View Full Version : ο πιο βασικος κανονας (παρατηρηση απο εναν ασχετο)...
Dimitris76
06/07/2007, 13:25
το πρωτο πραγμα που θα επρεπε να μαθαινουμε: (και δεν μου το εμαθε ποτε κανεις)
ΠΑΜΕ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΟΙΤΑΜΕ και γιαυτο και στις στροφες ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ & ΟΣΟ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ
δεν νομιζω οτι υπαρχει πιο βασικο πραγμα.
κανενας φιλος/γνωστος δεν μου το ειπε ποτε - κανενας δασκαλος στη σχολη δεν μου το επισημανε ποτε.
αναρωτιεμαι αν το συνειδητοποιουν και εμπειροι οδηγοι αυτον τον πολυ πολυ σημαντικο κανονα.
το εμαθα απο 2 βιβλια που εχω αγορασει και απο αρθρα στο ιντερνετ, και ενοιωσα τοσο περισσοτερη εμπιστοσυνη στον εαυτο μου στις στροφες που δεν το πιστευα!!!
τωρα θα μου πεις ρε γερο-στραβαδι (31 χρονων και οδηγω μολις 1,5 χρονο) απο βιβλια θα μαθεις να οδηγας?? δεν ξερω παντως οφειλω να το επισημανω οτι σε εμενα με εκανε να δω τελειως διαφορετικα την οδηγηση.
αυτα...
SPORAKIAS
06/07/2007, 13:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από Dimitris76
το πρωτο πραγμα που θα επρεπε να μαθαινουμε: (και δεν μου το εμαθε ποτε κανεις)
ΠΑΜΕ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΟΙΤΑΜΕ και γιαυτο και στις στροφες ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ & ΟΣΟ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ
δεν νομιζω οτι υπαρχει πιο βασικο πραγμα.
κανενας φιλος/γνωστος δεν μου το ειπε ποτε - κανενας δασκαλος στη σχολη δεν μου το επισημανε ποτε.
αναρωτιεμαι αν το συνειδητοποιουν και εμπειροι οδηγοι αυτον τον πολυ πολυ σημαντικο κανονα.
το εμαθα απο 2 βιβλια που εχω αγορασει και απο αρθρα στο ιντερνετ, και ενοιωσα τοσο περισσοτερη εμπιστοσυνη στον εαυτο μου στις στροφες που δεν το πιστευα!!!
τωρα θα μου πεις ρε γερο-στραβαδι (31 χρονων και οδηγω μολις 1,5 χρονο) απο βιβλια θα μαθεις να οδηγας?? δεν ξερω παντως οφειλω να το επισημανω οτι σε εμενα με εκανε να δω τελειως διαφορετικα την οδηγηση.
αυτα...
σωστη η επισημανση σου...
αμα μπορεις πηγαινε και στο 0-300 riding school ...οπως και στα css να τα δεις και στην πραξη...οπου θα μαθεις και πολλα αλλα χρησιμα πραγματα....
Όπως κατά καιρούς έχει γραφεί κι εδώ μέσα...
"Κοιτάς εκεί που θες να πας, γιατί αλλιώς θα πας εκεί που κοιτάς"
Αρχικά δημιουργήθηκε από Dimitris76
το πρωτο πραγμα που θα επρεπε να μαθαινουμε: (και δεν μου το εμαθε ποτε κανεις)
ΠΑΜΕ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΟΙΤΑΜΕ και γιαυτο και στις στροφες ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ & ΟΣΟ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ
δεν νομιζω οτι υπαρχει πιο βασικο πραγμα.
Και αυτο παντα κατω απο προυποθεσεις και εφ'οσον εχουμε πληρη ορατοτητα του που παμε.
Διοτι σε μια δεξια στροφη που κλεινει συνεχως και μας αποκαλυπτεται σιγα-σιγα μπορουμε πολυ ευκολα να "αποπροσανατολιστουμε" ειδικα αν πηγαινουμε πιο γρηγορα απ'όσο θα επρεπε.
Σε γενικες γραμμες ισχυει αυτο που ειπες, απλα το συμπληρωσα, για να μην νομιζουμε οτι το παν ειναι να κοιταμε ξερα την εξοδο, απο την στιγμη που δεν εχουμε φροντισει για την σωστη εισοδο μας.
:wave2:
Dimitris76
06/07/2007, 15:08
σιγουρα υπαρχουν ενα σωρο πραγματα να μαθεις, απλα το θεωρο τοσο βασικο το να εχεις "ενσυνειδητα" σωστη οραση. ειναι τρομερα αγχολυτικο το να κοιτας μακρια...
θυμαμαι ποσο ειχα χεστει στις αρχες οπου κολαγα και κοιταζα πολυ κοντα οταν εστριβα και πηγαινα καρφι για τις μπαριερες/χωματα κλπ. και "παλεβα" να μεινω μεσα στη στροφη ενω πηγαινα με πολυ λιγοτερα απ ότι τωρα.
το αγχος αυτο πλεον μετατραπηκε σε οδηγικη απολαυση με ενα τοσο απλο πραγμα...
b_bong12
07/07/2007, 10:33
Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
Σε γενικες γραμμες ισχυει αυτο που ειπες, απλα το συμπληρωσα, για να μην νομιζουμε οτι το παν ειναι να κοιταμε ξερα την εξοδο, απο την στιγμη που δεν εχουμε φροντισει για την σωστη εισοδο μας.
:wave2:
+599
genikotera h odhghsh genika kai eidikotera της μοτο ειναι απολυτως ψυχοτροπικη!
την ιδια στροφη μπορεις να την παρεις με τον ιδιο τροπο και ενεκα αλλης ψυχοσυνθεσης την εκαστη ημερα να σου βγει αλλιως...
παντα προσπαθουμε ειδικα σε στροφιλικια να ειμαστε οσο το δυνατον πιο συγκεντρωμενοι
πραγματι το πιο σημαντικο ειναι να ξερουμε οτι οπου κοιταμε παμε περιέργως πολλές φορες...
και λέω περιέργως διότη συνηθως απαιτειται να κοιταμε σε αλλο σημειο απο εκει που κοιταει το φαναρι της μοτο... να στριβουμε το κεφαλι τελειως... και εκει ειναι που νοιωθεις πώς με το βλεμμα σου τραβας απο πίσω όλη την μοτοσυκλετα!
το δυσκολο ειναι οταν δεν υπαρχει ορατοτητα... οταν οι μπαριερες ή καποιες φυλλωσιες ή καποιος τοίχος (η στροφη της χαμοστερνας κατω απο τις γραμμες του τραινου φερειπειν) διακοπτουν το οπτικο πεδίο...
εκει ειναι που΄είτε γνωριζεις επο πριν την στροφη και τις μοιρες της ή εισαι ετοιμος ακαριαια να παρεις αποφασεις επιλογης σωστης γραμμης(τουτ'έστιν σωστα σημεία)
σε αμφοτερες περιπτωσεις κοιτας πανω στο εμποδιο (τοιχος , φυλλωσιες κ.λ.π.) και φανταζεσαι "νοητα" πως βλεπεις απο πισω διαπερνωντας το... ετσι φανταζεσαι μια νοητη στροφη , εικονα της πραγματικης στροφης και κρατας το βλεμμα σου εκει...
η μοτο θα ακολουθησει...
πολλες φορες σε διαδρομες που δεν εχουμε ξανακανει.. και εχουμε πιασει ρυθμο υπαρχει το προβλημα να μην θελουμε ή "υποσεινηδητα μπορουμε" να κλεισουμε γκαζι μα απο την αλλη να υπαρχουν στροφες που δεν γτνωριζουμε ιετε δεν θυμομαστε...
οταν αυτες ειναι τυφλες και δεν ξερουμε τι κρυβεται απο πισω καθως επίσης δεν υπάρχει και κατι που να τις προδιδει (όπως αντιθετες μπαριερες, φωτιστικα σωματα, διαγραμμιση) θεωρουμε σαν επριπτωση την χειριστη... και κλεινουμε το κεφάλι ω σαν να ηταν κλειστη παρατεταμενη... εχουμε θεωρησει την πιο δυσκολη επριπτωση κι ετσι σε οιαδηποτε πιο απλη απεικονιση της πραγματικοτητας απλα ανοιγουμε τη γραμμη μας!
Αυτα απο εναν παλαίμαχο! :lol: :lol: :rotflmao: :rotflmao:
:wave2:
ΟΡΘΙΟΙ ΟΛΟΙ ΡΕ ΚΑΒΑΛΑΡΗΔΕΣ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ:beer:
H.A.Balafoutre
07/07/2007, 13:17
Εδώ ακριβώς να επισημάνω κάτι που κι εγώ διαπιστώνω όσο περνάει ο καιρός καβάλα στη μοτό μου.
Πάρτε παράδειγμα την πίστα του Nurburgring την μεγάλη των 20χλμ, την διαδρομή του Isle Of Man και μια οποιαδήποτε πίστα του παγκοσμίου.
Τι θέλω να πω, πως οδηγάμε στην διαδρομή του Isle of Man σαν να είμαστε σε οποιαδήποτε πίστα του παγκοσμίου ενώ στην ουσία οδηγάμε στο Nurburgring, ξέρεις ότι όλα είναι ΟΚ και αλλά όλο και κάποιος θα σου κόψει το ρυθμό στην επόμενη στροφή.
Και δυστυχώς στις (")καλύτερες(") στροφές δεν με απασχολεί που θα κοιτάξω, αλλά με απασχολεί εκεί που κοιτάω να μην δω αυτό που δεν θέλω. Εμπόδιο. Τότε όπου και να κοιτάς......
Άρα και λίγο κάτω από τα όριά μας να πηγαίνουμε δεν είναι κακό σε δημόσιο δρόμο. Σε πίστα, ναί, μόνον έτσι καβαλάς γρήγορα. Μπαίνεις στην μία στροφή και κοιτάς που θα φρενάρεις στην επόμενη.
Isle of Man
http://www.youtube.com/watch?v=oeYii_MubEU
Nurburgring
http://www.youtube.com/watch?v=idIgZq3hELk
Πίστα
http://www.youtube.com/watch?v=Xf7xvxyuhZw
Ή εναλλακτικά, πίστα πάω τάπα και μ'αρέσει με το τραγούδια από το IoM.
http://www.youtube.com/watch?v=ZIaCXZhhWaY
Το να κοιτας μακρια εκει που θες να πας, δεν γινεται κοιτωντας απλα μακρια.Υπαρχουν συγκεκριμενα χρονικα σημαδια που πρεπει να γινει αυτο.
Η σειρα ειναι:
Επιβρανδυση συμφωνα με της αναγκες της στροφης και του δρομου.
Σημειο χρησης γυροσκοπικου, ποτε θα στριψεις.
Απεξ στροφης και επιταχυνση.
Πιο απλα ερχεται η στροφη φρεναρω,σημαδευω πιο ειναι το σημειο που θα στριψω(προτιμαμε παντα πιο βαθια δλδ πιο μεσα για να εχω καλυτερη ορατοτητα στην εξοδο) και αφου ειμαι σιγουρος για το σημαδι της στροφης,γυρω στα 2-3 μετρα πριν το σημαδι κοιταω το απεξ της στροφης και μετα την εξοδο.
Το χειροτερο ειναι ενω κοιτας μακρια να μην εχεις δει τα λαδια που ειναι κατω απο τα ποδια σου.:sick:
suzukimaniac
07/07/2007, 16:40
Να λεω ευτυχως τοτε εγω που ο δασκαλος με τον οποιο εκανα μαθηματα μου ειπε απο την αρχη οτι ΠΟΤΕ να μην κοιταζω τα καντραν αλλα παντα μπροστα, τον δρομο, εκει που θελω να παω...Ειναι γεγονος οτι στα μαθηματα δεν παρεχεται και η καλυτερη γνωση και εκπαιδευση..Ανεπιφυλακτα επειδη εχω και εγω περασει απο το Riding School και το CSS, θα συμφωνησω οτι εκει πρεπει να παει κανεις για να καταλαβει και να συνειδητοποιησει βασικες αρχες οδηγησης.
Da.Vintage
09/07/2007, 07:18
Σωστά είναι απο τα βασικότερα αν όχι το πιο βασικό!
Πολλοί οδηγούν χρόνια και δε ξέρουν κανα αυτό!
Και δε το κάνουν ποτέ,
αν βέβαια τους το επισημάνεις σου λένε ελα ρε δε το ξέρω αυτό 100 χρόνια οδηγώ!!!
Καλό δρόμο:wave2:
Dimitris76
09/07/2007, 08:12
να και ενα απο τα αρθρα που ελεγα....
http://www.sportrider.com/ride/RSS/146_0412_you_are_where_you_look/
μου ανοιξε τα ματια :eyepop: στην κυριολεξια!!!!
Ο code στο twist of the wrist II πάντως μιλάει για μόλις δύο σημάδια, ένα από πολύ μακριά όταν σημαδεύεις ακριβώς το σημείο που θα πλαγιάσεις τη μηχανή, και λίγο πριν το φτάσεις αυτό αρχίζεις και ψάχνεις το δεύτερο που είναι το σημείο εξόδου που σηκώνεις τη μηχανή. Σε άλλα ποστ παραδίπλα θα δείς πως το "σώνεις" ξαναρχίζοντας το γυροσκοπικό (εφόσον έχεις απόθεμα σε κλίση) πάνω στη στροφή, πως εντοπίζεις άν μια τυφλή στροφή που άρχισες κλείνει ή ανοίγει ενώ στρίβεις, τί γραμμές πρέπει να έχεις στην ελληνική σχιζοφρενική πραγματικότητα κλπ.
Nikoskazer2000
13/07/2007, 01:56
Αρχικά δημιουργήθηκε από Titan
Σωστά είναι απο τα βασικότερα αν όχι το πιο βασικό!
Πολλοί οδηγούν χρόνια και δε ξέρουν κανα αυτό!
Και δε το κάνουν ποτέ,
αν βέβαια τους το επισημάνεις σου λένε ελα ρε δε το ξέρω αυτό 100 χρόνια οδηγώ!!!
Καλό δρόμο:wave2:
Ολα σωστά αλλα κάτσε ρε Τιτάνα. Αυτό το "κοιτάω-που-θέλω-να-παω-και-οχι-που-παει-η-μηχανή" πιστεύω πως γίνεται ασυναίσθητα απο ένστικτο οπως και το γυροσκοπικό. Ακόμα και 'γω που δεν εχω ss (αντιπροσωπευτικότατη κατηγορία να το καταλάβει κανείς - κοίτα το avatar σου :lol: ) και το έκανα ακόμα και τότε που καβαλούσα bmx.
Οποτε μου φαίνεται άκυρο το να μην το έχει ακούσει ή να μην το έχει αντιληφθεί κανείς. :hypnotize
Sorry κιολας εε;
Φιλικά και ξυστερά!
:beer: :wave2: :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από zireous
Σε άλλα ποστ παραδίπλα θα δείς πως το "σώνεις" ξαναρχίζοντας το γυροσκοπικό
Απο τα πιο ουσιαστικα πραγματα που πρεπει να μαθει καποιος μολις αφομοιωσει τα βασικα περι γυροσκοπικου,ανοιγματος γκαζιου κτλ κλτ.
Πολύ σημαντικό ιδίως όταν οδηγάς σε πίστα , άλλα δεν νομίζω πως έχει εφαρμογή στο δρόμο...
Αρχικά δημιουργήθηκε από dynogix
Πολύ σημαντικό ιδίως όταν οδηγάς σε πίστα , άλλα δεν νομίζω πως έχει εφαρμογή στο δρόμο...
Αναλογα πως οδηγας στον δρομο.
Ειδικα σε δρομο που δεν ξερεις, και βλεπεις οτι η στροφη
κλεινει και εχεις κανει ηδη γυροσκοπικο, καλο θα ηταν να γνωριζεις
οτι μπορεις να το "σωσεις" .
Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
Αναλογα πως οδηγας στον δρομο.
Ειδικα σε δρομο που δεν ξερεις, και βλεπεις οτι η στροφη
κλεινει και εχεις κανει ηδη γυροσκοπικο, καλο θα ηταν να γνωριζεις
οτι μπορεις να το "σωσεις" .
Έχοντας πάει ευθεία κάνα δυο φορές, οφείλω να συμφωνήσω. Άμα έχεις αποθέματα σε κλίση ποτέ δε χάνεις στο δημόσιο δρόμο.
road spirit
19/07/2007, 09:27
Αρχικά δημιουργήθηκε από dynogix
Πολύ σημαντικό ιδίως όταν οδηγάς σε πίστα , άλλα δεν νομίζω πως έχει εφαρμογή στο δρόμο...
τι δεν εχει εφαρμογή στο δρόμο? το "κοιτάς εκει που θες να πας" ???
εκεί και αν έχει!
road spirit
19/07/2007, 09:28
Αρχικά δημιουργήθηκε από zireous
Έχοντας πάει ευθεία κάνα δυο φορές, οφείλω να συμφωνήσω. Άμα έχεις αποθέματα σε κλίση ποτέ δε χάνεις στο δημόσιο δρόμο.
Χάνεις, χάνεις.... target fixation να πάθεις, και δεν πα να έχεις 40 μοιρες περιθώριο και πρόσφυση σερρών ...
Λέγαμε για το πως το σώνεις όταν έχεις μπει με λίγα παραπάνω και η στροφή κλείνει, λεπτομέρειες σε αυτό (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=24727) το ποστ της Γιαγιάς Αρκούδας.
road spirit
19/07/2007, 13:12
οκ m8 :)
Στην πραξη στη δυσκολη στιγμη ειναι πολυ δυσκολο να κοιταξεις προς τα εκει που πρεπει να πας οποτε ειναι δυσκολο και να πας. Θα ελεγα οτι περισσοτερο σημαντικο ειναι να τρεχεις τοσο οσο νοιωθεις οτι εχεις ελεγχο.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.