View Full Version : Κοιτώ εκεί που θέλω να πάω...?
Να αρχίσω λέγοντας Μπράβο σε όσους δίνουν συμβουλές που για μάς του νέους αναβάτες είναι κάτι περισσότερο από χρήσιμες! :beer:
Δεν έχω πάει σε κάποιο σχολείο οδήγησης μοτοσυκλέτας ούτε διάβασα (ακόμη) κάποιο βιβλίο. Παρακολουθώ τις συζητήσεις από το φόρουμ (και όχι μόνο) περί σωστής και ασφαλούς οδήγησης και ήθελα να ρωτήσω το εξής:
Όλοι συμβουλεύουν να "κοιτάμε εκεί που θέλουμε να πάμε!". Όταν πλησιάζω μια στροφή και όταν είμαι σε αυτήν, συνήθως κοιτώ την άσφαλτο για τοιχόν ανώμαλο οδόστρωμα, λακούβες, χώμα, λάδια κ.τ.λ και δεν μπορώ να συγκεντρωθώ στην έξοδο! Την έξοδο την κοιτώ μόνο στιγμιαία. Δεν έχω εμπιστοσύνη δηλαδή να κοιτώ συνεχώς την έξοδο...νοιώθω ότι δεν βλέπω πού πάω...
Καταλαβαίνω πόσο σημαντικό είναι να κοιτάμε την έξοδο αλλά μέχρι τώρα μου προσφέρει ανασφάλεια...
Μάλλον κάνω κάτι λάθος!
Ευχαριστώ :)
Αρχικά δημιουργήθηκε από cartman
Να αρχίσω λέγοντας Μπράβο σε όσους δίνουν συμβουλές που για μάς του νέους αναβάτες είναι κάτι περισσότερο από χρήσιμες! :beer:
Δεν έχω πάει σε κάποιο σχολείο οδήγησης μοτοσυκλέτας ούτε διάβασα (ακόμη) κάποιο βιβλίο. Παρακολουθώ τις συζητήσεις από το φόρουμ (και όχι μόνο) περί σωστής και ασφαλούς οδήγησης και ήθελα να ρωτήσω το εξής:
Όλοι συμβουλεύουν να "κοιτάμε εκεί που θέλουμε να πάμε!". Όταν πλησιάζω μια στροφή και όταν είμαι σε αυτήν, συνήθως κοιτώ την άσφαλτο για τοιχόν ανώμαλο οδόστρωμα, λακούβες, χώμα, λάδια κ.τ.λ και δεν μπορώ να συγκεντρωθώ στην έξοδο! Την έξοδο την κοιτώ μόνο στιγμιαία. Δεν έχω εμπιστοσύνη δηλαδή να κοιτώ συνεχώς την έξοδο...νοιώθω ότι δεν βλέπω πού πάω...
Καταλαβαίνω πόσο σημαντικό είναι να κοιτάμε την έξοδο αλλά μέχρι τώρα μου προσφέρει ανασφάλεια...
Μάλλον κάνω κάτι λάθος!
Ευχαριστώ :)
Χμμμ, εδώ ίσως να διίσταντε οι απόψεις!!!! (δεν έχω καμιά γρήγορη μηχανή) αλλά αυτό που κοιτάω όταν θέλω να πάρω μια στροφή σχετικά γρήγορα είναι την εσωτερική ή εξωτερική λευκή γραμμή εκεί που χάνεται από την στροφή! Έτσι μπορώ ανά πάσα στιγμή να υπολογίζω την κλίση της στροφής! και μετά επιλέγω το γκάζι που θα δώσω!!!! Αλλά αυτό κάνω εγώ! μπορεί κι εγώ να είμαι λάθος!!!:blush:
Cpt. Haddock
21/09/2007, 15:59
Cartmant δεν κάνεις κάτι λάθος απλά δεν το έχεις συνηθίσει...
Ειναι λογικό να θες ενστικτωδώς να κοιτάξεις μπροστά σου, ενώ δίνεις εντολή στον εγκέφαλο να εκτελέσει κάτι φαινομενικά παράλογο (να κοιτάς αλλου απο εκεί που κοιτάει η μηχανή)
Εξάσκηση και μόνο εξάσκηση
Εμένα τώρα σιγα σιγα αρχίζει και γίνεται πιο αυτόματη κίνηση, αλλά ακόμα πολλές φορές πρέπει να πιέσω τον εαυτό μου να το κάνει (και συχνά γυρνάω το κεφάλι στην έξοδο της στροφής αλλά ρίχνω και κλεφτές ματιές ευθεία :lol: :lol: )
Αν το προσπαθείς συνέχεια θα έρθει
:wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από Maira
Χμμμ, εδώ ίσως να διίσταντε οι απόψεις!!!! αλλά αυτό που κοιτάω όταν θέλω να πάρω μια στροφή σχετικά γρήγορα είναι την εσωτερική ή εξωτερική λευκή γραμμή εκεί που χάνεται από την στροφή!
Αυτό που λες είναι το vanishing point. Διαβάζουμε τη επερχόμενη στροφή με σκοπό να προσαρμόσουμε την ταχύτητα, θέση σώματος κλπ αντίστοιχα. Δεν έχει εφαρμογή όμως στις συνεχόμενες στροφές.
Αυτό που λεέι ο φίλος αφορά το μαγικό κοίταγμα που διορθώνει (μέχρι ένα σημείο έτσι; ) την έξοδο της μοτό. Εκέι που λέμε δεν μπάινω, μου ανοίγει, δεν με παίρνει και άλλα όμορφα :lol: φτάνει ένα κοίταγμα στο σημείο που θέλουμε να πάμε και voila ......
Απ΄τα πιο σημαντικά tips της οδήγησης κατά τη γνώμη μου.
:wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από Maira
Χμμμ, εδώ ίσως να διίσταντε οι απόψεις!!!! ....
Δεν υπάρχουν απόψεις αλλά ο σωστός τρόπος! Και είναι ένας:
Κοιτάμε το δρόμο μπροστά μας (για τυχόν ανωμαλίες κλπ κι άμα έχει δεν πάμε γρήγορα ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ!). Αφού έχουμε δει τι έχει μπροστά μας και πάρουμε την σωστή κλίση για την στροφή μπροστά μας (κι αυτό γίνεται διαβάζοντας την στροφή, δλδ κοιτώντας που τελειώνει η στροφή και καταλαβαίνοντας εάν ανοιγει ή κλείνει) ανοίγουμε απαλά και προοδευτικά το γκάζι....
Απλό είναι αλλά θέλει εξάσκηση να το κάνεις χωρίς να το σκέφτεσαι...
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Αυτό που λες είναι το vanishing point. Διαβάζουμε τη επερχόμενη στροφή με σκοπό να προσαρμόσουμε την ταχύτητα, θέση σώματος κλπ αντίστοιχα. Δεν έχει εφαρμογή όμως στις συνεχόμενες στροφές.
Δεν έχει; για πες.... (εκτός αν εννοείς τις στροφές που βγαίνοντας απο την μία μπάινεις στην άλλη και βλέπεις τις εξόδους απανωτά...
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Αυτό που λεέι ο φίλος αφορά το μαγικό κοίταγμα που διορθώνει (μέχρι ένα σημείο έτσι; ) την έξοδο της μοτό. Εκέι που λέμε δεν μπάινω, μου ανοίγει, δεν με παίρνει και άλλα όμορφα :lol: φτάνει ένα κοίταγμα στο σημείο που θέλουμε να πάμε και voila ......
Απ΄τα πιο σημαντικά tips της οδήγησης κατά τη γνώμη μου.
:wave2:
Hook turn? :D
el_hymador
21/09/2007, 16:11
Κοιτα μακρυα μπροστα και οχι λιγα μετρα απ την ροδα
Ειναι τεραστια η διαφορα!!
Δυσκολευτηκα πολυ να το συνηθησω, αλλα πραγματικα ειναι απο τα καλυτερα tips που μπορεις να παρεις η να δωσεις σχετικα με την οδηγηση.
Αν εισαι με το βλεμμα καρφωμενο στο οδοστρωμα παιρνεις τις στροφες σε μια τεθλασμενη πορεια, πεφτεις ατσαλα στα φρεα κτλ-κτλ. αν ακολουθησεις το ''κοιτα μακρυα και αγναντευε'' πραγματικα θα δεις πολυ μεγαλη βελτιωση στην οδηγηση σου, θα ρεεις πλεον στον δρομο και δεν θα πηγαινεις γκαζι- φρενο σαν να κανει διακοπες το μηχανακι.
απλα προετοιμαζεσαι καλυτερα για την επομεη στροφη.
Φυσικα ενοειται -και εδω ειναι το δυσκολο- οτι σκαναρεις και τον χωρο μπροστα σου ταυτοχρονα, αλλα πολυ πριν φτασεις εκει.
Στην πολη το ξεχναμε, μιλαμε για οδηγηση σε επαρχιακους και εθνικη.
:wave2:
vassilis88
21/09/2007, 16:13
εχω πεσει σε αριστερη επειδη κοιτουσα την εξοδο κ ετσι δν ειδα ενα εξογκωμα στην ασφαλτο, που ηταν αρκετο για να με ριξει. τωρα δν παω ποτε τοσο γρηγορα που να μην τσεκαρω πως ειναι το οδοστρωμα κατω πρωτα.
Αρχικά δημιουργήθηκε από sniper
(εκτός αν εννοείς τις στροφές που βγαίνοντας απο την μία μπάινεις στην άλλη και βλέπεις τις εξόδους απανωτά...
:winka: τις συνεχόμενες εννοώ.
Ηook turn ; Για το «κοιτάω εκεί που θέλω να πάω» μιλάει ο cartman.
Αν εννοείς ότι κοιτάμε την έξοδο και που θέλουμε να πάμε ως μέρος του hook turn οκ. Αλλα αν κατάλαβα καλά, ο cartman εννοεί κατά την διάρκεια της στροφής. (νομίζουμε ότι ανοίγει η γραμμή, και με το που κοιτάμε το σωστό σημείο εξόδου αμέσως διορθώνει )
:wave2:
dimokritos
21/09/2007, 17:25
όπως είπαν και τα παιδία συνήθεια είναι. μέχρι να το κάνω από μόνος μου, είχα ως έναν βαθμό ανασφάλεια αλλά πλέον όχι. δοκίμασέ το για αρχή όσο μπορείς σε δρόμους που ξέρεις και θα το κάνεις αυτόματα σε λιγο καιρό παντου.
το πως διορθώνει η τροχιά είναι μαγικό :wacko:
και κατ' επέκταση, ποτέ μην κοιτάς τον κώλο του προπορευόμενου οχήματος. ότι κάνει αυτός, κοιτώντας τον, θα το κάνεις και εσύ. και σε γκρεμό να πέσει που λέει ο λόγος, θα τον ακολουθήσεις χωρίς να το καταλάβεις.
Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας, πιστεύω με καλύψατε!!! :beer:
Όντως αυτό που κάνω συνήθως είναι να κοιτάω ενστικτωδώς λίγα μέτρα μπροστά από τον τροχό με αποτέλεσμα να αναγκάζομαι να αλλοιώνω συνεχώς την κληση της μότο μέσα στην στροφή και να πατάω φρένα, κάτι που απ`όσο ξέρω είναι λάθος!
Μερικές φορές που λέω "κοίταξε την έξοδο" και το κάνω, η μότο όντως ρέει μόνη της παρά του ότι μου προσφέρει μια κάποια ανασφάλεια λόγω του ότι δεν κοιτώ κατευθείαν μπροστά.
Οπότε μάλλον εξάσκηση χρειάζομαι...
Για αμέσα στην πόλη δεν το συζητώ φίλε el_hymador δεν υπάρχει περίπτωση ...
:beer: :beer: :beer: :beer: :beer:
gdevelek
21/09/2007, 21:32
Αρχικά δημιουργήθηκε από cartman
Δεν έχω εμπιστοσύνη δηλαδή να κοιτώ συνεχώς την έξοδο...νοιώθω ότι δεν βλέπω πού πάω...
δηλαδή ΔΕΝ πηγαίνεις προς την έξοδο της στροφής;
μα τότε ΠΟΥ πηγαίνεις;;; :confused:
ΑΚΡΙΒΩΣ επειδή κατευθύνεσαι προς την έξοδο πρέπει να κοιτάς εκεί
μάλιστα αν δεν κοιτάς εκεί και αντίθετα κοιτάς ίσια μπροστά, δηλαδή σε μια δεξιά στροφή κοιτάς τα αμάξια που έρχονται από το αντίθετο, μπορεί να πάθεις το λεγόμενο target fixation με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα...
το "κοιτάμε προς τη έξοδο" είναι πολύ βασικός κανόνας, αφού έχει αποδειχθεί από ειδικούς πως "πάμε εκεί που κοιτάμε" και όχι απλώς "κοιτάμε εκεί που πάμε", δηλαδή, κοιτώντας προς την έξοδο, κατά κάποιο τρόπο εξασφαλίζουμε πως ΘΑ πάμε προς την έξοδο και δεν θα βγούμε εκτός :wave2:
Είναι κάτι απολύτως λογικό που για κάποιο περίεργο λόγο ο εγκέφαλός μας αρνείται να το αποδεχτεί και πρέπει να το κάνεις συνειδητά κάποιες φορές μέχρι να γίνει ενστικτώσης κίνηση.
Έτσι όπως στην ευθεία κοιτάμε κύριως μπροστά, και όχι δεξιά ή αριστερά (μόνιμα), ούτε μπροστά στο μισό μέτρο, και αυτό το κάνουμε για να προσαρμόσουμε την διεύθυνση της μοτοσικλέτας ή την ταχύτητα της ανάλογα με το αν υπάρχουν εμπόδια κλπ, έτσι και στην στροφή. Κοιτάμε εκεί που θέλουμε να πάμε, ώστε να μπορέσουμε να πορσαρμοσουμε την διεύθυνση μας και την ταχύτητα μας. Το να στρίβουμε δεξιά π.χ. και εμείς να κοιτάμε ευθεία είναι όπως το να πηγαίνουμε ευθεία και εμείς μόνιμα να κοιτάμε αριστερά... Γίνεται?? δε γίνεται...:nono:
Αρχικά δημιουργήθηκε από el_hymador
Κοιτα μακρυα μπροστα και οχι λιγα μετρα απ την ροδα...
Στην πολη το ξεχναμε, μιλαμε για οδηγηση σε επαρχιακους και εθνικη.
:wave2:
:nono: :nono:
βασικές αρχές ειναι που έχουν εφαρμογή ΟΠΟΥ και αν οδηγούμε!!!!
δηλ. εσύ στην πόλη δεν κοιτας εκει που θες να πάς?
πχ στρίβονας σε ένα στενό δεν κοιτας κατα μήκος του δρόμου για να δείς τι σε περιμένει?
δεν σκανάρεις το στενό στο οποιο στρίβεις για εντοπισεις λακουβες,πεζους,οχηματα κτλ κτλ?
το ''κοιταω μακριά μπροστά'' μαζι με το ''σκανάρω την διαδρομή μπροστα μου'' και το ''κοιτάω εκει που θέλω να παω'' ειναι μια ενιαια διαδικασία.
το δυσκολο ειναι να την κατανοησεις και να την εφαρμόσεις.
TIP: εξασκηση, εξασκηση, εξασκηση...και μετα ξανα εξασκηση....
εχω βρει τον καλυτερο τροπο να εξασκησω αυτο ακριβως το πραγμα ( να κοιταω την εξοδο τις στροφης ) στην πιστα του αιγινιου και τελευταια νομιζω τ καταφερνω καλα,
αλλα εκει τα πραγματα ειναι ποιο ελεγχομενα , ( δεν ειναι δημοσιος δρομος ουτε εχει λακουβες και λαδια και τα σχετικα ) απλα προσπαθω να το κανω αυτο και στους δρομους,
ΠΑΝΤΑ θα ριχνεις κλεφτες ματιες σε ολο το οπτικο σου πεδιο ( το ματι να παιζει :winka: )
οταν οδιγουμε ποτε δε πρεπει να μενει σταθερο το ματι μας σε ενα σημειο, κοιτας κατω το οδοστρομα , κοιτας αν εχει λακουβες κτλ κοιτας καθρεπτες , στη στροφη την εξοδο κτλ
καπως ετσι δηλαδη :look: :look: :look:
:lol: :lol: :wave2:
Ο παραπάνω όρος υπάρχει; Χρησιμοποιείται απο κάποιους απο τους προλαλήσαντες που συμβούλευσαν τον νεαρό συνάδελφο;
:mad: :sick:
:beer: :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από gdevelek
δηλαδή ΔΕΝ πηγαίνεις προς την έξοδο της στροφής;
μα τότε ΠΟΥ πηγαίνεις;;; :confused:
ΑΚΡΙΒΩΣ επειδή κατευθύνεσαι προς την έξοδο πρέπει να κοιτάς εκεί
μάλιστα αν δεν κοιτάς εκεί και αντίθετα κοιτάς ίσια μπροστά, δηλαδή σε μια δεξιά στροφή κοιτάς τα αμάξια που έρχονται από το αντίθετο, μπορεί να πάθεις το λεγόμενο target fixation με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα...
το "κοιτάμε προς τη έξοδο" είναι πολύ βασικός κανόνας, αφού έχει αποδειχθεί από ειδικούς πως "πάμε εκεί που κοιτάμε" και όχι απλώς "κοιτάμε εκεί που πάμε", δηλαδή, κοιτώντας προς την έξοδο, κατά κάποιο τρόπο εξασφαλίζουμε πως ΘΑ πάμε προς την έξοδο και δεν θα βγούμε εκτός :wave2:
Φυσικά και κοιτώ ΠΡΟΣ την έξοδο αλλά όχι ΤΗΝ έξοδο. Με λίγα λόγια κοιτάω λίγα μέτρα μετά τον τροχό, αυτό είναι το λάθος μου!
Το target fixation που λές αντιλαμβάνομαι τί είναι και πράγματι είναι πολύ επικύνδινο!!
Ευχαριστώ παίδες! Θα έχω υπόψην μου αυτά που είπατε όλοι σας!!
:beer: :beer: :beer:
:wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από div400
:nono: :nono:
βασικές αρχές ειναι που έχουν εφαρμογή ΟΠΟΥ και αν οδηγούμε!!!!
δηλ. εσύ στην πόλη δεν κοιτας εκει που θες να πάς?
πχ στρίβονας σε ένα στενό δεν κοιτας κατα μήκος του δρόμου για να δείς τι σε περιμένει?
δεν σκανάρεις το στενό στο οποιο στρίβεις για εντοπισεις λακουβες,πεζους,οχηματα κτλ κτλ?
το ''κοιταω μακριά μπροστά'' μαζι με το ''σκανάρω την διαδρομή μπροστα μου'' και το ''κοιτάω εκει που θέλω να παω'' ειναι μια ενιαια διαδικασία.
το δυσκολο ειναι να την κατανοησεις και να την εφαρμόσεις.
TIP: εξασκηση, εξασκηση, εξασκηση...και μετα ξανα εξασκηση....
Ο el_hymador εννοεί ότι μέσα στην πόλη λόγω δεδομένου κακού οδοστρώματος επικεντρωνόμαστε περισσότερο στο σκανάρισμά του και όχι τόσο στην έξοδο...φυσικά πάντα πρέπει να κάνουμε και τα 2, το πόσο το καθένα ανάλογα...
:beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από Greg61
Ο παραπάνω όρος υπάρχει; Χρησιμοποιείται απο κάποιους απο τους προλαλήσαντες που συμβούλευσαν τον νεαρό συνάδελφο;
:mad: :sick:
:beer: :beer:
Αν ξέρει κανείς ας πεί κάτι και σε μάς τα παιδάκια...
εκτός αν είναι μυστικό!!! :D
:beer: :beer: :beer:
Ταξιδευτής
22/09/2007, 11:44
Φιλε Cartman, το peripheral vision (περιφερειακη οραση) ειναι κατι που εξασκειται και μαλιστα αποτελει μερος του CSS Level 2.
Χοντρικα, το ζητουμενο ειναι να βελτιωσεις/αυξησεις την αντιληψη του χωρου οδηγησης χρησιμοποιοντας την περιφερειακη σου οραση. Κοιτας το βαθος του δρομου με την κυρια οραση σου, ενω παραλληλα σκαναρεις το δρομο ΚΟΝΤΑ σου με την περιφερειακη οραση. Ειναι αρκετα δυσκολο να το καταφερεις, αλλα οταν το κανεις, ανοιγεις το οπτικο σου πεδιο και πραγματικα αποκτας πολυ μεγαλυτερη ανεση στις στροφες.
Οσον αφορα αυτο που ρωτησες, τα παιδια παραπανω απαντησαν πληρως: κοιτας αρχικα μπροστα σου για να δεις την κατασταση του οδοστρωματος και καθως ερχεσαι στην στροφη σηκωνεις το βλεμμα στο vanishing point και παιρνεις τη στροφη.
Και μιας που ανεφερα το θεμα "παιρνω τη στροφη" να υπογραμμισω κατι ΠΟΛΥ σημαντικο που ο Νικος Sniper εθεσε πολυ απλα και ξεκαθαρα: δεν υπαρχουν αποψεις, απλα υπαρχει ο σωστος και ο λαθος τροπος!
Να πω δυο λογια για αυτο; (δεν το παιζω αυθεντια επ ουδενι! απλα αναφερω οσα μας εμαθαν στο RS). :wave2:
Παράδειγμα peripheral vision, να είσαι στην καφετέρια, μπροστά σου ο κολλητός σου και πίσω δεξιά του (ας πούμε 2 o'clock) να κάθεται απίστευτο νινι..:rolleyes: Τί κάνεις;;;
Τα μάτια σου είναι στραμμένα στον φίλο σου, αλλά η προσοχή σου στην γκόμενα, σωστά;
Και ξαφνικά παρατηρείς οτι και αριστερά του κάθετε μια γαζέλα, ξανά τα ίδια.
Έχεις τώρα καταφέρει να κοιτάς και τις δύο, χωρις:
1ον Να φαίνεσαι λιγούρη,
2ον Μαλάκας με τα μάτια να γυρίζουν πέρα δώθε σαν να είσαι δαιμονισμένος
3ον Και κυριότερο, έχεις τις γκόμενες μόνο για εσένα, αφού το φιλαράκι δεν έχει πάρει πρέφα τίποτα!
:rotflmao: :rotflmao:
Αυτό μπορείς να το εξασκήσεις και στο σπίτι σου, κοιτώντας σε ένα σημείο και χωρίς να κινείς τα μάτια σου να "κοιτάς" διάφορα αντικείμενα στο χώρο.
;)
EDIT: Στο δρόμο σημαίνει ότι, κοιτάω εκεί που θέλω να πάω (μάτια ΚΑΙ κεφάλι) και βλέπω παντού, προσέχωντας έτσι και την κατάσταση.
Ταξιδευτής
22/09/2007, 12:29
Υπαρχει μια ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ σειρα κινησεων που ο αναβατης πρεπει να κανει για να παρει μια στροφη σωστα.
Πολλοι αναβατες (και εγω μεσα σε αυτους!) νομιζουν οτι μπορουν να παρουν μια στροφη πιο ομαλα με το να στριβουν νωρις. Αυτο ομως ειναι ΛΑΘΟΣ -- η γραμμη αυτη ΔΕΝ ειναι ομαλη και επιφερει πολλα προβληματα.
Μπορει να προκαλεσει επιπλεον φρεναρισμα μεσα στη στροφη ενω παραλληλα το ανοιγμα του γκαζιου πρεπει να καθυστερησει, με αποτελεσμα να μην γινει σωστη μεταφορα βαρους της μηχανης, και ετσι αυτη ειναι εντελως ασταθης στο πρωτο μισο της στροφης.
Επιπλεον αυτη η γραμμη σε βαζει σε μια τροχια που μπορει να χρειαζεται διορθωσεις μεσα στη στροφη η/και περισσοτερη γωνια κλισης, με οτι ενδεχομενους κινδυνους επιφερει αυτο (μειωμενη προσφυση κλπ)
Η λυση που μας εμαθαν λοιπον στο RS (και αν δεν κανω ειναι βασισμενη εξ ολοκληρου στα οσα αναφερει ο Keith Code και στο CSS), βασιζεται σε 2 κανονες: στριψε ΜΙΑ ΦΟΡΑ, και στριψε ΓΡΗΓΟΡΑ.
Αυτο βεβαια για να γινει, πρεπει να στριψεις ΑΡΓΟΤΕΡΑ μεσα στη στροφη. Αυτο εχει πολλα πλεονεκτηματα:
- καθυστεροντας το στριψιμο στη στροφη μπορεις να δεις πιο βαθια μεσα στη στροφη,
- ελεγχεις για πιθανους κινδυνους
- και βεβαια σε βοηθαει να μην κανεις επιπλεον διορθωσεις μεσα στο στροφη μιας που βλεπεις ηδη μεχρι το Apex.
Επιπλεον, επειδη το αρχικο (γυροσκοπικο) στριψιμο γινεται γρηγορα, φτανεις την γωνια κλισης που χρειαζεται πιο γρηγορα και σου επιτρεπει να ανοιξεις το γκαζι πιο συντομα.
Τα βηματα οπως μας τα εδειξαν στο Riding School συνοψιζονται στο σχεδιαγραμμα που βλεπεις παρακατω, και ουσιαστικα ειναι η αναλυση των 4 βηματων της τεχνικης του CSS: slow/look/lean/roll (φρενα/κοιταγμα/πλαγιασμα/ανοιγμα γκαζιου).
ΣΩΜΑ
Αρχικα παιρνεις καταλληλη θεση σωματος καθως πλησιαζεις τη στροφη.
ΦΡΕΝΑ
Το κλειδι για να αποφασισεις ποσο να φρεναρεις βασιζεται στην εξης φιλοσοφια: τοσο οσο χρειαζεται ωστε να μπορεις να αρχισεις να ανοιγεις το γκαζι με το που εχεις τελειωσει τη διαδικασια ΓΡΗΓΟΡΟΥ στριψιματος (ο κανονας που ειπαμε πριν).
Για να μπορεσεις να στριψεις ΓΡΗΓΟΡΑ (βλ. "αποτομα"), θα πρεπει να αλλαξεις το πως φρεναρεις.
Επειδη ΔΕΝ μπορεις να τραβηξεις τα φρενα σου μεσα στη στροφη ενω πλαγιαζεις απαλα οπως εκανες μεχρι τωρα, θα πρεπει να κανεις ΟΛΟ το φρεναρισμα σου νωριτερα.
Αν μπαινοντας μεσα στη στροφη δεις οτι χρειαζεται να φρεναρεις και αλλο, τοτε μπηκες υπερβολικα γρηγορα.
ΚΟΙΤΑΓΜΑ
Φτανοντας στη στροφη και ενω φρεναρεις πρεπει να κοιταξεις προς τη στροφη, μια τεχνικη που λεγεται "two-step":
1. Επιλεγεις το σημειο εισοδου στη στροφη, πχ μια πινακιδα η καποιο σταθερο σημειο στη στροφη.
2. Ενω πλησιαζεις το σημειο αυτο που εχεις βαλει, κοιτας ΜΕΣΑ στη στροφη -μακρυα πλεον- και επιλεγεις ενα 2ο σημειο (ιδανικα το apex).
Οταν εχεις φτασει το 1ο σημειο/σημειο εισοδου (το οποιο βλεπεις με την ακρη του ματιου), ΣΤΡΙΒΕΙΣ, εχοντας πλεον τα ματια σου σταθερα στο βαθος του δρομου.
ΠΛΑΓΙΑΣΜΑ
Εχοντας ηδη αποφασισε σε ποιο σημειο θα στριψεις, οι υπολοιπες μεταβλητες στριψιματος -ποσο αποτομα και ποσο πολυ θα πλαγιασεις- ερχονται με απολυτως φυσικο τροπο.
Οταν στριβεις βλεπεις ακριβως πλεον που θες να πας, οποτε και ξερεις ποσο γρηγορα και ποσο πολυ θα πρεπει να στριψεις να να το πετυχεις.
Αν δεις οτι ενω φτανεις στην κορυφη της στροφης (apex) οτι πρεπει να στριψεις πιο πολυ για να μην ανοιξεις τη τροχια σου, αυτο σημαινει οτι εστριψες πολυ νωρις.
ΓΚΑΖΙ (Roll on)
Το ζητουμενο ειναι σε ολο το πρωτο κομματι της στροφης μεχρι και το apex, να εχεις σταθερα ανοιγομενο γκαζι - θελουμε να μεταφερουμε το βαρος της μηχανης στο πισω μερος της ωστε να αποφορτισουμε το μπροστινο συστημα (αναλογια 70-30) ενω ειμαστε υπο κλιση.
Αρχιζεις να ανοιγεις ΠΟΛΥ ΕΛΑΦΡΑ (μερικες μοιρες) το γκαζι οσο το δυνατον πιο συντομα -ιδανικα, αμεσως μετα το πλαγιασμα- και συνεχιζεις να ανοιγεις ομαλα μεχρι το σημειο εξοδου της στροφης οπου και αρχιζεις να σηκωνεις τη μηχανη.
Αν δεις οτι δεν μπορεις να αρχισεις να ανοιγεις το γκαζι αμεσα και οτι πρεπει να κοψεις και αλλο ταχυτητα, τοτε η ταχυτητα εισοδου σου ηταν υπερβολικη.
Ετσι τωρα εχοντας περασει την κορυφη της στροφης και καθως αρχιζεις να σηκωνεις τη μηχανη, μπορεις να ανοιξεις το γκαζι και να επιταχυνεις κατα το δοκουν.
:wave2:
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ οτι δεν το παιζω αυθεντια, και να σημειωσω οτι υπαρχει και ΑΛΛΟΣ τροπος να μπει καποιος στη στροφη που παραβαινει εν μερει αυτη τη διαδικασια (και το κανουν πολλοι αγωνιζομενοι), αλλα για εμενα τουλαχιστον -και για τα δικα μου μετρα- η διαδικασια στριψιματος που ανεφερα αποτελει Ευαγγελιο! :smokin:
Μετα απο την αρχικη εκμαθηση αυτης της διαδικασιας στο RS, πραγματικα μου ανοιξε τα ματια! :eyepop: :wave2:
105561
:a18: :a20: :a23:
Φίλε τα λεγόμενα σου είδη με βοήθησαν πολύ! Κάποια από αυτά που λές τα έχω ξανακούσει (ανοιγόμενο γκάζι στην στροφή), αλλά πολλά δεν τα ήξερα καν (π.χ. η πορεία που πρέπει να έχει η μηχανή μέσα στην στροφή). Θα το διαβάσω πολλές φορές ακόμα μέχρι να τα εμπεδώσω καλά!
Ωραίο και το σχήμα που εβαλες! Δίνει πολλή βοήθεια σε εμάς που προσπαθούμε να μάθουμε από το νετ χωρίς να έχουμε κάποιον να μας τα πεί προσωπικά...
Τελικά ένα σχολείο μου φαίνεται είναι αναγκαίο για όλους...
thanx φίλε :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από lamoun
Παράδειγμα peripheral vision, να είσαι στην καφετέρια, μπροστά σου ο κολλητός σου και πίσω δεξιά του (ας πούμε 2 o'clock) να κάθεται απίστευτο νινι..:rolleyes: Τί κάνεις;;;
Τα μάτια σου είναι στραμμένα στον φίλο σου, αλλά η προσοχή σου στην γκόμενα, σωστά;
Και ξαφνικά παρατηρείς οτι και αριστερά του κάθετε μια γαζέλα, ξανά τα ίδια.
Έχεις τώρα καταφέρει να κοιτάς και τις δύο, χωρις:
1ον Να φαίνεσαι λιγούρη,
2ον Μαλάκας με τα μάτια να γυρίζουν πέρα δώθε σαν να είσαι δαιμονισμένος
3ον Και κυριότερο, έχεις τις γκόμενες μόνο για εσένα, αφού το φιλαράκι δεν έχει πάρει πρέφα τίποτα!
:rotflmao:
Αυτό που λές φίλε είναι το ιδανικό. Στην πραγματικότητα όμως αυτό που κάνουμε είναι:
Τα μάτια σου είναι στραμμένα στην γκόμενα, αλλά η προσοχή σου στον φίλο σου.
Και ξαφνικά παρατηρείς οτι και αριστερά του κάθετε μια γαζέλα, τώρα η προσοχή σου δεν είναι καν στον φίλο σου!
Έχεις τώρα καταφέρει να κοιτάς και τις δύο, ενώ ταυτόχρονα:
1ον Φαίνεσαι λιγούρης,
2ον Φαίνεσαι μαλάκας με τα μάτια να γυρίζουν πέρα δώθε σαν να είσαι δαιμονισμένος
3ον Και κυριότερο, έχει τις γκόμενες ένας φλώρος που μόλις ήρθε και κάθησε μαζί τους! Οπότε τον π@@λο...
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Πρωτα την ασφαλτο μην εχει και καμμια τρυπα και μετα πιο μακρυα πρεπει να κοιταξουμε λεει η απλη λογικη.
Οσο για την τεχνικη το 0-300 ειναι λαθος γιατι απευθυνεται σε οριακη οδηγηση.Σε συνηθισμενη οδηγηση οσο μπαινουμε στη στροφη τοσο βγαινουμε.Και απο πορεια παμε οπου θελουμε γιατι βγηκαμε βολτα και δεν θελουμε κανονες στην πορεια μας στη στροφη.
Αλλα αν το ξανασκεφτω η οδηγηση μηχανης ειναι πολυ πιο επικινδυνη απο του αυτοκινητου οποτε για καλο και για κακο ας εφαρμοζει κανεις τους κανονες του 0-300 μη του βγει καμμια πολυ κλειστη στροφη και ψαχνεται μεσα στη στροφη πως να την παρει.
Nikoskazer2000
24/09/2007, 01:35
Ε ν ν ο ε ί τ α ι πως κοιτάμε στην έξοδο της στροφής! Και είμαι σίγουρος πως το 100% των οδηγών μότο+κουτί αυτό κάνει ασυναίσθητα αλλιώς ολοι θα είχαμε σκοτωθεί.
Απλά τι γίνεται στην ουσία: το μάτι μας λαμβάνει πολλαπλά εστίασης και υπολογίζει τη θέση μας στο χώρο ("το μάτι σου παίζει" που λέμε :D ). Στη μηχανή λοιπον πρωτεύων στόχος του ματιού είναι η έξοδος της στροφής και δευτερεύων ολα τ' αλλα (νοητή ευθεία του τιμονιού σε σχέση με τα αλλα αντικείμενα).
Μόνο σε περίπτωση που εντοπίσουμε σοβαρό πρόβλημα με αντικείμενο (ρε τι κάνει το κουλάδι; αναστροφή; :eek: ) τότε αντιστρέφονται τα πράγματα και προτεραιότητα παίρνει το αντικείμενο ώστε να μπορέσουμε να το αποφύγουμε μ' επιτυχία (να μη στουκάρουμε/φάμε φέτα) σε συνυπολογισμό με τα δευτερερεύοντα σημεία (αντίθετο ρεύμα/έξοδο/προπορευόμενο όχημα).
Το target fixation είναι ανίατη ασθένια που δεν την κατανοώ πλήρως για να την εξηγήσω πέρα απο τη φράση "το είδα είδα κι' έμεινα μ@λ@κ@ς".:rotflmao:
Αρχικά δημιουργήθηκε από Nikoskazer2000
Το target fixation είναι ανίατη ασθένια που δεν την κατανοώ πλήρως για να την εξηγήσω πέρα απο τη φράση "το είδα είδα κι' έμεινα μ@λ@κ@ς".:rotflmao:
κλασική περίπτωση target fixation (http://www.youtube.com/watch?v=LdWeIZ7esx8) (από Επίδαυρο)
Nikoskazer2000
24/09/2007, 23:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
κλασική περίπτωση target fixation (http://www.youtube.com/watch?v=LdWeIZ7esx8) (από Επίδαυρο)
"The video has been remover by the user" ωστόσο κατάλαβα τι είναι το target fixation απλά δεν μπορώ να καταλάβω ΓΙΑΤΙ συμβαίνει :confused:
Αρχικά δημιουργήθηκε από kinhsh
Πρωτα την ασφαλτο μην εχει και καμμια τρυπα και μετα πιο μακρυα πρεπει να κοιταξουμε λεει η απλη λογικη.
Οσο για την τεχνικη το 0-300 ειναι λαθος γιατι απευθυνεται σε οριακη οδηγηση.Σε συνηθισμενη οδηγηση οσο μπαινουμε στη στροφη τοσο βγαινουμε.Και απο πορεια παμε οπου θελουμε γιατι βγηκαμε βολτα και δεν θελουμε κανονες στην πορεια μας στη στροφη.
Αλλα αν το ξανασκεφτω η οδηγηση μηχανης ειναι πολυ πιο επικινδυνη απο του αυτοκινητου οποτε για καλο και για κακο ας εφαρμοζει κανεις τους κανονες του 0-300 μη του βγει καμμια πολυ κλειστη στροφη και ψαχνεται μεσα στη στροφη πως να την παρει.
η απλη λογικη λεει οτι κοιταμε την ασφαλτο,δρομο και οχι την γκομενα που καθετε διπλα μας
η τα βουνα και τα λαγαδια .
οσο ποιο μακρια σου επιτρεπει η οραση σου , η συγκεντρωση σου και ο δρομος να δεις τοσο
ποιο ετοιμος και ποιο απροβλεπτος θα εισαι .
Αρχικά δημιουργήθηκε από Nikoskazer2000
"The video has been remover by the user" ωστόσο κατάλαβα τι είναι το target fixation απλά δεν μπορώ να καταλάβω ΓΙΑΤΙ συμβαίνει :confused:
Απ`ότι κατάλαβα με το target fixation απλά αφαιρείσαι κοιτώντας ένα αμάξι μπροστά σου ή μια άλλη μηχανή ή ένα σημείο τελοσπάντων και δεν κοιτάς μπροστά σου να δείς πού πας και γενικότερα τί συμβαίνει! Έτσι δεν είσαι 100% συγκεντρωμένος στον δρόμο και στην πορεία σου με αποτέλεσμα αν συμβεί κάτι να αργήσεις να ανταποκριθείς ή όπως είπε και κάποιος άλλος αν το target fixation αφορά αμάξι, να το ακολουθείς ασυναίσθητα και να πηγαίνεις όπου πάει...
:beer:
Nikoskazer2000
30/09/2007, 23:20
Αρχικά δημιουργήθηκε από cartman
Απ`ότι κατάλαβα με το target fixation απλά αφαιρείσαι κοιτώντας ένα αμάξι μπροστά σου ή μια άλλη μηχανή ή ένα σημείο τελοσπάντων και δεν κοιτάς μπροστά σου να δείς πού πας και γενικότερα τί συμβαίνει! Έτσι δεν είσαι 100% συγκεντρωμένος στον δρόμο και στην πορεία σου με αποτέλεσμα αν συμβεί κάτι να αργήσεις να ανταποκριθείς ή όπως είπε και κάποιος άλλος αν το target fixation αφορά αμάξι, να το ακολουθείς ασυναίσθητα και να πηγαίνεις όπου πάει...
:beer:
Ααα μάλιστα!
:beer: :beer:
Μου συμβαίνει μερικές φορές οταν σχολνάω απ' τη δουλειά και νυστάζω του σκοτωμού. Δεν εστιάζουν τα μάτια μου σε πολλαπλά σημεία αλλα "καρφώνομαι" σε κάποιο αντικείμενο (ή στην άσφαλτο γενικώς) με τάση να "σβήνουν τα φώτα" σιγά-σιγά :uplate: .
1 φορά το έπαθα στην εθνική (ατέλειωτη ευθεία) και οταν συνήλθα είδα πόσο κοντά είχα φτάσει απο το να πέσω σε χαντάκι.
Ευχαριστώ για το Info!
:beer: :beer: :beer:
el_hymador
30/09/2007, 23:47
Αρχικά δημιουργήθηκε από div400
:nono: :nono:
βασικές αρχές ειναι που έχουν εφαρμογή ΟΠΟΥ και αν οδηγούμε!!!!
δηλ. εσύ στην πόλη δεν κοιτας εκει που θες να πάς?
πχ στρίβονας σε ένα στενό δεν κοιτας κατα μήκος του δρόμου για να δείς τι σε περιμένει?
δεν σκανάρεις το στενό στο οποιο στρίβεις για εντοπισεις λακουβες,πεζους,οχηματα κτλ κτλ?
το ''κοιταω μακριά μπροστά'' μαζι με το ''σκανάρω την διαδρομή μπροστα μου'' και το ''κοιτάω εκει που θέλω να παω'' ειναι μια ενιαια διαδικασία.
το δυσκολο ειναι να την κατανοησεις και να την εφαρμόσεις.
TIP: εξασκηση, εξασκηση, εξασκηση...και μετα ξανα εξασκηση....
Και ομως στην πολη το οπτικο πεδιο ειναι εξαιρετικα μειωμενο για λογους που τους γνωριζουμε ολοι.
Φυσικα -τουλαχιστον εμενα- δεν μας ενδιαφερει καθολου η παραμετρος ''γρηγορα'' μεσα στην πολη.
.. λογο του οτι πολυς απο τον δρομο μπροστα σου αποκαλυπτεται τελευταια στιγμη εξαιτιας της κινησης, μεγαλο μερος της προσοχης εστιαζεται εκει. Το μακρια στην προκειμενη περιπτωση εχει να κανει με το σκαναρισμα για εξοδους διαφυγης απο την κινηση, οχι για να μπαινεις στην επομενη στροφη παντως...
ακριβως αυτα που λες φιλε μου , πεζοι, λακουβες, οχηματα κτ.λ. δεν ειναι παντα μεσα στο οπτικο σου πεδιο στην πολη, αλλα ''αποκαλυπτονται'' ξαφνικα και απροειδοποιητα ανα πασα στιγμη. Θελει εντελως διαφορετικη προσεγγιση το θεμα ''οδηγηση στην πολη''.
Αρχικά δημιουργήθηκε από Nikoskazer2000
Ααα μάλιστα!
:beer: :beer:
Μου συμβαίνει μερικές φορές οταν σχολνάω απ' τη δουλειά και νυστάζω του σκοτωμού. Δεν εστιάζουν τα μάτια μου σε πολλαπλά σημεία αλλα "καρφώνομαι" σε κάποιο αντικείμενο (ή στην άσφαλτο γενικώς) με τάση να "σβήνουν τα φώτα" σιγά-σιγά :uplate: .
1 φορά το έπαθα στην εθνική (ατέλειωτη ευθεία) και οταν συνήλθα είδα πόσο κοντά είχα φτάσει απο το να πέσω σε χαντάκι.
Ευχαριστώ για το Info!
:beer: :beer: :beer:
χεχε αυτό φίλε μου πρέπει να είναι target fixation μετά νύστας και είναι άκρως επικύνδυνο!! Να προσέχεις και να αποφεύγεις να οδηγάς σε τέτοια κατάσταση! κτύπα καλύτερα κάνα καφέ πριν φύγεις απ`την δουλειά!
:beer: :beer:
Nikoskazer2000
01/10/2007, 00:53
Δεν πίνω καφέ. Δε μ' αρέσει, ασε πρόβλημα.
Δουλεύω και 23:00-07:00 :uplate: :cry: αλλα ευτυχώς συμβαίνει πολύ σπάνια αμα δεν εχω κοιμηθεί αρκετά κατα τη διάρκεια της ημέρας.
Αρχικά δημιουργήθηκε από Nikoskazer2000
"The video has been remover by the user" ωστόσο κατάλαβα τι είναι το target fixation απλά δεν μπορώ να καταλάβω ΓΙΑΤΙ συμβαίνει :confused:
Δεν το είχα δει πως κατέβηκε. ο εγκέφαλος έχει την τάση να κλειδώνει το βλέμμα (και τις αντιδράσεις) "πανω" σε μια επικίνδυνη κατάσταση και ουσιαστικά κατευθύνεται προς εκεί χωρίς να προσπαθήσει να την αποφύγει. Τσεκαρε αυτό το video (http://www.youtube.com/watch?v=IRm3mvKey6A) .
To videaki απ΄την Επίδαυρο ήταν πιο εντυπωσιακό στο να καταλάβεις το target fixation καθώς ο ένας μοτοσυκλεττιστής με την κάμερα ακολούθησε τον προπορευόμενο στο αντίθετο ρεύμα, χωρίς να υπάρχει λόγος να γίνει. Απλά βγήκε μαζί του και σταμάτησαν (χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς ευτυχώς) στις απέναντι μπαριέρες.
:wave2:
Και μια πιθανώς σημαντική παρατήρηση:
Όταν λέμε "κοιτάμε μπροστά" ή "εκεί που πάει η μοτοσυκλέτα", εννοούμε ότι κοιτάμε στην πραγματική προέκταση της δυναμικής τροχιάς της μοτοσυκλέτας (εκεί που πραγματικά "πάει") και όχι στην προέκταση του διαμήκη άξονά της (όχι μπροστά από την ρόδα, δηλαδή). Η διαφορά αυτών των δύο στην ευθεία είναι μηδενική και σε πολύ ανοιχτές στροφές είναι μικρή. Σε σχετικά κλειστές όμως στροφές η απόκλιση μπορεί ναι είναι δραματική και κάνει όλη την διαφορά στον κόσμο.
Αν κοιτάμε, δηλαδή, στην προέκταση του διαμήκη άξονα της μοτοσυκλέτας (έχοντας την ψευδή αντίληψη ότι εκεί πάει η μοτοσυκλέτα), τότε στην ευθεία όλα εντάξει, και σε πολύ ανοιχτές στροφές επίσης σχεδόν εντάξει. Σε πιο κλειστές στροφές όμως το μόνο που θα πετύχουμε είναι ένα τρομερό αίσθημα αποπροσανατολισμού και την εντύπωση ότι πάμε του σκοτωμού ενώ κυριολεκτικά σερνόμαστε. Αν κάνουμε αυτό το λάθος, τότε όλες οι πολύ σωστές τεχνικές στριψίματος που περιγράφηκαν παραπάνω είναι απλά μάταιες.
Για να το πω διαφορετικά: Η μοτοσυκλέτα, σε μια στροφή δεν "πάει" εκεί που δείχνει η μπροστινή της ρόδα. Πιστεύοντας, ενστικτωδώς και λαθεμένα, ότι εκεί πάει αναγκαζόμαστε στην καλύτερη περίπτωση να περιστρέφουμε συνεχώς τον άξονα της όρασής μας (καθώς η μοτοσυκλέτα στρίβει και ο άξονάς της περιστρέφεται) και ο εγκέφαλός μας να προσπαθεί συνεχώς να ξανα-υπολογίσει την θέση μας στον χώρο. Αυτό δημιουργεί τρομερή ανασφάλεια καθώς, για να το πω παραστατικά, καταναλώνει σχεδόν το 100% την υπολογιστικής μας δύναμης αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια για άλλες διεργασίες. [[[ Στην χειρότερη περίπτωση το μυαλό μας εγκαταλείπει την προσπάθεια να αναπροσαρμόζει συνεχώς τον οπτικό του άξονα (μια και δεν έχει φτιαχτεί να δουλεύει έτσι) και κάνει την μοτοσυκλέτα να ακολουθήσει μια λίγο πολύ εφαπτομενική τροχιά. ]]]
Στην παρακάτω φωτογραφία φαίνεται καθαρά πόσο δραματική μπορεί να είναι η απόκλιση του διαμήκη άξονα της μοτοσυκλέτας από την προέκταση της πραγματικής της τροχιάς, καθώς και το που πρέπει να έχει στραμμένο το βλέμμα του ο αναβάτης:
106812
Nikoskazer2000
03/10/2007, 23:43
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Δεν το είχα δει πως κατέβηκε. ο εγκέφαλος έχει την τάση να κλειδώνει το βλέμμα (και τις αντιδράσεις) "πανω" σε μια επικίνδυνη κατάσταση και ουσιαστικά κατευθύνεται προς εκεί χωρίς να προσπαθήσει να την αποφύγει.
ααα μάλιστα! Τώρα κατάλαβα.
Danke! :beer:
Nikoskazer2000
03/10/2007, 23:49
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
...Πιστεύοντας, ενστικτωδώς και λαθεμένα, ότι εκεί πάει αναγκαζόμαστε στην καλύτερη περίπτωση να περιστρέφουμε συνεχώς τον άξονα της όρασής μας (καθώς η μοτοσυκλέτα στρίβει και ο άξονάς της περιστρέφεται) και ο εγκέφαλός μας να προσπαθεί συνεχώς να ξανα-υπολογίσει την θέση μας στον χώρο. Αυτό δημιουργεί τρομερή ανασφάλεια καθώς, για να το πω παραστατικά, καταναλώνει σχεδόν το 100% την υπολογιστικής μας δύναμης αφήνοντας ελάχιστα περιθώρια για άλλες διεργασίες. [[[ Στην χειρότερη περίπτωση το μυαλό μας εγκαταλείπει την προσπάθεια να αναπροσαρμόζει συνεχώς τον οπτικό του άξονα (μια και δεν έχει φτιαχτεί να δουλεύει έτσι) και κάνει την μοτοσυκλέτα να ακολουθήσει μια λίγο πολύ εφαπτομενική τροχιά. ]]]...
Εξαιρετική διατύπωση!
:beer: :beer:
Κάπως έτσι το σκεφτόμουν κι' εγω, οτι για τον συνεχή υπολογισμό της τροχιάς της μηχανής σε σχέση με το χώρο (π.χ σε κλειστές στροφές χωρίς επαρκή ορατότητα ή σε εσάκια) χρειάζεται περισσότερη "επεξεργαστική ισχύ" απ' οτι σε μια ευθεία π.χ αρα έτσι γίνεται το λάθος συνήθως.
Μπράβο πολύ καλό παράδειγμα και η φώτο!
:wave2:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.