View Full Version : Σαββατοκύριακο στα Τζουμέρκα
apapadop
10/05/2007, 10:59
Σαββατοκύριακο Τζουμέρκα: 05-06 ΜΑΙΟΥ 2007
Μια σειρά συμπτώσεων με οδήγησε να μάθω πως μια παλιά μου φίλη συντηρεί, λέει, ένα ορειβατικό καταφύγιο στα Τζουμέρκα.
Τζουμέρκα... το άκουσμα και μόνο αυτού του ονόματος ξυπνάει εικόνες άγριας ομορφιάς. Ήθελα να επισκεφτώ αυτά τα βουνά στο νότιο άκρο της Πίνδου από τότε που μπορώ να θυμηθώ και όμως πάντα κάτι έμπαινε στη μέση. Ήταν μακριά, δεν υπήρχε αρκετός χρόνος, ο καιρός δεν ήταν καλός, δεν υπήρχε παρέα... αλλά αυτό το Σ/Κ η αφύπνιση αυτής της επιθυμίας μου βρήκε ένθερμους υποστηρικτές: Η σύντροφος και συνταξιδιώτισσα Έλενα ήταν έτοιμη για δράση και ο συνοδοιπόρος zikpaul δε με άφησε να τελειώσω την πρότασή μου καλά καλά πριν αρχίσει να ρωτάει πόσο νωρίς μπορώ να είμαι Πάτρα για να φύγουμε. Οι οιωνοί λοιπόν ήταν καλοί, αν εξαιρέσουμε τη πιθανότητα βροχής που προέβλεπε το meteo.gr
Είχα αλλάξει πρόσφατα λάδια στο Vstromάκι μου οπότε δε λυπήθηκα να του πιω έτσι το αίμα... πάμε λοιπόν!
Εκκίνηση 20:22.
Πρώτη στάση στις 20:29 σε βιβλιοπωλείο για αγορά χάρτη Road Editions No.3 "Ήπειρος-Θεσσαλία" 1:250.000 με ?8.
Καύσιμα 15Lt και έλεγχος πίεσης ελαστικών στο βενζινάδικο επί της παλιάς Εθνικής Οδού μετά την παράκαμψη προς αποφυγή των διοδίων Ελευσίνας (http://www.bloka.com/content/view/219/274/)
Η δεύτερη παράκαμψη (Ζευγολατίου) δε με πήγε και τόσο καλά, ήταν σκοτεινά, την είχα κάνει μόνο άλλη μία φορά, χρμφ θα μπορούσα να σκεφτώ και άλλες δικαιολογίες, το θέμα είναι πως χάθηκα και βρέθηκα να κάνω enduro όρθιος πάνω στο Vstrom σε ένα χωματόδρομο παράλληλο με τη NEO Κορίνθου-Πατρών στις 10 το βράδυ, το οποίο το καταευχαριστήθηκα μόνο και μόνο επειδή τα φώτα του Vstrom είναι θεϊκά (αλλιώς νταμάρια και κομμένοι δρόμοι σε άγνωστη περιοχή βραδιάτικο, δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο).
Πριν τα μεσάνυχτα έφτασα αισίως Πάτρα, όπου και διανυκτέρευσα.
Το επόμενο πρωί είχαμε κάποιες δουλειές που καθυστέρησαν την αναχώρηση. Το μεσημεράκι βρήκε δύο Vstrom 650 να διασχίζουν το στενό Ρίο-Αντίρριο με κατεύθυνση προς Μεσολλόγι.
Η πρώτη μεγάλη στάση έγινε στην Αμφιλοχία κατά τις 14:30.
87892
apapadop
10/05/2007, 10:59
Σε αυτά τα θεσπέσια παγκάκια έπεσαν ηρωικά και τα σχετικά σουβλάκια.
87893
apapadop
10/05/2007, 11:01
Αφού χωνέψαμε στις στροφές που συνδέουν την Αμφιλοχία με την Άρτα, πιάσαμε λίγο έξω από την Άρτα έναν όμορφο δρόμο με θέα σε φαράγγι που μας καλωσόρισε στην Ήπειρο με τον καλύτερο τρόπο.
87894
apapadop
10/05/2007, 11:01
Θέα στη τεχνητή λίμνη Πουρναρίου.
87895
apapadop
10/05/2007, 11:20
Η πλατεία του χωριού Πλατανιώτισσα με την απαραίτητη πηγή...
87900
apapadop
10/05/2007, 11:48
...και τη πανέμορφη θέα στο νότιο τμήμα του Αράχθου.
87901
apapadop
10/05/2007, 11:49
Δυο βήματα απ'τη πλατεία υπάρχει μια υπο-πλατεία...
87902
apapadop
10/05/2007, 11:50
...με αυτή τη προτομή του "Λογοτέχνη & ποιητή Γ.Κοτζιούλα" να έχει όσο καθαρό αέρα θα μπορούσε να χρειαστεί ποτέ ένας ποιητής.
87903
apapadop
10/05/2007, 11:50
Μετά από ένα κομμάτι απίθανης διαδρομής με στενό δρόμο πνιγμένο στη βλάστηση, βγήκαμε στο κομμάτι που κατηφορίζει το φαράγγι για να περάσει στο απέναντι βουνό. Κάναμε μια μικρή στάση για ξεμούδιασμα στη γέφυρα της Πλάκας, θαυμάζοντας τα νερά του Αράχθου. Σε εκείνο το σημείο υπάρχουν σχολές rafting - σε μια επόμενη εξόρμηση...
Οι (ευτυχώς πιο παρατηρητικοί από εμένα) συνταξιδιώτες μου πρόσεξαν πως λίγο παραπάνω στο ποτάμι φαινόταν ένα παραδοσιακό ηπειρώτικο γεφύρι. Έτσι φαίνεται από το σημείο που σταματούν τα οχήματα.
87904
apapadop
10/05/2007, 11:51
Η θέα πάνω απ'το γεφύρι, προς την πλευρά έναντι του ασφαλτόδρομου. Ξεκινάει ένα πολλά υποσχόμενο μονοπάτι το οποίο δυστυχώς δεν είχαμε τα φόντα να εξερευνήσουμε.
87905
apapadop
10/05/2007, 11:52
Το ποτάμι όπως φαίνεται πάνω απ'το γεφύρι.
87906
apapadop
10/05/2007, 11:53
Τα στοιχεία της γέφυρας. Εύγε στο σύλλογο "ΤΟ ΜΟΥΧΟΥΣΤΙ" που παρέχει αυτή τη πληροφόρηση.
87907
apapadop
10/05/2007, 11:53
Η είσοδος στο γεφύρι.
87908
apapadop
10/05/2007, 11:54
Το πανέμορφο γεφύρι από κοντά.
87911
apapadop
10/05/2007, 11:54
Στο δρόμο προς Πράμαντα συναντήσαμε ένα δασικό χωριό υπό κατασκευή, με τέτοια πρωτότυπα καλυβάκια, που θα έχουν απ'ότι μας είπαν το τζάκι στη μέση.
87912
apapadop
10/05/2007, 11:55
Φτάνοντας στο κεφαλοχώρι Πράμαντα, το οποίο παρεπιπτόντως έχει τα πάντα (βενζινάδικο, ΚΕΠ, ΕΛΤΑ, αγορά, ταβέρνες, ξενοδοχεία, ορειβατικό καταφύγιο) εκτός από τράπεζα/ΑΤΜ. Για μετρητά θα πάτε στα Ιωάννινα!
87913
apapadop
10/05/2007, 11:57
Το ορειβατικό καταφύγιο (http://wikimapia.org/#y=39508842&x=21124724&z=16&l=14&m=a&v=2) έξω από τα Πράμαντα, περίπου 7 χλμ από το χωριό. Είναι κάτι μεταξύ καταφυγίου και ξενώνα, με δωμάτια 8 κρεβατιών (με δυώροφα κρεβάτια!) Γενικά έχει την απαραίτητη υποδομή για ξεκούραση στο βουνό (θέρμανση, ζεστό νερό, φαγητό, μαλακά κρεβάτια κτλ) και είναι ιδιαίτερα οικονομικό. Πληρώσαμε ?11 το άτομο για το βράδυ που μείναμε.
87914
apapadop
10/05/2007, 12:04
Με τη ζέστη που είχε αυτές τις μέρες μπορούσε κανείς να πάρει το πρωινό του σε αυτή τη βεράντα...
87916
apapadop
10/05/2007, 12:06
Η θέα απ'το καταφύγιο προς βορράν.
87917
apapadop
10/05/2007, 12:08
Το σαλόνι του καταφυγίου.
87918
apapadop
10/05/2007, 12:09
Όλο το Σαββατοκύριακο έριχνε σύντομες ψιχάλες. Δε βάλαμε καν τα αδιάβροχά μας, αλλά το νερό είχε τόσο χώμα, που τα μηχανάκια έγιναν κάπως έτσι...
87919
apapadop
10/05/2007, 12:10
Η είσοδος για την εντυπωσιακή Μονή Κηπίνας, λίγα χιλιόμετρα έξω από τα Πράμαντα, στο δρόμο προς Καλαρρύτες.
87920
apapadop
10/05/2007, 12:11
Χωρίς σχόλια...
87921
apapadop
10/05/2007, 12:12
Zikpol & Έλενα στο διάδρομο που οδηγεί στην είσοδο της μονής.
87922
apapadop
10/05/2007, 12:14
.
87923
apapadop
10/05/2007, 12:16
Η κατάσταση αρχίζει να στενεύει...
87924
apapadop
10/05/2007, 12:17
...και οδηγεί στον καταπέλτη της εισόδου στους εσωτερικούς χώρους του μοναστηριού, τους οποίους ΔΕΝ επισκεφθήκαμε, επειδή δεν είχαμε πάρει το κλειδί από την πλησιέστερη ταβέρνα όπου και φυλάσσεται. Το μοναστήρι δεν έχει μόνιμους κατοίκους, έτσι όποιος επισκέπτης θέλει να το δει πρέπει να ζητήσει το κλειδί από την ταβέρνα που βρίσκεται πάνω στο δρόμο 2-3 χιλιόμετρα πριν το μοναστήρι.
87925
apapadop
10/05/2007, 12:18
Από ύψος καλά πάμε... θα το επισκεφθούμε αυτό το μοναστήρι ξανά κάποια στιγμή, αυτή τη φορά ΜΕ το κλειδί! Σε αυτή τη βόλτα για λόγους που σε λίγο θα εξηγήσω δε μπορέσαμε να το θαυμάσουμε και εκ των έσω.
87929
apapadop
10/05/2007, 12:19
Ο zikpol σε στιγμές Ζεν.
87930
apapadop
10/05/2007, 12:29
.
87931
apapadop
10/05/2007, 12:31
Θέα απ'το χωριό Καλαρρύτες, μερικά χιλιόμετρα μετά τη μονή. Κάπου εκεί τελειώνει και η άσφαλτος...
87932
apapadop
10/05/2007, 12:33
...και ακολουθούμε ένα χωματόδρομο αρκετά στρωτό, η συνέχεια του οποίου είναι η λεπτή άσπρη γραμμή που φαίνεται στην απέναντι πλαγιά! Σύμφωνα με το χάρτη προσεγγίζει σε ύψος τα 2000 μέτρα!
87933
apapadop
10/05/2007, 12:37
Έχοντας φτάσει στο κρίσιμο σταυροδρόμι... 10 χιλιόμετρα χωματόδρομου μετά τους Καλαρρύτες, και έχουμε τις εξής επιλογές: Στρίβουμε αριστερά προς Μέτσοβο (γύρω στα 30 χιλιόμετρα), ή συνεχίζουμε ευθεία, κερδίζοντας ύψος, για επιστροφή προς Πράμαντα μέσω του χωριού Ματσούκι. Πολύς αέρας σε εκείνο το σημείο!
87996
danaos75
10/05/2007, 12:38
εχω μεινει με το στομα ανοιχτο...
καταπληκτικες φωτο μπραβο σας...
:uplate:
apapadop
10/05/2007, 12:40
Χιονισμένες κορφούλες Μάιο μήνα δε περιμέναμε. Η θέα καταπληκτική...
87937
apapadop
10/05/2007, 12:45
Το κρίσιμο σταυροδρόμι... είχαμε μόλις έρθει από Καλαρρύτες.
87938
apapadop
10/05/2007, 12:46
Το Vstrom αφήνει καλή ροδιά με τα καινούρια λάστιχα!
87939
apapadop
10/05/2007, 12:47
O Zikpol σε στιγμές ευτυχίας. Πού να ήξερε τι τον περιμένει...
87940
apapadop
10/05/2007, 12:47
Η Έλενα παραπονιέται επειδή λέρωσε τα παπούτσια της. Πού να ήξερε κι αυτή τι την περιμένει...
87941
apapadop
10/05/2007, 12:48
Μετά από λίγη σκέψη αποφασίσαμε να MH κατευθυνθούμε προς τη κορφούλα των 2104m μπροστά μας...
87942
apapadop
10/05/2007, 12:49
...αλλά να τραβήξουμε βόρεια προς Μέτσοβο. Ο χάρτης έλεγε πως σε 30χλμ θα ήμαστε εκεί. Και θα ήταν τριάντα όμορφα χιλιόμετρα! Αυτός είναι ο δρόμος που φεύγει προς βορράν.
87943
apapadop
10/05/2007, 12:50
Ξεκινήσαμε λοιπόν και μεις όλο χαρά, έβγαλα και τη γκαντέμικη πυξίδα μου και τη στερέωσα στο tank bag καθώς δεν είχαμε πολλά περιθώρια για αναζητήσεις μέσα στα βουνά λόγω καυσίμου (τα Vstrom είχαν ήδη 300κάτι χιλιόμετρα στις ρόδες τους) και... ΠΕΣΑΜΕ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΠ'ΤΟ ΧΙΟΝΙ!
Απίστευτα πράγματα... μετά από μόλις 200-300 μέτρα απ'τη διασταύρωση ο δρόμος έκλεινε τελείως (μόνο με τα πόδια περνούσε κανείς). Τι πανωλεθρία ήταν αυτή; (πού να ξέραμε...)
87944
apapadop
10/05/2007, 12:52
Μετά την αυτοψία γυρίζουμε προς τα μηχανάκια αρκετά απογοητευμένοι... ο δρόμος για Μέτσοβο φάνταζε ειδυλλιακός.
87946
apapadop
10/05/2007, 12:52
Τα μηχανάκια καθώς μας περιμένουν υπομονετικά να κάνουμε επιτόπου και να επιστρέψουμε στη διασταύρωση ηττημένοι.
Προσοχή στο αριστερό φλας του μπροστά Vstrom. Πού το βρίσκεις...
87947
apapadop
10/05/2007, 12:54
...πού το χάνεις!
87948
apapadop
10/05/2007, 12:54
Τι μεσολάβησε; Δύο ώρες πακετώματος, κούρασης, αγωνίας και φυσικά πολλών εσωτερικών μπινελικιών.
Είχα που λέτε τη φαεινή ιδέα μιας και ο δρόμος προς Μέτσοβο ήταν κλειστός να συνεχίσουμε ευθεία απ'τη διασταύρωση και όπου μας βγάλει (προς Ματσούκι, σε περίπου 10 χλμ).
Τα παιδιά συμφώνησαν λιγότερο ενθουσιωδώς, και ξεκινήσαμε... μετά από μερικά μέτρα συναντήσαμε τις πρώτες λάσπες, που έπιαναν όλο το πλάτος του δρόμου. Ήταν λίγο κατηφορικά, είχαμε και λίγη φόρα, ήμαστε και ξεκούραστοι και ψυχωμένοι, τις περάσαμε χωρίς πολλά προβλήματα.
Ο zikpol διατηρούσε τις επιφυλάξεις του σχετικά με τη σοφία του εγχειρήματος αλλά εγώ φυσικά έλεγα "ωχού μωρέ" και προχωρούσα. Ώσπου, μετά από 1200 μέτρα, πηγαίνοντας με 5χαω, βρίσκομαι στο χώμα, με το Vstrom στα πόδια μου. Γυρίζω να κοιτάξω την Έλενα, φαινόταν καλά. Είχαμε πέσει μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου χωρίς κανένα λόγο και δεν το είχα πάρει καν χαμπάρι!
Ευτυχώς και η Έλενα και εγώ δεν είχαμε καν σκονιστεί. Είχαμε πέσει σε ΣΤΕΓΝΟ κομμάτι, που ήταν τουλάχιστον αψυχολόγητο. Το Vstrom προσγειώθηκε σε μαλακό χώμα και δεν έκανε την παραμικρή γρατζουνιά - ούτε ο καθρέφτης δε στράβωσε.
Αγνοώντας το ψυχολογικό καταρράκωμα που ήταν προ των πυλών (πρώτη φορά που πετάω κάτω την Έλενα σε αρκετά χρόνια κυκλοφορίας με μηχανάκι), ρώτησα τον zikpol αν είδε τι είχε γίνει και μου απάντησε πως μου είχε πετάξει (κώλο) το πίσω μέρος.
Ως γνήσιος πανίβλαξ δεν έκατσα να το σκεφτώ και να αναζητήσω την αιτία, να ΚΑΤΑΛΑΒΩ γιατί είχαμε πέσει. Ανασήκωσα τους ώμους και με την υπεροψία ανθρώπου που έπεσε και δε γρατζουνίστηκε καν πρότεινα να συνεχίσουμε αμέσως.
Όπως και έγινε. Περάσαμε άλλο ένα λασπωμένο σημείο, και μετά από περίπου 100 μέτρα ένιωσα το μπροστινό να λυγίζει και ΜΠΑΑΑΜ! πάρτους κάτω πάλι.
Δεύτερη χύμα μέσα σε 100 μέτρα, ΔΕ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ. Να θέλω να ανοίξει η Γη να με καταπιεί... αυτή τη φορά πέσαμε σε σημείο με πέτρες και παρόλο που εγώ τη γλίτωσα, η Έλενα έπεσε με τη μέση και χτύπησε λίγο, και το μηχανάκι έπαθε ψιλοπράγματα (σπασμένο φλας, χτύπημα στο μπροστά κάγκελο, γρατζουνιές στο πλαστικό του ρεζερβουάρ, σπάσιμο του (ακρόμπαρου;) ακριανού κομματιού του τιμονιού, σπάσιμο της πλαστικής χούφτας και στράβωμα της μανέτας συμπλέκτη).
Με τις υγείες μας! Ευτυχώς μέσα στη βλακεία μου ΚΑΙ δε χτύπησε σοβαρά η Έλενα και δεν έπαθε κάτι το μηχανάκι που δε θα μας επέτρεπε να κατέβουμε ασφαλώς (πχ σπασμένη μανέτα, λεβιέ ταχυτήτων κτλ).
Αυτή τη φορά έκατσα και το σκέφτηκα λίγο καλύτερα το θέμα. Η Έλενα μου είχε πει από πριν ότι της φαίνεται πως δε γυρνάει εύκολα ο μπροστά τροχός, και φυσικά είχε δίκιο. Είχε μαζευτεί τόση λάσπη κάτω απ'το μπροστινό φτερό που ο τροχός δε μπορούσε πια να γυρίσει καθόλου. Άνοιγα το γκάζι και το μηχανάκι απλά γονάτιζε στη μπροστινή του ανάρτηση.
Κάπου εκεί άρχισε το άγχος. Η ώρα ήταν 12:30 το μεσημέρι, ήμαστε στα 2000+ μέτρα και έριχνε περιοδικές ψιχάλες. Το πλησιέστερο χωριό βρισκόταν πίσω, στους Καλαρρύτες, σε περίπου 12 χιλιόμετρα δρόμου. Αν φτάναμε ως τη διασταύρωση θα ήμαστε μια χαρά, αλλά ως εκεί είχαμε να περάσουμε ανηφορικά λασπωμένα κομμάτια. Με τους τροχούς μας ήδη μπλοκαρισμένους από τη στεγνωμένη λάσπη, αυτή δε φαινόταν ιδιαίτερα απλό.
Αποφασίσαμε με συνοπτικές διαδικασίες πως η ασφαλέστερη επιλογή ήταν η επιστροφή. Ο δρόμος μπροστά φαινόταν να ανηφορίζει ελαφρά και όπως και να το κάνουμε προτιμώ το γνωστό πακέτο από το άγνωστο. Η Έλενα ξεκίνησε με τα πόδια για να περάσουμε ευκολότερα εμείς με τα μηχανάκια τα δύσκολα σημεία.
Από κει και πέρα ξεκίνησε μια Οδύσσεια με τον zikpol και μένα να κάνουμε 10-20 μέτρα και μετά να ξαναφρακάρουν οι τροχοί και να πρέπει με τα εργαλεία της Suzuki να απομακρύνουμε το πετρωμένο χώμα κάτω από τα φτερά.
Δε μπορώ να περιγράψω τη κούραση και τη ταλαιπωρία... από τη κούραση δε μας ένοιαζε που πατούσαμε μέσα σε λάσπη, ούτε που κόβαμε τα χέρια μας πάνω στα δισκόφρενα προσπαθώντας να ξεμπλοκάρουμε τους τροχούς. Αφού απογοητευτήκαμε τελείως από αυτή τη διαδικασία (είχαμε φάει ήδη μία ώρα από τη στιγμή που έφυγε η Έλενα και δεν είχαμε κάνει ούτε 200 μέτρα) είπαμε να βγάλουμε τα μπροστινά φτερά να τελειώνουμε.
Αμ δε... οι βίδες του Vstrom που κρατάνε το φτερό είναι δύο σταυρόβιδες που βγαίνουν εύκολα, και δύο βίδες για 8άρι καρυδάκι που η μία τουλάχιστον δεν έβγαινε με τίποτα, αφού μόλις την πίεζες λίγο με το γαλλικό κλειδί που δίνει η Suzuki έτρωγε τις γωνίες της! Εκεί κάναμε ακόμα μια βλακεία μέσα στη κούρασή μας - βγάλαμε τις τρεις βίδες πριν διαπιστώσουμε κατά πόσο θα έβγαινε η τέταρτη. Έτσι μετά, λόγω της στερεοποιημένης λάσπης κάτω απ'το φτερό δε μπορούσαμε να ξαναβάλουμε τις βίδες και αναγκάστηκα να αφήσω το Vstrom μου για κάποιες ώρες μόνο με 2 βίδες σωστά σφιγμένες και τις άλλες 2 στη τσέπη.
Αφού απέτυχε και η αφαίρεση του φτερού, η μόνη επιλογή ήταν να συνεχίσουμε όπως πριν, απομακρύνοντας τη λάσπη με τα εργαλεία και ελπίζοντας να μη πέσουμε όταν ξαναμπλοκάρει ο τροχός. Προχωρήσαμε έτσι μέχρι που φτάσαμε στο κρίσιμο σημείο - ένα καταλασπωμένο ανηφορικό κομμάτι που ήταν λίγα μέτρα πριν τη διασταύρωση. Ήμαστε ήδη κουρασμένοι, λερωμένοι με λάσπες ακόμα και μέσα απ'τα κράνη και με ψυχολογία για τα μπάζα. Πρώτος προχώρησε ο zikpol επειδή εγώ ήμουν πιο κουρασμένος αλλά και απογοητευμένος από τις πτώσεις. Έκανε μερικά μέτρα και μετά βούλιαξε μέσα στη λάσπη.
Πωωω... τι ταλαιπωρία. Τραβήξαμε το Vstrom του έξω από τη πολύ λάσπη, βάλαμε πέτρες σε μια νοητή διαδρομή μπροστά του για να πατήσει πάνω τους και να φύγει, ξεφουσκώσαμε τα λάστιχα (λίγο, γύρω στα 10psi όπως αποδείχθηκε αργότερα) για να έχουμε καλύτερη πρόσφυση και ξεκινήσαμε να σκάβουμε με χέρια και εργαλεία για να ξεμπλοκάρουμε στοιχειωδώς το μπροστινό του τροχό. Μετά από κανένα 20λεπτο και μια ήδη αποτυχημένη προσπάθεια, είχαμε εξουθενωθεί.
Άρχισε και μια ψιχάλα σε εκείνη τη φάση, σκοτείνιασε και ο ουρανός παρόλο που ήταν μόλις 2 το μεσημέρι και η πιθανότητα να μη καταφέρουμε να ξεκολλήσουμε άρχισε να φαίνεται όλο και πιο μεγάλη. Σε εκείνο το σημείο κατάπια τα τελευταία ψήγματα εγωισμού που μου είχαν απομείνει και πήρα τηλέφωνο το Μπάμπη, απ'το ορειβατικό καταφύγιο στα Πράμαντα, όπου είχαμε διανυκτερεύσει.
Του είπα πως είχαμε πάει εκεί που μας είχε συμβουλέψει να μη πάμε και πως είχαμε κολλήσει. Περίμενα το απαραίτητο σχόλιο για τη διαγαλαξιακή έκταση της υπεροψίας μου, αλλά το μόνο που άκουσα ήταν ένα "παίρνω εργαλεία και έρχομαι".
Άααα ρε Μπάμπη, λαμπάδα στο μπόι σου θα σου ανάψω (σκέφτηκα). Με ελαφρώς λιγότερο άγχος, συνεχίσαμε να δουλεύουμε. Ανέβηκα στο μηχανάκι του zikpol και αυτός ανέλαβε το σπρώξιμο για να ξεκολλήσει απ'τη λάσπη. Ο λόγος ήταν ότι είμαι πιο αδύναμος αλλά και πιο πεπειραμένος στην οδήγηση στο χώμα (όπως έγινε προφανές με τις απανωτές χύμες μου...) και το μηχανάκι για να αποφύγει τη πολλή λάσπη έπρεπε να περάσει στο χείλος του δρόμου, πάνω από πέτρες αρκετά άγριες, με μπόλικα μέτρα γκρεμίλας μερικούς πόντους δίπλα από τη ρόδα.
Με αυτή την ύστατη προσπάθεια το μηχανάκι του zikpol ξεκόλλησε, και μόλις απέκτησε λίγη φόρα, πετώντας κώλους συνεχώς δεξιά αριστερά, συμπεριφερόμενο σα να ήταν το μπροστά φρένο πατημένο πάνω σε πέτρες, καταφέραμε και το βγάλαμε από το λασπωμένο σημείο.
ΠΟΛΛΑ πανηγύρια σε εκείνη τη φάση, επειδή είχαμε δει ότι μπορούμε να το κάνουμε! Η ίδια κατάσταση επαναλήφθηκε και με το δικό μου. Φόρα, κόλλησε, μια προσπάθεια να ξεκολλήσει αποτυχημένη, η δεύτερη μετά από κανένα 20λεπτο επιτυχής!
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ - μέσα σε 2 λεπτά φτάσαμε στη διασταύρωση με μυς να τρέμουν απ'την εξάντληση. Πήρα αμέσως τηλέφωνο το Μπάμπη να τον προλάβω, που ευτυχώς είχε μόλις βγει απ'το χωριό. Τον ευχαρίστησα (α ρε Μπάμπη τις αμαρτίες μου σου φόρτωσα!) όσο μπορούσα για την ευγενική του υποστήριξη που τόσο μας βοήθησε ακόμα και ψυχολογικά σε μια στιγμή απελπισίας και αμέσως αρχίσαμε να κατηφορίζουμε το χωματόδρομο προς Καλαρρύτες.
Βρήκαμε την Έλενα μερικά χιλιόμετρα πιο κάτω και επιστρέψαμε στον πολιτισμό.
apapadop
10/05/2007, 12:55
Το σημείο της 2ης χύμας, όπου αποφασίσαμε να επιστρέψουμε.
87949
apapadop
10/05/2007, 12:56
Το λάστιχο υπέφερε λίγο... εδώ είναι μετά από χιλιόμετρα ασφάλτου, και πάλι δε γυρίζει τελείως ελεύθερο.
87950
apapadop
10/05/2007, 12:58
Σε πανέμορφη γέφυρα λίγο πιο κάτω απ'τη μονή Κηπίνας, που διασχίζει το Καλαρίτικο ποταμό.
87952
apapadop
10/05/2007, 12:59
Η γνωστή ιστορία... στο πρώτο βενζινάδικο (έξω απ'τα Πράμαντα) γεμίσαμε καύσιμο και πλύναμε τις πολλές λάσπες απ'τα μηχανάκια. Μου άναβε η ειδοποήση των 3 λίτρων απ'το χωματόδρομο (καμμιά 30αριά χιλιόμετρα πίσω) και πάλι έβαλα 19LT! Ο zikpol σα σκουλίκι που είναι γέμισε με 17LT. Τα μηχανάκια μας έχουν σταθερή διαφορά κατανάλωσης 10%.
87954
apapadop
10/05/2007, 12:59
Ο δρόμος της επιστροφής, από τη κορυφή της χαράδρας που φιλοξενεί τον ποταμό Άραχθο στο ύψος του χωριού Κέδρος.
87955
apapadop
10/05/2007, 13:00
Η γέφυρα του Ρίο κατά τις 10 το βράδυ, όταν, εξουθενωμένοι πλέον, φτάναμε Πάτρα. Η επιστροφή στην Αθήνα θα πρέπει να περιμένει μέχρι τις 5 το άλλο πρωί.
87956
apapadop
10/05/2007, 13:01
...και οι απαραίτητοι χάρτες!
Εδώ, τα Πράμαντα και το ορειβατικό καταφύγιο.
87957
apapadop
10/05/2007, 13:02
Το νοτιότερο τμήμα της διαδρομής στην Ήπειρο, από Άρτα και πάνω.
87958
apapadop
10/05/2007, 13:04
και η περιοχή που κινηθήκαμε. Τζουμέρκα, Πράμαντα, Καλαρρύτες και οι χωματόδρομοι προς Μέτσοβο και προς το Νότο. Κάποια μέρα...
87959
apapadop
10/05/2007, 13:08
ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ από την εκδρομή:
1. Πρώτα χαλαρώνουμε όλες τις βίδες και μετά βγάζουμε βίδα.
2. Δεν υπάρχει μηχανάκι που να τα κάνει όλα εύκολα.
3. Όταν κάτι πάει στραβά, κάτσε και σκέψου. Μπορεί να σε γλιτώσει από περαιτέρω ταλαιπωρία.
4. Η παρέα είναι το παν.
5. Ψυχραιμία, όλα γίνονται, όσο αδύνατα κι αν φαίνονται.
6. Τα εργαλεία που δίνει ο κατασκευαστής συνήθως είναι για τα μπάζα. Πάρε δικό σου kit εργαλείων ΑΡΙΣΤΗΣ ποιότητας πριν από τέτοιες εκδρομές.
7. Ήμουν τυχερός...
::Στατιστικά::
Απόσταση Αθήνα->Πάτρα->Τζουμέρκα->Πάτρα->Αθήνα: 1149χλμ
Χρόνος: 61 ώρες
Ούφ!
ΤΕΛΟΣ
danaos75
10/05/2007, 13:09
φιλε apapadoc, ένα θα σου πώ,
εσυ και ο zikpol στα πατημένα 80α σας :a024: :a024: να πίνετε μπυρίτσα :beer: στην βεράντα σας και να αναπολείτε αυτήν την ημέρα,
αυτό λέω και στον εαυτό μου όταν "τέλος καλό όλα καλά".
Φοβερες εικόνες, και ένα καλό μάθημα για τα οριά σας και των μοτοσυκλετών σας.
:wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από apapadop
Η γνωστή ιστορία... στο πρώτο βενζινάδικο (έξω απ'τα Πράμαντα) γεμίσαμε καύσιμο και πλύναμε τις πολλές λάσπες απ'τα μηχανάκια. Μου άναβε η ειδοποήση των 3 λίτρων απ'το χωματόδρομο (καμμιά 30αριά χιλιόμετρα πίσω) και πάλι έβαλα 19LT! Ο zikpol σα σκουλίκι που είναι γέμισε με 17LT. Τα μηχανάκια μας έχουν σταθερή διαφορά κατανάλωσης 10%.
Δικαβαλο με μονοκαβαλο το 10% μου φαινεται οκ.
πολυ ομορφες φωτο , αλλα και καπως ετσι μαθαινεις και βουρ στα επομενα και πιο "τρελλα" ταξιδια
:sun: :beer: :beer: :sun:
Αρχικά δημιουργήθηκε από apapadop
.......................
Το μοναστήρι δεν έχει μόνιμους κατοίκους, έτσι όποιος επισκέπτης θέλει να το δει πρέπει να ζητήσει το κλειδί από την ταβέρνα που βρίσκεται πάνω στο δρόμο 2-3 χιλιόμετρα πριν το μοναστήρι.
... στο χωριο Προσήλιο που εχει και μια ομορφη πλατεια μ' ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ πουρναρι !!! :cool:
Εχω πολλους γνωστους εκει! :D
Παντα τετοια (με αλλα μηχανακια ομως, μιας κι οι ομορφιες της Ελλαδας βρισκονται εκει που τελειωνει η ασφαλτος)! :winka: :smilea:
:smokin: :beer: :wave2:
Edit: Υ.Γ.: αυτα που ζητησες σβηστηκαν! :cool:
makis206
10/05/2007, 13:57
Έχω μείνει άφωνος απ'τις φωτό και κάτι τέτοια με κάνουν να μετανιώνω που τό'ριξα στο πιο street..:bigcry:
Τι περισσότερο να πω, πάντα τέτοιες ομορφιές να ζείτε και τέτοιες μοναδικές στιγμές να γεύεστε !
Τέλεια !
:beer: :beer: :beer: :beer: :wave2:
Πολύ καλό το ταξιδιωτικό σας παιδιά μπράβο. Πάντως γεμίσατε εμπειρίες.:a013:
Αρχικά δημιουργήθηκε από makis206
Έχω μείνει άφωνος απ'τις φωτό και κάτι τέτοια με κάνουν να μετανιώνω που τό'ριξα στο πιο street..:bigcry:
.................
Δηλαδη για να καταλαβω... :dizzy:
Τωρα θες V-Στρωματεξ για να εισαι χωματινος? :hypnotize
:a018:
:lol: :rotflmao: :lol:
makis206
11/05/2007, 07:19
Αρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
Δηλαδη για να καταλαβω... :dizzy:
Τωρα θες V-Στρωματεξ για να εισαι χωματινος? :hypnotize
:a018:
:lol: :rotflmao: :lol:
Τα "τέτοια" που με κάνουν να μετανιώνω είναι τα τοπία που δεν μπορώ να επισκευτώ με το CBF πλέον !
Όχι τα προϊόντα του Ξαπλόπουλου
:lol: :rotflmao: :beer: :lol:
Όμορφότατη εκδρομή στα μέρη που έχω κάνει το αγροτικό μου.
Καταπληκιτικές εμπειρίες και φωτογραφίες.
Ερωώτηση. Στο καταφύγιο εγώ είχα πάει με mountain bike γιατί είχε πολύ άσχημο χωματόδρομο τότε (πριν 4 χρόνια). Τώρα έχει άσφαλτο μέχρι εκεί.. ;
Πολύ όμορφο ταξιδιωτικό, όμορφες φωτό - περιγραφή !
Αν το βουνό και η φύση σας τραβάει, ίσως πρέπει να σκεφτείτε μια αλλαγή ...
Όπως και να'χει, μπράβο !!!
:wave2: :wave2: :wave2:
Vstrommer71
12/05/2007, 11:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
Δηλαδη για να καταλαβω... :dizzy:
Τωρα θες V-Στρωματεξ για να εισαι χωματινος? :hypnotize
:a018:
:lol: :rotflmao: :lol:
Εχετε κανα προβλημα με το Vstrom αγαπητε?
Ενα ζευγαρακι Κaroo θελει ο ανθρωπος:smokin:
Παντα τετοια:lol: :lol: :lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από Vstrommer71
Εχετε κανα προβλημα με το Vstrom αγαπητε?
..................
Εγω οχι! :nono:
Αυτο εχει με τα ποταμια (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&postid=383459#post383459) ... :a13:
:lol: :rotflmao: :lol:
Vstrommer71
12/05/2007, 23:46
Αρχικά δημιουργήθηκε από crs-k
Εγω οχι! :nono:
Αυτο εχει με τα ποταμια (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&postid=383459#post383459) ... :a13:
:lol: :rotflmao: :lol:
Ε,και?
Ισχυριστηκε κανενας οτι το Vstrom ειναι το απολυτο off roader?
Απλα με ενα ζευγαρακι χωματινα ειναι πολυ πιο εφικτο να κανεις εως και μετριας δυσκολιας χωματινες διαδρομες αρκετα ανετα.Και ειδες που εφτασα με το Vstrom(κι ας μην περναγα τα ποταμια!)
Σημασια εχει να τολμας,εξαλλου ο αλλος περασε ολη την Σαχαρα με R1!
Οποτε ειναι κανα κατορθωμα να κανουμε χωματοδρομους με το Vstrom?
Aπλα ειπα στον φιλο να κοιταξει και κατι σε χωματινο λαστιχο,με τα οποια θα κανει ανετα το 99% των ελληνικων χωματοδρομων:beer:
Συν οτι με το βεστρομακι εκαιγε την μιση βενζινα απο τα αλλα μηχανακια!:smokin:
Vstrommer71
13/05/2007, 00:03
Φιλε apapadop,μερικες καλοπροαιρετες παρατηρησεις
ΑΥΤΟ δεν ειναι το σωστο υποδημα για ταξιδι(μποτες απαραιτητα!)
88210
Vstrommer71
13/05/2007, 00:06
ΟΥΤΕ αυτο ειναι το σωστο παντελονι για ταξιδι!
Παντα δερματινο ή κορντουρα με προστατευτικα!
Ας προσεξουμε το πολυτιμο σωμα μας μιας και ουτως ή αλλως στον μοτοσυκλετα ειναι εκτεθειμενο!:beer: :beer: :beer: :beer:
88211
pepes2gr
13/05/2007, 19:03
Μπράβο σας για την πολύ όμορφη διαδρομή που αποφασίσατε να κάνετε.
Μπράβο σας για το κουράγιο σας παρόλο τα σχετικά προβλήματα.
Μπράβο σας για τις ωραίες φωτογραφίες.
Ευχαριστώ για την πληροφορία ότι ο δρόμος για το χαλίκι είναι κλειστός τέτοια εποχή γιατί είχα σκοπό να τον περάσω σε μερικές μέρες.
Μπράβο παιδιά!
Ωραία εκδρομή και ακόμα πιο ωραία περιγραφή με φωτογραφικό υλικό που σπανίζει!
apapadop και πάλι μπράβο που χάρισες στο moto.gr ένα πολύ όμορφο ταξιδιωτικό. Καλές οι διαμάχες, καλά τα ανέκδοτα, αλλά ας κάνουμε και καμιά εξόρμηση!
Τώρα που ανοίγει και ο καιρός....
:beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
Ωραιότατο ταξιδιωτικό! Εύγε! :beer:
apapadop
14/05/2007, 08:59
Αρχικά δημιουργήθηκε από Bil
Ερώτηση. Στο καταφύγιο εγώ είχα πάει με mountain bike γιατί είχε πολύ άσχημο χωματόδρομο τότε (πριν 4 χρόνια). Τώρα έχει άσφαλτο μέχρι εκεί.. ;
Από το δρόμο Πράμαντα<->Μελισσουργοί ξεκινάει άσφαλτος για 500m ως τη μονή Αγ.Παρασκευής και μετά χαλικόστρωτο χωματοδρομάκι πολύ ήπιο για άλλα 2-3km ως το καταφύγιο. Με ένα enduro μηχανάκι θα είναι σαν άσφαλτος, απλά με το βάρος της μοτοσυκλέτας, το συνεπιβάτη και τα street λάστιχα του Vstrom γλίστραγε λιγάκι. Επιβατικό Ι.Χ. ανεβαίνει άνετα.
apapadop
14/05/2007, 09:05
Αρχικά δημιουργήθηκε από Vstrommer71
ΟΥΤΕ αυτο ειναι το σωστο παντελονι για ταξιδι!
Παντα δερματινο ή κορντουρα με προστατευτικα!
Ας προσεξουμε το πολυτιμο σωμα μας μιας και ουτως ή αλλως στον μοτοσυκλετα ειναι εκτεθειμενο!:beer: :beer: :beer: :beer:
Αγαπητέ φίλε έχω παντελόνι cordura και δε το φοράω επειδή από το πρώτο 10λεπτο υποφέρω από τη ζέστη και μου χαλάει όλη την εμπειρία. Αν είναι ένα Σαββατοκύριακο να είμαι λουσμένος στον ιδρώτα μου και να μη μπορώ να κουνηθώ απ'τα ρούχα που είναι κολλημένα πάνω μου, ε, προτιμώ το ρίσκο του λιγότερο τεχνικού εξοπλισμού.
Το ίδιο ισχύει για τα παπούτσια, γενικά κάνουμε αρκετό περπάτημα (ενίοτε ορειβασία) και δεν έχουμε την πολυτέλεια να φοράμε ειδικά μποτάκια μοτοσυκλέτας και να κουβαλάμε τα δεύτερα και να αλλάζουμε κτλ κτλ.
Για δερμάτινα δε το συζητάω καν.
Vstrommer71
14/05/2007, 11:30
Αρχικά δημιουργήθηκε από apapadop
Αγαπητέ φίλε έχω παντελόνι cordura και δε το φοράω επειδή από το πρώτο 10λεπτο υποφέρω από τη ζέστη και μου χαλάει όλη την εμπειρία. Αν είναι ένα Σαββατοκύριακο να είμαι λουσμένος στον ιδρώτα μου και να μη μπορώ να κουνηθώ απ'τα ρούχα που είναι κολλημένα πάνω μου, ε, προτιμώ το ρίσκο του λιγότερο τεχνικού εξοπλισμού.
Το ίδιο ισχύει για τα παπούτσια, γενικά κάνουμε αρκετό περπάτημα (ενίοτε ορειβασία) και δεν έχουμε την πολυτέλεια να φοράμε ειδικά μποτάκια μοτοσυκλέτας και να κουβαλάμε τα δεύτερα και να αλλάζουμε κτλ κτλ.
Για δερμάτινα δε το συζητάω καν.
Κατανοω την δυσκολια ΑΛΛΑ αν πεσεις με το τζιν και τα αθλητικα παπουτσια ΕΙΣΑΙ εκτεθειμενος
Βρες μοτοσυκλετιστικο παντελονι με αερισμους για το καλοκαιρι και αν δεν μπορεις να βαλεις μποτες χρησιμοποιησε τουλαχιστον ενα καλο μποτακι πεζοποριας που κραταει το ποδι σχετικα σταθερο,
δυστυχως ή ευτυχως η μοτοσυκλετα ΔΕΝ ειναι αυτοκινητο και η οδηγηση της απαιτει προστατευτικο εξοπλισμο :beer:
Μην αφηνουμε το "δεν βαριεσαι" να μας οδηγει:beer:
apapadop
14/05/2007, 11:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από Vstrommer71
Κατανοω την δυσκολια ΑΛΛΑ αν πεσεις με το τζιν και τα αθλητικα παπουτσια ΕΙΣΑΙ εκτεθειμενος
Βρες μοτοσυκλετιστικο παντελονι με αερισμους για το καλοκαιρι και αν δεν μπορεις να βαλεις μποτες χρησιμοποιησε τουλαχιστον ενα καλο μποτακι πεζοποριας που κραταει το ποδι σχετικα σταθερο,
δυστυχως ή ευτυχως η μοτοσυκλετα ΔΕΝ ειναι αυτοκινητο και η οδηγηση της απαιτει προστατευτικο εξοπλισμο :beer:
Μην αφηνουμε το "δεν βαριεσαι" να μας οδηγει:beer:
Έχεις φυσικά δίκιο... ζαχαρώνω εδώ και καιρό αυτά τα παντελονάκια http://esquad.fr/galerie.php?version=en# αλλά είναι αρκετά ακριβά.
Δε ξέρω κατά πόσο αξίζει να δίνεις πολλά λεφτά για προστατευτικό εξοπλισμό, όταν αυτός δε σου προσφέρει άνεση. Πχ. ναι, όταν μπορούμε σκάμε ?300-?400 για κράνη, αλλά τουλάχιστον τα ευχαριστιόμαστε καθημερινά. Βάλε και τα λεφτά για jacket, ε αν πάμε και σε παντελόνια τέτοια, μετά παντελόνια αδιάβροχα, μποτάκια, γάντια σωστά κτλ, μιλάμε για χιλιάδες ευρώ!
Γενικά προτιμώ τη λύση του generic εξοπλισμού (τζην + ένα αδιάβροχο των ?5) επειδή αλλιώς πρέπει να έχεις (1) παντελόνι για χρήση εκτός μηχανής (2) αδιάβροχο και (3) προστατευτικό παντελόνι. Πολλά μπαγκάζια... και για να συνδιάσεις το (2) και το (3) (αν συνδιάζονται σε κάτι που δε σε οδηγεί στη θερμοπληξία με λίγη ζέστη) θέλεις μάλλον πολλά λεφτά.
Πάντως εξακολουθώ να τα ζαχαρώνω αυτά τα παντελονάκια... :-)
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.