PDA

View Full Version : Απορια..... Τι ειναι σωστο?



VLADx
25/03/2009, 16:52
Εχω διαβασει στο βιβλιο ''A Twist Of The Wrist'' του keith code οτι το σωστο ειναι να φρεναρουμε πριν την εισοδο της στροφης μεχρι να αποκτησουμε την ιδανικη ταχυτητα εισοδου και αφου το κανουμε αυτο να ανοιγουμε ο γκαζι διατηρωντας διαρκως επιταχυνομενη πορεια, ωστε να επιτυχουμε τον ιδανικο λογο βαρους μπροστα-πισω 40%-60%.
Και επισημαινει μαλιστα οτι η οδηγηση τυπου ''charging'', οπως αναφερει, δηλαδη φρενα μεχρι το apex και μετα επιταχυνουμε ειναι λαθος, καιθως παραβιαζουμε ετσι τον κανονα του σωστου λογου βαρους.......
Μεχρι εδω ολα καλα. Και πανω που ειχα κατασταλαξει βλεπω στο βιβλιο ''Sport Riding Techniques''
του κυριου nick ienatsch (δεν ξερω αν λεει σε κανενα κατι) το εξης, το οποιο εχα συναντησει και αλλου και δεν ξερω τι να πιστεψω....
:hypnotize


Οπως φαινεται στην εικονα αυτο στυλ ερχεται σε αντιθεση με οσα υποστηριζει ο keith code και η σχολη του, και ειναι κατι το οποια κανουν πολλοι....


159163

sapila racing
25/03/2009, 16:58
Σίγουρα έρχονται σε αντίθεση.
Το θέμα είναι οτι το Twist of the Wrist και γενικά η θεωρία του CSS εχει να κανε με ασφαλή οδήγηση κατα κυριο λόγο.

Το trail breaking όπως λέγεται η τεχνική του φρεναρίσματος μεχρι βαθειά μεσα στη στροφή, είναι σύνηθης πρακτική στους αγώνες, αλλά στο δρόμο η και στην πίστα είναι ευκολο να φας την τούμπα εφ όσον δεν εισαι εξοικειωμένος με τετοια πράγματα.

Εγω στην πίστα παντως πρωτα φρεναρω και μετα στρίβω :blush:

VLADx
25/03/2009, 20:29
δηλαδη ενας ''γρηγορος'' οδηγος ποια απο τις δυο τεχνικες χρησιμοποιει?
Δηλαδη αν κυνηγας το χρονομετρο ποια θα πρεπει να προτιμησεις?
Γιατι εγω χρησιμοποιουσα το trail braking οπως λες και πανω που προσπαθω να αλλαξω συνηθειες παλι βλεπω αλλα.....
Τι συμβαινει τελικα?
Ειναι και τα δυο σωστα και διαλεγεις οτι σου ταιριαζει?

sapila racing
25/03/2009, 20:35
Δεν μπορείς να πεις τι είναι σωστό και τι λάθος.

Εχει να κάνει με τον οδηγό και το που οδηγάει όπως το βλέπωεγώ.

Ο Rossi κλπ πχ αν δείς φρενάρουν τουλάχιστον μέχρι εκει που δείχνει το σχήμα κι ακόμα περισσότερο πολλές φορές.
Εχει να κάνει και με την γραμμή και με την στροφή βέβαια, αλλά σίγουρα είναι πιο ασφαλές να μην φρενάρεις πλαγιασμένος, απ την αλλη χάνεις χρόνο ετσι.

Σε κάποιες στροφές σε πίστα το κάνω άνετα, σε άλλες με τίποτα.
πχ K1 Σέρρες στανταρ αφηνω φρένα και μετα στριβω, είναι πολλά τα χιλιόμετρα :blush:

road spirit
25/03/2009, 20:38
Αρχικά δημιουργήθηκε από VLADx
δηλαδη ενας ''γρηγορος'' οδηγος ποια απο τις δυο τεχνικες χρησιμοποιει?
Δηλαδη αν κυνηγας το χρονομετρο ποια θα πρεπει να προτιμησεις?
Γιατι εγω χρησιμοποιουσα το trail braking οπως λες και πανω που προσπαθω να αλλαξω συνηθειες παλι βλεπω αλλα.....
Τι συμβαινει τελικα?
Ειναι και τα δυο σωστα και διαλεγεις οτι σου ταιριαζει?

Και τα δυο σωστά είναι. Αρκεί να σκεφτούμε ότι δεν υπάρχει αγωνιζόμενος που να μην κάνει trailbraking.

Θέλει την εμπειρία του, την εξάσκηση του.

Η περιγραφή του Code είναι ενα βήμα πριν, είναι η βάση για να οδηγάς σωστά (όχι αγωνιστικά)

:wave2:

road spirit
25/03/2009, 20:57
Αρχικά δημιουργήθηκε από VLADx
Και επισημαινει μαλιστα οτι η οδηγηση τυπου ''charging'', οπως αναφερει, δηλαδη φρενα μεχρι το apex και μετα επιταχυνουμε ειναι λαθος, καιθως παραβιαζουμε ετσι τον κανονα του σωστου λογου βαρους....... διάβασε το ξανά αν θες, δεν νομίζω να εννοεί ακριβώς αυτό :winka:

el_hymador
25/03/2009, 20:59
Συμφωνω με τους προγραψησαντες :D

Το κατα Keith Code ευαγγελιο ειναι πολυ πιο ασφαλες αφου δεν μεταβαλεται η κατανομη βαρους της μοτοσικλετας οταν αυτη βρισκεται υπο κλιση.

Το "παραθρηκευτικο" δογμα που παρουσιαζεις ειναι σαφως πιο αγωνιστικο και απαιτει ακριβεια στον χειρισμο και εμπειρια, αφου η μεταβαση απο φρενο σε γκαζι στο σημειο 0 (apex), εγκυμονει κινδυνους. (για δημοσιο δρομο δεν το συζηταω...)

Απο τη στιγμη που βρισκεσαι σε περιβαλλον πιστας δεν χανεις τιποτα να δοκιμασεις και τους δυο τροπους, αλλωστε αυτο ειναι το νοημα της πιστας, να πειραματιζεσαι με ασφαλεια.

Αποψη μου ειναι οτι αναλογως της στροφης μπορει να ειναι πιο αποτελεσματικος ο ενας η ο αλλος τροπος στριψιματος.

Οπως και να εχει, καμμια θεωρια δεν εκτελειται απολυτα και κατα γραμμα στο δρομο η στην πιστα...μπορει να υπαρχει μια βαση και ενας διακριτος διαχωρισμος μεταξυ σωστου και λαθους, αλλα ορισμενες λεπτομερειες καθοριζονται απο το προσωπικο στυλ του καθενoς και απο το πως αιθανεται πιο ανετα.

npat
25/03/2009, 21:23
Αρχικά δημιουργήθηκε από VLADx

...

Οπως φαινεται στην εικονα αυτο στυλ ερχεται σε αντιθεση με οσα υποστηριζει ο keith code και η σχολη του, και ειναι κατι το οποια κανουν πολλοι....

Πραγματικά τα δύο αυτά βιβλία που ανέφερες δημιουργούν μια σχετική σύγχυση. Δεν είναι ιδέα σου, απλά πρόκειται για δύο διαφορετικές "σχολές σκέψης" σχετικά με την εκπαίδευση στην οδήγηση.

Ο Nick Ιenatsch πιστεύει ότι τα φρένα βαθιά μέσα στη στροφή είναι ένα εργαλείο που ο αναβάτης πρέπει να μάθει από νωρίς (ακόμη και για οδήγηση στον δρόμο).

Ο Κeith Code, από την άλλη, πιστεύει ότι αυτό είναι λάθος: Αν ο αναβάτης δεν έχει φτάσει σε σημείο άριστης αντίληψης της ταχύτητας εισόδου, τότε η χρήση του trail braking απλά θα τον δυσκολέψει να βελτιωθεί, χωρίς ουσιαστικά να του προσφέρει κάτι σημαντικό μακροπρόθεσμα. Πιστεύει, δηλαδή, πως συχνά οι αναβάτες (ακόμη και σε πρωταθληματικό επίπεδο) χρησιμοποιούν το trail-braking σαν δεκανίκι για να κρύψουν την ανασφάλεια που έχουν σχετικά με την επιλογή της κατάλληλης ταχύτητας εισόδου---αυτό τους εμποδίζει να βελτιωθούν.

Με τα λόγια του ιδίου:



Keith Code wrote (in the Cornering forum (http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=646))

I don't have a quarrel with trail braking except that it can become a crutch for riders who don't have a clue on their turn entry speeds and trailing the brake in becomes a crutch to a rider who doesn't have a good sense of speed.

The fact is that trailing the brake is something that should be done on every track braking situation, whether the rider is leaned over or not and this is a huge point for riders when they are trying to "go fast".

It's huge because they tend to "charge the turns". That means they wind up with a lot of brake at their turn in point and that just makes it more difficult to judge the entry speed accurately. Up to the point any riders is still having entry speed problems trail braking won't solve their entry speed judgement errors.


Και σε ένα άλλο ποστ:



Keith Code wrote (in the Cornering forum (http://forums.superbikeschool.com/index.php?showtopic=310))

Trail braking is a valid and useful tool for any rider at any level of riding. The warning is this: when used too often, or as a crutch to calm the fear brought on by the inability to sense speeds accurately, it not only doesn't solve the source of the problem it makes it worse.

As the pilot you must make the decision on when to let off of the brake(s). It is a complicated little piece of work with all of the other usual distractions you encounter at the turn's entry, e.g., setting the lean, getting the line and feeling the traction. Bottom line - if you are trailing the brakes towards a well known, accurately understood speed it is a tool. Otherwise it tends to become a crutch and invites riders to "charge" the turns, low line them, leave the throttle till late and make tricky and sometimes dangerous mid-corner steering corrections all of which could be avoided with accurate turn entry speed sensing and setting.


Τα υπογραμμισμένα κομμάτια είναι κατ' εμένα το ζουμί της άποψής του: Αν έχεις στο πλάνο σου μια απόλυτα συγκεκριμένη ταχύτητα που θέλεις να πετύχεις σε κάποιο σημείο της στροφής, χωρίς αμφιβολίες γι αυτό, αν ξέρεις ότι σε αυτό το σημείο, πρέπει να είμαι με αυτήν την ταχύτητα (όχι πέντε-πάνω, πέντε-κάτω---ακριβώς αυτή) τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το trail-braking για πετύχεις αυτήν την ταχύτητα κερδίζοντας λίγο χρόνο. Αν όμως η αντίληψή σου για την ταχύτητα δεν έχει φτάσει σε αυτήν την οξύτητα τότε παραμυθιάζεις τον εαυτό σου και χρησιμοποιείς το trail braking για να κατευνάσεις τους φόβους του "μπαίνω γρήγορα". Αυτό σε εμποδίζει απ' το αναπτύξεις καλή αντίληψη ταχύτητας (κάτι πολύ πιο χρήσιμο από το trail braking αυτό καθεαυτό).

Ελπίζω να βοήθησα λίγο...

:wave2:

gcrook
25/03/2009, 21:35
Ξεχναμε καταρχας τελειως τον δημοσιο δρομο,οπου το trail braking θα μας φερει με μαθηματικη ακριβεια κολλητα με καποιον ατυχο που εκανε το λαθος να βρισκεται στην σωστη λωριδα την λαθος στιγμη...

Απο κει και περα για να μπορεσουμε να μιλαμε για trail braking σε περιβαλλον πιστας θα πρεπει να κατακτησουμε την τεχνικη του να φρεναρουμε οπως πρεπει και να ανοιγουμε γκαζι εκει που πρεπει.

Αυτα τα δυο με την σειρα τους σημαινουν,οτι θα πρεπει να γνωριζουμε το quick turn,oπου παραδοξως διδασκεται στο 0-300 RS ενω στο CSS στο 2ο level (αν δεν κανω λαθος) ,και να περασουμε πολυ ωρα μαθαινοντας που "ριχουμε" το μηχανακι και για ποιο λογο.

Μετα μπορουμε να μπουμε και πιο βαθια (στο απεξ) :blush: αν αισθανομαστε kinky,αλλα μαλλον θελει πολυ δουλεια για να φτασουμε εκει.

Και ΟΧΙ! , ...το να μπαινεις με φρενα στην στροφη χωρις να ξερεις το γιατι,δεν ειναι απο μονο του trail braking αλλα μια κακια και επικινδυνη συνηθεια, καμια φορα και λογω φοβου που πρεπει να την αποβαλλουμε.
Απο μονο του το traill braking δεν λεει τιποτα,αν δεν κατακτησουμε πρωτα μια σειρα απο βασικες,αλλα απολυτως απαραιτητες κινησεις.

npat
25/03/2009, 21:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από gcrook
Ξεχναμε καταρχας τελειως τον δημοσιο δρομο,οπου το trail braking θα μας φερει με μαθηματικη ακριβεια κολλητα με καποιον ατυχο που εκανε το λαθος να βρισκεται στην σωστη λωριδα την λαθος στιγμη...

Απο κει και περα για να μπορεσουμε να μιλαμε για trail braking σε περιβαλλον πιστας θα πρεπει να κατακτησουμε την τεχνικη του να φρεναρουμε οπως πρεπει και να ανοιγουμε γκαζι εκει που πρεπει.

Αυτα τα δυο με την σειρα τους σημαινουν,οτι θα πρεπει να γνωριζουμε το quick turn,oπου παραδοξως διδασκεται στο 0-300 RS ενω στο CSS στο 2ο level (αν δεν κανω λαθος) ,και να περασουμε πολυ ωρα μαθαινοντας που "ριχουμε" το μηχανακι και για ποιο λογο.

Μετα μπορουμε να μπουμε και πιο βαθια (στο απεξ) :blush: αν αισθανομαστε kinky,αλλα μαλλον θελει πολυ δουλεια για να φτασουμε εκει.

Και ΟΧΙ! , ...το να μπαινεις με φρενα στην στροφη χωρις να ξερεις το γιατι,δεν ειναι απο μονο του trail braking αλλα μια κακια και επικινδυνη συνηθεια, καμια φορα και λογω φοβου που πρεπει να την αποβαλλουμε.
Απο μονο του το traill braking δεν λεει τιποτα,αν δεν κατακτησουμε πρωτα μια σειρα απο βασικες,αλλα απολυτως απαραιτητες κινησεις.

Μ' αυτό το αγόρι συχνά συμφωνούμε... αλλά, ΡΠΜ, πάντα τα λέει πιο πρόστυχα!

:blush: :blush:

VLADx
26/03/2009, 01:55
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Πραγματικά τα δύο αυτά βιβλία που ανέφερες δημιουργούν μια σχετική σύγχυση. Δεν είναι ιδέα σου, απλά πρόκειται για δύο διαφορετικές "σχολές σκέψεις" σχετικά με την εκπαίδευση στην οδήγηση.


Πραγματικα σε ευχαριστω.
Με βοηθησες πολυ.
Να ρωτησω και κατι τελευταιο...
Διαφωνια οπως αυτη, υπαρχει και αλλη αναμεσα σε αυτες τις δυο σχολες σκεψεις?
Και ουσιαστικα σε γενικες γραμμες και εν συντομια (για να μην γινομαι και κουραστικος) τι υποστιριζουν η καθεμια αν βεβαια υπαρχουν και αλλες διαφονιες...
Γιαιτι απ'οτι καταλαβα η μια λογικη αφορα πιο συμβατικη οδηγηση και η αλλη πιο ακραια και αγωνιστικη....
Το ρωταω γιατι στο μυαλο μου ειχα συνδεσει τον keith code με τον πατερα των σχολων γρηγορης οδηγησης εξου και το ονομα της σχολης California SUPERBIKE!! school...
Αν κανω λαθος διωρθωστε με...

sapila racing
26/03/2009, 09:14
Αρχικά δημιουργήθηκε από VLADx
Πραγματικα σε ευχαριστω.
Με βοηθησες πολυ.
Να ρωτησω και κατι τελευταιο...
Διαφωνια οπως αυτη, υπαρχει και αλλη αναμεσα σε αυτες τις δυο σχολες σκεψεις?


Yπάρχει και εχει να κάνει με τις γραμμές.

Οι γραμμές του CSS είναι πολύ ανοιχτες στην είσοδο, μεχρι το σημείο του Quick Turn, με αποτέλεσμα να σε περνάνε 2-3 που εχουν την αγωνισtική γραμμή απο μέσα ενω εσυ το παιζεις γρήγορος αλα California.

Σε κάποιες στροφές οι γραμμές ταυτίζονται αλλά σε άλλες ειναι η μέρα με τη νύχτα.

mikros boudas
26/03/2009, 09:45
φρεναρεις λιγο για να μετριασεις,μαγκωνεις δυνατα,αφηνεις και μετα πας στο ηρεμα γκαζι...ολα αυτα αναλογως της στροφης σε αποσταση,ολα τα φρενα πριν την κορυφη(το απεξ-εκτος αν θες ντριφτ).ειναι αναλογα την στροφη ομως και που εισαι(πιστα η εξω...)..το ιδιο ισχυει και στα αυτοκινητα...παρατεταμενα φρενα στην πιστα η σε γρηγορη βολτα κουραζουν πολυ οποιοδηποτε συμβατικο συστημα φρενων μετα απο λιγο,να το εχεις υποψιν σου αυτο...τουλαχιστον εγω ετσι κανω και μπορω να ελεγξω που παει το οχημα...:rolleyes:

kinhsh
26/03/2009, 10:52
Η τεχνικη του keith Code μου φαινεται πιο καλη απο τα φρενα υπο κλιση.Πιστευω οτι τα φρενα υπο κλιση δεν μαθαινονται ποτε.

TROOPER
26/03/2009, 23:18
road spirit, sapila, npat

+1


:beer:

cartman
27/03/2009, 09:38
Όπως το καταλαβαίνω εγώ, φρένα υπό κλίση με την έννοια του περιμένω να μπώ στην στροφή για να φρενάρω δεν διδάσκει κανείς παιδιά. Διάβασα και τα δύο βιβλία και πουθενά δεν κατάλαβα αυτό.

Αυτό που λέει ο Nick Ienatsch δεν είναι να εφαρμόσουμε την κύρια διαδικασία φρεναρίσματος μέσα στην στροφή, αλλά πρίν από αυτή (ότι δηλαδή και ο Code). Στο σχήμα του Ienatsch αλλά και στην επεξήγησή του αν θυμάμαι καλά δείχνει ότι όσο πλησιάζουμε την στροφή και αρχίζουμε να δίνουμε κλιση στην μηχανή, τότε αφήνουμε τα φρένα ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ με τέτοιο τρόπο ώστε οι δυνάμεις που εμφανίζονται λόγω τους στριψίματος και πιέζουν το μπροστινό σύστημα (πιρούνι) να παίρνουν την θέση της δύναμης φρεναρίσματος η οποία ελαττώνεται.

Όπως ξέρουμε όσο πλαγιάζουμε τόσο περισσότερο βυθίζεται το μπροστινό σύστημα. Από την άλλη όσο αφήνουμε τα φρένα, τόσο σηκώνεται το πιρούνι. Αυτές οι δύο αντίθετες δυνάμεις πρέπει να εξισορροπηθούν κατά το στρίψιμο ώστε ΙΔΑΝΙΚΑ το πιρούνι μας να μην μεταβληθεί καθόλου στην καρδιά της στροφής (ή τελοσπάντων να μεταβληθεί όσο λιγότερο γίνεται).

Άρα σε μια τέτοια στροφή, (επειδή σίγουρα εξαρτάται και από την στροφή το αν θα εφαρμόσεις την τεχνική αυτή) θα εφαρμόσουμε το κύριο φρενάρισμα πρίν την στροφή και ενώ δίνουμε κλίση στην μηχανή, θα αφήνουμε σιγά σιγά το φρένο ώστε το μπροστινό μας να μην ανεβοκατεβαίνει άρα να μην έχουμε αστάθεια.

Αν έχω κάποιο λάθος παιδιά πέστε το! :look:

sapila racing
27/03/2009, 10:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από cartman
Αν έχω κάποιο λάθος παιδιά πέστε το! :look:

Δεν είσαι λάθος, απλά εισαι της σχολής Ienatsch :lol:


Χωρίς πλάκα τωρα. Το να συνεχίζω να παταω φρένα (μπροστινα εννοείται) ενω στρίβω εμένα μου δίνει αίσθημα ανασφάλειας.
Αισθάνομαι οτι χρησιμοποιώ μέρος της πρόσφυσης του εμπρός ελαστικού για να φρενάρω αντί να στρίβω.
Ειναι που εχω κάνει τα 3 Level CSS κι εχω γίνει της σχολής CSS? Δεν ξέρω, πάντως πρωτα φρενάρω και μετα στρίβω, εκτός απροόπτου... :wave2:

Μαλλον αυτό είναι. Οταν με τράβαγε ο Μαλαμίδης στο Ducati Weekend να παω στην Κ5 εσωτερική απο την αρχή, στην αρχή αδυνατουσα να το κάνω γιατί ειχα μάθει να παταω σε συγκεκριμένα σημεία της πίστας. Μου πήρε καποιους γύρους για να τον ακολουθήσω.
Ακόμα και τωρα εχω ενα θέμα με την Κ5 η οποία εχει την μεγαλύτερη διαφορά γραμμής (CSS vs Racing Line), κι αυτό προέρχεται απο το μπλέξιμο που παθαίνεις οταν μαθαινεις κατι και μετα πρέπει να το αλλάξεις.
Αν είσαι και 40 χρονων... :blush:

road spirit
27/03/2009, 11:02
πάντως με αφορμή αυτό:

Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
εισαι της σχολής Ienatsch

και επειδή το ξαναέγραψα πριν:

Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
Η περιγραφή του Code είναι ενα βήμα πριν, είναι η βάση για να οδηγάς σωστά (όχι αγωνιστικά)

και ο συμφορουμίτης Vladx φαίνεται μπερδεμένος, εχω να πω το εξής:

όταν έκανα τα CSS με τον Ibbott, είχε τεθεί σχετικός προβληματισμός απο κάποιους. Η απάντηση του Ibbott ήταν ξεκάθαρη: "κάποια απο αυτά που σας μαθαίνουμε εδω, ΔΕΝ είναι ο γρηγορότερος τρόπος για να γυρίσεις τη πίστα (μεταξύ αυτών, και τα σημάδια)".

Η μεθοδολογία του CSS έχει σκοπό να σε κάνει καλύτερο αναβάτη και κατα συνέπεια γρηγορότερο - όταν αισθάνεσαι ασφαλής και σίγουρος για τους χειρισμούς σου, γνωρίζοντας αιτία και αποτέλεσμα, μπορείς να πας γρηγορότερα.

O Ienatsch έχω την εντύπωση ότι πάει άμεσα ένα βήμα παραπέρα, απευθυνόμενος σε αναβάτες που ξέρουν και μπορούν να κυνηγήσουν τους χρόνους.

VLADx
27/03/2009, 11:32
Sapila racing και Road spirit ευχαριστω...
Νομιζω οτι τουλαχιστων τωρα μπορω να ξεχωρισω γιατι κανεις οτι κανεις (αναφερομαι στις διαφορες των στυλ των δυο σχολων οδηγησης).
Ουσιαστικα στην προκειμενη περιπτωση δεν συγκρουονται τα στυλ αλλα το ενα ειναι για πιο
εμπειρους και γρηγορους....


Ειναι και πολλα τα λεφτα για το css ρε γαμωτο...


:wave2: :wave2: :wave2: :wave2:

cartman
27/03/2009, 11:58
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
...
Χωρίς πλάκα τωρα. Το να συνεχίζω να παταω φρένα (μπροστινα εννοείται) ενω στρίβω εμένα μου δίνει αίσθημα ανασφάλειας.
Αισθάνομαι οτι χρησιμοποιώ μέρος της πρόσφυσης του εμπρός ελαστικού για να φρενάρω αντί να στρίβω.
Ειναι που εχω κάνει τα 3 Level CSS κι εχω γίνει της σχολής CSS? Δεν ξέρω, πάντως πρωτα φρενάρω και μετα στρίβω, εκτός απροόπτου... :wave2: ...

Πολύ σωστά τα λες απλά προσπαθώ να σου πω ότι η τεχνική δεν λέει να πατάς μπροστινό ενώ στρίβεις, λέει να ΑΦΗΝΕΙΣ το μπροστινό ενώ στρίβεις. Στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο σκληροπυρινική η τεχνική όσο ακούγεται. Προσπάθησε να την κάνεις σε κάποια στροφή που ξέρεις καλά και με σχετικά λίγα χλμ και συγκεντρώσου στο να είσαι όσο πιο smooth γίνεται.
Στην πραγματικότητα θα φρενάρεις πρίν την στροφή, και όταν νοιώσεις ότι είσαι πολύ κοντά στην σωστή ταχύτητα εισόδου, μην αφήσεις εντελώς το φρένο με την μια αλλά σιγά σιγά ενώ στρίβεις. Όταν η μηχανή αρχίσει να πέρνει αρκετή κλίση και νοιώσεις το μπροστινό να πιέζεται εννοείται θα αφήσεις εντελώς τα φρένα! Φίλε πραγματικά δεν θέλω να το παίξω ειδήμων ούτε υποστηρίζω ότι ξέρω καλά την τεχνική, απλά σου λέω να την δοκιμάσεις αν θέλεις, κάποτε χρειάζεται :)

:beer: :beer: :beer:

sapila racing
27/03/2009, 12:32
Αρχικά δημιουργήθηκε από cartman
Φίλε πραγματικά δεν θέλω να το παίξω ειδήμων ούτε υποστηρίζω ότι ξέρω καλά την τεχνική, απλά σου λέω να την δοκιμάσεις αν θέλεις, κάποτε χρειάζεται :)

:beer: :beer: :beer:

Σίγουρα χρειάζεται και μάλιστα πολλές φορές καθε μέρα στο δρόμο!
Απλά λεω τι κάνω σαν κανόνα σε νορμαλ συνθήκες στο δρόμο.

Σε συγκεκριμένες στροφές στην πίστα δεν γίνεται αλλιώς καν, πχ την εισοδο Κπιτς Μέγαρα.

Υπάρχουν και στροφες (κ1 Σερρες) όπου δεν το κάνω με τίποτα.

:wave2:

Και μετα ανεβαίνω δικάβαλος στον Μιμίκο και καταλαβαίνω πόσο πολλά περιθώρια εχει ακομα το μηχανακι στα φρένα κι εγω φοβαμαι μην το μπλοκάρω...
Σαν να χτύπαγε καπου μπροστα ηταν στα φρενα της Κ1 Σέρρες. Γκαπ!
Μετα παταγε και πίσω και πηγαιναμε με το πλαι... :bigcry:

OldMan
27/03/2009, 12:57
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Εγω στην πίστα παντως πρωτα φρεναρω και μετα στρίβω :blush:
Σε αντίθεση προφανώς με τον δρόμο όπου πρώτα στρίβεις και μετά φρενάρεις (πάνω στις γριές με τις σακούλες της λαϊκής...) :winka:

sapila racing
27/03/2009, 14:44
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Σε αντίθεση προφανώς με τον δρόμο όπου πρώτα στρίβεις και μετά φρενάρεις (πάνω στις γριές με τις σακούλες της λαϊκής...) :winka:

Ε δεν είναι το ίδιο...
Ο δρόμος γλυστράει, τραβάς ενα πίσω φρένο και μετα παντιλίκι μεχρι τις ντομάτες, ισιωμα και γραμμή για τις πατάτες :lol: :rotflmao:

Ειδικά οταν εχει λαική κανεις τα καλύτερα παντιλίκια :smokin:

SeNNinhA
27/03/2009, 15:18
Το "κρατάω τα φρένα βαθιά μέσα στην στροφή" έχει να κάνει σε αποτελεσματικότητα και σε ασφάλεια με το πόσο καλά μπορείς να αισθανθείς και να καταλάβεις τις πληροφορίες που σου δίνει το μπροστινό σου όπως και το πόσο πληροφόρηση έχεις από αυτό.

Γενικά αποτελεί μια κατάσταση ριψοκίνδυνη που δεν είναι για τους πολλούς. Εαν πιέσεις πολύ και ξεπεράσεις το όριο βρίσκεσαι κάτω από lowside, εαν δεν πιέσεις αρκετά, τότε χαλάς την γραμμή σου.

Οι αγωνιζόμενοι είναι σχεδόν υποχρεωμένοι να την εφαρμόζουν μιας και με αυτό τον τρόπο κλείνουν την γραμμή τους και δεν επιτρέπουν εύκολα προσπεράσματα μιας και εαν ο άλλος σε περάσει τότε έχεις χάσει παραπάνω χρόνο απ'όσο πιθανά να κερδίσεις με οποιαδήποτε τεχνική και γραμμή.

Από την άλλη νομίζω ότι οποιοσδήποτε μέτριος αναβάτης καλό είναι να ακολουθεί πρώτα την τεχνική του CSS (και μάλλον θα πάει πιο γρήγορα αφού θα κάνει λιγότερα λάθη) και όταν αποκτήσει αρκετή εμπειρία ώστε να "ακούει" τα λάστιχα και τις αναρτήσεις του, μπορεί να δοκιμάσει και το άλλη.

jp929rr
10/04/2009, 22:24
Ο Keith προσπαθεί να βάλει γενικά τον αναβάτη να σκεφτεί για να βρει τι του ταιριάζει ενώ ο Ianecht προσφέρει πιο έτοιμες τεχνικές και ναι υποστηρίζει με πάθος το trail braking ΚΑΙ για το δρόμο με την λογική ότι μας επιτρέπει να στήσιμου την ταχύτητα με μεγαλύτερη ακρίβεια "κοντά" στο Apex αφού κρατάμε τα φρένα ως εκεί. Δηλαδή λέει ότι είμαστε πιο ασφαλείς γιατί άμα δούμε - φτάνοντας προς το apex πως η ταχύτητα μας είναι λίγο μεγαλύτερη κρατάμε λίγο ακόμη τα φρένα και το αντίστροφο αν είναι λίγο μικρότερη.

Επίσης από όταν γράφτηκαν τα βιβλία του Keith Code έχουν περάσει χρόνια και έχει συντελεστεί εξέλιξη σε πλαίσια, αναρτήσεις, και κυρίως ελαστικά. Γενικά από ότι έχω διαβάσει η λογική του Keith ταιριάζει περισσότερο σε στυλ 125-250 όχι σε πολύ δυνατές μηχανές, διότι το γρήγορο turn-in σου επιτρέπει να έχεις μεγαλύτερη ακτίνα - ταχύτητα (θέμα γεωμετρίας).

Το θέμα είναι ότι με την λογική ότι ρυθμίζουμε την ταχύτητα για το apex δεν έχουμε από πριν καταστρώσει πλάνο "σχέδιο" για τη στροφή. Μια πιο ανοιχτή γραμμή μας επιτρέπει π.χ. μεγαλύτερη ταχύτητα στο κέντρο της στροφής. Γι' αυτό ο Code δίνει έμφαση το trail braking να είναι μέρος ενός σχεδίου, και έτσι το χρησιμοποιούν οι αγωνιζόμενοι. Πάντως από αγωνιζόμενο έχω ακούσει ότι είναι πολύ πολύ δύσκολο να το μάθεις - εννοείται για οριακούς ρυθμούς.

Στους Ελληνικούς δρόμους θα το απόφευγα πάντως (γνώμη μου), οι μόνες περιπτώσεις που το κάνω (και φυσικά κάτω από τα όρια) είναι αν κλείνει η στροφή - και αυτό σπάνια η σε κλειστές φουρκέτες που βολεύει να μπεις με 50-60km να κόψεις στα... 20 στην κορυφή, να στρίψεις, και να επιταχύνεις παρά να στρίβεις όλο το πέταλο με 35-40 km. Και ποτέ όταν γυαλίζει η άσφαλτος. Εξάλλου το πιο πιθανό είναι να έχεις απώλεια χρόνου λόγω μικρής ταχύτητας μέσα στην στροφή.