μπορείτε να το πάτε οπουδήποτε , αρκεί να υπάρχει στο βιβλιαράκι του οχήματος , σφραγισμένη η ημερομηνία εργασίας καθώς και ο τύπος της εργασίας που έγινε.
Η περίπτωση της εγγύησης πάντως παύει να ισχύει απο την στιγμή που γίνει χρήση υλικών που δεν είναι γνήσια ή δεν συμφωνούν με τα στοιχεία που έχει δώσει ο κατασκευαστής για το όχημα.

Αυτό είναι μια "παγίδα" που μπορεί να πέσετε και χωρίς να το γνωρίζετε αν σε κάποιο συνεργείο δεν σας τοποθετήσουν γνήσιο ή πιστό προς τις προδιαγραφές ανταλλακτικό/λιπαντικό/ελαστικό κτλ.

Gandalf

Cpt. Haddock
24/04/2007, 12:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από GIXXERAKIAS
Δηλ απλα αν εχουμε μια υπογραφη απο οποιοδηποτε συνεργειο (αρες μαρες πχ) στο βιβλιαρακι μας οτι εχει γινει αλλαγη λαδιων στα ταδε και ταδε χιλιομετρα η εγγυηση ισχυει και με τον νομο δηλ?:confused:

Αρκεί να είναι νόμιμο συνεργείο, μέλος του συνδέσμου τους (δεν ξέρω πως λέγεται)

Έχει ξανασυζητηθεί και αυτό.

Το θέμα είναι οτι όχι μόνο θα πρέπει να σου γράψει το βιβλίο αλλα να σου κόψει και τιμολόγιο (+ ΦΠΑ). Πολλοί πάνε σε γνωστό τους μάστορα για να γλυτώσουν ακριβώς αυτά...

Cpt. Haddock
24/04/2007, 12:35
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
Η περίπτωση της εγγύησης πάντως παύει να ισχύει απο την στιγμή που γίνει χρήση υλικών που δεν είναι γνήσια ή δεν συμφωνούν με τα στοιχεία που έχει δώσει ο κατασκευαστής για το όχημα.

Όπως επίσης αν κάνεις δουλειές μόνος σου (αυτό ισχύει ακομα και πλυντήριο να αγοράσεις)

:wave2:

byron
24/04/2007, 12:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από Cpt. Haddock
Στην έκθεση μοτο ο σύνδεσμος των συνεργείων μοτοσυκλετας μοίραζε φυλλάδιο που εξηγούσε οτι, βάσει του νόμου, ΟΠΟΥ και να πας ΔΕΝ χάνεις την εγγύηση..

@@διες λένε οι έμποροι για τα επίσημα/εξουσιοδοτημένα συνεργεία.

:smokin:

Λίγο περίεργο μου φαίνεται ρε παιδιά. Δλδ παίρνεις ένα Κ7 πας στον μαστρο μήτσο ο οποίος μπορεί να μην έχει ξαναδει μοτερ Κ7 στη ζωή του, σου κάνει τα μισα απ΄ότι πρέπει γιατί δεν ξέρει να κάνει τα υπόλοιπα, και είσαι στην εγγύηση; :confused:

Στα Aprilia πχ για να ρυθμιστεί το μοτερ πρέπει να υπαρχει ένα μηχάνημα σαν laptop που λέγεται Axone. Αυτό το έχουν μόνο οι εξουσιοδοτημένοι. Πως μπορεί να το ρυθμίσει κάποιος 3ος και να ζητάς εγγύηση μετά ;

Cpt. Haddock
24/04/2007, 12:43
Αρχικά δημιουργήθηκε από srx6
Λίγο περίεργο μου φαίνεται ρε παιδιά. Δλδ παίρνεις ένα Κ7 πας στον μαστρο μήτσο ο οποίος μπορεί να μην έχει ξαναδει μοτερ Κ7 στη ζωή του, σου κάνει τα μισα απ΄ότι πρέπει γιατί δεν ξέρει να κάνει τα υπόλοιπα, και είσαι στην εγγύηση; :confused:

Στα Aprilia πχ για να ρυθμιστεί το μοτερ πρέπει να υπαρχει ένα μηχάνημα σαν laptop που λέγεται Axone. Αυτό το έχουν μόνο οι εξουσιοδοτημένοι. Πως μπορεί να το ρυθμίσει κάποιος 3ος και να ζητάς εγγύηση μετά ;

Άλλο αν μπορεί, άλλο αν εκπίπτει η εγγύηση επειδή πήγες σε αυτόν.

Προφανώς υπάρχει και συντεχνιακό παρασκήνιο πίσω απο την απόφαση μια και αρκετοί απο τα "παραδοσιακά" συνεργεία είδαν την πελατεία να μειώνεται με την έλευση καινούριων μηχανών που οι ιδιοκτήτες τους πηγαίναν στα εξουσιοδοτημένα λόγω λαπτοπ αλλα και του φόβητρου της εγγύησης.

Νομικά, η εγγύηση δεν εκπίπτει. Πρακτικά, αν θα σου κάνει καλή δουλειά κλπ ειναι άλλο θέμα.



Τα απρίλια δε δουλεύουν έτσι κι αλλιώς! :evil: :rotflmao:

athandim
24/04/2007, 13:07
Αρχικά δημιουργήθηκε από apapadop

Αυτό φίλε μου το είδες; (αντιγραφή από δικό μου ποστάρισμα στην ενότητα των V-strom) :



"Ο πίνακας συντήρησης του ελληνικού εγχειριδίου χρήσης αναφέρει στα διαστήματα των service ( πίνακας συντήρησης σελ. 39) :

1ο στα 1.000 χλμ. (ή στον 1 μήνα - όποιο έρθει πρώτο)
2ο στα 6.000 χλμ. (ή στους 6 μήνες)
3ο στα 12.000 (ή στους 12)
4ο στα 18.000 (ή στους 18)
5ο στα 24.000 (ή στους 24)

Τα ξενόγλωσσα τώρα εγχειρίδια που μας δόθηκαν μαζί με το ελληνικό ( και που είναι τυπωμένα στην Ιαπωνία) αναφέρουν :
(ας πω π.χ. το αγγλικό, πίνακας συντήρησης, σελ.6-4)

1ο στα 1.000 (ή στους 2)
2ο στα 6.000 (ή στους 12)
3ο στα 12.000 (ή στους 24)
4ο στα 18.000 (ή στους 36)
5ο στα 24.000 (ή τους 48)

Συμπεράσματα :

1. Τα ασφυκτικά χρονικά διαστήματα σημαίνουν οτι, για να είναι ο Έλληνας κάτοχος V-strom συνεπής, ως προς τα διαστήματα service (και να έχει φυσικά δικαίωμα στην εγγύηση), πρέπει να κάνει τουλάχιστον 1.000 χιλιόμετρα το μήνα (δηλαδή 33,33 χιλιόμετρα κάθε μέρα!!!)

2. Στα 2 χρόνια της εγγύησης, ο Έλληνας κάτοχος V-strom θα κάνει ευτυχής το 5ο service της καλής του (υποχρεωμένος από την ελληνική αντιπροσωπία), όταν όλοι οι άλλοι ηλίθιοι V-strommers παγκοσμίως θα κάνουν μόλις το 3ο (εκτός και αν έχουν συμπληρώσει νωρίτερα τα χιλιόμετρα, αλλά δεν μας αφορά αυτό)

Φυσικά έχω επιβεβαιώσει και από το επίσημο service manual οτι τα χρονικά περιθώρια μεταξύ των service είναι ετήσια και όχι φυσικά εξάμηνα, όπως μας λέει ο Σφακιανάκης (ευχαριστω alex 14 και Vezouvios).

Και βέβαια τα παραπάνω δεν θα τα θεωρούσα τόσο σημαντικά, αν δεν πίστευα ότι η ελληνική αντιπροσωπία μπορεί να πατήσει πάνω στα διαστήματα μεταξύ των service που... "δεν τηρήθηκαν όπως ορίζει το manual κύριε" και με τον τρόπο αυτό να μην εκπληρώσει ενδεχόμενες υποχρεώσεις που απορρέουν από την εγγύηση...."


Μήπως μας δουλεύουν;;

fantacid
24/04/2007, 13:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από apapadop

Να τσακώνομαι με τα καταστήματα που μου λένε ότι ο πρόσφατα αντικατασταθής δίσκος του laptop μου δεν έχει εγγύηση επειδή δεν τον πλήρωσα λόγω εγγύησης;

Mε το pc ειναι αλλη ιστορια γιατι το καθε περιφεριακο εχει δικη του εγγυηση.
συνηθως 3 χρονια.
εξαιρουνται τα ibm k ta mac που ειναι "πακετα"

SeNNinhA
24/04/2007, 14:34
Λοιπόν

1) Μπορείς να κάνεις όπου θέλεις το Service ΑΛΛΑ εαν γίνει κάποια στραβή θα πρέπει να αποδείξεις ότι δεν έφταιγε ο μάστορας που έκανε την συντήρηση και δεν έγινε η ζημιά από δικό του κακό χειρισμό. Γινεται αυτό αλλα είναι χρονοβόρο και θέλει τρέξιμο και άγχος και νέυρα κλπ όποτε καλό είναι να πας σε εξουσιοδοτημένα. Καλ΄λυτερη δουλειά πιθανόν να μην κάνουν, αλλα αν σου κάτσει η στραβή δεν θα τρέχεις.

2) Λάδια, φίλτρα τακάκια κλπ αναλώσιμα μπορούν να αλλαχθούν με οποιασδήποτε εταιρείας (εκτός των αυθεντικών) η οποία όμως είναι πιστοποιημένη (οχι απαραίτητα απο την ίδια την κατασκευάστρια της μηχανής) ότι πληρεί τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής.

3) Καμία εργασία δεν ανανεώνει την εγγύηση της μηχανής βέβαια όταν αφορά τυπικές εργασίες συντήρησης που προβλέπονται απο τα service. Εαν είναι κάτι ελλατωματικό, τότε αλλαζεται και το συγκεκριμένο και μόνο ανταλλακτικό ανανεώνει την εγγύησή του ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ απο την αρχή (αλλα μόνο αυτό). Ισχύει για τα ΠΑΝΤΑ. Δες και το σχετικό post για το ΝΟΠΜΟ περι ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΚΤΑΝΑΛΩΤΗ

4) ΤΑ ΠΑΝΤΑ (κινητά αντικέιμενα και οι υπολογιστές που λες) έχουν ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΕΓΓΥΗΣΗ 2 χρόνων ότι και να λέει η εγγύηση τους ή το κατάστημα. Ειναι ΝΟΜΟΣ του Ελληνικού κράτους και της Ε.Ε. και όλα τα άλλα έιναι μπούρδες που θα ακούσετε. Ακόμη και η μεταχειρισμένη μηχανή που πουλάει το ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ είναι καλυμένη με 1 ΧΡΟΝΟ ΕΓΓΥΗΣΗ.

5) Απευθυνσου στους συλλογους προστασίας καταναλωτή. Θα σε βοηθήσουν και θα τα αναλάβουν ολα αυτοί και δεν θα τρέχεις.

6) Ότι κάνεις στην μηχανή θα πρέπει να είσαι σε θέση να το πιστοποιήσεις αλλιώς και με το δίκιο τους μπορούν να το αμφισβητήσουν. Εσύ τα αλλάζεις τα λάδια, κάποιος άλλος όμως μπορεί να μην τα αλλάξει ποτε και να κολλήσει την μηχανή. Πως θα διαφοροποιηθήτε εσείς οι δυο απέναντι στην εταιρεία?

H.A.Balafoutre
25/04/2007, 15:10
Παίδες, εγώ ένα έχω να προτείνω.

Ψάξτε τον καλύτερο μηχανικό-αντιπροσωπία και αγοράστε μηχανή από εκεί. Μην κάνετε το λάθος να δελεαστείτε από χαμηλές τιμές και προσφορές. ΨΑΞΤΕ ΚΑΛΑ. Αυτό δεν είναι άλλωστε και ένα από τα πλεονεκτήματα του να ζείς στην Αθήνα, ή Θεσσαλονίκη....έχεις επιλογές....έτσι δεν είναι? Λοιπόν τι κάνετε?

Επιβραβεύστε με αυτόν τον τρόπο τη σωστή δουλειά, την σωστή συμπεριφορά, τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να δουλεύουν κι οι υπόλοιποι αν θέλουν πελατεία.

Ίσως και με κάποιο τίμημα, μα στο τέλος πιστεύω θα αξίζει. Διότι και σωστά θα γίνοντε όλα και στην σωστή τους ώρα και δεν θα είναι τόσο μεγάλο το κόστος αφού σε βάθος χρόνου θα έχεις καλύτερο προϊόν. Ακόμη κι ας μην είναι η μηχανή των ονείρων σας.

Αν και για μένα ήταν περίπου μονόδρομος η επιλογή που έκανα, παρόλα αυτά τα πλεονεκτήματα σε σχέση με το τίμημα, είναι σαφώς περισσότερα ώστε να απολαμβάνω τη μηχανή καθημερινά, χωρίς σκοτούρες.

E.M.C.
26/04/2007, 19:18
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ. ΕΙΜΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΣΤΟ SITE ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ. ΘΕΩΡΗΣΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΤΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΙΣΤΩΝ. ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΜΕ ΑΔΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΣΦΡΑΓΙΖΕΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΓΓΥΗΣΗΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΗ Η ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΙΑ ΝΑ ΔΕΧΕΤΑΙ. ΤΩΡΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΧΕΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΕΙ ΤΟΥΡΛΟΥΜΠΟΥΚΙ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΙΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΕΦΟΣΟΝ ΜΟΝΟ ΤΑ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΜΟΝΟ ΕΚΕΙΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΥΧΟΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΑ ΠΡΩΤΑ SERVICE. ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ (ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΝΝΟΩ) ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙ ΠΛΗΡΩΜΗ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ <ΚΛΕΙΣΤΑ> ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.