BELZEBOYLIS
15/09/2009, 08:58
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η απόφαση για κατασκευή διοδίων στην εθνική οδό Κατερίνης-Θεσσαλονίκης, στη περιοχή του Αιγινίου, καθώς οι διερχόμενοι οδηγοί προς Θεσσαλονίκη καλούνται να πληρώσουν δύο φορές διόδια σε απόσταση μόλις 10 χλμ.Το tvxs.gr μίλησε με τον επικεφαλής της επιτροπής αγώνα Αντώνη Νταγλιούδη.
Το 2007 υπογράφτηκε σύμβαση του Δημοσίου με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε», μια εταιρεία που προέκυψε από σύμπραξη τεχνικών εταιρειών με εκπρόσωπο τον κ. Μπόμπολα, με την οποία παραχωρήθηκε για 30 χρόνια ο αυτοκινητόδρομος Ράχες-Κλειδί συνολικού μήκους 230 χλμ, για την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου με σήραγγες από τα Τέμπη (Ευαγγελισμός) μέχρι τη Σκοτίνα.
«Η σύμβαση προβλέπει ότι η εταιρεία θα εκμεταλλεύεται τα τέσσερα διόδια που υπάρχουν, αλλά και δύο ακόμα που θα κατασκευαστούν» τονίζει ο επικεφαλής της επιτροπής αγώνα Αντώνης Νταγλιούδης.
Το πρώτο από τα δύο διόδια που αποφάσισε να προσθέσει η εταιρεία, είναι αυτό στο ύψος του Αιγινίου. Όμως σε απόσταση 10 χλμ βορειότερα από το Αιγίνιο και πάνω στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, στην εθνική οδό Κατερίνης-Θεσσαλονίκης, βρίσκονται τα διόδια των Μαλγάρων. «Είναι παράλογο» λέει ο κ.Νταγλιούδης.
Τα διόδια των Μαλγάρων, δεν ανήκουν στην δικαιοδοσία της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε», αλλά αυτό σίγουρα δεν απασχολεί τους κατοίκους της περιοχής που όπως υποστηρίζουν η κατασκευή των διοδίων στο Αιγίνιο θα τους δημιουργήσει ποικίλα προβλήματα.
Μετά την «κατάρρευση» του τομέα της μεταποίησης, η οικονομία της Πιερίας στηρίζεται σε δύο βασικούς τομείς, τις μεταφορές και τον τουρισμό κυρίως από την Θεσσαλονίκη. «Με την κατασκευή των διοδίων που συνεπάγεται την αύξηση του κόστους υπολογίζουμε ότι θα υπάρξει μείωση της τάξεως του 30-40% πράγμα που σημαίνει απώλεια θέσεων εργασίας. Το κόστος θα επηρεάσει και τον τομέα των μεταφορών» υποστηρίζει ο κ. Νταγλιούδης.
Επιπλέον τα διόδια αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα στην εξάπλωση του οικιστικού ιστού της Θεσσαλονίκης προς την Πιερία. «Η Θεσσαλονίκη, όπως και η Αθήνα ασφυκτιούν και η Πιερία αποτελεί ιδανικό μέρος για την ανάπτυξη του πολεοδομικού συγκροτήματος. Η κατασκευή διοδίων έχει αρχίσει και φρενάρει αυτή την ανάπτυξη».
Βασικός στόχος του Ρυθμιστικού Σχεδίου είναι να διευρυνθούν τα όρια της Θεσσαλονίκης και η Πιερία αποτελεί μέρος αυτής της διεύρυνσης. «Είναι παραλογισμός να έχεις μέσα στο ίδιο οικιστικό συγκρότημα δύο διόδια. Αιγάλεω- Αθήνα για παράδειγμα να έχεις δύο διόδια», λέει ο κ. Νταγλιούδης.
Ένα ακόμα πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι οι διερχόμενοι οδηγοί στη προσπάθεια τους να αποφύγουν το «διπλό κόστος» θα παρακάμπτουν τα διόδια και θα ακολουθούν την εναλλακτική διαδρομή μέσα από το Αιγίνιο και την παλιά Εθνική Οδό, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο έντονο κυκλοφοριακό σε περιοχές που δεν έχουν ανάλογες προδιαγραφές.
Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν στείλει επανειλημμένα επιστολές στην πολιτική ηγεσία με αίτημα την τροποποίηση της σύμβασης ώστε να αποφευχθεί η κατασκευή των διοδίων, προτείνοντας να δοθεί το δικαίωμα στην εταιρεία να εκμεταλλευτεί τα διόδια των Μαλγάρων, όμως η απάντηση ήταν ότι η σύμβαση δεν μπορεί να αλλάξει.
Από την άλλη, όπως επισημαίνει ο κ. Νταγλιούδης, οι εκπρόσωποι της εταιρείας ισχυρίζονται πως αν το επιθυμεί η πολιτική ηγεσία η σύμβαση μπορεί να αλλάξει. Και ο εμπαιγμός δεν έχει τέλος.
Οι κινητοποιήσεις των κατοίκων είχαν σαν αποτέλεσμα τα έργα να παγώσουν για ένα εξάμηνο, όμως μετά την προκήρυξη των εκλογών, άρχισαν και πάλι. Η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι όλοι έχουν στραμμένα τα βλέμματα τους στις εκλογές θέλουν να δημιουργήσουν τετελεσμένα γεγονότα, λέει ο κ. Νταγλιούδης.
«Ζητάμε από τα δύο μεγάλα κόμματα που ψήφισαν αυτή τη σύμβαση να δεσμευτούν για την τροποποίηση της. Αν συνεχιστούν οι εργασίες θα πηγαίνουμε κάθε μέρα και θα μπλοκάρουμε τις διαδικασίες» προειδοποιεί και προσθέτει «σήμερα (Τρίτη 15/09/09) στις 16.00 υπάρχει συγκέντρωση στην αερογέφυρα Αιγινίου και θα πραγματοποιηθεί παρέμβαση στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Κατερίνης. Θα μοιράσουμε ενημερωτικά φυλλάδια και θα δημιουργήσουμε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ζητάμε συγγνώμη από τους οδηγούς αλλά πρέπει να αναδείξουμε το θέμα. Πρέπει να πιέσουμε».
www.tvxs.gr
Το 2007 υπογράφτηκε σύμβαση του Δημοσίου με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε», μια εταιρεία που προέκυψε από σύμπραξη τεχνικών εταιρειών με εκπρόσωπο τον κ. Μπόμπολα, με την οποία παραχωρήθηκε για 30 χρόνια ο αυτοκινητόδρομος Ράχες-Κλειδί συνολικού μήκους 230 χλμ, για την κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου με σήραγγες από τα Τέμπη (Ευαγγελισμός) μέχρι τη Σκοτίνα.
«Η σύμβαση προβλέπει ότι η εταιρεία θα εκμεταλλεύεται τα τέσσερα διόδια που υπάρχουν, αλλά και δύο ακόμα που θα κατασκευαστούν» τονίζει ο επικεφαλής της επιτροπής αγώνα Αντώνης Νταγλιούδης.
Το πρώτο από τα δύο διόδια που αποφάσισε να προσθέσει η εταιρεία, είναι αυτό στο ύψος του Αιγινίου. Όμως σε απόσταση 10 χλμ βορειότερα από το Αιγίνιο και πάνω στον ίδιο αυτοκινητόδρομο, στην εθνική οδό Κατερίνης-Θεσσαλονίκης, βρίσκονται τα διόδια των Μαλγάρων. «Είναι παράλογο» λέει ο κ.Νταγλιούδης.
Τα διόδια των Μαλγάρων, δεν ανήκουν στην δικαιοδοσία της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε», αλλά αυτό σίγουρα δεν απασχολεί τους κατοίκους της περιοχής που όπως υποστηρίζουν η κατασκευή των διοδίων στο Αιγίνιο θα τους δημιουργήσει ποικίλα προβλήματα.
Μετά την «κατάρρευση» του τομέα της μεταποίησης, η οικονομία της Πιερίας στηρίζεται σε δύο βασικούς τομείς, τις μεταφορές και τον τουρισμό κυρίως από την Θεσσαλονίκη. «Με την κατασκευή των διοδίων που συνεπάγεται την αύξηση του κόστους υπολογίζουμε ότι θα υπάρξει μείωση της τάξεως του 30-40% πράγμα που σημαίνει απώλεια θέσεων εργασίας. Το κόστος θα επηρεάσει και τον τομέα των μεταφορών» υποστηρίζει ο κ. Νταγλιούδης.
Επιπλέον τα διόδια αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα στην εξάπλωση του οικιστικού ιστού της Θεσσαλονίκης προς την Πιερία. «Η Θεσσαλονίκη, όπως και η Αθήνα ασφυκτιούν και η Πιερία αποτελεί ιδανικό μέρος για την ανάπτυξη του πολεοδομικού συγκροτήματος. Η κατασκευή διοδίων έχει αρχίσει και φρενάρει αυτή την ανάπτυξη».
Βασικός στόχος του Ρυθμιστικού Σχεδίου είναι να διευρυνθούν τα όρια της Θεσσαλονίκης και η Πιερία αποτελεί μέρος αυτής της διεύρυνσης. «Είναι παραλογισμός να έχεις μέσα στο ίδιο οικιστικό συγκρότημα δύο διόδια. Αιγάλεω- Αθήνα για παράδειγμα να έχεις δύο διόδια», λέει ο κ. Νταγλιούδης.
Ένα ακόμα πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι οι διερχόμενοι οδηγοί στη προσπάθεια τους να αποφύγουν το «διπλό κόστος» θα παρακάμπτουν τα διόδια και θα ακολουθούν την εναλλακτική διαδρομή μέσα από το Αιγίνιο και την παλιά Εθνική Οδό, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο έντονο κυκλοφοριακό σε περιοχές που δεν έχουν ανάλογες προδιαγραφές.
Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν στείλει επανειλημμένα επιστολές στην πολιτική ηγεσία με αίτημα την τροποποίηση της σύμβασης ώστε να αποφευχθεί η κατασκευή των διοδίων, προτείνοντας να δοθεί το δικαίωμα στην εταιρεία να εκμεταλλευτεί τα διόδια των Μαλγάρων, όμως η απάντηση ήταν ότι η σύμβαση δεν μπορεί να αλλάξει.
Από την άλλη, όπως επισημαίνει ο κ. Νταγλιούδης, οι εκπρόσωποι της εταιρείας ισχυρίζονται πως αν το επιθυμεί η πολιτική ηγεσία η σύμβαση μπορεί να αλλάξει. Και ο εμπαιγμός δεν έχει τέλος.
Οι κινητοποιήσεις των κατοίκων είχαν σαν αποτέλεσμα τα έργα να παγώσουν για ένα εξάμηνο, όμως μετά την προκήρυξη των εκλογών, άρχισαν και πάλι. Η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι όλοι έχουν στραμμένα τα βλέμματα τους στις εκλογές θέλουν να δημιουργήσουν τετελεσμένα γεγονότα, λέει ο κ. Νταγλιούδης.
«Ζητάμε από τα δύο μεγάλα κόμματα που ψήφισαν αυτή τη σύμβαση να δεσμευτούν για την τροποποίηση της. Αν συνεχιστούν οι εργασίες θα πηγαίνουμε κάθε μέρα και θα μπλοκάρουμε τις διαδικασίες» προειδοποιεί και προσθέτει «σήμερα (Τρίτη 15/09/09) στις 16.00 υπάρχει συγκέντρωση στην αερογέφυρα Αιγινίου και θα πραγματοποιηθεί παρέμβαση στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Κατερίνης. Θα μοιράσουμε ενημερωτικά φυλλάδια και θα δημιουργήσουμε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ζητάμε συγγνώμη από τους οδηγούς αλλά πρέπει να αναδείξουμε το θέμα. Πρέπει να πιέσουμε».
www.tvxs.gr