shatz
07/03/2008, 11:02
Ήρθε σήμερα με email.
> Ελλιπής η ενημέρωση για τον πανευρωπαϊκό αριθμό 112
>
> Ελλιπής φαίνεται να είναι η ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών σχετικά
> με τον πανευρωπαϊκό αριθμό 112, την υπηρεσία εκτάκτου ανάγκης
> (αστυνομία, ασθενοφόρο, πυροσβεστική), σύμφωνα με έρευνα της
> Εurostat που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Βάσει των στοιχείων της
> έρευνας, στην Ελλάδα, μόνο το 4% των πολιτών γνωρίζει ότι το 112
> καλεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης από οποιοδήποτε σημείο της ΕΕ,
> ενώ μόνο το 1% έχει χρησιμοποιήσει τον αριθμό αυτό. Η κλήση του
> αριθμού 112, είτε από σταθερό, είτε από κινητό τηλέφωνο, είναι
> δωρεάν, ενώ ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η δυνατότητα εντοπισμού
> της θέσης του καλούντος. Η λειτουργία αυτή είναι εξαιρετικά
> σημαντική για όσους ταξιδεύουν στο εξωτερικό και δεν γνωρίζουν την
> ακριβή θέση του ατυχήματος.
> Σύμφωνα με την έρευνα της Eurostat, μόνο το 22% των πολιτών της ΕΕ
> γνωρίζει ότι ο αριθμός κλήσης για τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε
> οποιοδήποτε σημείο της ΕΕ είναι το 112. Tα χαμηλότερα ποσοστά των
> πολιτών που γνωρίζουν την υπηρεσία 112, σημειώνονται στην Ελλάδα
> (4%), την Ιταλία και την Αγγλία (6%), στην Κύπρο και τη Μάλτα
> (11%). Αντιθέτως, τα υψηλότερα ποσοστά σημειώνονται στην Πολωνία,
> τη Λιθουανία και την Τσεχία (58%, 53% και 52% αντιστοίχως).
> Σημειώνεται, ωστόσο, ότι στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, όπως και
> στην Ελλάδα, ο αριθμός 112 προστέθηκε σε προγενέστερους αριθμούς
> υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, ενώ λίγες είναι οι χώρες στις οποίες το
> 112 υπήρχε, αρκετές δεκαετίες πριν, ως εθνικός αριθμός κλήσης για
> υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
> Επίσης, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ένας στους
> τέσσερις Ευρωπαίους πολίτες χρειάστηκε να καλέσει έναν αριθμό
> έκτακτης ανάγκης κατά την τελευταία πενταετία. Το 40% περίπου αυτών
> των κλήσεων έγινε προς το 112. Δύο στους τρεις συμμετέχοντες στην
> έρευνα πιστεύουν ότι σήμερα ο κόσμος δεν είναι επαρκώς ενημερωμένος
> για το 112, ενώ εκεί όπου ο κόσμος αναγνωρίζει το 112 ως εθνικό
> αριθμό έκτακτης ανάγκης, μόνο το 22% γνωρίζουν ότι μπορούν να
> καλέσουν τον εν λόγω αριθμό για όλες τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης
> και από οποιοδήποτε σημείο εντός της ΕΕ.
> Επιπλέον, το ποσοστό των ερωτηθέντων που ενημερώθηκαν σχετικά με
> τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 κατά το τελευταίο
> δωδεκάμηνο κυμαινόταν από 6% στη Δανία και την Ελλάδα έως 56% στην
> Τσεχία.
> Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει ότι οι εθνικές αρχές των κρατών-
> μελών πρέπει να μεριμνήσουν ώστε να ενημερώσουν τους πολίτες τους
> για την πανευρωπαϊκή υπηρεσία 112. Η Επίτροπος, αρμόδια για τις
> τηλεπικοινωνίες, Βίβιαν Ρέντινγκ, κάλεσε τα κράτη-μέλη να
> καταστήσουν πλήρως αξιόπιστη την υπηρεσία του 112 παντού στην
> Ευρώπη και να ξεκινήσουν εκστρατεία ενημέρωσης για το 112. «Ένας
> αριθμός έκτακτης ανάγκης που λειτουργεί αποτελεσματικά σε ολόκληρη
> την ΕΕ αποτελεί ζωτικό εργαλείο για την ασφάλεια των συμπολιτών
> μας. Ειδικά για τους ταξιδιώτες, η προστασία σε καταστάσεις
> έκτακτης ανάγκης αποτελεί την άλλη όψη της ενιαίας αγοράς και των
> ελευθεριών που προσφέρει. Οι πολίτες πρέπει να μπορούν να καλούν
> τον ίδιο αριθμό έκτακτης ανάγκης οπουδήποτε και αν ταξιδεύουν στην
> Ευρώπη», δήλωσε η κ. Ρέντινγκ.
> Τέλος, η Επιτροπή σημειώνει ότι το 112 λειτουργεί σε όλες της χώρες
> της ΕΕ, πλην της Βουλγαρίας. Από το 1998, η ευρωπαϊκή νομοθεσία
> υποχρεώνει τα κράτη-μέλη να μεριμνούν ώστε όλοι οι τελικοί χρήστες
> των υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας να μπορούν να
> καλέσουν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης ατελώς, χρησιμοποιώντας τον
> αριθμό 112, ενώ από το 2003, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών
> υποχρεούνται να διαβιβάζουν στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης τις
> πληροφορίες για τη θέση του καλούντος, προκειμένου να τους
> επιτρέψουν τον έγκαιρο εντοπισμό τους. Μεταξύ άλλων, η Επιτροπή
> προτείνει να καταστεί το 112 πιο προσπελάσιμο για τους χρήστες με
> αναπηρίες.
>
Χαιρετώ
> Ελλιπής η ενημέρωση για τον πανευρωπαϊκό αριθμό 112
>
> Ελλιπής φαίνεται να είναι η ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών σχετικά
> με τον πανευρωπαϊκό αριθμό 112, την υπηρεσία εκτάκτου ανάγκης
> (αστυνομία, ασθενοφόρο, πυροσβεστική), σύμφωνα με έρευνα της
> Εurostat που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Βάσει των στοιχείων της
> έρευνας, στην Ελλάδα, μόνο το 4% των πολιτών γνωρίζει ότι το 112
> καλεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης από οποιοδήποτε σημείο της ΕΕ,
> ενώ μόνο το 1% έχει χρησιμοποιήσει τον αριθμό αυτό. Η κλήση του
> αριθμού 112, είτε από σταθερό, είτε από κινητό τηλέφωνο, είναι
> δωρεάν, ενώ ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η δυνατότητα εντοπισμού
> της θέσης του καλούντος. Η λειτουργία αυτή είναι εξαιρετικά
> σημαντική για όσους ταξιδεύουν στο εξωτερικό και δεν γνωρίζουν την
> ακριβή θέση του ατυχήματος.
> Σύμφωνα με την έρευνα της Eurostat, μόνο το 22% των πολιτών της ΕΕ
> γνωρίζει ότι ο αριθμός κλήσης για τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε
> οποιοδήποτε σημείο της ΕΕ είναι το 112. Tα χαμηλότερα ποσοστά των
> πολιτών που γνωρίζουν την υπηρεσία 112, σημειώνονται στην Ελλάδα
> (4%), την Ιταλία και την Αγγλία (6%), στην Κύπρο και τη Μάλτα
> (11%). Αντιθέτως, τα υψηλότερα ποσοστά σημειώνονται στην Πολωνία,
> τη Λιθουανία και την Τσεχία (58%, 53% και 52% αντιστοίχως).
> Σημειώνεται, ωστόσο, ότι στις περισσότερες χώρες της ΕΕ, όπως και
> στην Ελλάδα, ο αριθμός 112 προστέθηκε σε προγενέστερους αριθμούς
> υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, ενώ λίγες είναι οι χώρες στις οποίες το
> 112 υπήρχε, αρκετές δεκαετίες πριν, ως εθνικός αριθμός κλήσης για
> υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.
> Επίσης, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ένας στους
> τέσσερις Ευρωπαίους πολίτες χρειάστηκε να καλέσει έναν αριθμό
> έκτακτης ανάγκης κατά την τελευταία πενταετία. Το 40% περίπου αυτών
> των κλήσεων έγινε προς το 112. Δύο στους τρεις συμμετέχοντες στην
> έρευνα πιστεύουν ότι σήμερα ο κόσμος δεν είναι επαρκώς ενημερωμένος
> για το 112, ενώ εκεί όπου ο κόσμος αναγνωρίζει το 112 ως εθνικό
> αριθμό έκτακτης ανάγκης, μόνο το 22% γνωρίζουν ότι μπορούν να
> καλέσουν τον εν λόγω αριθμό για όλες τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης
> και από οποιοδήποτε σημείο εντός της ΕΕ.
> Επιπλέον, το ποσοστό των ερωτηθέντων που ενημερώθηκαν σχετικά με
> τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 κατά το τελευταίο
> δωδεκάμηνο κυμαινόταν από 6% στη Δανία και την Ελλάδα έως 56% στην
> Τσεχία.
> Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει ότι οι εθνικές αρχές των κρατών-
> μελών πρέπει να μεριμνήσουν ώστε να ενημερώσουν τους πολίτες τους
> για την πανευρωπαϊκή υπηρεσία 112. Η Επίτροπος, αρμόδια για τις
> τηλεπικοινωνίες, Βίβιαν Ρέντινγκ, κάλεσε τα κράτη-μέλη να
> καταστήσουν πλήρως αξιόπιστη την υπηρεσία του 112 παντού στην
> Ευρώπη και να ξεκινήσουν εκστρατεία ενημέρωσης για το 112. «Ένας
> αριθμός έκτακτης ανάγκης που λειτουργεί αποτελεσματικά σε ολόκληρη
> την ΕΕ αποτελεί ζωτικό εργαλείο για την ασφάλεια των συμπολιτών
> μας. Ειδικά για τους ταξιδιώτες, η προστασία σε καταστάσεις
> έκτακτης ανάγκης αποτελεί την άλλη όψη της ενιαίας αγοράς και των
> ελευθεριών που προσφέρει. Οι πολίτες πρέπει να μπορούν να καλούν
> τον ίδιο αριθμό έκτακτης ανάγκης οπουδήποτε και αν ταξιδεύουν στην
> Ευρώπη», δήλωσε η κ. Ρέντινγκ.
> Τέλος, η Επιτροπή σημειώνει ότι το 112 λειτουργεί σε όλες της χώρες
> της ΕΕ, πλην της Βουλγαρίας. Από το 1998, η ευρωπαϊκή νομοθεσία
> υποχρεώνει τα κράτη-μέλη να μεριμνούν ώστε όλοι οι τελικοί χρήστες
> των υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας να μπορούν να
> καλέσουν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης ατελώς, χρησιμοποιώντας τον
> αριθμό 112, ενώ από το 2003, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών
> υποχρεούνται να διαβιβάζουν στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης τις
> πληροφορίες για τη θέση του καλούντος, προκειμένου να τους
> επιτρέψουν τον έγκαιρο εντοπισμό τους. Μεταξύ άλλων, η Επιτροπή
> προτείνει να καταστεί το 112 πιο προσπελάσιμο για τους χρήστες με
> αναπηρίες.
>
Χαιρετώ