PDA

View Full Version : Η αντλια βενζίνας με εγκατέλειψε στα 71 χιλ χλμ.



gefr
28/09/2007, 06:42
Και ενώ ρολάριζα στην εθνική, ο κινητήρας έσβησε στα καλά καθούμενα, για να μην ξαναπάρει. Η αιτία ήταν οι πλατίνες της αντλίας. Με το σπινθήρα που δημιούργείται με το ανοιγοκλείσιμό τους, καίγονται, μέχρι που το ασημί ανθεκτικό υλικό γίνεται όλο σκόνη. Τελικά είτε κολλάνε, είτε η αντίστασή τους γίνεται τεράστια, τόσο που το πηνίο αδυνατεί να οπλίσει και η αντλία παύει να λειτουργεί. Να σημειωθεί οτι έχω το 950Adv με καρμπυρατέρ.


106490

gefr
28/09/2007, 06:43
Ακόμα μία...


106491

gefr
28/09/2007, 06:45
ακόμα μία...


106492

gefr
28/09/2007, 06:48
Χρησιμοποιώ για διακόπτη ένα mosfet τύπου FU 3410 I*R 450P της εταιρείας International electronics . Για ενεργοποίηση χρησιμοποιώ το μηχανικό σύστημα που ήδη υπάρχει με μία θύρα υπερύθρων. Τη διακοπή την κάνω με ένα κομματάκι σύρμα που κόλησα στην θέση της κάτω επαφής στο μηχανικό σύστημα επαφών.


106493

gefr
28/09/2007, 06:50
ακόμα μία..


Η ρύθμιση του εύρους μετακίνησης του μηχανικού συστήματος, αρχικά γινόταν με δύο λαστιχάκια μαύρα. Η κινούμενη επαφή τερμάτιζε στη μία διεύθυνση στο λαστιχάκι και στην άλλη στην άλλη επαφή. Τώρα που οι επαφές αυτές λείπουν, ένα χάλκινο συρματάκι αναλαμβάνει να σταματήσει την κίνηση προς τα επάνω, ενώ το αρχικό λαστιχάκι, κουρεύτηκε για να επιτρέπει το σύστημα να οπλίσει προς τα κάτω.

Η θύρα υπερύθρων κουρεύτηκε επίσης για να μικρύνει, γι αυτό και η περίεργη επιφάνεια που φαίνεται στη φωτό.


106494

gefr
28/09/2007, 06:52
αν και θολό φαίνεται...


106495

gefr
28/09/2007, 07:09
Αντλία χωρίς επαφές που καίγονται της Facet με κωδικό 40105 από τη διεύθυνση
http://www.aircraftspruce.com/, με ανάγκη όμως για προστασία από σκουπιδάκια (συστήνεται φίλτρο 74μικρών)



106497

gefr
28/09/2007, 07:17
Ο λόγος είναι οτι αναφέρθηκαν περιστατικά όπου μικρή παροχή λόγω βαρύτητας, πλυμμύριζε τα καρμπυρατέρ όταν η μηχανή έμενε σβηστή για μεγάλο διάστημα. Άλλη λύση που χρησιμοποιήθηκε είναι η τοποθέτηση ηλεκτρικής βαλβίδας που είναι κλειστή όταν και η αντλία είναι κλειστή. Τέτοιες ηλεκτροβάνες έχει ο Ακριτίδης, Σπύρου Πάτση 18, Βοτανικός, αλλά η ομορφιά της απλότητας χάνεται...

Να σημειωθεί εδώ οτι η αντεπίστροφη τοποθετείται για να εμποδίζει το καύσιμο να τρέξει λόγω βαρύτητας από τα τεπόζιτα μέσω του φίλτρου και της αντλίας (η μανίσια εμπόδιζε αυτή τη ροή) στα καρμπυρατέρ. Αυτό συμβαίνει όταν τα τεπόζιτα είναι πολύ γεμάτα και η μοτοσυκλέτα μένει ακίνητη για πολύ ώρα. Όταν λειτουργεί η αντλία έχει τη δύναμη να ανοίξει την αντεπίστροφη. Επειδή αυτή που αγόρασα δεν στεγάνωνε, την άνοιξα και επιμήκυνα το ελατήριό της λίγο. Πειραματίστηκα μέ ένα σωληνάκι βενζίνας, και με νερό ώστε να την κάνω στεγανή για 40εκατοστά ύψος νερού, αρκετά περισσότερο από τη μέγιστη διαφορά στάθμης φούλ δεξαμενών και καρμπυρατέρ. Το καύσιμο είναι ελαφρύτερο άλλωστε απο το νερό και άρα η πίεση που ασκεί μικρότερη.


106499

gefr
28/09/2007, 07:31
Να σημειωθεί οτι ο ανωτέρω κύριος δεν έχει τοποθετήσει αντεπίστροφη και κινδυνεύει να πλυμμυρίσει ο κινητήρας του με βενζίνα (hydrolock). To φίλτρο που έχει τοποθετήσει το αγόρασε από την εταιρεία που πουλάει και τις αντλίες.

Στην φωτό αυτή προτείνω την τοποθέτηση αντεπίστροφης μετά την αντλία, ώστε να έχει πίεση το καύσιμο να υπερνικήσει την αντίσταση της αντεπίστροφης. Άρα νομίζω οτι η σωστή σειρά, που εφαρμόζω και εγώ είναι πρώτα φίλτρο, μετά η αντλία (το μακρύ εξάγωνο είναι η εισαγωγή), μετά ορθή γωνία, νίπελ, αντεπίστροφη, ορθή γωνία και σωληνάκι προς τα καρμπυρατέρ.


106500

lc8ergr1
18/10/2007, 09:07
ΩΡΑΊΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ

τελικά ΕΣΥ τί??? έχεις κάνει??? ΑΠΌ ΤΙΣ ΠΑΤΕΝΤΕΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ?

ΣΤΟΝ ΑΥΓΈΡΗ το άλλαξες?

gefr
19/10/2007, 06:30
όπως τη δείχνει η φωτό με την αντεπίστροφη στο κάθετο τμήμα και ένα φίλτρο παρόμοιο με το εικονιζόμενο, μόνο πλαστικό στην είσοδο της αντλίας. Η αντεπίστροφη δοκιμάστηκε με νερό άν κρατάει 40 εκ στήλης νερού, χωρίςνα ανοίγει. Δεν κρατόυσε,οπότε την διέλυσα και τράβηξα το ελατήριό της ναμακρύνει, ώσπου να κρατάει το νερό.
Η εγκατάσταση έγινε αρχικά στον Τσιμπίδη, που με έγδαρε αφού με περισυνέλεξε από το δρόμο και μου άλλαξε και ένα μπουζί και μου βρήκε και πλυμμυρισμένο κύλινδρο;; Δεν ξέρω αλλά το ποιό πιθανό είναι οτι με βρήκε στην ανάγκη και μου πήρε 190?. Την αντλία και το φίλτρο του τα πήγα εγώ!! Ο Αυγέρης μου τα τακτοποίησε καλύτερα και βάλαμε και την αντεπίστροφη.
Έχω περίπου 2 μήνες και όλα καλά.
Ά και το άλλο τέστ που έκανα ήταν για να ελέγξω αν υπάρχει επάρκεια καυσίμου. Στις 9000 στροφές δεν μου παρουσίασε ατροφία. Ούτε σε ταξίδι με 185 και ανηφόρα (Τρίπολη) οπότε είμαι σίγουρος. Προσοχή στον κωδικό γιατί οι παρόμοιες αναφέρθηκε να παρουσιάζουν είτε ατροφίες, είτε πλυμμύρισμα των κυλίνδρων κατά τη λειτουργία. Τα καρμπυρατέρ είναι ευαισθητούλια. Γειά χαρά.

lc8ergr1
19/10/2007, 10:33
τσιμπιδα ΣΚΕΤΗ ο τσιμπίδης.... το τσιμπισε το ΚΤΜ

ΝΑ ΥΠΟΘΕΣΩ ΟΤΙ Η ΛΥΣΗ ΑΥΤΗ ειναι life time !!! ??


ΧΩΡΑΕΙ ??

ΚΟΣΤΟΣ?
40 -50 Ε το facet
10 Ε φιλτρο
εργατικά στον ΑΥΓΕΡΗ κανα 50ρι Ε

ΜΕ 150 ΚΑΘΑΡΙΣΑ???

gefr
25/10/2007, 18:54
Καμμιά 40 η αντλία, 2-3 το φιλτράκι, 6 η αντεπίστροφη, από 1,5 οι δύο γωνίες, 1 ένα νίπελ που θα ήταν καλό να μπεί, 2 τα δύο ρακοράκια από θυληκό πάσο σε αρσενικό προσαρμογέα στο σωληνάκι, μισό μέτρο σωλήνας καυσίμου, 2-3 ευρώ τα μεταλλικά σφυκτηράκια... πόσο βγαίνουν;

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=234786&page=29

Μη βιαστείτε να παραγγείλετε. Φαίνεται οτι ετοιμάζουν νέα λύση οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι με αντλία που δεν θα χρειάζεται αντεπίστροφη. Περιμένουμε νέες εξελίξεις.

Nikoskazer2000
26/10/2007, 04:23
Αμα έχεις το know-how....
:a23: :a23: :a23:

Πολύ καλή επισκευή+βελτίωση!
:beer:
:wave2:

gefr
28/10/2007, 09:59
http://www.ktm950.info/how/fuel_pump/carter_fuelpump.html

Περιμένω να με διαβεβαιώσουν οτι δεν είχαν προβλήματα πλυμμυρίσματος στα καρμπυρατέρ. Γειά χαρά.

Διόρθωση: από ότι φαίνεται και αυτή όπως και η facet 40105 επιτρέπουν στο καύσιμο να περνάει ελεύθερα, όταν δεν λειτουργούν, πλυμμηρίζοντας τα καρμπύρατέρ.

gefr
10/12/2007, 00:07
Οι προσφορότερες λύσεις είναι οι εξής δύο:
1) Η τοποθέτηση αντλίας ηλεκτρονικής, της Facet 40171 με ένα φίλτρο να την προστατεύει. Το μόνο πρόβλημα είναι το σχήμα της που είναι τετράγωνο και δημιουργεί δυσκολία στην στερέωση. Είναι στεγανή και δεν έχει πρόβλημα σε εμβάπτιση σε νερό. Κόστος περί τα $50 + $15 έξοδα αποστολής. Προτείνω να γίνει η συναρμολόγηση έτσι ώστε να έρθουν τα σημεία εισόδου και εξόδου στο ίδιο σημείο για να μη χρειαστούν αλλαγές στα μήκη των σωλήνων όπως είναι μανίσια.

2) Η τροποποίηση της μανίσιας, αντικαθιστώντας το ηλεκτρομηχανικό σύστημα των επαφών που έχει με ηλεκτρονικό χρονοδιακόπτη. Έτσι η αντλία λειτουργεί με μία προκαθορισμένη συχνοτητα που καθορίζεται από κύκλωμα με ένα χρονιστή 555 που δίνει εντολή σε διακόπτη mosfet. Θα ακολούθήσει σχέδιο και φωτό μόλις το στήσω να λειτουργήσει σωστά. Το κόστος ανταλλακτικών κυμαίνεται στα 5 ? + εργασιοθεραπεία με κολλητήρι. Γειά χαρά..

gefr
17/12/2007, 21:43
για να καταργηθούν οι φθαρτές επαφές.


121373

gefr
17/12/2007, 21:49
το κύκλωμα βασίζεται σε χρονιστή 555 που δίνει παλμό με σταθερό ρυθμό, που ρυθμίζεται από τις δύο αντιστάσεις R1 και R2 και τον πυκνωτή C1. Επίσης χρησιμοποιείται και ένα mosfet που ανοιγοκλείνει το ρεύμα σύμφωνα με τα σήματα που λαμβάνει από το κύκλωμα του χρονιστή.
Παραθέτω και την ιστοσελίδα για το χρονιστή 555:

http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/555/555.html

ο εν λόγω είναι αυτός με το χαρακτηρισμό astable.

gefr
17/12/2007, 22:10
Από τα δύο σύρματα που πηγαίνουν στην αντλία το θετικό θα συνδεθεί καί στην πλακέτα ενώ τα αρνητικό θα διακοπεί και θα συδεθεί μόνο στην πλακέτα, ενώ ο πόλος που βγαίνει από το πηνείο της αντλίας, θα συνδεθεί στην επαφή με το D. Δεν το έχω εγκαταστήσει ακόμα, αλλά θα γίνει και αυτό σύντομα.

gefr
30/12/2007, 10:02
Η αντλία 60012088000 αντικαταστάθηκε το 2004 με την 60012088100. Δέν γνωρίζω άλλες λεπτομέρειες αλλά ίσως αποδειχτεί λίγο καλύτερη-χειρότερη. Περιμένω δικά σας σχόλια. Γιώργος.

gefr
22/01/2008, 12:30
στην facet 40171 με φίλτρο. Έχει περίπου την ίδια πίεση με την μαμίσια αλλά είναι πιό ανθεκτική σε υποβρύχια λειτουργία και δεν έχει επαφές να φθείρονται. Δέν αφήνει το καύσιμο να ρέει ελεύθερο και να πλημμυρίσει τους κυλίνδρους.
Χρειάζεται απαραίτητα συνοδεία φίλτρου γιατί έχει κάποιο πιστονάκι μου κινδυνεύει να φρακάρει (από ότι λένε οι σοφοί).
Η τοποθέτηση είναι λίγο άκομψη.
Εναλλακτικά παίζει και η πατέντα με το κυκλωματάκι. Γειά χαρά.

lc8ergr1
22/01/2008, 13:46
το φιλτρο που μπαίνει επηρρεάζει την απόδοση ..την σπιρτάδα???

τελική τιμουλά για ελλαδά με μεταφορικα ?

απο αμερική?

Tpap
22/01/2008, 14:58
ωραιος, φιλε.
και εκτος απο ωραιος, εισαι κ σωστος!

(πραγματικα δικαιουσαι να εχεις ΚΤΜ:D)

gefr
22/01/2008, 15:21
Αρχικά δημιουργήθηκε από lc8ergr1
το φιλτρο που μπαίνει επηρρεάζει την απόδοση ..την σπιρτάδα???

τελική τιμουλά για ελλαδά με μεταφορικα ?

απο αμερική?



άρα δε συζητιέται. Η σπιρτάδα δεν έχει να κάνει με την αντλία αλλά με τα καρμπυρατέρ κατά την ταπεινή μου γνώμη. Από ότι λένε οι σοφοί δεν παρουσιάστηκαν ατροφίες, άρα όλα καλά.
Για την τιμή που ρωτάς αναφέρουν οτι είναι στα $44.30 + $12 αποστολή εντός Αμερικής από http://aircraftspruce.com/
Κανονικά το τελωνείο χρεώνει για πάνω από 45 ευρώ. Εκεί τελειώνουν οι γνώσεις μου. Γειά χαρά.

gefr
24/01/2008, 21:35
βραχυκυκλώνουμε τις μανίσιες επαφές στην αντλία, και δίνουμε ρεύμα από το φλάς!!! και voila έχουμε αντλία που πρεσσάρει τόσο ώστε να φυτοζωεί ο κινητήρας μέχρι να φτάσουμε σε πολιτισμό. Και επειδή τα φλάς αναβοσβήνουν πολύ αργά για την αντλία, βγάλτε και το λαμπάκι από το άλλο φλάς της μεριάς που χρησιμοποιείτε για την αντλία, να ανεβάσει πίεση. Απαραίτητα αξεσουάρ καλώδιο. :a19:

lc8ergr1
25/01/2008, 10:10
πωε το είπες αυτό ρε γιω΄ργο....

gefr
22/02/2008, 23:45
Δοκιμασμένο δουλεύει.


121370

akamarinos
26/02/2008, 18:28
Αρχικά δημιουργήθηκε από gefr
βραχυκυκλώνουμε τις μανίσιες επαφές στην αντλία, και δίνουμε ρεύμα από το φλάς!!! και voila έχουμε αντλία που πρεσσάρει τόσο ώστε να φυτοζωεί ο κινητήρας μέχρι να φτάσουμε σε πολιτισμό. Και επειδή τα φλάς αναβοσβήνουν πολύ αργά για την αντλία, βγάλτε και το λαμπάκι από το άλλο φλάς της μεριάς που χρησιμοποιείτε για την αντλία, να ανεβάσει πίεση. Απαραίτητα αξεσουάρ καλώδιο. :a19:
εξυπνο



αλλη πατεντα που εχω ακουσει για περιπτωση αναγκης
(και λογικα θα εχει καλυτερη υλοποιηση στα sm,se,sd)

συνδεεις την εισαγωγη με την εξαγωγη καυσιμου της τρομπας
δανειζεσαι βενζινη απο αλλο μηχανακι
γεμιζεις τα τεποζιτα
και λειτουργει η τροφοδοσια δια της βαρυτητας
μεχρι να πεσει η σταθμη του καυσιμου

lc8ergr1
27/02/2008, 09:00
gefr


μια με την τρομπα μια με την αντλια

αγόρι μου ακομα δεν σε ανακαλυψε το R&D της ΚΤΜ!!!!!!!!!!!!!111

μαγκα θα βγαλεις χοντρα φραγκα

σκεψου το

gefr
03/03/2008, 19:35
http://www.cyclewareables.com/pages/fuel_pumps/fuel_pumps.htm

οπότε τσάμπα η έρευνα και εξέλιξη. Μόνη προσθήκη που μπορεί να χρειαστεί είναι ένα Mosfet και μία αντίσταση για να χρησιμοποιείται ο μηχανικός διακόπτης σάν διέγερση με ελάχιστο ρεύμα και το κυρίως ρεύμα να διακόπτεται από το Mosfet. Απλά και ωραία.

gefr
05/06/2008, 13:26
είναι η τοποθέτηση ενός mosfet επάνω στο μεταλλικό στήριγμα των επαφών, και η διακοπή του κυρίως κυκλώματος μέσω του mosfet. Απλή λύση και φθηνή. Με μία αντίσταση της τάξης των 16ΚΩ οι μανίσιες επαφές θα διακόπτουν μηδαμινής έντασης ρεύμα, οπότε δεν θα έχουν καθόλου σπινθήρα και φθορά πέρα της μηχανικής. Για φωτογραφίες παραπέμπω κάτωθι.

gefr
29/09/2010, 20:47
Παίρνουμε από το θετικό πόλο στη φωτό καφέ (κανονικά μπλέ/μαύρο) που πηγαίνει στο πηνίο με μία αντίσταση 16ΚΩ ένα καλωδιάκι και δίνουμε ρεύμα στην επάνω επαφή. Ο αρνητικός πόλος στη φωτό μπλέ (κανονικά καφέ/μαύρο) συνδέεται στο S του mosfet η έξοδος από το πηνίο συνδέεται στο D του mosfet που είναι το μεσαίο ποδαράκι και η μεταλλική πλάτη, το G συνδέεται στην κάτω επαφή και η αντίσταση 1ΜΩ μεταξύ S και G για να αποφορτίζει το mosfet.


212069

SVX
29/09/2010, 21:14
Αρχικά δημιουργήθηκε από gefr 05-06-2008
Για φωτογραφίες παραπέμπω κάτωθι.

:wacko:

Αρχικά δημιουργήθηκε από gefr 29-09-2010
μία τη φορά

:look: :look:

sv9cvk
29/09/2010, 21:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από gefr
Παίρνουμε από το θετικό πόλο στη φωτό καφέ (κανονικά μπλέ/μαύρο) που πηγαίνει στο πηνίο ένα καλωδιάκι και δίνουμε ρεύμα στην κάτω επαφή. Ο αρνητικός πόλος στη φωτό μπλέ (κανονικά καφέ/μαύρο) συνδέεται στο S του mosfet η έξοδος από το πηνίο συνδέεται στο D του mosfet η αντίσταση 10ΚΩ μεταξύ G και επάνω επαφής και η αντίσταση 16ΚΩ μεταξύ S και D για να αποφορτίζει το mosfet.

Θα σου συνηστουσα να φτιαξεις η μια πλακετα για τα εξαρτηματα η να τα στηρηξεις καλυτερα μιας και η κοληση μονο δεν σου προσφερει αρκετη στηρηξη και με τους κραδασμους θα ξεκολησουν και θα χανεις εξαρτηματα και θα καταληξεις στην λυση με τα φλας (επισης στο mosfet η κοληση δεν πιανει καλα πανω στο μεταλλο που μπαινει η ψυκτρα και καλο θα ηταν να το πιασεις με βιδα και ακροδεκτη.
Κατα τα αλλα
:beer: :beer:

gefr
13/10/2010, 14:59
Επειδή οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι είναι πιό επιμελείς στη φωτογραφική κάλυψη των πατεντών, παραθέτω το site που τα έχει όλα και συμφέρει.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=414864&page=2

Γειά χαρά.

gefr
19/10/2011, 11:07
Ηλεκτρονική πλακέτα τοποθετείται στη θέση των επαφών και καταργεί κινούμενα μέρη και εξαερισμό της αντλίας. Δεν χρειάζεται αλλαγές στους σωλήνες και δεν αλλάζει τις αρχικές πιέσεις της αντλίας.
από Ολλανδία με αγάπη.

http://www.lc8.nl/download/fuelpump manual.PDF