View Full Version : Ρύθμιση πίσω ανάρτησης (προφόρτιση)
dirtbird
10/04/2009, 06:53
Για να το πάρουμε απτηναρχή.....
Τι k έχει το μαμά ελατήριο?
Τι k (από πόσο έως πόσο) έχει το hyperpro?
Ποίο το ελεύθερο μήκος του hyperpro και ποίο το fitted length για να έχεις τα sag που αναφέρεις?
dirtbird
10/04/2009, 06:59
Αρχικά δημιουργήθηκε από mpou
Ο "κύκλος" μην και είναι ο κύκλος αναζήτησης σωστής ανάρτησης?
Η "εμμηνόπαυση" μην είναι όταν κατασταλάξεις με ποια ανάρτηση/settings είσαι ευχαριστημένος?
Αν ναι, τότε μάλλον διάλεξες λάθος μάρκα[/SIZE] :alien:
Εσύ μην ξεχνας που είσαι 'παρκαρισμένος'..... :D :D
Αρχικά δημιουργήθηκε από mpou
Άκου τον, και αυτός στα ίδια "κυβικά" παίζει :alien:
και υπερδιπλάσια ιπποδύναμη.... ;)
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Εσύ μην ξεχνας που είσαι 'παρκαρισμένος'..... :D :D
:blush:
και υπερδιπλάσια ιπποδύναμη.... ;)
Έχει σχέση η ιπποδύναμη με την ανάρτηση?:look:
Για τα ίδια κιλά τελικά δεν είμαι και τόσο σίγουρος, μετά το "μαγαζί" που σε έστειλα:wacko:
dirtbird
10/04/2009, 07:29
Αρχικά δημιουργήθηκε από mpou
:blush:
δεν είσαι πια......:evil: :evil:
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Τι k έχει το μαμά ελατήριο?
Τι k (από πόσο έως πόσο) έχει το hyperpro?
Το hyperpro που φοράω τώρα έχει:
Spring SP-MO-1153: C0 149 N/mm - C1 260 N/mm
Η ολανδέζα προτείνει αυτό:
Spring SP-MO-1238: CO 161 N/mm - C1 281 N/mm
Και τα δύο μπαίνουν στην ίδια πλατφόρμα (ίδιο springcup).
dirtbird
10/04/2009, 10:11
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Τι k έχει το μαμά ελατήριο?
:confused: :confused:
SeNNinhA
10/04/2009, 10:13
Δηλαδή σου προτείνει ελατήριο 12N/mm (1.22kg/mm) σκληρότερο στην αρχή του και 21Ν/mm (2.14kg/mm) στο τέλος του.
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
:confused: :confused:
Δεν ξέρω τι K έχει το μαμά ελατήριο. Στο service manual ΔΕΝ λέει (τουλάχιστον όχι στην ενότητα "Προδιαγραφές Πίσω Τροχού / Ανάρτησης")
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Δηλαδή σου προτείνει ελατήριο 12N/mm (1.22kg/mm) σκληρότερο στην αρχή του και 21Ν/mm (2.14kg/mm) στο τέλος του.
Ναι, πως σου φαίνεται?
dirtbird
10/04/2009, 10:18
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Δηλαδή σου προτείνει ελατήριο 12N/mm (1.22kg/mm) σκληρότερο στην αρχή του και 21Ν/mm (2.14kg/mm) στο τέλος του.
Filaraki an thes na mpeis sth S.O.F.S. (Society of Farted Seal) i (diazeyktiko) mas to les se libropoda (giati variomaste) i (pali diazeyktiko) asto.....:smokin: :smokin:
dirtbird
10/04/2009, 10:19
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Δεν ξέρω τι K έχει το μαμά ελατήριο. Στο service manual ΔΕΝ λέει (τουλάχιστον όχι στην ενότητα "Προδιαγραφές Πίσω Τροχού / Ανάρτησης")
APOKLEIETAI :nono: :nono: :nono: :nono: :o
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
APOKLEIETAI :nono: :nono: :nono: :nono: :o
Έλα όμως που KLEIETAI!
:(
SeNNinhA
10/04/2009, 10:33
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Filaraki an thes na mpeis sth S.O.F.S. (Society of Farted Seal) i (diazeyktiko) mas to les se libropoda (giati variomaste) i (pali diazeyktiko) asto.....:smokin: :smokin:
Τα Newton στον πολύ κόσμο δεν λέει τίποτα σαν μονάδα. Τα κιλά όμως (αν και αφορούν δύναμη και όχι μάζα) τα καταλαβαίνουν όλοι. Γι αυτό άλλωστε και υπάρχει και η μετατροπή της μονάδας δύναμης που είναι το Newton σε μια μονάδα που μετράει μάζα όπως το κιλό. ;) ;) ;)
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Τι k έχει το μαμά ελατήριο?
Τι σχέση έχει αυτό? Αφού και το μαμά ελατήριο εκτός προδιαγραφών θα ήταν. Όλες οι μηχανές έρχονται σεταρισμένες για αναβάτη περίπου 75 κιλών
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Ναι, πως σου φαίνεται?
Λογικό μου φαίνεται. Ουσιαστικά για τα 12-15mm που σου προτείνει SAG θα έχεις ελατήριο πιο σκληρό κατά 1,22Kg/mm X 12mm = 14Kg
Εαν υπολογίσω ότι η διαφορά σου από το βάρος 85 κιλών που είχε προδιαγραφή το προηγούμενο ήταν 25 κιλά και με κατανομή 45-55 εμπρός-πίσω ---> 25 Χ 55% = 13,75kg, μου βγαίνει ακριβώς.
Οι παραπάνω υπολογισμοί μπορεί να είναι και μπούρδα αλλά το σίγουρο είναι ότι χρειαζόσουν σκληρότερο ελατήριο και αφού αυτό προτείνουν, δεν νομίζω να κάνουν τόσο λάθος.
stefanos
10/04/2009, 13:20
δηλαδή τελικά δεν ήταν σκληρή η ανάρτηση αλλά απλά τερμάτιζε?
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
δηλαδή τελικά δεν ήταν σκληρή η ανάρτηση αλλά απλά τερμάτιζε?
Oh yes! Με χαρακτηριστική ευκολία!
Παράγγειλα καινούριο ελατήριο.
Για την ώρα (μέχρι να έρθει το ελατήριο) έσφιξα (αρκετά) την προφόρτιση (και το στατικό sag έπεσε στα 5mm) και κάπως παλεύεται.
dirtbird
10/04/2009, 15:09
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Oh yes! Με χαρακτηριστική ευκολία!
Παράγγειλα καινούριο ελατήριο.
Για την ώρα (μέχρι να έρθει το ελατήριο) έσφιξα (αρκετά) την προφόρτιση (και το στατικό sag έπεσε στα 5mm) και κάπως παλεύεται.
Με τις πλάκες έχεις κάνει κάτι?
Κάτι με λέει ότι έχεις αποκτήσει γεωμετρικές ποιότητες χαρχαρλει.... :o
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Oh yes! Με χαρακτηριστική ευκολία!
Παράγγειλα καινούριο ελατήριο.
Για την ώρα (μέχρι να έρθει το ελατήριο) έσφιξα (αρκετά) την προφόρτιση (και το στατικό sag έπεσε στα 5mm) και κάπως παλεύεται.
Οπως ειπε και ο Ολτνμαν μερικες σελιδες πριν, οδηγουμε με το δυναμικο σαγκ και οχι το στατικο. Η σχεση δυναμικου στατικου σαγκ ειναι απλα μια ενδειξη για το αν το ελατηριο ειναι επαρκους σκληροτητας για τα κιλα μας.
Αυτο το τελευταιο ομως ισχυει ΜΟΝΟ για γραμμικα ελατηρια (δεν εχει κανενα νοημα να ρυθμιζεις βαση στατικου σαγκ ενα προοδευτικο).
Αν εχεις προοδευτικο ελατηριο, τοτε ειναι πολυ πιθανο η σκληροτητα του να επαρκει. Σφιξε την προφορτιση οσο χρειαζεται ωστε να να επιτυχεις το δυναμικο σαγκ που θες. Αν αυτο ειναι δυνατο, τοτε η γνμωμη μου ειναι οτι το ελατηριο ειναι μια χαρα, ακομα κι αν η αναρτηση δεν υποχωρει καθολου κατω απο το βαρος της μηχανης.
Αν το εχεις ηδη δοκιμασει, η αν επαναλαμβανω κατι που εχει ηδη ειπωθει, την συγνωμη μου.
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Με τις πλάκες έχεις κάνει κάτι?
Κάτι με λέει ότι έχεις αποκτήσει γεωμετρικές ποιότητες χαρχαρλει.... :o
Δεν έχω κάνει κάτι. Έτσι κι αλλιώς σε λίγο θα αλλάξω το ελατήριο, οπότε τα βλέπουμε τότε.
Για την ώρα μπορεί να δώσω ακόμα λίγο προφόρτιση.
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Για την ώρα μπορεί να δώσω ακόμα λίγο προφόρτιση.
Καντο, και ειμαι 99.1% σιγουρος οτι δεν χρειαζεται αλλο ελατηριο, ακομα και για δευτερο ατομο.
Βασιζομενος στο στατικο σαγκ, αφηνεις ανεκμεταλευτη την σκληρη περιοχη του ελατηριου.
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Καντο, και ειμαι 99.1% σιγουρος οτι δεν χρειαζεται αλλο ελατηριο, ακομα και για δευτερο ατομο.
Βασιζομενος στο στατικο σαγκ, αφηνεις ανεκμεταλευτη την σκληρη περιοχη του ελατηριου.
Εντάξει, αλλά μην φτιάχνουμε και δική μας θεωρεία περί αναρτήσεων...
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Εντάξει, αλλά μην φτιάχνουμε και δική μας θεωρεία περί αναρτήσεων...
Δεν φτιαχνω δικη μου θεωρια, δεν πουλαω νοβελτι, απλα μιλαω βασιζομενος στην πολυ απλη φυσικη του μη γραμμικου ελατηριου.
Τυχη αγαθη :beer:
stefanos
10/04/2009, 16:41
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Οπως ειπε και ο Ολτνμαν μερικες σελιδες πριν, οδηγουμε με το δυναμικο σαγκ και οχι το στατικο.
Στην περίπτωση που ήταν σωστά μετρημένο.
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Στην περίπτωση που ήταν σωστά μετρημένο.
Αν για δεδομενο γραμμικο ελατηριο ρυθμισεις το στατικο σαγκ και το δυναμικο σου βγει οκ, αυτο σημαινει οτι το ελατηριο σου ειναι μια χαρα για το βαρος σου. Αυτη ειναι η χρησιμοτητα του στατικου σαγκ σε μηχανη δρομου.
Στην περιπτωση ενος προοδευτικου ελατηριου ομως κατι τετοιο δεν ειναι απαραιτητο να συμβαινει, γιατι η προφορτηση μπορει και να σκληρινει το ελατηριο, ενω στην περιπτωση των γραμμικων ελατηριων, το Κ ειναι παντα ανεξαρτητο της προφορτισης.
Για παραδειγμα, εστω ελατηριο 100-300 Ν/μμ.
Σε μηδεν προφορτιση, η αναρτηση βλεπει στη διαδρομη της απο 100 μεχρι 200, διοτι σε πληρη συμπιεση της, το ελατηριο δεν θα εχει απαραιτητα συμπιεστει πληρως. Προφορτιζουμε λιγο οποτε τωρα η αναρτηση μπορει να δει και περιοχες Κ μεγαλυτερου ανω οριου, παμε δηλαδη σε ευρος 100-250. Οσο προφορτιζουμε τοσο το ανω οριο του ευρους Κ αυξανει. Ο μονος τροπος ομως για να αυξηθει και το κατω οριο, ειναι να προφορτισουμε πλεον του μηδενικου στατικου σαγκ. Μπορουμε δηλαδη να επιτυχουμε ευρος 200-300 με καταλληλη ρυθμιση. Ο μονος περιορισμος ειναι να υπαρχει το απαιτουμενο κενο αναμεσα στις περιεληξεις του ελατηριου, ωστε να μη τερματισει το ελατηριο πριν τερματισει η αναρτηση.
Προφανως τιθεται και θεμα αποσβεσης επαναφορας, γιατι οσο πιο σκληρο ειναι το ελατηριο, τοσο μεγαλυτερη πρεπει να ειναι κι αυτη.
SeNNinhA
10/04/2009, 18:10
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
.....
Για παραδειγμα, εστω ελατηριο 100-300 Ν/μμ.
Σε μηδεν προφορτιση, η αναρτηση βλεπει στη διαδρομη της απο 100 μεχρι 200, διοτι σε πληρη συμπιεση της, το ελατηριο δεν θα εχει απαραιτητα συμπιεστει πληρως. Προφορτιζουμε λιγο οποτε τωρα η αναρτηση μπορει να δει και περιοχες Κ μεγαλυτερου ανω οριου, παμε δηλαδη σε ευρος 100-250. Οσο προφορτιζουμε τοσο το ανω οριο του ευρους Κ αυξανει. Ο μονος τροπος ομως για να αυξηθει και το κατω οριο, ειναι να προφορτισουμε πλεον του μηδενικου στατικου σαγκ. Μπορουμε δηλαδη να επιτυχουμε ευρος 200-300 με καταλληλη ρυθμιση. Ο μονος περιορισμος ειναι να υπαρχει το απαιτουμενο κενο αναμεσα στις περιεληξεις του ελατηριου, ωστε να μη τερματισει το ελατηριο πριν τερματισει η αναρτηση.
Προφανως τιθεται και θεμα αποσβεσης επαναφορας, γιατι οσο πιο σκληρο ειναι το ελατηριο, τοσο μεγαλυτερη πρεπει να ειναι κι αυτη.
Μα σε βρίσκω εντελώς απίθανα ΛΑΘΟΣ.
Το πόσο θα συμπιεστεί το ελατήριο έχει να κάνει ΜΟΝΟ με την δύναμη που θα ασκηθεί σε αυτό. Όπου δύναμη = βάρος μηχανής + αναβάτη + πίεση λόγω της ανωμαλίας του δρόμου
Η προφόρτιση του ελατηρίου καθορίζει ΜΟΝΟ το από πια δύναμη και μετά θα αρχίσει να συμπιέζεται το ελατήριο.
Ένα συγκεκριμένο ελατήριο (είτε γραμμικό, είτε προοδευτικό) θα συμπιεστεί το ίδιο σε μια συγκεκριμένη ανωμαλία που την περάσαμε με τα συγκεκριμένα χιλιόμετρα. Απλά όταν δεν το έχουμε προφορτίσει η συμπίεσή του θα είναι α(mm) και όταν το έχουμε προφορτίσει η συμπίεσή του θα είναι β(mm) όπου α=β+προφόρτιση(mm)
Και οι αποσβέσεις δεν είναι ούτε ανάλογες, ούτε αντιστρόφως ανάλογες ούτε έχουν καμία σχέση με την προφόρτιση ούτε και με την σκληρότητα του ελατηρίου. Ρυθμίζουν απλά την ταχύτητα με την οποία επανέρχεται το ελατήριο στο σημείο ισορροπίας (όποιο ελατήριο κι αν έχουμε).
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Μα σε βρίσκω εντελώς απίθανα ΛΑΘΟΣ.
1)Το πόσο θα συμπιεστεί το ελατήριο έχει να κάνει ΜΟΝΟ με την δύναμη που θα ασκηθεί σε αυτό. Όπου δύναμη = βάρος μηχανής + αναβάτη + πίεση λόγω της ανωμαλίας του δρόμου
2)Η προφόρτιση του ελατηρίου καθορίζει ΜΟΝΟ το από πια δύναμη και μετά θα αρχίσει να συμπιέζεται το ελατήριο.
3)Ένα συγκεκριμένο ελατήριο (είτε γραμμικό, είτε προοδευτικό) θα συμπιεστεί το ίδιο σε μια συγκεκριμένη ανωμαλία που την περάσαμε με τα συγκεκριμένα χιλιόμετρα. Απλά όταν δεν το έχουμε προφορτίσει η συμπίεσή του θα είναι α(mm) και όταν το έχουμε προφορτίσει η συμπίεσή του θα είναι β(mm) όπου α=β+προφόρτιση(mm)
4)Και οι αποσβέσεις δεν είναι ούτε ανάλογες, ούτε αντιστρόφως ανάλογες ούτε έχουν καμία σχέση με την προφόρτιση ούτε και με την σκληρότητα του ελατηρίου. Ρυθμίζουν απλά την ταχύτητα με την οποία επανέρχεται το ελατήριο στο σημείο ισορροπίας (όποιο ελατήριο κι αν έχουμε).
Αυτο θα πει σιγουρια. Για να δουμε λοιπον!
1)Κατ'αρχην, οντως η συμπιεση (χ) εχει να κανει με την συνολικη δυναμη (Δ) αλλα και με την σκληροτητα του ελατηριου(κ)
Δ=κ*χ
Το σκληρο συμπιεζεται λιγο, το μαλακο πολυ, οποτε η πρωτη σου παραγραφος ειναι ελλειπης η δεν καταλαβαινεις τι ακριβως ειναι ενα ελλατηριο.
παμε παρακατω.
2) Αυτο που λες για την προφορτιση ισχυει μονο περαν της προφορτισης μηδενικου στατικου σαγκ. Πριν απο αυτη, το μονο που κανει η προφορτιση ειναι να επηρεασει την αναλογια αρνητικης-θετικης συμπιεσης, οπου αρνητικη εννουμε την επιμηκηνση της αναρτησης απο το σημειο στατικου σαγκ.
και συνεχιζουμε
3) καμια σχεση αυτο που λες, λογω των (1) και (2) παραπανω.
και καταληγουμε στη σχεση αποσβεσεων και ελλατηριου.
4) ναι, αλλα ενα σκληρο ελατηριο αντιδρα με μεγαλυτερη ταχυτητα απο ενα μαλακο σε δεδομενη ανωμαλια. Βαλε και το οτι το μαλακο θα εχει διαφορετικη διαδρομη απο το σκληρο και συνεπως μικροτερη διαρκεια αποσβετικης δυναμης και θα δεις οτι δεν ειναι οπως τα λες!
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Αν για δεδομενο γραμμικο ελατηριο ρυθμισεις το στατικο σαγκ και το δυναμικο σου βγει οκ, αυτο σημαινει οτι το ελατηριο σου ειναι μια χαρα για το βαρος σου. Αυτη ειναι η χρησιμοτητα του στατικου σαγκ σε μηχανη δρομου.
Στην περιπτωση ενος προοδευτικου ελατηριου ομως κατι τετοιο δεν ειναι απαραιτητο να συμβαινει, γιατι η προφορτηση μπορει και να σκληρινει το ελατηριο, ενω στην περιπτωση των γραμμικων ελατηριων, το Κ ειναι παντα ανεξαρτητο της προφορτισης.
Για παραδειγμα, εστω ελατηριο 100-300 Ν/μμ.
Σε μηδεν προφορτιση, η αναρτηση βλεπει στη διαδρομη της απο 100 μεχρι 200, διοτι σε πληρη συμπιεση της, το ελατηριο δεν θα εχει απαραιτητα συμπιεστει πληρως. Προφορτιζουμε λιγο οποτε τωρα η αναρτηση μπορει να δει και περιοχες Κ μεγαλυτερου ανω οριου, παμε δηλαδη σε ευρος 100-250. Οσο προφορτιζουμε τοσο το ανω οριο του ευρους Κ αυξανει. Ο μονος τροπος ομως για να αυξηθει και το κατω οριο, ειναι να προφορτισουμε πλεον του μηδενικου στατικου σαγκ. Μπορουμε δηλαδη να επιτυχουμε ευρος 200-300 με καταλληλη ρυθμιση. Ο μονος περιορισμος ειναι να υπαρχει το απαιτουμενο κενο αναμεσα στις περιεληξεις του ελατηριου, ωστε να μη τερματισει το ελατηριο πριν τερματισει η αναρτηση.
Προφανως τιθεται και θεμα αποσβεσης επαναφορας, γιατι οσο πιο σκληρο ειναι το ελατηριο, τοσο μεγαλυτερη πρεπει να ειναι κι αυτη.
Ενδεχομένως μπορείς, προφορτίζοντάς το, να φέρεις ένα προοδευτικό ελατήριο στην κατάλληλη περιοχή σκληρότητας για το βάρος του αναρτόμενου συστήματος (εντός κάποιων ορίων), ΑΛΛΑ τίποτε δεν σου λέει ότι η προφόρτιση που χρησιμοποίησες (για το φέρεις στην κατάλληλη περιοχή σκληρότητας) θα σου εξασφαλίσει το σωστό δυναμικό sag...
... και εδώ αρχίζουν τα όργανα...
stefanos
10/04/2009, 19:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Αν για δεδομενο γραμμικο ελατηριο ρυθμισεις το στατικο σαγκ και το δυναμικο σου βγει οκ, αυτο σημαινει οτι το ελατηριο σου ειναι μια χαρα για το βαρος σου. Αυτη ειναι η χρησιμοτητα του στατικου σαγκ σε μηχανη δρομου.
Σωστά και ο κατασκευαστής του προοδευτικού ελατήριου σου δίνει μιά αλλη τιμή απο αυτή του γραμμικού σου που αφορά το προοδευτικό ελατήριό σου.
Οπότε η έχουμε λάθος μέτρηση η γκιόζη κατασκευστή (η εντελώς ανύπαρκτη απόσβεση συμπίεσης??? δεν ξέρω)
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Ενδεχομένως μπορείς, προφορτίζοντάς το, να φέρεις ένα προοδευτικό ελατήριο στην κατάλληλη περιοχή σκληρότητας για το βάρος του αναρτόμενου συστήματος (εντός κάποιων ορίων), ΑΛΛΑ τίποτε δεν σου λέει ότι η προφόρτιση που χρησιμοποίησες (για το φέρεις στην κατάλληλη περιοχή σκληρότητας) θα σου εξασφαλίσει το σωστό δυναμικό sag...
... και εδώ αρχίζουν τα όργανα...
Δεν εχεις αδικο και δεν το παραβλεπω, αλλα η σκληρη περιοχη του ελατηριου σου ειναι αρκετα σκληρη.
Να το πουμε λιγο διαφορετικα, μπορεις, με καταλληλη προφορτιση να επιτυχεις το σωστο δυναμικο σαγκ. Θα υπαρχει προβλημα, αν το ελατηριο ειναι τοσο συμπιεσμενο, ωστε να να τερματιζει το ελατηριο, πριν τερματισει η αναρτηση. Ειδ'αλλως ενα ελατηριο οπως το δικο σου που αν θυμαμαι καλα φτανει μεχρι 270 Ν/μμ θα ελεγα οτι ειναι υπεραρκετο για το βαρος σου. Παντως με ενδιαφερει παρα πολυ να ακουσω τις εντυπωσεις σου, αν δοκιμασεις να προφορτησεις μεχρι σωστου δυναμικου σαγκ (και σφιξεις την αποσβεση).
stefanos
10/04/2009, 19:46
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Πρόσφατα εγκατέστησα μια aftermarket (πίσω) ανάρτηση της Hyperpro στο CBF μου. Έχει προοδευτικό ελατήριο, ρύθμιση προφόρτισης και ρύθμιση απόσβεσης επαναφοράς.
Σήμερα προσπάθησα να ρυθμίσω την προφόρτιση. Η hyperpro προτείνει στατικό sag 12mm +/- 5, και δυναμικό sag περίπου στο 1/3 της διαδρομής της ανάρτησης (125mm / 3 = 41mm).
Παίζοντας με την προφόρτιση (δύσκολο πράγμα, καθότι ο δακτύλιος ρύθμισης βρίσκεται σε εξαιρετικά άβολη θέση), έφτασα σε σημείο να μετρήσω τα ακόλουθα:
Προφόρτιση: 22mm ("στο κουτί της" η ανάρτηση είχε προφόρτιση γύρω στα 12mm)
Στατικό sag: Κάτι πάνω πάνω από 10 mm
Δυναμικό sag: Κάπου μεταξύ 35 και 40 mm
2. Την απόσβεση επαναφοράς την έθεσα στην προτεινόμενη, από τον κατασκευαστή της ανάρτησης, τιμή (20 κλικ από το μέγιστο).
Να μερικά νούμερα
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Σωστά και ο κατασκευαστής του προοδευτικού ελατήριου σου δίνει μιά αλλη τιμή απο αυτή του γραμμικού σου που αφορά το προοδευτικό ελατήριό σου.
Οπότε η έχουμε λάθος μέτρηση η γκιόζη κατασκευστή (η εντελώς ανύπαρκτη απόσβεση συμπίεσης??? δεν ξέρω)
Αυτο ειναι ενα θεμα...
Αλλα νομιζω οτι η ευλαβεια στο στατικο σαγκ ειναι κατα πολυ λιγοτερο αναγκαια απ'οτι στην περιπτωση γραμμικου ελατηριου, ειδικα σε μια μηχανη στην οποια ο αναβατης δεν μετακινει το σωμα του. Το στατικο σαγκ εξασφαλιζει και μια στοιχειωδη (αρνητικης διαδρομης) αναρτηση αν ο οδηγος κανει ακραιες μεταφορες βαρους στο μπροστινο τροχο πχ, οπως συμβαινει στα εντουρο ΜΧ κλπ. Στην προκειμενη μηχανη δεν νομιζω να τιθεται τετοιο θεμα.
Εχει παντως πολυ ενδιαφερον!
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Το πόσο θα συμπιεστεί το ελατήριο έχει να κάνει ΜΟΝΟ με την δύναμη που θα ασκηθεί σε αυτό. Όπου δύναμη = βάρος μηχανής + αναβάτη + πίεση λόγω της ανωμαλίας του δρόμου
Για γραμμικά ελατήρια αυτό που λες ισχύει απόλυτα. Και για προοδευτικά γενικώς ισχύει, αλλά υπάρχουν κάποιες μικρές διαφορές που μάλλον παραβλέπεις:
Αυτό μου μας νοιάζει είναι η "διαδρομή" (να το πω έτσι) της ανάρτησης, και όχι η συμπίεση του ελατηρίου.
Μια ανάρτηση με γραμμικό ελατήριο θα τερματίσει όταν σε αυτή αναρτήσεις βάρος ίσο με:
Βπ + Κ * Δ
Όπου Βπ η δύναμη με την οποία έχεις προφορτίσει το ελατήριο, Δ η διαδρομή της ανάρτησης, και Κ ο συντελεστής σκληρότητας του ελατηρίου.
Βλέπουμε, δηλαδή, ότι σε μια ανάρτηση με γραμμικό ελατήριο, πάντα θα εξαντλείς την διαδρομή της ανάρτησης όταν σε αυτή αναρτήσεις ένα βάρος το οποίο είναι κατά ένα συγκεκριμένο και σταθερό ποσό μεγαλύτερο από την δύναμη προφόρτισης.
Δεν έχει λοιπόν κανένα απολύτως νόημα να προσπαθείς να σκληρύνεις μια ανάρτηση με γραμμικό ελατήριο αυξάνοντας την προφόρτιση. Το μόνο που καταφέρνεις είναι να βάζεις ένα "πλαφόν" βάρους μέχρι το οποίο η ανάρτηση παραμένει ασυμπίεστη, και από εκεί και πέρα, ότι προφόρτιση και να έχεις βάλει, για κάθε έξτρα γραμμάριο πάνω από αυτό το πλαφόν, η ανάρτηση θα συμπεριφέρεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο (είτε την έχεις προφορτίσει είτε όχι).
Σε μια ανάρτηση με προοδευτικό ελατήριο, όμως, αυτό δεν ισχύει διότι, στην παραπάνω σχέση, το K εξαρτάται από (και μεγαλώνει όσο μεγαλώνει) το Βπ.
Αυτά που λέει, λοιπόν, ο DrBig έχουν, θεωρητικά, ένα ψήγμα αλήθειας, αλλά το πρόβλημα είναι αλλού... (δες το προηγούμενο ποστ μου).
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Να το πουμε λιγο διαφορετικα, μπορεις, με καταλληλη προφορτιση να επιτυχεις το σωστο δυναμικο σαγκ. Θα υπαρχει προβλημα, αν το ελατηριο ειναι τοσο συμπιεσμενο, ωστε να να τερματιζει το ελατηριο, πριν τερματισει η αναρτηση. Ειδ'αλλως ενα ελατηριο οπως το δικο σου που αν θυμαμαι καλα φτανει μεχρι 270 Ν/μμ θα ελεγα οτι ειναι υπεραρκετο για το βαρος σου.
Αυτό που σου λέω είναι το εξής: Έστω ότι το προφόρτισα ώστε να φέρω το δυναμικό sag εκεί που πρέπει, αλλά έστω ότι ακόμη δεν έχω φτάσει σε "αρκετά σκληρή" περιοχή ώστε να μην τερματίζει η ανάρτηση. Εκεί τι κάνω? Η γράφω στα παπάρια μου και το δυναμικό sag (λάθος) ή πάω για σκληρότερο ελατήριο (σωστό).
stefanos
10/04/2009, 20:00
Δεν μπορώ να καταλάβω τι σόι ελατήριο μπορεί να είναι αυτό που να είναι μαλακότερο απο το μαμά.
Οσο και βαρύς να είναι ο αναβάτης οι μηχανές κυκλοφορούνε και δικάβαλο φορτωμένες χωρίς να τερματίζουν απαραίτητα τις αναρτήσεις τους.
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Δεν μπορώ να καταλάβω τι σόι ελατήριο μπορεί να είναι αυτό που να είναι μαλακότερο απο το μαμά.
Οσο και βαρύς να είναι ο αναβάτης οι μηχανές κυκλοφορούνε και δικάβαλο φορτωμένες χωρίς να τερματίζουν απαραίτητα τις αναρτήσεις τους.
Γιατί σε παραξενεύει? Στον κωδικό παραγγελίας η hyperpro έχει ένα πεδίο που λέει "βάρος αναβάτη". Ότι παραγγέλνεις παίρνεις.
Έπειτα, στην μαμά ανάρτηση το στατικό sag είναι καραμπινάτα 0.
Με αρκετή προφόρτιση, ούτε το δικό μου τερματίζει.
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Αυτό που σου λέω είναι το εξής: Έστω ότι το προφόρτισα ώστε να φέρω το δυναμικό sag εκεί που πρέπει, αλλά έστω ότι ακόμη δεν έχω φτάσει σε "αρκετά σκληρή" περιοχή ώστε να μην τερματίζει η ανάρτηση. Εκεί τι κάνω? Η γράφω στα παπάρια μου και το δυναμικό sag (λάθος) ή πάω για σκληρότερο ελατήριο (σωστό).
καταλαβαινω απολυτα τι λες. Ποια ειναι η σκλροτητα του μαμα και ποιο το ευρος σκληροτητας του προοδευτικου? Τα προοδευτικα ελατηρια εχουν ανω οριο σκληροτητας αρκετα μεγαλυτερο απο το σταθερο των μαμα. Για παραδειγμα r1150gs μαμα = 200 ν/μμ, ανω προοδευτικου 290 Ν/μμ (στο περιπου δεν θυμαμαι ακριβως).
Αρα, απιθανο (αλλα δυνατον) να μη σε καλυπτει το προοδευτικο στο δυναμικο σαγκ.
dirtbird
10/04/2009, 20:52
Επειδή έχω την εντύπωση ότι έτσι όπως τα γράφετε μπερδεύει ο ένας τον άλλον, θα κάνω μία προσπάθεια για πιο απλή και κατανοητή επεξήγηση (όχι ότι δεν το έχει κάνει ο γεράνθροπας στο παρελθόν...). Και χωρίς να εννοώ παραπάνω ότι είστε λάθος (αλλά ούτε και σωστοί - μου είναι σχεδόν αδύνατον να καταλάβω πλήρως τι εννοείτε.... :confused: ).
Για τα -ελικοειδή- ελατήρια λοιπόν που συναντάμε στις μοτό... υπάρχουν 2 τύπων, τα εξής .... τρία...
δώστε βάση, δεν πρόκειται για μαλακιούλα....
1) σταθερού k, ή γραμμικά: δεν νομίζω ότι χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη επεξήγηση. Όση δύναμη εξασκείται εις αυτά, τόσο -ανάλογα με το k τους- συμπιέζονται. Αν πχ το ελατήριο μας είναι 50Ν/mm, όταν δεχτεί δύναμη 100N (χονδρικά 10 κιλά - από δω κι εμπρός θα κάνω τη μετατροπή σε κιλά υπολογίζοντας το g=10m/s^2 χάριν ευκολίας), τότε θα συμπιεστεί 2 χιλιοστά.
2) 'προοδευτικού' k: ουσιαστικά είναι γραμμικά ελατήρια με 2 διαφορετικά k. To τμήμα με το χαμηλότερο λόγο θα συμπιεστεί πρώτο και μετά θα αρχίσει να δουλεύει το 2ο τμήμα με το υψηλότερο k. Αυτού του τύπου ελατήρια έχω συναντήσει στο μπροστινό σύστημα street μοτό ...όπως στο ΧΧ όπου τέτοια τοποθετεί και η Honda και ίδια ελαφρά σκληρότερα -λίγο παραπάνω από 5% αν θυμάμαι καλά- δίνει και η WP, όπως επίσης και σε οπίσθιες αναρτήσεις σε ειδικές περιπτώσεις όπως η KTM που τα τοποθετούσε στα PDS (το οποίο δεν ... έχει μοχλικό) τα παλαιότερα χρόνια (2002-2004 περίπου...). Όσον αφορά την κατασκευή τους, συνήθως οι δύο διαφορετικές σκληρότητες επιτυγχάνονται -συνήθως γιατί υπάρχουν και άλλοι τρόποι- με αλλαγή του βήματος στην περιέλιξη της σπείρας.
ΔΗΛΑΔΗ
ενώ το καλώδιο παραμένει το ίδιο (διατομή, μέση διάμετρος...) αλλάζει η απόσταση μεταξύ των σπειρών.....
ΔΗΛΑΔΗ (:o)
στο πρώτο τμήμα έχουμε πιο πυκνή περιέλιξη και μετά πιο αραιή.
Ποιό είναι το 'μαλακό' από τα 2?
Μα φυσικά αυτό με την πυκνή περιέλιξη.
Μη προσπαθήσετε να το εξηγήσετε (όχι ότι δε γίνεται), το εξηγεί ο παρακάτω τύπος που ισχύει για όλα τα ελικοειδή ελατήρια.
Συγκεκριμένα ο λόγος του ελατηρίου βγαίνει από τον τύπο
k = Gd^4 / 8nD^3 *
όπου
G είναι η σταθερά διάτμησης (shear strength - όποιος ξέρει τον ακριβή όρο στα ελίνικος is welcome) του υλικού (συνήθως από 78500Ν/mm^2 έως 81400 ανάλογα τον τρόπο κατασκευής του ατσαλιού)
d είναι η διάμετρος του καλωδίου (σύρματος....) που χρησιμοποιήθηκε
D η μέση διάμετρος του ελατηρίου (όπως το βλέπουμ' απουπάνου....)
και
n o αριθμός των ενεργών σπειρών
*πηγή: Motorcycle Tuning: CHASSIS, John Robinson
Όπως καταλαβαίνετε ανάμεσα σε 2 ελατήρια από το ίδιο υλικό και με το ίδιο ελεύθερο μήκος, σκληρότερο είναι αυτό που έχει μικρότερο αριθμό σπειρών ( ή μικρότερη μέση διάμετρο αλλά αυτό δεν μας ενδιαφέρει τόσο)
.....................
και
3) τα προοδευτικά ελατήρια: στις μοτό τέτοια είναι -εξ'όσων γνωρίζω- μόνο τα Ηyperpro. Προφανώς και η προοδευτικότητα επιτυγχάνεται με συνεχή αύξηση της απόστασης μεταξύ των σπειρών. Το αναφέρω γιατί σε λατήρια αυτοκινήτων σε αρκετές περιπτώσεις τοποθετούνται ελατήρια τα οποία στις άκρες τους μικραίνει η μέση διάμετρος (στενεύουν) προφανώς για να προσδώσουν χαρακτηριστικά anti-bottoming στις αναρτήσεις.
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Επειδή έχω την εντύπωση ότι έτσι όπως τα γράφετε μπερδεύει ο ένας τον άλλον, θα κάνω μία προσπάθεια για πιο απλή και κατανοητή επεξήγηση (όχι ότι δεν το έχει κάνει ο γεράνθροπας στο παρελθόν...). Και χωρίς να εννοώ παραπάνω ότι είστε λάθος (αλλά ούτε και σωστοί - μου είναι σχεδόν αδύνατον να καταλάβω πλήρως τι εννοείτε.... :confused: ).
Για τα -ελικοειδή- ελατήρια λοιπόν που συναντάμε στις μοτό... υπάρχουν 2 τύπων, τα εξής .... τρία...
δώστε βάση, δεν πρόκειται για μαλακιούλα....
2) 'προοδευτικού' k: ουσιαστικά είναι γραμμικά ελατήρια με 2 διαφορετικά k. To τμήμα με το χαμηλότερο λόγο θα συμπιεστεί πρώτο και μετά θα αρχίσει να δουλεύει το 2ο τμήμα με το υψηλότερο k. Αυτού του τύπου ελατήρια έχω συναντήσει στο μπροστινό σύστημα street μοτό ...όπως στο ΧΧ όπου τέτοια τοποθετεί και η Honda και ίδια ελαφρά σκληρότερα -λίγο παραπάνω από 5% αν θυμάμαι καλά- δίνει και η WP, όπως επίσης και σε οπίσθιες αναρτήσεις σε ειδικές περιπτώσεις όπως η KTM που τα τοποθετούσε στα PDS (το οποίο δεν ... έχει μοχλικό) τα παλαιότερα χρόνια (2002-2004 περίπου...). Όσον αφορά την κατασκευή τους, συνήθως οι δύο διαφορετικές σκληρότητες επιτυγχάνονται -συνήθως γιατί υπάρχουν και άλλοι τρόποι- με αλλαγή του βήματος στην περιέλιξη της σπείρας.
εδω εισαι λιγο λαθος (εκτος κι αν προκειται περι ασαφειας), δεν συμπιεζεται πρωτα το χαμηλο κ και μετα το υψηλο, αλλα σχεδον ταυτοχρονα (με εξαιρεση το πρωτο μικροσεκοντ).
Απλα η σχετικη συμπιεση του χαμηλου κ ειναι μεγαλυτερη απο την σχετικη συμπιεση του υψηλου κ.
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Επειδή έχω την εντύπωση ότι έτσι όπως τα γράφετε μπερδεύει ο ένας τον άλλον, θα κάνω μία προσπάθεια για πιο απλή και κατανοητή επεξήγηση (όχι ότι δεν το έχει κάνει ο γεράνθροπας στο παρελθόν...). Και χωρίς να εννοώ παραπάνω ότι είστε λάθος (αλλά ούτε και σωστοί - μου είναι σχεδόν αδύνατον να καταλάβω πλήρως τι εννοείτε.... :confused: ).
Δίκιο έχεις Σωτήρη σε όσα λες, και πράγματι έτσι γίνεται η κατασκευή των προοδευτικών ελατηρίων.
Αυτά που λέμε "εμείς", από την άλλη, έχουν να κάνουν με το πως τελικά συμπεριφέρονται τα προοδευτικά ελατήρια (σε αντιδιαστολή με τα γραμμικά), και όχι τόσο με το πως κατασκευάζονται ή με το γιατί συμπεριφέρονται έτσι.
Με λίγα λόγια, σε ένα γραμμικό ελατήριο για κάθε έχτρα χιλιοστό συμπίεσης χρειάζεσαι ένα σταθερό έξτρα ποσό δύναμης.
Σε ένα προοδευτικό όχι: Όσο αυτό συμπιέζεται τότε για κάθε έξτρα χιλιοστό συμπίεσης χρειάζεσαι όλο και μεγαλύτερο έξτρα ποσό δύναμης.
Ποιες ιδιότητες των μεταλλικών ελασμάτων εμπλέκονται στο να επιτευχθεί αυτή η συμπεριφορά δεν το εξετάζουμε (καλώς ή, πιθανότατα, κακώς).
Αυτό που θα με ενδιέφερε να δω (καθαρά εγκυκλοπαιδικά) είναι μια ποσοτική περιγραφή της συμπεριφοράς ενός προοδευτικού ελατηρίου: Έναν τύπο δηλαδή---ή μάλλον καλύτερα ένα μοντέλο, γιατί απλός τύπος μπορεί και να μην φτάνει---που υπολογίζει την συμπίεση που προκαλείται από μία συγκεκριμένη ασκούμενη δύναμη...
[[Υποθέτοντας γραμμική αύξηση του Κ με την συμπίεση---κάτι που πιθανότατα δεν ισχύει, παρά μόνο για τα ελατήρια "τύπου 3" τις περιγραφής σου, και ενδεχομένως ούτε για αυτά---τότε θα μπορούσε κάποιος (σίγουρα πάντως όχι εγώ ) με (όχι και τόσο) απλά μαθηματικά να συνάγει έναν τέτοιο τύπο...]]
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Δίκιο έχεις σε όσα λες, και πράγματι έτσι γίνεται η κατασκευή των προοδευτικών ελατηρίων.
Αυτά που λέμε "εμείς", από την άλλη, έχουν να κάνουν με το πως τελικά συμπεριφέρονται τα προοδευτικά ελατήρια (σε αντιδιαστολή με τα γραμμικά), και όχι τόσο με το πως κατασκευάζονται ή με το γιατί συμπεριφέρονται έτσι.
Με λίγα λόγια, σε ένα γραμμικό ελατήριο για κάθε έχτρα χιλιοστό συμπίεσης χρειάζεσαι ένα σταθερό έξτρα ποσό δύναμης.
Σε ένα προοδευτικό όχι: Όσο αυτό συμπιέζεται τότε για κάθε έξτρα χιλιοστό συμπίεσης χρειάζεσαι όλο και μεγαλύτερο έξτρα ποσό δύναμης.
Ποιες ιδιότητες των μεταλλικών ελασμάτων εμπλέκονται στο να επιτευχθεί αυτή η συμπεριφορά δεν το εξετάζουμε (καλώς ή, πιθανότατα, κακώς).
Αυτό που θα με ενδιέφερε να δω (καθαρά εγκυκλοπαιδικά) είναι μια ποσοτική περιγραφή της συμπεριφοράς ενός προοδευτικού ελατηρίου: Έναν τύπο δηλαδή---ή μάλλον καλύτερα ένα μοντέλο, γιατί απλός τύπος μπορεί και να μην φτάνει---που υπολογίζει την συμπίεση που προκαλείται από μία συγκεκριμένη ασκούμενη δύναμη...
[[Υποθέτοντας γραμμική αύξηση του Κ με την συμπίεση---κάτι που πιθανότατα δεν ισχύει, παρά μόνο για τα ελατήρια "τύπου 3" τις περιγραφής σου, και ενδεχομένως ούτε για αυτά---τότε θα μπορούσε κάποιος (σίγουρα πάντως όχι εγώ ) με (όχι και τόσο) απλά μαθηματικά να συνάγει έναν τέτοιο τύπο...]]
Ειναι πιο απλο απ'οτι φανταζεσαι!
Εστω ελατηριο τυπου 3 και σκληροτητας που μεταβαλεται μεταξυ κ1 και κ2.
Αν υποθεσουμε οτι η μεταβολη ειναι γραμμικη απο κ1 για χ=0 μεχρι κ2 για χ=χμεγιστο, τοτε
η σχεση που δινει το Κ σε συναρτηση με το χ ειναι:
κ(χ)= α * χ + β οπου α = (κ2-κ1)/χμεγιστο και β = κ1
Τωρα, η δυναμη ειναι ουσιαστικα το ολοκληρωμα (Σ) του Κ(x) με το χ, δηλαδη η δυναμη για να συμπιεσης το ελατηριο απο 0 σε τυχαιο χ θα ειναι:
Δ=Σ[ κ(χ) ]dx = Σ[ α*χ+β ]dx = 1/2 * α * χ^2 + β * χ
αρα
Δ=1/2 * (κ2-κ1)/χμεγιστο * χ^2 + κ1 * χ
Αν το ελατηριο ηταν γραμμικο (η σταθερου κ), τοτε κ1=κ2=κ, οποτε το παραπανω γινεται το πολυ γνωστο
Δ = κ χ
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Αν υποθεσουμε οτι η μεταβολη (npat: της σκληρότητας) ειναι γραμμικη...
Που σχεδόν ποτέ (έχω την εντύπωση, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος) δεν είναι, ακόμη και για ελατήρια τύπου 3 (κατά την βρωμοπούλια ταξονομία)
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Που σχεδόν ποτέ (έχω την εντύπωση, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος) δεν είναι, ακόμη και για ελατήρια τύπου 3 (κατά την βρωμοπούλια ταξονομία)
Αν η διαφορικη σκληροτητα επιτυγχανεται με συνεχως μεταβαλλομενο βημα σπειρας, τοτε ειναι γραμμικα μεταβαλομενα σε εξαιρετικα καλη προσεγγιση, τουλαχιστο θεωρητικα. Τωρα, στην πραξη, μακαρι να 'ξερα! Υποθετω οχι, γιατι τα μηκη τους ειναι μικρα. Συνηθως ομως οι κατασκευαστες διαθετουν τις καμπυλες Κ αν το ψαξει κανεις.
stefanos
10/04/2009, 23:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Αν η διαφορικη σκληροτητα επιτυγχανεται με συνεχως μεταβαλλομενο βημα σπειρας, τοτε ειναι γραμμικα μεταβαλομενα σε εξαιρετικα καλη προσεγγιση, τουλαχιστο θεωρητικα. Τωρα, στην πραξη, μακαρι να 'ξερα! Υποθετω οχι, γιατι τα μηκη τους ειναι μικρα. Συνηθως ομως οι κατασκευαστες διαθετουν τις καμπυλες Κ αν το ψαξει κανεις.
Παρόλα αυτά ο τροχός δεν θα "βλέπει" τις ίδιες καμπύλες μιάς και το αμορτισέρ είναι τοποθετημένο με κλίση και συνήθως έτσι ώστε να εξασφαλίζεται κάποια προοδευτικότητα.
Και στην περίπτωση βέβαια που υπάρχει και κάποιο μοχλικό...
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Παρόλα αυτά ο τροχός δεν θα "βλέπει" τις ίδιες καμπύλες μιάς και το αμορτισέρ είναι τοποθετημένο με κλίση και συνήθως έτσι ώστε να εξασφαλίζεται κάποια προοδευτικότητα.
Και στην περίπτωση βέβαια που υπάρχει και κάποιο μοχλικό...
Αν βαλουμε και μοχλικα μεσα ζητω που καηκαμε. Νομιζω συνεισφερουν περιπου και πανω κατω, σε 10% προοδευτικοτητα, η οποια ομως αφορα και την αποσβεση και την σκληροτητα του ελατηριου. Και εδω εγκειται και η βασικη αντιρρηση στα προοδευτικα ελατηρια. Στο οτι ναι μεν εχεις μεταβαλομενη σκληροτητα, αλλα η αναρτηση ειναι φτιαγμενη με αποσβεση για ελατηριο σταθερης σκληροτητας. Αν ειναι ψιλα γραματα η οχι δεν το γνωριζω.
Και κατι ενδιαφερον μου θυμηθηκα. Πρεπει να το ειχα διαβασει σε βρεττανικο περιοδικο πριν καμια 5-10 χρονια. Ενας τυπος πολυ γνωστος στο χωρο, ιδιοκατασκευασε μηχανη με δικυλινδρο σε σειρα 2Τ κινητηρα απο snowmobil 125 κιλα βαρος και 200 αλογα ισχυος (θυμαμαι χαρακτηριστικα το αρθρο ελεγε οτι ειχε καλλιτερο λογο βαρους/ισχυος απο μοτοGP) και ειχε χρησιμοποιησει πατενταρισμενο αναστροφο μοχλικο, δηλαδη ηταν αρχικα σκληρο και μαλακωνε με τη συμπιεση. Παρ'το αυγο και κουρευτο....
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Αν βαλουμε και μοχλικα μεσα ζητω που καηκαμε. Νομιζω συνεισφερουν περιπου και πανω κατω, σε 10% προοδευτικοτητα, η οποια ομως αφορα και την αποσβεση και την σκληροτητα του ελατηριου. Και εδω εγκειται και η βασικη αντιρρηση στα προοδευτικα ελατηρια. Στο οτι ναι μεν εχεις μεταβαλομενη σκληροτητα, αλλα η αναρτηση ειναι φτιαγμενη με αποσβεση για ελατηριο σταθερης σκληροτητας. Αν ειναι ψιλα γραματα η οχι δεν το γνωριζω.
Γι' αυτό πολλοί λένε ότι το να ρυθμίσεις μια ανάρτηση με προοδευτικό ελατήριο είναι περισσότερο τύχη και "μαύρη μαγεία" παρά επιστήμη.
Η μόνη (και φυσικά μπορεί να κάνω λάθος) περίπτωση που ίσως πρέπει να προτιμάται ένα προοδευτικό ελατήριο (σαν after-market αντικατάσταση ενός γραμμικού) είναι αν το μηχανάκι ΔΕΝ έχει μοχλικό, ενω θα έπρεπε (η αν, φυσικά, η εμπειρία έχει δείξει ότι στο συγκεκριμένο μηχανάκι, το συγκεκριμένο προοδευτικό ελατήριο δουλεύει καλύτερα---χωρίς, βέβαια, να πολυκαταλαβαίνουμε το γιατί).
dirtbird
11/04/2009, 06:14
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
εδω εισαι λιγο λαθος (εκτος κι αν προκειται περι ασαφειας), δεν συμπιεζεται πρωτα το χαμηλο κ και μετα το υψηλο, αλλα σχεδον ταυτοχρονα (με εξαιρεση το πρωτο μικροσεκοντ).
Απλα η σχετικη συμπιεση του χαμηλου κ ειναι μεγαλυτερη απο την σχετικη συμπιεση του υψηλου κ.
Eννοώ ότι θα αρχίσει να συμπιέζεται πρώτο και μετά περισσότερο από το τμήμα με το υψηλότερο k.
Επίσης -και αυτό ίσως ενδιαφέρει περισσότερο- οι σπείρες του χαμηλού k, θα 'τερματίσουν' πρώτες.
dirtbird
11/04/2009, 06:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Αν η διαφορικη σκληροτητα επιτυγχανεται με συνεχως μεταβαλλομενο βημα σπειρας, τοτε ειναι γραμμικα μεταβαλομενα σε εξαιρετικα καλη προσεγγιση, τουλαχιστο θεωρητικα. Τωρα, στην πραξη, μακαρι να 'ξερα! Υποθετω οχι, γιατι τα μηκη τους ειναι μικρα. Συνηθως ομως οι κατασκευαστες διαθετουν τις καμπυλες Κ αν το ψαξει κανεις.
Νομίζω ότι ακριβώς επειδή το μήκος είναι μικρό η μεταβολή του βήματος είναι προοδευτική. Δεν υπάρχει χώρος να τη πάμε 'λάου-λάου' στην αρχή και μετά να αρχίσουμε να αυξάνουμε πολύ το k (θα θέλαμε 1 μέτρο και βάλε για ένα τέτοιο ελατήριο).
Συνεπώς και ο τύπος επαρκεί αν και στην περίπτωση που υπάρχει διαθέσιμο ένα δυναμόμετρο ελατηρίων (σχετικά φθηνό σε σύγκριση με το δυναμόμετρο αμορτισέρ, χρήσιμο για να βλέπουμε εάν αυτό που αγοράσαμε είναι ότι γράφει στο κουτί....αν σας περρισεύουν κανα δυό χιλιαρικάκια...) κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη.
hint: η καμπύλη του γραφήματος ενός γραμμικού ελατηρίου θα είναι ευθεία, ε?
Σωστό ή λάθος? :winka:
dirtbird
11/04/2009, 06:35
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Παρόλα αυτά ο τροχός δεν θα "βλέπει" τις ίδιες καμπύλες μιάς και το αμορτισέρ είναι τοποθετημένο με κλίση και συνήθως έτσι ώστε να εξασφαλίζεται κάποια προοδευτικότητα.
Και στην περίπτωση βέβαια που υπάρχει και κάποιο μοχλικό... ....άστα να πάνε.
+1000
SeNNinhA
11/04/2009, 09:45
Πάλι μπερδεύεσαι μόνος σου
Όπως και εσύ έτσι και εγώ αναφέρομαι συγκρίνοντας καταστάσεις σε ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΛΑΤΗΡΙΟ (όποιο κι αν είναι αυτό) και όχι ανάμεσα σε διαφορετικά ελατήρια
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
....
1)Κατ'αρχην, οντως η συμπιεση (χ) εχει να κανει με την συνολικη δυναμη (Δ) αλλα και με την σκληροτητα του ελατηριου(κ)
Δ=κ*χ
Το σκληρο συμπιεζεται λιγο, το μαλακο πολυ, οποτε η πρωτη σου παραγραφος ειναι ελλειπης η δεν καταλαβαινεις τι ακριβως ειναι ενα ελλατηριο.
Όπως είπα ξανά και ξανά, μιλάμε για το ΙΔΙΟ ελατήριο. Οπότε η σκληρότητά του (είτε γραμμικό είτε προοδευτικό) είναι δεδομένη, οπότε το μόνο που μεταβάλεται είναι η δύναμη και άρα η συμπίεσή του θα είναι ΠΑΝΤΑ η ίδια για την ίδια εφαρμοζόμενη δύναμη :winka: :winka:
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
....
2) Αυτο που λες για την προφορτιση ισχυει μονο περαν της προφορτισης μηδενικου στατικου σαγκ. Πριν απο αυτη, το μονο που κανει η προφορτιση ειναι να επηρεασει την αναλογια αρνητικης-θετικης συμπιεσης, οπου αρνητικη εννουμε την επιμηκηνση της αναρτησης απο το σημειο στατικου σαγκ.
....
1) Η προφόρτιση δεν είναι τίποτε άλλο παρά η εφαρμογή μιας μόνιμης δύναμης στο ελατήριο συμπιέζοντας το κατά το αντίστοιχο μήκος. Η τιμή του SAG είναι απλά ενα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ της προφόρτισης και τίποτε άλλο. Τα φυσικά χαρακτηριστικά του ελατηρίου παραμένουν άσχετα με την προφόρτιση και δεν έχουν σχέση με μηδενικό SAG κλπ.
2) Σε μια σωστά στημένη ανάρτηση κανονικά δεν πρέπει να παρουσιάζεται έκταση της ανάρτησης. Η ΣΩΣΤΗ ανάρτηση επιτρέπει 2 κινήσεις ΜΟΝΟ. α) Συμπίεση β) αποσυμπίεση μέχρι το σημείο ισορροπίας. Εαν έτσι όπως έχεις ρυθμίσει την ανάρτησή σου συνεχίσει να ταλαντώνεται και μετά το σημείο ισορροπίας τότε είναι ρυθμισμένη ΛΑΘΟΣ. :nono: :nono:
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
....
3) καμια σχεση αυτο που λες, λογω των (1) και (2) παραπανω.
... .... :smokin: :smokin: :smokin:
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
...
4) ναι, αλλα ενα σκληρο ελατηριο αντιδρα με μεγαλυτερη ταχυτητα απο ενα μαλακο σε δεδομενη ανωμαλια. Βαλε και το οτι το μαλακο θα εχει διαφορετικη διαδρομη απο το σκληρο και συνεπως μικροτερη διαρκεια αποσβετικης δυναμης και θα δεις οτι δεν ειναι οπως τα λες!
Οι αποσβέσεις αναρτήσεων είναι ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ θέμα και δεν μπορεί να αναλυθεί σε 2-3 σειρές. ΑΠΛΑ η απλοποίηση οτι ενα πιο σκληρό ελατήριο θέλει και πιο σκληρή απόσβεση είναι ΤΕΛΕΙΩΣ λάθος έστω και σαν απλοποιημένη λογική.
Ο στόχος της ανάρτησης είναι να έχεις την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Οι συνδιασμοί είναι ΑΠΕΙΡΟΙ και δεν μπορούν να απλοποιηθούν ούτε και να μπουν σε τυπολόγια υπολογισμού. Είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνεις αυτό που λες εσύ, αλλά είναι άλλο τόσο πιθανό να κάνεις και το αντίθετο. Για να μην μιλήσουμε και για ξεχωριστές ρυθμίσεις αργών και γρήγορων αποσβέσεων...
:wave2: :wave2: :wave2: :wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Πάλι μπερδεύεσαι μόνος σου
Όπως και εσύ έτσι και εγώ αναφέρομαι συγκρίνοντας καταστάσεις σε ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΛΑΤΗΡΙΟ (όποιο κι αν είναι αυτό) και όχι ανάμεσα σε διαφορετικά ελατήρια
Όπως είπα ξανά και ξανά, μιλάμε για το ΙΔΙΟ ελατήριο. Οπότε η σκληρότητά του (είτε γραμμικό είτε προοδευτικό) είναι δεδομένη, οπότε το μόνο που μεταβάλεται είναι η δύναμη και άρα η συμπίεσή του θα είναι ΠΑΝΤΑ η ίδια για την ίδια εφαρμοζόμενη δύναμη :winka: :winka:
1) Η προφόρτιση δεν είναι τίποτε άλλο παρά η εφαρμογή μιας μόνιμης δύναμης στο ελατήριο συμπιέζοντας το κατά το αντίστοιχο μήκος. Η τιμή του SAG είναι απλά ενα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ της προφόρτισης και τίποτε άλλο. Τα φυσικά χαρακτηριστικά του ελατηρίου παραμένουν άσχετα με την προφόρτιση και δεν έχουν σχέση με μηδενικό SAG κλπ.
2) Σε μια σωστά στημένη ανάρτηση κανονικά δεν πρέπει να παρουσιάζεται έκταση της ανάρτησης. Η ΣΩΣΤΗ ανάρτηση επιτρέπει 2 κινήσεις ΜΟΝΟ. α) Συμπίεση β) αποσυμπίεση μέχρι το σημείο ισορροπίας. Εαν έτσι όπως έχεις ρυθμίσει την ανάρτησή σου συνεχίσει να ταλαντώνεται και μετά το σημείο ισορροπίας τότε είναι ρυθμισμένη ΛΑΘΟΣ. :nono: :nono:
.... :smokin: :smokin: :smokin:
Επειδη δεν ειμαι μαγος να ξερω τι εννοεις, σχολιασα αυτο που εγραψες. Τωρα τα υπολοιπα γιατι τα γραφεις ενας θεος ξερει. :wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
hint: η καμπύλη του γραφήματος ενός γραμμικού ελατηρίου θα είναι ευθεία, ε?
Σωστό ή λάθος? :winka:
Σιγουρα οχι, ειδικα στην περιπτωση ελατηριου που το παχος των σπειρων ειναι συγκρισιμο με τα κενα μεταξυ τους.
SeNNinhA
11/04/2009, 10:10
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Επειδη δεν ειμαι μαγος να ξερω τι εννοεις, σχολιασα αυτο που εγραψες. Τωρα τα υπολοιπα γιατι τα γραφεις ενας θεος ξερει. :wave2:
Δεν χρειάζεσαι να είσαι μάγος. Απλά να ξέρεις να διαβάζεις. Εδώ είναι αυτό που σχολίασες....
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
....
Ένα συγκεκριμένο ελατήριο (είτε γραμμικό, είτε προοδευτικό) θα συμπιεστεί το ίδιο σε μια συγκεκριμένη ανωμαλία που την περάσαμε με τα συγκεκριμένα χιλιόμετρα. Απλά όταν δεν το έχουμε προφορτίσει η συμπίεσή του θα είναι α(mm) και όταν το έχουμε προφορτίσει η συμπίεσή του θα είναι β(mm) όπου α=β+προφόρτιση(mm)....
Και στα υπόλοιπα απλά απαντώ σε δικά σου γραφόμενα τα οποία δεν ισχύουν
SeNNinhA
11/04/2009, 10:19
Μήπως κανένας mod να το χωρίσει το θέμα σε
- ρυθμιση ανάρτησης
&
- Θεωρία ελατηρίων
:confused: :confused: :confused:
ή να μείνει καλύτερα ως έχει?
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Δεν χρειάζεσαι να είσαι μάγος. Απλά να ξέρεις να διαβάζεις. Εδώ είναι αυτό που σχολίασες....
Και στα υπόλοιπα απλά απαντώ σε δικά σου γραφόμενα τα οποία δεν ισχύουν
εχεις πμ
dirtbird
11/04/2009, 10:45
Αρχικά δημιουργήθηκε από SeNNinhA
Μήπως κανένας mod να το χωρίσει το θέμα σε
- ρυθμιση ανάρτησης
&
- Θεωρία ελατηρίων
:confused: :confused: :confused:
ή να μείνει καλύτερα ως έχει?
Aν είχες κάνει mod, είμαι σίγουρος ότι αυτό που ζητάς θα το έκανες μονον επί πληρωμή...:winka: :lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από sniper
Κρατα και λίγο καφέ.... Σε λιγο θα ρωτήσουν κι οι IDI και κρούκης.....
:smokin:
παραβλεπω το παραπάνω κακοήθες σχολιο και θελω απλα να πω οτι αυτο ειναι ενα πολυ καλο ποστ, γεματο πληροφορίες που βοήθησαν στο να κατανοήσω μερικά πραγματάκια και να τα συνδυάσω με αλλα, που δεν αγνοούσα αλλα τα ειχα παρερμηνεύσει (η ημιμάθεια ειναι χειρότερη της αμάθειας) :beer: :beer: :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Aν είχες κάνει mod, είμαι σίγουρος ότι αυτό που ζητάς θα το έκανες μονον επί πληρωμή...:winka: :lol:
Σε είδος δέχεστε?
:blush: :blush:
Αρχικά δημιουργήθηκε από idi
[B]παραβλεπω το παραπάνω κακοήθες σχολιο ...../B]
Γεμάτο αγάπη σχόλιο ήταν μαλακΙΔΙ.... :winka:
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
ΜΗΝ μΕ βγάζετε δουλειές γμτ το φελέκι μου ... :smokin:
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
1) σταθερού k, ή γραμμικά: δεν νομίζω ότι χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη επεξήγηση. Όση δύναμη εξασκείται εις αυτά, τόσο -ανάλογα με το k τους- συμπιέζονται. Αν πχ το ελατήριο μας είναι 50Ν/mm, όταν δεχτεί δύναμη 100N (χονδρικά 10 κιλά - από δω κι εμπρός θα κάνω τη μετατροπή σε κιλά υπολογίζοντας το g=10m/s^2 χάριν ευκολίας), τότε θα συμπιεστεί 2 χιλιοστά.
Φίλε έχεις καμμιά φωτό από πειραματικό τεστ?:D
Υ.Γ. το k = Gd^4 / 8nD^3 κάτι μου θυμίζει
dirtbird
16/04/2009, 20:30
:mad: :rolleyes:
161350
stefanos
16/04/2009, 23:12
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
:mad: :rolleyes:
Η πενία τέχνας κατεργάζεται
ή
τι γίνεται όταν τα (άφθονα) μπροστινά ελατήρια δεν έχουν κωδικούς
:lol:
dirtbird
17/04/2009, 13:11
Αρχικά δημιουργήθηκε από mpou
Η πενία τέχνας κατεργάζεται
ή
τι γίνεται όταν τα (άφθονα) μπροστινά ελατήρια δεν έχουν κωδικούς
:lol:
ή πέρναγε ο παλιατζής με τα παλιοσίδερα και 'ανάσανε΄ το γκαράζ μου....:winka: :alien: :smokin:
μερικοί νομίζω δεν ξέρουν ποτε πρεπει να τρώνε και πότε να μιλάνε:rolleyes:
:lol: :lol: :lol: :lol: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
stefanos
12/05/2009, 17:27
Τελικά φτιάχτηκε αυτό το πίσω hyperpro?
Εντυπώσεις?
dirtbird
12/05/2009, 19:57
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Σιγουρα οχι, ειδικα στην περιπτωση ελατηριου που το παχος των σπειρων ειναι συγκρισιμο με τα κενα μεταξυ τους.
Αυτό τώρα το είδα....
Ότι και αν εννοεί το ποιητή, δεν είναι αυτή η απάντηση....:confused: :confused:
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Τελικά φτιάχτηκε αυτό το πίσω hyperpro?
Εντυπώσεις?
Φτιάχτηκε. Μπήκε σκληρότερο ελατήριο, ρυθμίστηκε η προφόρτιση, όλα οκ. Προφανώς η αίσθηση είναι ΠΟΛΥ καλύτερη απ' το μαμά αμορτισέρ με 70000 χιλιόμετρα στην πλάτη του (και ένα σέρβις).
:wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από npat
Φτιάχτηκε. Μπήκε σκληρότερο ελατήριο, ρυθμίστηκε η προφόρτιση, όλα οκ. Προφανώς η αίσθηση είναι ΠΟΛΥ καλύτερη απ' το μαμά αμορτισέρ με 70000 χιλιόμετρα στην πλάτη του (και ένα σέρβις).
:wave2: Γραμμικο η προοδευτικο;:confused:
Αρχικά δημιουργήθηκε από koukos
Γραμμικο η προοδευτικο;:confused:
Προοδευτικό. Συγκεκριμένα αυτό:
SP-MO-1238 (Hyperpro purple progressive spring)
C0: 161 N/mm, C1: 281 N/mm
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Αυτό τώρα το είδα....
Ότι και αν εννοεί το ποιητή, δεν είναι αυτή η απάντηση....:confused: :confused:
ναι λαθος πρεπει να ειναι....ποια ειναι η σωστη απαντηση?
stefanos
13/05/2009, 19:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
ναι λαθος πρεπει να ειναι....ποια ειναι η σωστη απαντηση?
"Γραμμικό"?
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
"Γραμμικό"?
παντως αν δεν ειναι ευθεια, τοτες δεν ειναι γραμμικο.
dirtbird
14/05/2009, 14:29
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
hint: η καμπύλη του γραφήματος ενός γραμμικού ελατηρίου θα είναι ευθεία, ε?
Σωστό ή λάθος? :winka:
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Σιγουρα οχι, ειδικα στην περιπτωση ελατηριου που το παχος των σπειρων ειναι συγκρισιμο με τα κενα μεταξυ τους.
Η απάντηση είναι σωστή, όχι όμως για αυτούς τους λόγοΙ...
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Η απάντηση είναι σωστή, όχι όμως για αυτούς τους λόγοΙ...
Ε μας επρηξες! Πες το ντε να κλεισει και το θρεντ.
Εχει να κανει με τη διαμετρο του μεταλλου σε σχεση με την διαμετρο των σπειρων? Λοιπον αυτο ειναι, ειμαι σιγουρος τωρα! :D
stefanos
14/05/2009, 15:09
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Ε μας επρηξες! Πες το ντε να κλεισει και το θρεντ.
Εχει να κανει με τη διαμετρο του μεταλλου σε σχεση με την διαμετρο των σπειρων? Λοιπον αυτο ειναι, ειμαι σιγουρος τωρα! :D
Επειδή είναι συνάρτηση της μορφής ψ=αχ με α σταθερό :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
dirtbird
14/05/2009, 15:11
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Ε μας επρηξες! Πες το ντε να κλεισει και το θρεντ.
Εχει να κανει με τη διαμετρο του μεταλλου σε σχεση με την διαμετρο των σπειρων? Λοιπον αυτο ειναι, ειμαι σιγουρος τωρα! :D
Κάτσε να ξεκουμιστεί ο απουκάτοΥ σου.... :D :D
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Επειδή είναι συνάρτηση της μορφής ψ=αχ με α σταθερό :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
ψ=αχ + β (όπου β=προφόρτιση) :winka:
redfantomas
28/01/2014, 15:56
δεν ξερω κι εγω ποσα χρονια μετα ...ερχομαι να βαλω την απαντηση hyperpro ως προς το αν πρεπει να παραγγειλω βαση βαρους μου καποιο αλλο ελατηριο για το cbf 600 μου ..
Tecno-Moto Racing L.T.D.
Σήμερα στις 11:43 π.μ.
Καλησπέρα σας,
Τα μπροστινά ελατήρια μαζί με τα υγρά κοστίζουν 148 ευρώ. – είναι ετοιμοπαράδοτα
Το πίσω κοστίζει 129 ευρώ. – είναι ετοιμοπαράδοτο
Όπως ήδη σας εξήγησα, τα ελατήρια της Hyperpro είναι προοδευτικά, δηλαδή όσο μεγαλύτερο φορτίο δέχονται τόσο ποιο σκληρά γίνονται. Δεν παραγγέλλονται βάση κιλών.
Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία η απορία σας είμαστε πάντα στην διάθεση σας.
Ευχαριστώ,
Όπως ήδη σας εξήγησα, τα ελατήρια της Hyperpro είναι προοδευτικά, δηλαδή όσο μεγαλύτερο φορτίο δέχονται τόσο ποιο σκληρά γίνονται. Δεν παραγγέλλονται βάση κιλών.
Μάλισταααα....
(μαθαμε ότι το φορτίο που δέχεται ένα έλατήριο είναι άσχετο με το βάρος το οποίο εφαρμόζεται σ'αυτό..)
spyrakos35
29/01/2014, 17:57
Ελα ρε αφου καταλαβαινεις τι λεει γιατι κανεις τον χαζο?
Ελα ρε αφου καταλαβαινεις τι λεει γιατι κανεις τον χαζο?
Αυτό που (μαλλον) καταλαβαίνω έιναι ότι πρωτα σΜπρώχνουμε τα ετοιμοπαραδοτα και μετα βλέπουμε ...:D
spyrakos35
29/01/2014, 18:27
Αυτό που (μαλλον) καταλαβαίνω έιναι ότι πρωτα σΜπρώχνουμε τα ετοιμοπαραδοτα και μετα βλέπουμε ...:D
είναι μία οπτική με βάση.... :lol:
stefanos
29/01/2014, 19:08
Από την άλλη για ίδιο στατικό sag το δυναμικό σε ενα προοδευτικό ελατήριο θα είναι μικρότερο άρα?
spyrakos35
29/01/2014, 19:11
Από την άλλη για ίδιο στατικό sag το δυναμικό σε ενα προοδευτικό ελατήριο θα είναι μικρότερο άρα?
ναι αλλά δεν γίνεται εγώ που είμαι 75 κιλά να θέλω το ίδιο με τον χχχχχχ (ονοματα δεν λέμε) που είναι +καποια (σημαντικά) κιλά......
dimmie_72
29/01/2014, 19:15
ναι αλλά δεν γίνεται εγώ που είμαι 75 κιλά να θέλω το ίδιο με τον χχχχχχ (ονοματα δεν λέμε) που είναι +καποια (σημαντικά) κιλά......
Είναι... Εμένα π.χ. ο τύπος των Hyperpro λέει ότι είναι για μέχρι 150 kg. Δεν εννοεί μόνο τον αναβάτη φυσικά ;)
Διαφαίνεται δλδ. ότι η προοδευτικότητα του ελατηρίου έχει μελετηθεί έτσι ώστε να λειτουργεί γραμμικά ανάλογα την δύναμη 0-150 kg που δέχεται και να σκληραίνει ανάλογα.
Από την άλλη για ίδιο στατικό sag το δυναμικό σε ενα προοδευτικό ελατήριο θα είναι μικρότερο άρα?
...ξεχναμε το στατικο και μας απασχολει μονο το δυναμικο.
stefanos
29/01/2014, 19:30
ναι αλλά δεν γίνεται εγώ που είμαι 75 κιλά να θέλω το ίδιο με τον χχχχχχ (ονοματα δεν λέμε) που είναι +καποια (σημαντικά) κιλά......
Τα σχετικά με sag τα έχει γράψει ο oldman στα τεχνικά.
Απλά νομίζω ότι είναι ευκολότερο να βγάλεις άκρη με ένα C0: 161 N/mm, C1: 281 N/mm απ ότι με ένα 161N/mm γραμμικό.
(για αποσβέσεις μετά πως θα βγει άκρη δεν ξέρω)
spyrakos35
29/01/2014, 20:09
Είναι... Εμένα π.χ. ο τύπος των Hyperpro λέει ότι είναι για μέχρι 150 kg. Δεν εννοεί μόνο τον αναβάτη φυσικά ;)
Διαφαίνεται δλδ. ότι η προοδευτικότητα του ελατηρίου έχει μελετηθεί έτσι ώστε να λειτουργεί γραμμικά ανάλογα την δύναμη 0-150 kg που δέχεται και να σκληραίνει ανάλογα.
επομένως την προφόρτιση δεν την δουλεύεις καθόλου ανεξαρτήτως βάρους και μέχρι 150 κιλά?
επομένως την προφόρτιση δεν την δουλεύεις καθόλου ανεξαρτήτως βάρους και μέχρι 150 κιλά?
Την δουλευεις οπως και στα γραμμικα ελατηρια. Απλα σε αντιθεση με τα νορμαλ, τα γραμμικα με την προφορτιση σκληραινουν.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.