PDA

View Full Version : ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ G??



pilotos_xtreme
20/10/2008, 23:38
μπορει να σας φανει λιγο αστειο αλλα αφου ειδα


αυτο-->http://www.youtube.com/watch?v=tmfHAEAPFp4&feature=related


αναρωτιεμαι ποσα G μπορεις να πιασεις το ανωτερο πανω σε μια μηχανη οπως για παραδειγμα ενα supersport 1000 κατα τη φαση της επιταχυνσης.....
εχω αποριες ο νεος.......:beer:


υγ. τα μεγιστα G ,οσα κ να ειναι αυτα ,ερχονται στη φαση της μεγιστης ροπης παντα ,σωστα?

τα G κατα τι διαρκεια των ελιγμων ,πχ στριψιμο ,ειναι διαφορετικα απο τα G στην ευθεια,σωστα?αν μιλαμε παντα για την ιδια ροπη κ ιδια σχεση στο κιβωτιο....

:wave2:

jfx
21/10/2008, 00:02
εστω οτι κανεις τα 0-100 σε 3,5 δευτερα.

Θεωρω οτι τη μεγιστη επιταχυνση τη δεχεσαι σε αυτο το ευρος ταχυτητων καθως μπορεις να εχεις στο κιβωτιο σου 1η σχέση.

αν θεωρησω οτι η επιταχυνση ειναι σταθερη κατα τη διαρκεια των 3,5 δευτερολέπτων,
τοτε βγαινει οτι δεχεσαι επιταχυνση περίπου 7,91 m/s^2.

το ενα g ειναι 9,81 m/s^2 οποτε δυσκολο να σου βγουν τα ματια εξω..... οπως τον τυπο που τρωει τα 9 g κοντα.



στη στροφη νοιωθεις διαφορετικη επιταχυνση διοτι δεν ειναι προς τα μπρος αλλά προς τα κατω (κατω εννοω στον αξονα που ενωνει το κεντρο βαρους σου με το σημειο που παταει ο τροχός δηλαδη οπως εισαι πλαγισμενος προς τα κατω,
και η σπονδυλικη σου στηλη αντεχει περισσοτερες δυναμεις θλυπτικες απ'οτι τα χέρια σου εφελκιστικές.

θα κανω μια προσπάθεια να το αποτυπώσω καλυτερα και αναλυτικοτερα και θα επανελθω.

pilotos_xtreme
21/10/2008, 00:21
ναι σωστο αυτο που λες ,σε πιασα. αλλα το θεμα ειναι οτι εμεις δεχομαστε τις δυναμεις απο μπροστα προς τα πισω ενω ο τυπας στο βιντεο απο πανω προς τα κατω κ αν παρατηρησεις του λενε να σφιγγει τους μυς του ειδικα τα ποδια για να μη μπορεσει να κατεβει το αιμα κατω τοσο γρηγορα και χασει τις αισθησεις του.

οποτε θεωρητικα παντα ,αν πουμε στο περιπου συμφωνα με τους υπολογισμους σου οτι μια γρηγορη μηχανη με 1 σχεση (μεγιστη επιταχυνση) αγγιζει το 1 G περιπου , τοτε ειναι λογικο αν μπορεσει να φτασει (θεωρητικα) τα 9 G ο αναβατης να μη χασει τις αισθησεις του,λογο το οτι η δυναμη ειναι απο μπρος προς τα πισω?

οταν στριβεις ομως λογικα πρεπει να αισθανεσε τα ιδια G διοτι ο αξονας τις προσπιπτουσας δυναμης δεν αλλαζει δηλαδη τα τρως παλι απο μπροστα προς τα πισω. δε ξερω δεν ειμαι σιγουρος

johnpan
21/10/2008, 00:28
το GSX-R750 του 99 αν θυμάμαι καλά είχε ήδη 1,25 g μέγιστη επιτάχυνση. :smokin:

mikios400
21/10/2008, 10:08
το ανθρώπινο σώμα αντέχει στιγμιαία 10 G κατακόρυφα. Οι πιλότοι της F1 τρώνε 5 G σε πλάγια δύναμη μέγιστο στις πιο απαιτητικές στροφές. Οι δυνάμεις επιτάχυνσης και επιβράδυνσης (η 2η είναι κ πολύ μεγαλύτερη) δεν φτάνουν καν κοντά σε αυτά.

Ενδεικτικά πολλά μαχητικά έχουν κατασκευαστεί να αντέχουν 10 g, ενώ τα απιβατικά 2,5 G. Επίσης τα καθίσματα των μαχητικών έχουν κλίση προς τα πίσω 45 μοίρες για να αντέχουν καλύτερα οι πιλότοι τα κατακόρυφα G.

αυτά έτσι εγκυκλοπαιδικά. :D

b_bong12
21/10/2008, 10:22
Αρχικά δημιουργήθηκε από mikios400
Επίσης τα καθίσματα των μαχητικών έχουν κλίση προς τα πίσω 45 μοίρες για να αντέχουν καλύτερα οι πιλότοι τα κατακόρυφα G.

αυτά έτσι εγκυκλοπαιδικά. :D

Αυτο δεν ισχυει που λες...
Το μονο μαχητικο που εχει το καθισμα με κλιση ειναι το F16 και αυτο γιατι το καθισμα αν δεν ειχε κλιση δεν θα εκλεινε η καλυπτρα.

pilotos_xtreme
21/10/2008, 11:55
Αρχικά δημιουργήθηκε από johnpan
το GSX-R750 του 99 αν θυμάμαι καλά είχε ήδη 1,25 g μέγιστη επιτάχυνση. :smokin:


αυτο θα παρω τοτε..... :a013:

pilotos_xtreme
21/10/2008, 11:58
Αρχικά δημιουργήθηκε από mikios400
το ανθρώπινο σώμα αντέχει στιγμιαία 10 G κατακόρυφα. Οι πιλότοι της F1 τρώνε 5 G σε πλάγια δύναμη μέγιστο στις πιο απαιτητικές στροφές. Οι δυνάμεις επιτάχυνσης και επιβράδυνσης (η 2η είναι κ πολύ μεγαλύτερη) δεν φτάνουν καν κοντά σε αυτά.

Ενδεικτικά πολλά μαχητικά έχουν κατασκευαστεί να αντέχουν 10 g, ενώ τα απιβατικά 2,5 G. Επίσης τα καθίσματα των μαχητικών έχουν κλίση προς τα πίσω 45 μοίρες για να αντέχουν καλύτερα οι πιλότοι τα κατακόρυφα G.

αυτά έτσι εγκυκλοπαιδικά. :D

εχω ακουσει οτι το ανθρωπινο σωμα μπορει να αντεξει εως και ακουσον ακουσον 30G αλλα για 1 δευτερολεπτο μονο,απο επιστημονες.
το θεμα ειναι οτι οσο πιο μικρο το διαστημα που δεχεσε τα G ,τοσο μεγαλυτερα ειναι αυτα

ποσα G να τρωει ο rossi αραγε???:confused:

road spirit
21/10/2008, 12:15
Αρχικά δημιουργήθηκε από mikios400
το ανθρώπινο σώμα αντέχει στιγμιαία 10 G κατακόρυφα. ...

.... Επίσης τα καθίσματα των μαχητικών έχουν κλίση προς τα πίσω 45 μοίρες για να αντέχουν καλύτερα οι πιλότοι τα κατακόρυφα G.

αυτά έτσι εγκυκλοπαιδικά. :D

το ανθρώπινο σώμα αντέχει πολύ παραπάνω, στιγμιαία. Ενδεικτικά, η αρχική επιτάχυνση κατά την εκτίναξη καθίσματος (εγκατάλειψη αεροσκάφους) μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 20 G. H σπονδυλική στήλη μπορεί να εμφανίσει τραυματισμό απο τα 25 g και αν ο ρυθμός αύξησης είναι πάνω απο 300g / δευτερόλεπτο.


επίσης τα καθίσματα των φ16 είναι στις 30 μοίρες, οχι 45

road spirit
21/10/2008, 12:16
Αρχικά δημιουργήθηκε από b_bong12
Αυτο δεν ισχυει που λες...
Το μονο μαχητικο που εχει το καθισμα με κλιση ειναι το F16 και αυτο γιατι το καθισμα αν δεν ειχε κλιση δεν θα εκλεινε η καλυπτρα. ο βασικός λόγος για το επικλινές κάθισμα είναι η αύξηση της αντοχής στις επιταχύνσεις, οχι το κλείσιμο της καλύπτρας

MikeG
21/10/2008, 12:17
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
το ανθρώπινο σώμα αντέχει πολύ παραπάνω, στιγμιαία. Ενδεικτικά, η αρχική επιτάχυνση κατά την εκτίναξη καθίσματος (εγκατάλειψη αεροσκάφους) μπορεί να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 20 G. H σπονδυλική στήλη μπορεί να εμφανίσει τραυματισμό απο τα 25 g και αν ο ρυθμός αύξησης είναι πάνω απο 300g / δευτερόλεπτο.


επίσης τα καθίσματα των φ16 είναι στις 30 μοίρες, οχι 45



Μάχιμος λέμε.... :smilea: :smilea: :wave2:

MikeG
21/10/2008, 12:17
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
ο βασικός λόγος για το επικλινές κάθισμα είναι η αύξηση της αντοχής στις επιταχύνσεις, οχι το κλείσιμο της καλύπτρας

Προφανώς......:p

road spirit
21/10/2008, 12:17
Αρχικά δημιουργήθηκε από pilotos_xtreme
ποσα G να τρωει ο rossi αραγε???:confused: πολύ λίγα, τάξη μεγέθους : ~ 1 ως 1,5

makis206
21/10/2008, 12:24
Αρχικά δημιουργήθηκε από MikeG
Μάχιμος λέμε.... :smilea: :smilea: :wave2:

E κάτι θα ξέρετε κι εσείς κύριε MikeG.. :D :lol:

MikeG
21/10/2008, 12:26
Αρχικά δημιουργήθηκε από makis206
E κάτι θα ξέρετε κι εσείς κύριε MikeG.. :D :lol:

Ε τι νόμιζες δηλαδή, άδικα είναι κεφαλαίο το G..... :nono:


:lol: :lol: :wave2:

mikios400
21/10/2008, 13:01
σωστός RoadSpirit!


Αρχικά δημιουργήθηκε από pilotos_xtreme
εχω ακουσει οτι το ανθρωπινο σωμα μπορει να αντεξει εως και ακουσον ακουσον 30G αλλα για 1 δευτερολεπτο μονο

αυτό που άκουσες είναι ότι το ανθρώπινο σώμα μπορεί να επιβιώσει από πχ σύγκρουση 30G. Οπωσδήποτε όμως παίζει ρόλο ο χρόνος για τον οποίο εκτίθεται το θύμα σε αυτή την επιτάχυνση. Ενδεικτικά θα σου πω για 2 τύπους σε ένα F111 (μικρό βομβαρδιστικό) όπου είναι εκτινασόμενο ολόκληρο το πιλοτήριο (οι πιλότοι κάθονται δίπλα δίπλα, όχι σε διάταξη tandem) οι οποίοι έιχαν την ατυχία να μην ανοίξει πλήρως το αλεξίτπωτο μετά την εκτίναξη και στη σύγκρουσή τους με το έδαφος υπολογίστηκε ότι έφαγαν 30 G για 0.5'' και επέζησαν αλλά, πως να το θέσω τώρα... πούλησαν τα εντουράκια για τσόπερ.... ή αλλιώς, κόντυναν 5 πόντους (κυρίως στην σπονδυλική τους στήλη)... αλλά έζησαν. Γι'αυτό προσοχή στην έννοι του "αντέχω" :D

AVATOS
21/10/2008, 13:28
http://f1.automoto365.com/news/controller.php?lang=en&theme=default&team_id=&month=6&seasonid=16&nextMode=GpNewsForm&news_id=26308

απο περσινο ατυχημα του Kubica (BMW F1)
ο μετρητης του αυτοκινητου εδιξε 75G

για τον πιλοτο υπολογιστικε οτι εφαγε 40G μετωπικα κ 30G πλευρικα.:uplate:

με 227.5 χιλ η προσκρουση.

b_bong12
21/10/2008, 13:41
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
ο βασικός λόγος για το επικλινές κάθισμα είναι η αύξηση της αντοχής στις επιταχύνσεις, οχι το κλείσιμο της καλύπτρας

Προφανως.Ειναι ομως ΚΑΙ το κλεισιμο της καλυπτρας.Ειδικα στο F16 που ηταν το πρωτο lightweight μαχητικο. Ετσι επρεπε να τα 'συμπιεσουν΄ολα ωστε να επιτευχθει το μινιμουμ βαρος.

Υπαρχει ενα βιντεακι στο youtube οπου ενα Φ15 πιανει 25 Gs και phdaei η κασετα(flight recorder).

Ψαξτε και για GLOC(gravity induced loss of conciousness). Eιδικα κατι δημοσιογραφοι εχουν παααρα πολυ γελιο. Κατι τετοια επρεπε να κανουν και στο Βερυκιο ναουμ :)

sniper
21/10/2008, 14:06
Αρχικά δημιουργήθηκε από b_bong12
....

Υπαρχει ενα βιντεακι στο youtube οπου ενα Φ15 πιανει 25 Gs και phdaei η κασετα(flight recorder).

....


Αυτό το 25 τι ακριβώς είπες ότι είναι;

hidefnick
21/10/2008, 14:16
Svetlana my love (http://www.youtube.com/watch?v=J3q8MDFltxI)

p@nos
21/10/2008, 14:52
Αρχικά δημιουργήθηκε από b_bong12
Υπαρχει ενα βιντεακι στο youtube οπου ενα Φ15 πιανει 25 Gs και phdaei η κασετα(flight recorder).



αυτο ΔΕ ΠΑΙΖΕΙ με τιποτα...

2,5g θα ελεγε...

Aggelos_SV
21/10/2008, 15:21
25 G σε συνθήκες κανονικής πτήσης,σόρυ αλλά δεν το πιστεύω...

10,12...άντε να μπορεί να γίνει...στο edge of the envelope...αλλά 25????:eyepop:

Μόνο την στιγμή που θα εκραγεί πάνω του εχθρικός πύραυλος θα το πίστευα ή κατά την πρόσκρουσή του στο έδαφος ή σε φάση περιδίνησης κι αυτό πάλι στιγμιαίο θα ήταν.

pipis
21/10/2008, 16:13
εγώ έχω βρεί και έχω πάσει πολλα g... :blush: :blush:

pilotos_xtreme
21/10/2008, 17:31
Αρχικά δημιουργήθηκε από mikios400
σωστός RoadSpirit!



αυτό που άκουσες είναι ότι το ανθρώπινο σώμα μπορεί να επιβιώσει από πχ σύγκρουση 30G. Οπωσδήποτε όμως παίζει ρόλο ο χρόνος για τον οποίο εκτίθεται το θύμα σε αυτή την επιτάχυνση. Ενδεικτικά θα σου πω για 2 τύπους σε ένα F111 (μικρό βομβαρδιστικό) όπου είναι εκτινασόμενο ολόκληρο το πιλοτήριο (οι πιλότοι κάθονται δίπλα δίπλα, όχι σε διάταξη tandem) οι οποίοι έιχαν την ατυχία να μην ανοίξει πλήρως το αλεξίτπωτο μετά την εκτίναξη και στη σύγκρουσή τους με το έδαφος υπολογίστηκε ότι έφαγαν 30 G για 0.5'' και επέζησαν αλλά, πως να το θέσω τώρα... πούλησαν τα εντουράκια για τσόπερ.... ή αλλιώς, κόντυναν 5 πόντους (κυρίως στην σπονδυλική τους στήλη)... αλλά έζησαν. Γι'αυτό προσοχή στην έννοι του "αντέχω" :D


οχι.αυτο που εχω ακουσει ειναι οτι ενας επιστιμονας ,συμφωνα με αρχεια της νασα, δηλωνε οτι μπορει το ανθρωπινο σωμα κατα την φαση της επιταχυνσης κ οχι συγκρουσης,να αντεξει ως και 30 g
αν ο χρονος ειναι περιορισμενος.κ μου φαινετο λογικο γιατι αν μιλαμε για μισο δευτερολεπτο δε προλαβαινει να φυγει το αιμα απο το κεφαλι καλα καλα κ να χασεις τις αισθησεις σου,ουτε προλαβενει να γινει ζημια στην σπονδυλικη στηλη........

φυσικα εγω που εχω νιωσει 100 G οταν με αφησε ο πελαργος........ολα αυτα μου φαινονται piece of cake......

b_bong12
22/10/2008, 09:11
ναι εκανα λαθος. 30 g ηταν :)

λινκ (http://www.youtube.com/watch?v=_-adcRA3u8Q)