View Full Version : ΤΡΑΚΑΡΑ:ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΩ?
Του Αντρέα Μανίτη
Όποιος κυκλοφορεί στο δρόμο πρέπει να ξέρει ότι ανά πάσα στιγμή είναι εκτεθειμένος στην αφηρημάδα και στο λάθος των άλλων αλλά και στο δικό του. Συνυπολογίστε και τους άθλιους δρόμους, τα κακοδιατηρημένα αυτοκίνητα, τους μικρούς «Σουμάχερ» και τους μεθυσμένους οδηγούς για να καταλάβετε ότι το αυτοκινητιστικό ατύχημα είναι ένα ρίσκο που παίρνουμε κάθε φορά που καθόμαστε στο τιμόνι.
Είμαστε όμως προετοιμασμένοι για αυτό το ενδεχόμενο;
Τις περισσότερες φορές που έχω βρεθεί σε μια τέτοια κατάσταση ακούω βρισίδια και υστερικές φωνές.
Έτσι όμως δεν λύνεται τίποτα και κάνουμε τα πράγματα χειρότερα. Γι’ αυτό πρώτα από όλα διατηρούμε την ψυχραιμία μας. Ό,τι χαζομάρα έχει κάνει ο άλλος, όσο κι αν βλέπουμε το αγαπημένο μας αμάξι ή μηχανή σε κακά χάλια δεν θα κερδίσουμε τίποτα βρίζοντας ή ακόμα χειρότερα βιαιοπραγώντας. Πρώτη κίνηση που κάνουμε, λοιπόν, αφού έχουμε κοιτάξει για τυχόν τραυματισμούς (εννοείται ότι καλούμε ασθενοφόρο αν υπάρχουν τραυματισμοί), είναι να καλέσουμε την τροχαία. Πολλές φορές ο άλλος οδηγός με διάφορες δικαιολογίες προσπαθεί να μας πείσει να μην καλέσουν την τροχαία: «Έλα ρε φίλε, θα τα βρούμε, μη φοβάσαι θα κάνω δήλωση, εμένα με λένε τάδε και θα ξηγηθώ…».
Μην ακούτε τι λέει, γιατί είναι σύνηθες φαινόμενο να το γυρίζει την επόμενη μέρα και να ζητάει και τα ρέστα. Τα γραπτά μένουν και στην προκειμένη περίπτωση, ό,τι γράψει η τροχαία στο βιβλίο συμβάντων.
Καλό είναι να πάρουμε τα στοιχεία από ένα-δυο μάρτυρες (αν υπάρχουν φυσικά), γιατί μπορεί να χρειαστούν σε ένα ενδεχόμενο δικαστήριο. Επόμενη ενέργεια είναι να τηλεφωνήσουμε στη βοήθεια ατυχήματος της ασφαλιστικής μας εταιρείας. Σχεδόν όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αυτή την υπηρεσία και καλό είναι να ενημερωθούμε από τον ασφαλιστή πάνω σ’ αυτό το ζήτημα. Να τονίσουμε ότι δικαιούμαστε δωρεάν μεταφορά, αν το όχημα δεν είναι σε θέση να προχωρήσει λόγω του ατυχήματος. Είναι πολύ χρήσιμο να έχουμε στο όχημά μας μια φιλική δήλωση. Για όσους δεν γνωρίζουν, είναι μια δήλωση που συμπληρώνεται από τους δύο εμπλεκόμενους οδηγούς και μας δίνει τη δυνατότητα, αν δεν φταίμε, να πάρουμε τα λεφτά από τη δική μας εταιρεία και όχι από του άλλου. Να τονίσουμε εδώ ότι αυτή η δήλωση από μόνη την δεν μας κατοχυρώνει και μπορεί να ανακληθεί όποτε θέλει κάποιος από τους εμπλεκόμενους. Για να ισχύσει η φιλική δήλωση πρέπει να συντρέχουν τα εξής:
Α. Να μην υπάρχει τραυματισμός.
Β. Να μην έχει προκληθεί καραμπόλα.
Γ. Η ζημιά να μην ξεπερνά τα 6.000 ?.
Δ. Και οι δύο εταιρείες να είναι στο φιλικό διακανονισμό (η συντριπτική πλειοψηφία είναι).
Την επόμενη φορά που θα πάρετε την ασφάλειά σας ζητήστε και μια φιλική δήλωση. Είναι πολύ καλύτερο να πάρετε τα λεφτά σας από τη δική σας εταιρεία, γιατί σας έχει πελάτη και δεν θέλει να σας χάσει. Αφού έχουν γίνει όλες αυτές οι ενέργειες που προαναφέραμε, ενημερώνουμε και την ασφαλιστική μας για τα περαιτέρω.
Δηλαδή τη δήλωση, τις φωτογραφίες που πρέπει να πάρουν, τον πραγματογνώμονα κ.λ.π. Είναι χρήσιμο να ξέρουμε ότι η ασφαλιστική εταιρεία πληρώνει ακόμα κι αν ο πελάτης της είναι μεθυσμένος. Μετά όμως ζητάει τα λεφτά από αυτόν. Να προσέχουμε λοιπόν, όχι οδήγηση και αλκοόλ. Επίσης, πληρώνει ακόμα κι αν ο οδηγός δεν έχει δίπλωμα. Δεν χρειάζεται να πούμε από πού θα ζητήσει τα λεφτά μετά, ε; Από τον οδηγό που δεν έχει δίπλωμα φυσικά.
Όσον αφορά στην πολύ δυσάρεστη κατάσταση του να μας τρακάρει ανασφάλιστο όχημα, μπορούμε να προσθέσουμε στο ασφαλιστικό μας συμβόλαιο, μια κάλυψη που μας προστατεύει. Δηλαδή, μας αποζημιώνει η ασφάλειά μας και μετά αυτή «κυνηγάει» τον ανασφάλιστο οδηγό. Το αντίτιμο είναι πολύ μικρό και μπορεί στην κυριολεξία να μας σώσει.
Καλό θα ήταν να ρωτήσουμε την ασφαλιστική μας εταιρεία για καλύψεις που έχουμε και τις επιλογές των καλύψεων που μπορούμε να προσθέσουμε.
Όσον αφορά τώρα στην «μικτή ασφάλεια» πρέπει να πούμε ότι είναι μια μορφή ασφάλειας που καλύπτει τα έξοδα της ζημιάς του οχήματός σας, ακόμα κι όταν εσείς έχετε προκαλέσει το ατύχημα.
Παρ’ όλα αυτά – τουλάχιστον απ’ ότι γνωρίζουμε – είναι πολύ δύσκολο, αν
όχι αδύνατον, να αποκτήσετε μικτή ασφάλεια για την μοτοσικλέτα, μιας και η μεγάλη πλειοψηφία των ασφαλιστικών εταιρειών δεν προσφέρουν αυτή την επιλογή σε δίκυκλα οχήματα για ευνόητους λόγους. Είναι εύκολο όμως να την αποκτήσετε για το αυτοκίνητό σας με ένα επιπλέον κόστος, το οποίο ποικίλει από εταιρεία σε εταιρεία. Ρωτήστε την εταιρεία με την οποία συνεργάζεστε για να μάθετε ποιο είναι το επιπλέον κόστος αυτής της μορφής ασφάλειας.
Ψυχραιμία λοιπόν στην κακιά στιγμή. Αν έχουμε στο νου μας τα πράγματα που πρέπει να κάνουμε (και που προαναφέραμε), όλα θα γίνουν ευκολότερα.
Πέρα από τις ελληνικές γραφειοκρατικές μπούρδες..
Πέρα από το γεγονός ότι oi περισσότεροι στην Ελλάδα δεν έχουν τη στοιχειώδη εκπαίδευση για να υπολογίζουν ο ένας τον άλλο..
Ένα πράγμα σε σώζει.
Κάθε φορά που ανεβαίνω σε μηχανή, ρίχνω μια γροθιά στο κράνος. Για να θυμάμαι ότι πρέπει να γυρίσω σπίτι.
Το κεφάλι σας είναι αυτό που πρέπει να γυρίζει σπίτι κάθε βράδυ.
Πιτσιρικάδες...
Πριν τρακάρετε, ρίχτε μια γερή ματιά στα υπόλοιπα άρθρα που αφορούν τη κίνηση στους δρόμους.
zireous
blacksteel
13/10/2009, 10:21
Πολύ καλό άρθρο.
Η ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΗ συμβουλή είναι πρώτα να καλέσετε τη τροχαία.
Ακόμα και άν ΔΕΝ έχετε ασφάλεια στη μηχανή σας, πάρτε τη τροχαία και περιμένετε.
Άν δεν καταγραφεί το ατύχημα, ΠΟΛΥ εύκολα θα σας εκμεταλλευτούν και ΔΕΝ θα αποκατασταθούν οι ζημιές.
Συνήθως, αν δεν υπάρχει τραυματισμός, μετά το ατύχημα ο οργανισμός σας είναι σε σοκ. Ειδικά στο πρώτο σας ατύχημα.
Πάρτε βαθιές αναπνοές για να το αντιμετωπίσετε.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, έχετε το δικαίωμα να αποζημιωθείτε για υλικές ζημιές, φθορές στον εξοπλισμό (κράνος, δερμάτινα, γάντια κλπ), ακόμα και χαμένα ημερομίσθια σε περίπτωση τραυματισμού.
Συνήθως η ασφαλιστική εταιρία πρέπει να σας πληρώσει στο διάστημα ενός μήνα.
blacksteel
harris_x
13/10/2009, 10:31
Αρχικά δημιουργήθηκε από blacksteel
...
Πάρτε βαθιές αναπνοές για να το αντιμετωπίσετε.
...
blacksteel
177115
Αρχικά δημιουργήθηκε από blacksteel
Πολύ καλό άρθρο.
Η ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΗ συμβουλή είναι πρώτα να καλέσετε τη τροχαία.
Ακόμα και άν ΔΕΝ έχετε ασφάλεια στη μηχανή σας, πάρτε τη τροχαία και περιμένετε.
Άν δεν καταγραφεί το ατύχημα, ΠΟΛΥ εύκολα θα σας εκμεταλλευτούν και ΔΕΝ θα αποκατασταθούν οι ζημιές.
Συνήθως, αν δεν υπάρχει τραυματισμός, μετά το ατύχημα ο οργανισμός σας είναι σε σοκ. Ειδικά στο πρώτο σας ατύχημα.
Πάρτε βαθιές αναπνοές για να το αντιμετωπίσετε.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, έχετε το δικαίωμα να αποζημιωθείτε για υλικές ζημιές, φθορές στον εξοπλισμό (κράνος, δερμάτινα, γάντια κλπ), ακόμα και χαμένα ημερομίσθια σε περίπτωση τραυματισμού.
Συνήθως η ασφαλιστική εταιρία πρέπει να σας πληρώσει στο διάστημα ενός μήνα.
blacksteel
Τα πάντα πρέπει φυσικά να περάσουν από πραγματογνώμονα, καλό είναι να κρατάτε και αποδείξεις από τον ακριβό εξοπλισμό.
Επιπλέον αν δεν είστε σίγουροι ότι δεν χτυπήσατε καλέστε τροχαία και το ΕΚΑΒ, κάντε τουλάχιστον εισαγωγή στον νοσοκομείο ώστε και τα ημερομίσθια να σας δικαιολογήσουν και ηθική βλάβη περίπου 270Ε ( σύμφωνα με την δική μου ασφαλιστική, τράκαρα πρόσφατα) και πάντα να έχετε όλα τα έγγραφα μαζί σας για την τροχαία, και εσείς δεν θα τρέχετε και η τροχαία θα κάνει πιο γρήγορα την δουλεία της ώστε να πάρετε τα λεφτά σας πιο γρήγορα.
Η βλακεία είναι ότι η δικιά μου ασφαλιστική ήθελε τα τιμολόγια πριν μου δώσει τα λεφτά, πράγμα που σημαίνει ότι έπρεπε να πληρώσω την ζημιά και να πάρω μετά τα λεφτά.. Αλλά τουλάχιστον τα πήρα όλα :)
manos*gsxr
09/04/2010, 00:27
Καλο ειναι πριν απο ολα αυτα να ριχνουμε μια ματια στην πινακιδα του αλλου, ιδιαιτερα οταν η ευθυνη ειναι σιγουρα δικια του......δε θελει και πολυ να γινει καπνος!!!!
εχει συμβει πολλες φορες! και προσφατα στην κοπελα μου....την τρακαρε ενα μηχανακι και μεχρι να βγαλει τα χαρτια της απο το ντουλαπακι ο μαγκας ειχε γινει καπνος....!!!!
η ζημια ηταν 1200 γιουρος:cry:
Βασικά εγώ θα ήθελα να το ξεχωρίσω σε ατυχήματα με τραυματισμό και υλικών ζημίων:
ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΜΕ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟ!
Το πρώτο πράγμα το οποίο κοιτάμε είναι η κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε. Δεν αφήνουμε κανένα περαστικό ή οποιοδήποτε άτομο το οποίο έσπευσε εκείνη την στιγμή αν δεν νοιώθουμε οι ίδιοι καλά να μας σηκώσει από το οδόστρωμα, να μας βγάλει το κράνος, να μας παρέχει πρώτες βοήθειες, εκτός αν είναι εκπαιδευμένος σε πρώτες βοήθειες ή γιατρός, νοσοκόμος και πάει λέγοντας!
Οποιαδήποτε ενέργεια μπορεί να μην φαίνεται να θέτει τον τραυματισμένο οδηγό μοτοσυκλετας σε κάποιο κίνδυνο παρ'όλα αυτά ποτέ δεν ξέρεις τί μπορεί να επιφέρει αυτή. Έχω πετύχει τροχαίο ατύχημα το καλοκαίρι του 2009 στην συμβολή των οδών Β.Σοφίας και Ζαχάρωφ όπου ο τραυματισμένος αναβάτης βρισκόταν στην μεσαία λωρίδα από τις τρεις της καθόδου επί μισή ώρα, καθώς άργησε το ασθενοφόρο και να είναι από πάνω του ένας γιατρός, και ένας διασώστης ο οποίος περνούσε τυχαία από το σημείο. Ο αναβάτης φορούσε το κράνος του, και τον είχαν ακινητοποιήσει εκεί καθώς είχε χτυπήσει σοβαρά το πόδι του. Η κατάστασή ήταν χαμός καθώς είχαν σκάσει δύο περιπολικά της τροχαίας και ένα δίκυκλο οι οποίοι προσπαθούσαν να διώχνουν τα άλλα οχήματα από την μεσσαία λωρίδα.
Το δεύτερο το οποίο κοιτάμε έιναι μετά το ατύχημα αν υπάρχει δυνατότητα να μην παρεμποδίζεται η χρήση της οδού από τους άλλους χρήστες καθώς και τα οχήματα μας και η θέση μας να μην δημιουργούν κίνδυνο στους διερχόμενους οδηγούς αλλά και σε εμάς.
Σε περίπτωση που δεν μπορούμε να διασφαλίσουμε την ασφαλή χρήση της οδού καλούμε άμεσα την Τροχαία (για παράδειγμα αν υπάρχουν λάδια ή καύσιμα στο δρόμο, η Τροχαία-αν και η καθαριότητα και ασφαλής λειτουργεία των οδών είναι αρμοδιότητα του Δήμου-κουβαλά συνήθως μαζί της πριονίδι ή ειδικό υλικό απορροφησης υγρών).
Σε περίπτωση σοβαρών τραυματισμών, ή τραυματισμών οι οποίοι θα σας κοστίσουν χρήματα σε θεραπείες, ή θα σας ανγκάσουν να απέχετε από την εργασία σας (ειδικά αν είστε Δημόσιοι Υπάλληλοι) καλείται απ'ευθείας την τροχαία για να ανοιχτεί δικογραφία.
Το κυριότερο πράγμα το οποίο καταγράφουμε στο μυαλό μας είναι τα στοιχεία κυκλοφορίας του άλλου οχήματος (πινακίδα), μάρκα, χρώμα έτσι ώστε σε περίπτωση που φύγει χωρίς να σταμάτησει να έχετε στοιχεία για αυτών. Περαιτέρω, η εγκατάλειψη οδήγου ακόμα και σε ατύχημα με υλικών συνιστά Πλημμέλημα βάσει του Κ.Ο.Κ..
Σε τροχαία ατυχήματα με τραυματισμο οδηγός ο οποίος είναι υπο την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών τα βρίσκει μπαστούνια τόσο στο δικαστήριο όσο και με την ασφαλιστική του επομένως ζητάμε πάντα τον έλεγχο αλκοτέστ από τον σταθμό ανακριτικού που θα έχει σπεύσει, αν και συνήθως προβαίνουν από μόνοι τους σε αυτό, καθώς και στην δημιουργία σχεδιαγράμματος κατγραφης στοιχείων, ζημιών, και μαρτύρων.
Προσοχή εαν το όχημα δεν είναι ασφαλισμένο το διοικητικό πρόστιμο είναι 500? ακατέβατα και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων του οχήματος για είκοσι (20) ημέρες. Εκτός αυτού είναι και αυτόφορω πλημμέλημα.
ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΥΛΙΚΩΝ ΖΗΜΙΩΝ
Σε τροχαίο ατύχημα υλικών ζημιών, καλό είναι να μην διαπληκτισούμε αλλά να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας και ανταλλάξουμε στοιχεία με τον άλλο ή άλλους εμπλεκόμενους οδηγούς. Βεβαιωνόμαστε ότι τα στοιχεία που μας δίνει έιναι τα πραγματικά και το βασικότερο ότι έχει ασφάλεια. Καλό είναι να καλέσουμε την ασφάλεια μας να στείλει ένα δίκυκλο να κάνει καταγραφή, σχεδιάγραμμα και να βγάλει φωτογραφίες των υλικών ζημιών τα οποία υπέστησαν τα οχήματα.
Σε περίπτωση που δεν τα βρίσκετε η Τροχαία κάνει τον ρόλο του <<Πυροσβέστη>>, και καταγράφει τα στοιχεία των εμπλεκόμενων οδηγών σε ένα Δελτίο Υλικών Ζημιών το οποίο συνήθως δίνεται επί τόπου στους εμπλεκόμενους οδηγούς. Προσοχή! μην έχετε την απαίτηση να εκφέρει γνώμη αυτή για το ποίος είναι ο υπαίτιος. Η Τροχαία κάνει μια απλή ανταλλαγή στοιχείων το πολύ-πολύ και κανένα αλκοτέστ, τίποτα παραπάνω.
Υ.Γ.: Αν έχω ορθογραφικά λάθη (γιατί, το χω αυτό πανάθεμα με) κάντε μου ένα ευγενικό πμ να τα διορθώσω:cry: .
Υ.Γ.2: Γιά όσους θέλουν να τσεκάρουν περισσότερα σχετικά με το παραπάνω θέμα παραθέτω το ακόλουθω link από όπου μπορείτε να κατεβάσετε τον Νέο Κ.Ο.Κ. (Ν.2696/99 "περί Κ.Ο.Κ." όπως τροποποιήθηκε με τον Ν.342/2007)
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (http://www.policenet.gr/portal/downloads/download.html?id=3)
Υ.Γ.3:Καλό πάντα είναι να καλείται την Τροχαία εκτός αν είναι να έρθει αυτός ο τύπος:
Τροχαία! (http://www.youtube.com/watch?v=niim9P-BPMU)
Τι πρέπει να κάνω σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος;
Σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος η διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί είναι
● Ο οδηγός του οχήματος θα πρέπει να επικοινωνήσει με την φροντίδα ατυχήματος την στο τηλέφωνο 210-............... (το οποίο αναγράφεται και στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο) , η οποία θα λάβει δήλωση ατυχήματος από τον οδηγό του ασφαλισμένου οχήματος θα συντάξει πρόχειρο σχεδιάγραμμα του τόπου ατυχήματος , θα φωτογραφήσει τα εμπλεκόμενα οχήματα και τον τόπο του ατυχήματος. Επίσης σε περίπτωση που υπάρχουν οι προϋποθέσεις για ένταξη της ζημιάς στο Φιλικό Διακανονισμό θα βοηθήσει τους εμπλεκόμενους στη συμπλήρωση του εντύπου της φιλικής δήλωσης.
Συνιστάται σε όποιες περιπτώσεις είναι εφικτό να καλείται και η τροχαία προκειμένου να καταγράψει τις συνθήκες ατυχήματος.
● Σε περίπτωση που δεν ακολουθηθεί η προαναφερόμενη διαδικασία ο οδηγός του ασφαλισμένου οχήματος θα πρέπει εντός 8 ημερών από την ημέρα του συμβάντος να προσέλθει στα γραφεία της εταιρίας ή στους κατά τόπο αντιπροσώπους αυτής έχοντας το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και την άδεια ικανότητας οδήγησης για να υποβάλει δήλωση ατυχήματος , στην οποία θα αναφέρει όλα τα στοιχεία που αφορούν στο τροχαίο ατύχημα.
● Ιδιαίτερα σε περίπτωση ατυχήματος με σωματικές βλάβες θα πρέπει να γνωστοποιούνται στην ασφαλιστική εταιρία το ονοματεπώνυμο , η διεύθυνση κατοικίας , το τηλέφωνο και το νοσοκομείο στο οποίο μεταφέρθηκαν οι τραυματίες προκειμένου να τους επισκεφθεί γιατρός της εταιρίας.
Οι αναφερόμενες ενέργειες θα πρέπει να τηρούνται και στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος δεν ευθύνεται για το ατύχημα και επιλέξει να αποζημιωθεί από την εταιρία του με το σύστημα του Φιλικού Διακανονισμού.
Διαδικασία αποζημίωσης
● Ο ζημιωθείς από ασφαλισμένο της εταιρίας ή ο ίδιος ο αναίτιος ασφαλισμένος (σε περίπτωση φιλικού διακανονισμού) επικοινωνεί με την ασφαλιστική εταιρία μία ημέρα πριν μεταφέρει το όχημά του στο συνεργείο επισκευής για να γνωστοποιήσει το όνομα , την διεύθυνση και το τηλέφωνο του συνεργείου.
Η ασφαλιστική εταιρία αναθέτει σε πραγματογνώμονα να μεταβεί στο καθορισμένο τόπο επισκευής του οχήματος να εκτιμήσει το κόστος των υλικών ζημιών και να υποβάλει έκθεση πραγματογνωμοσύνης στο διακανονιστή της ζημιάς που χειρίζεται την υπόθεση.
● Μετά την ολοκλήρωση της επισκευής της ζημιάς του οχήματος θα πρέπει να αποσταλούν στην ασφαλιστική εταιρία αντίγραφα των εκδοθέντων τιμολογίων προκειμένου ο χειριστής του φακέλου της ζημιάς να καθορίσει το ποσό της αποζημίωσης.
● Στη συνέχεια ο δικαιούχος αποζημίωσης επικοινωνεί με τον χειριστή του φακέλου της ζημιάς και ενημερώνεται για το τελικό ποσό και για την ημερομηνία πληρωμής.
Τέλος στην καθορισμένη ημερομηνία προσέρχεται στην εταιρία ή σε αντιπρόσωπο αυτής με τα πρωτότυπα τιμολόγια , φωτοαντίγραφο της άδειας κυκλοφορίας και την ταυτότητά του προκειμένου να λάβει το ποσό της αποζημίωσης.
Σε περίπτωση που κατά την διαδικασία αποζημίωσης κρίνεται ότι απαιτούνται περισσότερα διευκρινιστικά στοιχεία από τους εμπλεκόμενους στο ατύχημα , αυτοί υποχρεούνται να ανταποκριθούν και να βοηθήσουν τους υπεύθυνους της εταιρίας προκειμένου να βοηθήσουν στην συντόμευση της διαδικασίας καταβολής της αποζημίωσης.
● Σε περίπτωση σωματικών βλαβών ο τραυματισθείς θα πρέπει να επικοινωνεί με την εταιρία για να ενημερωθεί για τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την αποζημίωσή του.
ΦΙΛΙΚΟΣ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
Το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής ζημιών από τροχαίο ατύχημα (γνωστό ως Φιλικός Διακανονισμός) δίνει τη δυνατότητα υπό ορισμένες προϋποθέσεις στον αναίτιο ασφαλισμένο να αποζημιωθεί από την δική του ασφαλιστική εταιρία.
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΦΙΛΙΚΟΥ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
● Στη σύγκρουση να μην εμπλέκονται περισσότερα από δύο οχήματα
● Τα εμπλεκόμενα οχήματα να ασφαλίζονται σε εταιρίες που συμμετέχουν στο σύστημα του Φιλικού Διακανονισμού.
● Το ατύχημα να έχει συμβεί στη Ελλάδα
● Να υπάρχει αποδοχή υπαιτιότητας 100% από ένα εκ των δύο εμπλεκομένων οδηγών ή συνυπαιτιότητας 50% και από τους δύο οδηγούς.
● Η ζημιά να μην υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ σε Υλικές Ζημιές και το ποσό των 3.000 ευρώ σε σωματικές βλάβες ανά άτομο , με μέγιστο όριο στις σωματικές βλάβες τα 9.000 ευρώ ανά ατύχημα (εφ΄ όσον οι τραυματίες είναι περισσότεροι)
ΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝΕΣ ΥΛΙΚΕΣ ΖΗΜΙΕΣ
Οι καλυπτόμενες υλικές ζημιές που δεν πρέπει να υπερβαίνουν το αναφερόμενο όριο εφαρμογής της συμφωνίας περιλαμβάνουν
● Το κόστος επισκευής ή την αποζημίωση λόγω ολικής καταστροφής του οχήματος , συμπεριλαμβανομένων και των φόρων
● Το κόστος αντικατάστασης κράνους , βαλίτσας δικύκλου και του εξωτερικού καλύμματος του οχήματος (κουκούλα)
● Το κόστος μεταφοράς του οχήματος
ΚΑΛΥΠΤΟΜΕΝΕΣ ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΒΛΑΒΕΣ
● Αμοιβές ιατρών έξοδα νοσηλίων διαγνωστικές εξετάσεις , φαρμακευτική περίθαλψη και έξοδα μεταφοράς ζημιωθέντος
● Απώλεια εισοδήματος
● Ηθική βλάβη
Ο υπολογισμός του ποσού αποζημίωσης καθορίζεται σύμφωνα με την ιατρική πραγματογνωμοσύνη ή την βεβαίωση από δημόσιο νοσοκομείο ή από φορέα κοινωνικής ασφάλισης.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΦΙΛΙΚΟΥ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Οι εμπλεκόμενοι στο ατύχημα οδηγοί θα πρέπει να συμπληρώσουν και να υπογράψουν τη
«Φιλική Δήλωση Τροχαίου Ατυχήματος» και να αποστείλουν από ένα αντίτυπο αυτής στις ασφαλιστικές τους εταιρίες.
Υπάρχει δυνατότητα σε περίπτωση που δεν έχει συμπληρωθεί το έντυπο της Φιλικής Δήλωσης οι εμπλεκόμενοι οδηγοί να υποβάλλουν δήλωση ατυχήματος στις ασφαλιστικές τους εταιρίες για να γνωστοποιήσουν τις συνθήκες ατυχήματος.
Η ασφαλιστική εταιρία του αναίτιου οδηγού επικοινωνεί ηλεκτρονικά με την ασφαλιστική εταιρία του υπαίτιου οδηγού από την οποία ζητά να επιβεβαιώσει την αποδοχή της ευθύνης του ασφαλισμένου της για την πρόκληση του ατυχήματος.
Επίσης η ασφαλιστική εταιρία του αναίτιου αναλαμβάνει τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης των υλικών ζημιών του ασφαλισμένου οχήματος και την καταβολή της αποζημίωσης.
ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΙΛΙΚΟΥ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ – ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΜΙΝΕΤΤΑ
INTERAMERICAN
PROTON (ΩΜΕΓΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ)
ACTIVA INS.
ΔΥΝΑΜΙΣ
ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΙΣΤΗ
ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ Α.Ε.Γ.Α.
INTERNATIONAL
ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ (GENERAL UNION)
ING
ALLIANZ
INTERLIFE
GENERALI HELLAS
ΓΕΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ (GENERAL TRUST)
ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ Α.Ε.Α.Ζ.
ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ
NP INSURANCE – ΝΕΟΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝ
INTERASCO
DEMCO INSURANCE
COMMERCIAL VALUE
ΕΘΝΙΚΗ
ΑΧΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
ΟΡΙΖΩΝ
Γ.Η. ΣΚΟΥΡΤΗΣ
GROUPAMA ΦΟΙΝΙΞ
ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΝΩΣΗ
ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΠΗ
VICTORIA
EUROSTAR
smooth criminal
27/05/2011, 20:40
Ε βασικα αν και το θεμα ειναι η διαδικασια σε περιπτωση τρακαρισματος,εγω σαν προσφατα εμπλεκομενος σε τρακα,εχω να προσθεσω τα εξης,φοραμε οσα παραπανω προστατευτικα απο αποψη εξοπλισμου(τουλαχιστον κρανος και τζακετ αν δεν παιζουν φραγκα για τα υπολοιπα με τον καιρο τα αγοραζουμε),και οδηγαμε με καθαρο κεφαλι.Εκανα το 1ο δεν εκανα το 2ο,αλλα ευτυχως την σκαπουλαρα σχεδον τσαμπα,thank God.Να μαστε παντα καλα και παντα ορθιοι,thats all:)
thodoris99
01/11/2011, 16:42
Συγχαρητήρια και ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση παιδιά!
Να καταθέσω και εγω μία πρόσφατη εμπειρία... Πρίν λίγο καιρό τράκαρα με ένα αυτοκίνητο γιατι παραβίασα stop το οπόιο τα είχε κρύψει μία σικιά και δεν φαινόταν τίποτα. Μετά το ατοίχημα οι περίοικοι καθάρισαν την συκιά και άντε να αποδείξεις την άλλη μέρα οτι το stop δεν φαινόταν....
Mits-fz6
27/09/2012, 21:32
Γυρνούσα απο την σχολή ένα απόγευμα. Βρισκόμουν στην καβάλας ,λίγο πριν το τούνελ καβάλας και Θηβών στο ρεύμα προς Αθήνα. Πήγαινα στην αριστερή λωρίδα αλλά λόγο κίνησης αρχισα να προσπερνάω από την δεξιά που ήταν κενή. Με το που βγαίνω απο την λωρίδα στη θέση όπου θα πρεπε να φαίνονται οι διαχωριστικές γραμμές υπήρχαν μια σειρά απο βαθιές λακούβες η μία μετά την άλλη. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να τις αποφύγω, αντιθέτως οι κραδασμοί ήταν τόσο ισχυροί πού έχασα τον έλεγχο του τιμονιού και βρέθηκα να σέρνομαι με ταχύτητα στην άσφαλτο μαζί με την μηχανή που με τραβούσε από τα κορδόνια μου. Αποτέλεσμα, κάταγμα στην μέση, 5 μέρες στο νοσοκομείο, 1 βδομάδα στο κρεβάτι. Τώρα η ασφάλεια μου δεν κάλυψε τίποτα. Ούτε την ζημιά της μηχανής, ούτε τα 170Ε για την μεταφορά της σε ένα πάρκινγ και την επιστροφή της μια εβδομάδα αργότερα. Ο αστυνομικός της τροχαίας μου εξέφρασε πως αν θέλω να διεκδικήσω κάτι πρέπει να κάνω μια μήνυση κατά του ΥΠΕΧΟΔΕ (και όχι του δήμου όπως φαντάστηκα) και η δίκη θα γινόταν σε 3 με 4 χρόνια με πιθανότητα να γίνει και δεύτερη. Ήμουν και είμαι σε μια άσχημη οικονομική φάση και δεν θα μπορούσα να το ψάξω σε δικηγόρους και δικαστήρια έτσι άφησα την κατάθεση μου σε εκκρεμότητα. Πάντως όταν ανέβηκα ξανά στην μηχανή και πέρασα από τον ίδιο δρόμο παρατήρησα πως είχαν μπαλώσει όπως να'ναι τις λακούβες που με ρίξανε. Τι μου προτείνετε να κάνω;
........Τι μου προτείνετε να κάνω;
η μυνηση στο υπεχωδε (δλδ τιποτα) η τιποτα.
περαστικα και ποτε ξανα.
George_Sp
28/09/2012, 00:19
εφόσον δεν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία βεβαιωμένα από την Τροχαία την ημέρα που έγινε η στραβή για την κατάσταση του οδοστρώματος, όσο και να το κυνηγήσεις, οι ελπίδες να δικαιωθείς είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Μόνη σου ελπίδα ήταν να πιέσεις την Τροχαία για κατάθεση τόσο των οδηγών που ήταν μάρτυρες του συμβάντος όσο και στην δική σου κατάθεση με παράλληλα φωτογραφικό υλικό της έλλειψης συντήρησης του δρόμου και οτι αυτές οι λακούβες έφταιγαν για το ατύχημα.
έτσι όπως είναι τώρα με μόνο μια κατάθεση σε εκρεμμότητα δύσκολα τα πράγματα. Μίλα και με κάποιον δικηγόρο που εξειδικεύεται σε αγωγές εναντίων του κράτους σε θέματα τροχαίων ατυχημάτων να δεις τί θα σου πει.
thanos8527
08/02/2013, 18:45
Καλησπέρα!Είχα ένα ατύχημα πρίν λίγο καιρό,με υπαιτιότητα του άλλου οδηγού,ο οποίος με έριξε και έφυγε.Τέλοσπάντων,κατάφερα να βρώ ποιός είναι και θέλει να κάνουμε φιλικό διακανονισμό.Μην ρωτήσετε γιατί δεν του κάνω μήνυση και τέτοια,υπάρχουν άλλα ζητήματα στην μέση.Το πρόβλημα μου είναι το εξής,μπορούμε μετά απο ένα μήνα σχεδόν να κάνουμε την διαδικασία?Τροχαία δεν κάλεσα στο συμβάν,ούτε είχα σωματικές βλάβες.Μόνο την οδική κάλεσα για να μεταφέρει την μηχανή στο συνεργείο,την οποία δεν έχω φτιάξει ακόμα.
Ευχαριστώ!
ο καθην αρμοδιος να σε ενημερωσει υπευθηνα ειναι ο ασφαλιστης σου.με τον φιλικο διακανονισμο αφου τον συμπληρωσεται κ οι 2 κ κανεις κ το σχετικο σκαριφημα για το πως εγινε με τα ονοματα των οδων κλπ,πρεπει να υπογραψεται κ οι 2.σε κατοχηρωνει αλλα πρεπει να κανει κ δηλωση οτι φταιει στην ασφαλεια του.ο εμπυρογνομονας ο δικος του πρεπει να δει το δικο σου οχημα κ εσυ πρεπει να το εχεις στην κατασταση που ηταν με το τροχαιο.ρωτα πρωτα τον ασφαλιστη σου.υπομονη...
astral_cyborg
20/10/2014, 07:42
Καλημέρα.
Αντιμετωπίζω ένα πρόβλημα και θα ήθελα βοήθεια, αν γνωρίζει κανείς σχετικά.
Ξημερώματα 28/9/2014 έτυχε και τράκαρα με τη μηχανή μου με ένα αυτοκίνητο στο κέντρο της Αθήνας.
Ήρθε η τροχαία, καταγράφηκε το συμβάν, κάλεσα και την ασφάλειά μου να έρθει για να μαζέψει και την μηχανή.
Από την τροχαία με ρώτησαν, αν θέλω να κάνω μήνυση. Τους απάντησα αρνητικά, οπότε σημείωσαν μόνο υλικές ζημιές.
Στην καταγραφή άφησε κάποια στοιχεία ως μάρτυρας κι ένας άλλος κύριος, ο οποίος έτυχε να είναι κοντά μου με την δική του μηχανή την στιγμή του ατυχήματος.
Επειδή ήμουν τραυματισμένος όμως, είχαν καλέσει ήδη ασθενοφόρο, οπότε με το που υπογράψαμε το χαρτί της τροχαίας, επειδή ήμουν και τρομαγμένος μήπως έχω χτυπήσει σοβαρά, έφυγα κατευθείαν με το ασθενοφόρο, αφού πρώτα ήρθε κι ένας φίλος μου να προσέχει την μηχανή, μέχρι να έρθει ο άνθρωπος της ασφάλειάς μου.
Την επόμενη μέρα, ήρθε άνθρωπος της ασφάλειάς μου σπίτι μου και φτιάξαμε μαζί την δήλωση ατυχήματος.
Σε δύο μέρες πήρα και αντίγραφο από την καταγραφή της τροχαίας.
Το πρόβλημά μου είναι το εξής:
Απ'όσο μου είπε κι ο φίλος μου που περίμενε με τη μηχανή μου, λίγο μετά την αναχώρησή μου, έφυγαν όλοι και το παλικάρι που τρακάραμε δεν φώναξε την δική του ασφάλεια.
Από τότε δεν έχει κάνει ακόμα δήλωση στην εταιρία του.
Απ'όσο βλέπω από τα στοιχεία του εντύπου της τροχαίας, το αυτοκίνητο δεν ήταν στο όνομά του, ενώ το ασφαλιστικό γραφείο του είναι η Grand.
Μίλησα με την ασφάλειά μου (Interamerican) και μου είπαν ότι δεν είναι συμβεβλημένοι με την Grand, οπότε δεν μπορούν να τα τακτοποιήσουν μεταξύ τους για φιλικές δηλώσεις κτλ.
Με το ίδιο το παλικάρι έχω πρόβλημα επικοινωνίας, καθώς σε γενικές γραμμές, είτε δεν απαντάει στις κλήσεις μου, είτε αν απαντήσει, θα δείχνει πρόθυμος να πάει να κάνει τη δήλωση, αλλά θα φέρνει δικαιολογίες ότι έχει μπλεξίματα και δεν προλαβαίνει ή θα κάνει τον ανήξερο για την διαδικασία και θα με καθυστερεί.
Σε επικοινωνία μου με την Grand, μου είπαν ότι από τη στιγμή που δεν έχει γίνει δήλωση από μέρους του δεν μπορεί να προχωρήσει.
Με τα πολλά, κατάφερα και βρήκα κάποιον από την Grand, ο οποίος με συμβούλεψε να τηλεφωνήσω στην ασφαλιστική εταιρία με την οποία συνεργάζονται (άρα η Grand πρέπει να λειτουργεί ως ασφαλιστικός πράκτορας και η ασφαλιστική εταιρία είναι η Enterprise Hellas), να ζητήσω πραγματογνώμονα να ελέγξει τη μηχανή, έτσι ώστε να ανοιχτεί και αριθμός φακέλου για την υπόθεσή μου.
Πράγματι, επικοινώνησα με την Enterprise Hellas στις 17/10/2014, κλείσανε ραντεβού για σήμερα να έρθει κάποιος να την ελέγξει, αλλά μου είπαν ότι αν δεν γίνει δήλωση από την μεριά του άλλου, δεν θα μπορούν να με αποζημιώσουν.
Παρ'όλα αυτά, με ρώτησαν πληροφορίες για το τρακάρισμα, σημειώθηκε κι από εκεί μόνο για υλικές ζημιές, αφού δεν είχα σοβαρό τραυματισμό, ενώ τους έστειλα και αντίγραφο από το χαρτί της τροχαίας.
Η ερώτησή μου είναι πώς μπορώ να αποζημιωθώ, αν ο άλλος επιμένει να μην κάνει δήλωση, ενώ έχω στην κατοχή μου αυτά τα αποδεικτικά στοιχεία;
Δεν θέλω να καταφύγω νομικά στο θέμα, κυρίως λόγω χρημάτων, αφού και η μηχανή μου, μου είπαν ότι δεν δείχνει να έχει μεγάλη ζημιά και θα είναι προσιτό το κόστος επισκευής της.
Ευχαριστώ για οποιαδήποτε απάντηση.
stavrouliasp
20/10/2014, 08:16
Καταρχήν κάνε μήνυση για σωματικές βλάβες. Μπορείς ακομη και τώρα. Έτσι θα έχεις ακόμη ένα ισχυρό μέσο πίεσης.
Δεν θέλω να καταφύγω νομικά στο θέμα, κυρίως λόγω χρημάτων, αφού και η μηχανή μου, μου είπαν ότι δεν δείχνει να έχει μεγάλη ζημιά και θα είναι προσιτό το κόστος επισκευής της.
Όταν λες λόγο χρημάτων,φαντάζομαι δεν είχες νομική υποστήριξη στο υπάρχον ασφαλιστικό συμβόλαιό σου ε?
Είναι κρίμα για 3euro να μην έχεις νομική κάλυψη για τέτοιες περιπτώσεις :/
Κανε μηνυση τωρα που ειναι νωρις...
ετσι μου την εκανε εμενα μια κ!@#$$ και μετα απο 1 μηνα που ελεγε ναι και οκ κλπ...δεν εκανε δηλωσε και αλλαξε και ασφαλιστικη.....
οποτε πηρα τα @@#$$ μου....
Δεν εχει καλοσυνες σε τρακαρισμα....Αστυνομια και τσο-λο
tzimidis
20/10/2014, 09:34
Enterprise hellas, me edra to gibraltar. Kala ksemperdemata file.
sapila racing
20/10/2014, 10:28
Θα χρειαστείς ενα χαρτί απο νοσοκομείο που να περιγράφει οτι εχεις τραυματιστεί, έστω και γρατζουνιες να εχεις, δεν εχει τοση σημασία.
Μετα θα πας στην τροχαία και θα ζητήσεις την ποινική του δίωξη λόγω τραυματισμού.
Η τροχαία θα κινήσει την διαδικασία αυτοματως, και θα τον τρέξει αυτη, δεν χρειάζεσαι δικηγόρο εσυ, αυτός χρειάζεται. Μόλις μαθει οτι κινήθηκε αυτη η διαδικασία θα παει κατ ευθείαν να κανει δήώση.
Δυστυχώς αυτό που περιγράφεις συμβαίνει συχνά, και αποφεύγεται μονο αν γινει επι τοπου φιλικός διακανονισμός, η ζητησεις την ποινικη δίωξη απο την αρχή.
SHOOTER045
20/10/2014, 10:42
Ότι είπε ο Άρης από πάνω
Eversman
20/10/2014, 10:51
δεν χρειάζεσαι δικηγόρο εσυ, αυτός χρειάζεται. Μόλις μαθει οτι κινήθηκε αυτη η διαδικασία θα παει κατ ευθείαν να κανει δήλωση.
Το αυτό!
amyroukai
20/10/2014, 11:16
"Παραδοσιακά" αν υπάρχουν τραυματίες, η τροχαία προχωρά σε ποινικό για τον τραυματισμό, ανεξάρτητα από τι θα γίνει με τις υλικές ζημιές. Δίνεις κατάθεση, δίνει και ο άλλος και προωθείται σε εισαγγελέα. Εκτός αν τους πεις ότι δεν επιθυμείς δίωξη οπότε δεν το προχωράνε, αλλά καλό θα είναι να το κάνεις και ανακαλείς όταν αποζημιωθείς, αν δεν επιθυμείς την τιμωρία του άλλου οδηγού. Το γιατί δεν δήλωσες και τον τραυματισμό στην αντίδικη εταιρία αφού ΔΕΝ θα πας με φιλική διαδικασία δεν το καταλαβαίνω.
Τώρα αν ο άλλος είναι μλκς, είτε κάνεις μήνυση για τον τραυματισμό και αγωγή για τα χρήματα είτε όχι, θα σε αγνοήσει όσο τον παίρνει. Δεν τον συμφέρει να το κάνει, αλλά με τη βλακεία που δέρνει τον κόσμο...
bonepeeler
20/10/2014, 18:23
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί δεν κάνουν τις δηλώσεις.
Ποιό είναι το τόσο μεγάλο πρόλημα που τους τρώει και προτιμούν να τρέχουν χωρίς λόγο ενώ μπορούν να ξεμπερδέψουν την επόμενη ημέρα;
astral_cyborg
05/11/2014, 07:31
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Δυστυχώς δεν είχα εμπειρία πάνω σε τέτοιο θέμα, γιατί δεν μου είχε ξανατύχει όσα χρόνια οδηγώ, οπότε έμαθα πολλά τώρα κι από αυτό.
Το ενδιαφέρον είναι ότι, με όσους γνωστούς μου το συζήτησα, σχεδόν όλοι δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ με τις οδικές ασφάλειές τους, για το τι καλύψεις παρέχουν κτλ. Αντίθετα έβαζαν τα φθηνότερα πακέτα, όπως κι εγώ. Συμπτωματικά, έληγε και η δική μου αυτό τον μήνα, οπότε ασχολήθηκα πιο σοβαρά για την ανανέωση.
Πληροφοριακά να αναφέρω για την περίπτωση του ατυχήματος, ότι βρήκα κι άλλο κόσμο που είχε γνώσεις πάνω σε τέτοια θέματα, οπότε να σας τα μεταφέρω κι εδώ.
Κάποιος ασφαλιστής μου είπε, ότι κανονικά, η ασφαλιστική του άλλου θα έπρεπε να με αποζημιώσει, κι ας μην έχει κάνει δήλωση, εφόσον υπάρχει το χαρτί της τροχαίας κι αποδεικνύεται το ατύχημα και ο φταίχτης, αλλά πάντα το καθυστερούν όσο μπορούν. Σε περίπτωση απόφασης για μήνυση, να προτιμήσω πρώτα εξώδικο, μπας και γλιτώσω την υπόλοιπη διαδικασία.
Στη συνέχεια μηνύεται και η εταιρία για μη-αποζημίωση και ο κάτοχος του αυτοκινήτου για τη ζημιά και την αποφυγή δήλωσης, όπου στη συνέχεια η εταιρία συνήθως διεκδικεί τα χρήματα από τον πελάτη της (οπότε θεωρητικά αναγκάζεται κι αυτός να κάνει τη δήλωση).
Επίσης, κάποιος από τροχαία μου είπε πως, εντός κάποιων ημερών μετά το ατύχημα, αν πάει κανείς στην τροχαία για να αναφέρει για την αποφυγή συμπλήρωσης της δήλωσης, τότε υπάρχει περίπτωση να κινηθούν πιο άμεσα προς τον άλλο οδηγό και να κάνει αυτός την δήλωση επιτόπου ή κάτι τέτοιο.
Στην περίπτωσή μου όμως, επειδή είχε περάσει ήδη σχεδόν ένας μήνας, μόνο με ποινική δίωξη μπορώ να κινηθώ εναντίον του. Σε αυτή την περίπτωση, με συμβούλεψε πρώτα να τον ενημερώσω τον άλλον ότι σκοπεύω να κινηθώ έτσι, γιατί από τη στιγμή που κάνω την αίτηση, το χαρτί θα πάει στον άλλον μετά από 3-4 μήνες και μέχρι τότε δεν θα έχει γνώση ότι έχει κινηθεί τέτοια διαδικασία, ενώ από τη στιγμή που θα το λάβει, η δίωξη δεν μπορεί να ανακαλεστεί. Επίσης, επειδή δεν έχει γίνει δήλωση ατυχήματος, ενώ έχει γίνει καταγραφή από την τροχαία, η δίωξη μπορεί να ζητηθεί για τραυματισμό κι εγκατάλειψη, όπου το δεύτερο είναι ακόμα πιο σοβαρό.
Αίτηση για ποινική δίωξη μπορεί να γίνει μέχρι και τρεις μήνες μετά την καταγραφή του ατυχήματος.
Όπως και να έχει, ευχαριστώ και πάλι για όποιες απαντήσεις και πληροφορίες δόθηκαν κι εύχομαι καλές κι ασφαλείς διαδρομές σε όλους.
axilleas1982
23/01/2015, 09:06
Γεια σας είχα ένα ατύχημα με αυτοκίνητο στο οποίο ήμουν υπαίτιος αφού ήταν σταματημένο και το χτύπησα σε μανούβρα μου. Τον ήξερα και λίγο τον οδηγό του λέω να υπογράψουμε μια φιλική δήλωση και να κάνω δήλωση υπαιτιότητας να τελειώνουμε αφού δεν είχε και καμιά σοβαρή ζημιά.
Συμφωνούμε, συμπληρώνω τα στοιχεία μου στον φιλικό και όταν φτάνουμε στα δικά του διαπιστώνω ότι το έχει ανασφάλιστο.
Τι γίνεται σε αυτήν την περίπτωση; Ο Ασφαλιστής, λέει ότι μπορούμε να στείλουμε την δήλωση ατυχήματος στην ασφαλιστική μας και από εκεί και πέρα να απευθυνθεί ο άλλος στην εταιρεία μου για το αν πάρει την αποζημίωση.
Βέβαια διαβάζοντας τις ποινές που έχει το ατύχημα με ανασφάλιστο μήπως η ασφαλιστική κάνει οποιαδήποτε κίνηση για να πληρώσει πρόστιμο ο άλλος οδηγός;
Θα μου πεις τι σε νοιάζει; Εντάξει τον τράκαρα τον άνθρωπο, δεν θέλω ωστόσο να βρεθεί και ζημιωμένος..
Του έχει τύχει κάποιου κάτι παρόμοιο;
Eversman
23/01/2015, 09:56
Έχω ξηλώσει καθρέπτη από αυτοκίνητο γείτονα μου, το οποίο ήταν ανασφάλιστο, ΑΛΛΑ σε προσωρινή ακινησία, παρκαρισμένο και όχι σε κυκλοφορία. Πήγα και του αγόρασα ένα μεταχειρισμένο καθρέπτη, του τον πέρασα και εκεί τελείωσε το θέμα.
Γνώμη μου είναι -εφόσον η ζημιά είναι μικρή όπως λές - και θές να έχεις καλές σχέσεις με τον άνθρωπο, να πάτε σε κανα δυό φαναρτζήδες, να πάρετε τιμές και να το επισκευάσετε με δικά σου χρήματα. Όλα αυτά βέβαια με το σκεπτικό ότι το αυτοκίνητο ήταν σε ακινησία, δεν κυκλοφορούσε και ο οδηγός ήταν άνθρωπος με τον οποίο έχεις καθημερινή επαφή.
Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή άν επρόκειτω για ανασφάλιστο σε κυκλοφορία ( τον χτυπούσα ενώ βρισκόμαστε και οι δύο στο δρόμο), προσωπικά θα λειτουργούσα διαφορετικά και θα το πήγαινα μέσω ασφαλιστικής, ήταν-δεν ήταν γνωστός μου, καθώς θα σκεφτόμουν, τί θα συνέβαινε και σε τί διαδικασίες θα μπαίναμε και οι δύο εμπλεκόμενοι, εάν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με τρακάριζε και χτυπούσα.
Κανόνας .. δεν έχει ασφάλεια, δεν το κυκλοφορείς.
axilleas1982
23/01/2015, 10:12
Έχω ξηλώσει καθρέπτη από αυτοκίνητο γείτονα μου, το οποίο ήταν ανασφάλιστο, ΑΛΛΑ σε προσωρινή ακινησία, παρκαρισμένο και όχι σε κυκλοφορία. Πήγα και του αγόρασα ένα μεταχειρισμένο καθρέπτη, του τον πέρασα και εκεί τελείωσε το θέμα.
Γνώμη μου είναι -εφόσον η ζημιά είναι μικρή όπως λές - και θές να έχεις καλές σχέσεις με τον άνθρωπο, να πάτε σε κανα δυό φαναρτζήδες, να πάρετε τιμές και να το επισκευάσετε με δικά σου χρήματα. Όλα αυτά βέβαια με το σκεπτικό ότι το αυτοκίνητο ήταν σε ακινησία, δεν κυκλοφορούσε και ο οδηγός ήταν άνθρωπος με τον οποίο έχεις καθημερινή επαφή.
Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή άν επρόκειτω για ανασφάλιστο σε κυκλοφορία ( τον χτυπούσα ενώ βρισκόμαστε και οι δύο στο δρόμο), προσωπικά θα λειτουργούσα διαφορετικά και θα το πήγαινα μέσω ασφαλιστικής, ήταν-δεν ήταν γνωστός μου, καθώς θα σκεφτόμουν, τί θα συνέβαινε και σε τί διαδικασίες θα μπαίναμε και οι δύο εμπλεκόμενοι, εάν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με τρακάριζε και χτυπούσα.
Κανόνας .. δεν έχει ασφάλεια, δεν το κυκλοφορείς.
Το όχημα ήταν παρκαρισμένο, τώρα αν αν το κινεί ή το έχει σε ακινησία δεν το γνωρίζω. Μπορεί και να το κάνω όπως το λες ή να του πω μισά-μισά. Απλώς γιατί να πληρώνω αφού γι' αυτά ακριβώς πληρώνουμε τις ασφαλιστικές, γι' αυτό ρωτάω αν υπάρχει πιθανότητα να πληρωθεί χωρίς να βρει τον μπελά του από την ασφαλιστική.
amyroukai
23/01/2015, 11:41
Η ασφαλιστικη δεν πιστευω οτι θα δεχτει να πληρωσει ανασφαλιστο. Τυπικα ομως, εσυ εχεις κανει αυτο που πρεπει, οποτε το τι πορεια θα ακολουθηθει δεν σε αφορα. Η ασφαλεια υπαρχει για αυτον το λογο. Αν το βλεπεις καθαρα ανθρωπιστικα/φιλοτιμο κλπ δες ποσο σε παιρνει οικονομικα και πες τοσα εχω, σου κανει μια υπευθυνη οτι δεν εχει ο ζημιωμενος αλλη απαιτηση απο εσενα περαν του ποσου που του δινεις και ληξις.
Σε παρομοια περιπτωση, ανασφαλιστο κωλοπαιδι/κουλοπαιδι με tdm που κυνηγιοταν με καποιον και εσκασε πισω μου, αποζημιωθηκα και τον κυνηγησαν. Σορι αλλα σε τετοιες φασεις η λυπηση ειναι χαζομαρα. Αν ειναι καποιος μαγκας που δεν πληρωνει ασφαλεια, να ειναι μαγκας και οταν βρεθει στην αναγκη της η προ των ευθυνων του γενικως.
el-Gatto
23/01/2015, 11:52
- Αν το αυτ/το έχει πινακίδες ,σημαίνει νομικά (ίσως κ πραγματικά) οτι κυκλοφορεί ανασφάλιστο.
Αν ενημερωθεί ο ανασφάλιστος για τις οικονομικές & νομικές & δικαστικές κυρώσεις που θα είχε ΑΝ καλούνταν αστυνομία να επιληφθεί του συμβάντος ,παίζει να σου φτιάξει με δικά του χρήματα κ το δικό σου σαν ένδειξη ευγνωμοσύνης.
Αν δεν θέλεις να τον "αδικήσεις" του κάνεις μια δήλωση στην ασφάλειά σου ,και ας πάρει το δρόμο της.
- Αν το αυτ/το ΔΕΝ έχει πινακίδες ,σημαίνει οτι είναι σε προσωρινή ή μόνιμη ακινησία ,και ΔΕΝ θα έπρεπε να είναι παρκαρισμένο στο δρόμο ,αλλά σε ιδιωτικό χώρο ,σύμφωνα με την Υπ.δήλωση που υπέγραψε ο ιδιοκτήτης κατά την κατάθεση των πινακίδων.
Οσον αφορά το συμβάν ,οτιδήποτε ακίνητο (είτε είναι μάντρα ,είτε κάδος απορ/των ,είτε παρκαρισμένο αυτ/το) δεν ευθύνεται ,και καλύπτεται οικονομικά απο το κινούμενο όχημα.
Το αν ήταν παράνομα χτισμένη η μάντρα ή παράνομα παρκαρισμένο το αυτ/το ,είναι ίσως θέμα διερεύνησης αρμόδιας υπηρεσίας ,με πιθανές κυρώσεις ,αλλά κανένα ρόλο δεν παίζει (συνήθως) όσον αφορά την αποζημίωση.
Αρα λοιπόν ,κάνεις δήλωση του συμβάντος στην ασφαλιστική σου ,και αφήνεις το θέμα επάνω της.
Γι'αυτό πληρώνουμε άλλωστε.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να πληρώσεις επιπλέον χρήματα για κάτι που έχεις ήδη πληρωμένο.
Mistakes
05/06/2015, 16:54
Καλισπερα. Πριν έναν μήνα με τράκαρε ένα παλικάρι με το αμάξι βγικε από στοπ και με έριξε κάτω.φωναξαμε τροχαία κατέγραψε το συμβάν. Αλλά δεν φοναξαμε ασφαλιες και φύγαμε. Την άλλη μέρα κάναμε διώξεις κανονικά. . Πήγα και είδαν την μηχανή και Μου είπε ο πραγματογνωμονας να φτιάξω την μηχανή και να του στείλω τα τημολογεια για να κάνει την πραγματογνομοσινη και να τα στείλει στην ασφαλιστικη σε 5 μέρες. Με ξανά πήραν τηλέφωνο και μου είπαν να συναντιθουμε στο τόπο του συμβάντος μαζί ήταν και το παλικάρι που με έριξε. Και καλά μας ρωτισες πως έγινε και τετοια. Έστειλαν την πραγματογνομοσινη στην ασφαλιστικη και περνώ σήμερα να δω αν την λάβαμε και μπας και μου πουν ημερομηνία να πάρω τα λεφτά. Η απαντιση ήταν ότι ο φάκελος ερευνάτε και δεν ξέρει να μου απαντισες. Ξέρει κάποιος να με βοηθισει τι εννοούν?
George_Sp
05/06/2015, 17:01
mistakes από το αγγλικό "λάθη" ?
γιατί έχεις κάνει πολλά.
1ον έπρεπε να καλέσεις και τον πραγματογνώμονα της ασφαλιστικής σου.
2ον ο πραγματογνώμονάς σου ή άσχετος ήταν ή λαμόγιο ή είδε την έκθεση της τροχαίας και εφησυχάστηκε οτι θα αποζημιωθείς πλήρως....η πολύ σιγουριά όμως είναι κακό πράγμα γιατί δε ξέρεις τι έγινε με το παλικάρι και την ασφαλιστική του άρα και δε θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να σου απαντήσει έτσι.
3ον πρέπει να έχεις αντίγραφο της τροχαίας στα χέρια σου.
έχεις τέτοιο πράγμα? γράψε μας τι γράφει. αν δεν έχεις να πας στην τροχαία και να πάρεις αντίγραφο χθες.
άλλη βοήθεια να μυρίσουμε τα νύχια μας δε θα πάρεις εδώ μέσα αν πρώτα δεν ξέρουμε τι έγραψε η τροχαία για το περιστατικό.
Mistakes
05/06/2015, 17:24
1 ον το όνομα γράφτηκε λάθος και έτσι το αφίσα για να μην ξανά κάνω λογαριασμό. Το αντίγραφο γράφει ότι είχα προτερεοτιτα από τα δεξιά και ότι ο άλλος την παραβίασε.
Mistakes
05/06/2015, 17:37
Και είχα μηλησει με την ασφάλεια του ανθρώπου και μου είπαν ότι πρώτα πρέπει να στείλω τα τημολογεια στον πραγματογνωμονα και θα τους τα στείλει αυτός όταν βγάλει την έκθεση. Από εκεί και πέρα δεν ξέρω τι γινετε και οι μέρες περνάνε. Δεν ξέρω γιατί καθιστερουν τοσο
George_Sp
05/06/2015, 17:43
είσαι τυχερός οτι το χαρτί της τροχαίας είναι ξεκάθαρο.
ο άλλος έχει υπογράψει το συγκεκριμένο χαρτί και έχει δηλώσει οτι φταίει?
Mistakes
05/06/2015, 18:07
Ναι κανονικά το παλικάρι δεν πήγε κόντρα σε τίποτα και δήλωση έχει κάνει. Όλα μια χαρά. Απλά η ασφαλιστικη είχε πει ότι όταν πάρουν τα τιμολόγια θα μου πουν ημερομηνία και τώρα πήρα τηλέφωνο και η υπεύθυνη είχε άδεια και μια άλλη κοπέλα μου είπε ότι έχει σταλεί λέει για έρευνα η κάτι τέτοιο μου είπε.
George_Sp
05/06/2015, 18:11
μάλλον θα ξεμπερδέψεις εύκολα. Ποιά είναι η ασφαλιστική σου και ποιά του παλικαριού που σε χτύπησε?
συνήθως εξαντλούν το χρόνο που τους δίνει δικαίωμα ο νόμος κάπου στις 30ημερολογιακές. αν πιέσεις όμως με όμορφο τρόπο πιθανόν να πάρεις τα χρήματα της επισκευής πολύ πιο σύντομα.
σε δική μου περίπτωση για μικροποσό 400ευρώ αποζημιώθηκα εντός 3 εργάσιμων.
Mistakes
05/06/2015, 18:22
Η ergo είναι του παλικαριού και η δικιά μου η Am trust. Εμένα δεν είναι μικροποσο. Ένα kawasaki z750 είναι και μόνο η εξάτμιση καινούρια πάει στο 1000 αρικο
George_Sp
05/06/2015, 18:28
οι ασφαλιστικές είναι εκτός φιλικού διακανονισμού αν δε κάνω λάθος με βάση την τελευταία φορά που είχα κοιτάξει.
αν και το ποσό είναι τόσο μεγάλο δε θέλω να στο χαλάσω αλλά οπλίσου με υπομονή και μίλα με το δικηγόρο σου ήδη αν δε το έχεις κάνει.
Mistakes
05/06/2015, 20:00
Τι μπας και το πάω δικαστικός? Όχι δεν το έχω κάνει ακόμα. Το ποσό είναι κάπου στα 1700 ευρώ αλλά δεν πιστεύω να μην πληρώσουν. Ποιος ο λόγος αφού αστυνομία έχει έρθει όλα τα έγραφα τα έχουν.
skylaros
05/06/2015, 20:05
Να υπολογίζεις 60-80 μέρες. Αυτό έχω δει εγώ, σε εμένα και φίλους, μπορώ να σκεφτώ τουλάχιστο 10 περιπτώσεις. Η ergo είναι καλή ασφαλιστική γενικά από ότι έχω ακούσει. Σε 2 -3 μήνες από τη μέρα του ατυχήματος θα έχεις το όχημα σου.
George_Sp
05/06/2015, 20:08
μίλα με το δικηγόρο για να μιλήσει εκείνος για την διαδικασία πλήρους αποζημίωσής σου, ωστέ να μην χρειαστεί να πάτε δικαστικώς, που θα πάτε αν δε βάλεις δικηγόρο μπροστάρη και δε τους τρίξεις τα δόντια οτι το θύμα (εσύ) είναι υποχρέωσή τους να ικανοποιηθεί στο 100% της νομικής υποχρέωσης.
Mistakes
05/06/2015, 20:17
Το όχημα μου το έχω πάρει και το έχω πληρώσει το θέμα είναι να πάρω τα λεφτά μου πίσω. Θα μηλησουμε με την ασφαλιστρια την δευτερα έχει μια δικηγόρο ατσιδα σε τέτοια θέματα.
BarbaRider
18/06/2016, 20:28
Aderfia kai sinkavalarides kalispera,ithela na kano tin eksis erotisi meta apo kapoio troxeo xoris somatikes vlabes mono ulikes kai me filiki dilosi emou kai tou allou pos mporo na ftiakso to motori mou to opoio exeis zimia giro sta 400eura,apla ego omos den exo mia tora gia na ta doso mprosta kai na pao ta timologia meta kai na paro ta lefta,Akousa oti h asfalistiki eteria exei eksousiodotimeno sinergio kai tin ftiaxni kateuthian xoris ego na doso mia....einai alithia i mousia alios pos mpori na gini.....euxariso
H asfalia mou einai stin ATEasfalistiki kai sto trakarisma eftege o allos o paparas me filiki dilosi opos proanefera....''hmoun parkarismenos kai o pa....ras ekane opisten kai mou tin erikse''
amyroukai
18/06/2016, 21:29
Ισχύει αυτό που σου είπαν. Έχει συμβεβλημένους επισκευαστές στους οποίους μπορείς να πας, να υπογράψεις συγκεκριμένα έγγραφα και κάνεις δουλειά χωρίς να πληρώσεις κάτι.
harris_x
18/06/2016, 22:25
Από την άλλη υπάρχουν και συνεργεία που με εξουσιοδότησή σου αναλαμβάνουν όλη τη δουλειά και δεν βάζεις χέρι σρην τσέπη.
Giannis8
18/07/2017, 21:47
Τελικά δεν είπες ποτέ αν πήρες τα χρήματα από την ασφαλιστική ή όχι. Μπορείς να ενημερώσεις μιας και έχω παρόμοια περίπτωση?
Παίδες, αν κάνει κάποιος φιλική δήλωση με τον άλλον για ζημιά γύρω στα 150 ευρώ,. καλύπτεται εξ ολοκλήρου; Η διαδικασία ποια είναι; Έρχεται να φωτογραφίσει το όχημα πραγματογνώμονας;
andreastwin
25/06/2018, 12:26
ο πραγματογνώμονας θα ερθει οτι και να γινει. πως θα δει τι πρεπει να πληρωση η ασφαλιστικη.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.