Σύνδεση

View Full Version : MotoCzysz C1: Οταν η εμμονη γινεται πραξη!



Ταξιδευτής
17/04/2008, 12:48
Μερικα χρονια πριν ενας αμερικανος μηχανικος, ο Michael Czysz, εχοντας παθος για τις (γρηγορες) μηχανες, αποφασισε να κανει το οραμα του πραγματικοτητα: να φτιαξει την καλυτερη και γρηγοροτερη μηχανη του κοσμου -κατι που να μην μοιαζει με τιποτα αλλο και να δειξει το μελλον στις μηχανες.

Χρησιμοποιοντας επαναστατικες ιδεες και τεχνολογια -στα προτυπα του μεγαλου John Britten- δουλεψε πολλα χρονια πανω στο σχεδιασμο αυτης της μοτοσυκλετας.
Ιδρυσε μια μικρη εταιρια που ονομαστηκε MotoCzysz και τελικα εφτιαξε ενα πρωτοτυπο με το ονομα C1, που πραγματικα ειναι σαν να βγηκε απο το μελλον!

- Το πλαισιο του ειναι φτιαγμενο απο ανθρακονηματα και ζυγιζει 5 (ΠΕΝΤΕ) κιλα, ενω το υποπλαισιο αλλα 2.5!!! :eyepop: :eyepop:

- Το μοτερ του ειναι 4κυλινδρο χιλιων κυβικων σε διαταξη Ζ. :sick: :confused:

- Τοσο η μπροστα αναρτηση οσο και η πισω ειναι ...αγνωστης (τουλαχιστον σε μενα) διαταξης και δεν την εχω ξαναδει σε καμια μηχανη:
Την μπροστα αναρτηση την ονομαζουν '6X Flex', ενω η πισω εχει 2 ελατηρια εκατερωθεν του ψαλιδιου με ενα κεντρικο αμορτισερ. :confused:
Αυτη η διαταξη επιτρεπει στο μεταξονιο ειναι ρυθμιζομενο απο 1420mm μεχρι 1475mm, ενω το Trail ρυθμιζεται απο τα 89mm - 101mm.

- Ο εγκεφαλος της Magneti Marelli εχει 250 καναλια που λαμβανουν στοιχεια απο πανω απο 20 σενσορες, ενω χρησιμοποιειται fly-by-wire για τον ελεγχο του γκαζιου.

- Η μηχανη ειναι τρομερα λεπτη -ειναι σχεδον οσο φαρδυ ειναι το πισω ελαστικο της- και για αυτο το λογο τα ψυγεια ειναι κατω απο την ουρα.

Αλλα το πιο ωραιο το κρατησα για το τελος:

Το μοτερ βγαζει πανω απο 220 αλογα στις 15,000 σαλ, ενω ζυγιζει 158 κιλα γεματη !

Ο ηχος του ΚΤΗΝΟΥΣ δεν μοιαζει με οτιδηποτε εχω ακουσει ποτε μου. Ακουστε και απο μονοι σας: http://www.motoczysz.com/media/video_player.php?id=23


Σε δοκιμες σε πιστες στην Αμερικη, το πρωτοτυπο εντυπωσιασε τους παντες και αγωνιζομενοι οπως ο πολυς Nick Ienatch και ο Eddie Lawson που οδηγησαν αυτη τη μηχανη, λενε οτι ειναι το μελλον στις σπορ μοτοσυκλετες.

Δοκιμη της C1 στην πιστα του Las Vegas, Μαρτιος 2008: http://www.youtube.com/watch?v=h9nN9gFlBsI


Η μηχανη αυτη τελικα θα βγει αυτουσια στην παραγωγη σε μολις 50 κομματια, και θα κοστιζει περιπου 100,000 δολλαρια. Μικρο τιμημα για να εχεις την τιμη να αποκτησεις αυτη τη μοτοσυκλετα... Η νεα Britten ειναι εδω! :wave2:


127853

sapila racing
17/04/2008, 12:52
Mια πολύ καλή προσπάθεια αλλά οχι η νέα britten.

Υποτίθεται οτι θα την βλέπαμε στα GP πριν από 3 χρόνια, από τότε δεν εχει αλλάξει κάτι πάνω στην μοτοσυκλέτα.
Η ιπποδύναμη είναι χαμηλή και δεν πρόκειται να τρεξει GP ποτέ δυστυχως.

Ταξιδευτής
17/04/2008, 13:01
Αρη, ισως εχεις δικιο, και δεν ειναι η νεα Britten. Αλλα με τις περιορισμενες γνωσεις μου και βλεποντας εναν ανθρωπο να προσπαθει να φτιαξει κατι "διαφορετικο" απο το ρευμα της εποχης, ε, οσο να ναι εντυπωσιαζομαι.

Και ακομα περισσοτερο εντυπωσιακο ειναι οτι αυτη η μηχανη θα παραχθει, εστω και σε τοσο λιγα κομματια... Σιγουρα μια αξιολογη προσπαθεια!

Επισης, για να λενε εμπειροι αναβατες αγωνων οτι αυτη η μηχανη ειναι εξαιρετικη, ε ποιος ειμαι εγω για να τους διαψευσω; ;)

YΓ. Κατι αλλο που τωρα μου ηρθε στο νου: 220 αλογα ειναι λιγα για motogp; Ειχα μεινει με την εντυπωση οτι περιπου τοσο ηταν ολα τα motogp. :sick:

ΥΓ2. Δεν θα μπορουσε να ειναι στους αγωνες 3 χρονια πριν, γιατι τον Ιουλιο του 2006 μπηκε σε λειτουργια για πρωτη φορα το μοτερ της C1... :wave2:


127858

sapila racing
17/04/2008, 13:31
Αρχικά δημιουργήθηκε από Ταξιδευτής

YΓ. Κατι αλλο που τωρα μου ηρθε στο νου: 220 αλογα ειναι λιγα για motogp; Ειχα μεινει με την εντυπωση οτι περιπου τοσο ηταν ολα τα motogp. :sick:

ΥΓ2. Δεν θα μπορουσε να ειναι στους αγωνες 3 χρονια πριν, γιατι τον Ιουλιο του 2006 μπηκε σε λειτουργια για πρωτη φορα το μοτερ της C1... :wave2:

220 είναι λίγα πλέον, αφοπύ τόσα εχουν τα Superbikes που είναι 1000ρια και εχουν παραχθεί σε αρκετά νούμερα.
Τόσα περίπου εχουν και τα MotoGP σήμερα αλλά είναι 800ρια.
To αρχικό σχέδιο ηταν το MotoCzysz να τρέξει στα 990 MotoGP που όμως καταργήθηκαν από προπερσι.
Καλά κάνουν και το βγάζουν στην παραγωγή, να βγάλουν και κανα φράγκο αφου εχουν χώσει τόσα.
Το μόνο κακό είναι οτι δεν νομίζω να το δούμε να τρέχει σε αγώνα να δούμε τι πραγματικά μπορεί να κάνει.
Το Britten εχει τρέξει σε ουκ ολίγους αγώνες, εχει κερδίσει κατα κράτος τα Superbikes της εποχής του κι ετσι απέδειξε και την αξία του.

Φυσικά ολα αυτα που λεω δεν μειώνουν την προσπαθεια που εγινε, απλά τα πράγματα εχουν γίνει super δύσκολα σήμερα για τα MotoGP, και ακόμα και εταιρείες με πείρα στον χώρο (βλέπε Ilmor και KR) δεν μπορούν καν να συναγωνιστουν και επρεπε να το εχουν καταλάβει.
Οταν μπαίνουν στόχοι που δεν γίνεται να επιτευχθούν, συνήθως το ηθικό πεφτει και η προσπάθεια μένει στη μέση.

byron
17/04/2008, 14:02
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Καλά κάνουν και το βγάζουν στην παραγωγή, να βγάλουν και κανα φράγκο αφου εχουν χώσει τόσα.


Θα τα δώσει τα 50 κομμάτια κι εύκολα. Εδώ αγοράζανε τα alligator οι αμερικάνοι, αυτό θα αφήσουν;

Πρωτοποριακή σαν σχεδίαση και κατασκευή με πολλές καινοτομίες. Ακόμα και οι στρόφαλοι γυρνάνε ανάποδα προκειμένου να μειώσουν τις δυνάμεις του γυροσκοπικού.

Όμορφο πολύ. (ιδίως για αμερικανιά)


127870