Σύνδεση

View Full Version : στροφη...



gkwsto
21/09/2009, 18:19
θα ηθελα να κανω μια ερωτηση στο θεμα του στριψηματος..

Οπως ξερουμε πριν τη στροφη δινουμε μια αναποδη απο τη στροφη ταση στο τιμονι για να πλαγιασει η μηχανη βαση του γυροσκοπικου φαινομενου..τωρα αφου η μηχανη παρει την απαιτουμενη κλιση συνεχιζουμε να πιεζουμε ωστε να παραμεινουμε πλαγιασμενοι και να στριψουμε ή αφηνουμε το τιμονη ελευθερο να πεσει προς τα μεσα και να γηρει μονο του οσο χρειαζεται για να στριψουμε??
Τα εχω δοκιμασει και τα 2 και στις δυο περιπτωσεις στριβω με τη διαφορα οτι στη δευτερη ειμαι πιο ορθιος και ειναι πιο ξεκουραστα..
Εχω ακουσει και αυτους που λενε πρεπει να πιεζεις συνεχεια για να στριψεις αλλα και αυτους που λενε παρε κλιση και ασε το τιμονι να στριψει η μηχανη μονη της γιατι μπορει να σε πλαγιαστος και η μηχανη να πηγαινει ευθεια!

Αν ξερετε ποιο ειναι το πιο σωστο ή να μου εξηγησετε τι παιζει βοηθηστε!
ευχαριστω;);)

MikeG
21/09/2009, 18:30
Για ρίξε μια ματιά εδώ & αν δε καλυφτείς τα ξαναλέμε :winka:


http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=5655&highlight=%E3%F5%F1%EF%F3%EA%EF%F0%E9%EA%FC




http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=3789&highlight=%E3%F5%F1%EF%F3%EA%EF%F0%E9%EA%FC



http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=5551&highlight=%E3%F5%F1%EF%F3%EA%EF%F0%E9%EA%FC

Και το καλύτερο

http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=31219&highlight=%E3%F5%F1%EF%F3%EA%EF%F0%E9%EA%FC

:wave2:

ariona
21/09/2009, 18:31
Ja su file, an psakseis ligo, kapia pedia exoun kanei analitiki perigrfei! me ton sosto tropo,
eisos na se voithisei afto...

gkwsto
21/09/2009, 20:38
ευχαριστω διαβασα και τα λινκ που παραθεσες και πηρα και νεες πληροφοριες αλλα φρεσκαρα και τις παλιες ωστοσο το συμπερασμα που κατεληξα ειναι οτι αν θες να παραμεινεις πλαγιασμενος συνεχιζε να πιεζεις αν παλι η στροφη τελιωνει αστο ελευθερο και σιγα σιγα θα σηκωθει..
δεν αναφερεται πουθενα ξεκαθαρα για ποσο θα πρεπει να πιεζεις προκαλωντας το γυποσκοπικο..
και για να το θεσω και αλλιως την ωρα που πηραμε την κλιση που πρεπει για να στιψουμε μετα ασκουμε καποια δυναμη στο τιμονι η το αφηνουμε ελευθερο απλως ανοιγοντας το γκαζι και ερχεται?

BLiTzER
21/09/2009, 23:46
Όσο παίζεις με το τιμόνι, η κλίση αλλάζει. Το ιδανικό είναι να δώσεις με μια τιμονιά την κλίση που χρειάζεσαι για όλη τη διάρκεια της στροφής. Πιέζεις το τιμόνι ανάποδα για να επανέλθεις σε όρθια θέση. Όσο το κρατάς σταθερό, η μηχανή διατηρεί την υπάρχουσα κλίση. Με πολύ απλά λόγια.

KaTaNaS
22/09/2009, 00:43
το σωστο ειναι αφου εχεις τοποθετησει τη κλιση που θελεις να παψεις να ασκεις τασεις στο μπροστινο συστημα παρα μονο οταν θελεις να αλλαξεις εκ νεου την κλιση της μοτο (προς τα πιο χαμηλα ή σηκωνοντας την)

dond4le
22/09/2009, 00:52
Ολα αυτα σε στροφες που τις γνωριζουμε φυσικα.

gkwsto
22/09/2009, 09:37
ευχαριστω πολυ παιδια μου λυσατε την απορια!!

nikos1400
22/09/2009, 10:45
Α, πα πα...Αυτο το Ιντερνετ τελικα ειναι μεγαλο πραμα !
Και εγω διαβαζω πραματα τωρα, και ανυπομονω να παρω το μηχανακι να ξεκινησω παλι απ'την αρχη! Οδηγουσα καμποσα χρονια, ευτυχως χωρις πτωση, χωρις να τα ξερω ολα αυτα.

Αυτο που καταλαβα και εγω με το πρωτο γρηγορο διαβασμα ειναι οτι σπρωχνουμε σντιθετα το τιμονι και δινουμε κλιση στη μηχανη, αφου εχουμε ηδη φρεναρει αρκετα, και με σταθερα ανοιγωμενο γκαζι βγαινουμε απο τη στροφη κοιταζοντας παντα οσο βαθια προς την εξοδο, εκει που θελουμε να παμε.
Η απορια μου ομως και εμενα ειναι μεσα σε ολα αυτα, και ειδικα στην Ελλαδα μας, που βαζουμε ολες τις παραμετρους του τυπου μπαλωματα-τρυπες-χαλικια-λαδια-ψωφιες γατες-κλπ κλπ...??
Ειναι τοσο απλο το "κοιταζω οσο βαθια μπορω" ?
Ή ειναι στα μαθηματα για προχωρημενους αυτα?

Αυτα μαλλον ισχυουν στην πιστα και σε αλλες χωρες, γιατι εδω ειναι ενας δυσκολος αγωνας επιβιωσης. Και νομιζω οτι καποιος με μοτοσυκλετα καποιας ιπποδυναμης πρεπει να εχει ΜΕΓΑΛΗ αυτοσυγκρατηση και αυτο-ελεγχο για να κυκλοφορει με ασφαλεια στους ελληνικους δρομους.

Και νομιζω επισης οτι καποιος πρεπει να γραψει καποιο αντιστοιχο βιβλιο αλλα βασισμενο στην Ελληνικη οδικη πραγματικοτητα. Γιατι δεν βλεπω να αλλαζει ουτε η οδικη κατασταση, ουτε η συμπεριφορα των οδηγων για πολλα χρονια ακομα...




συγνωμη για το μακρυ ποστ

KaTaNaS
22/09/2009, 11:07
Αρχικά δημιουργήθηκε από nikos1400
...[/SIZE]

πολυ ομορφα τα λες φίλε μου!

ξεκαθαριζοντας και συνοψιζοντας:
απο φρενο, οτι κανεις το κανεις πριν τη στροφή, μόλις φθασεις σε αυτή ριχνεις τη μοτο και διατηρεις σταθερα ανοιγωμενο γκάζι μεχρι την έξοδο αυτής!

οπτικα τώρα, όπως εχει χιλιοειπωθεί χρησιμοποιούμε πάντα την σωτήρια περιφερειακη όραση εστιάζοντας στην έξοδο της στροφής ( στο πιο φρεσκο τμημα της οδου που μας αποκαλυπτεται καθε στιγμή που κινούμαστε! )


οταν η στροφη ειναι τυφλη προσπαθουμε να καταλαβουμε την καμπη της απο την βλαστηση διπλα στο δρόμο, απο την σπανια διαγράμμιση και στην ουσια φανταζομαστε τι υπαρχει πίσω απο καθε εμποδιο που μας κρυβει την θεα εστιαζωντας σε εκεινο το σημείο!

¨οπου κοιτας πάς... οι περισσοτεροι αν οχι όλοι οσοι εχουν μπει πίστα έχουν καταλαβει και νοιωσει πως αν βγαλεις σωστα το σωμα σου απο την μοτο νοιωθεις πως προηγειται το κεφαλι σου μεσα στην στροφή και ακολουθεί η μοτο!

chris_honda
22/09/2009, 14:40
....

http://www.youtube.com/watch?v=sL9BzJLG6YE


.....

alximistis
22/09/2009, 14:50
τυγχάνει και έκανα πολύ πρόσφατα ξανά μάλιστα το σχολείο (riding school) του 0300.
Απλά και λιτά φίλε μου είναι όπως στα είπαν σε γενικές γραμμές τα άλλα παιδιά.
Μόλις "ρίξεις" τη μοτοσικλέτα σου κρατάς σταθερό γκάζι ώστε να μην ανοίξεις ή κλείσεις τη γραμμή σου ή χειρότερα μην πίέσεις κι έχεις άλλα και μόλις φτάνεις στην έξοδο αρχίζεις και επιταχύνεις. αρμονικά και χαλάρά όχι απότομα πράγματα.

BLiTzER
22/09/2009, 16:25
Αρχικά δημιουργήθηκε από alximistis
και μόλις φτάνεις στην έξοδο αρχίζεις και επιταχύνεις.


Κάποιοι θα διαφωνήσουμε μαζί σου :P

Εξάλλου μιλάει για τιμόνι, όχι γκάζι.

TROOPER
22/09/2009, 19:58
οσο εφαρμοζουμε το γυροσκοπικο φαινομενο η μηχανη πλαγιαζει.αρα αν το εφαρμοζουμε εσαει μαλλον θα καταληξουμε σαν τα δοντια (τα οποια ως γνωστον στο τελος πεφτουν).απλη φυσικη ειναι.

:wave2:

TROOPER
22/09/2009, 20:00
Αρχικά δημιουργήθηκε από nikos1400
Α, πα πα...Αυτο το Ιντερνετ τελικα ειναι μεγαλο πραμα !
Και εγω διαβαζω πραματα τωρα, και ανυπομονω να παρω το μηχανακι να ξεκινησω παλι απ'την αρχη! Οδηγουσα καμποσα χρονια, ευτυχως χωρις πτωση, χωρις να τα ξερω ολα αυτα.

Αυτο που καταλαβα και εγω με το πρωτο γρηγορο διαβασμα ειναι οτι σπρωχνουμε σντιθετα το τιμονι και δινουμε κλιση στη μηχανη, αφου εχουμε ηδη φρεναρει αρκετα, και με σταθερα ανοιγωμενο γκαζι βγαινουμε απο τη στροφη κοιταζοντας παντα οσο βαθια προς την εξοδο, εκει που θελουμε να παμε.
Η απορια μου ομως και εμενα ειναι μεσα σε ολα αυτα, και ειδικα στην Ελλαδα μας, που βαζουμε ολες τις παραμετρους του τυπου μπαλωματα-τρυπες-χαλικια-λαδια-ψωφιες γατες-κλπ κλπ...??
Ειναι τοσο απλο το "κοιταζω οσο βαθια μπορω" ?
Ή ειναι στα μαθηματα για προχωρημενους αυτα?

Αυτα μαλλον ισχυουν στην πιστα και σε αλλες χωρες, γιατι εδω ειναι ενας δυσκολος αγωνας επιβιωσης. Και νομιζω οτι καποιος με μοτοσυκλετα καποιας ιπποδυναμης πρεπει να εχει ΜΕΓΑΛΗ αυτοσυγκρατηση και αυτο-ελεγχο για να κυκλοφορει με ασφαλεια στους ελληνικους δρομους.

Και νομιζω επισης οτι καποιος πρεπει να γραψει καποιο αντιστοιχο βιβλιο αλλα βασισμενο στην Ελληνικη οδικη πραγματικοτητα. Γιατι δεν βλεπω να αλλαζει ουτε η οδικη κατασταση, ουτε η συμπεριφορα των οδηγων για πολλα χρονια ακομα...




συγνωμη για το μακρυ ποστ

η απαντηση σου στο λεβελ 2 φιλε :wave2:

TROOPER
22/09/2009, 20:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από dond4le
Ολα αυτα σε στροφες που τις γνωριζουμε φυσικα.

την οποιαδηποτε στροφη οφειλεις να τη γνωριζεις πριν φτασεις σε αυτη :winka:

TROOPER
22/09/2009, 20:02
Αρχικά δημιουργήθηκε από gkwsto
............ το αφηνουμε ελευθερο απλως ανοιγοντας το γκαζι και ερχεται?

το σωστο.

byron
22/09/2009, 20:25
Αρχικά δημιουργήθηκε από TROOPER
την οποιαδηποτε στροφη οφειλεις να τη γνωριζεις πριν φτασεις σε αυτη :winka:

Κι αν γνωριζόσαστε απο πριν δηλαδή, τι κανεις? :confused:

TROOPER
22/09/2009, 20:36
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Κι αν γνωριζόσαστε απο πριν δηλαδή, τι κανεις? :confused:

σχεση. :lol: :lol: :lol:

road spirit
22/09/2009, 20:36
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Κι αν γνωριζόσαστε απο πριν δηλαδή, τι κανεις? :confused: μπορείς να τις φερθείς πρόστυχα :smokin:

edit:
Αρχικά δημιουργήθηκε από TROOPER
σχεση. :lol: :lol: :lol: ξενέρωτε

TROOPER
22/09/2009, 20:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
μπορείς να τις φερθείς πρόστυχα :smokin:

edit: ξενέρωτε

απλα βαζω συναισθημα ρε βλαχο!

:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:

road spirit
22/09/2009, 20:44
Αρχικά δημιουργήθηκε από TROOPER
απλα βαζω συναισθημα ρε βλαχο!

:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: το χαϊδεύεις το γκάζι?

MikeG
22/09/2009, 20:47
Stop spamming sissies :smokin:

TROOPER
22/09/2009, 20:48
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
το χαϊδεύεις το γκάζι?

μονο υπο κλιση!

:lol: :lol: :lol:

gkwsto
22/09/2009, 23:11
ευχαριστω ξανα;)
τα χω κανει κγω τα μαθηματα 0-300 και μετα και απο συζητηση με φιλο μηχανοβιο καταληξαμε στο γνωστο οτι η μηχανη τα κανει ''ολα'' καλα μονη της και μεις δεν πρεπει να τη δυσκολευουμε σε αυτο..
και πραγματι οσο πιο χαλαρος ειμαι και στη στροφη (οσο αναφορα το προαναφερθεν φεμα) αλλα και γενικα στην οδηγηση της τοσο πιο καλα παει τοσο πιο ξεκουραστα με περισσοτερη ασφαλεια αλλα και εσθηση του τι γινεται!
αλλα τοσο σε μια κουβεντα με εναν αλλο φιλο οσο και σε ενα παραθεμα του περιοδικου moto gp (αγωνιστικη βεβαια εκεινη η οδηγηση) αναφερθικε το σκηνικο οτι οσο πιεζεις μενεις πλαγιαστος και στριβεις και ετσι μπικα σε σκεψεις..
ωστοσο τωρα ολα διαλευκαναν και μαλλον τα στοιχεια που με προβληματισαν αφορουν περισσοτερο τυπους της πιστας και των αγωνων παρα εμενα..
καλες μας βολτες και αργατζουνιστοι κυριως εμεις αλλα και οι δυτροχες κυριες μας!!;) :wave2:

jp929rr
23/09/2009, 18:41
Για το πλεύρισμα σε κάποιες περιπτώσεις θέλει λίγη πίεση να μείνει η μηχανή στην κλίση, π.χ. τετραγωνισμένο πίσω λάστιχο και αργή στροφή, ανάλογα με τα λάστιχα στην έξοδο που έχει την τάση να σηκωθεί αν θες να μείνει κάτω, κτλ, αλλά ο γενικός κανόνας είναι δίνω εντολή (counter-steer), χαλαρώνω και ανοίγω γκάζι - κοιτάζωντας βέβαια μέσα στη στροφή. Πάντως γράφεις πολύ σωστά όσο λιγότερα κάνεις τόσο καλύτερα, τόσο πιο σταθερή η μηχανή και με περισσότερη πρόσφυση. Χαλαρά τα χέρια και χωρίς βάρος.

Τελευταία προσέχω πολύ να μην βάζω βάρος στο τιμόνι ακόμα και όταν δεν βγαίνω από τη σέλλα - όταν έβγαινα δεν είχα πρόβλημα γιατί στηριζόταν καλά το σώμα. Βλέπω μεγάλη βελτίωση στην ακρίβεια και στην αίσθηση πρόσφυσης ακόμα και στην κακή άσφαλτο - πράγμα που το ήξερα μεν αλλά συχνά δεν το εφάρμοζα στο ταξίδι γιατί δεν με βόλευε στο χαλαρό ρυθμό.

blacksteel
12/10/2009, 14:56
Ότι και να του πείτε, δε ξέρετε άμα πχ κλείνει το γκάζι στη στροφή ή χίλια δυο άλλα.


Μικρέ, άμα έχεις το "μικρόβιο", μη χαραμίζεσαι εδώ: 0300 και CSS.

Από το νετ δε μπορεί κανένας να σε διορθώσει όσα βίντεο πχ και να βάλεις.

Για παράδειγμα, μπορεί να κυνηγάς τις μεγάλες κλίσεις και να μην καταλαβαίνεις ότι είσαι στο όριο της πρόσφυσης.

Και μετά να αρχίζουν τα λυπημένα εμότικονς κλπ.

Γουστάρεις να στρίβεις;

CSS