View Full Version : Σχετικά με διαστάσεις πίσω ελαστικού
Χθες είχαμε μια συζήτηση με διάφορους φίλους, για το πόσο μπορεί να σε βοηθήσει η αλλαγή της διάστασης του πίσω ελαστικού (από 110 σε 100 πχ). Άκρη προσωπικά δεν έβγαλα καμία.
Φίλος με 520 έβαλε από 100, 110 & νιώθει σημαντική βελτίωση στην οδήγηση του μηχανακιού.
Τι ισχύει γενικά, όσο μικρότερη διάσταση τόσο καλύτερο σε λάσπη & σαθρά εδάφη & όσο μεγαλύτερη τόσο καλύτερο σε φλαταδούρες?
Οι γνώστες μπορούν να με βοηθήσουν...
Thanks!
:wave2:
dirtbird
24/11/2008, 10:36
Αρχικά δημιουργήθηκε από MikeG
Φίλος με 520 έβαλε από 100, 110 ....
.....Τι ισχύει ......
:wave2:
Ότι ο φίλος σου φόραγε λάθος λάστιχο.
100 φοράνε ή τα 250 4Τ ή τα 125 2Τ.
Αν το βάλεις σε μεγαλύτερο μηχανάκι, θα κερδίσεις σε ευελιξία (πιο εύκολη είσοδος σε στροφές κλπ.) αλλά θα χάσεις πολύ σε επιτάχυνση και φρένα.
Υπάρχουν διαστάσεις για όλες τις χρήσεις, αναλογως τεραίν δηλαδή επιλέγεις διάσταση αλλά σε 400 και πάνω σπανίως βάζεις 100, εκτός απο ειδικές περιπτώσεις.
Επίσης δεν πάς σε πολύ μεγάλο (140) εκτός enduro FIM
Doc Off-Road
24/11/2008, 22:43
Τα 100/100-18 είναι ίδια σε πλάτος με τα 120/90-18
Τα 110/100-18 είναι ίδια σε πλάτος με τα 140/80-18
Τα 130/90-18 είναι λίγο μικρότερα από τα 110/100-18
Τα 100/100 ή 120/90 τα βάζουν πλέον μόνο τα 125, αφού και τα 250 4Τ "σηκώνουν" το φαρδύ, αν και δουλεύουν άριστα και με το 100/100, είναι πιο ευέλικτα!
Σε μεγαλύτερες όμως μοτοσυκλέτες, ειδικά μεγάλα τετράχρονα, το στενό λάστιχο ξεφτυλίζεται γρήγορα! Μην το δοκιμάζετε, αφού μπορεί να ξεφύγει στο ξαφνικό άνοιγμα του γκαζιού!
Αρχικά δημιουργήθηκε από Doc Off-Road
τα 250 4Τ "σηκώνουν" το φαρδύ, αν και δουλεύουν άριστα και με το 100/100, είναι πιο ευέλικτα!
Και εγώ προτιμώ τα 100/100 (αν και πρώτα φόραγα 110) λόγο της ευελιξίας .
Αρχικά δημιουργήθηκε από Doc Off-Road
Τα 100/100-18 είναι ίδια σε πλάτος με τα 120/90-18
Τα 110/100-18 είναι ίδια σε πλάτος με τα 140/80-18
Τα 130/90-18 είναι λίγο μικρότερα από τα 110/100-18
Doc, κάπου μπερδεύεσαι με το "προφίλ" και το πλάτος του ελαστικού...
Πλάτος είναι το πρώτο νούμερο σε mm (π.χ. 140) και ύψος το δεύτερο (π.χ. 80) που δηλώνει το ποσοστό επί τοις % του πλάτους !!
π.χ. ένα ελαστικό 140/80-18 έχει (σχεδόν) ίδιο ύψος με ένα άλλο 110/100-18, γιατί το ύψος του πρώτου είναι 140 Χ 80% = 112 mm και του δεύυτερου είναι 110 χ 100% = 110 mm
Υ.Γ.
Εκτός αν μπερδεύτηκες με τις παλιές "αμαρτωλές" μετατροπές όπου κάποια ελαστικά ήταν σε ίντσες (π.χ. 4.50/90-18 και κάποια σε mm, αλλά οι ίντσες ΔΕΝ είχαν ΕΥΘΕΙΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ μεταξύ τους, αλλά συγχρόνως οι ΜΙΣΕΣ υποδιαιρέσεις ήταν ΣΩΣΤΕΣ π.χ. ένα 4.50 ήταν στενότερο από ένα 5.00, αλλά ένα 5.10 ΔΕΝ ήταν φαρδύτερο από ένα 5.00) :lol:
iatrodikastis
26/11/2008, 18:20
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Πλάτος είναι το πρώτο νούμερο σε mm (π.χ. 140) και ύψος το δεύτερο (π.χ. 80) που δηλώνει το ποσοστό επί τοις % του πλάτους !!
π.χ. ένα ελαστικό 140/80-18 έχει (σχεδόν) ίδιο ύψος με ένα άλλο 110/100-18, γιατί το ύψος του πρώτου είναι 140 Χ 80% = 112 mm και του δεύτερου είναι 110 χ 100% = 110 mm
γράφει εδώ μέσα κάτι κάποιος,
μπαίνουν εδώ και δύο μέρες μέλη και το διαβάζουν,
αυτό το κάτι τελικά είναι λάθος,
αποτέλεσμα,
ένα μέλος που το έχει διαβάσει και δεν ξαναδιαβάσει...η ξαναδιαβάσει αφότου έχει κάνει την μλκ,συγκεκριμένα αλλαγή ελαστικού...
να μου πεις,
ας μην επηρεαζόταν...ας ρώταγε,ας επιβεβαίωνε.
ΚΑΛΑ ΑΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΑΝ ΚΙΟΛΑΣ ΘΑ ΨΗΦΙΖΑΜΕ ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ.
Αρχικά δημιουργήθηκε από iatrodikastis
γράφει εδώ μέσα κάτι κάποιος,
μπαίνουν εδώ και δύο μέρες μέλη και το διαβάζουν,
αυτό το κάτι τελικά είναι λάθος,
αποτέλεσμα,
ένα μέλος που το έχει διαβάσει και δεν ξαναδιαβάσει...η ξαναδιαβάσει αφότου έχει κάνει την μλκ,συγκεκριμένα αλλαγή ελαστικού...
Και τι να κάνουμε ρε μάστορα ??? :confused:
Doc Off-Road
26/11/2008, 20:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Doc, κάπου μπερδεύεσαι με το "προφίλ" και το πλάτος του ελαστικού...
Πλάτος είναι το πρώτο νούμερο σε mm (π.χ. 140) και ύψος το δεύτερο (π.χ. 80) που δηλώνει το ποσοστό επί τοις % του πλάτους !!
π.χ. ένα ελαστικό 140/80-18 έχει (σχεδόν) ίδιο ύψος με ένα άλλο 110/100-18, γιατί το ύψος του πρώτου είναι 140 Χ 80% = 112 mm και του δεύυτερου είναι 110 χ 100% = 110 mm
Υ.Γ.
Εκτός αν μπερδεύτηκες με τις παλιές "αμαρτωλές" μετατροπές όπου κάποια ελαστικά ήταν σε ίντσες (π.χ. 4.50/90-18 και κάποια σε mm, αλλά οι ίντσες ΔΕΝ είχαν ΕΥΘΕΙΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ μεταξύ τους, αλλά συγχρόνως οι ΜΙΣΕΣ υποδιαιρέσεις ήταν ΣΩΣΤΕΣ π.χ. ένα 4.50 ήταν στενότερο από ένα 5.00, αλλά ένα 5.10 ΔΕΝ ήταν φαρδύτερο από ένα 5.00) :lol:
ΟΧΙ! ΔΕΝ μπερδεύομαι! Απλά το μέτρημα των MX ελαστικών 110/100-18, 100/100-18', 110/90'-19' και 100/90-19' μετριόνται διαφορετικά! Με άλλη μέθοδο! Συγκεκριμένα το πρώτο νούμερο αφορά εσωτερικό και όχι εξωτερικό πλάτος!
Αν δεις καταλόγους ελαστικών, το αναφέρουν σαφώς. Αν δεις επίσης κουτιά από mousse το αναφέρουν επίσης: 140/80-18 και σε παρένθεση: (110/100-18).
Το έχω ψάξει χρόνια τώρα... Μπορείς να ρωτήσεις και στα καταστήματα ελαστικών.
Μην το αποσυντονίζεις... γιατί βλέπεις τι γράφει ο Ιατροδικαστής!!! Χαχαχαχα!
:rotflmao:
Doc Off-Road
26/11/2008, 21:13
...κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το μπροστινό λάστιχο, όπου η ΜΧ κεδοχή 80/100-21' δεν είναι τίποτε άλλο από το γνωστότερο σε όλους: 90/90-21'
iatrodikastis
26/11/2008, 23:09
ΚΟΥΛΟΥΒΑΧΑΤΑ,
αν κάποιος νομίζει ότι στέκει πληροφοριάκα το θρεντ,
ας το αφήσει,
αλλιώς let it rest in peace.
E1-100
Ε2 & Ε3-110,
στο 200άρι που είναι Ε1 στο άττικα και Ε2 στο πανελλήνιο-100.
Doc Off-Road
26/11/2008, 23:24
Αρχικά δημιουργήθηκε από iatrodikastis
ΚΟΥΛΟΥΒΑΧΑΤΑ,
αν κάποιος νομίζει ότι στέκει πληροφοριάκα το θρεντ,
ας το αφήσει,
αλλιώς let it rest in peace.
E1-100
Ε2 & Ε3-110,
στο 200άρι που είναι Ε1 στο άττικα και Ε2 στο πανελλήνιο-100.
γιατί να μην στέκει ρε Πέτρο? Δεν σε καταλαβαίνω! Χρήσιμα πράγματα γράφουμε!
Κι όταν χρειαστεί να βάλεις Enduro λάστιχο? Τι νούμερο θα βάλεις? για πες μου το αντίστοιχο?
dirtbird
26/11/2008, 23:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από iatrodikastis
ΚΟΥΛΟΥΒΑΧΑΤΑ,
αν κάποιος νομίζει ότι στέκει πληροφοριάκα το θρεντ,
ας το αφήσει,
αλλιώς let it rest in peace.
E1-100
Ε2 & Ε3-110,
στο 200άρι που είναι Ε1 στο άττικα και Ε2 στο πανελλήνιο-100.
Εσύ πάρε την βοήθεια του κοινού.....
Ωχού....:o :o :mad:
iatrodikastis
27/11/2008, 17:06
Αρχικά δημιουργήθηκε από Doc Off-Road
γιατί να μην στέκει ρε Πέτρο? Δεν σε καταλαβαίνω! Χρήσιμα πράγματα γράφουμε!
Κι όταν χρειαστεί να βάλεις Enduro λάστιχο? Τι νούμερο θα βάλεις? για πες μου το αντίστοιχο?
μάλλον περνάτε τα επίπεδα μάθησης σε επίπεδα,
"κοίτα φίλε δεν μπορείς να πουλήσεις αν δεν ξέρεις marketing mix",
λοιπόν δεν θα είχα αντίρρηση με το θρεντ αν ήταν στράτα στρατούλα,
λοιπόν εξηγήσου τι είναι εντούρο λάστιχο και τι μότοκρος,
γιατί φοράμε το ένα και γιατί το άλλο,
πότε φοράμε το ένα και πότε το άλλο,
και μετά δώσε τεκμηριωμένα με λινκς τα λεγομενά σου.
....παρεπιπτόντως κάνε τα 100-120 και τα 110-140 και πας εντουροράλλυ.:beer:
iatrodikastis
27/11/2008, 17:08
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Εσύ πάρε την βοήθεια του κοινού.....
Ωχού....:o :o :mad:
άρα θεωρείς ότι το θρεντ στέκει και προσφέρει.
όχι ότι διαφωνώ,
και η tv στέκει αρκεί να έχεις επιλεχτικό μυαλό και κατάλληλο επίπεδο.
Doc Off-Road
27/11/2008, 23:20
Αρχικά δημιουργήθηκε από iatrodikastis
...
λοιπόν εξηγήσου τι είναι εντούρο λάστιχο και τι μότοκρος,
γιατί φοράμε το ένα και γιατί το άλλο,
πότε φοράμε το ένα και πότε το άλλο,
και μετά δώσε τεκμηριωμένα με λινκς τα λεγομενά σου.
....παρεπιπτόντως κάνε τα 100-120 και τα 110-140 και πας εντουροράλλυ.:beer:
Αυτά Πέτρο στην πρώτη δημοτικού!
Αν βρω χρόνο, ευχαρίστως να σου τα εξηγήσω! Θα προτιμούσα με καφέ!
Αλλά επειδή μάλλον μου φαίνεται ότι το γελειοποιείς το θέμα, δεν μπαίνω στον κόπο.:nono: :nono:
Υ.Γ. Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας...:wave2:
iatrodikastis
28/11/2008, 18:13
Doc,
τις ερωτήσεις που σούθεσα δεν τις έθεσα για εμένα,τις έθεσα για να ξεκαθαρίσει το θέμα που άνοιξες.
όσο αναφορά την αμάθεια και την ημιμάθεια,δείξε μας ότι δεν είσαι ημιμαθής και μπορείς να μας μάθεις κάτι παραπάνω από αυτά που ξέρουμε.
Doc Off-Road
28/11/2008, 19:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από iatrodikastis
Doc,
τις ερωτήσεις που σούθεσα δεν τις έθεσα για εμένα,τις έθεσα για να ξεκαθαρίσει το θέμα που άνοιξες.
όσο αναφορά την αμάθεια και την ημιμάθεια,δείξε μας ότι δεν είσαι ημιμαθής και μπορείς να μας μάθεις κάτι παραπάνω από αυτά που ξέρουμε.
Πολύ ευχαρίστως, όχι όμως με ειρωνία και επιτακτικότητα!:beer:
To καλάμι τι διάσταση φοράει??
nasos_wr426
02/12/2008, 14:54
Αρχικά δημιουργήθηκε από drmel
To καλάμι τι διάσταση φοράει??
Χαχαχαχα..!!!
Σωστός!!
Αρχικά δημιουργήθηκε από iatrodikastis
θεωρείς ότι το θρεντ στέκει και προσφέρει
Αν το νομιζεις οτι δεν εχεις να προσφερεις τιποτα στο θρεντ και οτι δεν στεκει μην ασχολισε με αυτο και δημηουργισε μια νεα σωστη συζητηση με τα βηματα που λες(θα μας βοηθησει ολους)!
Αρχικά δημιουργήθηκε από MikeG
Σχετικά με διαστάσεις πίσω ελαστικού
Απο "προσωπικη" μου εμπειρια τα στενα λαστιχα ειναι καλα για στροφιλικια και λασπη(μαλακα τερεν) ενω τα φαρδια για ανοιχτα κομματια και σκληρο τερεν.Οσο για το υψος του ελαστικου πιστευω οτι το χαμηλο προφιλ ειναι καλο στις στροφες και στα ανοιχτα κομματια ενω το μεγαλο προφιλ ειναι καλο σε λασπη και σκληρο τερεν(π.χ βραχους)
Doc Off-Road
02/12/2008, 19:55
Αρχικά δημιουργήθηκε από nasos_wr426
Απο "προσωπικη" μου εμπειρια τα στενα λαστιχα ειναι καλα για στροφιλικια και λασπη(μαλακα τερεν) ενω τα φαρδια για ανοιχτα κομματια και σκληρο τερεν.
Σωστά! Έτσι είναι!
Αρχικά δημιουργήθηκε από nasos_wr426
Οσο για το υψος του ελαστικου πιστευω οτι το χαμηλο προφιλ ειναι καλο στις στροφες και στα ανοιχτα κομματια ενω το μεγαλο προφιλ ειναι καλο σε λασπη και σκληρο τερεν(π.χ βραχους)
Πρόσεξε να δεις τι γίνεται εδώ: Γενικώς, τα λάστιχα MX έχουν χαμηλότερο προφίλ και ειδικά τα 19" πισινά, που έχουν ΠΟΛΥ χαμηλό προφίλ! Εξαιρούνται κάτι Vee Ruber και κάτι παλιότερα Barum - Trellenborg που είναι τέρατα!!!
Παράλληλα, μπορείς να παρατηρήσεις ότι τα πιο σύγχρονα ΜΧ ελαστικά (Bridgestone, Michelin, Dunlop) ΔΕΝ έχουν μεγάλη κούρμπα στην επιφάνεια των τακουνιών, σε αντίθεση με τα ελαστικά Enduro που είναι πιο καμπυλωτά, πιο κουρμπαριστά!
Αυτό γιατί?
Γιατί τα enduro λάστιχα είναι σχεδιασμένα να πλαγιάζουν στην άσφαλτο και σε κάθε είδους χωματόδρομο, και συνεπώς θέλουν σε κάθε κλίση να πατάνε τα τακούνια στο δρόμο.
Τα ΜΧ ελαστικά αντίθενα, όντας πιο επίπεδα στην πλευρά των τακουνιών, έχουν καλύτερο πάτημα στο δρόμο όταν η μοτοσυκλέτα είναι κάθετη στο δρόμο, καθώς όλα σχεδόν τα τακούνια πατάνε, αλλά όταν πλαγιάσει η μοτοσυκλέτα πατάει πολύ λιγότερη επιφάνεια (συγκριτικά πάντα!). Αυτό γιατί τα ΜΧ ελαστικά δεν είναι σχεδιασμένα να στρίβουν πλαγιασμένα ή σε αρνητικές κλίσεις, καθώς πολύ γρήγορα οι πίστες ΜΧ σχηματίζουν μπερμ και λούκια, ή έχουν μαλακά χώματα, όπου ουσιαστικά το λάστιχο βρίσκει συνεχώς κάθετα το δρόμο (ή βρίσκεται συνεχώς κάθετα στο δρόμο)
Θα επανέλθω με τις διαστάσεις και σε όλα τα μετρικά συστήματα. Μην ξεχνάμε και τις ίντσες! Θυμάστε τα 4.00 -18", 4.50-18", 5.10-17"... 18"... κτλ ???? Σε τι αντιστοιχούν αυτά?
Πολλαπλασιάστε τις ιντσες με τ0 2.54 και θα καταλάβετε. Χοντρικά το 4.00-18" είναι το αντίστοιχο (λίγο μικρότερο) των 120/90-18" και 100/100-18", το 4.50-18" λίγο μικρότερο του 110/100-18" και ίδιο με το 130/90-18, ενώ το 5.10-18" λίγο μεγαλύτερο από το 140/80-18" και του 110/100-18"
Δε μας λέτε και μερικά μοντέλα Enduro ελαστικών & μερικά MX ελαστικών ώστε να καταλάβουμε καλύτερα τη διαφορά?:winka:
Ευχαριστώ.
:wave2:
Doc Off-Road
02/12/2008, 21:09
Αρχικά δημιουργήθηκε από MikeG
Δε μας λέτε και μερικά μοντέλα Enduro ελαστικών & μερικά MX ελαστικών ώστε να καταλάβουμε καλύτερα τη διαφορά?:winka:
Ευχαριστώ.
:wave2:
Τα enduro ελαστικά είναι ομολογκαρισμένα για χρήση στο δρόμο, και για αυτό έχουν το μετρικό σύστημα που έχει πλέον καθιερωθεί για τα ελαστικά μοτοσυκλέτας, αυτό δηλαδή που αναφέρεται στο εξωτερικό πλάτος του ελαστικού, στο προφίλ επί τοις % και στη διάμετρο της ζάντας.
Για παράδειγμα: 180/60-17" σημαίνει 180 χιλιοστά πλάτος, 0,6Χ180=108 χιλιοστά ύψος ελαστικού (που εξέχει από την ζάντα!) και διάμετρος - ζάντα 17 ίντσες!
Τα enduro ελαστικά είναι τα ελαστικά που φοράνε από την "μάνα" τους ΟΛΕΣ οι μοτοσυκλέτες enduro! Έχουν την ιδιαιτερότητα να είναι "οικολογικά", δηλαδή να έχουν τακούνια που δεν ξεπερνούν τα 13 χιλιοστά ύψος, ενώ η κατανομή των τακουνιών είναι τέτοια που το κάνουν ικανοποιητικό στην κίνηση στην άσφαλτο, σε βρεγμένο δρόμο και all around χρήση
Συγκεκριμένα τα ΚΤΜ 125, 200 δίχρονα και ΚΤΜ 250 τετράχρονα φοράνε 90/90-21 εμπρός και 120/90-18 πίσω. Τα Yamaha WRF 250-450 φοράνε 130/90-18 πίσω, ενώ τα μεγαλύτερα enduro της ΚΤΜ φοράνε 130/90-18 ή 140/80-18.
Παραθέτω από το prospectus της ΚΤΜ (ΚΤΜ.gr)
για τα 125-200 EXC
Τροχοί, Εμπρός / Πίσω Excel 1.60 x 21", 2.15 x 18" Αλουμινίου
Ελαστικά, Εμπρός / Πίσω 90/90 x 21", 120/90 x 18"
για τα 250-300-450-400-530 EXC
Τροχοί, Εμπρός / Πίσω Excel 1.60 x 21", 2.15 x 18" Αλουμινίου
Ελαστικά, Εμπρός / Πίσω 90/90 x 21", 140/80 x 18"
για το 950 Superenduro και 690 Enduro
Τροχοί, Εμπρός / Πίσω Τροχοί με αλουμινένιες ακτίνες 1.85 x 21", 2.50 x 18" Αλουμινίου
Ελαστικά, Εμπρός / Πίσω 90/90 x 21", 140/80 x 18"
Πάμε τώρα στα ΜΧ ελαστικά, που έχουν διαφορετικό μετρικό σύστημα, όπως και πολλά άλλα street αγωνιστικά λάστιχα που ΔΕΝ πληρούν προδιαγραφές για κυκλοφορία στο δρόμο: Μάλιστα, το γράφουν χαρακτηριστικά πάνω στο πέλμα: "Not for highway use" or "Off Road Use Only"
Τα λάστιχα αυτά ΔΕΝ είναι οικολογικά, δηλαδή τα τακούνια στο πέλμα τους υπερβαίνουν τα 13 χιλιοστά, ενώ το προφίλ τους είναι λιγότερο κουρμπαριστό! Αυτό σημαίνει καλύτερη συμπεριφορά σε πίστες, αλλά χειρότερη σε άσφαλτο, πέτρα και all around οδήγηση, αφού λόγω υψηλού προφίλ τακουνιών λαστιχάρουν, και γλυστράνε στην άσφαλτο!
για τo 125 SX
Τροχοί, Εμπρός / Πίσω Excel 1.60 x 21", 2.15 x 19" Αλουμινίου
Ελαστικά, Εμπρός / Πίσω 80/100 x 21", 100/90 x 19"
για τα 250-450-505 SX
Τροχοί, Εμπρός / Πίσω Excel 1.60 x 21", 2.15 x 19" Αλουμινίου
Ελαστικά, Εμπρός / Πίσω 80/100 x 21", 110/90 x 19"
Tέλος, για να καταλάβετε τι εννοώ με τις αντιστοιχίες, το 505 ΧC-F (έκδοση Cross Country με 18άρη πίσω τροχό)
Τροχοί, Εμπρός / Πίσω Excel 1.60 x 21", 2.15 x 18" Αλουμινίου
Ελαστικά, Εμπρός / Πίσω 80/100 x 21", 110/100 x 18"
Το 110/100-18, Πέτρο, δεν είναι τίποτε άλλο από το αντίστοιχο σε διάσταση enduro λάστιχο 140/80-18 που προμηθεύει η ίδια εταιρία τα αντίστοιχα enduro μοντέλα της με 18άρη τροχό
Doc Off-Road
02/12/2008, 21:18
Αρχικά δημιουργήθηκε από MikeG
Δε μας λέτε και μερικά μοντέλα Enduro ελαστικών & μερικά MX ελαστικών ώστε να καταλάβουμε καλύτερα τη διαφορά?:winka:
Ευχαριστώ.
:wave2:
Με λίγα λόγια, τα 19άρια πισινά είναι ΜΧ.
Τα 18άρια είναι ΚΑΙ ΜΧ, ΚΑΙ Enduro...
Όλα με το μετρικό σύστημα 120/90-18", 130/90-18", 140/80-18" είναι enduro...
Τα με το μετρικό σύστημα 100/100-18" και 110/100-18" είναι ΜΧ που ΟΜΩΣ τα χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα και αλλού για Enduro, ακόμη και σε επίσημους αγώνες αφού ΔΕΝ έχουμε περιορισμό "οικολογικό". Υπάρχουν πολλά επώνυμα αλλά και ανώνυμα τέτοια λάστιχα πάρα καλά! Αλλά ανοίγουμε άλλο θέμα...
Αυτά!
Ελπίζω να βοήθησα!
Αρχικά δημιουργήθηκε από Doc Off-Road
Τα με το μετρικό σύστημα 100/100-18" και 110/100-18" είναι ΜΧ που ΟΜΩΣ τα χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα και αλλού για Enduro, ακόμη και σε επίσημους αγώνες
Πιστεύω οτι οι περισσότεροι χρησιμοποιούν ΜΧ ελαστικά .
Γιατί γίνεται αυτό?
Τα οικολογικά τρώγονται ευκολότερα ? Τουλάχιστον εγώ με τα μαμά αυτό παρατήρησα .
Εγώ χρησιμοποιώ τα dunlop D756, ποιό είναι το αντίστοιχο (το κατα δύναμιν πάντα) σε εντούρο - οικολογικό ?
Τα εντούρο ελαστικά έχουν γενικότερα πιό πλατιά ντακούνια ? Δεν επηρεάζει αυτό αρνητικά την πρόσφυση στη στροφή ή την ικανότητα "αναρρίχησης" σε ένα ανηφορικό κομμάτι ?
Μιλάμε πάντα για συνθήκες αγώνα enduro , όχι rally .
Doc Off-Road
02/12/2008, 22:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από marios8
Πιστεύω οτι οι περισσότεροι χρησιμοποιούν ΜΧ ελαστικά .
Γιατί γίνεται αυτό?
Τα οικολογικά τρώγονται ευκολότερα ? Τουλάχιστον εγώ με τα μαμά αυτό παρατήρησα .
Εγώ χρησιμοποιώ τα dunlop D756, ποιό είναι το αντίστοιχο (το κατα δύναμιν πάντα) σε εντούρο - οικολογικό ?
Τα εντούρο ελαστικά έχουν γενικότερα πιό πλατιά ντακούνια ? Δεν επηρεάζει αυτό αρνητικά την πρόσφυση στη στροφή ή την ικανότητα "αναρρίχησης" σε ένα ανηφορικό κομμάτι ?
Μιλάμε πάντα για συνθήκες αγώνα enduro , όχι rally .
Χρησιμοποιούν ΜΧ γιατί έχουν πιο μεγάλα και βαθιά τακούνια και "σκάβουν" περισσότερο!
Τα οικολογικά, ναι, φθείρονται γρηγορότερα, όχι ευκολότερα! Γιατί έχουν νικρότερο βάθος πέλματος
Το αντίστοιχο dunlop enduro, νομίζω το 903.
Όχι! Δεν είπα ότι έχουν πιο πλατιά τακούνια! Λάθος κατάλαβες! Έχουν καλύτερη καμπύλη πέλματος, που έχει καλύτερη πρόσφυση σε στροφή, σε βρεγμένη άσφαλτο και all around χρήση. Και ναι, ΔΕΝ έχουν τόσο καλή ικανότητα αναρρίχησης, λόγω βάθους πέλματος, σε σαθρά και λασπώδη! Στην πέτρα είναι κορυφαία!
Στα Rally, υπάρχουν ακόμη ειδικότερα λάστιχα, τα Baja και τα Desert της Michelin, που είναι πανίσχυρα, πανάκριβα, και τέρατα αντοχής! ΔΕΝ είναι οικολογικά!
Αρχικά δημιουργήθηκε από Doc Off-Road
Μην ξεχνάμε και τις ίντσες! Θυμάστε τα 4.00 -18", 4.50-18", 5.10-17"... 18"... κτλ ???? Σε τι αντιστοιχούν αυτά?
Πολλαπλασιάστε τις ιντσες με τ0 2.54 και θα καταλάβετε. Χοντρικά το 4.00-18" είναι το αντίστοιχο (λίγο μικρότερο) των 120/90-18" και 100/100-18", το 4.50-18" λίγο μικρότερο του 110/100-18" και ίδιο με το 130/90-18, ενώ το 5.10-18" λίγο μεγαλύτερο από το 140/80-18" και του 110/100-18"
Εγώ τα θυμάμαι, αλλά για πες μας γιατί το 5.10 - 18" είχε ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ πλάτος πέλματος από το 5.00 - 18" ??? :winka:
για πειτε κι αλλα να μαθαινουμε τιποτα και προπαντως μη σβηνετε τυχον δημοσιευσεις γιατι ολες μπορει να φανουν χρησιμες(εκτος αν επροκειτο για διαφημιστικη αυτη που σβηστηκε).
:) :) :)
dirtbird
03/12/2008, 12:45
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Εγώ τα θυμάμαι, αλλά για πες μας γιατί το 5.10 - 18" είχε ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ πλάτος πέλματος από το 5.00 - 18" ??? :winka:
Θυμάμαι ένα YZ250 με Metzeler 5.00X18......
Σαν τρακτέρ ήταν.....:eyepop: :eyepop: και πήγαινε ΜΟΝΟ ευθεία....
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Θυμάμαι ένα YZ250 με Metzeler 5.00X18......
Σαν τρακτέρ ήταν.....:eyepop: :eyepop: και πήγαινε ΜΟΝΟ ευθεία....
Μην πας μακριά...
Και εγώ ο λαλάκας 5.00άρι φορούσα σε ΚΤΜ 250 GS και απορούσα γιατι το μηχανάκι δεν έβγαινε από την λάσπη...:a31:
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Μην πας μακριά...
Και εγώ ο λαλάκας 5.00άρι φορούσα σε ΚΤΜ 250 GS και απορούσα γιατι το μηχανάκι δεν έβγαινε από την λάσπη...:a31:
Ίσως επειδή ήταν GS; :confused:
Αρχικά δημιουργήθηκε από sniper
Ίσως επειδή ήταν GS; :confused:
Μη σπαμμάρεις... :lol: :lol: :lol:
Πλάκα πλάκα, Αντώνη το GS σήμαινε ότι σημαίνει το GS στα BMW? (Gelände/Straße)
:wave2:
Ρε απαίδευτα μειράκια ...
Τα GS ήταν τα καθαρόαιμα δίχρονα της ΚΤΜ τοτενές ...!!!
dirtbird
03/12/2008, 13:06
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Ρε απαίδευτα μειράκια ...
Τα GS ήταν τα καθαρόαιμα δίχρονα της ΚΤΜ τοτενές ...!!!
Τότε που η πίσω ανάρτηση δούλευε (εδώ που τα λέμε ΚΑΙ η μπροστά.....)
Είχα οδηγήσει ένα του 85 (υδρόψυκτο, μπροστά δίσκος, κάποιο θέμα είχε με το ταμπούρο πίσω....:confused: )
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Είχα οδηγήσει ένα του 85 (υδρόψυκτο, μπροστά δίσκος, κάποιο θέμα είχε με το ταμπούρο πίσω....:confused: )
Ενώ όταν το 89 έβαλε και πίσω δισκόφρενο (Μαgura) έγινε άψογο (τι να σΕ λέω...) !!! :lol:
dirtbird
03/12/2008, 13:18
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Ενώ όταν το 89 έβαλε και πίσω δισκόφρενο (Μαgura) έγινε άψογο (τι να σΕ λέω...) !!! :lol:
Τουλάχιστον σε αυτό δεν γινόταν η κιθάρα μαλλιοκούβαρα με την κόντρα....
Doc Off-Road
03/12/2008, 20:59
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Εγώ τα θυμάμαι, αλλά για πες μας γιατί το 5.10 - 18" είχε ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ πλάτος πέλματος από το 5.00 - 18" ??? :winka:
χμμμ.... καλή ερώτηση! Δεν το θυμάμαι, αλλά νομίζω ότι είναι κάτι ανάλογο του 110/00 με τα 140/80. Δηλαδή διαφορετικό μετρικό σύστημα του 5.10 από το 5.00. Δεν είμαι σίγουρος...
Aυτά που είχαν ολόκληρα και μισά νούμερα (Χ.00 και Χ.50) είχαν 100% προφίλ και είχαν πλάτος-ύψος Χ ίντσες.
Όσα 'ηταν Χ.10 και Χ.60 είχαν χαμηλότερο προφίλ (85-90% δεν θυμάμαι), ενω παράλληλα το πλάτος τους δεν ήταν οι Χ ίντσες που έγραφαν, αλλά μικρότερο. Ποσο μικρότερο όμως δεν ξέρω.
Doc Off-Road
04/12/2008, 10:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από Lio5
Aυτά που είχαν ολόκληρα και μισά νούμερα (Χ.00 και Χ.50) είχαν 100% προφίλ και είχαν πλάτος-ύψος Χ ίντσες.
Όσα 'ηταν Χ.10 και Χ.60 είχαν χαμηλότερο προφίλ (85-90% δεν θυμάμαι), ενω παράλληλα το πλάτος τους δεν ήταν οι Χ ίντσες που έγραφαν, αλλά μικρότερο. Ποσο μικρότερο όμως δεν ξέρω.
Σωστά!!!! Έτσι ήταν!
τα Χ.10 και Χ.60 μετρούσαν εξωτερικό πλάτος, τα Χ.00 και Χ.50 εσωτερικό για αυτό ήταν μεγαλύτερα! Τα μεν ήταν για χρήση δρόμου, τα δε για αγωνιστική χωμάτινη χρήση...
Αρχικά δημιουργήθηκε από Lio5
Aυτά που είχαν ολόκληρα και μισά νούμερα (Χ.00 και Χ.50) είχαν 100% προφίλ και είχαν πλάτος-ύψος Χ ίντσες.
Όσα 'ηταν Χ.10 και Χ.60 είχαν χαμηλότερο προφίλ (85-90% δεν θυμάμαι), ενω παράλληλα το πλάτος τους δεν ήταν οι Χ ίντσες που έγραφαν, αλλά μικρότερο. Ποσο μικρότερο όμως δεν ξέρω.
Αρχικά δημιουργήθηκε από Doc Off-Road
Σωστά!!!! Έτσι ήταν!
τα Χ.10 και Χ.60 μετρούσαν εξωτερικό πλάτος, τα Χ.00 και Χ.50 εσωτερικό για αυτό ήταν μεγαλύτερα! Τα μεν ήταν για χρήση δρόμου, τα δε για αγωνιστική χωμάτινη χρήση...
:beer: :wave2: :beer:
(το σίγουρο είναι ότι δεν θα πάτε από Αλτσχάιμερ ...)
dirtbird
04/12/2008, 12:45
Eλπίζω τώρα να απαντήσει ο sniper......
:rolleyes:
:o
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Επαναφέρω το thread.
Θέλω να παραγγείλω πισινό λάστιχο από εδώ :
http://www.busters-accessories.co.uk/productinfo.aspx?catref=MAP557845&tier1url=Tyres&tier2url=Motocross-and-Off-Road-Tyres&tier3url=Dunlop
Αν κατάλαβα καλά θα παραγγείλω το 110/100/Μ18, σωστά?
(δεν έχει ελαστικά 140/80-18 όπως γράφεται ότι φοράει το KTM 400 εδώ http://motoprofi.com/motospecspictures/ktm/400_exc_racing-2007.html ).
& πάμε πάλι 110/100/Μ18 ή 100/100/Μ18? Νομίζω καλύτερα το 110 ε?
:wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από MikeG
Επαναφέρω το thread.
Θέλω να παραγγείλω πισινό λάστιχο από εδώ :
http://www.busters-accessories.co.uk/productinfo.aspx?catref=MAP557845&tier1url=Tyres&tier2url=Motocross-and-Off-Road-Tyres&tier3url=Dunlop
Αν κατάλαβα καλά θα παραγγείλω το 110/100/Μ18, σωστά?
(δεν έχει ελαστικά 140/80-18 όπως γράφεται ότι φοράει το KTM 400 εδώ http://motoprofi.com/motospecspictures/ktm/400_exc_racing-2007.html ).
& πάμε πάλι 110/100/Μ18 ή 100/100/Μ18? Νομίζω καλύτερα το 110 ε?
:wave2:
Σωστα.... :D
( Παρα ειναι ψιλο το 100..... ) :winka:
Αρχικά δημιουργήθηκε από MikeG
δεν έχει ελαστικά 140/80-18
και να είχε το 140 δεν δουλευει καλα στο εντουρο...
σε 110 θα πάς! :wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από KaTaNaS
το 140 δεν δουλευει καλα στο εντουρο...
Ώπα ρε Αρκουδάκι ... :look:
Για ρίξε καμιά εξήγα να 'ουμ' ...!!! :smokin:
Νομίζω πάντως ότι έχει να κάνει και με το ότι το site είναι αγγλικό.
Έχω καταλάβει ότι εκεί, όπως σε πολλά πράγματα, τα λένε λίγο διαφορετικά.
Ίσως φταίει το κολομετρικό σύστημα που χρησιμοποιούν.
:wave2:
dirtbird
02/02/2009, 10:00
Αρχικά δημιουργήθηκε από KaTaNaS
και να είχε το 140 δεν δουλευει καλα στο εντουρο...
Κι εγώ γιατί το φυλάω σαν κορη οφθαλμού? :confused: :confused:
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Κι εγώ γιατί το φυλάω σαν κορη οφθαλμού? :confused: :confused:
Να σου δωσω και το δικο μου...... :D
( Να φυλας δυο κορες...) :lol:
Ασε με βρε Σωτηρη... Στα κλειστα πιο αργα και απο μπετονιερα στριβει το μηχανακι....:sick:
dirtbird
02/02/2009, 10:10
Αρχικά δημιουργήθηκε από STOYBI
Να σου δωσω και το δικο μου...... :D
Τώρα ποιά είναι αργά.... :o :o
το πάτησες :winka: :cool:
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Τώρα ποιά είναι αργά.... :o :o
το πάτησες :winka: :cool:
Καλα.....:sad:
( Θα το δωσω στον βεντιλατερακια..... :D )
:beer: :beer: :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από STOYBI
( Θα το δωσω στον βεντιλατερακια..... :D )
Ποιον ακριβώς εννοΑς, δυστυχή κάτοχε ισπανικής τοστέριας ...??? :smokin:
dirtbird
03/02/2009, 06:29
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Ποιον ακριβώς εννοΑς, δυστυχή κάτοχε ισπανικής τοστέριας ...??? :smokin:
...μάλλον τον κομπΑρο.....:winka:
αμάν πια με τη μύγα τους μερικοί.... :o :o
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
[B]...μάλλον τον κομπΑρο.....:winka:
Αστον αυτον.... :lol:
(κυκλοφορει το μονο κτμ στο βουνο που τον τελευταιο ενα χρονο τραβαει μανιβελιες οχι γιατι δεν εχει μιζα.... Αλλα γιατι δεν εχει μπαταρια..) :bigcry:
Ακου τοστιερα.... Τον ισπανο επιβητορα.......
:smokin:
:beer: :beer: :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Για ρίξε καμιά εξήγα να 'ουμ' ...!!! :smokin:
ξηγα μόνο εμπειρική...
στο 2.5 2Τ 140ρι οικολογικό απο 6days ουτε πρόσφυση είχε ούτε έστριβε, τα πλαϊνα τακούνια μου "έφαγαν" και το προστατευτικο της αλυσιδας...
Αρχικά δημιουργήθηκε από KaTaNaS
ξηγα μόνο εμπειρική...
στο 2.5 2Τ 140ρι οικολογικό απο 6days ουτε πρόσφυση είχε ούτε έστριβε, τα πλαϊνα τακούνια μου "έφαγαν" και το προστατευτικο της αλυσιδας...
Ποτε μου δεν ειχα καβαλησει μηχανακι με 140 αρι λαστιχο.....
Στα υπερ..... Πολυ καλη ευσταθεια στα πολλα χιλμ (στο μολις 98κιλων μηχανακι....)
Πολυ καλη συμπεριφορα (στο θεμα ευσταθεια) στην πολυ λασπη π.χ....
Στα κατα.... Κακιστη-απαραδεκτη συμπεριφορα στις γρηγορες αλλαγες κατευθυνσης στα κλειστα κομματια ( το μηχανακι θελει αρκετη προσπαθεια για να στριψει γρηγορα...)
Γρηγορο μπουκωμα τροχου σε πολυ λασπη καθως και τις λιγες εξοδους διαφυγης ( ειδικα στο σημειο λασπωτηρα αναρτησης --- ψαλιδι ...) το μεγαλο πλατος του ελαστικου τις κλεινει εντελως....
Προσφυση.... Χαζογλιστρηματα-- χαζοσκουντηματα σε στενα λουκια απο τα πλαγια τακουνια του ελαστικου....
:wave2:
( ακου..... ισπανικη τοστιερα....) :smokin: :smokin: :smokin:
Αρχικά δημιουργήθηκε από STOYBI
Στα κατα.... Κακιστη-απαραδεκτη συμπεριφορα στις γρηγορες αλλαγες κατευθυνσης στα κλειστα κομματια ( το μηχανακι θελει αρκετη προσπαθεια για να στριψει γρηγορα...)
:confused: :confused: :confused:
Δεν αμφιβάλω (ούτε υπονοώ κάτι..) αλλά μΕ φαίνεται άκρως περίεργο το γεγονός ότι μπορείτε να καταλάβετε την διαφορά μεταξύ ενός 110-120 και ενός 140 και μάλιστα τόσο έντονα ...
Αρχικά δημιουργήθηκε από STOYBI
( ακου..... ισπανικη τοστιερα....) :smokin: :smokin: :smokin:
και λίγα λέω ... :smokin: :smokin: :smokin:
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
:confused: :confused: :confused:
Δεν αμφιβάλω (ούτε υπονοώ κάτι..) αλλά μΕ φαίνεται άκρως περίεργο το γεγονός ότι μπορείτε να καταλάβετε την διαφορά μεταξύ ενός 110-120 και ενός 140 και μάλιστα τόσο έντονα ...
και λίγα λέω ... :smokin: :smokin: :smokin:
Οπως σου ειπα δεν ειχα ξανακαβαλησει 140ρι....
Το συγκεκριμενο λαστιχο ( Μισελεν COMPETITION) ειναι στην κυριολεξια εντελως ..μπαλονε....
Τοσα χρονια με 110 θα την παρεις χαμπαρι την διαφορα......
Το συγκεκριμενο μηχανακι επρεπε να στριβει γρηγορα μονο με την σκεψη...
Παρολα αυτα ειναι πιο δυστροπο στο απανωτο στριψιμο και απο τα τετραχρονα...:sick:
(Ειναι η μονη λογικη εξηγηση που μπορω να δωσω.....)
Η πρωτη του βολτα με 110 πατουμενο ( καθως τωρα δεησα να το πεταξω ) αναμενετε την κυριακη .....
:beer: :beer:
:wave2:
154310
Αρχικά δημιουργήθηκε από STOYBI
Η πρωτη του βολτα με 110 πατουμενο αναμενετε την κυριακη .....
:a30: :a30: :a30:
Αρχικά δημιουργήθηκε από KaTaNaS
και να είχε το 140 δεν δουλευει καλα στο εντουρο...
σε 110 θα πάς! :wave2:
Τωρα τι να γραψω;
Ότι Γηράσκω αεί διδασκόμενος; Μάλλον...
Γιατι;
επειδή αναθεωρώ την άποψη μου πώς το 140αρι "οικολογικο" δεν δουλεύει καλα στο εντούρο!
Ο καλός φίλος Stoubi παραχώρησε τελικα σε εμενα το δικό του 140αρι εν αχρηστεία!
Και μετα απο αρκετες προπονήσεις έχω να πώ πως ναί μεν δεν στριβει όπως τα 110 αλλά σε πέτρινη αναρρίχηση (όχι κυλιώμενη αλλά φυτευτή) , και σε φόρτωμα γκαζιού προσφερει καλύτερη απόδοση μιας και το "μπαλόνι" του ελαστικου επιτρέπει (με τη βοηθεια του 100Kg αναβατη) το "απλωμα" (κατα την εγκαρσια διατομή ) των τακουνιών κάθε στιγμή προσφερωντας καλή αίσθηση και σίγουρα καλύτερη συνεργασία με το πίσω αμορτισέρ!
:wave2:
edit: Με άλλα λόγια όσα έχειο γραψει ο doc περί συμπεριφοράς απλά είναι όντως δοκιμασμένα! :beer:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.