View Full Version : χοροπηδημα πισω τροχου
Athotyros
31/03/2008, 00:48
καλησπερα εχω μια απορια.οδηγω ενα r1. μεχρι που μπηκα πιστα στο δρομο δεν μου ειχε τυχει να μου χοροπηδαει ο πισω τροχος στα αποτομα φρενα φαινεται οτι στην πιστα εγιναν πολυ αποτομα.θελω να ρωτησω τι πρεπει να κανω για να βελτιωθει το φαινομενο αν βελτιωνεται.help
ευχαριστω
Έλενξε (serves) και ρύθμισε σωστά (για μέσα στην πίστα) τα αμορτισέρ σου
Αν έχει τρελές απαιτήσεις άλλαξε τα μαμά με κάτι καλύτερο
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=52794
Multijohn
31/03/2008, 02:29
Λογικά έχεις R1 2003 και κάτω τα οποία δεν είχα μονόδρομο συμπλέκτη.Το σώμα σου είσαι σίγουρος οτι το τοποθετείς σωστα(σφίγκεις πόδια και όχι βάρος στο μπροστινό)?!
Εάν ναι,μια λύση είναι να πετάξεις πάνω ένα μονόδρομο συμπλέκτη αλλά επίσης να είσαι έτοιμος να απαλλαχτείς και απο αρκετά ευρώ!:(
dodos 900
31/03/2008, 03:06
Μάλλον το παρακάνεις στα φρένα,δέν νομίζω να φταίει η μηχανή.Κόβε νωρίτερα ταχύτητα.:wave2:
dirtbird
31/03/2008, 06:21
Βγάλε 1-2 κλικ απόσβεση συμπίεσης και πρόσθεσε 1-2 κλικ απόσβεση επαναφοράς (στο αμορτισέρ πάντα) και δες εάν βελτιώνεται. Παράλληλα προσπάθησε να βελτιώσεις την τεχνική σου στο συμπλέκτη. Ο μονόδρομος θα βοηθήσει αλλά προσωπικά πρώτα θα άλλαζα (ή έστω συντηρούσα-βελτίωνα το υπάρχον) αμορτισέρ.
GIXXERAKIAS
31/03/2008, 07:59
Ego tha toy elega mias kai mpike proth fora pista prin psaxtei me anartiseis ktl poy lete apo pano na MHN pataei katholou piso freno kai tha einai ola OK.:winka:
ps:O logos pou to leo einai oti den xriazete katholou to piso freno mesa sthn pista.Toulaxiston ego den to patao katholou.Milame gia track day panta kai oxi gia agona pou ekei exoume akraies katastaseis kai pieseh sta frena.:wave2:
DrIoannis
31/03/2008, 08:13
Είναι καθαρά θέμα ρύθμισης ανάρτησης.Ψάξου λίγο και θα βελτιωθεί η κατάσταση.
argi6argi
31/03/2008, 08:46
Αρχικά δημιουργήθηκε από GIXXERAKIAS
Ego tha toy elega mias kai mpike proth fora pista prin psaxtei me anartiseis ktl poy lete apo pano na MHN pataei katholou piso freno kai tha einai ola OK.:winka:
Αυτό που λέει ο Γιάννης!!!:a013: :a013: :a013:
Το πρόβλημα προέρχεται απο την μεγάλη πίεση που ασκείς στο πίσω φρένο. Μείωσε την πίεση αυτή και θα δείς οτι το 'παίξιμο' θα ελατωθεί αρκετά. Το ίδιο παθαίνω κι εγώ. Προερχόμενος απο παπί, έχω συνηθήσει και πατάω πολύ το πίσω φρένο και έχω το ίδιο αποτέλεσμα. Νόμιζα κι εγώ οτι είναι θέμα ανάρτησης (ίσως να παίζει και κάποιο ρόλο) αλλά και στο συνεργείο που πήγα μου είπαν το ίδιο πράγμα
ΜΗΝ ΠΑΤΑΣ ΠΟΛΥ ΤΟ ΠΙΣΩ ΦΡΕΝΟ!!!
Athotyros
31/03/2008, 09:10
ευχαριστω ολους για τις απαντησεις. θα με ενδιαφερε να μου πειτε καποια ρυθμιση για την αναρτηση οπως ο dirtbird το μηχανακι ειναι 2004.dirtbird η μπροστα αναρτηση δεν επηρεαζει καθολου το χοροπηδημα ειναι μονο θεμα της πισω ?
Ρίξε μια ματιά εδώ (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&postid=848758#post848758)
:wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από Athotyros
ευχαριστω ολους για τις απαντησεις. θα με ενδιαφερε να μου πειτε καποια ρυθμιση για την αναρτηση οπως ο dirtbird το μηχανακι ειναι 2004.dirtbird η μπροστα αναρτηση δεν επηρεαζει καθολου το χοροπηδημα ειναι μονο θεμα της πισω ?
Σκέψου ότι, πατώντας το μπροστά πολύ, το μηχανάκι βουτάει μπροστά και μη έχοντας σετάρει σωστά την πίσω ανάρτηση, αυτή, χοροπηδάει σαν το κατσίκι.... Διασκεδαστικό κάποιες φορές αλλά δεν είναι κι ότι καλύτερο.....
argi6argi
31/03/2008, 12:41
Αρχικά δημιουργήθηκε από sniper
Σκέψου ότι, πατώντας το μπροστά πολύ, το μηχανάκι βουτάει μπροστά και μη έχοντας σετάρει σωστά την πίσω ανάρτηση, αυτή, χοροπηδάει σαν το κατσίκι.... Διασκεδαστικό κάποιες φορές αλλά δεν είναι κι ότι καλύτερο.....
Οπότε σε αυτή την περίπτωση, τί ρύθμισμα θέλει η ανάρτηση; Δεν μιλάω για τόσα κλικ έτσι, τόσα κλίκ αλλοιώς. Μιλάω για πιο σφιχτή, πιο χαλαρή κτλ. ?
Αρχικά δημιουργήθηκε από argi6argi
Οπότε σε αυτή την περίπτωση, τί ρύθμισμα θέλει η ανάρτηση; Δεν μιλάω για τόσα κλικ έτσι, τόσα κλίκ αλλοιώς. Μιλάω για πιο σφιχτή, πιο χαλαρή κτλ. ?
Σκέψου το λιγάκι..... βουλιάζει μπροστά.... και σηκώνεται πίσω και χοροπηδάει.... που σημαίνει ότι ο πίσω τροχός δεν μπορεί λόγω "σκληρότητας" της ανάρτησης να ρουφήξει και να εκτονώσει την δύναμη που δέχεται.... άρα;
Da.Vintage
31/03/2008, 13:44
Εκτός απο την ρύθμιση της ανάρτησης που έχουν απόλυτο δίκο τα παιδιά οτι παίζει ρόλο...πρέπει να ρυθμίσεις και το αριστερό σου χέρι...
Ο τροχός χοροπηδάει λόγω των γρήγορων κατεβάσματων ταχυτήτων.
Αν αρχίσει να σου χοροπηδάει λοιπόν σημαίνει οτι άφησες τον συμπλέκτη πολύ απότομα και οτι ίσως κατέβασες περισσότερες σχέσεις απ'ότι έπρεπε... Αν αρχίζει να σου χοροπηδάει "χάιδεψε"λίγο τον συμπλέκτη μέχρι να ομαλοποιηθεί το weel hoping του πίσω τροχού και ταυτόχρονα ετοιμασε το σώμα σου για την στροφή...
Θα ήταν ακόμα καλύτερο να κατεβάζεις μία λιγότερη ταχύτητα και να μπαίνεις στην στροφή με φόρα έχοντας ροή...
Όλα αυτά θέλουν εξάσκηση και δεν ξέρω σε τί επίπεδο είσαι... μείωσε λίγο τα χιλιόμετρά σου και δοκίμαζε νέα πράγματα και προτάσεις συνετά...:winka:
Εκτός από τη ρύθμιση αναρτήσεων, θα πρότεινα αφού δεν υπάρχει μονόδρομος συμπλέκτης αρκετή εξάσκηση στο blipάρισμα.
Επιγραμματικά, blip είναι όταν κατεβάζεις σχέσεις και 'ρίχνεις' μια γκαζιά για να έχει αρκετές στροφές ο κινητήρας -και λιγότερη αντίδραση το πίσω λάστιχο που στα ss λόγω κατανομής βάρους είναι πιο ελαφρύ.
Έτσι δέν σπινάρει ο πίσω τροχός.
Το να συνηθίσεις τις διαβαθμίσεις του γκαζιού στο δεξί σου χέρι -πχ για αρχή, κατεβάζοντας σχέση, μετά το blip, αν πηγαίνεις όχι με κλειστό γκάζι αλλά με μισό, είναι μια καλή συνέχεια αφού συνηθίσεις το blip.
Το να καταλαβαίνεις ακριβώς πόσα χαω, τί σχέση, και με πόσες στροφές ανά λεπτό μεταξύ άλλων είσαι σε κάποιο σημείο στη πίστα είναι βασικότατο. Έτσι μπορείς να βοηθήσεις τον εαυτό σου να δεί ενδεχομένως αν ωφελεί και κάποια αλλαγή στο γρανάζωμα αργότερα -ανάλογα και με τη πίστα.
Εγώ είμαι άσχετος από πίστες, ας απαντήσουν ειδικότεροι.
:wave2:
Da.Vintage
02/04/2008, 08:12
Καλά τα λες για το Μπλιπάρισμα αλλά στην πίστα δεν έχεις την πολυτέλεια του χρόνου για ξερόγκαζο σε κάθε κατέβασμα...
Αν το κάνεις αυτό ή θα πρέπει να πας πολύ αργά ή θα αγοράσεις κανα οικόπεδο και ειδικότερα εκείνο της Κ6 που αλλάζει χέρια καθημερινά...εως το οικόπεδο που αγκαλιάζει η Κ9 με την ωραία θέα...:lol:
Βασικά πρέπει να εξασκηθείς και λίγο στο bliparisma που λένε. Βασικά για να μειωθεί το φαινόμενα θέλεις αύξηση της απόσβεσης επαναφοράς πίσω ώστε να μην σηκώνεται απότομα το τροχός, τερματίζει στην έκταση και χοροπηδάει. Επίσης μπορείς να μαλακώσεις το ελατήριο από προφόρτηση. Αυτές οι αλλαγές - ιδιαίτερα η δεύτερη - θα κάνουν τη μηχανή να κάθεται πίσω στις εξόδους και να ανοίγει πιθανώς την γραμμή της οπότε πρέπει να βρεις ένα συμβιβασμό ή να γίνεις πιο καλός στο κατέβασμα με blip. Εγώ bliparo από τα 16 μου που είχα ένα DT50 και ας μη χρειαζόταν και έτσι μου έχει γίνει δεύτερη φύση, κάνε εξάσκηση μέσα στην πόλη, παντού και θα το συνηθίσεις, δεν είναι δύσκολο.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.