View Full Version : Ινδία: Δύο εβδομάδες στο Rajasthan
Πάνε περίπου 15 μέρες από τότε που γύρισα από την Ινδία (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=52549) . Από την πρώτη μέρα που γύρισα, σκέφτομαι πόσο θέλω να σας μεταφέρω αυτά που έζησα και είδα σε αυτή την χώρα των αντιθέσεων. Με την επιστροφή μου, με περίμενε δουλειά 15 ημερών που έμεινε πίσω αλλά και μια μετακόμιση - έτσι ανέβαλα το ταξιδιωτικό μέρα με τη μέρα... Καθώς περνούσαν οι μέρες όμως, και προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες του τύπου "παιδιά είναι 2.000 φωτογραφίες που πρέπει να ξεσκαρτάρω" :D , συνειδητοποιούσα όλο και περισσότερο ό,τι ο λόγος που καθυστερώ είναι άλλος...
Προσπαθούσα να σκεφτώ, πώς γίνεται να μεταφέρεις μέσα από την οθόνη ένα τέτοιο ταξίδι, μια τέτοια εμπειρία, τις εικόνες, τις μυρωδιές (κακές κατά κύριο λόγο :lol: ), τη ζωή όπως την είδα σε μια χώρα που παρόμοιά της δεν έχω ξαναδεί... Πείσμωσα λοιπόν, και αποφάσια να ξεκινήσω σιγά σιγά, με την ελπίδα να πάρετε έστω μια μικρή γεύση από αυτή την πραγματικά μαγευτική χώρα, την χώρα των μαχαραγιάδων !
Όπως φαντάζεστε, θα μου πάρει λίγο καιρό - παρακαλώ όπως συγκρατηθείτε μέχρι το τέλος για τυχόν παλαμάκια, μούτζες, μπύρες και τσίπουρα !
:beer:
122081
Ο σχεδιασμός του ταξιδιού ξεκίνησε πέρυσι το καλοκαίρι περίπου, όταν μάθαμε (η κοπέλα μου κι εγώ) ό,τι φίλος της από τις σπουδές στην Αγγλία αρραβωνιάστηκε και σκοπεύει να παντρευτεί τον Φεβρουάριο. Έτσι λοιπόν, με δεδομένο οτι θα πάμε μέχρι την Ινδία για το γάμο, προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα μικρό πρόγραμμα και να αποφασίσουμε ποια μέρη ακριβώς θα δούμε. Η απέραντη έκταση της χώρας, και οι μεγάλες αποστάσεις που δύσκολα καλύπτονται, σε συνδυασμό πάντα με την περιορισμένη διάρκεια του ταξιδιού, μας "περιόρισε" στο να δούμε, εκτός από το Δελχί, την "πολιτεία" του Rajasthan.
Το Rajasthan, με έκταση 342.000 τετραγωνικά χλμ περίπου :eyepop: , βρίσκετε στα Δυτικά της Ινδίας και συνορεύει με το Πακιστάν. Θεωρείται από πολλούς, η πιο άγρια και όμορφη περιοχή της Ινδίας, λόγω του συνδυασμού του στοιχείου της ερήμου, με μεγαλοπρεπή φρούρια και παλάτια, αλλά και έναν μαγικά πολύχρωμο κόσμο !
Πιο συγκεκριμένα, επισκεφθήκαμε με τη σειρά, Δελχί (στάση μόνο), Udaipur, Jodhpur, Jaipur (όπου και ο γάμος), και τέλος πάλι Δελχί.
122083
Το απόγευμα λοιπόν της 1ης Φεβρουαρίου η πτήση της Emirates μας πάει μέχρι το Dubai όπου και έχουμε αναμονή για 5 ώρες περίπου, μέχρι να πετάξουμε για Δελχί. Φτάνοντας στο Δελχί νωρίς το πρωί της επομένης, έχουμε προγραμματίσει να πετάξουμε και πάλι το γρηγορότερο με προορισμό την Udaipur - η συγκεκριμένη πτήση όμως φεύγει από άλλο αεροδρόμιο και πριν προλάβουμε να προσγειωθούμε μας βουτάνε και μας βάζουν σε ένα λεωφορείο.
Πρόλαβα να βγάλω 2 φωτογραφίες έξω από το αεροδρόμιο στο Δελχί ! :lol:
Όσο για τις ουρές στον έλεγχο διαβατηρίων κατά την είσοδο στη χώρα (απαιτείται visa που στοιχίζει περίπου 50 ευρώ από την πρεσβεία εδώ).... ας μην το συζητήσουμε πολύ ! Υπομονή και τίποτα άλλο!
Η πρώτη μου φωτογραφία λοιπόν σε Ινδικό έδαφος! Τι άλλο ? Ένα ταξί !
122084
Στο καπάκι, ένα λεωφορείο ! Νομίζω ενδεικτικό, αλλά και αντιπροσωπευτικό της κατάστασης των ΜΜΜ στην Ινδία...
Ευτυχώς, το λεωφορείο που μας παρέλαβε ήταν ένα "τσακ" πιο εκσυγχρονισμένο :D
122085
Πριν προλάβουμε λοιπόν να σκεφτούμε, μας την πέφτουν ένα τσούρμο Ινδοί και μας βάζουν σε ένα λεωφορείο - κανονισμένο από το ταξιδιωτικό γραφείο που "κανόνιζε" τα του ταξιδιού μας. Λουλουδωτά στεφάνια σε όλους (4 ήμασταν για την ιστορία), "welcome to India! - we must hurry !" :lol:
Μεταξύ ύπνου και κούρασης από το ταξίδι, χαζεύω έξω από το παράθυρο... απέραντες εκτάσεις, σκαμμένες, με κόσμο παντού να δουλεύει με τσάπες και φτυάρια.. ένα είδος απέραντου εργοταξίου, αλλά χωρίς τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό που ίσως φαντάζεστε. Κουράγιο να βγάλω φωτογραφίες δεν είχα - στα 45 λεπτά της διαδρομής κοιμήθηκα τα 30 τουλάχιστον.
Αεροδρόμιο - αεροπλάνο - 40 λεπτά πτήση - φτάνουμε Udaipur! Η πρώτη μας πόλη στο Rajasthan!
122086
Καθώς μας "σπρώχνουν" σε ένα ακόμα λεωφορείο με προορισμό το ξενοδοχείο μας, τραβάω μερικές φωτογραφίες.
Όπως θα δείτε, πεζοδρόμια δεν υπάρχουν, παρά η άσφαλτος και το χώμα...
122087
Εκμεταλλεύομαι μια στάση που κάνουμε, και βλέπω αυτό το τζιπάκι το οποίο και νομίζω στην αρχή οτι είναι Willy's
Στη συνέχεια διαπίστωσα πως κυκλοφορούν άπειρα και είναι Ινδικής κατασκευής "Mahindra" :D
122088
Κατάστημα το οποίο μεταξύ άλλων (και περιέργων!) πουλάει κάρτες κινητής τηλεφωνίας - πήραμε δύο για οικονομία στα υπεραστικά...
122089
Και άλλη μια άποψη του δρόμου από εκεί που σταματήσαμε...
122090
Φτάνουμε στο ξενοδοχείο (φωτό λίγο αργότερα) και τακτοποιούμε πρόχειρα τα πράγματά μας. Λίγο αργότερα κατά τις 4-5 το απόγευμα πια, συναντήσαμε τον guide μας, ο οποίος και θα μας έδειχνε τις βασικές "τουριστικές" ατραξιόν της Udaipur!
Κατηφορίζουμε ένα μονοπάτι μέσα από το ξενοδοχείο και βρισκόμαστε σε μια ξύλινη πλατφόρμα στη λίμνη Pachola!
122091
Με ένα ξύλινο καραβάκι, κάναμε το γύρο της λίμνης στο κέντρο της οποίας βρίσκεται το Lake Palace. Πρώην παλάτι - νυν ξενοδοχείο, το Lake Palace θεωρείται από τα πιο ιστορικά ξενοδοχεία της Ινδίας και έχει φιλοξενήσει μεγάλες προσωπικότητες στο παρελθόν αλλά και στην εποχή μας.
Η πρόσβαση είναι μόνο με καραβάκι, ενώ απαγορεύεται ακόμα και η επίσκεψη, χωρίς προηγούμενη συννενόηση.
122092
Την λίμνη Pachola λοιπόν, την οποία πετύχαμε σε σχετικά χαμηλή στάθμη, περικυκλώνει η Udaipur. Παλάτια, ξενοδοχεία και όμορφα κτίρια μας περιτριγυρίζουν κάτω από τον συνεφιασμένο ουρανό - ο οποίος λες και ξέρει, συμβάλει σε ένα μουντό, πένθιμο σκηνικό σε συνδθασμό με ένα δυσάρεστο νέο που μαθαίνουμε από την Ελλάδα :sad:
122094
Σε αυτό το σημείο της Udaipur, οι φανατικοί ακόλουθοι του James Bond, θα αναγνωρίσουν ίσως την τοποθεσία που γυρίστηκε μέρος της ταινίας Octopussy :winka:
Τα μισά μαγαζιά στην Udaipur, λέγονται Octopussy :alien:
122095
Τα πανέμορφα παλάτια που βρίσκονται στο μεγαλύτερο μέρος του Rajasthan ανήκουν στις κατά τόπους βασιλικές οικογένειες - στους μαχαραγιάδες. Οι οικογένειες αυτές, αν και χωρίς καμία εξουσία ή ουσιαστικό ρόλο στα δρώμενα της χώρας, διατηρούν τους τίτλους τους και τυγχάνουν μεγάλου σεβασμού από τον λαό.
Οι περισσότερες λοιπόν βασιλικές οικογένειες, σε μια προσπάθεια να αποκτήσουν κάποια έσοδα, έχουν παραχωρίσει ολόκληρα ή τμηματικά τα παλάτια τους σε εταιρίες εκμετάλλευσης, οι οποίες και λειτουργούν ξενοδοχεία αποδίδοντας κάποιο ενοίκιο.
122096
Το συγκεκριμένο πλεούμενο είναι το ίδιο που χρησιμοποιήθηκε στο Octopussy :winka: :D
122099
Για τις βόλτες της βασίλισσας ίσως ? :rolleyes: :)
122100
Στις όχθες τις λίμνης, κόσμος κάνει μπουγάδα, αλλά και μπάνιο... πολλοί "ξεπλένουν" τις αμαρτίες τους στις όχθες της λίμνης.
122101
Καθώς ο ήλιος πέφτει, πέρνουμε τον δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο μας, πτώματα από την κούραση της ημέρας και το τεράστιο ταξίδι μας....
122102
...ενώ αντιλαμβανόμαστε το "μέγεθος" του ξενοδοχείου μας από μακρυά :look:
122103
Ο καιρός την 3η Φεβρουαρίου μας κάνει την χάρη και ξυπνάμε σε μια ηλιόλουστη μέρα! Δεν χάνουμε την ευκαιρία και βγάζουμε μερικές φωτό το ξενοδοχείο μας το οποίο πρέπει να παραδεχτώ είναι εντυπωσιακό. Από τα 4 ξενοδοχεία που μείναμε, πιστεύω αυτό ήταν το ωραιότερο...
Εδώ αξίζει να αναφερθώ λίγο στην φιλοξενία και το service των ινδών στα ξενοδοχεία... Μιλάμε για άλλο κόσμο (όσον αφορά την Ελλάδα αλλά και πολλά μέρη της Ευρώπης), αλλά και για άλλο κόσμο όσον αφορά την υπόλοιπη Ινδία.
Το service που είδα, η περιποίηση και η εξυπηρέτηση του πελάτη, είναι απλά έτη φωτός μπροστά... στα μισά λεφτά από αυτά που χρεώνουν τα καλύτερα δήθεν ξενοδοχεία της χώρας μας - και ζουμε και από τον τουρισμό μη χέσω ! Δεν θα υπερβάλω καθόλου αν σας πω οτι ένιωσα άσχημα και αμήχανα κάποια στιγμή από τις πολλές υποκλίσεις, τα "sir" και την εξυπηρέτηση την οποία είχαμε σε όλα ανεξαιρέτως τα ξενοδοχεία..
122106
Αυτό που βλέπετε είναι το δωμάτιο μας :bigcry:
122107
Ο χώρος του πρωινού... γιαμ γιαμ :D
122109
Απέραντοι χώροι, πράσινο παντού...
122110
Αρκετά όμως με τα "καθαρά" ξενοδοχεία.... με το που βγεις από το ξενοδοχείο, επανέρχεσαι στην πραγματικότητα !!
122111
Καθ'οδόν για έναν αρχαίο ναό....
122112
το συνεργείο της περιοχής
122113
Εκατομμύρια φορτηγά... δισεκατομμύρια!!!
122114
τα οποία φορτώνονται με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας !
122115
Ένα από τα πιο αξιοπερίεργα που συνάντησα στην "καθημερινή" Ινδία !
Όλα μα όλα τα φορτηγά, αναγράφουν το παρακάτω στο πίσω μέρος τους! :lol: Η κόρνα για τους Ινδούς είναι ψωμοτύρι και κορνάρουν ασταμάτητα, ακόμα και χωρίς λόγο! Αφού κάποια στιγμή μα την παναγία, νόμιζα οτι είναι συνδεδεμένη η κόρνα με το γκάζι :lol:
122116
Η οδήγησή τους δε είναι πέρα από κάθε φαντασία... πρόκειται για την απόλυτη αναρχία, ειδικά στην Udaipur που φανάρι δεν υπάρχει ούτε για δείγμα (όχι οτι σταματάνε στο κόκκινο αλλά τέλος πάντων...)
Μιλάμε για το απόλυτο χάος - όλοι προσπαθούν να προσπεράσουν όλους και κανείς δεν σταματάει για κανέναν. Στον ίδιο δρόμο δε, κυκλοφορούν ποδήλατα, μηχανάκια, τρίκυκλα, καμήλες, αγελάδες, ελέφαντες, αυτοκίνητα, φορτηγά..... :hypnotize
Νομίζω δικαιολογείται απόλυτα ο μικρός ινδός... :lol:
122117
Στον συγκεκριμένο δρόμο, όπου περάσαμε κι εμείς, τα φορτηγά προσπερνάνε σε τυφλές στροφές όπου το οδόστρωμα χωράει σε πλάτος δύο αυτοκίνητα μετά βίας...
Λίγο πιο πάνω, ένα φορτηγό είχε φύγει από το δρόμο και είχε πέσει στο γκρεμό :sick:
122118
Βέβαια, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, γίνονται έργα διαπλάτυνσης..... και πάλι, με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας.
122119
Καθώς συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε, η κίνηση λιγοστεύει... και ο δρόμος το ίδιο :rolleyes:
122120
Μέχρι που βγαίνουμε από την πόλη πλέον !
122121
Και συναντάμε περαστικούς....
122122
Ντόπιους να πλένονται και να κάνουν μπουγάδα...
122123
...σε μια λίμνη τα νερά της οποίας έχουν σκεπάσει έναν από τους πολλούς ναούς της περιοχής...
122125
Καθώς το αυτοκίνητό μας πέρνει μια τελευταία στροφή, αντικρίζουμε τον ναό τον οποίο θα επισκεπτόμασταν. Ο ξεναγός μας, μας αναλύει (ή τουλάχιστον προσπαθεί) τα βασικά του Ινδουισμού, αλλά και τα εκατομμύρια των θεοτήτων που λατρεύονται.
Το σίγουρο είναι, πως πρόκειται για μια θρησκεία πολύ διαφορετική από την δική μας, και θα τολμήσω να πω, πολύ πιο ελεύθερη... Καθ'όλη την διάρκεια του ταξιδιού μας, η παρουσία και ο ρόλος της θρησκείας στην καθημερινή ζωή των ινδών ήταν παραπάνω από προφανής, και πολλές φορές προσέδιδε μια ηρεμία και γαλήνη που είχα πολύ καιρό να νιώσω....
Δυστυχώς δεν έχω συγκρατήσει την ηλικία του ναού αυτού. Πρόκειται όμως για ένα κτίσμα σκαλισμένο από άκρη σε άκρη, με διάφορες μορφές και σκηνικά στα οποία πρωταγωνιστούν οι θεότητες του Ινδουισμού....
122183
Ο καιρός έχει αφήσει τα σημάδια του, αλλά η διακόσμηση του ναού δεν παύει να είναι πανέμορφη
122186
..όπως και το εσωτερικό του. Σε αυτόν τον ναό, καθότι αν-ενεργός, μπορούσαμε να μπούμε μέσα κανονικά. Σε όλους τους άλλους (ενεργούς) οι επισκέπτες πρέπει να αφαιρούν τα παπούτσια τους (καμιά φορά και κάλτσες) και οι γυναίκες να είναι επαρκώς καλυμμένες...
122188
Στην Ινδία και τον Ινδουισμό, υπάρχει ακόμα (ίσως όχι όσο έντονα όσο παλιά) το σύστημα της κάστας - ο λαός είναι χωρισμένος σε 5 κάστες που θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε ίσως με την κοινωνική τάξη, αν και τα δύο δεν ταυτίζονται απαραίτητα. Οι untouchables, είναι η κατώτερη κάστα και αποτελείται κυρίως από φτωχούς, οι οποίοι δεν επιτρεπόταν να εισέλθουν στους ναούς.
122190
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε έναν ενεργό ναό, στον οποίο και απαγορευόντουσαν οι φωτογραφίες. Είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε την μεσημεριανή λειτουργία, η οποία ακολουθεί πιστά ένα καθιερωμένο πρόγραμμα στολισμού του θεού με λουλούδια (στην προκειμένη περίπτωση του Ganish ο οποίος παρουσιάζεται στην μορφή ελέφαντα και είναι ο θεός της ευημερίας). Οι πιστοί προσέρχονται στο ναό με προσφορές όπως λουλούδια και τρόφιμα, αλλά και χρήματα που ρίχνουν στο παγκάρι. Καθισμένοι στα γόνατα, γυναίκες αριστερά και άντρες δεξιά, αρχίζουν και τραγουδούν με την βοήθεια δύο μουσικών, χτυπώντας παλαμάκια!
Ομολογώ πως όλοι μας ανατριχιάσαμε και συγκινηθήκαμε με την εμπειρία αυτή, που τόσο διαφορετική ήταν από την χριστιανική λειτουργία.
Αξίζει να σημειωθεί πως όταν ρώτησα πόσες φορές την ημέρα γίνεται λειτουργία, μου είπαν 3 ή 4. Το τρομερό είναι δε οτι στη λειτουργία που γίνεται στις 5 το πρωί, ούτε στολίζουνε, ούτε τραγουδάνε, ούτε καμπάνες χτυπάνε... και ο λόγος ? Μα απλούστατα μου είπαν, ο θεός μόλις έχει ξυπνήσει και όπως εμείς δεν θέλουμε φασαρία όταν ξυπνάμε, έτσι κι εκείνος....
Έξω από το ναό, οι καθιερωμένοι πάγκοι που πουλάνε αναμνηστικά, είδη για προσφορά κτλ....
122191
Βγαίνοντας από τον ναό έχει μεσημεριάσει και στο δρόμο κυριαρχούν έντονες μυρωδιές φαγητού... Σε όλη την Ινδία, υπάρχουν άπειρα μαγαζάκια σαν αυτό, κάτι σαν fast food ας πούμε για τους περαστικούς.
122194
Ο "κεντρικός" δρόμος μπροστά από το ναό...
122195
και το κλασικό τρίκυκλο ταξί, που ακούει στο όνομα τουκ-τουκ :D , ή autorickshaw - πρέπει να υπάρχουν δισεκατομμύρια σε όλη την χώρα...
122196
Για όποιον έχει λίγο χρόνο να ρίξει ένα ξυρισματάκι ή κουρεματάκι, ο μπαρμπέρης της γειτονιάς είναι ανοιχτός και σας περιμένει
122197
Καθότι αυτή την εποχή είναι η σαιζόν των γάμων στην Ινδία, δεν ήταν λίγες οι φορές που συναντήσαμε φτωχικούς γάμους στο δρόμο...
122200
Η συνέχεια του προγράμματος είχε επίσκεψη στο παλάτι της πόλης της Udaipur, την πρώην κατοικία του μαχαραγιά.
122201
στο εξωτερικό τοιχογραφίες..
122203
και στο εσωτερικό κρύσταλλα τα οποία έκαναν τότε εισαγωγή από το Βέλγιο...
122204
Το παλάτι της Udaipur ήταν από τα πιο καλοδιατηρημένα που είδαμε
122205
Βγαίνοντας από το παλάτι, μπαίνουμε στην τοπική και ομολογουμένως λίγο τουριστική :rolleyes: αγορά της Udaipur..
122208
Η Udaipur φημίζεται κυρίως για τα δερμάτινα είδη, αλλά και τα χειροποίητα δερματόδετα άλμπουμ, βιβλία και σημειωματάρια
122209
Με το που έβγαλα τα δύο πιτσιρίκια φωτογραφία, μου ορμήξανε με το δίσκο και κάνωντας νοήματα οτι πεινάνε, μου αποσπάσανε 50 ρουπιες, δηλ ένα ευρώ :D
122210
Άλλη μια μέρα τελείωσε. Επιστροφή στο ξενοδοχείο, βραδυνό φαγητό στο καταπληκτικό εστιατόριο του ξενοδοχείου και νωρίς για ύπνο. Την επόμενη μέρα πετούσαμε στις 7 το πρωί για Jodhpur !
Η Jodhpur είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Rajasthan, με περίπου 1 εκατομμύριο κατοίκους. Αν προσθέσουμε και τους στρατιωτικούς που ζούνε στις βάσεις της Jodhpur, ο πληθυσμός φτάνει το 1.200.000 !
Παλαιότερα γνωστή και ως Marwar, η Jodhpur είναι αρκετά δημοφιλής στους τουρίστες και οι ντόποιοι το έχουν καταλάβει, προσαρμόζοντας ανάλογα τις δραστηριότητές τους. Προσωπικά, η Jodphur μου άρεσε περισσότερο από τις 4 πόλεις που επισκεφθήκαμε και είχε να μας προσφέρει αρκετές μαγευτικές εικόνες !
Μετά από 4 ! ώρες καθυστέρηση, φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Jodphur με πτήση της νεοσύστατης αεροπορικής εταιρίας Kingfisher. Πρόκειται για την Aegean της Ινδίας, με ολοκαίνουργια αεροπλάνα, φιλικότατο προσωπικό και συνέπεια στις πτήσεις, αν και την συγκεκριμένη μέρα μας τα χάλασε ο καιρός. Η πυκνή ομίχλη δεν επέτρεπε να προσγειωθούμε οπότε και η αναχώρησή μας από την Jaipur καθυστέρησε κατά 4 ώρες.... αργότερα, μέσα στο αεροπλάνο ξεφυλλίζοντας το εταιρικό περιοδικό της εταιρίας, πέθανα στα γέλια όταν είδα ολοσέλιδη διαφημιστική καταχώρηση που "διαφήμιζε" τα μοναδικά υπερσύγχρονα συστήματα της Kingfisher που της επιτρέπουν να πετάει κάτω από συνθήκες χαμηλής ορατότητας.... :bigcry: :lol:
Πρώτη στάση λοιπόν στην Jodhpur το ξενοδοχείο μας
122863
Αν και η πισίνα ήταν δελεαστική, ο καιρός δεν μας έκανε το χατήρι και μπανιο δεν κάναμε.
122864
Πρώτη "τουριστική" επίσκεψη στο παλάτι Umaid Bhawan Palace. Και αυτό, αποτελεί οικία για τον μαχαραγιά της Jodhpur, αλλά το υπόλοιπο είναι ξενοδοχείο για τους "λίγους"....
122867
Πραγματικά εντυπωσιακό...
Στο εσωτερικό του παλατιού υπάρχει μια αίθουσα-μουσείο, με φωτογραφίες του μαχαραγιά με την οικογένεια του, αλλά και μια τεράστια μακέτα του παλατιού. Λέγεται, πως το παλάτι χτίστηκε σε μια προσπάθεια του τότε μαχαραγιά να προσφέρει δουλειά στον πεινασμένο λαό του, ο οποίος υπέφερε από την φτώχεια και την ανεργία.
Επίσης μέσα στο μουσείο, υπάρχουν άπειρες φωτογραφίες από αγώνες πόλο, για το οποίο η ομάδα της Jodhpur φημίζεται.
122868
Στους κήπους του παλατιού, φιλοξενούνται τα παλιά αυτοκίνητα του μαχαραγιά, τα οποία κατά τα λεγόμενα των ντόπιων λειτουργούν ακόμα και χρησιμοποιούνται καμιά φορά σε διάφορες γιορτές και τελετές.
122869
Φεύγοντας από το Umaid Bhawan Palace, σταματήσαμε στο δρόμο για φωτογραφίες με φόντο ένα ακόμα παλάτι το οποίο όμως δεν είναι επισκέψιμο λόγω εργασιών συντήρησης...
122871
τρομερά χρώματα :beer:
122873
Περνώντας μέσα από την αρχαία πρωτεύουσα της Jodhpur, συναντήσαμε μιλλιούνια :lol:
122875
Ο κόσμος ταίζει όλα τα ζώα στο δρόμο, όπως και τα περιστέρια, με το σκεπτικό οτι μπορεί μετά το θάνατο να γυρίσουν στον κόσμο ως κάποιο από αυτά τα ζώα...
122876
Η αρχαία πρωτεύσουσα έχει και αυτή το μερίδιό της σε ναούς...
122877
οι οποίοι φιλοξενούσαν μέχρι πρόσφατα τα λείψανα βασιλιάδων και των οικογενειών τους
122878
Κατά την βόλτα μας εκεί, μας πλησίασαν μερικοί δημοσιογράφοι-φωτογράφοι και μας παρακάλεσαν να φωτογραφηθούμε κρατώντας ένα παραδοσιακό μουσικό όργανο ώστε να μας βάλουν στην τοπική εφημερίδα.... ξέρει κανείς που πουλάνει ινδικές εφημερίδες ? :lol:
122879
Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με μια τρομερή βόλτα στα χωριά του Bishnoi. Μερικά χιλιόμετρα έξω από την Jodhpur, τα χωριά αυτά κατοικούνται από φτωχικές οικογένειες που ασχολούνται με χειροτεχνίες, κεραμεικά, υφάσματα, αλλά και την βοσκή ζώων.
Δυστυχώς, ακόμα και σε αυτά τα απομακρυσμένα χωριά, όπως πλέον σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς, υπάρχει μια δόση πατροναρίσματος και προβολής της "δήθεν" καθημερινής ρουτίνας, ενώ ο οδηγός περιμένει από πίσω την προμήθειά του από τους ντόπιους.
Όπως και να 'χει, η βόλτα στα χωριά ήταν άκρως ενδιαφέρουσα ! Καταρχάς γιατί έγινε με αυτό:
122885
Το προσωπικό μας Mehindra τζιπάκι !
122886
Πρώτη στάση, στο σπιτικό μιας οικογένειας που ασχολείται με τα κεραμεικά..
122887
ο μάστορας επί του έργου
122888
ο μικρός σφυρηλατεί τα αγγεία πριν αυτά μπούνε στο φούρνο
122890
ο τουρίστας ! :bigcry: :lol:
122891
όλα εννοείται προς πώληση...
122892
Διασχίζοντας την ερημιά από το ένα χωριό στο άλλο...
122893
σκεφτόμουνα πόσο θα ήθελα να είχα εκεί το ΚΤΜ.... :( :)
122894
Οι χωρικοί στην καθημερινή τους βιοπάλη...
122895
περπατούν χιλιόμετρα...
122896
Στη μέση του πουθενά, ένα σχολείο. Τα περισσότερα αν όχι όλα τα σχολεία που είδα, είναι βαμμένα στα χρώματα της σημαίας.
122897
Επόμενη στάση, ένα σπίτι - μικρή φάρμα, του οποίου η οικογένεια φροντίζει αγελάδες και εμπορεύεται το γάλα.
122898
Το περίεργο apparatus που βλέπετε μπροστά στο αφεντικό του σπιτιού, δεν είναι άλλο από εργαλείο για το φιλτράρισμα του όπιου. Το όποιο ανακατεύεται με νερό σε ένα δοχείο, και μετά περνάει μέσα από αυτά τα μικρά σακιά για να φιλτραριστεί. Αφού ο τύπος έκανε μια προσευχή, κάτι σαν δέηση, κατέβασε δύο χούφτες όπιο, αφού εννοείται μας προσέφερε και ευγενικά αρνηθήκαμε.
122899
Τα πιτσιρίκια βρίσκουνε ευκαιρία και παίζουν με το φακό .. :)
122901
..και χασκογελάνε με την όλη κατάσταση ...
122903
Ο μπαμπάς μάλλον έχει αρχίσει και την ακούει λίγο :alien:
122904
Ενώ εγώ νιώθω λίγο αμήχανα με το τουρμπάνι που μου φορέσανε με το που φτάσαμε :lol: :lol:
122905
.. η γυναίκα του σπιτιού ξεναγεί τα κορίτσια στην κουζίνα...
122906
... και μας προσφέρει λίγο από το γεύμα της ημέρας. Και πάλι, ευγενικά αρνηθήκαμε :rolleyes:
122907
Αφού αποχαιρετήσαμε και αφήσαμε λίγα λεφτά στην οικογένεια και σοκολάτες για τα παιδιά, κατευθυνθήκαμε προς το επόμενο χωριό το οποίο έχει παράδοση στην παραγωγή υφασμάτων και κυρίως χαλιών.
Όπως βλέπετε, οι κύριοι εδώ έχουν φτιάξει μια αρκετά προχωρημένη κατάσταση, ενώ με επιδοτήσεις της κυβέρνησης έχουν τοποθετήσει ηλιακούς συλλέκτες για να δουλεύουν περισσότερες ώρες κατά την διάρκεια της νύχτας που η ζέστη πέφτει.
Ο συγκεκριμένος παραγωγός εξάγει τα χαλιά του σε όλο τον κόσμο, ενώ πολύ περήφανος μας έδειξε φωτογραφίες που έχει με διάσημους και ισχυρούς, όπως ο Richard Gere, o George Soros και ο πρίγκηπας Κάρολος της Αγγλίας.
122912
Η οικογένεια εδώ δουλεύει για εβδομάδες πάνω σε κάθε χαλί, μέρα νύχτα.
122915
καμιά φορά, ανάλογα την πολυπλοκότητα του σχεδίου, επιστρατεύονται ακόμα περισσότερα μέλη της οικογένειας
122916
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.