PDA

View Full Version : Eμ εδώ σας θέλω... ανάρτηση σκληρή ή μαλακή;



Gandalf dr685sm
25/11/2008, 14:46
Η ερώτηση είναι αμιγώς μοτοσυκλετιστική ... (βρόντακες και μπίστοι-στούκερ-men δεν θα λαμβάνονται σοβαρά υπόψη...:D )

Σε μια μοτοσυκλέτα που κινείται στο αστικό περιβάλλον της Αθήνας (με τους ωραίους δρόμους) η ιδανικότερη ρύθμιση (μην πάμε σε SAG κτλ... και χαθούμε πάλι..) ποιά ειναι;

Η σκληρή ανάρτηση με την αργή επαναφορά; Η σκλήρή με γρήγορη επαναφορά;
Η μαλακή ανάρτηση με αργή επαναφορά; Η μαλακή με γρήγορη επαναφορά;

Η ερώτηση τίθεται απλοϊκά για να μην μπλέξουμε με ορολογίες SAG , κάστερ (οχι τον στρατηγό ρε τομάρια) κτλ...

Ενας απλός αναβάτης παίρνει μια μηχανή και θέλει να σετάρει στα κιλά του την ανάρτηση βάζοντας πιο σκληρά λάδια ή πιο μαλακά...

Στο περιβάλλον της Αθήνας , με τους τέλειους δρόμους (:lol: ) , την απίστευτη άσφαλτο (:lol: :rotflmao: ) και τους καλύτερους οδηγούς που δεν θα σου τύχει το απρόσμενο (:lol: :lol: :bawl: :rotflmao: :rotflmao: )... ποιά ρύθμιση θα ήταν εκείνη που θα διευκόλυνε το φρενάρισμα , την επιτάχυνση με την σωστή απόδοση στον δρόμο .. και γενικά τι θα έκανε πιο ασφαλή την μετακίνηση του μέσου μαλάκα αναβάτη μοτοσυκλετιστή , επάνω σε μια μηχανή στην Αθήνα;

Για πείτε.. για πείτε... πραγματικά εδώ δηλώνω άσχετος και περιμένω γνώμες προς συζήτηση.


Gandalf

megatim
25/11/2008, 14:56
Μαλακή αφού θα θες να απορροφά ανωμαλίες, να ανεβαίνεις σε πεζοδρόμια κτλ. SS αναρτήσεις πάνω από λακούβες Grand Canyon θα σου βγάλουν κανά σπόνδυλο, μεγάλος άνθρωπος που είσαι. Εγώ αποφεύγω να πάρω το Ζ στην πόλη αφού φτάνω στην δουλειά σαν φραπές.

Gandalf dr685sm
25/11/2008, 14:58
Η μαλακή δεν θα έχει αντίκτυπο στο "βύθισμα" απο φρενάρισμα που μπορεί να κάνεις , με κάπως έντονο τρόπο;

Επαναφορά σε αυτήν;... αν είναι μαλακή δεν θα είναι δύσκολο να αλλάξεις πορεία με 50-60χλμ την ώρα σε ενα ζιγκ-ζάγκ ας πούμε;

Παιδιά δεν κάνω πλάκα.. προβληματίζομαι με τις ρυθμίσεις αρκετά μιας και δεν μπορώ να πω οτι έχω βρεί κάτι ικανοποιητικό ακόμα και ψιλο-ψάχνομαι σε ιδέες για αυτό και ρωτάω.

Gandalf

el_hymador
25/11/2008, 15:04
Απο τη στιγμη που σε αστικο περιβαλλον φανταζομαι δεν θες να επιδοθεις σε sport οδηγηση ανακαλυπτωντας τα ορια της μοτοσικλετας σου και δεδομενου του οτι εισαι διατεθειμενος να μπεις στην διαδικασια του κλικι-κλικι αν βγεις για καμια γρηγορη βολτα...

ρυθμισε τις αναρτησεις σου προς το ανετο / "μαλακο"

δεν υπαρχει κανενας λογος να κοπανιεσαι μεσα στην πολη ασε που σε γενικες γραμμες το γρηγορο / "σκληρο" setαρισμα εχει ως αποτελεσμα ξαφνικες γλυστρες...

Gandalf dr685sm
25/11/2008, 15:11
El_hymador... δεν διαφωνώ..

Όμως η ερώτηση μου είναι οπως είπα και πιο πάνω τι αντίκτυπο θα έχω σε φρενάρισμα "πανικού" (ουκ ολιγα στο αστικό περιβάλλον) αλλά και όταν πάω να κάνω αλλαγή πορείας με την παραπάνω ταχύτητα σε ζιγκ-ζαγκ , για να αποφύγω κάτι ας πούμε.

Γνωρίζοντας οτι η μαλακή ανάρτηση προκαλεί και αδράνεια του όγκου της μηχανής όπως κάνει επαναφορά.

Ευχαριστώ άπαντες για τις απαντήσεις παιδιά, προκαταβολικά.


Gandalf

THEOD
25/11/2008, 15:12
Θέλει και συζήτηση ???

Μαλακή και με λίγες αποσβέσεις φυσικά...και 2-3 psi κάτω η πίεση στα λάστιχα...

Και πιο άνετος θα είσαι στις λακκούβες, και γρηγορότερο ζέσταμα των ελαστικών θα έχεις, και καλύτερη πρόσφυση στο συνήθως γυαλισμένο οδόστρωμα...

Τα υπόλοιπα για μανούβρες αποφυγής κλπ είναι...ιστορίες για αρκούδες...

Στις ταχύτητες κίνησης στην πόλη (τυπικά κάτω από 80) οι σφικτές και ρυθμισμένες για γρήγορη οδήγηση αναρτήσεις μόνο κακό κάνουν...
Εδώ που τα λέμε τα σφικτά "πισταδόρικα" σετ-απ είναι χειρότερα και οπουδήποτε αλλού στην Ελλάδα πλην πίστας και ελαχίστων εξαιρέσεων καλών δρόμων, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία...

Gandalf dr685sm
25/11/2008, 15:14
2-3 psi κάτω;...

Μα αυτό θα φάει τα λάστιχα κατά ενα 20% περισσότερο.. μήπως είναι και πιο επικίνδυνα σε στροφές;; (δεν μιλώ για γρήγορη οδήγηση παίδες... για χαλαρές κλίσεις λέμε),..

Για να μην μιλήσω για βροχή και υδρολίσθηση...

Για αναρτήσεις... "λίγες επαναφορές" όπως λέμε "αργές";


Gandalf

catmaster
25/11/2008, 15:16
Για τι μηχανάκι μιλάμε ;;;

Ποιες είναι οι δυνατότητες ρυθμίσεων που σου παρέχει το σύστημα ανάρτησης ;;

Συνθήκες δρόμου πόλη - λακκούβες - σαμαράκια - γλιστερό οδόστρωμα

Τι τύπου ελαστικά φοράς - για ποια χρήση προορίζονται καλύτερα - ζεσταίνονται εύκολα είναι μαλακά - σκληρά κλπ

Έχεις εξοικειωθεί με το μηχανάκι αρκετά καλά ώστε να "διαβάζεις" τις επιπτώσεις των αλλαγών που κάνεις στο σύστημα ανάρτησης ;;



(θα κάνουμε ωραία συζήτηση ... ):smokin:


πάντως ο χυμαδόρας έχει δίκιο όσον' αφορά το setup προς το μαλακό για την πόλη ...

:wave2:

stefanos
25/11/2008, 15:19
Εγώ νομίζω ακριβώς το αντίθετο.
Οι γρήγορες αποσβέσεις οδηγούν σε ταλαντώσεις την μηχανή που κουράζουν, σε βυθίσματα στο φρενάρισμα και ανάγκη να δουλεύεις και το σώμα για να αντιμετωπίσεις τα αποτελέσματα των επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων.
Αντίθετα ελαφρά σφιχτές αποσβέσεις σε βαθμό να μην παίρνεις τις λακούβες στα χέρια εξασφαλίζουν μικρότερες αντιδράσεις και μετακινήσεις στην μηχανή και λόγω του ότι δεν υπάρχει κανα χρονόμετρο δεν σε πειράζει η μικρότερη πρόσφυση που μπορεί να έχει η μοτό στις ανωμαλίες.

el_hymador
25/11/2008, 15:22
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
El_hymador... δεν διαφωνώ..

Όμως η ερώτηση μου είναι οπως είπα και πιο πάνω τι αντίκτυπο θα έχω σε φρενάρισμα "πανικού" (ουκ ολιγα στο αστικό περιβάλλον) αλλά και όταν πάω να κάνω αλλαγή πορείας με την παραπάνω ταχύτητα σε ζιγκ-ζαγκ , για να αποφύγω κάτι ας πούμε.

Γνωρίζοντας οτι η μαλακή ανάρτηση προκαλεί και αδράνεια του όγκου της μηχανής όπως κάνει επαναφορά.

Ευχαριστώ άπαντες για τις απαντήσεις παιδιά, προκαταβολικά.


Gandalf

Σε φρεναρισμα πανικου στους δρομους των πολεων, οσο και αν σου φαινεται παραξενο, ειναι πολυ προτιμοτερο να εχεις μαλακη ρυθμιση παρα κουτσουρο...καλυτερα να αποσβεσει το πιρουνι μερος της αδρανειας με χλαπα - χλουπα κινηση, παρα να μεταφερθει ολη στο ελαστικο με συνεπεια να "σπασει" η προσφυση...φυσικα μιλαμε για classic greek παγοδρομια...

Τωρα για αλλαγες κατευθυνσης, ζικγ-ζαγκ και τετοιες ιστοριες ειναι πολυ μικρη η διαφορα που θα δεις στην ταχυτητα αντιδρασης της μοτοσικλετας μεταξυ δυο ακραιων setαρισματων....φυσικα μιλαμε επισης για φυσιλογικα χαω μεσα στην πολη...

Καλα κανεις και την ψαχνει παντως...

εγω θα σου ελεγα να αρχισεις να πειραματιζεσαι με ενα - δυο κλικ καθε φορα μεχρι που να βρεις τον ιδανικο συνδυασμο ανεσης / ψυχολογιας, γιατι καθαρα ψυχολογικος ειναι ο παραγοντας του φοβου σου.
:wave2:

Gandalf dr685sm
25/11/2008, 15:25
Το μηχανάκι είναι ΧΤΧ (δεν θέλω σχόλια τομάρια...:D )...

Ελαστικά είναι Dragon και θα έλεγα οτι ζεσταίνονται αρκετά γρήγορα (διαστάσεις οι γνωστές για SM--).

Στην μηχανή έχω επαναφέρει στην μαμά θέση το πίσω αμορτισέρ και άλλαξα και λάδια (15αρι) στο μπροστινό.

Συνθήκες οδήγησης είναι οι κλασσικές.. άσφαλτο 99,9% (αν εξαιρέσεις τις λακκούβες του Δήμου..:D )
οδόστρωμα όπως είπα είναι οτι συναντούμε στην Αθήνα εντός πόλης.. εκτός δεν βάζω καθώς ειδικά η Α.Ο. είναι οτι καλύτερο ακόμα και αν είναι κορδόνι το ελαστικό σου.

Οι απόψιες καταγράφονται φυσικά...όποιες και αν είναι.. για πείτε ρε παιδιά να μαθαίνουμε.

Gandalf

DUKASII
25/11/2008, 15:32
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
Το μηχανάκι είναι ΧΤΧ (δεν θέλω σχόλια τομάρια...:D )...

AX AX
AX
AX AX
AX
AX AX
AXAX
AX AX
AXAXAX


BALTON TERMA SKLIRO TO SOYMIE SOY RE...:rotflmao: :lol:

THEOD
25/11/2008, 15:32
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
2-3 psi κάτω;...

Μα αυτό θα φάει τα λάστιχα κατά ενα 20% περισσότερο.. μήπως είναι και πιο επικίνδυνα σε στροφές;; (δεν μιλώ για γρήγορη οδήγηση παίδες... για χαλαρές κλίσεις λέμε),..

Για να μην μιλήσω για βροχή και υδρολίσθηση...

Για αναρτήσεις... "λίγες επαναφορές" όπως λέμε "αργές";


Gandalf

Μην φοβάσαι δεν θα φαγωθούν τα λάστιχα... Η κατά λίγο μικρότερη πίεση θα βοηθήσει στο γρηγορότερο ζέσταμά τους στις μικρές χιλιομετρικές αποστάσεις της πόλης και θα έχεις καλύτερη πρόσφυση και απορροφητικότητα από αυτά...

Όσο για την υδρολίσθηση...στις πόλεις στην Ελλάδα είναι άγνωστος όρος...οι Ελληνικές βροχές δεν είναι ικανές να γεμίσουν το δρόμο με πολύ νερό και στις μικρές ταχύτητες κίνησης της πόλης υδρολίσθηση δεν υπάρχει ή για την ακρίβεια θα την νοιώσεις μόνο αν κάπου λιμνάζουν πολλά νερά κι αυτό στιγμιαία - σε τέτοια περίπτωση δεν έχει σημασία το πόσο αέρα έχει το λάστιχο...το ίδιο και στην γλίτσα που έτσι κι αλλιώς δεν έχεις ελπίδα ότι psi και λάστιχα να φοράς...

Επίσης καλύτερη πρόσφυση θα έχεις και μπρος και πίσω με τιο μαλακόερο σετ-άπ...
Οι αναρτήσεις θα απορροφούν καλύτερα και κατά την επιτάχυνση και κατά το φρενάρισμα, και στους συνήθως γυαλισμένους δρόμους αυτό είναι καλύτερο από άποψη πρόσφυσης.
Επιπλέον, επειδή τα χιλιόμετρα κίνησης είναι σχετικά λίγα οι αναρτήσεις έχουν λιγότερη "κινητική ενέργεια" να αποσβέσουν και δουλεύουν καλύτερα ρυθμισμένες μαλακά....

Γενικά οι σφιχτές αναρτήσεις δείχνουν την αξία τους σε καλά οδοστρώματα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες...

Κάνε μια δοκιμή και θα καταλάβεις τι εννοώ...Ρύθμισε πολύ σκληρά την πίσω ανάρτηση (και προφόρτιση και αποσβέσεις) και με κρύα λάστιχα σε γνωστό δρόμο με γυαλισμένη επιφάνεια παρατήρησε πόσο πιο εύκολα γράφει η πίσω ρόδα στο άνοιγμα του γκαζιού...Μετά κάνε το ίδιο με μια πολύ πιο μαλακιά ρύθμιση...Θα καταλάβεις...

megatim
25/11/2008, 15:33
Σχτικά με την ταχύτητα αλλαγής πορείας ... πρέπει να με δεις εμένα πως αλλάζω πορεία κάθε 2-3 μέτρα για να αποφύγω την λακούβα μπροστά μου ... ξέρεις πόσο πονάω όταν δεν προλαβαίνω να την αποφύγω και ακούω τη μηχανή να τραντάζεται σαν να είναι συναρμολογούμενη; Χίλιες φορές μαλακή ανάρτηση και πορεία ευθεία παρά αυτό το επικίνδυνο και άβολο ζιγκ-ζαγκ πάνω στο δρόμο.

Όταν τα μάτια σου κοιτάζουν κάτω δεν κοιτάζουν ευθεία, με ότι συνεπάγεται αυτό.

Gandalf dr685sm
25/11/2008, 15:38
DUCASII.. σχόλια απο σπαγγετοφάγους δεν δεχόμεθα..:D

Πάντως THEOD μου κάνει εντύπωση αυτό που λες για το "ξεφούσκωμα" ελαστικών... θα το δοκιμάσω να δώ.

Απο όσο βλέπω αρκετοί θεωρούν πως το "μαλακό" (πάντα όσον αφορά την κίνηση εντός άστυ) είναι καλύτερο σαν ρύθμιση.. οκ... αποδεκτό... για επαναφορά τώρα;.. αργή ή γρήγορη;

"Σκληρό" λάδι σε πυκνότητα στο μπροστά ή "μαλακό" για πιο γρήγορη επαναφορά;

Ενδιαφέρουσα συζήτηση πάντως..

Gandalf

road spirit
25/11/2008, 15:39
ότι και αν κάνεις, πειραματίσου με μια αλλαγή κάθε φορά και παρατήρησε πως αλλάζει η συμπεριφορά. Μη πάρεις φόρα και αλλάξεις μονομιάς πχ 3 ρυθμίσεις μαζί γιατί θα γίνει μπάχαλο.

σε γενικές γραμμές, και αποφεύγοντας να μπω σε λεπτομέρειες του τύπου τόσα κλικ εδω, τόσα κλικ εκεί (μιας και κάθε ανάρτηση έχει ΆΛΛΗ κλίμακα, πχ στο Α μηχανάκι τα συνολικά κλικ στην αποσβεση επαναφοράς είναι 14, ενώ στο Β μηχανάκι είναι 7 κλικ... τί και πόσο θα αλλάξει στο κάθε ένα αν ακολουθήσεις μια γενική συμβουλή "βάλε ή βγάλε 2 κλικ"? με πιάνεις?) θα πούμε ότι ο γενικός κανόνας είναι :
μαλακό σετάρισμα : το μηχανάκι προειδοποιεί
σκληρό σετάρισμα : δεν προειδοποιεί, σπάει η πρόσφυση πιο απότομα


Αρχικά δημιουργήθηκε από el_hymador
Σε φρεναρισμα πανικου στους δρομους των πολεων, οσο και αν σου φαινεται παραξενο, ειναι πολυ προτιμοτερο να εχεις μαλακη ρυθμιση παρα κουτσουρο...καλυτερα να αποσβεσει το πιρουνι μερος της αδρανειας με χλαπα - χλουπα κινηση, παρα να μεταφερθει ολη στο ελαστικο με συνεπεια να "σπασει" η προσφυση...φυσικα μιλαμε για classic greek παγοδρομια... αυτό ισχύει στο βαθμό που η μαλακή ανάρτηση δεν τερματίζει έυκολα. Η πρόσφυση "σπάει" όταν η ανάρτηση δεν έχει άλλη διαδρομή οπότε πλέον ότι δυνάμεις ασκούνται περνάνε στο λάστιχο.

road spirit
25/11/2008, 15:41
Αρχικά δημιουργήθηκε από THEOD
Επίσης καλύτερη πρόσφυση θα έχεις και μπρος και πίσω με τιο μαλακόερο σετ-άπ.......

...
...

...στους συνήθως γυαλισμένους δρόμους αυτό είναι καλύτερο από άποψη πρόσφυσης.

...
...
Γενικά οι σφιχτές αναρτήσεις δείχνουν την αξία τους σε καλά οδοστρώματα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες...

+1

el_hymador
25/11/2008, 15:45
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit


αυτό ισχύει στο βαθμό που η μαλακή ανάρτηση δεν τερματίζει έυκολα. Η πρόσφυση "σπάει" όταν η ανάρτηση δεν έχει άλλη διαδρομή οπότε πλέον ότι δυνάμεις ασκούνται περνάνε στο λάστιχο.

Δικιο εχεις αλλα αμα φτασεις σε φρεναρισμα πανικου να σου τερματισει το πιρουνι εχεις πεσει απο χθες, δεν πα να εχεις και το ohlins του Rossi που λεει ο λογος...

Ενα μαλακο μπροστινο αφηνει πολυ μεγαλυτερα περιθωρια στο ελαστικο παντως.

:wave2:

THEOD
25/11/2008, 15:46
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm

Πάντως THEOD μου κάνει εντύπωση αυτό που λες για το "ξεφούσκωμα" ελαστικών... θα το δοκιμάσω να δώ.



Υπ' όψιν...ΔΕΝ μιλάω για "ξεφούσκωτα" ελαστικά... Μιλάω για 2-3 psi κάτω από την πίεση που θα έβαζες κανονικά....
Μην δοκιμάσεις με καμμιά 10αριά psi μέσα και μετά κλαίγεσαι γιατί σαβουρώθηκες... :rotflmao:

nikos force
25/11/2008, 15:59
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
El_hymador... δεν διαφωνώ..

Όμως η ερώτηση μου είναι οπως είπα και πιο πάνω τι αντίκτυπο θα έχω σε φρενάρισμα "πανικού" (ουκ ολιγα στο αστικό περιβάλλον)


Gandalf κανε ενα πολυ απλο καγκορικο πειραμα ... πηγαινε σε ενα σχετικα καλης προσφυσης παρκιν και δοκιμασε να κανει εντο(αντικατοπτριζει πολυ εμμεσα τα φρενα πανικου ) με πολυ μαλακεσ αναρτησεις ... και μετα το ιδιο με αρκετα σκληροτερες ...πεσ μας πως θα σου φανει πιο ευκολο ... και ποτε νιωθεις το φρενο να δουλευει καλυτερα

















αν δεν εισαι σε θεση για κατι τετοιο ...:D :D

στα λεω μπακαλιστικα ...αλλα ειναι tested σε ολες τις συνθηκες ...

μαλακεσ ανρτησεις ...τωρα τα περι τερματισματος αναρτησης ...αστα ...αυτα ειναι σε συνθηκες που δεν θα συναντησεις

EVI
25/11/2008, 20:21
sto Z poy einai sklhrh h anarthsh poy toy forao (apo 636) pantos einai super gia pantoy ektos apo ta kolostena mesa sth polh...malakh+750

devil's animal
28/11/2008, 10:18
+1 για μαλακες αναρτησεις.

αλλα αν ανεβαζεις συχνα δικαβαλο, πιθανον να τερματιζει πολυ ευκολα σε λακουβες,πεζοδρομια,αποτομο ανοιγμα γκαζιου κλπ...

οποτε πειραματισου.:D
:wave2:

S705
29/11/2008, 09:50
Αγαπητέ Gandalf

Θα σου πω και εγώ που έχω ένα strada της aprilia και είμαι πολύ κοντά στο δικό σου xtx.

Στο πίσω αμορτισέρ είχα τις μαμά ρυθμίσεις που είναι μέτριες από σκληρότητα και απόσβεση, το μπροστινό δεν ρυθμίζετε αλλά είχε 10ρακι λάδι.

Με αυτές τις ρυθμίσεις η μηχανή ήταν μαλακή σε ωραίο βαθμό.
Απόσβηνε τις λακκούβες καλά , χωρίς να τερματίζουν και είχα πρόσφυση σε στροφές ακόμα και όταν έβρισκα λακκούβες .

Όταν άλλαξα λάδια στα μπροστινά έβαλα 15αρι.
άμεσος παρατήρησα ότι υπό κλήση και πάνω από λακκούβες το μπροστινό έχανε πιο εύκολα την σταθερότητα του, και ότι σε δυνατό φρενάρισμα σε δρόμο με λακκούβες δεν ήταν η καλύτερη του.

Αντίστοιχα όταν αύξησα την προφόρτιση και την απόσβεση στο πίσω δεν κέρδισα τίποτα… γλίστραγε πλέων πιο εύκολα και το πίσω. το μόνο που κέρδισα ήταν με δεύτερο άτομο καλύτερη αίσθηση του μπροστινού λόγο τις μικρότερης βύθισης πίσω και άρα της μικρότερης μεταφοράς βάρους πίσω.


Τώρα όσο αφορά τις πιέσεις στην πόλη εξ αρχής είχα βολευτεί με χαμηλές.(29 πίσω 27,5 εμπρός )γίνετε λίγο πιο αργή η μηχανή αλλά κέρδιζα σε πρόσφυση.
Όταν τις αύξησα κέρδισα σε ταχύτερη αλλαγή πορείας αλλά πλέων δεν είχα επαρκή πρόσφυση.

Αυτά. Ελπίζω να βοήθησα
:wave2:

jp929rr
29/12/2008, 18:10
Με μαλακές αναρτήσεις φυσικά χωρίς δυνατότητα ρύθμισης μπορώ να πω ότι είναι καλύτερα μαλακές για την πόλη και την γλιστερή άσφαλτο. Εξάλλου αυτές οι μοτό είναι φτιαγμένες να συμπεριφέρονται ωραία με μαλακές αναρτήσεις, δεν χρειάζονται σκληρές εκτός αν κάνεις άλματα. Δίνουν πιο προοδευτική συμπεριφορά και περισσότερη πρόσφυση στη λεία άσφαλτο.

Αυτό που κατέληξα πειράζοντας τις ρυθμίσεις στο CBR929RR είναι ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε όση απόσβεση χρειαζόμαστε και όχι περισσότερη. Τη σημαίνει αυτό: σφίγγουμε την απόσβεση τόσο ώστε να έχουμε καλό έλεγχο και όχι παραπάνω, πολλοί λένε να είναι και προς την χαλαρή πλευρά. Στην πράξη κερδίζουμε πρόσφυση ιδίως στους λείους δρόμους.

Είναι και θέμα οδηγού αλλά για μένα το όριο είναι να μην συντονίζεται το πίσω σε συνεχόμενες ανωμαλίες. Αν έχω αρκετή απόσβεση επαναφοράς ώστε να μην γίνεται είναι ΟΚ. Μετά ρυθμίζεις το μπροστά για να είναι ισορροπημένο. Η απόσβεση συμπίεσης είναι θέμα αίσθησης αλλά και πάλι η σφιχτή ρύθμιση αποδίδει καλύτερα όταν το λάστιχο φορτίζεται σε καλή άσφαλτο.

Άμα θες να κάνεις τη μοτό τελείως σταθερή σε όλες τις συνθήκες (απότομο φρένο, ανοιγοκλείσιμο γκαζιού) μάλλον θα χάσεις από πρόσφυση γιατί θα είναι πολύ σκληλή - λάθος που είχα κάνει εγώ για μεγάλο διάστημα. Καλύτερα να οδηγάς πιο ομαλά.