View Full Version : Laguna Seca U.s. Gp
super_toto
23/07/2007, 13:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Σίγουρα ειναι πιο δίκαια τα πράγματα τώρα, αφού η Bridgestone ουδέποτε ειχε αυτη την δυνατότητα.
Ηταν προνόμιο της Michelin και μόνο, και καλώς καταργήθηκε εφ όσον υποτίθεται οτι οι αλλαγές των κανονισμών εγιναν για να πέσει το κόστος και να εχουν οφέλη οι πιο πίσω ομάδες.
Απλα νομίζω οτι η Michelin δεν ηταν ετοιμη για τόσες αλλαγές και με πιο μικρό budget εχει γίνει μεσα σε ενα χρόνο Νο2...
Κάτι άλλο τώρα.....
Πως γίνεται και το Ducati του Capirossi χαλαέι συνεχώς ενω του Stoner ειναι σούπερ αξιόπιστο????
Σ αυτον τον αγώνα ηταν ενα ελατήριο του επιλογέα ταχυτήτων που εσπασε..
Χωρίς τύχη ούτε για κατουρημα δεν πας. Και ο Ροσσι είχε τύχη όλα τα προηγούμενα χρόνια. Και ο Στόνερ την έχει φέτος.
edit:
Στο εξής δεν θα λεμε Stoner θα λέμε Bridgestoner
TA 3 ΚΑWASAKI ME MAΠΕΣ ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΗΤΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΔΕΚΑΔΑ..... ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ... ΟΠΟΙΟΣ ΔΕ ΒΛΕΠΕΙ ΤΗ KAWA POWER ΕΙΝΑΙ ΤΥΦΛΟΣ!!! :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
vassilis88
23/07/2007, 13:45
εγω βλεπω μονο ducati power....
και εγω βλεπω ducati power αλλα και stoner+capirex πανω τους.... οχι ΜΑΠΕΣ ...
η γνωμη μου για τουσ δυο υπαρχει και στα περσυνα ποστ..... οπου ελεγα οτι ο stoner ειναι καλυτερος του pedrosa πχ....
Αρχικά δημιουργήθηκε από idi
TA 3 ΚΑWASAKI ME MAΠΕΣ ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΗΤΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΔΕΚΑΔΑ..... ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ... ΟΠΟΙΟΣ ΔΕ ΒΛΕΠΕΙ ΤΗ KAWA POWER ΕΙΝΑΙ ΤΥΦΛΟΣ!!! :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
Εχεις καταντήσει γραφικός ρε μλκ.... Ξεκόλλα επιτέλους... ΔΕΝ καβαλάς ΖΧRR....
Αρχικά δημιουργήθηκε από sniper
Εχεις καταντήσει γραφικός ρε μλκ.... Ξεκόλλα επιτέλους... ΔΕΝ καβαλάς ΖΧRR....
εσυ εισαι γραφικος που νομιζεις οτι τα honda εχουν μοτοσυκλετες gp ανταγωνιστικες ... :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
χαντακωσατε και τον καημενο τον nakano .... που πηγε στη Honda να παρει νικες :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
super_toto
23/07/2007, 13:49
Αρχικά δημιουργήθηκε από idi
TA 3 ΚΑWASAKI ME MAΠΕΣ ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΗΤΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΔΕΚΑΔΑ..... ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ... ΟΠΟΙΟΣ ΔΕ ΒΛΕΠΕΙ ΤΗ KAWA POWER ΕΙΝΑΙ ΤΥΦΛΟΣ!!! :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
ΜΑΠΑΣ Ο ROGER LEE????:eyepop: :eyepop: :eyepop:
ο ρε super toto.... ακομα και εδω βλακιες θα λες καυλιαρη?
εχει περγαμινες απο gp καργα ε?
super_toto
23/07/2007, 13:55
Αρχικά δημιουργήθηκε από idi
ο ρε super toto.... ακομα και εδω βλακιες θα λες καυλιαρη?
εχει περγαμινες απο gp καργα ε?
για περγαμηνές δεν ξέρω αλλά από μούρη σκίζει
97346
Αρχικά δημιουργήθηκε από idi
TA 3 ΚΑWASAKI ME MAΠΕΣ ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΗΤΑΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΔΕΚΑΔΑ..... ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ... ΟΠΟΙΟΣ ΔΕ ΒΛΕΠΕΙ ΤΗ KAWA POWER ΕΙΝΑΙ ΤΥΦΛΟΣ!!! :beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :a3: :a23: :a23: :a23:
Αρχικά δημιουργήθηκε από idi
εσυ εισαι γραφικος που νομιζεις οτι τα honda εχουν μοτοσυκλετες gp ανταγωνιστικες ... :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
χαντακωσατε και τον καημενο τον nakano .... που πηγε στη Honda να παρει νικες :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
γραφει πουθενά πάνω μου HRC ρε γΙΔΙ;
Αν και για να φτάσει η Kawa τις νικες της Honda..... θα πρέπει να περιμένεις πολύ.... καμμια 200 χρόνια αφού αποσυρθεί η Honda απο τους αγώνες :lol:
Αιντε λέμε που μιλάνε και τα βρέφη για γκόμενες :wave2: :lol: :lol:
Ψυχραιμία Κύριοι δείτε και την φαιδρή πλευρά του θέματος
Χθες μάθαμε ότι το τραγούδι!!!! που ακούγαμε πριν την έναρξη δεν ήταν τραγούδι αλλά ο εθνικός ύμνος και λίγο αργότερα μάθαμε ότι το monterey είναι κοντά στον Ατλαντικό!! και μετα η εκπληκτική περιγραφή που δυστυχώς μας συντροφεύει σε κάθε αγώνα και οι εκπληκτικές διαφημίσεις που θυμίζουν συνοικιακό σινεμά της δεκαετίας το 60.
Τυχεροί όσοι βλέπουν eurosport!!
Πάντως αν έδειχναν τον αγώνα χωρίς σχολιασμό πιστεύω να στοίχιζε λιγότερο στην ΕΤ3 και ας ακούγαμε μόνο αγγλικά
:winka: με ελληνικούς υπότιτλους έστω
Oι δικοι μας παρουσιαστες ειναι αυθεντικοι και δεν προσποιουνται οπως οι πολυ επαγγελματιες του Γιουροσπορ που ξερουν να ουρλιαζουν δηθεν απο το ενδιαφερον . Εμενα μου αρεσουν και εχουν βελτιωθει φετος και σε ενημερωτικα στοιχεια.
panayiotis
24/07/2007, 06:42
Agostini laments tyre war
By Michele Lostia Monday, July 23rd 2007, 14:43 GMT
Motorcycling legend Giacomo Agostini has expressed his disappointment at how heavily this MotoGP season is influenced by the tyre battle.
The Italian, winner of 15 motorcycling world championships in the sixties and seventies, attended yesterday's United States Grand Prix at Laguna Seca, a race dominated by Bridgestone-shod bikes.
Marlboro Ducati's Casey Stoner dominated the race, with Valentino Rossi (Fiat Yamaha) thirty seconds behind in fourth and Dani Pedrosa (Repsol Honda) in fifth being the only two Michelin runners finishing in the top ten.
The regulations have changed this year, with riders being now limited to 14 front tyres and 17 rears per weekend.
"It doesn't matter," Agostini replied to Italia1 channel when asked whether 31 tyres are too much of a restriction. "You can have even 35 tyres, but if you don't have the right one to win there's no point having many.
"It's sad seeing how much weight the tyres have on the result: they can make you win or they can make you lose.
"We see big manufacturers like Honda, Ducati and Suzuki, who after working and spending millions in development, witness the arrival of the right tyre that makes someone who could normally fight with the others win.
"It's a shame, because it takes away from the ability and the effort of a big manufacturer.
"Rossi did everything he could, but when he got back to the pits I saw his tyre wasn't at its best and there was nothing he could do, unfortunately."
Agostini, however, feels that Bridgestone's dominance does not lessen Stoner's victory.
"Stoner today impressed everyone. The difference between his lap times was never more than a tenth. He really rode like a great champion ."
Da.Vintage
24/07/2007, 08:58
Αρχικά δημιουργήθηκε από kinhsh
Oι δικοι μας παρουσιαστες ειναι αυθεντικοι και δεν προσποιουνται οπως οι πολυ επαγγελματιες του Γιουροσπορ που ξερουν να ουρλιαζουν δηθεν απο το ενδιαφερον . Εμενα μου αρεσουν και εχουν βελτιωθει φετος και σε ενημερωτικα στοιχεια.
Eίναι μακράν βούρλα με αρχηγό τον Διατσίδη!
Ο άνθρωπος έχει πετάξει τις χαζομάρες της αρκούδας και λένε διαρκώς ότι πιο χαζό και αυτονόητο μπορεί να ακούσει κανείς!
Είναι για τα μπάζα!
Αρχικά δημιουργήθηκε από kinhsh
Oι δικοι μας παρουσιαστες ειναι αυθεντικοι και δεν προσποιουνται οπως οι πολυ επαγγελματιες του Γιουροσπορ που ξερουν να ουρλιαζουν δηθεν απο το ενδιαφερον . Εμενα μου αρεσουν και εχουν βελτιωθει φετος και σε ενημερωτικα στοιχεια.
ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΕΙΣ????
:confused: :confused: :confused:
super_toto
24/07/2007, 09:07
Αρχικά δημιουργήθηκε από Titan
Eίναι μακράν βούρλα με αρχηγό τον Διατσίδη!
Ο άνθρωπος έχει πετάξει τις χαζομάρες της αρκούδας και λένε διαρκώς ότι πιο χαζό και αυτονόητο μπορεί να ακούσει κανείς!
Είναι για τα μπάζα!
Εντάξει κι εγώ ξενερώνω μαζί τους όταν αρχίζουν την παπαρολογία για τα γκομενάκια ή για το τι έκαναν στην πίστα των Σερρων ή για τα κολητιλίκια τους με τον Nakano και τον Capirossi (:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: ). Επίσης μου σπάνε τα νεύρα όταν βγάζουν ένα τετράγωνο στο δεξιο κάτω μέρος της οθόνης με τις φάτσες τους λίγο πρίν αρχίσει ο αγώνας.
Όμως πρέπει να τους αναγνωρίσουμε, ειδικά στον Διατσίδη ότι ο άνθρωπας γνωρίζει εκ των έσω το άθλημα πολύ καλα ώς πρώην αναβάτης και επίσης ότι είναι ΕΝΤΕΛΩΣ KAVLOMENOS με τα Motogp.
Πάντως εν γένει προτιμώ το Eurosport όταν αυτό είχει καλή εικόνα.
Αρχικά δημιουργήθηκε από super_toto
....
Όμως πρέπει να τους αναγνωρίσουμε, ειδικά στον Διατσίδη ότι ο άνθρωπας γνωρίζει εκ των έσω το άθλημα πολύ καλα ώς πρώην αναβάτης και επίσης ότι είναι ΕΝΤΕΛΩΣ KAVLOMENOS με τα Motogp.
...
Τι να το κανεις οταν ο ανθρωπος ειναι βλαξ και δηθεν...
super_toto
24/07/2007, 09:36
Αρχικά δημιουργήθηκε από stradas
Τι να το κανεις οταν ο ανθρωπος ειναι βλαξ και δηθεν...
Πως να μην είσαι όταν πίνεις ούζα με τον Νακάνο :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Αρχικά δημιουργήθηκε από super_toto
Πως να μην είσαι όταν πίνεις ούζα με τον Νακάνο :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
:lol: :lol: :lol:
Το μονο που του αναγνωριζω ειναι οτι απο τις προσπαθειες του (και μονο) δειχνει τους αγωνες η ΕΤ3.
By the way, ο Σκλαβενιτης δεν ειναι και τοσο κακος...
super_toto
24/07/2007, 09:43
Επ ευκαιρία να πω κάτι που παρατήρησα. Κανένα από τα κανάλια δεν κάνει ουδεμία αναφορά στις ειδήσεις του για το Motogp εκτός από την Ετ3. Το τελευταίο καιρό όμως βλεπω ότι στον Σκαι έχουν ρεπορτάζ για τους αγώνες αλλά και τα δοκιμαστικά. Τι σημαίνει αυτο? Μήπως του χρόνο μετακομίσει εκει (λέω εγώ τώρα). Πάντως τα ρεπορτάζ για την ώρα είναι γτπ.
el_hymador
24/07/2007, 09:50
Αρχικά δημιουργήθηκε από stradas
:lol: :lol: :lol:
Το μονο που του αναγνωριζω ειναι οτι απο τις προσπαθειες του (και μονο) δειχνει τους αγωνες η ΕΤ3.
By the way, ο Σκλαβενιτης δεν ειναι και τοσο κακος...
Μια χαρα ειναι ο Σκλαβενιτης. Το παλικαρι μπορει να μιλησει κανει σχολια εγκαιρα, εγκυρα και στο σωστο timing...
O Διατσιδης... :rolleyes: ο λογος του ειναι λιγο καλυτερος απο ενος πενταχρονου παιδιου...μιλαμε θα εχει πλακα να κατσεις να μαζευεις μαργαριταρια...κοσμηματοπωλειο χαλαρα ανοιγεις.:lol: :lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από stradas
Τι να το κανεις οταν ο ανθρωπος ειναι βλαξ και δηθεν...
Πάντως για βλάκας δε το νομίζω...για δήθεν 100%! Επείδη έχει τύχει να τον συναντήσω από κοντά αρκετές φορές , έχει πολύ υφάκι ...ξέρεις σοβαρό στυλ και μη μου μιλάτε γιατι έγω είμαι ο Διατσίδης , και για να το κάνω πιο λιανά... μιλάει διαρκώς για μηχανές (άλλωστε είναι το "επαγγελμά" του - δικαιολογημένα) και έτσι και αλλίως και είμαι σίγουρος οτι αν δει μοτοσυκλετιστή στο δρόμο ούτε να τον κοιτάξει θα γυρίσει .Ακόμα πιο απλά ο άνθρωπος δεν είναι μοτοσυκλετιστής είναι δημοσιογράφος.
:yuck:
Τέλος.
Υ.Γ. Τέλικα δε μας ξεκαθάρισε , το HRC τι έδωσε στο Μελάντρι καίνουριο πλαίσιο , ηλεκτρονικά ή μηχανικά...ή εξατμίσεις :sick: :dizzy:
Αρχικά δημιουργήθηκε από dynogix
Πάντως για βλάκας δε το νομίζω...για δήθεν 100%! Επείδη έχει τύχει να τον συναντήσω από κοντά αρκετές φορές , έχει πολύ υφάκι ...ξέρεις σοβαρό στυλ και μη μου μιλάτε γιατι έγω είμαι ο Διατσίδης , και για να το κάνω πιο λιανά... μιλάει διαρκώς για μηχανές (άλλωστε είναι το "επαγγελμά" του - δικαιολογημένα) και έτσι και αλλίως και είμαι σίγουρος οτι αν δει μοτοσυκλετιστή στο δρόμο ούτε να τον κοιτάξει θα γυρίσει .Ακόμα πιο απλά ο άνθρωπος δεν είναι μοτοσυκλετιστής είναι δημοσιογράφος.
...
Καλα δεν εννοω και καθυστερημενος...
Ασε, πηγαινα στο ιδιο γυμναστηριο και ετυχε να μιλησουμε... τι το ηθελα...???
Da.Vintage
24/07/2007, 12:14
Αρχικά δημιουργήθηκε από stradas
:lol: :lol: :lol:
Το μονο που του αναγνωριζω ειναι οτι απο τις προσπαθειες του (και μονο) δειχνει τους αγωνες η ΕΤ3.
By the way, ο Σκλαβενιτης δεν ειναι και τοσο κακος...
Σωστός!
Ο Διατσίδης είναι το βούρλο της υπόθεσης αλλά με όποιον δάσκαλο καθήσεις ...
Και ο Σλαβενίτης έχει κολλήσει και αυτός χαζομάρα απο το Διατσίδη και πετάει κάτι κουλά που δε λέγονται στον αέρα!:eyepop:
Da.Vintage
24/07/2007, 12:15
Αρχικά δημιουργήθηκε από el_hymador
Μια χαρα ειναι ο Σκλαβενιτης. Το παλικαρι μπορει να μιλησει κανει σχολια εγκαιρα, εγκυρα και στο σωστο timing...
O Διατσιδης... :rolleyes: ο λογος του ειναι λιγο καλυτερος απο ενος πενταχρονου παιδιου...μιλαμε θα εχει πλακα να κατσεις να μαζευεις μαργαριταρια...κοσμηματοπωλειο χαλαρα ανοιγεις.:lol: :lol:
Aπορώ που δεν έχει ασχοληθεί ο Θέμος μαζί του ακόμα!:eek: :confused:
Da.Vintage
24/07/2007, 12:17
Αρχικά δημιουργήθηκε από dynogix
Υ.Γ. Τέλικα δε μας ξεκαθάρισε , το HRC τι έδωσε στο Μελάντρι καίνουριο πλαίσιο , ηλεκτρονικά ή μηχανικά...ή εξατμίσεις :sick: :dizzy:
Kοίτα να δείς τη μία σύμφωνα με το Διατσίδη του δίνει πλαίσιο, την άλλη εξάτμιση, την άλλη εξάτμιση και ηλεκτρονική! την άλλη μόνο το αυτοκόλλητο HRC...
Είναι αλλού το άτομο!:lol:
alximistis
24/07/2007, 14:09
Να σας πω πάντως κάτι; Για το Διατσίδη; Άσχετος δεν νομίζω πως είναι.
Τώρα από κει και πέρα... επειδή ξέρω λίγα πραγματάκια για το χώρο οκι παίδες δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να μεταδίδεις αγώνες.
Αν θέλετε να κάνουμε ένα πείραμα να το παλέψετε να δείτε πως είναι. Θα εκπλαγείτε.
Δεν λέω ότι είναι άπαιχτος καταπληκτικός κλπ αλλά οκ όχι κι εντελώς άχρηστος.
Που ειναι ο Rossi....?ΟΕΕΟΟΟΟΟ????
:a35: :a35: :a35:
ΚΥΑΛΙΑ!!!!
sapila racing
24/07/2007, 16:58
Αρχικά δημιουργήθηκε από alximistis
Να σας πω πάντως κάτι; Για το Διατσίδη; Άσχετος δεν νομίζω πως είναι.
Τώρα από κει και πέρα... επειδή ξέρω λίγα πραγματάκια για το χώρο οκι παίδες δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να μεταδίδεις αγώνες.
Αν θέλετε να κάνουμε ένα πείραμα να το παλέψετε να δείτε πως είναι. Θα εκπλαγείτε.
Δεν λέω ότι είναι άπαιχτος καταπληκτικός κλπ αλλά οκ όχι κι εντελώς άχρηστος.
Δεν λέω οτι είναι ευκολο, αλλά πχ ο Αντζουλάτος που δεν το ειχε ξανακάνει ηταν πολύ καλύτερος στην πρωτη του προσπάθεια απ αυτόν μετα απο τόσο καιρό.
Επίσης ο άνθρωπος δεν μπορεί καν να μιλήσει, κεκκκεδίζει.
Και ναι ειναι πανάσχετος κι αυτός και ο Σκλαβενίτης.
Τουλάχιστον να μην μιλάει αν δεν ξέρει γιατί γίνεται και ρεζίλι.
Tα λάθη και παραλείψεις, είναι δεκάδες σε κάθε μετάδοση.
Η πλάκα ειναι οτι μπαίνει και σε λεπτομέρειες για να δείξει τις γνώσεις του και καλά, και γίνεται ακόμα περισσότερο ρεζίλι, τουλάχιστον στους γνώστες.
Μια ώρα μας έλεγε οτι ο West εχει κάποια εμπειρία στα GP από τα 250 κλπ κλπ, αλλά οχι απο την μεγάλη κατηγορία.
Ο West εχει τρέξει και 500 με το δικύλινδρο V της Honda....αλλά που να το ξέρει...
Δεν τους γνωρίζω προσωπικά, δεν αμφισβητώ τις γνώσεις που μπορεί να έχει (Διατσίδης) στο χώρο από την εμπλοκή του με αγώνες ούτε τις προσπάθειες που κάνει για το moto gp (την μετάδοση εννοώ) αλλά είναι άλλο πράγμα να παρουσιάζεις από την τηλεόραση και άλλο να έχεις γνώσεις. Συμφωνώ με το σχόλιο του alximisti, δεν πρέπει να είναι εύκολο γι΄αυτό πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι και ο Διατσίδης ή ο κάθε Διατσίδης μπορεί να κάνει τη δούλεια πίσω από την κάμερα. Τελικά το όλο σκηνικό θυμίζει άλλες δεκαετιές και οι σαχλαμαρούλες προσωπικά με ξενερώνουν. Τι να κάνουμε έκαστος στο είδος του :)
vassilis88
24/07/2007, 19:40
sapila +46
κ μας τα χει πρηξει με τις συγκρισεις με την φ1. στο eurosport που παρακολουθησα ξερουν τα παιδια τι τους γινεται. ο διατσιδης δν κανει για παρουσιαστης. ακομα κ εγω καλυτερος θα μουνα.... το πιστευω..
vangelis 64
24/07/2007, 21:29
Αρχικά δημιουργήθηκε από vassilis88
ο διατσιδης δν κανει για παρουσιαστης. Γιατί,κάνει για αναβάτης;:rotflmao: :rotflmao:
Τέλος πάντων,στα περί αγώνος....αν και οπαδός τού Ρόσι ένα μεγάλο respect στον Stoner,τη Bridgeston και την Ducati.
Απίστευτη οδήγηση,καταπληκτική μοτοσυκλέτα,άψογα ελαστικά.Να δούμε τι θα μπορέσει να κάνει στη συνέχεια ο γιατρός με τη μηχανή και τα λάστιχά του.
Γιατί σαν αξία....ε!!:beer: :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από vangelis 64
Γιατί,κάνει για αναβάτης;:rotflmao: :rotflmao:
Τέλος πάντων,στα περί αγώνος....αν και οπαδός τού Ρόσι ένα μεγάλο respect στον Stoner,τη Bridgeston και την Ducati.
Απίστευτη οδήγηση,καταπληκτική μοτοσυκλέτα,άψογα ελαστικά.Να δούμε τι θα μπορέσει να κάνει στη συνέχεια ο γιατρός με τη μηχανή και τα λάστιχά του.
Γιατί σαν αξία....ε!!:beer: :beer:
+800 για Stoner-Ducati-Bridgestone τους αξιζουν πολλα :a18: :a19:
Τωρα για τη yamaha...δεν πιστευω οτι θα το παρατησουν (αν και για να εχουν ελπιδες πρεπει να εχει τουλαχιστον μια ατυχια ο Stoner...) Εχουν σχεδον 1 μηνα να καταφερουν να φερουν το μηχανακι πιο κοντα στο Ducati...θα δειξει! Μακαρι να τα καταφερουν. Αλλα δε θα ειναι ευκολο καθως και η Ducati αυτο το μηνα θα βελτιωσει το δικο της μηχανακι! Αρα η yamaha αν θελει να γινει ανταγωνιστικη πρεπει να δουλεψει 2 φορες πεισσοτερο απ τη Ducati!!!
Για καλο δικο μας ελπιζω να τα καταφερει η yamaha, να δουμε κι αλλους αγωνες σαν την Καταλονια!!! :beer: :beer: :beer:
Da.Vintage
25/07/2007, 09:32
+1000 @ Sapila racing!
Όσο για το πρωτάθλημα το βλέπω δύσκολο!
Ο Στονερ είαι πολύ δυνατός και μένουν μόνο 7 αγώνες αν δε κάνω λάθος!
και οι 44 δύσκολα θα καλυφθούν και μη μου πείτε πέρυσυ το ίδιο ήταν με το Χέιντεν η διαφορά ίσως και παραπάνω γιατί ο Χέιντεν είναι κουλάντζα και μόνο απο τύχη το πήρε ή μάλλον απο ατυχία του Ρόσι!
Ο Στόνερ είναι πολύ σταθερός και πάει για τη νίκη!
Γιατρέ ξύπνα !!! Δε μας νοιάζει μόνο να το σηκώσεις αλλά θέλουμε και θέαμα!
Δυστυχως για τους υπολοιπους, το Ducati ειναι ΠΟΛΥ ΑΝΩΤΕΡΟ !!!
+44
:D :D :D
Da.Vintage
25/07/2007, 11:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από stradas
Δυστυχως για τους υπολοιπους, το Ducati ειναι ΠΟΛΥ ΑΝΩΤΕΡΟ !!!
+44
:D :D :D
Όντως αλλά όχι το ducati όπως είπες...
όλο το πακέτο!
Αναβάτης - μηχανή - ελαστικά!
Κάπου λειτουργούν κάποια πακέτα και αλλού άλλα!
πχ εγώ πιστεύω!
οτι
ΥΑΜΑΗΑ - DUCATI
αναβάτης = 1 - 0
μηχανή = 0 - 1
ελαστικά = 0 - 1
Γιαυτό νικάει μέχρι στιγμής η Ducati τον παράγοντα οτι η Ντουκ έχει πιό δυνατό μηχάνημα το αντισταθμίζει το ταλέντο του Γιατρού και το στήσημο της Μ1 αλλά όταν ερχόμαστε στα ελαστικά η michelin απ'ότι φαίνεται δεν έχει λάστιχα για τα 800... Γι'αυτό!
Αν είχε και ο Στονερ μισελίν πού νομίζεις θα ήταν στον τελευταίο αγώνα!???
vassilis88
25/07/2007, 12:19
Rossi Interview Transcript
by susan haasMonday, July 23, 2007
Valentino Rossi held his post-race press conference outside of his motorhome last night after the USGP at Laguna Seca. This is a transcript of the session.
I'm happy because I am the first of the Michelin. [Laughing] No, is quite frustrating, because today, the difference was unbelievable. We have some problem with the rear, because we don't have the same amount of grip of yesterday with the same tire and the same condition. But anyway, also if we have the grip of yesterday, is not enough, because Bridgestone have half a second lap by lap. In the perfect condition, after we have some problem, the tire don't work very well this afternoon, and we take nine-tenths for lap. What I have to say, I think, that in these two races, we see that the condition is quite bad for our championship, because now the tires decide all the results. Last week, just six days ago was the opposite, where Bridgestone was in trouble and Michelin arrive in front. And in just seven days, is the opposite. So I think is very bad for all the factories, all the team, and I think also for the crowd, because like this is difficult, and also the race is like Bridgestone race, Michelin race. So have one moment where Bridgestone go faster and all the rider of Bridgestone go faster, or have one moment where Michelin go faster and all the Michelin go faster than Bridgestone. But you never have the battle at the same level.
Q So do you want the tire rule scrapped, the 31-tire rule?
A. I don't know. For sure, the rule what do from Bridgestone, because they say Michelin have an advantage to make the tire during the weekend. I agree. But for sure this rule is not good. We need more tires.
Q Just on the safety question, we've seen some bad incidents this weekend, crashes, qualifying. Only one fine has been given, one action was taken, a $2000 fine for John Hopkins. Do you agree with this?
A. First, this track is dangerous. So can happen if you race in Laguna. We make a lot of work. This year fantastic work with the asphalt. But have some point, like the Corkscrew where Guintoli and Hofmann have the crash, is very easy to make mistake. And I think the fee is more for Kurtis Roberts than for Hopkins. Because is not possible to put one rider that arrive 13th in Superstock to ride MotoGP. Is not good. I mean, is dangerous, because Melandri have a bad crash and is lucky to don't make a lot of pain, but Roberts was in the center of the line, roll off the throttle and look behind. So this is the more dangerous. Hopkins is just angry with Carlos, but is just bad for looking, but can happen.
Q Talking about the tires, do you think we should have a one-tire rule in MotoGP?
A. So. Now, I don't know. But I have to say that like this is very bad for the show, I think. Because all the fans like the riders and like the manufacturers. You have Ducati fans, Yamaha fans, Rossi, Stoner, Capirossi, everybody. But nobody is Michelin fan or Bridgestone fan. So the people that looking on television say, "Why now Rossi take 30 seconds and last time Stoner take 30 seconds? What's happened?"
Q Do you feel that Michelin gave you an advantage in years before, though?
A. For sure. But so we speak a lot about this, come se dice monogomma in English? One-tire rule. But it was one-tire rule until 2003, just Michelin for 15 years. And nobody have problems. For sure Michelin give an advantage in the last years. Until the half season of last year, where Bridgestone make a big step, and I have to say a big thank you to Michelin. Now the situation is opposite. The problem is for the show and for the people, and for the riders, and for the manufacturers that put a lot of money. At the end is the tire decides.
Q Vale, the situation now, do you think it's possible, everything being equal, that you can catch Stoner like you caught Hayden last year? If nothing bad happens to Stoner?
A. Nothing is impossible. We have seven races, a long way to go. But we have to wait what's happening this month in France for our tire. We have to go in front of [the factory in] Clermont-Ferrand to say "You have the new tires?" If not, is difficult. But we never give up. We are here for try to win.
Q Is it only the tires? What about Yamaha?
A. Yes. Yes, for sure. I'm agreed, because the bike is a little bit too slow this year, unfortunately, especially compared to Ducati. And this is a big disadvantage. But we have some, I hope, some new stuff in Brno, and I hope that work. Usually arrive something from Japan. And after, we see. For sure we have to work. I have to work. Yamaha have to work. But at the end, I think my setting today was not bad. But we take one second for lap.
Q Can you believe it, two years in a row, last year and now this year? You're so far behind, 44 points behind the championship leader.
A. Eh, can I believe, because is real. And yes, for me, you know. I try my maximum. I want to enjoy, I want to ride my bike like I want, I want to fight with the other guys, the same 11, or sometimes you have less speed, sometimes you have better handling. But with the tires, no way.
Q Valentino, are you prepared to take mechanical risks from Brno onwards, if they have new parts? You are far behind now, are you willing to take risks?
A. We - no. Risk, big risk, never. We try. I don't know exactly what arrive. I hope something arrive, because Brno is very important the engine. Maybe we try during the practice, and after we decide.
Q Like all the other manufacturers, Yamaha could go and get Bridgestone tires if they wanted. They could do this.
A. Now I don't want to say nothing very strange this early. I trust in Michelin. I don't know why, I don't have a reason because Bridgestone is a lot, a lot better than Michelin. More or less have equal. But we'll see. We'll see. But for sure, we have another seven races for try to come back and try to fight with the Bridgestone.
Q Will it be more difficult to try and catch Stoner than it was to catch Hayden last year?
A. So, last year the difference was that the situation was different. Unlucky braking, tires, engine. This year is more performance about Stoner, about Ducati, about Bridgestone. So I don't know. Now we go on holiday, and we'll see. We have seven races. Is a long way. We always try to win. After, we see.
adam_tsouk
25/07/2007, 12:20
Αρχικά δημιουργήθηκε από stradas
Δυστυχως για τους υπολοιπους, το Ducati ειναι ΠΟΛΥ ΑΝΩΤΕΡΟ !!!
+44
:D :D :D ειδικα οσα εχουν 24/7 τον μαστορα διπλα τους
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Αρχικά δημιουργήθηκε από adam_tsouk
ειδικα οσα εχουν 24/7 τον μαστορα διπλα τους
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
στα motogp λεμε...
..αμεσως με τα υποννοουμενα...
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Αρχικά δημιουργήθηκε από Titan
...
Αν είχε και ο Στονερ μισελίν πού νομίζεις θα ήταν στον τελευταίο αγώνα!???
ή αν ειχε η γιαμαχα desmo???
:D
lampros_fazer
25/07/2007, 14:59
Αρχικά δημιουργήθηκε από stradas
Δυστυχως για τους υπολοιπους, το Ducati ειναι ΠΟΛΥ ΑΝΩΤΕΡΟ !!!
+44
Έχει χάρη που έχει βάλει το χεράκι του ο διάβολος (ΙΑΠΩΝΑΣ) στο όλο πακέτο.. :evil: :p
panayiotis
25/07/2007, 15:40
YAMAHA ANNOUNCES TWO-YEAR DEAL WITH JORGE LORENZO
Yamaha Motor Co., Ltd announces that it has concluded a two-year agreement with 250cc World Champion Jorge Lorenzo. The 20-year-old Spaniard will make his MotoGP debut in 2008 aboard a YZR-M1, with direct Factory support.
Lorenzo, who won the 250 title in 2006, is currently leading the championship, after winning six out of the first ten races this season.
"Yamaha has been watching Jorge's career with interest for some time and we are delighted that he will be joining our MotoGP line-up from next season" - commented Lin Jarvis, Managing Director of Yamaha Motor Racing. "We are sure that he will be a valuable asset for the future and we look forward to the commencement of his MotoGP career with Yamaha."
The exact structure of Yamaha's team and rider organization is still under consideration at the present time. Further details, including Lorenzo's team structure, will be announced in due course.
panayiotis
01/08/2007, 08:14
Stoner slams Rossi 'more tyres' plea.
Championship leader claims Italian 'whinger' looking for excuses.
World champion elect Casey Stoner has hit out at MotoGP legend Valentino Rossi's call for a change in the current tyre regulations, accusing the Italian of not being able to cope with a difficult season.
Speaking to Australia's Melbourne Age newspaper, the Ducati rider said that Rossi needed to stop 'whinging' and get on with the regulations, which were brought in at the start of the year in an effort to contain costs. Under the new regulation, Michelin is prevented from bringing specially-constructed tyres to events - something it used to do even on the eve of race day of qualifying had not been promising - with all riders restricted to 17 nominated rear tyres for each race weekend.
"This rule is not good and we need more tyres," Rossi said earlier in the week, "The problem is for the show because, at the end, it is the tyre that decides the race."
Stoner has been the revelation of the season so far, taking on the much vaunted Rossi-Yamaha combination and winning six of the eleven races to date to open out a commanding 44-point cushion over the Italian, who has missed opportunities to close the gap when the Ducati-Bridgestone alliance has been weaker than his Michelin-shod Yamaha. Rossi has three wins to his credit so far, including hunting down early leader Stoner at Assen, but his return is a far cry from the years of Michelin dominance, in which he won five world titles and more than 60 races.
"At the beginning of the season, Valentino and the others were all for the new tyre rules," Stoner points out, "but, as soon as they don't win, the rule is crap. I've had my bad races this year, especially in Germany, and I'm not complaining about the tyre rule.
"They can moan and whinge about it as much as they want, but it shows that [Michelin] has had such an advantage in the past. This season, they cannot bring a tyre in just for the race [and] it's a matter of relying on the company that supports you to do a good job."
Interestingly, Rossi's crew chief, Australian Jerry Burgess, is in favour of keeping the rules as they are.
"The tyre rule has not been the main reason for Valentino not winning races this season," he said enigmatically, "I like the rule, it's equal for everyone and think it should stay."
panayiotis
02/08/2007, 08:29
Stoner wants more.
Aussie not content to sit on championship advantage.
MotoGP world championship leader Casey Stoner has vowed not to 'cruise and collect' over the remainder of the season, despite holding a comfortable points lead over Valentino Rossi and the rest of the field.
The Ducati rider told Australia's Melbourne Age newspaper that he intends to chase further victories to add to his six-win haul before the end of the campaign, despite the danger of pushing too hard and handing Rossi a glimpse of a sixth title.
"I'm planning to push flat-out, not just ride around to get points," the 21-year old insisted, "I'm aiming to extend the championship lead, not just try and hang onto it. I still want to go out and win races, I don't want to go out and finish second or third just to get some points."
Only Yamaha rival Rossi has a realistic chance of overhauling Stoner - who is spending the mid-season break resting and training at home in Australia - with third-placed Dani Pedrosa some 66 points adrift of the Ducati ace and fourth man Marco Melandri a further 42 points adrift. Stoner, however, insists that he is not focusing on the title just yet, believing that giving of his best on race day will help success come his way - and sooner rather than later.
"The championship has been on my mind for the last few races, but I'm still not letting it affect me," he said, "However, if I'm going to be able to win the championship, I would like to do it before the final round. I've got a nice advantage in the points now, but I don't want to sit back and relax. I want to grow the advantage."
Toseland confirms MotoGP switch
Britain's James Toseland has confirmed that he is moving from the World Superbike Championship to race MotoGP next season with Yamaha Tech 3.
The current WSBK Championship leader on 305 points, Toseland is leaving his Ten Kate Honda team for a two-year deal with the French Yamaha outfit.
France's Sylvain Guintoli and Japan's Makoto Tamada ride for Yamaha Tech 3 in this year's MotoGP Championship, where they are presently languishing at 18th and 14th respectively.
"I am delighted to have secured a rider of James' calibre and am looking forward to working with him," said team boss Herve Poncharal.
"Procuring James is a major coup for Tech 3 Yamaha and for the MotoGP championship."
"It is an exciting time for us and I'm sure that he will be an integral part of the team's future."
The 26-year-old Yorkshireman has been racing in WSBK since 2001 after making the switch from British Superbikes.
He won the Championship title in 2004 while riding with Ducati.
The World Superbike Championship continues in Brands Hatch this weekend, with Toseland holding a 43 point advantage over Italy's Max Biaggi (Alstare Suzuki).
98447
Toseland "over the moon" at move
Delighted World Superbikes star James Toseland has told eurosport.yahoo.com why the time is right to graduate to MotoGP.
The Briton signed a two-year contract with the factory-supported Tech 3 Yamaha team, and revealed he only found out about the offer two days ago, on returning from the Suzuka 8 Hours, before penning the deal on Wednesday morning.
"I agreed things on Monday when I got back from Suzuka but that was the first time when we had this decision to make," he explained.
"Before that it was just speculation, but now it was on paper. I was over the moon. I had a conversation with my mum, we sat around and said it's what I've been waiting 10 years for and I just had to take the opportunity."
Toseland said it would be tough to leave behind the championship he has raced in - at Supersport and Superbike level - for nine seasons.
The 2004 world champion has a 43-point lead over Max Biaggi and is on course for his second title; making it very tempting to stay.
"It's been a great championship for but I am moving on and it's not easy. It's my family. Since I was 17 years old this has been my life," he said.
"I say hello to all the teams and mechanics and managers every morning and there is a very comfortable atmosphere there. I've gained a lot of respect with my results as well.
"The easy decision would have been to stay in Superbikes, sign another year, no problem. If I wanted to stay in Superbike I think I'd just sign a lifetime agreement to stay there and win as many championships as I can."
The Hannspree Ten Kate Honda man said the Japanese marque were not prepared to offer him a MotoGP ride, and so he was forced to sign for arch-rivals Yamaha.
"I haven't really sat down with everybody [at Honda] and discussed it yet, but it has been announced today so my phone is going to be red-hot when I switch it back on!" said Toseland.
"I was honest with everybody, with Honda and with my team. If I got an offer to fulfil my dream then I would take that opportunity.
"Unfortunately Honda's biggest proposal was for me to stay in World Superbike, which I could understand. Things are going well with me and Ten Kate, and they've got their plans for MotoGP.
"But it's the right time for me to make the switch especially with this opportunity."
Despite speculation that the move would also bring a switch from Pirelli to Michelin tyres, Toseland said he did not yet know what rubber the Tech 3 team would use in 2008.
"I'm not 100 percent sure. All I know is that it's going to be a competitive tyre, we'll just have to wait and see which but it won't be a problem.
"I don't know which I would prefer. From one weekend to the next things change, it's a bit of a lottery at the moment in MotoGP who has the advantage. It doesn't really matter."
98448
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.