View Full Version : προγραμμα akrapovic
Πριν λιγο καιρο εβαλα τις akrapovic και γω στο 990 μου (΄08). Εχω μπερδευτει με οτι εχω διαβασει και δεν ξερω αν θα πρεπει να βαλω το προγραμμα που δινει η εταιρια γι αυτες τις εξατμισεις ή οχι. Εσις τι εχετε κανει στα δικα σας ή τι εχετε ακουσει γι αυτο?
SeNNinhA
29/05/2009, 12:03
Εννοείται ότι πρέπει να το βάλεις. Μην φανταστείς ότι κάνει κάτι τρομερό. Απλά ρυθμίζει τον ψεκασμό για τα νέα δεδομένα αναπνοής του κινητήρα ώστε να δουλέυει σωστότερα.
LOUKILOUK
29/05/2009, 13:35
Να το βαλεις._
:wave2:
Gandalf dr685sm
29/05/2009, 13:42
θες ανοιχτό φίλτρο (ίσως Κ&Ν) και το πρόγραμμα. Διαφορετικά δεν θα σου δώσει την σωστή απόκριση που πρέπει να έχεις.
Gandalf
reinmeister
29/05/2009, 13:47
εγω ειμαι κατα...
Gandalf dr685sm
29/05/2009, 13:54
reinmeister...
αν δεν αλλάξεις χαρτογράφηση τροφοδοσίας και δεν ανοίξεις το φίλτρο , η μηχανή θα συμπεριφέρεται σαν μπουκωμένη μόλις ανοίγεις το γκάζι.
Οι Akrapovic είναι πιο ελεύθερες εξατμίσεις και ο λ θα αρχίσει να τρελαίνεται με τα καυσαέρια αν δεν ρυθμίσεις σωστά τα πιο πάνω.
Gandalf
reinmeister
29/05/2009, 14:00
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
reinmeister...
αν δεν αλλάξεις χαρτογράφηση τροφοδοσίας και δεν ανοίξεις το φίλτρο , η μηχανή θα συμπεριφέρεται σαν μπουκωμένη μόλις ανοίγεις το γκάζι.
Οι Akrapovic είναι πιο ελεύθερες εξατμίσεις και ο λ θα αρχίσει να τρελαίνεται με τα καυσαέρια αν δεν ρυθμίσεις σωστά τα πιο πάνω.
Gandalf
οτι πεις...
παντως, οι μηχανικοι της Akrapovic συμφωνουν με τον reinmeister
ενα αναλογο thread sto ktmforum.co.uk to remap or not to remap? (http://www.ktmforum.co.uk/showthread.php?t=22064&highlight=690sm+exhausts)
απο το site της akrapovic: FAQ (http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/faq/exhaust-recommendations/)
LOUKILOUK
29/05/2009, 15:38
Reinmeister νομιζω οτι υπαρχουν πολλοι εδω μεσα, μαζι με εμενα, που εκτιμουν την γνωμη σου και τις γνωσεις σου για το αντικειμενο και θα προτιμουσαμε να καταθεσεις μια εμπεριστατωμενη αποψη για το θεμα παρα να αφηνεις υπονοιες και υπαινιγμους που απλα μας μπερδευουν και μας προβληματιζουν για το σωστο... ευχαριστω προκαταβολικα :beer: :wave2:
υ.γ. η δικη μου γνωμη απο τα λιγα που κατεω συμπιπτει με του Gandalf
Πέρα απο το θεμα της αποδοσης, ειναι αλήθεια πως με το προγραμμα ανεβαινει και κατα πολυ η κατανάλωση? Υπαρχει θεμα ενδεχομενης ζημιας αν δεν μπει το πρόγραμμα?
εγω στο σουπερ δουκα ειχα βαλει τις ακραπεσ ξεταπωτες κ προγραμμα δεν ειχα βαλει κ οταν πηγα κ καλα να το βαλω ειδα οτι δεν ειναι προγραμμα για εξατμισεις η κατι τετοιο αλλα ενα update του μαμα προγραμματος.
τωρα τι να σου πω.
το περασα εγω..διαφορα δεν ειδα πουθενα κ τιποτα παντως.
αυτος ο περιεργος εδω με το μπουσα ΣΙΓΟΥΡΑ κατι παραπανω .. ξερει αλλα πως να τον κανεις να σου πει δε ξερω..
reinmeister
29/05/2009, 23:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από LOUKILOUK
Reinmeister νομιζω οτι υπαρχουν πολλοι εδω μεσα, μαζι με εμενα, που εκτιμουν την γνωμη σου και τις γνωσεις σου για το αντικειμενο και θα προτιμουσαμε να καταθεσεις μια εμπεριστατωμενη αποψη για το θεμα παρα να αφηνεις υπονοιες και υπαινιγμους που απλα μας μπερδευουν και μας προβληματιζουν για το σωστο... ευχαριστω προκαταβολικα :beer: :wave2:
υ.γ. η δικη μου γνωμη απο τα λιγα που κατεω συμπιπτει με του Gandalf
καμια υπονοια και κανεις υπαινιγμος...ειπα οτι ειμαι κατα...απολυτως ξεκαθαρο...
περαν τουτου...ειδικα για το συγκεκριμενο θεμα,εχω γραψει και εχουν γραφτει γενικοτερα πολλα...
επισης,δυστυχεστατα,παροτι απειρες φορες εχει ζητηθει να μην γραφονται μπουρδες στα τεχνικα,συνεχιζει το φαινομενο να υφισταται ιδιο και απαλλαχτο...
στο δια ταυτα...βαζουμε εξατμιση και κανουμε καυσαναλυση...αν η καυση μας δεν ειναι σωστη κανουμε κατι γι αυτο...
ΔΕΝ βαζουμε ποτε ετοιμο προγραμμα,διοτι ΠΟΤΕ κανεις κινητηρας δεν εχει κοινα χαρακτηριστικα καυσης με ενα αλλο ομοιο του...αν ηταν ετσι,οι ετοιμοι χαρτες της dynojet για το power commander θα δουλευαν...ΔΕΝ δουλευουν παρα μονο κατα τυχη...
σε κινητηρες με ψεκασμο, στο 90% των περιπτωσεων, ο εγκεφαλος εχει την δυνατοτητα να αναπροσαρμοστει σε μικρες αλλαγες,οπως επι παραδειγματι την αλλαγη μιας εξατμισης...στο 10% των περιπτωσεων αναπροσαρμοζεται αλλα δεν καλυπτει στο 100% τις αναγκες του κινητηρα...προβλημα αξιοπιστιας δεν τιθεται,ειδικα οταν μιλαμε για mild κλιματα οπως το ελληνικο...
το φιλτρο αερα ΔΕΝ χρειαζεται αλλαγη σε νορμαλ κινητηρα...η δυνατοτητα παροχης αερα που εχει ειναι ΠΑΝΤΑ τουλαχιστον ενα 20% μεγαλυτερη απο την στανταρ του...τι σημαινει αυτο...οτι αν ο κινητηρας αποκτησει την δυνατοτητα να "ρουφηξει"περισσοτερο αερα,θα το κανει και με το μαμα φιλτρο...
εν κατακλειδι...κανουμε Κ Α Υ Σ Α Ν Α Λ Υ Σ Η...δεν λυπαστε να δωσετε 200-300 ευρω για οποιαδηποτε ετοιμη λυση και λυπαστε τα 70 που χρειαζεται η αποκτηση γνωσης της υπαρξης αναγκης για κατι τετοιο...
την κανουμε λοιπον και ΑΝ χρειαστει αλλαγη,χρησιμοποιουμε κατι που να μας δινει την δυνατοτητα ευρους ρυθμισεων και οχι ετοιμη λυση...
σταματηστε επισης να πιπιλατε την καραμελα της οποιας το περιτυλιγμα γραφει" εξατμιση= καυσιμα"...τις περισσοτερες φορες χρειαζεται αφαιρεση καυσιμου κι οχι προσθηκη..η απαντηση βρισκεται στην λυση του εξης προβληματος...τι γινεται οταν αυξανεται η ογκομετρικη αποδοση ενος κινητηρα εσωτερικης καυσεως σε επιπεδα mild βελτιωσεων?
παραδειγματα...
το δικο μου μπουσα εκαιγε 10λιτρα/100χλμ.,τερμα γκαζι, σε νορμαλ μορφη με 152 αλογα τροχο...τωρα που εχει 196,με ιδια χρηση, εξακολουθει να καει 10λιτρα/100χλμ...
του παπ το μπουσα σε νορμαλ μορφη με 170 τροχο εκαιγε σε ταξιδι επισης 10/100...τωρα με 200 αλογα τροχο καιει 8/100...
μιλαμε παντα για νορμαλ η σχετικα νορμαλ μηχανακια...αν παμε σε επιπεδα πολυ ηψηλης αποδοσης κινητηρων,τοτε τα πραγματα αλλαζουν...
BIG BLACK
31/05/2009, 10:38
Έβαλα και εγώ τις καινούριες ακράπες.
Χάρτη δεν άλλαξα γιατί μετά από ερωτήσεις σε
ανθρώπους που είχαν ήδη αλλάξει καθώς και
σε έρευνα σε γερμανικό φόρουμ {δεν το θυμάμαι τώρα}
βρήκα ότι όσοι είχαν αλλάξει όχι μόνο δεν είδαν διαφορά{αμελητέα}
αλλά και η κατανάλωση καυσίμου αυξήθηκε κατακόρυφα.
Προτείνω το μηχανάκι να μείνει ως έχει.
Τώρα, ίσως λόγω μείωσης του βάρους, ίσως λόγω
αύξησης ιπποδύναμης ο πίσω τροχός δεν μαζεύεται με τίποτα....
Gandalf dr685sm
31/05/2009, 13:25
Μίλησα με όσα γνωρίζω και όσα βίωσα και βιώνω στο δικό μου μηχανάκι.
Σταδιο 1. Τοποθέτηση Akrapovic (τελικά και λαιμοί). + Κ&Ν φίλτρο.
Αποτέλεσμα... το μηχανάκι μετά τα 140 έμοιαζε σαν μπουκωμένο.
Στάδιο 2. Ανασχεδιασμός ανάφλεξης (αγγλιστί re-mapping).
Αποτέλεσμα ... καλύτερα απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα στροφών συν 8 κοντερίσια χιλιόμετρα στην τελική του.
Κατανάλωση ίδια... δεν άλλαξε κάτι σημαντικό.
Τώρα μπορεί να έκατσε στο δικό μου... τι να σας πώ;.... γεγονός είναι πάντως πως απο όσο γνωρίζω πάρα πολύ καλά και απο αυτοκίνητα , αλλαγή εξάτμισης (εξαγωγές - τελικά -χταπόδια -- ΟΧΙ ΚΑΤΑΛΥΤΗ ---) θέλουν και καλύτερο φίλτρο για να πάρει ανάσα και νέο πρόγραμμα για να αποδίδει πιο σωστά και όπως πρέπει. Αν είναι κάτι άλλο στις μηχανές , τότε δηλώνω όντως άσχετος.
Gandalf
KOSTAS-ER6
01/06/2009, 15:29
το μιγμα γινετε πιο πλουσιο με αποτελεσμα να πνιγετε αναιπαισθητα στα ψηλα.....
αυτο καταλαβα στο δικο μου μολις τις εβαλα, το προγραμμα με την πρωτη ευκαιρια θα το βαλω δεν με νοιαζει η καταναλωση αλλα να δουλευει σωστα το μηχανακι!!!
το προγραμμα που δινει η ΚΤΜ για το φιλο που εφερε το παραδειγμα με το dynojet ειναι για το συγκεκριμενο μηχανακι κ μονο για εξατμισεις acrapovic...το φιλτρο το ειχα οποτε με το προγραμμα κλεινω!
φιλος με ZZR 1400 εβαλε ολοσωμη acrapovic κ οταν το δυναμομετρησε το μειγμα του ηταν υπερβολικα πλουσιο!!!Αν σε καποιους δεν ενοχλει αυτο τοτε οκ.Εγω αν δεν εδινε η ΚΤΜ λυση θα πηγαινα σε p.c.
Leopsomo
01/06/2009, 15:54
Το προγραμμα παρεχεται ΔΩΡΕΑΝ.
Ειναι map για σκετα τελικα. Με μαμα φιλτρο.
Και δουλευει ρολοι. Οταν εγω εβαλα σκετο τελικο στο μαστορα της γειτονιας μου, το μηχανακι δε δουλευε σωστα. Πολλες φορες εσβηνε. Μεχρι και ρελαντι δυσκολευοταν να κρατησει..
Πηγα στην ΚΤΜ, σε 5 λεπτα το φορτωσαν και ολα οκ. :beer:
KOSTAS-ER6
01/06/2009, 18:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από Leopsomo
Το προγραμμα παρεχεται ΔΩΡΕΑΝ.
Ειναι map για σκετα τελικα. Με μαμα φιλτρο.
Και δουλευει ρολοι. Οταν εγω εβαλα σκετο τελικο στο μαστορα της γειτονιας μου, το μηχανακι δε δουλευε σωστα. Πολλες φορες εσβηνε. Μεχρι και ρελαντι δυσκολευοταν να κρατησει..
Πηγα στην ΚΤΜ, σε 5 λεπτα το φορτωσαν και ολα οκ. :beer:
ΔΩΡΕΑΝ???
εγω που ρωτησα σε εξουσιοδωτημενο στη Θεσ/νικη μου ειπε 60ε....
μηπως ειναι γνωστος σου κ δε σου πηρε χρηματα??
LOUKILOUK
04/06/2009, 14:37
reinmaster ευχαριστω εστω και καθυστερημενα για την απαντηση... το δικο μου 990 αγοραστηκε μεταχειρο με ακραπες και απο οτι φανηκε και στον μηχανηκο μου εχει περασμενο και το προγραμμα. Ακουγεται μια χαρα, κραταει ρελαντι και η καταναλωση του ειναι οσο ψηλη λεει και ο κατασκευαστης (περιπου 9 λτ/100χλμ). Καυσαναλυση κανουμε οπουδηποτε...? δεν νομιζω... αξιζει να γινει τωρα? με τους σιγαστηρες τι παιζει? στην αρχη δεν τους εβαλα αλλα οταν πηγα ταξιδι ειπα να μην προκαλω την τυχη μου με τα προστιμα...τωρα ειναι ακομα πανω οι σιγαστηρες και δεν με χαλαει...μια χαρα ΔΕΝ μαζευεται ο πισω τροχος με τιποτα...
:beer: :wave2:
υ.γ. μεγαλε μαυρε εκανες δωρο το κοσμημα στο θηριο μολις επστρεψε σπιτι του...:winka: ?
μπραβο ρε:beer: :wave2:
Leopsomo
04/06/2009, 15:14
Αρχικά δημιουργήθηκε από KOSTAS-ER6
ΔΩΡΕΑΝ???
εγω που ρωτησα σε εξουσιοδωτημενο στη Θεσ/νικη μου ειπε 60ε....
μηπως ειναι γνωστος σου κ δε σου πηρε χρηματα??
:eyepop:
Για πες του να κουνησει λιγο το κεφαλι του.... :nono:
Δωρεαν. Και σημειωτεον δεν την αγορασα απο αυτον. Το πηγα να το δει γιατι δε δουλευε σωστα και μου περασε το προγραμμα. Ρωτησα αν χρωσταω κατι και μου ειπε οτι αυτο κανονικα επρεπε να στο εχουν βαλει με την τοποθετηση. (αλλο που εγω την περασα στο μαστορα της γειτονιας)...
Αυτο που εχει δικαιωμα να σε χρεωσει ειναι η εργατο-ωρα, δηλαδη 3 λεπτα που θα κανει να το περασει... :lol:
Στειλε ενα mail να τον συνεφερουν δε χανεις τπτ.... :beer:
BIG BLACK
04/06/2009, 15:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από LOUKILOUK
reinmaster ευχαριστω εστω και καθυστερημενα για την απαντηση... το δικο μου 990 αγοραστηκε μεταχειρο με ακραπες και απο οτι φανηκε και στον μηχανηκο μου εχει περασμενο και το προγραμμα. Ακουγεται μια χαρα, κραταει ρελαντι και η καταναλωση του ειναι οσο ψηλη λεει και ο κατασκευαστης (περιπου 9 λτ/100χλμ). Καυσαναλυση κανουμε οπουδηποτε...? δεν νομιζω... αξιζει να γινει τωρα? με τους σιγαστηρες τι παιζει? στην αρχη δεν τους εβαλα αλλα οταν πηγα ταξιδι ειπα να μην προκαλω την τυχη μου με τα προστιμα...τωρα ειναι ακομα πανω οι σιγαστηρες και δεν με χαλαει...μια χαρα ΔΕΝ μαζευεται ο πισω τροχος με τιποτα...
:beer: :wave2:
υ.γ. μεγαλε μαυρε εκανες δωρο το κοσμημα στο θηριο μολις επστρεψε σπιτι του...:winka: ?
μπραβο ρε:beer: :wave2:
Φίλε Λούκυ το είχα υποσχεθεί ότι αν την έβρισκα
θα της έκανα δώρο τις καινούριες.
Δεν μπορούσα να αθετήσω την υπόσχεσή μου.:D
LOUKILOUK
05/06/2009, 14:59
Εισαι μπεσαλης ρε...:beer: :beer:
ποσο καιει τωρα με τις ακραπες και χωρις προγραμμα?
τους σιγαστηρες τους εχεις βγαλει? εχει διαφορα? σε καταναλωση και αποδοση
:wave2:
BIG BLACK
05/06/2009, 20:56
Αρχικά δημιουργήθηκε από LOUKILOUK
Εισαι μπεσαλης ρε...:beer: :beer:
ποσο καιει τωρα με τις ακραπες και χωρις προγραμμα?
τους σιγαστηρες τους εχεις βγαλει? εχει διαφορα? σε καταναλωση και αποδοση
:wave2:
Δεν έχω βγάλει τους σιγαστήρες και δεν νομίζω να το κάνω
γιατί φαντάζομαι ότι θα έχει πολύ φασαρία.
Σε κατανάλση τώρα, σε συγκεκριμένη διαδρομή σε ταξίδι
που την κάνω χρόνια δεν είδα ΚΑΜΜΙΑ διαφορά.
Στην πόλη ακόμα κυκλοφορώ με το παπί μέχρι να μετακομίσω σε
σπίτι με γκαράζ.
Όσο σε απόδοση έχει γεμίσει παντού, σε όλο το φάσμα των στροφών
και ανεβάζει πιό γρήγορα.
Ήταν που ήταν δαίμονας τώρα δεν μαζεύεται.
:D
LOUKILOUK
06/06/2009, 11:42
Οντως πολυ φασαρια χωρις τους σιγαστηρες, αλλα μελωδια φιλε στα αυτια μας....σιγουρα ομως ενοχνουν πολυ κοσμο και επειδη δεν γουσταρω να μου την λενε και να εχουν και δικιο εβαλα τους σιγαστηρες και ξενιασα...στην ουσια καμια διαφορα στην αποδοση και ο ηχος ειναι ωραιοτατος χωρις να ενοχλει:winka:
ΝΑΙ δαιμονας.... :evil:
:beer: :wave2:
KOSTAS-ER6
07/06/2009, 22:17
Αρχικά δημιουργήθηκε από Leopsomo
:eyepop:
Για πες του να κουνησει λιγο το κεφαλι του.... :nono:
Δωρεαν. Και σημειωτεον δεν την αγορασα απο αυτον. Το πηγα να το δει γιατι δε δουλευε σωστα και μου περασε το προγραμμα. Ρωτησα αν χρωσταω κατι και μου ειπε οτι αυτο κανονικα επρεπε να στο εχουν βαλει με την τοποθετηση. (αλλο που εγω την περασα στο μαστορα της γειτονιας)...
Αυτο που εχει δικαιωμα να σε χρεωσει ειναι η εργατο-ωρα, δηλαδη 3 λεπτα που θα κανει να το περασει... :lol:
Στειλε ενα mail να τον συνεφερουν δε χανεις τπτ.... :beer:
σε ποιον να στειλω mail???
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
στο δια ταυτα...βαζουμε εξατμιση και κανουμε καυσαναλυση...αν η καυση μας δεν ειναι σωστη κανουμε κατι γι αυτο...
ΔΕΝ βαζουμε ποτε ετοιμο προγραμμα,διοτι ΠΟΤΕ κανεις κινητηρας δεν εχει κοινα χαρακτηριστικα καυσης με ενα αλλο ομοιο του...αν ηταν ετσι,οι ετοιμοι χαρτες της dynojet για το power commander θα δουλευαν...ΔΕΝ δουλευουν παρα μονο κατα τυχη...
το φιλτρο αερα ΔΕΝ χρειαζεται αλλαγη σε νορμαλ κινητηρα...η δυνατοτητα παροχης αερα που εχει ειναι ΠΑΝΤΑ τουλαχιστον ενα 20% μεγαλυτερη απο την στανταρ του...τι σημαινει αυτο...οτι αν ο κινητηρας αποκτησει την δυνατοτητα να "ρουφηξει"περισσοτερο αερα,θα το κανει και με το μαμα φιλτρο...
εν κατακλειδι...κανουμε Κ Α Υ Σ Α Ν Α Λ Υ Σ Η...δεν λυπαστε να δωσετε 200-300 ευρω για οποιαδηποτε ετοιμη λυση και λυπαστε τα 70 που χρειαζεται η αποκτηση γνωσης της υπαρξης αναγκης για κατι τετοιο...
την κανουμε λοιπον και ΑΝ χρειαστει αλλαγη,χρησιμοποιουμε κατι που να μας δινει την δυνατοτητα ευρους ρυθμισεων και οχι ετοιμη λυση...
καποια απο αυτα που ειχε γραψει ο φιλος rein .
εγω τωρα...
που πλησιαζει ο καιρος για να αλλαξω (ΜΟΝΟ) τα μαμα τελικα με WINGS ..
μετα την αλλαγη κανω μια καυσαναλυση ,
αν δεν ειναι σωστες οι "τιμες" της ..
τι κανω ? :look:
πυξιδας990
06/08/2011, 23:00
για τις ταπες ηξερα οτι στα 950 τις κοβαμε καμια 10αρια ποντους και το machine δουλευε ρολοι.παιζει κατι τετοιο και στα 990,παντως ξεταπωτο το προηγουμενο που ειχα εσβηνε ψηλα,ενω με τις ταπες κομενες πηγαινε αεροπλανο.μιλαω για το 950 και αφου θα βαλω στο 990 ρωταω αν παιζει τετοιο ενδεχωμενο
Εγώ το 640 μου (2004 μοντέλο) το πήρα μεταχειρισμένο με ολόσωμη akrapovic. Από την αρχή μπέρδευε και στο ρελαντί και ψηλά είχε στέρηση. Άλλαξα ζιγκλεράκι για να ανοίξω το καύσιμο και δούλεψε άψογα. Για κατανάλωση δεν ξέρω αλλά το μόνο που με ενδιαφέρει είναι πως πήρα τρελή διαφορά στην ιπποδύναμη και ο κινητήρας μου δουλεύει ρολόι.
GhostDog
15/08/2011, 08:56
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
εγω ειμαι κατα...
προσυπογράφω
το πρόγραμμα της ΚΤΜ για τα ακραποβιτς, είναι σκουπίδι. πολύ πιο πλούσιο μίγμα απ' όσο χρειάζεται. μόνο για τελικά ή τελικά/φίλτρο ο μαμά εγκέφαλος 9 στις 10 αναπροσαρμόζετε μόνος του. είναι πολύ μικρό το εύρος.
για τις 1 στις 10 ή όσοι θέλετε να παίξετε με τον εγκέφαλο του 990 δεν χρειάζεστε power commander κλπ. ένα καλώδιο DIY μόνο και το TuneECU - http://www.tomhamburg.net/
Αρχικά δημιουργήθηκε από GhostDog
προσυπογράφω
το πρόγραμμα της ΚΤΜ για τα ακραποβιτς, είναι σκουπίδι. πολύ πιο πλούσιο μίγμα απ' όσο χρειάζεται. μόνο για τελικά ή τελικά/φίλτρο ο μαμά εγκέφαλος 9 στις 10 αναπροσαρμόζετε μόνος του. είναι πολύ μικρό το εύρος.
για τις 1 στις 10 ή όσοι θέλετε να παίξετε με τον εγκέφαλο του 990 δεν χρειάζεστε power commander κλπ. ένα καλώδιο DIY μόνο και το TuneECU - http://www.tomhamburg.net/
Πές τα χριστόψωμε. Αλλά μην λές και σκουπίδι κάτι που... είναι απλά πολύ σπάταλο σε καύσιμο και δεν δίνει δύναμη.
Υπ'όψη οτι οι χάρτες AKRA απενεργοποιούν τους αισθητήρες λ.
Για να λύσουμε κάποια θέματα:
Από όσο καταλαβαίνω τουλάχιστο εγώ
Όσο πιό ελεύθερες εξατμίσεις τόσο περισσότερος αέρας περνάει από τον κινητήρα και τόσο περισσότερο καύσιμο χρειάζεται. Το ίδιο ισχύει και όσο πιό ελεύθερο φίλτρο βάζουμε.
Αλλά
Σε ένα κινητήρα που έχει ήδη πλούσιο μίγμα για να ψύχονται οι κύλινδροι, αν αυξήσουμε τον αέρα τότε το μίγμα πλησιάζει πιό κοντά στη στοιχειομετρική αναλογία (που είναι 14,7:1 αέρα-καυσίμου) και άρα έχουμε καλύτερη καύση, περισσότερη δύναμη με λιγότερο καύσιμο. Μειονέκτημα οι ψηλότερες θερμοκρασίες στον κινητήρα.
Εδώ να μην ξεχνάμε οτι το ECU ελέγχει το μίγμα με τους αισθητήρες λάμδα και αν δεί το μίγμα να ξεφεύγει προς το φτωχό ή το πλούσιο, διορθώνει. Οι χάρτες ΑΚΡΑ όμως απενεργοποιούν τους αισθητήρες αυτούς. Πρακτικά το μίγμα αλλάζει συνέχεια ανάλογα με τη θέση της γκαζιέρας, τη θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής, την υποπίεση στην εισαγωγή.
Εν κατακλείδι ο AKRA παραείναι πλούσιος και απενεργοποιεί τους αισθητήρες που η ΚΤΜ έβαλε εκεί για κάποιο λόγο.
Γειά χαρά
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.