PDA

View Full Version : ποση πιεση στο τιμονι;



bentouza
19/10/2007, 22:23
καλησπεριζω!

ποσο γρηγορα μπορω να βαλω κλιση στο μηχανακι;δηλαδη μπορω να βαλω ολη μου τη δυναμη κ απο αντελως ορθιο να του δωσω παρα πολυ κλιση σε λιγο χρονο η υπαρχουν καποια ορια αναλογα με το μηχανακι κ πως καθοριζονται;;

η απορια μου δημιουργηθηκε οταν εκανα επιτηδες αριστερα δεξια(ουσιστικα δεν εστριβα πολυ, κυριως εγερνα αριστερα δεξια) κ καποια στιγμη η μπροστα ψιλογληστρισε(σαν κραδασμος ενα πραγμα).συνηθως αποφορτιζεται η αναρτηση μπροστα.σαν να με πεταει λιγο προς τα πανω οταν απο αριστερη κλιση παω αποτομα σε δεξια(κ τουμπαλιν φυσικα).ολα αυτα με μικρη ταχυτητα κ τα εκανα επιτηδες.

lamoun
19/10/2007, 22:36
Μου έχει τύχει και εμένα, αλλά θα το προσδιόριζα τη στιγμή της μέγιστης κλίσης και λόγω πρόσφυσης.

Γενικά σε καλό δρόμο και με ζεσταμένα λάστιχα δεν έχεις πρόβλημα, απ'οσο έχω διαβάσει τουλάχιστον. Σκέψου επίσης ότι αυτό, το γρήγορο πλάγιασμα, είναι άσκηση σε CSS και RS.

Nik0s
19/10/2007, 23:30
Δοκίμασε, σε ελεγχόμενο χώρο πάντα και με τον απαραίτητο εξοπλισμό, να πιέσεις απότομα, σαν να δίνεις μπουνιά ας πούμε, το ένα γκριπ. Η μηχανή πέρνει απότομα κλίση και στρίβει.

Με προσοχή ε ? ;)

bentouza
20/10/2007, 00:14
@lamoun: αν καταλαβα καλα εννοεις οταν εχεις ρυθμισει την κλιση σου κ στριβεις το τιμονι σου προς τη στροφη για να σταματησεις την κλιση εκει που θες κ επειδη ειναι οριακα τα πραγματα γλυστραει ελαχιστα κ ξαναπιανει;
εμενα παντως συνεβει με το μηχανακι σχεδον ορθιο τη στιγμη που αποφορτιζοταν η αναρτηση(αν δεν κανω καποιο λαθος) απο γρηγορη αλλαγη κλισης απ'τη μια στην αλλη.

@νικος: αρα εννοεις οτι οσο κι αν πιεσεις θα στριψει;
σε καποιο παρκινκ γενικα δεν νομιζω να μπορεσω να στριψω.πρεπει να βλεπω μια στροφη.δεν ξερω αν ειμαι περιεργος.γενικα παντως το παλευω για αποτομο στριψιμο.γι αυτο ρωταω αν υπαρχουν καποια ακρα να μεινω μακρια:p

div400
20/10/2007, 02:23
το ποσο γρηγορα θα γυρει η μηχανή εξαρταται απο το ποσο γρηγορα θα πιέζεις το γκριπ!

προσεξε: οχι ποσο δυνατα, αλλα ποσο γρηγορα!

με αλλα λογια αν πιεσεις με ολη την δυναμή σου αλλα το κάνεις αργα, ΑΡΓΑ θα γύρει και η μηχανή!
αντιθετα και με λιγη δυναμη αλλα γρηγορα, ΓΡΗΓΟΡΑ θα γυρει!

η ολη διαδικασία θελει πειρα και αυτη ερχεται μονο με την εξάσκηση. και εξασκηση ειναι καλο να κανεις σε ελεγχομενο περιβαλλον (πιστα, κλειστο παργκινκ.....) ωστε αν παει κατι στραβα να μην εχεις τον κινδυνο καποιος να πεσει πανω σου!

:beer: :wave2:

zephyr1
20/10/2007, 09:30
Μπραβο ρε:mad: ,το σημαντικοτερο που δεν λετε στο παιδι ειναι οτι αφου πιεσει οσο θελει να πιεσει μετα να μην ξεχασει να ανοιξει το γκαζι.

@Βεντουζα οπως ακριβως το λες, αποφορτιζεις το μπροστινο γι'αυτο σου γλυστρισε.

Ειναι ασκηση στο Css (quick turning), οταν το εκανα στο lv1 εξυνα τα πατακια :uplate: ,αμεσως επιταχυνα και το μηχανακι τρενο εκει καταλαβαινεις ακριβως η επιταχυνση ποσο σταθερο κανει το μηχανακι.

Συνεχως ανοιγομενο γκαζι τοσο ωστε να μην χασεις το πισω τροχο.Οσο και να πλαγιασεις μην φοβηθεις απλα ανοιξε το γκαζι.:wave2:

byron
20/10/2007, 09:46
Αρχικά δημιουργήθηκε από div400
το ποσο γρηγορα θα γυρει η μηχανή εξαρταται απο το ποσο γρηγορα θα πιέζεις το γκριπ!
προσεξε: οχι ποσο δυνατα, αλλα ποσο γρηγορα!


Προφανώς, όπως και το πόσο θα πιέσεις εξαρταται απ΄την ΤΑΧΥΤΗΤΑ. Όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις τόσο περισσότερη δύναμη πρέπει να βάλεις για το quick turn, ή γυροσκοπικό ή όπως το λέει ο καθένας.

Επίσης εξαρτάται και από το είδος της μοτοσυκλέττας. Οι μοτοσυκλέττες με μεγάλο τιμόνι στρίβουν με λιγότερη δύναμη σε σχέση με τα clip on.

Καλό πάντως θα ήταν να τα μάθει κάποιος σε ένα riding school αυτά, γιατί πάνε πακέτο μαζί με το γκάζι, τα σταυρουδάκια που τοποθετούν ως σημαδια κλπ κλπ.

lamoun
20/10/2007, 11:07
Αρχικά δημιουργήθηκε από bentouza
σε καποιο παρκινκ γενικα δεν νομιζω να μπορεσω να στριψω.πρεπει να βλεπω μια στροφη.δεν ξερω αν ειμαι περιεργος.

:lol:

Αυτό το έχω και εγώ, μόνο κύκλους και αυτό με το ζόρι :rotflmao:

Άν πας σε πάρκινκ πρόσεχε τις διαγραμμίσεις, όσο καλή ασφαλτο και άν έχει (σίγουρα καλύτερη απο τον δρόμο) πάλι γλιστράνε.

Το διαπίστωσε απο πρώτο χέρι ένα φιλαράκι μου με minimoto :lol: αλλά φορούσε την φόρμα μου :bigcry: :bigcry: :bawl: :bawl:

lamoun
20/10/2007, 11:13
Αρχικά δημιουργήθηκε από bentouza
εμενα παντως συνεβει με το μηχανακι σχεδον ορθιο τη στιγμη που αποφορτιζοταν η αναρτηση(αν δεν κανω καποιο λαθος) απο γρηγορη αλλαγη κλισης απ'τη μια στην αλλη.



Κάποιος που ξέρει απο αναρτήσεις;

Απ'οσο δεν ξέρω, μάλλον θα θέλεις κάποια ρύθμιση..

xampos
20/10/2007, 11:14
Αρχικά δημιουργήθηκε από lamoun
:lol:

Αυτό το έχω και εγώ, μόνο κύκλους και αυτό με το ζόρι :rotflmao:

Άν πας σε πάρκινκ πρόσεχε τις διαγραμμίσεις, όσο καλή ασφαλτο και άν έχει (σίγουρα καλύτερη απο τον δρόμο) πάλι γλιστράνε.

Το διαπίστωσε απο πρώτο χέρι ένα φιλαράκι μου με minimoto :lol: αλλά φορούσε την φόρμα μου :bigcry: :bigcry: :bawl: :bawl:

στο ικεα :uplate: :uplate: επεσε :bigcry: :bawl: :lol:

lamoun
20/10/2007, 11:20
Αρχικά δημιουργήθηκε από xampos
στο ικεα :uplate: :uplate: επεσε :bigcry: :bawl: :lol:

Ναι ρε, έχω και βίντεο. Με το που πατάει τη γραμμή τρώει μια σούπα όλα τα λεφτά!! :lol: :lol: :bawl: :bawl:

xampos
20/10/2007, 11:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από lamoun
Ναι ρε, έχω και βίντεο. Με το που πατάει τη γραμμή τρώει μια σούπα όλα τα λεφτά!! :lol: :lol: :bawl: :bawl:


θελω βιντεο βιντεο βιντεο :a30: :a30: :a30: :a30:

road spirit
20/10/2007, 13:25
Αρχικά δημιουργήθηκε από bentouza
ποσο γρηγορα μπορω να βαλω κλιση στο μηχανακι;δηλαδη μπορω να βαλω ολη μου τη δυναμη κ απο αντελως ορθιο να του δωσω παρα πολυ κλιση σε λιγο χρονο η υπαρχουν καποια ορια αναλογα με το μηχανακι κ πως καθοριζονται;;
όπως σου είπε ο div400. Γενικά, η αλλαγή κλίσης μπορεί να γίνει πολυ πολύ γρήγορα απο την μοτο και απο καλά λάστιχα. Εμείς δεν μπορούμε λόγο φόβου.
hint : έχετε δει πολλές φορές μοτο να πέφτει λόγο γρήγορης αλλαγής κλίσης? Ποτέ.


Αρχικά δημιουργήθηκε από bentouza
η απορια μου δημιουργηθηκε οταν εκανα επιτηδες αριστερα δεξια(ουσιστικα δεν εστριβα πολυ, κυριως εγερνα αριστερα δεξια) κ καποια στιγμη η μπροστα ψιλογληστρισε(σαν κραδασμος ενα πραγμα).συνηθως αποφορτιζεται η αναρτηση μπροστα.σαν να με πεταει λιγο προς τα πανω οταν απο αριστερη κλιση παω αποτομα σε δεξια(κ τουμπαλιν φυσικα).ολα αυτα με μικρη ταχυτητα κ τα εκανα επιτηδες. προσπάθησε να συγκεντρωθείς και να δεις μήπως κατα την αλλαγή απο την μια στην άλλη, έπιασες το τιμόνι/κλιπον σαν το ταύρο απο τα κέρατα ... εκει την αποφόρτιση και τη νευρική αντίδραση του μπροστινού και όλης της μηχανής την έχεις σίγουρη. Η γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης δεν θελει σφίξιμο/κράτημα του τιμονιού. Το σώμα σου το μετακινείς βάζοντας όλο σου το βάρος στα πόδια (πιεση στα μαρσπιε και στους προσαγωγούς για κόντρα στο ντεπόζιτο)

bentouza
20/10/2007, 14:25
οσον αναφορα τη δυναμη στο τιμονι εννοω οτι θα βαλω γρηγορα κλιση που προφανως θελει κ την αναλογη δυναμη.το ιδιο νομιζω εννοουμε ολοι.


Συνεχως ανοιγομενο γκαζι τοσο ωστε να μην χασεις το πισω τροχο
φανταζομαι τον μπροστινο ηθελες να γραψεις.
αυτο το προσπαθω.αλλα δεν ξερω αν πετυχαινω να ανοιξω ΑΚΡΙΒΩΣ οταν φτασω στην κλιση που θελω.μαλλον λιγο πριν ή λιγο μετα.

για το ποσο χαλαρα κραταω το τιμονι θελει λιγη δουλεια ακομα.αλλα δεν καταλαβαινω τι σχεση εχει αν κραταω σφιχτα το τιμονι οταν το μηχανακι περναει απ΄την ορθια θεση(οταν παει απ΄τη μια μερια στην αλλη)κ γιατι επηρεαζει αν θα αποφορτιστει το μπροστινο;

με δυο λογια ειναι φυσιολογικο να χασει στιγμιαια προσφρυση το μπροστινο οταν εχωντας μια κλιση προσπαθισεις πολυ γρηγορα να γυρεις απ'την αλλη;;
απ'οτι καταλαβα μπορει.
αν ναι ειναι φυσιολογικο η κανω κατι λαθος;;

ενα ευχαριστω στην ομυγηρις:D

road spirit
20/10/2007, 14:45
Αρχικά δημιουργήθηκε από bentouza
φανταζομαι τον μπροστινο ηθελες να γραψεις. νομίζω το πισω εννοεί. Οτι με υπερβολικο άνοιγμα εισαι στα προθυρα highside

αυτο το προσπαθω.αλλα δεν ξερω αν πετυχαινω να ανοιξω ΑΚΡΙΒΩΣ οταν φτασω στην κλιση που θελω.μαλλον λιγο πριν ή λιγο μετα.κατα CSS, το γκάζι το ανοίγουμε αμέσως μόλις ολοκληρώσουμε την αλλαγή κλίσης (=τελειώνει το γυροσκοπικο)

για το ποσο χαλαρα κραταω το τιμονι θελει λιγη δουλεια ακομα.αλλα δεν καταλαβαινω τι σχεση εχει αν κραταω σφιχτα το τιμονι οταν το μηχανακι περναει απ΄την ορθια θεση(οταν παει απ΄τη μια μερια στην αλλη)κ γιατι επηρεαζει αν θα αποφορτιστει το μπροστινο;έχει και παραέχει, αλλά προσπαθώ να το γράψω και δεν μου βγαίνει, θα το περάσω λάθος :) , αμα στο έδειχνα θα το καταλάβαινες αμέσως

με δυο λογια ειναι φυσιολογικο να χασει στιγμιαια προσφρυση το μπροστινο οταν εχωντας μια κλιση προσπαθισεις πολυ γρηγορα να γυρεις απ'την αλλη;;;Oχι! αυτό σου έγραψα και πριν. Αν το κάνεις σωστά, δεν χάνεται η πρόσφυση, εκτός και αν ο συνδυασμός λαστιχο-άσφαλτος ειναι ΓΤΠ. Αν όμως "τραβιέσαι και κρατιέσαι" απο το τιμόνι, τότε ναι, η νευρικότητα και αποφόρτιση του μπροστινου μπορεί να σου δώσει απώλεια πρόσφυσης

Bladerunner
20/10/2007, 15:17
Αρχικά δημιουργήθηκε από bentouza
με δυο λογια ειναι φυσιολογικο να χασει στιγμιαια προσφρυση το μπροστινο οταν εχωντας μια κλιση προσπαθισεις πολυ γρηγορα να γυρεις απ'την αλλη;;



Φαντάσου το μηχανάκι πλαγιασμένο π.χ αριστερά να διανύει τη στροφή. Ο μπροστινός τροχός κοιτάει ελαφρώς προς το εσωτερικό της στροφής.

Για να αλλάξεις κλίση από αριστερά που είσαι σε αμέσως δεξιά (π.χ εσάκι), πιέζεις μπροστά το δεξί κλιπόν. Στην ουσία, αναγκάζεις τον μπροστινό τροχό να κοιτάξει κι άλλο προς το εσωτερικό της στροφής. Οπότε αυτός πάει να διπλώσει, ψιλο-γλιστράει, αλλά επειδή το μηχανάκι έχει ήδη ξεκινήσει την διαδικασία -σηκώνομαι και πλαγιάζω από την άλλη-, τα φαινόμενα σταματούν εκεί συνήθως.

bentouza
20/10/2007, 15:33
φανταζομαι τον μπροστινο ηθελες να γραψεις. νομίζω το πισω εννοεί. Οτι με υπερβολικο άνοιγμα εισαι στα προθυρα highside
ειπα μηπως εννοει οτι θα γλυστρισει το μπροστα επειδη θα ειμαι με κλειστο γκαζι στη στροφη.
τι highside με το cbrακι...λεμε τωρα(θα μου πεις ολα γινονται με τετοιους δρομους)

για τα υπολοιπα οκ.γραψτο εσυ στο περιπου κ θα τη βρουμε την ακρη:cool:

@bladeruner: κοντα σ'αυτο που λες ειναι αυτο που σκεφτομαι κ εγω

mako
20/10/2007, 15:55
Αρχικά δημιουργήθηκε από bentouza
ειπα μηπως εννοει οτι θα γλυστρισει το μπροστα επειδη θα ειμαι με κλειστο γκαζι στη στροφη.
τι highside με το cbrακι...λεμε τωρα(θα μου πεις ολα γινονται με τετοιους δρομους)

για τα υπολοιπα οκ.γραψτο εσυ στο περιπου κ θα τη βρουμε την ακρη:cool:

@bladeruner: κοντα σ'αυτο που λες ειναι αυτο που σκεφτομαι κ εγω
Επειδη εισαι πολυ μπερδεμενος αντε κανε ενα σχολειο πριν δεις τα ασχημα! Αν χασεις μπροστινο θα το καταλαβεις οταν ηδη θα σερνεσαι!!!!!!!!!!

bentouza
20/10/2007, 21:12
Επειδη εισαι πολυ μπερδεμενος αντε κανε ενα σχολειο πριν δεις τα ασχημα! Αν χασεις μπροστινο θα το καταλαβεις οταν ηδη θα σερνεσαι!!!!!!!!!!

κομματακι απιθανο να πεσω απ'το συγκεκριμενο γλιστρημα μπροστινου..ισως αν συμβει στην περιπτωση που λεει ο bladeruner.

καλα για σχολειο εννοειται.καλοδεχουμενες ολες οι προσφορες σε σοβαρα μηχανακια γιατι εγω αργω ακομα να παρω.:sad:

zireous
21/10/2007, 13:59
Στο 750 πάντως με κρύα λάστιχα και σε άσφαλτο ψιλοχάλια, εύκολα χάνω το μπροστινό άμα παρασπρώξω δυνατά τον οριζόντιο άξονα των κλιπόν.


Αλλά το τρώω το φαΐ μου... :lol:

Δεν είναι καλό να συμβαίνει αυτό, σε νορμάλ μηχανές είναι πιο δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο να το κάνεις. Σε αγωνιστικούς ρυθμούς αναφέρεται ότι οι έμπειροι αναβάτες σε πίστες με άψογη άσφαλτο και μηχανές κάνουν από 0.3 μέχρι 0.9 (άμα θυμάμαι καλά) δεύτερα.

Στην ελληνική πραγματικότητα, καλό είναι να το διπλώνεις όσο άνετα νιώθεις και όσο ομαλά χρειάζεται υπό τις συνθήκες.

Το να οδηγάς με ρυθμό στους δρόμους σε ωφελεί περισσότερο και κουράζεσαι και λιγότερο με "δύσκολα" μηχανάκια...


Όπως σωστά προειπώθηκε παραπάνω, όταν με το καλό τελειώσει το counter-steering, τότε σκάμε το γκάζι και σταδιακά μετά το ανοίγουμε μέσα στη στροφή ζγα ζγα...



Είναι όμως πολλά τα δεδομένα και ο πιο γρήγορος τρόπος να μπουν στο κεφάλι του αναβάτη είναι μέσω μιας σχολής.

bentouza
22/10/2007, 16:10
νομιζω εβγαλα μια ακρη γενικα.
θενκς!