View Full Version : αισθητηρας οξυγονου-ρυθμισμα καρμπ.
GiannisBlessed
10/02/2009, 23:50
να ρωτησω κατι...φωτιστε με.μπορουμε να ρυθμισουμε ενα μοτερ με καπμπυρατερ χρησιμοποιωντας αισθητηρα λ?αντι για χρωμα μπουζιου κτλ.
αν ναι τι παιζει με τον αισθητηρα?παραγει καποια βολτ αναλογα με το μειγμα(κατι για 0.2v-0.8v οπου 0.4 ειναι περιπου το τελειο).σωστα?
αυτα με πολυμετρο μετριουνται?αντι για τα ακριβα οργανα τις dyno,ngk κτλ...:) ευχαριστω εκ των προτερων:D
τις περισσοτερες φορες, στις ρυθμισεις που γινονται ειναι απαραιτητο αυτο....
μανομετρο Vacuum meter...
154787
Αρχικά δημιουργήθηκε από SVX
τις περισσοτερες φορες, στις ρυθμισεις που γινονται ειναι απαραιτητο αυτο....
μανομετρο Vacuum meter...
Αυτά είναι υποπιεσόμετρα που χρησιμοποιούνται για τον συγχρονισμό των καρμπυρατέρ (οταν είναι πολλά), ώστε να ανοίγουν οι πεταλούδες ή τα σλάιντ ταυτόχρονα.
Ο giannisblest μιλάει για τη ρύθμιση της αναλογίας του μείγματος...
trelamenoss
11/02/2009, 08:36
kafsanaliths paides:wave2:
sakisvolos
11/02/2009, 12:02
Αρχικά δημιουργήθηκε από SVX
τις περισσοτερες φορες, στις ρυθμισεις που γινονται ειναι απαραιτητο αυτο....
μανομετρο Vacuum meter...
Αυτό το όργανο είναι πολλαπλό υποπιεσόμετρο και ΔΕΝ μπορείς να ρυθμίσεις το μείγμα με αυτό!
Με το όργανο αυτό ρυθμίζεις τις πεταλούδες των καρμπιρατέρ ή του σώματος ψεκασμού ώστε να
είναι ίδια η υποπίεση σε όλους τους κυλίνδρους!
Για την αναλογία του μείγματος (φτωχό-πλούσιο) θέλει λ sensor και καλά είναι να είναι wide band,
και το όργανο που δεν είναι τίποτα άλλο από ένα βολτόμετρο ''γρήγορο'' συνήθως!
sakisvolos
11/02/2009, 12:04
Αρχικά δημιουργήθηκε από trelamenoss
kafsanaliths paides:wave2:
Αναλυτή καυσαερίων ναι αλλά στο δρόμο τι γίνεται?:confused:
Αν προσαρμόσεις ένα αισθητήρα λ μαζί με το όργανο βλέπεις τι γίνεται με φορτίο και αυτό είναι ότι
καλύτερο!:winka:
Αρχικά δημιουργήθηκε από giannisblest
να ρωτησω κατι...φωτιστε με.μπορουμε να ρυθμισουμε ενα μοτερ με καπμπυρατερ χρησιμοποιωντας αισθητηρα λ?αντι για χρωμα μπουζιου κτλ.
αν ναι τι παιζει με τον αισθητηρα?παραγει καποια βολτ αναλογα με το μειγμα(κατι για 0.2v-0.8v οπου 0.4 ειναι περιπου το τελειο).σωστα?
αυτα με πολυμετρο μετριουνται?αντι για τα ακριβα οργανα τις dyno,ngk κτλ...:) ευχαριστω εκ των προτερων:D
Ειναι ο,τι καλλιτερο μπορεις να κανεις. Μακρια απο τα (περισσοτερα) δυναμομετρα. Υπαρχουν ολοκληρωμενες λυσεις, τουτ'εστιν μοναδες που αποτελουνται απο wideband lamda, controler και οργανο οπου βλεπεις το AFR. Θα πρεπει να κολλισεις ενα παξιμαδι στην εξατμιση σου οπου βιδωνεις τον λαμδα και στοχευεις στην ρυθμιση σου AFR=13 παντου για αρχη. Καλη φημη και προσιτη τιμη εχουν τα innovate που χωρις datalogger κοστιζουν γυρω στα 250 ευρω. Σε προηγουμενο θρεντ ειχα προτεινει την αγορα ενος απο κοινου, μια και ειναι κατι που λογικα το χρειαζεσαι μεχρι να ρυθμισεις την μηχανη, αλλα κανεις δεν ενδιαφερθηκε.
Αυτια.
GiannisBlessed
11/02/2009, 13:58
εγω αυτο θελω να κανω.να μετραω με φορτιο αντισταση αερα και να ρυθμιζω ανα εποχες οταν αλλαζει η πυκνοτητα του αερα.ασ μην εχει data log(θα βαλω μια καμερα να τραβαει βιντεο το οργανο:D )τωρα τα χρηματα τα βγαζει αν θες να ρυθμιζεις συχνα.
Υ.Γ sakisvolos οταν λες βολτομετρο εννοεις το κιτρινο οργανο(πολυμετρο το ξερω εγω:smilea: )αυτο ειναι?αν οχι κανει αυτο?λεω τωρα...αν το συνδεσω πανω στον λ δεν θα παρω ενδειξη?ευχαριστω πολυ σε ολους για τις απαντησεις.μακαρι να βγει κατι ετσι σιγουρα θα βοηθηθουν κι αλλοι...:wave2:
154841
stefanos
11/02/2009, 16:21
Και μετά ρε παιδειά που θα βρεθούν βελόνες σλάιντ ,ζιγκλέρ ας πούμε βρίσκουμε στο περίπου, και να μην πούμε οτι το καρμπυρατέρ σαν μηχανική διάταξη έχει και μειονεκτήματα απο την φύση του, όπως και παραμέτρους μη ρυθμίσιμες.
sakisvolos
11/02/2009, 17:05
Αρχικά δημιουργήθηκε από giannisblest
Υ.Γ sakisvolos οταν λες βολτομετρο εννοεις το κιτρινο οργανο(πολυμετρο το ξερω εγω:smilea: )αυτο ειναι?αν οχι κανει αυτο?λεω τωρα...αν το συνδεσω πανω στον λ δεν θα παρω ενδειξη?
Ένα βολτόμετρο χρειάζεται αλλά το συγκεκριμένο εκτός του ότι είναι μεγάλο :winka:
δεν αντιδράει γρήγορα στις αλλαγές της τάσης οπότε δεν είναι κι ότι καλύτερο!
Αναλογικό και με ''γρήγορη'' βελόνα χρειάζεται!
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Και μετά ρε παιδειά που θα βρεθούν βελόνες σλάιντ ,ζιγκλέρ ας πούμε βρίσκουμε στο περίπου, και να μην πούμε οτι το καρμπυρατέρ σαν μηχανική διάταξη έχει και μειονεκτήματα απο την φύση του, όπως και παραμέτρους μη ρυθμίσιμες.
Και το injection εχει ελλατωματα και μαλιστα πολλα. Αλλα, αυτη ειναι μια μεθοδος που δουλευει καλα. Απλα με σκετο βολτομετρο πρεπει να εισαι πολυ προσεχτικος στη βαθμονομιση. Απο την αλλη αν για τι μηχανη σου υπαρχει dynojet το βαζεις και τελειωνεις.
Επισης, αν το καρμπυρατερ ειναι τυπου CV εχει πολυ καλη αποκριση σε διαφορες υψομετρου και πυκνοτητας αερα.
GiannisBlessed
12/02/2009, 16:32
cv ειναι!οντως ειναι καλυτερο.τι εννοεις βαθμονομιση?εγω ξερω οτι αν δειχνει 0.45v τοτε ειμαι μεσα!αλλα δεν ξερω τι παιζει με τους αισθητηρες που λενε κατι για 1.00,η0.97,η 1,04....εχουν μεγεθ?
auto callibration. An den to kaneis kathe toso oi endeixeis mporei kai na min einai akribeis.
GiannisBlessed
12/02/2009, 20:15
ε??τι πρεπει να καλυμπραρω?:D
τον αισθητηρα λαμδα?:confused:
για το καλο ολης της μοτοκοινωτητας θα προσπαθησω να το φερω εις περας!τα οργανακια δεν λεω καλα αλλα λιγο ακριβουτσικα(για μενα).αν τα καταφερω και δουλεψει θα ανεβασω και οδηγο(do it your self :lol: ) ετσι ισως να μπορουν και αλλοι να ρυθμιζουν φτηνα τα μοτερ τους σε πραγματικες συνθηκες.
Ναι, η διαδικασια λεγεται free air calibration. Νομιζω οτι τα wideband sensors απαιτουν κυκλωμα θερμανσης, με ακριβη τιμη ρευματος, δεν συνδεεις απλα ενα βολτομετρο. Μπορει και να κανω λαθος, αν και δεν το νομιζω.
Για DIY κυκλωματα κοιτα αυτα
http://www.markvanderkwaak.com/dbbp/tech-tips/mm.html
http://www.aces.edu/~parmega/efi/temp/wb/guide.html
και κυριως αυτο
http://www.scirocco.org/tech/misc/afgauge/af.html
GiannisBlessed
12/02/2009, 20:49
ΜΠΡΑΒΟ!!!:beer: που το βρηκες?
ψαχνω τοσες μερες...ξεκιναω το διαβασμα:)
το κοιτουσα και εγω αυτες τις μερες! Εκανα μολις edit στο προηγουμενο ποστ για τον λογο που κατα την γνωμη μου δεν δουλευει η θεωρια του βολτομετρου.
GiannisBlessed
12/02/2009, 21:07
ερειξα μια ματια και οπως το περιμενα....δυσκολα τα πραγματα...ηλεκτρονικα(δεν το κατεχω καθολου)...αλλα...επεσε το ματι μου στο 30...λειπει ενα μηδενικο??30€~ ειναι καλη τιμη και δεν αξιζει να το φτιαξει κανεις εκτος και αν ξερει τι κανει και δεν ταλαιπωρηθει...παντος ειναι "τροφη" με ενδιαφερει πολυ το θεμα αλλα οταν βλεπω την πλακετα και τις αντιστασουλες...:sick: :hypnotize
παντως εγω μαλλον με βλεπω να παιρνω το innovate. Δινεις 250 αλλα το κρατας για καθε μηχανη που αλλαζεις και βγαζει τα λεφτα του μια μια-δυο δυναμομετρησεις.
GiannisBlessed
12/02/2009, 21:24
λες ε??παιδια τελος κατω τα κατσαβιδια και το καλαϊ:lol:
ειναι παντως καλη λυση αν σκεφτεις ποσα γλυτωνεις απο μηχανικους και "ρυθμισματα"
+ οτι παει στην επομενη μοτο και οχι μονο.!(μπορει να χρησιμοποιηθει και για ρυθμιση μονο.ε?)φαινεται καλο το innovate(οπτικα:rotflmao: )
λοιπον εχω ενα φιλο που ασχολειται με καλωδια.θα τον πεισω να με βοηθησει οταν βρεθει χρονος.πρωτα ομως θα αγορασω τον σενσορα και θα δοκιμασω με το βολτομετρο.
σενσορα τι προτεινεις?ειδα κατι για μονο καλωδιο...εχει και διπλο?:confused:
stefanos
13/02/2009, 03:39
Το βολτόμετρο δουλεύει, το έχω δοκιμάσει με απλό αισθητήρα λ οχι wideband στο παπί μου μιάς και δεν ήθελα να τρυπάω την εξάτμηση απο το xr χωρίς δοκιμή.
Με wideband δεν έχω δοκιμάσει αλλά φαντάζομαι είναι το ίδιο.
Τελικά διαπίστωσα οτι το παπί είναι πλούσιο παντού, μάζεψα τα καλώδια και πήγα για μπύρες.
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Το βολτόμετρο δουλεύει, το έχω δοκιμάσει με απλό αισθητήρα λ οχι wideband στο παπί μου μιάς και δεν ήθελα να τρυπάω την εξάτμηση απο το xr χωρίς δοκιμή.
Με wideband δεν έχω δοκιμάσει αλλά φαντάζομαι είναι το ίδιο.
Τελικά διαπίστωσα οτι το παπί είναι πλούσιο παντού, μάζεψα τα καλώδια και πήγα για μπύρες.
οχι ακριβως, τα narrowband ειναι ουσιαστικα on-off switches σου δειχνουν μονο φτωχο η πλουσιο μειγμα σε σχεση με το 14.7 / 1
δειτε αυτο
http://www.buckeyetriumphs.org/technical/Carbs/AFMonitor/AFMonitor.htm
απο το οποιο παραθετω ατη τη παραγραφο.
The output of the Lambda O2 sensor is a voltage as shown in the graph on the above right . So, all we have to do is connect the sensor to a voltmeter and we're set, right? Wrong! The sensor voltage source is high impedance, which means it can't deliver much current or power. This voltage can only be measured accurately after power amplification. Electronic test instruments (which contain power amplification) be used to accurately measure the voltage, but the inexpensive multimeter may not give an accurate measurement, especially when the sensor is not at operating temperature. The K & N instruments pictured above very probably contain some sort of amplifier in the display device. Another point, the sensor must be very hot (300o C) before it provides a reliable output. The output voltage seems to be relatively independent of the temperature but the power output capability (in this case, current capability) increases as the temperature increases.
Εγω λεω να παρουμε ενα innovate και μετα για μπυρες.
GiannisBlessed
13/02/2009, 08:50
διαβασα οτι χαλαει(μετα απο χρονο) ο σενσορας αν καιει λαδι το μοτερ η αν ειναι διχρονο.εμενα καιει λιγο...
Υ.Γ Εαν γινει ομαδικη αγορα και μαζευτουνε 10(λεω τωρα...:rotflmao: )η τιμη που θα ειναι για το innovate?
The sensor voltage source is high impedance, which means it can't deliver much current or power. This voltage can only be measured accurately after power amplification.
αρα ειναι αδυναμο το σημα?αυτο λεει?
ναι αυτο λεει και για να το λεει φανταζομαι δικιο εχει, δεν εχω ιδιαν εμπειρια.
Σιγα με μαζευτουνε δεκα, δυο και αν. Κοστιζει 250 περιπου ευρω, οποτε κανεις την διαιρεση!
Για το λαδι, ναι μπορει να δημιουργισει προβλημα, αλλα μετα απο καμποση χρηση. Δεν νομιζω οτι οι βολτες που θα κανεις μεχρι να ρυθμισεις το καρμπυρατερ ειναι θεμα, εκτος κι αν ειναι διχρονο πια.
tyfeonas
14/02/2009, 07:36
καλησπερα.
οπως σου ειπαν και τα παιδια ποιο πανω χρειαζεσαι ενα wideband sensor για να δεις το μειγμα σου ακριβως.
επειδη το εψαχνα και εγω υπαρχει συσκευη φτηνη αλλα θελεις και λαπτοπ για να κανεις datalogging στο laptop σε real time.
εγω εχω αγορασει αυτο εδω
http://wbo2.com/2j/default.htm
χωρις οθονη γιατι το συνδεω στο λαπτοπ.
αν θελεις μπορεις να το παρει και με οθονη.
ειναι απο αυστραλια και ενδεικτικα θα σου πω οτι εμενα χωρις οθονη μου βγηκε γυρω στα 150 ευρω μαζι με μεταφορικα.
ειναι οτι ποιο φτηνο και πολυ ποιοτικο σε σχεση με αλλα.
μην ασχοληθεις με diy γιατι θα χαλασεις ποιο πολλα λεφτα και δεν παιζει υποστιριξη.
ενδεικτικα θα σου πω οτι μονο ο wideband αισθητηρας εχει γυρω στα 50-70 ευρω.
ενω με 150 το εχεις ετοιμο.
η συσκευη παιρνει ενδειξεις για στροφες , ανοιγμα γκαζιου και οτι αλλο δινει 0-5volt.
κοιτα εδω το δικο μου επανω σε asus eeepc
http://s139.photobucket.com/albums/q319/tyfeonas/?action=view¤t=03012009028.flv
επισης να εχεις υποψιν σου οτι ο καθε κινητηρας αποδιδει τα μεγιστα σε διαφορετικο afr .
μπορει δηλαδη το μηχανακι σου να βγαζει τα περισσοτερα αλογα στα 13.7 μερη αερα προς βενζινη ενο ενας αλλος στα 13 .
η διαφορα δυναμης αναλογα το μοτερ σε μια τοση μικρη διαφορα AFR μπορει να ειναι και 2-3 αλογα!
αυτο μονο σε δυναμομετρο μπορεις να το δεις.
το καλο με τα AFR LOGGERS ειναι οτι αν το μηχανακι εχει RAM AIR μπορεις να το ρυθμισεις στον δρομο με τον πραγματικο αερα που παιρνει το μοτερ στα 160+ χιλιομετρα.
και οχι με τον σχεδον στατικο αερα στο δυναμομετρο.
GiannisBlessed
14/02/2009, 10:36
καλα αυτο στο βιντεο φαινεται πολυ καλο!σε σχεση με κατι αλλα με led και ιστοριες που ολη την ωρα τρεμοπαιζουν!150€ ε?φαινεται καλο...ειναι περιπου αυτο που ψαχνω δεν θελω να βαλω ενα οργανο στην μηχανη να το χαζευω.να την ρυθμιζω θελω.λαπιτοπ εχω!
αυτο ερχεται κομπλε?με προγραμα κτλ?
Υ.Γ DrBig τι εννοεις διαιρεση?να παρουμε ενα μισο-μισο?
stefanos
14/02/2009, 19:06
Και ξαναπετάγομαι σαν κώλος στην μέση και ρωτάω.
Σε μηχανάκι με καρμπυρατέρ τι χρήση μπορεί να έχουν όλα τα παραπάνω?
Είναι ποτέ δυνατόν να αξιοποιηθεί όλη αυτή η real time πληροφορία όταν έχεις να κάνεις με ζικλέρ βελόνες φλογέρες και σλάιντ?
Στους ψεκασμούς φαντάζομαι οτι με τον κατάλληλο εξοπλισμό μπορείς να κάνεις δουλειά αλλά στο καρμπυρατέρ ...
GiannisBlessed
14/02/2009, 19:25
εγω προσωπικα θελω να ρυθμισω με περισοτερη ακριβια απο το να κοιταω το χρωμα των μπουζιων.
sakisvolos
14/02/2009, 19:26
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Και ξαναπετάγομαι σαν κώλος στην μέση και ρωτάω.
Σε μηχανάκι με καρμπυρατέρ τι χρήση μπορεί να έχουν όλα τα παραπάνω?
Είναι ποτέ δυνατόν να αξιοποιηθεί όλη αυτή η real time πληροφορία όταν έχεις να κάνεις με ζικλέρ βελόνες φλογέρες και σλάιντ?
Στους ψεκασμούς φαντάζομαι οτι με τον κατάλληλο εξοπλισμό μπορείς να κάνεις δουλειά αλλά στο καρμπυρατέρ ...
Γίνεται Στέφανε αλλά θέλει πολλή υπομονή και γερά νεύρα να παίξεις με ζιγκλέρ βελόνες για να
του φτιάξεις το μείγμα όπως πρέπει και μετά το βγάζεις από πάνω αυτόν τον αισθητήρα και το βολτομετράκι!
:wave2:
stefanos
14/02/2009, 19:40
Φυσικά και γίνεται.
Αλλά το ένα νούμερο ζιγκλέρ παραπάνω και μιά θέση τη βελόνα δεν είναι ρύθμιση που απαιτεί τέτοιου είδους εξοπλισμό.
sakisvolos
14/02/2009, 19:46
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Φυσικά και γίνεται.
Αλλά το ένα νούμερο ζιγκλέρ παραπάνω και μιά θέση τη βελόνα δεν είναι ρύθμιση που απαιτεί τέτοιου είδους εξοπλισμό.
Δεν λέμε για μόνο ένα νούμερο παραπάνω ζιγκλέρ αλλά για όσα νούμερα παραπάνω θέλει ώστε να
έχουμε σωστό μείγμα σε όλο τα φάσμα των στροφών και αυτό είναι το δύσκολο!
Εγώ το ''έφερα'' με αναλυτή καυσαερίων αλλά με τον αναλυτή ΔΕΝ μπορείς να δεις τι κάνει υπό φορτίο!:winka:
Και δεν διαθέτουν και όλοι αναλυτή καυσαερίων έτσι? Και μιλάω για μονοκύλινδρο που να ήταν Ι4
τι θα τράβαγα 4 καρμπς που σημαίνει 4 βελόνες 4 ζιγκλέρ και 4 ζιγκλέρ πιλότοι!:eyepop: :eyepop: :eyepop:
GiannisBlessed
14/02/2009, 21:56
Αρχικά δημιουργήθηκε από sakisvolos
Δεν λέμε για μόνο ένα νούμερο παραπάνω ζιγκλέρ αλλά για όσα νούμερα παραπάνω θέλει ώστε να
έχουμε σωστό μείγμα σε όλο τα φάσμα των στροφών και αυτό είναι το δύσκολο!
Εγώ το ''έφερα'' με αναλυτή καυσαερίων αλλά με τον αναλυτή ΔΕΝ μπορείς να δεις τι κάνει υπό φορτίο!:winka:
Και δεν διαθέτουν και όλοι αναλυτή καυσαερίων έτσι? Και μιλάω για μονοκύλινδρο που να ήταν Ι4
τι θα τράβαγα 4 καρμπς που σημαίνει 4 βελόνες 4 ζιγκλέρ και 4 ζιγκλέρ πιλότοι!:eyepop: :eyepop: :eyepop:
ναι ναι....
εμενα ειναι V2:bigcry:
σιγουρα και μονο οτι μπορεις να μετρας κατω απο πραγματικες συνθηκες ειναι μεγαλο πραγμα.
tyfeonas
17/02/2009, 03:41
Αρχικά δημιουργήθηκε από giannisblest
καλα αυτο στο βιντεο φαινεται πολυ καλο!σε σχεση με κατι αλλα με led και ιστοριες που ολη την ωρα τρεμοπαιζουν!150€ ε?φαινεται καλο...ειναι περιπου αυτο που ψαχνω δεν θελω να βαλω ενα οργανο στην μηχανη να το χαζευω.να την ρυθμιζω θελω.λαπιτοπ εχω!
αυτο ερχεται κομπλε?με προγραμα κτλ?
Υ.Γ DrBig τι εννοεις διαιρεση?να παρουμε ενα μισο-μισο?
προγραμμα το δινουνε free αλλα για να ανοιξεις καποια extra θελει να το πληρωσεις 30 δολαρια νομιζω.
εγω δεν το εχω αγορασει παντως αν το αποφασισεις και το παρεις αγοραζουμε το προγραμμα μαζι.
τα extra ειναι να σου δειχνει σε matrix mode το μειγμα και τις στροφες κτλ.
οπως ειναι ο χαρτης του Power commander σε τετραγωνακια.
αλλιως το βλεπεις μεσα απο txt αρχειο .
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.