PDA

View Full Version : Ασφαλής οδήγηση μοτοσικλέτας



road spirit
07/02/2009, 08:43
στην παρακάτω διεύθυνση :


Update:
https://www.openbook.gr/motosykleta/
https://www.openbook.gr/motosykleta-2/

μπορείτε να βρείτε ουσιαστικά όλη την ύλη του σεμιναρίου ασφαλούς οδήγησης (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=53592&perpage=15&pagenumber=1) που είχε διεξαχθεί απο το 0300 και τον Θανάση Χούντρα.

ο σύνδεσμος οδηγεί σε αρχείο pdf, οπότε χρειάζεστε το adobe reader το οποίο αν δεν το έχετε το κατεβάζετε δωρεάν και επίσημα απο εδώ (http://get.adobe.com/reader/)


!! update !! 15/6/2010

To σεμινάριο θα επαναληφθεί στις :

Αρχικά δημιουργήθηκε από jarv
3 Ιουλίου 2010 στις 17:30 στο Auto Festival θα γίνει σεμινάριο οδήγησης στην πόλη, το έχουμε κάνει αρκετές φορές, κάποιοι από εσάς τ οέχουν παρακολουθήσει. Καλό θα ήταν να ξέρω αν και πόσοι θα έρθετε. Είναι δωρεάν για όλους.
ευχαριστώ Ιωάννα Αρβανιτάκη Καλό θα είναι να δηλώσετε συμμετοχή, στο thread : http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=105795 , ώστε να μείνει το παρόν καθαρό.

road spirit
07/02/2009, 09:36
Αρχικά δημιουργήθηκε από McTalas
to dvd ποτε θα το παρουμε εμεισ??

δεν ξέρω τι γίνεται Γιώργο, δεν έχω παρακολουθήσει τη συζήτηση στο θρεντ του σεμιναρίου ασφαλούς οδήγησης. Ότι είναι για το dvd ας ποσταριστεί σε εκείνο το θρεντ

XJR_Billy
07/02/2009, 12:49
:sun: :cool: :beer: :beer: :beer:

dxeavy
07/02/2009, 15:32
Ευχαριστούμε :beer:

Dr Luv
07/02/2009, 15:33
Πολύ καλό, Thanks man! :beer:

road spirit
07/02/2009, 15:45
τις ευχαριστίες σας στο μέλος apav που πρωτοέβαλε το λινκ σε άλλη συζήτηση ( εδω (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?threadid=74585&perpage=15&pagenumber=1) )

το έφερα και εδω μιας και είναι η κατάλληλη ενότητα

F33L
22/03/2009, 23:18
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
τις ευχαριστίες σας στο μέλος apav που πρωτοέβαλε το λινκ σε άλλη συζήτηση ( εδω (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?threadid=74585&perpage=15&pagenumber=1) )

το έφερα και εδω μιας και είναι η κατάλληλη ενότητα
Εγω θα σου πω εδω TY επειδη εκει δεν μου αρεσουν τα ορθογραφικα ουτε η "n00bidity" του σορρυ ;)

Anselmo
23/06/2009, 11:01
Παρα πολυ χρησιμο

F33L
24/06/2009, 01:40
επισης να τονισω στα παιδια με τις "βαλιτσες" στα On off τους και οχι μονο, οτι το να πας αργα και να κλεισεις τον αλλον δεν μηδενιζει την πιθανοτητα να καρφωθει ο αλλος επανω σας εαν καθεστε με το πασο σας αναμεσα απο ενα αμαξι.. (ο "μ@λ@κ@ς" που βιαζεται κατα εσας)
Γι αυτο το αργον δεν εχει και τοσο χαρη..

XJR_Billy
24/06/2009, 07:38
Αρχικά δημιουργήθηκε από F33L
επισης να τονισω στα παιδια με τις "βαλιτσες" στα On off τους και οχι μονο, οτι το να πας αργα και να κλεισεις τον αλλον δεν μηδενιζει την πιθανοτητα να καρφωθει ο αλλος επανω σας εαν καθεστε με το πασο σας αναμεσα απο ενα αμαξι.. (ο "μ@λ@κ@ς" που βιαζεται κατα εσας)
Γι αυτο το αργον δεν εχει και τοσο χαρη..

Ευτυχώς που υπάρχουν και γρήγοροι που βιάζονται και μου ανοίγουν δρόμο, για να περάσω εγώ με περισσότερη ασφάλεια!:winka:

F33L
25/06/2009, 16:00
Αρχικά δημιουργήθηκε από XT_Billy
Ευτυχώς που υπάρχουν και γρήγοροι που βιάζονται και μου ανοίγουν δρόμο, για να περάσω εγώ με περισσότερη ασφάλεια!:winka:
ειρωνια?

οπως και να χει οι κανονες ασφαλειας λενε οτι οσο πιο πολυ αργεις να πραγματοποιησεις να κανεις μια προσπεραση, τοσο πιο πολυ ωρα βρισκεσαι σε κινδυνο..
(και αυτα δεν τα λεω εγω ο γρηγορος μακακας αλλα το διπλωμα που υποτιθεται οτι εχουν ορισμενοι)

karajim86
02/07/2009, 13:16
πολυ ωραια δουλεια.
:wave2: :wave2: :wave2:

blacksteel
12/10/2009, 19:52
Το είχα διαβάσει όταν κυκλοφόρησε.

Πολύ καλή εισαγωγή στην ασφαλή οδήγηση, για τα ελληνικά πρότυπα.

Το μόνο άσχημο είναι ότι τα ελληνικά πρότυπα είναι ήδη είκοσι χρόνια πίσω από τη πολιτισμένη Δύση.

blacksteel

z.k.a.p.
03/11/2009, 13:16
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
στην παρακάτω διεύθυνση :

http://media2.feed.gr/pegasus/Multimedia/pdf/0300_id1068889.pdf

μπορείτε να βρείτε ουσιαστικά όλη την ύλη του σεμιναρίου ασφαλούς οδήγησης (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=53592&perpage=15&pagenumber=1) που είχε διεξαχθεί απο το 0300 και τον Θανάση Χούντρα.

ο σύνδεσμος οδηγεί σε αρχείο pdf, οπότε χρειάζεστε το adobe reader το οποίο αν δεν το έχετε το κατεβάζετε δωρεάν και επίσημα απο εδώ (http://get.adobe.com/reader/)



ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ.

mitsmitsouni
17/11/2009, 00:03
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΚΙΝΗΣΗ τελειο congrats!!:beer:
PS κιας εχει περασει 1νας χρονος χεχε!!:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:

OWEN
14/02/2010, 22:21
ωραιο, του Χουντρα, το χω και γω. κατι με χαλαει ομως.αυτο δεν πρεπει να ειναι υποχρεωτικο μαθημα για αυτους (ειδικα αυτες) που δινουν εξετασεις για διπλωμα αυτοσκατοκινητου?
λεμε τωρα...

Gi_4ce
27/03/2010, 22:54
Ενα UP γιατι το χρειαστηκα σημερα για ενα φιλαρακι.

:beer:

route 66
28/03/2010, 19:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από OWEN
ωραιο, του Χουντρα, το χω και γω. κατι με χαλαει ομως.αυτο δεν πρεπει να ειναι υποχρεωτικο μαθημα για αυτους (ειδικα αυτες) που δινουν εξετασεις για διπλωμα αυτοσκατοκινητου?
λεμε τωρα...

οχι.αναφερει τεχνικες περισσοτερο, παρα νομιμες συμβουλες, του τυπου "ακολουθα το λαγο".
πως να το πεις σε μαθητη αυτο που παει για διπλωμα μοτοσυκλετας?κατ'αρχην ειναι παρανομο(διηθηση)κατα δευτερο δεν εχει την εμπειρια,κατα τριτο ποιος σου ειπε οτι δεν θα ανοιξουν την πορτα σε σενα ή δεν θα κανει το αμαξι αποτομο ελιγμο.στην αλλη περιπτωση που ακολουθεις το αλλο "κατα ροδας":rotflmao: υπαρχει περιπτωση να καρφωθεις πισω του σε φρεναρισμα πανικου.διαβασε ξανα τις αποστασεις ακινητοποιησης(αποσταση αντιληψης συν αποσταση φρεναρισματος)
κατα τα αλλα καλη προσπαθεια με χρησιμες και εξυπνες τεχνικες για αποφυγη ατυχηματος και αλλα.:beer:

hereticous
05/05/2010, 09:52
Παιδιά, το link δε λειτουργεί! Ας το ξανανεβάσει κάποιος κάπου! :)


edit road spirit: δουλεύει

road spirit
05/05/2010, 10:03
Αρχικά δημιουργήθηκε από hereticous
Παιδιά, το link δε λειτουργεί! Ας το ξανανεβάσει κάποιος κάπου! :) ανέβηκε, δες το ενημερωμένο αρχικό ποστ

broum
05/05/2010, 19:25
ευχαριστώ!!:beer:

hereticous
05/05/2010, 20:06
και εγω ΤΗΧ !

The_Scientist
04/06/2010, 19:21
Παίδες προσπαθώ να το κατεβάσω και μου βγάζει συνέχεια ...



" We are sorry, but all downloading slots for your country are busy."


Θα προσπαθήσω και αύριο, αν δεν τα καταφέρω θα μπορούσε κάποιος να μου το προωθήσει με ένα mail ??

FestoNero
04/06/2010, 22:49
Το ανέβασα και αλλού για να υπάρχει:

http://www.sendspace.com/file/hd0dke

http://www.2shared.com/document/27ZgiFeY/0300_seminario_asfalous_odigis.html

The_Scientist
05/06/2010, 03:51
Thanks !!:sun:

road spirit
05/06/2010, 08:29
Αρχικά δημιουργήθηκε από FestoNero
Το ανέβασα και αλλού για να υπάρχει:

http://www.sendspace.com/file/hd0dke

http://www.2shared.com/document/27ZgiFeY/0300_seminario_asfalous_odigis.html

:a10:

έγινε edit και στο αρχικό ποστ

jarv
15/06/2010, 10:15
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το σεμινάριο live 3 Ιουλίου στις 17:30 στο Auto Festival. Αν σας ενδιαφέρει ρωτήστε ότι θέλετε. Το σεμινάριο είναι δωρεάν για όλους.
Ιωάννα

road spirit
16/06/2010, 05:31
Αρχικά δημιουργήθηκε από jarv
Μπορείτε να παρακολουθήσετε το σεμινάριο live 3 Ιουλίου στις 17:30 στο Auto Festival. Αν σας ενδιαφέρει ρωτήστε ότι θέλετε. Το σεμινάριο είναι δωρεάν για όλους.
Ιωάννα

:beer: :beer:

ενημερώθηκε το 1ο ποστ.

Για να μείνει το παρόν θρεντ καθαρό, συμμετοχές δηλώνετε εδω: http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=105795

harris_x
12/02/2019, 09:39
Update: Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια 1 & 2
https://www.openbook.gr/motosykleta/
https://www.openbook.gr/motosykleta-2/

Πατήστε για άμεσο download:
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια (https://bit.ly/2qJ6AB6)
Οδηγήστε έξυπνα και με ασφάλεια (2) (https://bit.ly/2rrD93K)

lleonidas
22/10/2020, 17:43
Δημοφιλής επαρχιακός δρόμος στην Καταλονία αποκτά ένδειξη ιδανικής γραμμής για μοτοσυκλέτες σε συγκεκριμένες στροφές! Πρόκειται για ένα μέτρο που εφαρμόζεται πιλοτικά και θα επεκταθεί και σε άλλους δρόμους που χρησιμοποιούνται συχνά από μοτοσυκλετιστές για βόλτα.

Ο δρόμος δείχνει την ιδανική γραμμή οδηγώντας με ασφαλή ρυθμό και προφανώς όχι αυτό που θα έκανε κάποιος που στρίβει ξύνοντας γόνατα.

Πηγή (https://www.motomag.gr/news/epikairotita/dromos-me-endeixi-idanikis-grammis-gia-motosykletes-stin-ispania)

sapila racing
24/10/2020, 17:33
Δημοφιλής επαρχιακός δρόμος στην Καταλονία αποκτά ένδειξη ιδανικής γραμμής για μοτοσυκλέτες σε συγκεκριμένες στροφές! Πρόκειται για ένα μέτρο που εφαρμόζεται πιλοτικά και θα επεκταθεί και σε άλλους δρόμους που χρησιμοποιούνται συχνά από μοτοσυκλετιστές για βόλτα.

Ο δρόμος δείχνει την ιδανική γραμμή οδηγώντας με ασφαλή ρυθμό και προφανώς όχι αυτό που θα έκανε κάποιος που στρίβει ξύνοντας γόνατα.

Πηγή (https://www.motomag.gr/news/epikairotita/dromos-me-endeixi-idanikis-grammis-gia-motosykletes-stin-ispania)

Παρα πολύ καλή ιδέα!

Bowleno
25/10/2020, 08:15
Δημοφιλής επαρχιακός δρόμος στην Καταλονία αποκτά ένδειξη ιδανικής γραμμής για μοτοσυκλέτες σε συγκεκριμένες στροφές! Πρόκειται για ένα μέτρο που εφαρμόζεται πιλοτικά και θα επεκταθεί και σε άλλους δρόμους που χρησιμοποιούνται συχνά από μοτοσυκλετιστές για βόλτα.

Ο δρόμος δείχνει την ιδανική γραμμή οδηγώντας με ασφαλή ρυθμό και προφανώς όχι αυτό που θα έκανε κάποιος που στρίβει ξύνοντας γόνατα.

Πηγή (https://www.motomag.gr/news/epikairotita/dromos-me-endeixi-idanikis-grammis-gia-motosykletes-stin-ispania)


Παρα πολύ καλή ιδέα!

Εδώ, ως γνωστόν, είμεθα μΠαγκόσμιοι, δεν χρειαζόμεθα τέτοιες πρακτικές....:lol:


(Όντως πολύ καλή ιδέα!:beer: )

doctor_john
25/10/2020, 08:25
To ίδιο ύφος οδήγησης διδάσκουν στην Μοτοθέσις (http://www.motothesis-motoe.org/)και έχουν πιστοποιημένους εκπαιδευτές σε όλη την χώρα.

kynodontas
28/10/2020, 20:42
Ξέρουμε πόσο περίπου στοιχίζουν τα σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης;

ratamahatta
29/10/2020, 09:55
To ίδιο ύφος οδήγησης διδάσκουν στην Μοτοθέσις (http://www.motothesis-motoe.org/)και έχουν πιστοποιημένους εκπαιδευτές σε όλη την χώρα.

Τα έχει παρακολουθήσει κανείς να μας γράψει εντυπώσεις;;

harris_x
29/10/2020, 09:59
Ξέρουμε πόσο περίπου στοιχίζουν τα σεμινάρια ασφαλούς οδήγησης;
Δες παρακάτω για το Riding School:


Καλησπέρα, το κόστος είναι 160 ευρώ για μία συμμετοχή, 140 ευρώ έκαστος για δύο συμμετοχές στην ίδια ημερομηνία (ανεξαρτήτου επιπέδου) 120 ευρώ για μέλη του moto.gr εγγεγραμμένα τουλάχιστον 1 χρόνο και 120 ευρώ για κατόχους Ducati. Δερμάτινα ή Cordura, οι εγκαταστάσεις του σχολείου είναι 32ο χλμ Αθηνών Λαμίας.
Ιωάννα Αρβανιτάκη

Απο εδώ: https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=158590&p=3049271&viewfull=1#post3049271

doctor_john
29/10/2020, 10:04
Τα έχει παρακολουθήσει κανείς να μας γράψει εντυπώσεις;;

Δεν ήξερα ότι υπάρχουν, έτυχε και το συζήτησα με φίλο που είναι εκπαιδευτής.
Απο όσα έχω καταλάβει είναι πολύ ανοικτοί στην επικοινωνία και έχουν διάθεση να εξηγήσουν γιατί και πως.

Spyros SD
30/10/2020, 11:00
To ίδιο ύφος οδήγησης διδάσκουν στην Μοτοθέσις (http://www.motothesis-motoe.org/)και έχουν πιστοποιημένους εκπαιδευτές σε όλη την χώρα.


ότι πληροφορία θες στο www.superbikeschool.gr

Vassilis
31/07/2023, 20:46
Δεν ήμουν σίγουρος πού να το ποστάρω, ωραίο βιντεάκι από τον θεούλη


https://youtu.be/XAhxI9pIp2s

νεοσσός
31/07/2023, 22:26
Counter leaning; Έχει ξαναδημοσιεύσει τέτοια άποψη ο τύπος. (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=160477) Αντιχουντρικός. :p

telegonos
31/07/2023, 22:57
Και για το βάλτωμα που είχε φτάσει με τις διδαχές του CSS έχει βγάλει βίντεο, και πόσο καλύτερος έγινε όταν τις ξεπέρασε και άρχισε να οδηγάει με προοδευτικά φρένα μέσα στην στροφή.

Καλά τα λέει γενικά πάντως, είναι πολύ καλός, και τα βίντεό του έχουν εξαιρετική παραγωγή εκτός των άλλων.

motojojo
01/08/2023, 18:09
Πολύ ενδιαφέρον βίντεο.

Δεν θα τον έλεγα αντιχουντρικό (με βάση αυτό μόνο το βίντεο), εξηγεί γιατι ακολουθούν αυτό το στυλ στην αστυνομία και κατά την ταπεινή μου άποψη έχει βάση!

νεοσσός
01/08/2023, 18:53
Ναι, έχει βάση. Θεωρώ ότι επιβεβαιώνει το γεγονός ότι κάποιες σχολές οδήγησης στην Ελλάδα, έχουν το πρόγραμμά τους στοχευμένο κατά κύριο λόγο για οδήγηση σε πίστα και όχι σε δημόσιο δρόμο.

Μας λείπει μία σχολή που θα σου δίνει δεξιότητες εκεί που χρειάζονται στους περισσότερους από εμάς, στην καθημερινότητά μας.

Ο ένας σου λέει ότι θα πετυχαίνεις καλύτερη ευστάθεια αν βάζεις το σώμα κάτω και μέσα στη στροφή, ενώ ο άλλος σου λέει ότι σε δημόσιο δρόμο η ασφάλεια επιτυγχάνεται από την αυξημένη ορατότητα. Άρα αν ακολουθήσεις τη συμβουλή του πρώτου, θα πας μεν πιο γρήγορα, αλλά θα κινδυνεύεις περισσότερο.

harris_x
01/08/2023, 18:59
Μπερδεύεστε.

Το παλικαράκι πάνω, χρησιμοποιεί αυτή την τεχνική για να παίρνει κλειστές στροφές.
Έδειξε κάτι για οδήγηση παραέξω;

νεοσσός
01/08/2023, 19:02
Μπερδεύεστε.

Το παλικαράκι πάνω, χρησιμοποιεί αυτή την τεχνική για να παίρνει κλειστές στροφές.
Έδειξε κάτι για οδήγηση παραέξω;
Ναι, από το 5:40 (https://youtu.be/XAhxI9pIp2s?t=340), έως το 8ο λεπτό περίπου. Αναλύει γιατί το θεωρεί πιο ασφαλές για δημόσιο δρόμο.

harris_x
01/08/2023, 19:07
Ναι, από το 5:40 (https://youtu.be/XAhxI9pIp2s?t=340), έως το 8ο λεπτό περίπου. Αναλύει γιατί το θεωρεί πιο ασφαλές για δημόσιο δρόμο.

Σε τι ταχύτητες;

motojojo
01/08/2023, 19:08
Ακόμα κι εκεί δικαιολογεί γιατι οδηγούν/στρίβουν έτσι.

Δεν έχει να κάνει με πίστα ή δημόσιο δρόμο.

harris_x
01/08/2023, 19:09
Counter leaning; Έχει ξαναδημοσιεύσει τέτοια άποψη ο τύπος. (https://www.moto.gr/forums/showthread.php?t=160477) Αντιχουντρικός. :p

Στο τέλος αυτού του βίντεο τι λεει (μετα 06:40);

νεοσσός
01/08/2023, 19:24
Ακόμα κι εκεί δικαιολογεί γιατι οδηγούν/στρίβουν έτσι.

Δεν έχει να κάνει με πίστα ή δημόσιο δρόμο.
Υπάρχει μία σημαντική διαφορά: Στην πίστα το περιβάλλον είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό προβλέψιμο, ενώ σε δημόσιο δρόμο είναι σε μεγάλο βαθμό απρόβλεπτο. Επομένως το πρόγραμμα της σχολής που εκπαιδεύει αστυνομικούς, απορρίπτει τεχνικές που μειώνουν την ικανότητά σου να κερδίσεις σε ερεθίσματα και δυνατότητες διόρθωσης, θυσιάζοντας την απόλυτη ταχύτητα. Προσωπικά βρίσκω τον συγκεκριμένο προσανατολισμό πιο χρήσιμο για την πλειοψηφία των δικυκλιστών που χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον τις μοτοσυκλέτες τους σε δημόσιο δρόμο.

Γενικά θεωρώ ότι χρειαζόμαστε σχολές ασφαλούς οδήγησης, που να σου αναφέρουν βέλτιστες πρακτικές, καθώς και περιπτώσεις χειρισμού που πρέπει να αποφεύγονται κατόπιν στατιστικής ανάλυσης ατυχημάτων. Για κάποιους μπορεί να είναι αυτονόητα, ενώ για άλλους σωτήρια.

karellen
01/08/2023, 20:07
Ο Χουντρας επικεντρώνεται κυρίως σε συνθήκες ταξιδιού αλλά και πόλης ειδικά στο 2o level (αποφυγή εμποδίου με counter leaning κλπ).

billy84
01/08/2023, 20:53
Μπερδεύεστε.

Το παλικαράκι πάνω, χρησιμοποιεί αυτή την τεχνική για να παίρνει κλειστές στροφές.
Έδειξε κάτι για οδήγηση παραέξω;


Βασικά αυτό ακριβώς. Το βίντεο δείχνει ελιγμούς σε πολύ σφιχτά σημεία και σε άψογη άσφαλτο. Στην ελληνική πραγματικότητα θεωρώ πως δεν προσφέρει απολύτως τίποτα.:a013:

katsar
02/08/2023, 08:24
Καλά η αλήθεια είναι κάπου στην μέση,στην καθημερινότητα του μέσου αναβάτη που οδηγάει σχετικά κοντά στα όρια ταχύτητας σε κέντρο,ταξίδι,βόλτα
το στυλ πετάω κώλο-ξύνω γόνατο αλλά και το στυλ του τύπου που είναι λες και κατάπιε κανα δοκάρι είναι too much.
Άποψη μου πάντα.

SeniorCanardo
02/08/2023, 10:51
Καλά η αλήθεια είναι κάπου στην μέση,στην καθημερινότητα του μέσου αναβάτη που οδηγάει σχετικά κοντά στα όρια ταχύτητας σε κέντρο,ταξίδι,βόλτα
το στυλ πετάω κώλο-ξύνω γόνατο αλλά και το στυλ του τύπου που είναι λες και κατάπιε κανα δοκάρι είναι too much.
Άποψη μου πάντα.

Κάπου εδώ βρίσκομαι και εγώ, συν το ότι εξαρτάται πάρα πολύ από το τερέν, από το μοτόρι, από το σωματότυπο του οδηγού κλπ.


Βασικά αυτό ακριβώς. Το βίντεο δείχνει ελιγμούς σε πολύ σφιχτά σημεία και σε άψογη άσφαλτο. Στην ελληνική πραγματικότητα θεωρώ πως δεν προσφέρει απολύτως τίποτα.:a013:

Μπίλυ διαφωνώ!

Ρίξε μια ματιά από αυτό το πιστάκι με αγώνα του 2021 SupermotoGP, S1 κατηγορία.
Αστικό πιστάκι, συν χώμα, λάσπη, συν σαμαράκια, με βροχή τη μία μέρα και στεγνό την άλλη.
Αν θυμάμαι καλά είχε γίνει σφαγή.
"Βγάζω σώμα" σε πολύ λίγα σημεία, "βγάζω γόνατο" ούτε για ανέκδοτο.

https://youtu.be/kyv3TuwoHK8

Και ένα ακόμα εδώ, συγκριτικό (καλά όχι ακριβώς επιστημονικό), αλλά κάτι λέει.
https://youtu.be/OqXhY3g8EV8

Βέβαια, αν μιλούσαμε για καμιά "αγελάδα" "σπορτουρινγοαντβετσουρσουπερσπορτ" 200+kg, δεν ξέρω τι γίνεται.

McGyver
02/08/2023, 16:54
Εγώ θα έλεγα πριν ασχοληθούμε πώς να βάλουμε τη μηχανή στον κώλο μας (ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων :lol:) να κοιτάξουμε να κάνουμε κτήμα μας τα βασικότερα όπως χαλαρά χεράκια, throttle control, target fixation avoidance, κλπ κλπ...

billy84
02/08/2023, 17:12
Κάπου εδώ βρίσκομαι και εγώ, συν το ότι εξαρτάται πάρα πολύ από το τερέν, από το μοτόρι, από το σωματότυπο του οδηγού κλπ.



Μπίλυ διαφωνώ!

Ρίξε μια ματιά από αυτό το πιστάκι με αγώνα του 2021 SupermotoGP, S1 κατηγορία.
Αστικό πιστάκι, συν χώμα, λάσπη, συν σαμαράκια, με βροχή τη μία μέρα και στεγνό την άλλη.
Αν θυμάμαι καλά είχε γίνει σφαγή.
"Βγάζω σώμα" σε πολύ λίγα σημεία, "βγάζω γόνατο" ούτε για ανέκδοτο.
https://youtu.be/kyv3TuwoHK8

Και ένα ακόμα εδώ, συγκριτικό (καλά όχι ακριβώς επιστημονικό), αλλά κάτι λέει.
https://youtu.be/OqXhY3g8EV8

Βέβαια, αν μιλούσαμε για καμιά "αγελάδα" "σπορτουρινγοαντβετσουρσουπερσπορτ" 200+kg, δεν ξέρω τι γίνεται.


Εντάξει τα Supermotard είναι τελείως άλλη ιστορία. Τώρα να πάρεις τα μαστόδοντα που οι περισσότεροι οδηγούν και να τα οδηγείς με τέτοια τεχνική σε ελληνικό οδόστρωμα είναι ένα τελείως διαφορετικό κεφάλαιο. Όπως είπε ο McGyver, ο μέσος αναβάτης πρέπει πρώτα να κάνει τα πολύ βασικά που δεν κάνει σχεδόν κανένας στο δρόμο (σωστές γραμμές, έλεγχος γκαζιού, σωστή ταχύτητα κλπ) και αν φτάσει να πάρει κανένα motard για να παίζει σοβαρά, ας δώσει βάση αργότερα σε τέτοια βίντεο! Να μη συζητήσω για τα αγωνιστικά λάστιχα που φοράνε τα συγκεκριμένα τα οποία στο δρόμο θα λιώσουν σε 1000km ε!!!:D

macdeath_s
03/08/2023, 01:47
Να πετάξω και εγώ την αποψάρα μου από το τι έχω βιώσει και δει κοντά 6 χρόνια τώρα στις Καταλανικές πίστες. Πιστεύω πιο μεγάλη σημασία έχει το τι έχω ήδη ειδικά από αγωνιζόμενους/πιλότους μιας και πέραν από τους GPδες (ογι, Marquez, Viñales) που τους βλέπουμε πού και πού σε κανά trackday, τα group των γρήγορων είναι αρκετά κοντά στους χρόνους των προαναφερθέντων (αυτούς που πετυχαίνουν σε trackday όχι στο GP).

Στην αρχή στην πίστα έβγαζα ελάχιστα σώμα με αποτέλεσμα να πλαγιάζω πολύ το μηχανάκι. Συγκρίνοντας με το μάτι τους γρηγορότερους προπορευόμενους αλλά και ύστερα τις φωτό που μας δίνανε είχα πολύ μεγαλύτερες κλίσεις από τους πιο γρήγορους. Το ίδιο μου επισήμανε πολλές φορές και ο εκπαιδευτής μου του CSS που βγαίναμε βόλτα μαζί και πήγαινε μπροστά και πιο γρήγορα. Σιγά σιγά άρχισα να ξύνω και κυριολεκτικά να καταστρέφω πράγματα μέρη της μηχανής (πχ ταχύτητες) από το ξύσιμο στην άσφαλτο. Κάποιος, αδαής συγνώμη κιόλας, μπορεί να πει χεράς, μαγκιά, το πάει τάπα. Κτλβα λοιπόν, ευτυχώς χωρίς πτώση, ότι έβαζα μόνος μου όρια που θα με εμπόδιζαν να πάω γρηγορότερα με ασφάλεια. Εξού και άρχισα να δίνω περισσότερη σημασία στο body positioning.

Αλλάζοντας από naked σε superbike ήταν πολύ πιο έντονο αυτό το συναίσθημα και βοήθησε πολύ περισσότερο και το μηχανάκι ώστε να βγάζεις σώμα. Είτε στην πίστα, είτε στο δρόμο λοιπόν, ακόμη και σε ελληνικούς όσες φορές οδηγάω το χρόνο, το να μετακινήσεις το σώμα σου έχει πολλά πλεονεκτήματα παρά μειονεκτήματα κατά τη γνώμη μου. Το κύριο πλεονέκτημα που έχω δει/νιώσει είναι η γωνία-κλίση που χρειάζεσαι για να στρίψεις με X χλμ. Αν βάζεις παραπάνω προσπάθεια στο πλάγιασμα και στο ανάποδο τιμόνι αυξάνεις και τις πιθανότητες πτώσης σε περιπτώσεις χαμηλής πρόσφυσης. Αν από την άλλη είσαι σχεδόν με τον αγκώνα κάτω προφανώς πολύ πιο δύσκολα θα αντιδράσεις σε μια έκτακτη κατάσταση όπου χρειάζεται άμεσο φρενάρισμα ή ακαριαία αλλαγή κατεύθυνσης. Προσωπικά και το έπαθα και πρόσφατα που μπήκε νεκρά σε στροφή που μπαίνουμε με 140-160 θεωρώ πιο εύκολο να επανέλθεις άμεσα σε όρθια θέση ενώ αντίστοιχα πιο πιθανό να χάσεις πρόσφυση από ακραίες κλίσεις. Εν ολίγοις το ρίσκο που παίρνεις όντας κρεμόμμενος από τη μηχανή να χρειαστεί να επανέλθεις είναι μικρότερο από το να πιέζεις την κλίση ώστε να στρίψει με Χ χλμ.

doctor_john
03/08/2023, 08:16
Θεωρούσα ότι αυτό που δείχνει είναι ο ασφαλής τρόπος για να διαχειριστείς βαριές - μεγαλούτσικες μοτό σε χαμηλές ταχύτητες
όταν η φυγόκεντρος είναι μικρή.

Νομίζω ξεκίνησα να το κάνω ανακλαστικά όταν κατέβαινα πέτρινες φουρκέτες με ψιλοβροχο και μικρες ταχύτητες.
Η διαδρομή από Προυσό πρός Αντίρριο. Αργότερα το εφάρμοσα στην εθνική με ταχύτητες μικρότερες από 100km/h
και αυτό γιατί έστρωνα*, είχε ψιλόβροχο και οι ταχύτητες που κινούμασταν δεν με έπειθαν καθόλου ότι θα μας κρατήσουν
χωρίς να ανοίξω αρκετά μιας και δεν μπορούσα γιατί πήγαινα στο όριο της ταχύτητας που μπορούσα ήδη εκτός της βροχής.

Είναι μια τεχνική για να διαχειρίζεσαι το δίκυκλο παθητικά με το βάρος του και την ροπή που έχει.
Στα bmx είναι ο μοναδικός τρόπος να στρίψεις με την φόρα σου σε πολύ μικρό χώρο και να διατηρήσεις το περισσότερο απο αυτήν.

Το ψηλό τιμόνι είναι πολύ χρήσιμο σε αυτή την τεχνική.

Όλοι οι μηχανικοί έτσι δεν γυμνάζονται τα πρωϊνά βάλε βγάλε τις μοτοσυκλέτες στο κατάστημα;

*r100rs /'81

Vassilis
03/08/2023, 12:44
Να πετάξω και εγώ την αποψάρα μου από το τι έχω βιώσει και δει κοντά 6 χρόνια τώρα στις Καταλανικές πίστες. Πιστεύω πιο μεγάλη σημασία έχει το τι έχω ήδη ειδικά από αγωνιζόμενους/πιλότους μιας και πέραν από τους GPδες (ογι, Marquez, Viñales) που τους βλέπουμε πού και πού σε κανά trackday, τα group των γρήγορων είναι αρκετά κοντά στους χρόνους των προαναφερθέντων (αυτούς που πετυχαίνουν σε trackday όχι στο GP).

Στην αρχή στην πίστα έβγαζα ελάχιστα σώμα με αποτέλεσμα να πλαγιάζω πολύ το μηχανάκι. Συγκρίνοντας με το μάτι τους γρηγορότερους προπορευόμενους αλλά και ύστερα τις φωτό που μας δίνανε είχα πολύ μεγαλύτερες κλίσεις από τους πιο γρήγορους. Το ίδιο μου επισήμανε πολλές φορές και ο εκπαιδευτής μου του CSS που βγαίναμε βόλτα μαζί και πήγαινε μπροστά και πιο γρήγορα. Σιγά σιγά άρχισα να ξύνω και κυριολεκτικά να καταστρέφω πράγματα μέρη της μηχανής (πχ ταχύτητες) από το ξύσιμο στην άσφαλτο. Κάποιος, αδαής συγνώμη κιόλας, μπορεί να πει χεράς, μαγκιά, το πάει τάπα. Κτλβα λοιπόν, ευτυχώς χωρίς πτώση, ότι έβαζα μόνος μου όρια που θα με εμπόδιζαν να πάω γρηγορότερα με ασφάλεια. Εξού και άρχισα να δίνω περισσότερη σημασία στο body positioning.

Αλλάζοντας από naked σε superbike ήταν πολύ πιο έντονο αυτό το συναίσθημα και βοήθησε πολύ περισσότερο και το μηχανάκι ώστε να βγάζεις σώμα. Είτε στην πίστα, είτε στο δρόμο λοιπόν, ακόμη και σε ελληνικούς όσες φορές οδηγάω το χρόνο, το να μετακινήσεις το σώμα σου έχει πολλά πλεονεκτήματα παρά μειονεκτήματα κατά τη γνώμη μου. Το κύριο πλεονέκτημα που έχω δει/νιώσει είναι η γωνία-κλίση που χρειάζεσαι για να στρίψεις με X χλμ. Αν βάζεις παραπάνω προσπάθεια στο πλάγιασμα και στο ανάποδο τιμόνι αυξάνεις και τις πιθανότητες πτώσης σε περιπτώσεις χαμηλής πρόσφυσης. Αν από την άλλη είσαι σχεδόν με τον αγκώνα κάτω προφανώς πολύ πιο δύσκολα θα αντιδράσεις σε μια έκτακτη κατάσταση όπου χρειάζεται άμεσο φρενάρισμα ή ακαριαία αλλαγή κατεύθυνσης. Προσωπικά και το έπαθα και πρόσφατα που μπήκε νεκρά σε στροφή που μπαίνουμε με 140-160 θεωρώ πιο εύκολο να επανέλθεις άμεσα σε όρθια θέση ενώ αντίστοιχα πιο πιθανό να χάσεις πρόσφυση από ακραίες κλίσεις. Εν ολίγοις το ρίσκο που παίρνεις όντας κρεμόμμενος από τη μηχανή να χρειαστεί να επανέλθεις είναι μικρότερο από το να πιέζεις την κλίση ώστε να στρίψει με Χ χλμ.

Πολύ σωστός. Προσωπικα κανω (οσο μπορω τουλαχιστον) lean μεσα στην στροφή σε οτιδηποτε πανω απο 40 χλμ/ω πχ.
Δεν συμφωνω με την αποψή είτε το ένα ή το αλλο. Γενικα απ οτι διαβαζουμε/μαθαινουμε μπορουμε να τα κραταμε ολα και να τα εφαρμοζουμε αναλογα τις συνθηκες.

SeniorCanardo
04/08/2023, 11:34
...


Προφανώς και δεν μιλάμε για οδήγηση σε πίστα, με ελεγχόμενη κυκλοφορία, ιδανική χάραξη και πρόσφυση και με ταχύτητες 100++++.
Σε άλλο πράγμα αναφέρεται το αρχικό βίντεο.
Δεν νομίζω να αναφέρεται ούτε καν σε οδικό δίκτυο πέραν του αστικού ιστού, για τη μέθοδο του "counter leaning".
Άντε να σου βάλω εγώ και το δικό μας ορεινό, επαρχιακό, που δεν πιστέυω να το γνωρίζει ο Καναδός.



...

Δεν κατάλαβα γιατί επικεντρώθηκες στα supermoto και στα ελαστικά.
Το video μπήκε για την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου αγώνα.
Η "πίστα" είναι αυτοσχέδια, πήραν δηλαδή ένα κομμάτι του οδικού δικτύου της πόλης, με όχι ιδιαίτερα καλή πρόσφυση και πρόσθεσαν και δύο σύντομα χωμάτινα κομμάτια.
Διακριτές στροφές με μεγάλες ακτίνες δεν έχει πολλές, αλλά έχει εμπόδια με σαμαράκια και διαχωριστικά.
Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι τη μια μέρα έβρεχε, οπότε έχουμε ένα μεγάλο φάσμα από τερέν.
Άσφαλτο, χώμα, λάσπη και τους ενδιάμεσους συνδυασμούς.
Αυτό είναι για μένα ότι πιο κοντά, σε αυτό που θα συναντήσει ένας μοτοσικλετιστής που κινείται όλο τον χρόνο στην πόλη.
Αφήνω έξω τον "χομπίστα", τον "τουρίστα", τον "πιστάκια", τον "εντουρά".

Οι ταχύτητες δεν είναι μικρές, αλλά ΟΚ επαγγελματίες είναι αυτοί και αυτό απαντάει στον @harris_x.

Και πάμε στο δια ταύτα.
Σβέλτη και το δυνατόν ασφαλής οδήγηση στα παρακάτω σενάρια:
1. Κυκλικός κόμβος με μικρή ακτίνα.
2. Αναστροφή (U-turn) σε ανηφόρα.
3.Ανηφορική ορεινή φουρκέτα με ανάποδο κάμπερ.

Θεωρώ ότι πιθανόν να στρίβεις καλύτερα με την μέθοδο, που παρουσιάζει το βίντεο.
Άσχετα πως με βολεύει εμένα, πως έμαθα, πως μου το είπαν.

Πάμε και στην πίστα!
Εγώ εμπειρία δεν έχω, αλλά από ότι καταλαβαίνω, το σώμα έξω είναι ένα επιπλέον εργαλείο, όταν θες να κινηθείς με μεγάλη ταχύτητα στα όρια της πρόσφυσης.
Άρα γενικά, απαραίτητο σε ένα μικρό ποσοστό των διαδρομών του καθημερινού μοτοσικλετιστή και ίσως όχι τόσο απαραίτητο ακόμα και στον "πιστάκια" που δεν πάει και τόσο γρήγορα.
Βέβαια προσφέρει καταπληκτικές φωτογραφίες για avatar σε μοτο-φόρουμ.:bawl:
Αν και με ταχύτητες κοντά στα 50 μια χαρά ξύνεις γόνατο στο παρκινγκ ενός super market.


Εγώ θα έλεγα πριν ασχοληθούμε πώς να βάλουμε τη μηχανή στον κώλο μας (ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων :lol:) να κοιτάξουμε να κάνουμε κτήμα μας τα βασικότερα όπως χαλαρά χεράκια, throttle control, target fixation avoidance, κλπ κλπ...

Ναι, αλλά το ένα δεν αναιρεί το άλλο, μη σου πω ότι λειτουργούν και συνεργατικά.

Anyways, γνώμες μαζεύουμε, δοκιμές κάνουμε, τούμπες τρώμε.
Άλλωστε όποιος θέλει ασφάλεια πάει με το τρένο. (Pun Intended).
:beer:

billy84
04/08/2023, 12:50
Προφανώς και δεν μιλάμε για οδήγηση σε πίστα, με ελεγχόμενη κυκλοφορία, ιδανική χάραξη και πρόσφυση και με ταχύτητες 100++++.
Σε άλλο πράγμα αναφέρεται το αρχικό βίντεο.
Δεν νομίζω να αναφέρεται ούτε καν σε οδικό δίκτυο πέραν του αστικού ιστού, για τη μέθοδο του "counter leaning".
Άντε να σου βάλω εγώ και το δικό μας ορεινό, επαρχιακό, που δεν πιστέυω να το γνωρίζει ο Καναδός.




Δεν κατάλαβα γιατί επικεντρώθηκες στα supermoto και στα ελαστικά.
Το video μπήκε για την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου αγώνα.
Η "πίστα" είναι αυτοσχέδια, πήραν δηλαδή ένα κομμάτι του οδικού δικτύου της πόλης, με όχι ιδιαίτερα καλή πρόσφυση και πρόσθεσαν και δύο σύντομα χωμάτινα κομμάτια.
Διακριτές στροφές με μεγάλες ακτίνες δεν έχει πολλές, αλλά έχει εμπόδια με σαμαράκια και διαχωριστικά.
Το κερασάκι στην τούρτα είναι ότι τη μια μέρα έβρεχε, οπότε έχουμε ένα μεγάλο φάσμα από τερέν.
Άσφαλτο, χώμα, λάσπη και τους ενδιάμεσους συνδυασμούς.
Αυτό είναι για μένα ότι πιο κοντά, σε αυτό που θα συναντήσει ένας μοτοσικλετιστής που κινείται όλο τον χρόνο στην πόλη.
Αφήνω έξω τον "χομπίστα", τον "τουρίστα", τον "πιστάκια", τον "εντουρά".

Οι ταχύτητες δεν είναι μικρές, αλλά ΟΚ επαγγελματίες είναι αυτοί και αυτό απαντάει στον @harris_x.

Και πάμε στο δια ταύτα.
Σβέλτη και το δυνατόν ασφαλής οδήγηση στα παρακάτω σενάρια:
1. Κυκλικός κόμβος με μικρή ακτίνα.
2. Αναστροφή (U-turn) σε ανηφόρα.
3.Ανηφορική ορεινή φουρκέτα με ανάποδο κάμπερ.

Θεωρώ ότι πιθανόν να στρίβεις καλύτερα με την μέθοδο, που παρουσιάζει το βίντεο.
Άσχετα πως με βολεύει εμένα, πως έμαθα, πως μου το είπαν.

Πάμε και στην πίστα!
Εγώ εμπειρία δεν έχω, αλλά από ότι καταλαβαίνω, το σώμα έξω είναι ένα επιπλέον εργαλείο, όταν θες να κινηθείς με μεγάλη ταχύτητα στα όρια της πρόσφυσης.
Άρα γενικά, απαραίτητο σε ένα μικρό ποσοστό των διαδρομών του καθημερινού μοτοσικλετιστή και ίσως όχι τόσο απαραίτητο ακόμα και στον "πιστάκια" που δεν πάει και τόσο γρήγορα.
Βέβαια προσφέρει καταπληκτικές φωτογραφίες για avatar σε μοτο-φόρουμ.:bawl:
Αν και με ταχύτητες κοντά στα 50 μια χαρά ξύνεις γόνατο στο παρκινγκ ενός super market.



Ναι, αλλά το ένα δεν αναιρεί το άλλο, μη σου πω ότι λειτουργούν και συνεργατικά.

Anyways, γνώμες μαζεύουμε, δοκιμές κάνουμε, τούμπες τρώμε.
Άλλωστε όποιος θέλει ασφάλεια πάει με το τρένο. (Pun Intended).
:beer:


Το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο της πόλης έχει έτη φωτός ανώτερη πρόσφυση από οποιοδήποτε επαρχιακό της Ελλάδας. Δεν είναι καθόλου κοντά στις συνθήκες πόλης κατά τη γνώμη μου.

Για το ποιά τεχνική είναι η καλύτερη δε μπορώ να είμαι σίγουρος γιατί πρέπει να δω τον ίδιο οδηγό να τη δοκιμάζει σε ελληνικό οδόστρωμα. Σίγουρα πάντως πρώτα ξεκινάς από τη σωστή γραμμή και τον έλεγχο γκαζιού και μετά πας στα υπόλοιπα. Πχ αν μπεις με μια ταχύτητα πάνω και η μηχανή ξεκινά να σου ανοίγει γραμμή τι να το κάνω εγώ αν έβγαλες σωστά το σώμα σου είτε από τη μία είτε από την άλλη πλευρά?

Υ.Γ: Έχω πάντως την αμυδρή εντύπωση πως την τεχνική του Ryan την εφαρμόζω στις χωμάτινες φουρκέτες. Όχι τόσο έντονα εννοείται αλλά σίγουρα το σώμα μου ενστικτωδώς πάει αντίθετα από το εσωτερικό της στροφής ενώ στην ασφάλτινη φουρκέτα πάει προς το εσωτερικό της στροφής.:lol:

SeniorCanardo
04/08/2023, 14:25
Για το ποιά τεχνική είναι η καλύτερη δε μπορώ να είμαι σίγουρος γιατί πρέπει να δω τον ίδιο οδηγό να τη δοκιμάζει σε ελληνικό οδόστρωμα. Σίγουρα πάντως πρώτα ξεκινάς από τη σωστή γραμμή και τον έλεγχο γκαζιού και μετά πας στα υπόλοιπα. Πχ αν μπεις με μια ταχύτητα πάνω και η μηχανή ξεκινά να σου ανοίγει γραμμή τι να το κάνω εγώ αν έβγαλες σωστά το σώμα σου είτε από τη μία είτε από την άλλη πλευρά?
Θα πρόσθετα και με το ίδιο μηχανάκι, γιατί έχω μια υποψία ότι το κέντρο βάρους παίζει το ρόλο του.
Επίσης δεν ξέρω με ποιόν τρόπο έχεις περισσότερα περιθώρια, διόρθωσης.



Υ.Γ: Έχω πάντως την αμυδρή εντύπωση πως την τεχνική του Ryan την εφαρμόζω στις χωμάτινες φουρκέτες. Όχι τόσο έντονα εννοείται αλλά σίγουρα το σώμα μου ενστικτωδώς πάει αντίθετα από το εσωτερικό της στροφής ενώ στην ασφάλτινη φουρκέτα πάει προς το εσωτερικό της στροφής.:lol:
Και εγώ κάτι τέτοια πιάνω τον ευατό μου να κάνει και αναρωτιέμαι γιατί;
Μετά λεώ ότι είναι λόγο αμπαλοσύνης και ησυχάζω.:lol:

Βλέπω και κάνα τέτοιο και κατεβάζω τα αυτιά και γυρίζω στη φωλιά μου.

https://youtu.be/iYOAnW139zM

billy84
04/08/2023, 14:57
Θα πρόσθετα και με το ίδιο μηχανάκι, γιατί έχω μια υποψία ότι το κέντρο βάρους παίζει το ρόλο του.
Επίσης δεν ξέρω με ποιόν τρόπο έχεις περισσότερα περιθώρια, διόρθωσης.


Και εγώ κάτι τέτοια πιάνω τον ευατό μου να κάνει και αναρωτιέμαι γιατί;
Μετά λεώ ότι είναι λόγο αμπαλοσύνης και ησυχάζω.:lol:

Βλέπω και κάνα τέτοιο και κατεβάζω τα αυτιά και γυρίζω στη φωλιά μου.

https://youtu.be/iYOAnW139zM


Είναι πράγματι εντυπωσιακά αυτά τα βίντεο! Να τονίσουμε όμως ότι πρόκειται για τροποποιημένες μοτοσυκλέτες με τιμόνι, βρόχινα λάστιχα και φανταστικό οδόστρωμα. Με βλέπεις να τονίζω το οδόστρωμα γιατί έχω κάνει χιλιάδες km σε βρεγμένο τερέν εξωτερικού και ένιωθα κάθε στιγμή ότι οδηγώ στο στεγνό. Πραγματικά η διαφορά είναι τεράστια συγκριτικά με το καλύτερο που μπορείς να βρεις στην Ελλάδα. Εννοείται αυτό δε μειώνει σε καμία περίπτωση την άριστη τεχνική του οδηγού στο βίντεο!:cool: