View Full Version : Πως καταλαβαινεις ποτε θα χασεις το μπροστινο;;;;
ktm640lc4
21/05/2007, 10:34
Ρε παιδια. Μηπως λεω μηπως, το καταλαβαινεις απο το αν γλυστραει το πισω;;;; Δηλαδη
να καταλαβω τι πιεση να βαλω στην μανετα απο το αν γλυστρει ή παει να γλυστρησει το πισω ελαστικο;;; Νομιζω οτι καταλαβαινω καλυτερα ποτε παει να γλυστρησει το πισω...και εφαρμοζω την πιεση αναλογα και στο μπροστα.
Μαλακια εγραψα;;;;;;;;;;;;
Για τις φαπες απο αριστερα παρακαλω. Με το χαρτακι με τον αυξοντα αριθμο απο το μηχανημα που βρισκεται οπως μπαινουμε δεξια...:lol: :lol:
Ευχαριστω...
GIXXERAKIAS
21/05/2007, 11:11
:a38: :a38: :a38:
Φτανουν η θες κι'αλλες??:D :D
ktm640lc4
21/05/2007, 11:23
Δηλαδη δεν εχει καμια βαση αυτο που γραφω;;;
:uplate:
GIXXERAKIAS
21/05/2007, 11:39
Τι θες να σου πουμε δηλαδης?:confused:
Οτι πρεπει να εχεις το μυαλο σου στον δρομο και σε καθε στροφη πως να την ελεγχεις να μην χανεις προσφυση απο το πισω λαστιχο?Καθε στροφη ειναι τελειως διαφορετικη και χρηζει διαφορετικης αντιμετωπισης (τυφλη,ασφαλτος γυαλι,ανοικτη,κλειστη κτλ).Εσυ δεν μπορεις να καταλαβεις τι και ποτε πρεπει να πατησεις φρενο και να μην ξεπερασεις τα ορια του ελαστικου σου?
Καταρχην δεν φρεναρουμε μεσα στην στροφη,εχουμε απο πριν την καταλληλη ταχυτητα και καταλληλη σχεση στο κιβωτιο ωστε να μπουμε με φορα και ελαφρα αυξανομενη ταχυτητα προς την εξοδο της.
Απλα πραγματα δηλάδης!!:D
ktm640lc4
21/05/2007, 11:54
Οχι δεν λεω για στροφη. Για την ευθεια λεω. Απλη επιβραδυνση, η μοτο καθετα στο δρομο.
Απλα πριν με το κτμ θυμαμαι καταλαβαινα ακριβως που ηταν και τι εκανε το λαστιχο. Με αυτο δεν μπορω. Και ψαχνω να βρω τροπους να το καταλαβω. Θα μου πεις, αλλα μηχανακια, οκ.
Παταω το μπροστινο αλλα δεν ξερω σχεδον ποτέ, πότε θα μπλοκαρει. Το πισω ξερω.
Τεσπα μαλακια μου. Θα δοκιμασω αλλον τροπο.
:wave2:
bentouza
21/05/2007, 14:43
αυτο που λες εχει την εξης βαση: με σταθερη πιεση του πενταλ του πισου φρενου και αυξανομενη πιεση σιγα σιγα στη μανετα θα δεις(τουλαχιστον εγω βλεπω σ’ενα cbr125) οτι στο πολυ φρεναρισμα αρα και στο πολυ μπρουμιτισμα γινεται εντονη μεταφορα βαρους απο πισω μπροστα αρα σε καποια φαση το πισω θα μπλοκαρει. Δεν ειναι αυτο ακριβως που ρωτας αλλα ειναι μια ενδειξη οτι φρεναρεις πολυ εντονα (η χρισημοποιεις πολυ πισω φρένο :confused: ), αρα ισως εισαι κοντα στο οριο του μπροστινου.
ktm640lc4
21/05/2007, 15:15
Εχω αρκετα προβληματα με το μηχανακι. Το εχω κοντα ενα χρονο και δεν εχω στριψει ακομα. Δεν μου εμπνεει εμπιστοσυνη.
Ή κουλος ειμαι ή δεν ξερω και εγω τι.....
Προσπαθω να το μαθω συνεχεια. Ακομα και στην δουλεια που ερχομαι προσπαθω να μαθω. Μια πολυ μικρη διαδρομη, αλλα ειμαι συνεχεια στην τσιτα για πληροφοριες και ενδειξεις απο λαστιχα αναρτησεις και λοιπα....
Αυτο που εγραψα μου ηρθε αποτομα στο μυαλο καθως φρεναρα οριακα (για μενα) για μια στροφη.
Οταν εχασα το πισω καταλαβα οτι ειμαι πολυ κοντα στο να χασω και το μπροστα. Εχεις δικιο σε αυτο που λες παντως.
Μαλλον θελω πολλες ωρες ακομα πανω στο μηχανακι. Ελεγα να παω σε κανα σχολειο αλλα δεν παιζει χρημα ουτε για πλακα.
twra tha sto pw kai as me giouxaroune...
tha katalaveis pwte exases to brwstino otan akrivos to xaseis :D
me alla logia prepei na xaseis arketes fores to brwstino (kai endexomenos na peseis) gia na arxiseis na sinithizeis to orio tis sigekrimenis mixanis kai twn elastikwn.
apo tin alli borei apla na exeis mia mixani me stisimo kai lastixa pou den pliroforoun arketa.
gia tin mixani milame?
ktm640lc4
21/05/2007, 16:19
zxr636.
DrIoannis
21/05/2007, 16:23
Για να καταλάβεις ότι χάνεις το μπροστινό σε αυτές τις μηχανές θέλει πολύ εμπειρία γιατί ότι είναι να γίνει γίνετε πολύ γρήγορα.Θέλει να τη μάθεις καλά τη μηχανή(ZX 636R αν δεν κάνω λάθος).
SUPERMARIO
21/05/2007, 16:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από GIXXERAKIAS
Τι θες να σου πουμε δηλαδης?:confused:
Οτι πρεπει να εχεις το μυαλο σου στον δρομο και σε καθε στροφη πως να την ελεγχεις να μην χανεις προσφυση απο το πισω λαστιχο?Καθε στροφη ειναι τελειως διαφορετικη και χρηζει διαφορετικης αντιμετωπισης (τυφλη,ασφαλτος γυαλι,ανοικτη,κλειστη κτλ).Εσυ δεν μπορεις να καταλαβεις τι και ποτε πρεπει να πατησεις φρενο και να μην ξεπερασεις τα ορια του ελαστικου σου?
Καταρχην δεν φρεναρουμε μεσα στην στροφη,εχουμε απο πριν την καταλληλη ταχυτητα και καταλληλη σχεση στο κιβωτιο ωστε να μπουμε με φορα και ελαφρα αυξανομενη ταχυτητα προς την εξοδο της.
Απλα πραγματα δηλάδης!!:D
δλδ εσενα δεν σε εχει ξαφνιασει-τρομαξει ποτε το μπροστινο;;;και δεν μιλαω για στροφες αλλα για ευθειες.
να πηγαινεις σε ευθεια με λιγα χλμ να πατας φρενο και να λες: "τι εγινε τωρα ρε @ουστη μου"
ειτε γιατι ο αερας ειναι περισσοτερος ή λιγοτερος ειτε γιατι εχουν ζεσταθει τα λαστιχα ειτε για χιλιους δυο λογους που εκεινη την ωρα αγνοεις, και δεν καταλαβα να μιλατε μονο για γρηγορη οδηγηση ή μονο για στοφες.:wave2:
ktm640lc4
21/05/2007, 17:47
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrIoannis
Για να καταλάβεις ότι χάνεις το μπροστινό σε αυτές τις μηχανές θέλει πολύ εμπειρία γιατί ότι είναι να γίνει γίνετε πολύ γρήγορα.Θέλει να τη μάθεις καλά τη μηχανή(ZX 636R αν δεν κάνω λάθος).
Δεν κανεις λαθος. Αυτο εχω.
Με τρομαζει πολυ το θεμα του μπροστινου. Το πισω με νοιαζει μεν αλλα στο μυαλο μου υπαρχει το εξης: οτι παιζει να σωθει αν φυγει, πιο ευκολα. Το μπροστα αν φυγει τι κανεις;;
Αν κανω 20 μετρα ας πουμε να ακινητοποιησω την μοτοσυκλετα αλλα με τα φρενα που εχει μπορω να το κανω και σε 18 (π.χ.) ας πουμε, αυτα τα 2 μετρα μπορει να μου σωσουν την ζωη. (χτυπαω ξυλο)
Δηλαδη το μηχανακι μπορει να εχει πολλα περιθωρια ακομα στο φρεναρισμα και εγω να μην τα εχω πλησιασει ουτε στο ελαχιστο. Για τις στροφες δεν θα πω τιποτα ειναι για αλλο ποστ.
Πρεπει να βρω εναν τροπο να φρεναρω με ασφαλεια και να καταλαβω καποια στιγμη ποιο ειναι το οριο του. Πρεπει να βρω χρηματα να παω σε ενα σχολειο δεν βλεπω αλλη λυση. Φιλους με μοτο δεν εχω, οποτε....
εκτος αν κατσει καμια βολτα εδω στο μοτο και κοιταω και μαθαινω.
(ας με διορθώσει κάποιος πιο έμπειρος αν λέω κάτι λάθος)
Βάλε ως πρώτη προτεραιότητα πώς να φρενάρεις στη μικροτερη δυνατή απόσταση (ξέχνα για λίγο το άγχος μπλοκαρίσματος του μπροστινού).
Βοηθάει να πατήσεις πρώτα το πίσω φρένο (λίγο), "φτιάχνοντας" έτσι τη γεωμετρία της μηχανής και ~0,5 sec μετά να αρχίσεις να φρενάρεις και με το μπροστινό. Επίσης, για το μπροστινό, δεν τσαρουχώνουμε τη μενέτα, πιέζουμε ελεγχόμενα (σα να βάζεις προοδευτική δύναμη στα δάχτυλα, ελέγχοντάς τα καθόλη τη διάρκεια της πορείας τους- δε μπορώ να το πω διαφορετικά).
Εγώ, με αυτόν τον τρόπο, βλέπω αρκετή διαφορά από το να φρενάρω μόνο με το μπροστά. Γενικά, από όσο ξέρω, ιδανική δύναμη φρεναρίσματος είναι ~30% πίσω και 70% μπροστά. Μην εστιάσεις στο μπλοκάρισμα του πίσω τροχού, απλά "παίξε" με το πόσο δυνατά πατάς το μπροστά και το πίσω φρένο (συνδυαστικά) για να επιτύχεις το ταχύτερο φρενάρισμα.
Φαντάζομαι ότι το μηχανάκι που έχεις έχει πολύ καλά φρένα και μπορείς να το εμπιστευτείς.
Π.Σ. για το σχολείο δεν το συζητάω, απαραίτητο, έστω το αρχικό (0-300 pre-level). 180 ευρώ δεν είναι και τόσα πολλά, αξίζουν..
ktm640lc4
21/05/2007, 18:24
Αυτο το κανω. Παταω πρωτα το πισω και με ελαχιστη διαφορα στο χρονο παταω και το μπροστα. Δεν εστιαζω πισω, μπροστα ειναι ολο μου το μυαλο και προσπαθω να καταλαβω που θα μπλοκαρει.
Το εχασα μια μερα που εβρεχε πολυ και συρθηκα με μπλοκαρισμενο μπροστινο 2 μετρα. Το επανεφερα, μαλλον επανηλθε μονο του αλλα εγω χεστηκα. Απο εκεινη την μερα προσπαθω να μαθω το φρεναρισμα οσο πιο καλα γινεται.
Το μηχανακι δεν βυθιζεται, ή εστω δεν βυθιζεται οσο χρειαζομαι εγω για να καταλαβω, που τελειωσαν οι αναρτησεις και ξεκιναει το λαστιχο να τραβαει ζορια.
Τοσα χρονια εντουρο (crm 250, husqvarna 410 και πολλα αλλα, η παρεα εντουραδων στην χαλκιδα ειναι μεγαλη) και μετα μοταρντ νομιζα οτι βοηθανε. Τελικα ειναι μουφα.
Ειναι ενα εντελως αλλο πραγμα το SS. Θελει αλλο στησιμο αλλο κολπο. Που αν και το εχω ενα χρονο, δεν εχω μαθει τιποτα.
kiriakost
21/05/2007, 20:02
Τι να μάθεις ρε παλικάρι :) ... έχουμε δρόμους στην Ελλάδα για μηχανές άνω τον 250cc ????
Το κάθε κατιναριό , για να μην βουλώσει ο βόθρος πετάει τα νερά από το πλυντήριο το βραδύ στο δρόμο.
Ο κάθε μούχλας αγρότης, πρέπει να χάσει όλα τα λάδια από το αγροτικό του για να καταλάβει ότι δεν τα καίει ο κινητήρας !!! .... του φεύγουνε στο δρόμο !!
Επαρχιακό ατύχημα, Punto εναντίον 106 Rally .... κομμάτια παντού , λάδια παντού , η τροχαία γράφει το συμβάν , και η δημαρχεία δεν ενημερώνετε για να πλύνει το δρόμο ... ο μπάρμπα Μήτσος που είναι εκεί το σπίτι του, πετάει μια χούφτα πριονίδι , και άγιος ο θεός
Και μετά από όλα αυτά τα ωραία .... μιλάμε για σπορ οδηγική συμπεριφορά και φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης .. ???
Ξεχάστε τον κάθε ραλίστα , και το μότο GP , στους ελληνικούς δρόμους , χαλαρή οδήγηση , και καμιά γκαζιά , σε καμιά άδεια ευθεία .... αυτό είναι το μεγαλείο της Ελλάδας .. μέχρι εκεί είναι τα όρια . :(
Το λέει και ο νέος ΚΟΚ , 250cc +++ Max 130 Kmh .. :a55:
Το ss είναι το καλύτερο σχολείο γιατί μεγενθύνει τα λάθη σου (το έχουνε πει κι άλλοι, έχασα το κλόπιράιτ).
Μέχρι να πας σε σχολή διάβασε παρακάτω -αλλά να πας.
Καταρχήν κουλάρισε, βρες μια ερημιά και δοκίμαζε ένα ένα τα φρένα σου.
Στο μπροστινό βάλε όλα τα δάκτυλα πάνω και πάντα η αρχική πίεση να φροντίζεις να είναι ομαλή (σε κάθε φρενάρισμα), μετά όταν κατέβει (όσο λίγο κι αν κατέβει) η μπροστινή ανάρτηση, πάτα πιο δυνατά, και άμα φτάσεις σταδιακά και όχι με τη μία στο σημείο να μπλοκάρει για μερικούς πόντους (καλό είναι στην αρχή να δοκιμάσεις στο χώμα), τότε πάλι άφησε και ξαναπιάσε μαλακά το φρένο.
Είναι αρκετά δύσκολο να μπλοκάρεις το μπροστινό άμα δίνεις πίεση στα πέλματα των ποδιών, και φρενάρεις σε 3 στάδια όπως παραπάνω -το έντο μπορείς να το ξεχάσεις άμα φρενάρεις σωστά και έχεις το κώλο σχεδόν πάνω από τη σέλα όταν φρενάρεις, τουλάχιστον άμα δε πηγαίνεις με τριψήφιο αριθμό χιλιομέτρων και δε φρενάρεις ακαριαία (το ακαριαία σημαίνει ότι μπλοκάρει το φρένο πριν καν αρχίσει να δουλεύει η ανάρτηση).
Άμα είσαι ψύχραιμος και μαθαίνεις γρήγορα σε μια βδομάδα το μπροστινό σου φρένο θα σε φρενάρει πιο γρήγορα από ότι επιταχύνεις...
Το πίσω είναι συνήθως πιο χάλι, καθότι στα ss η αναλογία βάρους είναι πιο μεγάλη μπροστά παρά πίσω.
Κάνε μεμονωμένη εξάσκηση στο πίσω πάλι σιγά σιγά, και σταδιακά μέχρι να το μπλοκάρεις -η άσφαλτος δεν είναι χώμα, η βροχή και η γυαλί άσφαλτος θέλουν κι άλλη εξάσκηση, και ειδικά όταν αρχίζει να βρέχει ξέχνα τις ταχύτητες καί τις κλίσεις (μέχρι να ξεπλυθεί η γλίτσα, άμα έχεις βρόχινα λάστιχα ο κατασκευαστής σου λέει συνήθως τί μοίρες σου επιτρέπει).
Συνήθισε να φρενάρεις καί με τα δύο φρένα αργότερα (ειδικά στις ευθείες), στις στροφές καλό είναι να συνηθίσεις (πάλι αργότερα), να χαϊδεύεις το μπροστινό ελαφρά με δύο δάκτυλα που θα έχεις πάντα στο φρένο -άλλα δύο (είναι οδυνηρό στην αρχή) πρέπει να έχεις στο συμπλέκτη για να μπορείς να κάνεις ελιγμούς αποφυγής (με συμπλεκταρισμένο μηχανάκι και χωρίς φρένα, στρίβεις με γυροσκοπικό πολύ πιο γρήγορα). Το φρένο του κινητήρα άστο για αρχή γιατί θα χάνεις αβέρτα το πίσω μέχρι να blipάρεις σωστά. Να συνηθίσεις μεν να έχεις δύο δάκτυλα στο φρένο, αλλά πάντα να βάζεις και τα υπόλοιπα για να φρενάρεις δυνατά.
Και πού' σαι, είναι πάρα πολύ πιθανό να έχεις κρύα λάστιχα γι' αυτό να γλιστράει το πίσω στις στροφές, κάνε κάμποσα 8άρια με λίγη επιτάχυνση όταν ξεκινάς σε καμμιά ερημιά (παίζει και να φας κλήση άμα σε δεί στρουμφάκι, το νου σου), και ζέσταινε καλά τα λάστιχα και ειδικά σε βροχή ή το χειμώνα (τότε καταστρέφονται πιο γρήγορα, όταν τα ζορίζεις κρύα). Και πάντα με ανοιγώμενο γκάζι και χαλαρά χέρια στις στροφές.
Το χρώμα της ασφάλτου συχνά βοηθά να καταλάβεις πόσο γλυστράει (ειδικά στη βροχή ότι γυαλίζει είναι παγάκι), ενώ αυτά που σου λέει ο μπροστινός τροχός θα αρχίσεις να τα συνηθίζεις σιγά σιγά.
el_hymador
22/05/2007, 00:28
Οσες φορες εχασα μπροστινο δεν το καταλαβα παντως....ειδικα στο χωμα μου στοιχισε δυο μηνες δεμενο αριστερο χερι + 1 μηνα φυσιοθεραπεια ...
εμαθα οτι δεν πρεπει να φορτιζω ασκοπα λογω μ@λακι@ς το μπροστινο, το εφαρμοζω και εχω δει καποια βελτιωση. Τα υπολοιπα σε πιστα (οταν δεησω να παω) και με πληρη εξοπλισμο...ας μην στριβω καλα, θα το μαθουμε και αυτο σε μηκος χρονου...
γενικα αν δεν αισθανεσαι κατι οκ , μην μπεις στο τριπακι να το αποκωδικοποιησεις ντε και καλα...και στην τελικη να και αν μαθουμε να και αν δεν μαθουμε...ο αερας στην μαπα ειναι που μετραει..
ktm640lc4
22/05/2007, 01:12
Δεν εχετε αδικο παιδια. Σωστα. Θα δοκιμασω αυτα που γραφεις φιλε μου και θα δω πως μου καθονται. Αν το εχω ή οχι με τα συγκεκριμενα βηματα.
Πρεπει να μαθουμε. Μην το αφησουμε ετσι. Εγραψε ενας φιλος πιο πανω οτι δεν εχουμε δρομους για πανω απο 250αρι μηχανακι. Εχει δικιο αλλα στο οριακο φρεναρισμα σε ευθεια λεει να ξερεις ακριβως που θα σταματησεις. Ενα μετρο μπορει να σου σωσει την ζωη. (μακρια απο ολους μας). Γενικα, να μαθαινεις.
Τελικα δεν το γλυτωνω το σχολειο. Σημερα ελεγα να ποσταρω για καφε χαλκιδα μετα τις 5 που σχολαω. Να κερασω καφεδακι, με ανταλλαγμα γνωσεις.:look: Να δω πως μπαινουν και λοιπα. Δεν εκατσε. Καποια στιγμη θα κατσει.
Αυριο προς την δουλεια θα δοκιμασω κανα κολπο απο αυτα που εγραψες πιο πανω.
Κtm640 η αποψη μου ειναι οτι ηδη ξερεις και φρεναρεις μια χαρα αφου εχεις ενα χρονο τη μηχανη και εμπειρια απο προηγουμενες.Απλα ζητας πολλα απο τον εαυτο σου .Για ασφαλεια μη πονταρεις στο αν θα χασεις 1 2 μετρα απο το αριστο φρεναρισμα αλλα να οδηγας αμυντικα ωστε να μη το χρειαζεσαι.Γιατι στην πραξη πιο χρησιμο ειναι να μη μπλοκραει το μπροστινο απο το αν χαθουν 1,2 μετρα. Το σχολειο δεν μπορει να σου μαθει τιποτα σε αυτο το θεμα.
Υπαρχουν 2 παραμετροι που μπορεις να επηρρεασεις στη μηχανη που μπορει να σε βοηθησει να νοιωθεις περισσοτερη εμπιστοσυνη να φτανεις το μπροστινο στο οριο. Η μια παραμετρος ειναι να σφιξεις την αποσβεση επαναφορας στο πιρουνι αν ειναι πολυ μαλακο για να σου δωσει περισσοτερη αισθηση στην προσφυση του ελαστικου,θα χασεις ομως σε ανεση. Η αλλη παραμετρος εχει να κανει με πως το νοιωθεις μπροστα το 636 να ριχνει αρκετο βαρος μπροστα η οχι οπως ειναι στημενο. Αν δεν ριχνει θα εχεις λιγωτερη αισθηση αλλα περισσοτερη σταθεροτητα,δεν θα διπλωνει το τιμονι σε πιθανο μπλοκαρισμα , αν ριχνει θα εχεις περισσοτερη αισθηση για το οριο αλλα θα ειναι πιο ευκολο να διπλωσει αν μπλοκαρει. Οπως ανεφερες εκανες γλιστρημα 2 μετρα χωρις να πεσεις αυτο δειχνει οτι το 636 εχει σταθερο μπροστινο που δεν διπλωνει ευκολα οποτε σε παιρνει να μειωσεις την προφορτιση μπροστα ελατηριου μια στροφη
να πεσει περισσοτερο βαρος.Θα γινει πιο ευελικτο αλλα θα ξερεις τι γινεται στο μπροστινο λαστιχο περισσοτερο.
Runner Ducati
22/05/2007, 05:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από ktm640lc4
Οχι δεν λεω για στροφη. Για την ευθεια λεω. Απλη επιβραδυνση, η μοτο καθετα στο δρομο.
Απλα πριν με το κτμ θυμαμαι καταλαβαινα ακριβως που ηταν και τι εκανε το λαστιχο. Με αυτο δεν μπορω. Και ψαχνω να βρω τροπους να το καταλαβω. Θα μου πεις, αλλα μηχανακια, οκ.
Παταω το μπροστινο αλλα δεν ξερω σχεδον ποτέ, πότε θα μπλοκαρει. Το πισω ξερω.
Τεσπα μαλακια μου. Θα δοκιμασω αλλον τροπο.
:wave2:
ΛΟΙΠΟΝ... ΟΠΩΣ ΠΕΡΙΠΟΥ στα ειπαν παραπανω στα λεω και γω οπως τα εχω μαθει λιγο και δοκιμασει...
Καταρχας "κακως" εδωσες το KTM για κυκλοφορια και βολτες στους Ελληνικους δρομους... την πατησες... χοχοχο... :p :D :cool:
εδω εμεις φανατικοι ΝτουκατοΜονστεραδες και παμε σε λιγους μηνες για αγορα ημι-αγωνιστικου Supermoto δινοντας το αγαπημενο μου Monster που εχει και 70 αλογα... ο λογος? δεν ειναι οι σκατοδρομοι μας ουτε και οι πιστες μας (εκτος Σερρων) για αλλες μοτοσυκλετες εκτος απο Supermoto (και enduro) μοτοσυκλετες, οπου ειναι και πιο fun τελικα σε τετοιες συνθηκες... ασε που βρισκεις και καμια πιστουλα κοντα... εκτος ισως της εθνικης και αυτης ομως με τα ορια ταχυτητας και τις φωτογραφιες, αλλα και στο οδοστωμα εκει δεν ξερεις τι θα σε βρει με υψηλες ταχυτητες και τους αλλους χρηστες που κανουν και αυτοι οπως και εμεις οτι τους κατεβει στον δρομο... αλλωστε εχουμε περισσοτερα στροφιλικια απο εθνικη...
λογικο νομιζω ειναι το Ktm με τις μεγαλες διαδρομες αναρτησεων, με συμπιεσεις και αποσβεσεις στις αναρτησεις για πολυ πιο δυσκολες συνθηκες απο τα σαμαρακια και την γλυστερη ασφαλτο, αφου προερχεται απο χωματερα μηχανακια, και ποιοτικες αναρτησεις, και (ΒΑΣΙΚΟ) το μικροτερο βαρος να μπορεις να φρεναρεις πολυ καλυτερα στους περισσοτερους ΣΚΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ μας, και κυριως αυτα τα παραπανω να σου δινουν πολυ καλυτερη πληροφορηση και χρονο να αντιδρασης καλυτερα σε αυτες τις συνθηκες των δρομων μας μιας και εχουν και μεγαλος ευρος οι αναρτησεις για τους κυματιστους δρομους μας, αλλα και στο γλυστερο δρομο η απωλεια προσφυσης ερχεται πιο γλυκα και γραμμικα, βοηθα εστω και λιγο η θεση οδηγησης και το τιμονι...
το βαρυτερο τωρα μηχανακι που εχεις, με τις μικρες διαδρομες αναρτησεων (και συμπιεσεων-αποσβεσεων) μποκαρει πολυ πιο ευκολα τον τροχο του και με γρηγοροτερη αντιδραση πλεον σε οχι καλη η και μετρια ασφαλτο απο προσφυση και σαμαρακια, και τα ορια του ειναι μικροτερα και ερχονται γρηγοροτερα σε τετοιο περιβαλον των δρομων μας, αρα και οι αντιδρασεις σου πρεπει να ειναι πιο γρηγορες... μαθημενος αλλιως τοσα χρονια τωρα δεν σου καθονται καλα ολα αυτα γιατι τωρα χρειαζεσαι προπονηση και συνεχη εκπαιδευση πλεον γιατι αυτο δεν ειναι παιχνιδι οπως ενα ελαφρυτερο supermoto, η εντουρακι πχ, και πιο δυσκολο στον ελεγχο του για σενα (και οχι μονο για σενα αλλα για ολους μας), οπως εχεις μαθει μεχρι τωρα εννοειται (συμφωνα με τα παραπανω)...
πρεπει να προπονηθεις σε ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΗ ασφαλτο, και οχι σε μετρια η κατω του μετριου, ωστε να νιωθεις καλυτερα και εσυ και να εισαι σιγουρα και πιο ασφαλης...
πηγαινε σε ενα νετο μερος με ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ασφαλτο χωρις κινηση και εμποδια δεξια αριστερα, για ασφαλεια, και με εξοπλισμο κρανος, φορμα, μποτες κλπ, η εστω κρανος μποτες μπουφαν γαντια κλπ... και κανε δοκιμες απο τα 70-80 χλμ να φρεναρεις εχοντας σφιξει τα ποδια σου στο ρεζερβουαρ και οχι να φορτιζεις πολυ τα κλιπον, ξεκινα με το κλασσικο λιγο φρενο πισω για να εχει ισορροπια η μοτοσυκλετα και μετα (αυτο με διαφορα κατω του δευτερολεπτου) ξεκινα ΔΥΝΑΤΟ και γρηγορο αλλα γραμμικο φρεναρισμα (οχι ακαριαιο) μπροστα σε βαθμο μεχρι να νιωσεις να μπλοκαρει ΛΙΓΟ το μπροστινο, παντα σε εντελως ορθια θεση η μοτοσυκλετα, με 70-80 χλμ και να μπλοκαρει για λιγο μην φοβασαι δεν προκειται να πεσεις, αλλωστε αυτο ειναι το νοημα, να μαθεις να ελεγχεις το μπλοκαρισμα χωρις να φοβασαι... μετα απλα ασε λιγο στιγμιαια την μανετα οσο να νιωσεις οτι δεν ειναι πια μπροκαρισμενος το τροχος και συνεχεισε το φρεναρισμα παλι πολυ δυνατα αλλα γραμμικα ξανα (οχι ακαριαια δαγκωμα την μανετα ετσι?), συνεχομενα μεχρι να μπλοκαρει λιγο παλι, αστο στιγμιαια και συνεχεισε τα φρενα μεχρι να σταματησει εντελως, δυνατα ομως μεχρι τελους με την ιδια διαδικασια... ΟΛΑ ΑΥΤΑ τα λεω για να προσαρμοστεις στο μπλοκαρισμα και το απεμλποκαρισμα και να αποκτησεις την αισθηση των φρενων σου... ΜΗΝ φοβασαι, σε πολυ καλη ασφαλτο και σε εντελως ορθια θεση δεν πεφτεις με 80 πχ χλμ/ωρα... επισης βαλε εναν στοχο μετα τα φρεναρισματα οπου θα εχεις προσαρμποστει απο τον φοβο του μπροκαρισματος, βαλε ενα σημειο εκκινησης του φρεναρισματος και μετα οταν προσαρμοστεις, απο το ιδιο σημειο εκκινησης φρεναρισματος αρχισε να μειωνεις την αποσταση κινητοποιησης... με τον καιρο... ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΑΙ σε πολυ καλη ασφαλτο και ορθια θεση με 70 χλμ ταχυτητα... (καλα μη δαγκωσεις και την μανετα και πας σας τον Gibernau :lol: )...
παντως σε χαλια ασφαλτο, δεν παιζουν τα ταπα φρενα... γλυστραει και πας σουρνοντας η και πεφτεις, θελει να αφηνεις μεγαλυτερα περιθωρια σε αποσταση απο οσα ειχες μαθει μεχρι τωρα για ασφαλειας ωστε να εχεις χρονο να αντιδρασεις με ασφαλεια... και σιγα σιγα με τον καιρο θα προσαρμοστεις... αλλα την ασφαλεια στα λιγα χιλιομετρα ελεγχου στα φρενα, πχ πολη κλπ που ειχες με ενα ελαφρυτερο supermoto δεν θα την εχεις ξανα σε αυτο το βαθμο πια ετσι και αλλιως... ;) :lol:
ktm640lc4
22/05/2007, 10:11
Καταρχην καλημερα και ευχαριστω για τις απαντησεις παιδια.
Το προβλημα μου δεν ειναι το οριακο φρεναρισμα δεν ψαχνω το μετρο απλα νομιζω οτι το μηχανακι δεν το εχω και δεν θα το εχω ποτε. Πραγμα που με στεναχωρει φυσικα. Σαν λαθος επιλογη τελικα.
Το γουσταρω πολυ μου αρεσει αλλα δεν... Το εδωσα σε ενα φιλο και μου λεει εστριψα και μπηκα μια χαρα σε σημειο που παραλιγο να ξυσω μαρσπιε. Στην αττικη οδο. Λεω τι σκατα...
Παλια με το 640 κυνηγιομουνα στον αγιο με SS. Τα οποια εξυναν στις στροφες. Αυτο το λεω οχι για να δειξω οτι ειμαι πιλοτος, καθε αλλο, απλα νομιζα οτι δεν θα δυσκολευτω τοσο με αυτο.
Δεν μου εμπνεει ασφαλεια το συνολο. Λεω να βαλω γομα πιο μαλακη μηπως ετσι καταφερω κατι καλυτερο. Ακομα και τωρα στην βροχη ειχα τον νου μου να μαθω. Να δω πως στριβει πως φρεναρει.
Οι αισθησεις τσιτα να ακουσω το μηχανακι. Θεωρω οτι πρεπει να υπαρχει εξελιξη στην οδηγηση και τωρα ειμαι στασιμος και μου την δινει.
Οτι μου γραψατε θα γινει πραξη αυτες τις μερες. Θα δοκιμασω τα παντα. Για να δουμε. Σας κουρασα το ξερω.
Υπομονη θα μαθω...:) :wave2:
Runner Ducati
22/05/2007, 10:44
Αρχικά δημιουργήθηκε από ktm640lc4
Σαν λαθος επιλογη τελικα.
Το γουσταρω πολυ μου αρεσει αλλα δεν...
Παλια με το 640 κυνηγιομουνα στον αγιο με SS. Τα οποια εξυναν στις στροφες. Αυτο το λεω οχι για να δειξω οτι ειμαι πιλοτος, καθε αλλο, απλα νομιζα οτι δεν θα δυσκολευτω τοσο με αυτο.
Υπομονη θα μαθω...:) :wave2:
Ξεκιναω αναποδα, παμε απο το τελευταιο, ακριβως, θελει υπομονη, προπονηση, και ΠΟΛΛΗ ΠΙΣΤΑ, γιατι ενα τετοιο μηχανακι ειναι κυριως για πιστα, οκ και για κανα στροφιλικι αλλα με συνεση γιατι δεν εχουμε και δρομους τις προκοπης... παντα με προσοχη και δεν χωρανε εγωισμοι σε αυτα... παντως οτι ειναι να μαθεις καντο σε πιστα και οχι σε δρομο... στον δρομο ποναει και κοστιζει πολυ η εκμαθηση εαν κατσει λαθος εκτιμηση η' στραβη...
λογικο ειναι να παιζεις με τα SS στον Αγιο εαν εισαι με SM εκει μεσα, ειναι παιχνιδι μοτοσυκλετα και το καταλληλο μηχανακι μιας και ειναι φτιαγμενο γιαυτη την δουλεια... και λογο μικροτερου βαρους και φιλοσοφιας κατασκευης ειναι πανευκολα στην σπορ οδηγηση και πετυχαινουν πολλα με μικροτερη προσπαθεια και μεγαλυτερη ασφαλεια σε τετοιες διαδρομες μιας και συγχωρουν πολυ περισσοτερα απο ενα SS, ειδικα εαν μιλαμε για καποιο sm της προκοπης...
αλλα μην απογοητευεσαι, για τα δυο παραπανω υσχυει το πρωτο, δωστου χρονο και πολυ δουλεια, δεν ειναι μονοκυλινδρο SM αυτο... και εαν τελικα δεις οτι δεν σου βγαινει και τι εγινε?... μια εμπειρα ηταν και δεν παει ποτε χαμενη για να ξερεις και στο μελλον τι περισσοτερο θελεις και με τι περνας καλυτερα εσυ...
καλες βολτες και τα υπολοιπα θα τα βρεις μονος σου...
:beer:
project.breeze
22/05/2007, 11:52
Εγώ νομίζω απλά πως δεν χρειάζεται να φτάνουμε στα όρια μας και ίσως και στα όρια της μηχανής σε δημόσιους δρόμους,κοντά στο όριο τα πράγματα εξελίσονται ακαριαία και δεν μένουν συνήθως περιθώρια αντίδρασης...
Kαι εγώ νομίζω ότι όποιος δε ξέρει επακριβώς πως φρενάρει το μηχανάκι του είναι επικίνδυνος καί για τον ίδιο αλλά καί για τους άλλους -που σημαίνει ότι πρέπει να μάθεις να φρενάρεις παντού και όχι μόνο σε καλή άσφαλτο.
Τα ωραία που ακούω για αλλαγές στη γεωμετρία κατά καιρούς -και ειδικά άμα το κάνεις μόνος σου-, είναι και αυτά επικίνδυνα, ειδικά άμα δε ξέρεις τι κάνεις ή τί σου φταίει.
Σωστή θέση του σώματος, ανάγνωση του δρόμου, και χειρισμό της μοτοσυκλέτας (που καί αυτά επηρεάζουν τα φρένα σου) δε μπορώ να σου δείξω εγώ -ούτε εκπαιδευτής είμαι ούτε τίποτα. Οι ειδικές σχολές μπορούν.
Από τη στιγμή όμως που κάνεις κάποια πράγματα σωστά, κάθε μέρα βελτιώνεσαι.
Το ότι έχεις μια καλή ιδέα του πως φρενάρεις σε διάφορες συνθήκες δε σημαίνει ότι πας τάπα παντού, σημαίνει ότι άμα χρειαστεί όταν σου βγεί κάποιος έχεις περισσότερες πιθανότητες να φρενάρεις σωστά -και ειδικά όταν δέν σε πανικοβάλλει το μπλοκάρισμα των τροχών σου.
dirtbird
22/05/2007, 22:50
Xωρίς να έχω διαβάσει τα περισσότερα posts .....
τίθεται το ερώτημα....
γιατί να το καταλάβεις αφού έτσι κι αλλιώς θα το χάσεις? :confused: :confused:
Τώρα αν ο τίτλος ήταν -περίπου- 'Πως γλυτώνεις το μπροστινό όταν καταλαβαίνεις ότι πας να το χάσεις'.......:lol: :lol: :beer: :wave2:
ktm640lc4
22/05/2007, 23:43
Χτυπα ξυλο ρε παναγια μου.......:D
Απλα θελω να βελτιωθω στο φρεναρισμα, το σουκου θα παω αγιο τελικα. Εκει θα γινουν οι δοκιμες.
Αν κατσει και γουσταρει κανεις σας παμε και μαζι. :wave2: :beer: :beer:
Nikoskazer2000
23/05/2007, 02:25
Αρχικά δημιουργήθηκε από kiriakost
Τι να μάθεις ρε παλικάρι :) ... έχουμε δρόμους στην Ελλάδα για μηχανές άνω τον 250cc ????
Το κάθε κατιναριό , για να μην βουλώσει ο βόθρος πετάει τα νερά από το πλυντήριο το βραδύ στο δρόμο.
Ο κάθε μούχλας αγρότης, πρέπει να χάσει όλα τα λάδια από το αγροτικό του για να καταλάβει ότι δεν τα καίει ο κινητήρας !!! .... του φεύγουνε στο δρόμο !!
Επαρχιακό ατύχημα, Punto εναντίον 106 Rally .... κομμάτια παντού , λάδια παντού , η τροχαία γράφει το συμβάν , και η δημαρχεία δεν ενημερώνετε για να πλύνει το δρόμο ... ο μπάρμπα Μήτσος που είναι εκεί το σπίτι του, πετάει μια χούφτα πριονίδι , και άγιος ο θεός
Και μετά από όλα αυτά τα ωραία .... μιλάμε για σπορ οδηγική συμπεριφορά και φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης .. ???
Ξεχάστε τον κάθε ραλίστα , και το μότο GP , στους ελληνικούς δρόμους , χαλαρή οδήγηση , και καμιά γκαζιά , σε καμιά άδεια ευθεία .... αυτό είναι το μεγαλείο της Ελλάδας .. μέχρι εκεί είναι τα όρια . :(
Το λέει και ο νέος ΚΟΚ , 250cc +++ Max 130 Kmh .. :a55:
+1
Nikoskazer2000
23/05/2007, 02:48
Λοιπόν ktm640lc4,
Αυτό που ζητάς δεν έχει απάντηση γιατί δεν είναι (οπως προείπαν και πολλοί) "παω απο το Α στο Β κι' απο το Β στο Γ".
Το πλαίσιο, η ανάρτηση και τα φρένα σου είναι άριστα και έχουν εκπληκτικές δυνατότητες μέσα στην πίστα! Το θέμα είναι οτι στους δημόσιους δρόμους που η άσφαλτος δεν είναι ακριβώς και το black top που λένε οι Αμερικάνοι θέλει ΠΟΛΥ προσοχή το πως θα φρενάρεις με το συγκεκριμένο μηχανάκι καθώς ο κάθε δρόμος θα έχει διαφορετικό ποσοστό πρόσφυσης σε αντίθεση με την πίστα που είναι (σχεδόν) πάντοτε η ίδια και απο τα πολλά γυρολόγια κατανοείς το πόσο μπορείς να πιέσεις τα φρένα σου πριν το μοιραίο (το οποίο λόγω καλής πρόσφυσης διορθώνεται, συνήθως, αναίμακτα).
Με τον καιρό θα αποκτήσεις εμπειρία (αναίμακτα σου εύχομαι) γύρω απο τους δρομολόγια που κάνεις και θα προβλέπεις ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ το "γλύστριμα". Απο σιγά-σιγά και με ρέγουλα...
Να θυμάσαι οτι το 636 δεν συνχωρεί τα λάθη που θα έκανες με το ktm! Άλλο το ενα κι' αλλο το αλλο :look: .
Βασικά πρέπει να μάθεις να "διαβάζεις" την ποιότητα του δρόμου στην κάθε στιγμή που τον διέπεις (πω πω τι είπα πάλι ο φούστης :smokin: ).
Δηλαδή μπορεί π.χ τη μια στιγμή να περνάς τον Α δρόμο και με πίεση 40% στη μανέτα και 15% στο ποδόφρενο να φτάνεις σε πλήρη στάση χωρίς να μπλοκάρει κανείς τροχός και μπορεί κάποια αλλη μέρα να περνάς τον ίδιο δρόμο και με τα ίδια ή και λιγότερα ποσοστά πίεσης να το χάσεις και να λες "γιατί ρε γμτ. αφου φρέναρα οπως πάντα" (βλ. σκόνη απο νοτιά καιρό, γλύτσα μετά απο βροχή, αμα είσαι στο ψηλά στο βουνό να γκριζάρει ο δρόμος και να είναι ΠΑΓΟΣ!!! :cry: κ.τ.λ)
Ελπίζω να βοήθησα.
:wave2:
karamoto
23/05/2007, 10:23
Αρχικά δημιουργήθηκε από ktm640lc4
Χτυπα ξυλο ρε παναγια μου.......:D
Απλα θελω να βελτιωθω στο φρεναρισμα, το σουκου θα παω αγιο τελικα. Εκει θα γινουν οι δοκιμες.
Αν κατσει και γουσταρει κανεις σας παμε και μαζι. :wave2: :beer: :beer:
Φίλε ktm640lc4 από ότι είδα και σε άλλα ποστ σου μέχρι τώρα το κυκλοφορείς μόνο στην πόλη. Η άσφαλτος στην πόλη είναι τόσο άθλια που προφανώς δύσκολα θα εμπιστευτείς ένα μηχανάκι που δεν είναι φτιαγμένο για να γλιστράει (το αντίθετο από τα motard).
Για φρενάρισμα η δική μου συνταγή ήταν η εξής: Πηγαίνεις σε μια τεράστια ευθεία χωρίς καθόλου κίνηση και κάνεις δοκιμές μέχρι να μπλοκάρεις. Προτίμησε δρόμο με μέτρια πρόσφυση και πολύ μικρή ταχύτητα. Και αν δοκιμάζεις μπλοκάρισμα μπροστινού μην αγγίζεις το πίσω. Αν μπλοκάρουν και οι δύο πέφτεις ακαριαία. Αν μπλοκάρει ο μπροστινός σε απόλυτη ευθεία και το αφήσεις αμέσως θα το σώσεις. Δοκίμασε να βάλεις και τις αποσβέσεις σου στο πιο μαλακό. Αυτό σε μέτρια-κακή άσφαλτο βοηθάει.
Πάντως επειδή από ότι φαίνεται έχεις εμπειρία μάλλον απλά το έχεις πάρει από φόβο. Για να χαλαρώσεις απλά κάνε βόλτες σε διαδρομές για τις οποίες η μηχανή σου είναι φτιαγμένη και όχι μέσα στην πόλη. Δεν νομίζω να χρειαστεί τίποτα άλλο. Άμα δε πας πίστα θα σου έρθουν όλα σε μια μέρα.
ktm640lc4
23/05/2007, 13:32
Καλα το εγραψες. Οντως μερικες φορες ακομα με πιανω να γερνω απο την αλλη μερια (motard) και το διορθωνω στο καπακι. Κακο πραγμα το συνηθειο....
Πιστα πρεπει να μπω οποσδηποτε. Ειναι κατι που φοβαμαι και γενικα οτι φοβαμαι προσπαθω να το κανω για να το ξεπερασω.
Το μηχανακι δεν εχει φτιαχτει να γλυστραει οντως. Πραγμα που εκανα με το 640 για πλακα και εσκεμμενα.
Περιμενω πως και πως το σουκου για αγιο. Δεν παει αλλο το μηχανακι πρεπει να το βγαλω και πιο εξω. Εκει σιγουρα κατι θα μαθω παραπανω απο το πειραιας - νεος κοσμος...
Ισως την κανω μετα για καμια λειβαδεια. Εχει κατι καλες στροφες κατα κει αν δεν κανω λαθος.
Λοιπον η ονομασια του ποστ ειναι για τα μπαζα....
Γραφεις για μπροστινο και νομιζουμε οτι μιλας για πλαγιασμα.....
Βαλε τουλαχιστον "απο φρενο"
2ον σε τρωει ο κολος σου να φας τουμπα.........
Και αφου σε τρωει αρκετα.......
Και εχεις εντονη καυλα να κανεις μαλακιουλες...........
Η καλητερη δοκιμη ειναι να μαθεις σε γλιστερη ασφαλτο, ασε τον runner να λεει πιστες και αλλα....
Αυτος ειναι αλλο Level απο μονος του.
Καθημερινα κανω προπονηση σε αυτο που θες να μαθεις με το scooter μου στην Στρατηγου Καλαρη στα Πατησια, (μην αρχισουν οι πουριτανοι τις λεξεις καγκουριες.....)
Εχει πλακα αλλα αμα δεν εισαι γνωστης,αν δεν αφησεις την μανετα γρηγορα τρως συρσιμο.
Μετα απο αυτο οταν το κανεις για πλακα 10 φορες, εισαι ΟΚ.
ktm640lc4
28/05/2007, 19:15
Eχεις δικιο, λαθος μου.
Οι δοκιμες εγιναν, χτες το πρωι, στον αγιο. Και φρενα και στροφες....
ασφαλη συμπερασματα δεν βγηκαν...........ειδωμεν στο προσεχες μελλον..
:beer: :wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από anco
Λοιπον η ονομασια του ποστ ειναι για τα μπαζα.....
siga re kake
Αρχικά δημιουργήθηκε από ktm640lc4
Eχεις δικιο, λαθος μου.
Οι δοκιμες εγιναν, χτες το πρωι, στον αγιο. Και φρενα και στροφες....
ασφαλη συμπερασματα δεν βγηκαν...........ειδωμεν στο προσεχες μελλον..
:beer: :wave2:
εαν ειναι καλη η ασφαλτος παει για endo συνηθως.
Αρχικά δημιουργήθηκε από KaTaNaS
siga re kake
Σεμνα.....
:wave2:
blueblack
28/05/2007, 21:11
Αρχικά δημιουργήθηκε από ktm640lc4
Καλα το εγραψες. Οντως μερικες φορες ακομα με πιανω να γερνω απο την αλλη μερια (motard) και το διορθωνω στο καπακι. Κακο πραγμα το συνηθειο....
Πιστα πρεπει να μπω οποσδηποτε. Ειναι κατι που φοβαμαι και γενικα οτι φοβαμαι προσπαθω να το κανω για να το ξεπερασω.
Το μηχανακι δεν εχει φτιαχτει να γλυστραει οντως. Πραγμα που εκανα με το 640 για πλακα και εσκεμμενα.
Περιμενω πως και πως το σουκου για αγιο. Δεν παει αλλο το μηχανακι πρεπει να το βγαλω και πιο εξω. Εκει σιγουρα κατι θα μαθω παραπανω απο το πειραιας - νεος κοσμος...
Ισως την κανω μετα για καμια λειβαδεια. Εχει κατι καλες στροφες κατα κει αν δεν κανω λαθος.
ΛΕΒΕΝΤΗ ΜΟΥ........ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙΣ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙΣ
Όλα αύτά πού σού πρότειναν οί φίλοι τού forum........μία είναι ή λύση....
ΑΛΛΑΞΤΗΝ...........ΚΑΙ ΠΑΡΕ ΜΙΑ ΜΕ ABS......!!!!!!!!!!!
Άλλιώς δύσκολα τά πράμματα..........
Θά σού πώ καί έγώ τήν ταπεινή μου γνώμη
Οί ταρζανιές πού έκανες μέ τό έντουροειδές είναι άλλου είδους καί άλλου
έπιπέδου....!!!!!!!
ΜΕΓΑ ΛΑΘΟΣ...........ή άποψη σου ότι δέν κέρδισες τίποτε μέ τήν άσχολία σου
μέ τό χώμα,όταν σέ σώσει τότε ίσως τό καταλάβεις....!!!!!!!!
Άν γλίστρησε τό μπροστινό μπλοκαρισμένο 2 μέτρα καί δέν έπεσες........
ΕΙΣΑΙ ΠΟΛΥ ΤΥΧΕΡΟΣ..........καί μήν τό ξαναπροσπαθήσεις...
Όπως είπε καί κάποιος φίλος σέ αύτά τά μηχανάκια ..ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ....
προειδοποίηση,άν άρχίσεις καί φεύγεις είναι πολύ δύσκολο μετά νά σταθείς
όρθιος όπότε αύτά τά όρια πού ψάχνεις μέ τόν τρόπο πού θές θά έλεγα
νά τά ξεχάσεις.........
Έπειτα είναι όλα τόσο ρευστά, πού τί νά πούμε καί πώς....????
Δρόμος,συνθήκες,κλ.π.κ.λ.π......
Άν θές πάντως νά έχεις πιθανότητες νά σταθείς όρθιος σέ φρενάρισμα
πανικού........
ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ZIREUS..............
ΞΕΧΝΑ ΤΗΝ ΧΟΥΦΤΑ.........!!!!!!!!!!!!!έκτός άν δέν τό κατάλαβα καλά.........
Πάντα τό ένα δάκτυλο ή το πολύ τά δύο στή μανέττα τού φρένου.....!!!!
Τό φρενάρισμα πανικού κάποια στιγμή ...ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΓΛΥΤΩΣΕΙΣ..........
Μέ τό ένα ή τά δύο δάχτυλα στή μανέττα έχεις πολύ περισσότερες
πιθανότητες νά σταθείς όρθιος..........
Τό φρενάρισμα ,κατά τήν άποψη μου πάντα ,είναι μιά πολύ σύνθετη ίστορία πού στό δρόμο
δέν μαθαίνεται άπό κανένα σχολείο παρά μόνο άπό τήν πείρα τών χιλιομέτρων πού έχεις γράψει
Άν λοιπόν γνωρίζεις τά βασικά ,πάρε τό μηχανάκι σου καί καλές βόλτες καί άν πάλι σέ φοβίζει
γιά τόν όποιονδήποτε λόγο ,τότε..............
ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ ΕΓΩΙΣΜΟΙ.............βρές κάτι άλλο πού θά τό κατέχεις όσο πιό πολύ γίνεται....!!!!
Καί προσοχή ......ΠΑΝΤΑ ΔΥΟ ΤΡΙΑ ΚΛΙΚ...........ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΙΑ ΜΑΣ.....!!!!!!!!!!
Ή ζωή είναι πολύ γλυκειά.........!!!!!!!!!!!!!
Γιά νά χαιρόμαστε τίς βόλτες μας.....!!!!!!!!!!
:wave2:
Σε μια μέρα δε βγάζεις συμπεράσματα.
Όποιος έχει φρενάρει σωστά σε ψιλοκαλή άσφαλτο με ss ξέρει ότι δύο δάχτυλα δέν φτάνουν -εκτός άμα έχεις τους απύθμενους μυώνες μου. :lol:
Το έντο είναι μακρυά άμα βάζεις πίεση στα μαρσπιέ και έχεις λυγισμένα χέρια (και φρενάρεις σωστά).
anco, πιές ένα μίλκο γιατί όλο αηδίες κάθεσαι και λες τελευταία εδώ (πολλοί θα φοβούνται το έντο με αποτέλεσμα να μή φρενάρουν καν άμα σε ακούνε).
Βάζωντας τη κατάλληλη ταχύτητα στις κατάλληλες συνθήκες τα φρένα πάντα είναι αρκετά -άρα είναι πιο σημαντικό το να εκτιμάς καλύτερα τις συνθήκες και ειδικά στο δρόμο.
Είναι καλό να μάθεις να αντιδράς σωστά στο μπλοκάρισμα, και αυτό γίνεται αναίμακτα στο χώμα με λίγα.
Υπάρχουν άνθρωποι που χωρίς να φταίνε διαβάζουν ή ακούνε κάτι 1000 φορές και το κάνουν λάθος συνέχεια, οι εκπαιδευτές είναι η λύση.
Όποιος νομίζει ότι οι μηχανές (ειδικά τα ss) είναι μόνο θέμα καύλας και ταχύτητας, και όχι κυρίως καύλας λόγω ελέγχου και ακρίβειας (και τέλος ταχύτητας) είναι βαθειά νυχτωμένος και ελπίζω να ωριμάσει εγκαίρως.
blueblack
28/05/2007, 22:03
ΡΕ ΣΥ.........ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΤΩΡΑ........ΧΟΥΦΤΩΝΕΙΣ ΤΗ ΜΑΝΕΤΤΑ...???????
Μόνο στο βεσπάκι τό κάνω......!!!!!!!!!!!
:wave2:
ktm640lc4
29/05/2007, 09:29
Kαλημερα. Λοιπον εγιναν καποια πραγματα στον αγιο. Νορμαλ ομως, γιατι ειχε και γιορτη και γινοταν Ο χαμος την κυριακη.
Αλλαξα μηχανακι γιατι μου αρεσε και γιατι ηθελα καποια στιγμη να δω και αυτα τα SS τι κανουν στο δρομο. Επισης με φοβιζαν παντα. Οποτε ενας τροπος να ξορκισω το κακο ηταν να αγορασω ενα τετοιο.
Τελικα βλεπω οτι μου αρεσει, απλα θελει πολυ δουλεια. Δεν με ενδιαφερουν οι τελικες, το στριψιμο με ενδιαφερει.
Στον αγιο τωρα:......... Επερνα τις στροφες με κολο στην σελα και πλαγιαζα ολο και πιο πολυ. Οποτε λεω οκ, τωρα θα βγαλω κολο, στην πρωτη στροφη εχασα το πισω αλλα το εχασα τοσο γλυκα που κρατησα το γκαζι ανοιχτο (εκλεισα λιγο, οχι ολο) και τελικα ηρθε παλι. Ξανα ο κολος εξω και παλι το χανω. Κατι λαθος κανω και θελει διορθωμα.
Επισης δεν μου δινει την αισθηση του τι κανουν τα λαστιχα οταν ειμαι εξω απο την μηχανη. Οταν ειμαι πανω καταλαβαινω καλυτερα. Την διαδρομη την ευχαριστηθηκα, δεν εχασα το μπροστινο απο φρενα αν και ημουν σχεδον οριακα πριν την στροφη (φρεναρω παντα οριακα, παντα το εκανα, γιαυτο ισως και εχω μια μανια με το φρεναρισμα) οποτε θεωρω οτι στο φρεναρισμα εμαθα κατι.........
Με περασαν και μερικα SS και προσπαθουσα να δω γραμμες και στησιμο. Μερικα τα εκανα αλλα οχι.
Το συμπερασμα ειναι οτι μου αρεσει πολυ το μηχανακι και θελω να το μαθω. Οχι στον αγιο φυσικα αλλα μεσα σε μια πιστα. Το ψαχνω......
Y.Γ. Oσο για τα 2 μετρα που εχασα το μπροστινο ναι, ημουνα ΠΟΛΥ τυχερος. Με βροχη κιολας. Αφου ειχα μπει στην διαδικασια να σκεφτομαι ΠΩΣ θα πεσω και ωχ το εσπασα το μηχανακι. Η αισθηση που μου εδωσε οταν αφησα το φρενο ηταν σαν ενα χερι να ηρθε να επιασε το μηχανακι και το εβαλε καθετα στο δρομο. Απιθανο.....
Αρχικά δημιουργήθηκε από ktm640lc4
μου αρεσει πολυ το μηχανακι και θελω να το μαθω. Οχι στον αγιο φυσικα αλλα σε μια πιστα μεσα . Το ψαχνω......
epeigontws!
Αρχικά δημιουργήθηκε από iriniaa
ΡΕ ΣΥ.........ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΤΩΡΑ........ΧΟΥΦΤΩΝΕΙΣ ΤΗ ΜΑΝΕΤΤΑ...???????
Μόνο στο βεσπάκι τό κάνω......!!!!!!!!!!!
:wave2:
Δεν είναι χούφτωμα, το έχω ξαναπεί παραπάνω τι κάνω, πρώτα μαλακά ώσπου να κατέβει η μπροστινή ανάρτηση (όσο λίγο κι αν κατέβει), και μετά δυνατά -όσο σε παίρνει και ανάλογα το που είσαι.
Τα σωστά φρένα με σώσανε 3 φορές φέτος ήδη εδώ στο επαρχία που η άσφαλτος είναι μεν ψιλοκαλή, αλλά παίζουν περίεργα τύπου κουτί διαγώνια στη μέση του πουθενά (μετά από τυφλή στροφή), χώμα και υγρά στο δρόμο, και τετράποδα (δεν τα πατάω πια) κλπ -και μία πέρυσι που μου βγήκε στην Αθήνα μία ενώ είμουνα σε λεωφόρο -παρόλο που με γρατζούνισε, τα φρένα κάνανε τη δουλειά τους παρά το ψιλομπλοκάρισμα.
Επειδή οδηγάτε μερικοί σε παγοδρόμια δέ σημαίνει ότι τα ss δεν φρενάρουν καλά -ο μόνος τρόπος για να δείτε πόσο καλά φρενάρουν είναι να ελέγχετε το μπλοκάρισμα στις συνθήκες που οδηγάτε και με όρθιο μηχανάκι πάντα να κάνετε εξάσκηση στο να αφήνετε και να ξαναπιάνετε τα φρένα άμα μπλοκάρουν -ξεχάστε στα ss το blipάρισμα και ταυτόχρονο κατέβασμα ταχυτήτων όταν μαθαίνετε τα φρένα πανικού. Αυτά που είπε ο runner ισχύουν, οφείλετε να κάνετε δοκιμές όμως πρώτα για να μή χέζεστε όταν τύχει και μπλοκάρει το μπροστινό, και μετά σε καλύτερη άσφαλτο να δείτε τί φρένα κουβαλάτε στη πραγματικότητα.
Όταν έχετε αρκετή εμπειρία και ξέρετε πού και πότε μπλοκάρουν μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε σε λιγότερο βαθμό ώστε να μην έχετε απώλειες πρόσφυσης -οι περισσότεροι όμως χέζονται είτε ότι θα τους κάτσει έντο, είτε ότι θα τους μπλοκάρει το μπροστινό και απλά ΔΕΝ φρενάρουν αρκετά (άμα τύχει και μπλοκάρει το μπροστινό για ελάχιστο χρόνο δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου, αρκεί η μηχανή να είναι όρθια και να μη πανικοβληθείς).
Τα ss διορθώνουν άψογα σε ευθεία συνήθως λόγω κατασκευής αλλά σε στροφές με πολλά το highside ή το lowside είναι δίπλα άμα κάνεις λάθη ή δε ξέρεις με πόσα μπαίνεις και πόσα αντέχει η μηχανή.
ktm640lc4, τα άλλα που λες (πχ χάσιμο του πίσω σε στροφή) έχουν να κάνουν καί με σένα καί με το μηχανάκι (αλλά κυρίως με εσένα).
Υπάρχουνε αρκετά τόπικς εδώ για να ξεκινήσεις, αλλά θέλει κάποιο χρόνο για εξοικείωση, και σταδιακό ανέβασμα του ρυθμού για να έχεις αποτελέσματα. -παρόλο που στρίβω με σχετικό τρόπο χρόνια και με διάφορα μηχανάκια, ακόμα μαθαίνω και γω και ο μόνος λόγος που δεν στολίζω συχνά γκρέμνα και κουτιά είναι η σωστή επιλογή συνθηκών. Η ταχύτητα πρέπει να είναι σε δεύτερη μοίρα.
Αντί να φρενάρεις οριακά (άσε που έτσι είναι πιο εύκολο να έχεις προβλήματα στο δρόμο, και ειδικά άμα ψάχνεις αγωνιστικές χαζογραμμές και οριακά φρένα μέσα στη στροφή όπως πχ στις πίστες), προτείνω να διαβάσεις το ποστ του ρυθμού, και να αρχίσεις από κει, και μετά τα διάφορα σχετικά της Οδήγησης.
Το πόσο καλός (και ζωντανός) αναβάτης είσαι έχει να κάνει όμως περισσότερο με άλλα πράγματα, πχ δες τις πρώτες 4 σελίδες της Οδήγησης για να πάρεις μια ιδέα τί εννοώ.
Ειδικά για την οδηγική σου τεχνική κατάρτιση, ψάξου με κάνα CSS, οι εκπαιδευτές εκεί μόνο διαβάζουν τα λάθη σου αρκετά εύκολα και ξέρουν τι να σου δείξουν για να τα ξεπεράσεις, εδώ όλοι κουλομαρίες είναι ή στη καλύτερη δεν είναι μάντεις για να ξέρουν που είσαι λάθος -no offence, αλλά αυτό βγαίνει από τα φόρα γενικά.
Δες και ασχολήσου με αυτά που λέει ο Code (στα βιβλία του πχ, και στα άρθρα του στα έξω φόρα), και ο Ibbot -πχ σε ένα σχετικό σάιτ που είναι στο νετ.
Μπορείς να δείς σχετικά λινκς αν πατήσεις στην υπογραφή μου και μετά στις σχολές.
Για το χούφτιασμα.. και παλι.
Δύο δάκτυλα μόνιμα πάνω στο συμπλέκτη και άλλα δύο μόνιμα πάνω στο φρένο είναι αρκετά σε χαλαρούς ρυθμούς, αλλά όταν με περιμένει γυναίκα σπίτι (και θέλω να τη δώ, άμα δε λέει σιγά μη βιάζομαι) και ανεβάζω το ρυθμό ελαφρά, μπαίνουν 3 δάκτυλα στο φρένο και φρενάρω αρκετά χωρίς να τα σέρνω -και να τα ζεσταίνω ταυτόχρονα. Αυτά (όπως και τα περισσότερα που λέω εδώ) δέν τα λέω εγώ, αλλού τα έχω δει και τα μεταφέρω επειδή δουλεύουν για μένα.
Αυτά ισχύουν σε μένα, μπορεί εσείς να χρειάζεστε περισσότερα δάχτυλα πάνω στη μανέτα (πέντε δεν είναι καλός αριθμός πάντως), μπορεί να μήν έχετε συνηθίσει καν να οδηγάτε έτσι μπορεί όμως και να έχετε πάνω σωληνάκια υψηλής, ultra τρόμπες, δωδεκαπίστονα (!) και άλλες αηδίες -εγώ έχω καινούρια τακάκια και θεόσκληρα φρένα μαμά εξαερωμένα πριν μια βδομάδα πάντως που μου είναι αρκετά για φέτος-, οπότε μπορεί (λέω μπορεί) να σας φτάνουν δύο δάχτυλα (ένα το βλέπω πολύ χλωμό) σε δρόμους της ψιλοπροκοπής -σε παγοδρόμια εγώ δε πατάω, και άμα πρέπει, δεν το ανοίγω πολύ.
Η μόνη παγίδα του να φρενάρεις απότομα εξακολουθεί να ισχύει και στα ss όπως σε όλα τα πραπρά -άμα δε δώσεις χρόνο στην ανάρτηση, μπλοκάρει πολύ πιο εύκολα.
Μπαίνωντας σωστά σε στροφές, άμα βγάζεις σώμα πριν τη στροφή, κάνεις γυροσκοπικό, η μηχανή γέρνει, σκας αρκετά νωρίς το γκάζι (για να μή χάσεις το πίσω) και αρχίζεις πολύ ελαφρά να το ανοιγείς όταν αποκτήσεις μέγιστη κλίση (το μέγιστη είναι σχετικό, περισσεύουν κάτι μοίρες γιατί ο δρόμος δεν είναι πίστα), και με ανάποδο γυροσκοπικό το ανεβάζεις (ελαφρά) όταν τελειώσει η στροφή και το ανοίγεις δυνατά μόνο όταν ισιώσει η μηχανή.
Ενδεχομένως άμα δεν έχεις καλή επαφή με το συμπλέκτη να χάνεις συχνά το πίσω επειδή είσαι απότομος, ή μπαίνεις φρεναριστός και σκας το γκάζι πολύ και αλλοιώνεις απότομα τη γεωμετρία της μηχανής τη στιγμή που πρέπει αντίθετα να είσαι πολύ ομαλός στις κινήσεις σου.
Αυτά για κάνα 20άλεπτο ή μέχρι να κουραστείς, και πάντα εφόσον έχεις ευνοϊκές συνθήκες (άδειοι δρόμοι πχ), και τη διαδρομή την έχεις στη τσέπη (μιά άγνωστη λακούβα με χιλιόμετρα μπορεί να σε σκοτώσει).
Πάτε CSS, τα λένε καλύτερα και στη πράξη, εδώ ότι και να λέμε πρέπει να λέμε και άλλα συνέχεια (πχ πόσο πριν τη στροφή σημαδεύεις το σημείο εισόδου, πριν το ακουμπήσεις σημαδεύεις το σημείο εξόδου κλπ), και ένα πράγμα να καταλάβεις στραβά μπορεί να είναι κρίσιμο.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.