PDA

View Full Version : απλες τεχνικες οδηγησης



kalesin
12/10/2007, 15:37
Μετα απο πολυ ψαξιμο βρηκα στον υπολογιστη μου ενα θεματακι που ειχα βρει για καποιες απλες συμβουλες για την οδηγηση

Συνοδευονται κ απο φωτογραφιες


ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΟΠΟΤΕ ΟΙ ΘΕΣΕΙς ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ''ΑΝΑΠΟΔΑ''. ΜΕΓΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΣΑΣΤΕ, ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΘΑ ΒΓΑΛΕΤΕ ΑΚΡΗ


Φυσικα, οποιες συμπληρωσεις, διορθωσεις κτλ ειναι απαραιτητες


:wave2:

kalesin
12/10/2007, 15:38
Οι βασικές δεξιότητες καθορίζουν εάν πραγματικά έχετε τον έλεγχο της μηχανής σας με την αργή ταχύτητα.

Αριθμός 8
Τοποθετήστε δυο κώνους/δείκτες σε ένα επίπεδο αρκετά μακριά έτσι ώστε να μπορείτε να οδηγήσετε έναν αριθμό 8 γύρω από αυτούς. Εξασκηθείτε και στις δύο κατευθύνσεις.
Όταν η ικανότητα βελτιώνεται, μετακινήστε τους δείκτες πιο κοντά και οδηγήστε τον αριθμό 8 γρηγορότερα.
Το τέχνασμα είναι να βλέπετε το δείκτη καθώς κάνετε τις στροφές! Παρατηρήστε ότι οδηγείτε αντίθετα όταν αρχίζετε να οδηγάτε γρηγορότερα.




Κύκλος
Παρόμοιος με τα ποιο πάνω αλλά στη προκειμένη περίπτωση εξασφαλίζετε ότι έχετε τον έλεγχο σε μια σφιχτή στροφή.
Εξασκηθείτε και στις δύο κατευθύνσεις.
Το τέχνασμα είναι να βλέπετε το δείκτη καθώς κάνετε τις στροφές! Παρατηρήστε ότι οδηγείτε αντίθετα όταν αρχίζετε να οδηγάτε γρηγορότερα.




Ελιγμοί
Τοποθετήστε κώνους/δείκτες σε θέσεις μιας συχνότητα που είναι εύκολο για σας να περνάτε από μέσα.
Όταν η ικανότητα βελτιώνεται, κινήστε τους δείκτες πιο κοντά και οδηγήστε γρηγορότερα.
Το τέχνασμα είναι να περάσετε όσο ποιο κοντά μπορείτε στο δείκτη χωρίς να τον αγγίξετε και να ελέγχετε την ταχύτητα για τη δυσκολία της σειράς των μαθημάτων.
Αυτή η άσκηση βοηθά ώστε να προγραμματίζετε ποιο μπροστά: δεν μπορείτε να ολοκληρώσετε τον ελιγμό χωρίς προγραμματισμό της επόμενης στροφής ενώ είστε στην τρέχουσα στροφή.


108424

kalesin
12/10/2007, 15:40
Σωστός Τρόπος

Κοιτάξτε την γραμμή στην πρώτη εικόνα.
Ο οδηγός, ξεκινά να προσπερνά κρατώντας την σωστή γραμμή οδήγησης (κοντά στην διαχωριστική γραμμή του δρόμου), συνεχίζει μπαίνοντας βαθιά στην στροφή, όπου και η μέγιστη δυνατή ορατότητα του τι έρχεται απο απέναντι και τελειώνει το προσπέρασμα τοποθετώντας την μοτοσυκλέτα ξανά πίσω στην αρχική, σωστή γραμμή οδήγησης.


Λάθος Τρόπος
Αντισταθείτε στον πειρασμό να ξεκινήσετε να παίρνετε την στροφή ανοιχτά και μετακινείστε μέσα στην στροφή στην πορεία. Αυτή είναι σωστή γραμμή μόνο σε αγώνες ταχύτητας, όχι στον δρόμο ανάμεσα σε αυτοκίνητα. Η γραμμή αυτή θα σας μετακίνηση μπροστά ακριβώς απο το αυτοκίνητο που προσπερνάτε, αν όχι πάνω του, με αποτέλεσμα να εμποδίσετε την πορεία του. Σκεφτείτε μόνο το σενάριο, να είσαστε στην αντίθετη λωρίδα, ακριβώς δίπλα απο ένα φορτηγό που δεν ελαττώνει και χωρίς καθόλου οπτικό πεδίο.


108425

kalesin
12/10/2007, 15:41
Είναι κοινή συνήθεια, οι μοτοσυκλετιστές να βασίζονται αποκλειστικά και μόνο στα καθρεφτάκια τους για να ελέγχουν τον δρόμο πίσω τους. Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες όμως, έχουν ένα «τυφλό σημείο» το οποίο δεν φαίνεται στα καθρεφτάκια. Αυτό το σημείο ίσως να φανεί μοιραίο σε κάποια ανύποπτη στιγμή.

Γενικός κανόνας πρέπει να είναι, το να κοιτάζετε πίσω απο τον ώμο πριν να αλλάξετε θέση στον δρόμο (προσπέρασμα, αλλαγή λωρίδας κλπ).

Έχετε υπόψιν όμως, ότι μπορείτε να δείτε το «τυφλό σημείο» με ελαφριά κλίση του κεφαλιού σας. Δεν είναι ανάγκη να γυρίσετε όλο το κεφάλι σας σε μια πλευρά για να δείτε το σημείο, είναι εξαιρετικά επικίνδυνο.


108426

kalesin
12/10/2007, 15:44
Πάντα αφήνετε τουλάχιστον 2 δευτερόλεπτα απόσταση απο το προπορευόμενο όχημα.

Για να το επιτύχετε αυτό, επιλέξτε ένα σημείο στην άκρη του δρόμου μπροστά. Μόλις το προπορευόμενο όχημα περάσει το εν λόγο σημείο, αρχίστε να μετράτε με δευτερόλεπτα, ώσπου ο μπροστινός σας τροχός να περάσει το ίδιο σημείο.

Αν έχετε μετρήσει περισσότερα απο 2 δευτερόλεπτα μέχρι να περάσετε το σημείο, τότε έχετε ασφαλή απόσταση.

Κάντε τα δευτερόλεπτα 4 αν είσαστε σε βρεγμένο δρόμο.



Αν οδηγείτε πίσω απο κάποιο όχημα και δεν έχετε την απαραίτητη απόσταση, ελαττώνονται κατα πολύ οι πιθανότητες να μπορέσετε να αντιδράσετε έγκαιρα σε περίπτωση κινδύνου.

Επίσης όσο ποιό κοντά οδηγείτε σε κάποιο όχημα, ειδικά όταν είναι μεγάλο όπως λεωφορείο ή φορτηγό, τόσο ποιό χαμηλή ορατότητα έχετε για το τι κρύβετε στον δρόμο μπροστά απο το όχημα.


108427

kalesin
12/10/2007, 15:45
Θεωρείστε τις πολλαπλές στροφές, σαν μια σειρά απο μεμονωμένες στροφές που ακολουθούν οι μία την άλλη. Το κόλπο είναι να μπείτε στην σωστή θέση, απο την αρχή των στροφών.

Χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνική όπως στις απλές στροφές, θα χρειάζεται απλά να επιστρέφετε ποιό γρήγορα στην άκρη του δρόμου ή στην διαχωριστική γραμμή για να προετοιμαστείτε για την επόμενη στροφή.


108428

kalesin
12/10/2007, 15:46
Στο σκίτσο βλέπουμε ότι έχουμε ευκαιρία να προσπεράσουμε το προπορευόμενο όχημα. Το πεδίο ορατότητας μας είναι καθαρό (η μπλε διακεκομμένη γραμμή) και βλέπουμε ότι δεν υπάρχουν εμπόδια στις επόμενες δύο στροφές.

Επίσης ξέρουμε ότι το προπορευόμενο όχημα, ως πιο αργό, δεν μπορεί να μας εμποδίσει να το προσπεράσουμε.

Χρειάζεται προσοχή και σιγουριά ότι δεν υπάρχει κίνδυνος απο την απέναντι λωρίδα.

Εξαιρετικά ικανοποιητική τεχνική αν εκτελεστεί σωστά


108430

kalesin
12/10/2007, 15:47
Ο οδηγός του αυτοκινήτου στην έξοδο της διασταύρωσης, ενδιαφέρεται περισσότερο για το τι έρχεται απο τα δεξιά του, για να μπορέσει να στρίψει αριστερά και να συνεχίσει την πορεία του.

Ο μοτοσυκλετιστής στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι ορατός και όσον αφορά τον οδηγό του αυτοκινήτου, όλα είναι εντάξει για να προχωρήσει με αποτέλεσμα να βρεθεί στην πορεία της μοτοσυκλέτας.

Ο μόνος τρόπος να αποφευχθούν τέτοιες καταστάσεις, είναι να αποκτήσουμε την συνήθεια να κοιτάμε μπροστά ΠΡΙΝ προσπεράσουμε. Κοιτάμε μπροστά, με την έννοια του ΚΟΙΤΑΜΕ ΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ για να αποφύγουμε δυσάρεστες εκπλήξεις.


108431

kalesin
12/10/2007, 15:50
Τοποθετηθείτε κοντά στην διαχωριστική γραμμή του δρόμου για να έχετε καλύτερη ορατότητα πριν την στροφή. Προσέξτε πόσο εύκολα μπορεί να κρύβετε κίνδυνος μετά την στροφή, αν δεν είσαστε τοποθετημένοι σωστά (βλέπε φώτο).

Επίσης αν είσαστε τοποθετημένοι λάθος και έχετε μπει στην στροφή με περισσότερη ταχύτητα απο όσο πρέπει, το ποιό πιθανόν είναι πάρετε την στροφή πολύ ποιο ανοιχτά και πολύ ποιο επικίνδυνα.



Γραμμή Οδήγησης

Αν η στροφή είναι κλειστή, ο δρόμος ελεύθερος και η ορατότητα περιορισμένη, ΜΗΝ μπείτε στον πειρασμό να πάρετε την στροφή ποιό ανοιχτά απο όσο πρέπει. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρεθείτε στον δρόμο άλλου οχήματος.


108433

kalesin
12/10/2007, 15:52
Η μοτοσυκλέτα αποτελείται απο πολλά κομμάτια που μας επιτρέπουν να ελέγχουμε την συμπεριφορά της στο δρόμο. Το σημαντικότερο κομμάτι είναι οι αναρτήσεις. Αν κάποιος καταφέρει να κατανοήσει την συμπεριφορά των αναρτήσεων στις διάφορες περιπτώσεις στον δρόμο, μπορεί να ελέγξει την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας πολύ πιο καλά.

Κοινές ερωτήσεις στους κύκλους των μοτοσυκλετιστών, είναι οι «Ποιό φρένο να χρησιμοποιήσω;», «Πότε πρέπει να φρενάρω μέσα στην στροφή;», «Πότε πρέπει να πατήσω γκάζι μέσα στην στροφή;», «Τι πρέπει να κάνω, αν μπω στην στροφή με ψηλή ταχύτητα;».

Μπορούμε να δούμε στα ποιό κατω σχήματα, ότι όταν φρενάρουμε (ή ελαττώνουμε ταχύτητα τελοσπάντων) το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας (η βαρύτητα) μεταφέρεται στον μπροστά τροχό και μακριά απο τον πίσω (εξ’ ου και η ελαφριά κλίση της μοτοσυκλέτας μπροστά). Όταν αναπτύσσουμε ταχύτητα γίνεται το αντίθετο, δηλαδή το κέντρο βάρους μεταφέρεται στον πίσω τροχό και μακριά απο τον μπροστά.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν, ότι σε περίπτωση δυνατού φρεναρίσματος, ο πισινός τροχός γίνεται ποιό αναποτελεσματικός λόγο της λιγότερης πρόσφυσης με τον δρόμο. Υπάρχει δηλαδή η πιθανότητα να «κλειδώσει» σε περίπτωση που φρενάρουμε απότομα. Απο την άλλη καταλαβαίνουμε ότι, όταν φρενάρουμε σταδιακά με το μπροστινό φρένο, δίνουμε σταδιακά περισσότερη πρόσφυση στον μπροστινό τροχό, πιέζοντας τον ποιό σκληρά στον δρόμο με αποτέλεσμα η ταχύτητα να ελαττώνεται ποιο ασφαλισμένα και ποιό γρήγορα.

Πως επηρεάζουν τα ποιό πάνω την οδήγηση μας;

Για αρχή καταλαβαίνουμε ότι το καλύτερο φρένο για να σταματήσουμε την μοτοσυκλέτα είναι το μπροστινό (σε στεγνό δρόμο τουλάχιστον). Επίσης καταλαβαίνουμε ότι, δεν πρέπει να ελαττώνουμε ταχύτητα μέσα στην στροφή. Αυτό πιέζει πολύ τον μπροστινό τροχό, αφήνοντας τον πίσω με λιγότερη πρόσφυση, με μεγάλες πιθανότητες να πλαγιολησθήσει και να μας τραβήξει έξω απο την στροφή.

Πώς μπορούμε λοιπόν να ελέγξουμε τις αναρτήσεις μας μέσα σε μια στροφή;

Η απάντηση είναι, να προσπαθούμε να διατηρούμε τον πίσω τροχό στο έδαφος, με όσο περισσότερη πρόσφυση γίνεται. Με λίγα λόγια, είτε να διατηρούμε την ταχύτητα μας μέσα στην στροφή, είτε να επιταχύνουμε γύρω απο την στροφή. Εννοείται ότι για να τα πετύχουμε αυτά πρέπει να μπούμε στην στροφή με την σωστή ταχύτητα.

Αν μπούμε στην στροφή με μεγάλη ταχύτητα τότε η επόμενη παράγραφος είναι ζωτικής σημασίας.

Η φυσική αντίδραση των πλείστων μοτοσυκλετιστών, είναι να πατήσουν φρένο ή να αφήσουν το γκάζι. Αφού έχετε διαβάσει τα ποιό πάνω, σίγουρα θα έχετε καταλάβει ότι, αυτή είναι η χειρότερη αντίδραση. Με αυτό τον τρόπο, η μοτοσυκλέτα θα μας τραβήξει ακόμη ποιό έξω απο την στροφή βάζοντας μας σε κίνδυνο.

Η σωστή αντίδραση είναι να γείρουμε την μοτοσυκλέτα ακόμα περισσότερο μέσα στην στροφή, χρησιμοποιώντας την τεχνική του ανάποδου στριψίματος και να δώσουμε περισσότερη δύναμη στο γκάζι. Σίγουρα είναι κάτι το οποίο πρέπει να δοκιμάσετε για να βεβαιωθείτε ότι δουλεύει, όσο και αν φαίνεται τρελό.

Το σίγουρο είναι ότι, το γκάζι θα σας γλυτώσει απο πολύ περισσότερους κινδύνους απο ότι το φρένο, αυτό να το ξέρετε.

Σημαντικό είναι επίσης να ξέρουμε ότι την πορεία της μοτοσυκλέτας την κατευθύνει ο πίσω τροχός.

Ο πίσω τροχός επηρεάζει με ποσοστό 80% την γυροσκοπική σταθερότητα της μοτοσυκλέτας (συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού), για το λόγο ότι είναι συνδεδεμένος κατευθείαν μέσω του πίσω ψαλιδιού, με το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας. Ο μπροστινός τροχός, επηρεάζεται έμμεσα απο τον πίσω.

Η απόδειξη είναι στο ότι, όταν μια μηχανή πάει «σούζα», θα συνεχίσει την πορεία που ακολουθούσε πριν σηκωθεί ο μπροστινός τροχός, είτε είναι μέσα σε στροφή είτε είναι σε ευθεία γραμμή.

Όταν «κλειδώσουμε» τον πίσω τροχό με το φρένο, προκαλώντας σύρσιμο στην άσφαλτο, η μοτοσυκλέτα χάνει την σταθερότητα που της παρείχε μέχρι εκείνη την στιγμή η γυροσκοπική δύναμη του πίσω τροχού. Έτσι η μοτοσυκλέτα θα ανατραπεί στην μία πλευρά ή στην άλλη.

Στην αντίθετη περίπτωση, αν κλειδώσουμε τον μπροστινό τροχό με το φρένο, κατευθυνόμενοι σε ευθεία γραμμή πάντα και νοουμένου ότι ο πίσω τροχός συνεχίζει να γυρίζει με κάποια ταχύτητα και ο μπροστινός παραμείνει σε ευθεία γραμμή, τότε η μοτοσυκλέτα θα αρχίσει να στέκεται κάθετα (endo) αφήνοντας μας πολλά περιθώρια να διορθώσουμε το λάθος μας. Δηλαδή απλά να αφήσουμε λίγο το μπροστινό φρένο.


108435

kalesin
12/10/2007, 15:53
Όταν είστε έξω απο αυτό το τρίγωνο, έχετε πολύ περισσότερες πιθανότητες αποτελεσματικής αντίδρασης σε περίπτωση κινδύνου.


Προσοχή!

Όταν οδηγείτε πίσω απο άλλο όχημα χωρίς να κρατάτε την απαραίτητη απόσταση (βλέπε Κανόνας 2 Δευτερολέπτων ) και μέσα στο Τρίγωνο του Θανάτου, έχετε πολύ λιγότερες πιθανότητες αποτελεσματικής αντίδρασης σε περίπτωση κινδύνου.


108436

kalesin
12/10/2007, 15:55
Αυτα τα ολιγα...

Τα ειχα βρει σε ενα site, θα το βρω κ θα ποσταρω κ την πηγη για να ειμαστε οκ σε ολα κ να αποδιδουμε τις ''τιμες'' εκει που πρεπει


ΝΑ ΞΑΝΑΘΥΜΙΣΩ ΟΤΙ ΟΙ ΦΩΤΟ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΟΠΟΤΕ ΟΙ ΘΕΣΕΙς ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ''ΑΝΑΠΟΔΑ''.


:beer: :beer:

DimChios
12/10/2007, 16:02
:a013:

costas81
12/10/2007, 16:06
μπράβο ρε Ηλία!


Τσάκο μία για τον κόπο σου!!

:beer:

apav
12/10/2007, 16:12
:a013:

tai
12/10/2007, 19:39
:a18:

Lupo
12/10/2007, 19:44
:a18:

cartman
12/10/2007, 20:00
ωραίος!

:beer: :beer: :beer:

sakisvolos
12/10/2007, 20:35
Αρχικά δημιουργήθηκε από kalesin
Αυτα τα ολιγα...

Τα ειχα βρει σε ενα site, θα το βρω κ θα ποσταρω κ την πηγη για να ειμαστε οκ σε ολα κ να αποδιδουμε τις ''τιμες'' εκει που πρεπει


ΝΑ ΞΑΝΑΘΥΜΙΣΩ ΟΤΙ ΟΙ ΦΩΤΟ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΟΠΟΤΕ ΟΙ ΘΕΣΕΙς ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ''ΑΝΑΠΟΔΑ''.


:beer: :beer:

Ωραίος! :a18:

npat
12/10/2007, 21:21
Χρήσιμες οδηγίες, μπράβο :a013:

Περιέχουν όμως κάποια λάθη και κάποιες αντιφάσεις...



Όταν «κλειδώσουμε» τον πίσω τροχό με το φρένο, προκαλώντας σύρσιμο στην άσφαλτο, η μοτοσυκλέτα χάνει την σταθερότητα που της παρείχε μέχρι εκείνη την στιγμή η γυροσκοπική δύναμη του πίσω τροχού. Έτσι η μοτοσυκλέτα θα ανατραπεί στην μία πλευρά ή στην άλλη.

Στην αντίθετη περίπτωση, αν κλειδώσουμε τον μπροστινό τροχό με το φρένο, κατευθυνόμενοι σε ευθεία γραμμή πάντα και νοουμένου ότι ο πίσω τροχός συνεχίζει να γυρίζει με κάποια ταχύτητα και ο μπροστινός παραμείνει σε ευθεία γραμμή, τότε η μοτοσυκλέτα θα αρχίσει να στέκεται κάθετα (endo) αφήνοντας μας πολλά περιθώρια να διορθώσουμε το λάθος μας. Δηλαδή απλά να αφήσουμε λίγο το μπροστινό φρένο.


Καταφανώς ΛΑΘΟΣ:

Αν "κλειδώσουμε" τον μπροστινό τροχό με το φρένο (τον εξαναγκάσουμε δηλαδή σε ολίσθηση) τότε απλά και χωρίς πολλά-πολλά πέφτουμε. Οπωσδήποτε πάντως δεν κάνουμε endo (να δω, δηλαδή, κάποιον να κάνει endo με ολισθαίνοντα μπροστινό τροχό... και τι άλλο!). Ένας εξαιρετικά ικανός οδηγός μπορεί να αποφύγει την πτώση αν προλάβει και απελευθερώσει το φρένο αρκετά γρήγορα. Και σε τσίρκο όμως να δουλεύει, κανένας δεν μπορεί να κρατήσει όρθια μια κινούμενη μοτοσυκλέτα, με μπλοκαρισμένο μπροστινό, για κάποια μη-αμελητέα απόσταση.

Αν κλειδώσουμε τον πίσω τροχό με το φρένο (τον εξαναγκάσουμε σε ολίσθηση), τότε μπορεί και να πέσουμε, μπορεί και όχι---εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Είναι πάντως πολύ πιο δύσκολο να πέσεις από ολίσθηση του πίσω τροχού, παρά από ολίσθηση του μπροστινού. Ένας εξαιρετικά ικανός οδηγός θα μπορούσε να διατηρήσει όρθια μια κινούμενη μοτοσυκλέτα, ακόμη και με μπλοκαρισμένο πίσω τροχό, για σχετικά μεγάλη απόσταση (π.χ. μέχρι να σταματήσει).

Ο λόγος για την οποίο φρενάρουμε κυρίως με το μπροστινό φρένο και πολύ λιγότερο με το πίσω, δεν είναι γιατί είναι ασφαλέστερο σε περίπτωση μπλοκαρίσματος (το αντίθετο!), αλλά---απλά και μόνο---γιατί το πίσω φρένο είναι αναποτελεσματικό!

npat
12/10/2007, 21:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από kalesin
Σωστός Τρόπος

Κοιτάξτε την γραμμή στην πρώτη εικόνα.
Ο οδηγός, ξεκινά να προσπερνά κρατώντας την σωστή γραμμή οδήγησης (κοντά στην διαχωριστική γραμμή του δρόμου), συνεχίζει μπαίνοντας βαθιά στην στροφή, όπου και η μέγιστη δυνατή ορατότητα του τι έρχεται απο απέναντι και τελειώνει το προσπέρασμα τοποθετώντας την μοτοσυκλέτα ξανά πίσω στην αρχική, σωστή γραμμή οδήγησης.


Λάθος Τρόπος
Αντισταθείτε στον πειρασμό να ξεκινήσετε να παίρνετε την στροφή ανοιχτά και μετακινείστε μέσα στην στροφή στην πορεία. Αυτή είναι σωστή γραμμή μόνο σε αγώνες ταχύτητας, όχι στον δρόμο ανάμεσα σε αυτοκίνητα. Η γραμμή αυτή θα σας μετακίνηση μπροστά ακριβώς απο το αυτοκίνητο που προσπερνάτε, αν όχι πάνω του, με αποτέλεσμα να εμποδίσετε την πορεία του. Σκεφτείτε μόνο το σενάριο, να είσαστε στην αντίθετη λωρίδα, ακριβώς δίπλα απο ένα φορτηγό που δεν ελαττώνει και χωρίς καθόλου οπτικό πεδίο.

Αυτό με μπέρδεψε τελείως, μπορεί να παίζει και λίγο ρόλο το αγγλικό σύστημα (κίνηση στο αριστερό ρεύμα), αλλά όχι μόνο.

- Δείχνει μια προσπέραση σε σημείο που δεν θα έπρεπε να γίνει από κανέναν λογικό άνθρωπο (υποθέτω ότι αναφέρεται σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης)

- Παραθέτει ένα σχόλιο σχετικά με την γραμμή στην στροφή το οποίο, στο συγκεκριμένο θέμα της προσπέρασης, δεν βγάζει κανένα νόημα: "Αντισταθείτε στον πειρασμό να ξεκινήσετε να παίρνετε την στροφή ανοιχτά και μετακινείστε μέσα στην στροφή στην πορεία." Τι εννοεί δηλαδή? Ο μόνος λογικός τρόπος που μπορώ να το διαβάσω είναι: Αντισταθείτε στον πειρασμό να προσπεράσετε κάποιον από την εξωτερική κατά την [b]είσοδο[/β] στην στροφή. Σωστό μεν, αλλά αυτό εννοεί?

Δεν λέω ότι είναι λάθος, αλλά είναι σίγουρα αρκετά ασαφές.

gcrook
12/10/2007, 21:43
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat


Ο λόγος για την οποίο φρενάρουμε κυρίως με το μπροστινό φρένο και πολύ λιγότερο με το πίσω, δεν είναι γιατί είναι ασφαλέστερο σε περίπτωση μπλοκαρίσματος (το αντίθετο!), αλλά---απλά και μόνο---γιατί το πίσω φρένο είναι αναποτελεσματικό!

Κοινως γιατι το βαρος μεταφερεται ολο μπροστα οποτε ο μπροστινος τροχος καλειται να επιβραδυνει την μοτοσυκλετα.

675
12/10/2007, 22:22
ελπιζω να μετρησει πολλες επισκεψεις αυτο το θρεντακι!
πολυ καλο!:a18:

apav
12/10/2007, 22:30
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Αυτό με μπέρδεψε τελείως, μπορεί να παίζει και λίγο ρόλο το αγγλικό σύστημα (κίνηση στο αριστερό ρεύμα), αλλά όχι μόνο.

- Δείχνει μια προσπέραση σε σημείο που δεν θα έπρεπε να γίνει από κανέναν λογικό άνθρωπο (υποθέτω ότι αναφέρεται σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης)

- Παραθέτει ένα σχόλιο σχετικά με την γραμμή στην στροφή το οποίο, στο συγκεκριμένο θέμα της προσπέρασης, δεν βγάζει κανένα νόημα: "Αντισταθείτε στον πειρασμό να ξεκινήσετε να παίρνετε την στροφή ανοιχτά και μετακινείστε μέσα στην στροφή στην πορεία." Τι εννοεί δηλαδή? Ο μόνος λογικός τρόπος που μπορώ να το διαβάσω είναι: Αντισταθείτε στον πειρασμό να προσπεράσετε κάποιον από την εξωτερική κατά την [b]είσοδο[/β] στην στροφή. Σωστό μεν, αλλά αυτό εννοεί?

Δεν λέω ότι είναι λάθος, αλλά είναι σίγουρα αρκετά ασαφές.

:a013: Η εικόνα δεν περιγράφει προσπέραση, ίσως κάποια άτοπη μετάφραση του overtake. Εξηγεί ότι το να παίρνουμε γραμμές δίπλα στην διαχωριστική γραμμή είναι ρίσκο. Προσπαθεί να δώσει εναλλακτικό τρόπο στριψίματος κατά τον οποίο κλείνουμε τις γραμμές μας πολύ αργότερα απ' ότι έχουμε μάθει, ακολουθώντας αμυντικό τρόπο οδήγησης.

ΥΓ Το που θα κάνεις όλα αυτά με τα τοσοδούλια b-roads, είναι άλλο θέμα. :bigcry:

npat
12/10/2007, 22:51
Αρχικά δημιουργήθηκε από apav
:a013: Η εικόνα δεν περιγράφει προσπέραση, ίσως κάποια άτοπη μετάφραση του overtake.

Δεν μπορεί να περιγράφει κάτι άλλο από προσπέραση, δεδομένου ότι τα οχήματα κινούνται αριστερά. Επίσης "overtake", απ' όσο ξέρω, σημαίνει προσπέραση.

gcrook
12/10/2007, 22:54
Αρχικά δημιουργήθηκε από kalesin
Σωστός Τρόπος

Κοιτάξτε την γραμμή στην πρώτη εικόνα.
Ο οδηγός, ξεκινά να προσπερνά κρατώντας την σωστή γραμμή οδήγησης (κοντά στην διαχωριστική γραμμή του δρόμου), συνεχίζει μπαίνοντας βαθιά στην στροφή, όπου και η μέγιστη δυνατή ορατότητα του τι έρχεται απο απέναντι και τελειώνει το προσπέρασμα τοποθετώντας την μοτοσυκλέτα ξανά πίσω στην αρχική, σωστή γραμμή οδήγησης.


Λάθος Τρόπος
Αντισταθείτε στον πειρασμό να ξεκινήσετε να παίρνετε την στροφή ανοιχτά και μετακινείστε μέσα στην στροφή στην πορεία. Αυτή είναι σωστή γραμμή μόνο σε αγώνες ταχύτητας, όχι στον δρόμο ανάμεσα σε αυτοκίνητα. Η γραμμή αυτή θα σας μετακίνηση μπροστά ακριβώς απο το αυτοκίνητο που προσπερνάτε, αν όχι πάνω του, με αποτέλεσμα να εμποδίσετε την πορεία του. Σκεφτείτε μόνο το σενάριο, να είσαστε στην αντίθετη λωρίδα, ακριβώς δίπλα απο ένα φορτηγό που δεν ελαττώνει και χωρίς καθόλου οπτικό πεδίο.

Οι γραμμες δεν ειναι λαθος, απλως η χρησιμοτητα της σωστης γραμμης συμφωνα με τον συγγραφεα,
κατα την γνωμη μου εξυπηρετει κυριως στο να μπορεις αφ'ενος ανα πασα στιγμη να εχεις οσο μεγαλυτερη ορατοτητα γινεται,και αφ'ετερου στο να αφησεις οσο πιο πολλα περιθωρια ωστε να εκμεταλλευτεις ολο το μηκος και το πλατος του δρομου σε περιπτωση στραβης.
Ετσι το βλεπω εγω τουλαχιστον.

kalesin
12/10/2007, 22:59
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Δεν μπορεί να περιγράφει κάτι άλλο από προσπέραση, δεδομένου ότι τα οχήματα κινούνται αριστερά. Επίσης "overtake", απ' όσο ξέρω, σημαίνει προσπέραση.


απο οτι εχω καταλαβει, δειχνει προσπεραση σε προπορευομενο οχημα, χωρις την υπαρξη αντιθετης λωριδας κυκλοφοριας.

Εννοει να μην περναμε κολλητα απο το προπορευομενο, ακολουθωντας την ιδανικη γραμμη, αλλα να το κανουμε πιο ανοιχτα....

Αμυντικη οδηγηση, οπως ακριβως το ειπες

:wave2:

npat
12/10/2007, 23:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από kalesin
απο οτι εχω καταλαβει, δειχνει προσπεραση σε προπορευομενο οχημα, χωρις την υπαρξη αντιθετης λωριδας κυκλοφοριας.

Εννοει να μην περναμε κολλητα απο το προπορευομενο, ακολουθωντας την ιδανικη γραμμη, αλλα να το κανουμε πιο ανοιχτα....

Αμυντικη οδηγηση, οπως ακριβως το ειπες

:wave2:

Οκ, υπό αυτή την έννοια δεκτό.

:wave2:

vangelis 64
12/10/2007, 23:03
Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
και αφ'ετερου στο να αφησεις οσο πιο πολλα περιθωρια ωστε να εκμεταλλευτεις ολο το μηκος και το πλατος του δρομου σε περιπτωση στραβης.
Ετσι το βλεπω εγω τουλαχιστον. Ακριβώς.Όλη η ιστορία αυτό είναι.:beer: :beer: :beer:

Ηλία,πολύ χρήσιμη η κουβέντα που άνοιξες.:wave2: :wave2:

kalesin
12/10/2007, 23:06
δυστυχως οι εικονες που συνοδευουν το θεμα δεν ειναι αρκετα μεγαλες για να βλεπουμε καλυτερα την φορα των οχηματων


:wave2:

zuki1000k5
12/10/2007, 23:40
BRAVO re magale!

:beer:


:a46:


:a51:

zireous
19/10/2007, 21:27
Ωραίο θέμα.

kalesin, επειδή εδώ ντεν είναι Αγγλία, άμα έχεις όρεξη, κάνε edit τις εικόνες που πόσταρες με τις παρακάτω... και να τις σβήσω εγώ μετά από τα ποστ μου.

3 λεπτά με το gimp... :D


109393

zireous
19/10/2007, 21:28
5


109394

zireous
19/10/2007, 21:28
7


109395

zireous
19/10/2007, 21:29
lb


109396

zireous
19/10/2007, 21:30
m


109397

zireous
19/10/2007, 21:31
ο1


109398

zireous
19/10/2007, 21:32
ο2


109399

Respect
20/10/2007, 00:52
:beer: