PDA

View Full Version : Μπλοκάρισμα πίσω τροχού (με Abs)!



poisson
16/10/2009, 08:20
Έχω το V-Strom K8 (650, ABS). Μου έχει συμβεί το παρακάτω 2 φορές.

Σε βρεγμένο δρόμο (ημέρα που έβρεχε, όχι απλά ένα κομμάτι), πηγαίνοντας με 80-100 km/h, έτυχε να φρενάρω (όχι απότομα). Ο πίσω τροχός μπλόκαρε αμέσως και συνέχισε να είναι μπλοκαρισμένος παρότι άφησα το φρένο! Αυτό συνέχισε για τα επόμενα μερικά δευτερόλεπτα, στα οποία το πίσω μέρος της μηχανής πήγαινε ανεξέλεγκτα δεξιά αριστερά ενώ το ABS ήταν.. άφαντο! Τελικά, ο τροχός ξεμπλόκαρε μόνος του πριν ευτυχώς πέσω..

Όταν το πήγα στο επίσημο συνεργείο μου είπαν ότι μάλλον θέλει τακάκια. Τα άλλαξαν αλλά συνέβη πάλι το ίδιο σήμερα, το οποίο είναι άκρως επικίνδυνο.

Έχει ακουστεί κάτι παρόμοιο? Έχετε να προτείνετε κάτι πριν την ξαναπάω στο συνεργείο?

Thanks!

McGyver
16/10/2009, 08:23
Υπάρχει περίπτωση να ξεκίνησες "σπινιαριστός" (όχι απαραίτητα επίτηδες) και να απενεργοποιήθηκε το ABS;

poisson
16/10/2009, 08:25
Όχι, καμία..


Αρχικά δημιουργήθηκε από McGyver
Υπάρχει περίπτωση να ξεκίνησες "σπινιαριστός" (όχι απαραίτητα επίτηδες) και να απενεργοποιήθηκε το ABS;

ggs
16/10/2009, 08:33
Αρχικά δημιουργήθηκε από poisson
Έχω το V-Strom K8 (650, ABS). Μου έχει συμβεί το παρακάτω 2 φορές.


Thanks!


:eyepop:

Φίλε , αν κατάλαβα καλά :
-πήγαινες κανονικά.
-ΠΑΤΑΣ πίσω φρένο.
-ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ο τροχός (σαν να μην έχεις ABS.)
-ΑΦΗΝΕΙΣ το φρένο.
-ο τροχός ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ μπλοκαρισμένος .
- μετά από λίγο (πόσο λίγο? Ξαναπάτησες πίσω φρένο?) ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΕΙ.
:confused:

poisson
16/10/2009, 08:40
Ακριβώς όπως τα έγραψες.
Όσο για την τελευταία ερώτηση, ήταν μερικά δευτερόλεπτα (μέσα στον πανικό δεν τα μέτρησα, αλλά πρέπει να ήταν 4-5 σίγουρα). Το ξαναπάτησα το φρένο ενώ ήταν μπλοκαρισμένος ο τροχός, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό ήταν που τον ξεμπλόκαρε.

Ένας φίλος είπε ότι πιθανόν να είναι στραβός ο πίσω δίσκος (από τι?). Αν ισχύει, σας φαίνεται ότι μπορεί να είναι η αιτία στο πρόβλημα?


Αρχικά δημιουργήθηκε από ggs
:eyepop:

Φίλε , αν κατάλαβα καλά :
-πήγαινες κανονικά.
-ΠΑΤΑΣ πίσω φρένο.
-ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ο τροχός (σαν να μην έχεις ABS.)
-ΑΦΗΝΕΙΣ το φρένο.
-ο τροχός ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ μπλοκαρισμένος .
- μετά από λίγο (πόσο λίγο? Ξαναπάτησες πίσω φρένο?) ΞΕΜΠΛΟΚΑΡΕΙ.
:confused:

ggs
16/10/2009, 08:57
Με σβηστή την μηχανή και σπρώχνοντας την
Από την πίσω δισκοπλακα , ακούς κανένα ξύσιμο ? (σαν να ξύνουν τα τακάκια την δισκοπωλεία)
Νοιώθεις να «φρενάρει» ο πίσω τροχός ?(χωρίς να πατάς φρένο)

Πάντως , αν αυτό στο έκανε με 80 χλμ. (μεγάλη ταχύτητα) θα πρέπει ο μηχανικός σου να τσεκάρει ΟΛΟ το σύστημα του πίσω φρένου (τρομπα,υγρα,εμβολα, κ.λ.π)
Είναι ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ πρόβλημα , γιατί έχει να κάνει με την ασφάλεια σου .

Αφού η μηχανή είναι στην εγγύηση και στο έχει κάνει δυο φορές , να ΑΠΕΤΗΣΕΙΣ την άμεση επιδιόρθωση του ακόμα και αν πρέπει να αλλάξουν ΟΛΟ το σύστημα του πίσω φρένου.

Μην το αφήνεις και μην τους «λυπάσαι»..
Άρχισαν και οι βροχές….

(αν ο μηχανικός σου δεν σου εμπνέει εμπιστοσύνη , είμαι σίγουρος ότι πολλοί «σουζουκαδες» συνφορουμιτες θα σε βοηθήσουν να βρεις άλλον και γρήγορα)

:wave2:

poisson
16/10/2009, 09:24
Ναι, ακούγεται το ξύσιμο και μάλιστα περιοδικό (όχι συνεχές).
Νομίζω πως θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου και θα απαιτήσω να ελεγχθεί όλο το πίσω σύστημα φρένων. Βέβαια, δεν είμαι καθόλου σίγουρος πως ο μηχανικός έχει τον τρόπο να το κάνει σωστά αυτό.

Thanks!


Αρχικά δημιουργήθηκε από ggs
Με σβηστή την μηχανή και σπρώχνοντας την
Από την πίσω δισκοπλακα , ακούς κανένα ξύσιμο ? (σαν να ξύνουν τα τακάκια την δισκοπωλεία)
Νοιώθεις να «φρενάρει» ο πίσω τροχός ?(χωρίς να πατάς φρένο)

Πάντως , αν αυτό στο έκανε με 80 χλμ. (μεγάλη ταχύτητα) θα πρέπει ο μηχανικός σου να τσεκάρει ΟΛΟ το σύστημα του πίσω φρένου (τρομπα,υγρα,εμβολα, κ.λ.π)
Είναι ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ πρόβλημα , γιατί έχει να κάνει με την ασφάλεια σου .

Αφού η μηχανή είναι στην εγγύηση και στο έχει κάνει δυο φορές , να ΑΠΕΤΗΣΕΙΣ την άμεση επιδιόρθωση του ακόμα και αν πρέπει να αλλάξουν ΟΛΟ το σύστημα του πίσω φρένου.

Μην το αφήνεις και μην τους «λυπάσαι»..
Άρχισαν και οι βροχές….

(αν ο μηχανικός σου δεν σου εμπνέει εμπιστοσύνη , είμαι σίγουρος ότι πολλοί «σουζουκαδες» συνφορουμιτες θα σε βοηθήσουν να βρεις άλλον και γρήγορα)

:wave2:

paranoid
16/10/2009, 15:53
Αρχικά δημιουργήθηκε από poisson
Ναι, ακούγεται το ξύσιμο και μάλιστα περιοδικό (όχι συνεχές).
Νομίζω πως θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου και θα απαιτήσω να ελεγχθεί όλο το πίσω σύστημα φρένων. Βέβαια, δεν είμαι καθόλου σίγουρος πως ο μηχανικός έχει τον τρόπο να το κάνει σωστά αυτό.

Thanks!

Αν δεν έχει το εξουσιοδοτημένο συνεργείο SUZUKI τον τρόπο να το ελέγξει τότε ζήτω που καήκαμε.!!Στην τελική ας το αλλάξει όλο το πίσω σύστημα αν δεν μπορεί.
Πάντως είναι άκρως ανυσηχητικό και επικίνδυνο το θέμα..:mad:

toyar
16/10/2009, 16:27
Μήπως είναι αστοχία της δαγκάνας δηλαδή κολλάνε τα εμβολάκια;
Τότε το ΑΒS δεν κάνει τίποτα

DPF
16/10/2009, 19:27
Αρχικά δημιουργήθηκε από toyar
Μήπως είναι αστοχία της δαγκάνας δηλαδή κολλάνε τα εμβολάκια;
Τότε το ΑΒS δεν κάνει τίποτα


+1000 Μάλλον αυτό συμβαίνει κολλάνε τα εμβολάκια .

Πάντως ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟ να την πας και να επιμένεις !!!!!!!!


:beer:

tazakos
22/10/2009, 00:23
το εξουσιοδοτημένο έχει διαγνωστικό φρένων και εννοείται ότι είναι σοβαρότατο και μη φυσιολογικό και ότι είσαι ο πρώτος που του συμβαίνει από τους καμιά 200 βεστρομάδες που ξέρω...απαίτησε εξίσου μοναδική εξυπηρέτηση!

poisson
22/10/2009, 07:47
Παιδιά, το πήγα σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο και δεν είχε διαγνωστικό!
Αρκέστηκαν στο να καθαρίσουν τακάκια, έμβολα, λαμάκι και αισθητήρα ABS και μου είπαν το απίστευτο "αν σου ξανασυμβεί βλέπουμε"!
Έχω ήδη στείλει email στον Σφακιανάκη για το θέμα και περιμένω να δω τι θα μου απαντήσουν..

MILT1964
25/10/2009, 22:53
Απο την στιγμη που δεν εχεις αναμενο λαμπακι ABS την ωρα που συμβαινει το προβλημα φευγεις απο εκει και κοιτας:

1. Δαγκανα που κολλαει
2. Στραβη δισκοπλακα
3. Τρομπα που κολλαει (λιγο απιθανο γιατι θα εκτονωνε την πιεση το ABS)
4. Συμπεριφορα του πενταλ (την ωρα που κολλαει το πενταλ παραμενει πατημενο η επιστρεφει στην θεση ηρεμιας; )
5. Ελεγχος σωληνωσεων για τσακισματα
6. Ελαττωματικη βαλβιδα ABS

Σε καθε περιπτωση πας το μηχανακι στην αντιπροσωπεια ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΣΑΚΙΖΕΙΣ!

hidefnick
26/10/2009, 06:10
Χαζή ερώτηση:

Μήπως πάτησες τίποτα λάδια και νόμιζες ότι μπλόκαρε ο τροχός?

poisson
26/10/2009, 08:48
Έβρεχε πολύ, αλλά το βρίσκω απίθανο να ήταν λάδια γιατί θα είχε φύγει κι ο μπροστά τροχός αφού φρενάρισα.. Άλλωστε συνέβη δυο φορές και θεωρώ την πιθανότητα μικρή να πάτησα λάδια και τις δύο.

Μια άλλη εκδοχή που άκουσα ήταν η εξής:
Σε περίπτωση πολύ ολισθηρού οδοστρώματος (που ήταν, γιατί με τόσο νερό έγινε υδρολίσθηση), αν φρενάρεις χωρίς συμπλέκτη και προλάβει να μπλοκάρει λίγο ο πίσω τροχός (πριν μπει το ABS) η μηχανή σβήνει ή πάει να σβήσει. Τότε το ABS τίθεται εκτός λειτουργίας μέχρι να βρεθεί πάλι η τριβή ώστε να γυρίσει η ρόδα και να επανέλθει η μηχανή στην κανονική της λειτουργία..
Βέβαια μένει το ερώτημα γιατί όταν άφησα το φρένο δεν ξεμπλόκαρε..

longjohn
28/10/2009, 01:27
Αρχικά δημιουργήθηκε από poisson
Έβρεχε πολύ, αλλά το βρίσκω απίθανο να ήταν λάδια γιατί θα είχε φύγει κι ο μπροστά τροχός αφού φρενάρισα.. Άλλωστε συνέβη δυο φορές και θεωρώ την πιθανότητα μικρή να πάτησα λάδια και τις δύο.

Μια άλλη εκδοχή που άκουσα ήταν η εξής:
Σε περίπτωση πολύ ολισθηρού οδοστρώματος (που ήταν, γιατί με τόσο νερό έγινε υδρολίσθηση), αν φρενάρεις χωρίς συμπλέκτη και προλάβει να μπλοκάρει λίγο ο πίσω τροχός (πριν μπει το ABS) η μηχανή σβήνει ή πάει να σβήσει. Τότε το ABS τίθεται εκτός λειτουργίας μέχρι να βρεθεί πάλι η τριβή ώστε να γυρίσει η ρόδα και να επανέλθει η μηχανή στην κανονική της λειτουργία..
Βέβαια μένει το ερώτημα γιατί όταν άφησα το φρένο δεν ξεμπλόκαρε..

Γιατί είχε σβήσει ο κινητήρας με πολύ μικρή σχέση στο κιβώτιο και δεν έπαιρνε μπροστά. Πατάμε και κάνα συμπλέκτη που και που.

Lioulios
08/12/2009, 22:19
Αρχικά δημιουργήθηκε από longjohn
Γιατί είχε σβήσει ο κινητήρας με πολύ μικρή σχέση στο κιβώτιο και δεν έπαιρνε μπροστά. Πατάμε και κάνα συμπλέκτη που και που.

Λες ρε ? μπα ! δεν πιστευω τοσο.

τελος παντων...ειπα να spamαρω γιατι κατι ακουσα και πρωσοπικα εμενα μου φαινετε φυσιολογικο.
Ενοω για τον μικρο αυτο ηχο που κανει η μοτο οταν αυτη κηλα σβηστη...
Στο δικο μου κατι ακουγετε (πισω),ομως ειναι ηχος ο οποιος ακουω σε ολες τις μοτο
και ενοω απο τα τακακια .
δηλαδη το φυσιολογικο ειναι να κηλα στο βουβο?
πειτε γιατι ενδιαφερει και εμενα .
παντως προβλημα μπλοκαρισματος τετοιου ειδους 1η φορα ακουω και εγω

poisson
09/12/2009, 08:08
Προς ενημέρωση, δεν την έχω πάει ακόμα σε άλλο συνεργείο (λόγω έλλειψης χρόνου).

Παρατήρησα όμως ότι ο πίσω τροχός μπλοκάρει ακόμα και σε στεγνό οδόστρωμα αρκεί να είναι έστω και λίγο ολισθηρό. Στην περίπτωση αυτή (του στεγνού οδοστρώματος) το ABS καταφέρνει να "μπει" τελικά μετά από λίγα (1-2) δευτερόλεπτα. Στην περίπτωση της έντονης βροχής, όπως έγραψα στην αρχή του θέματος, υπήρχαν περιπτώσεις (2) που δεν "μπήκε" ποτέ..

Μέσα στο Δεκέμβριο θα βρω ένα σοβαρό συνεργείο (με διαγνωστικό) να το κοιτάξουν..

Lioulios
09/12/2009, 15:35
Αρχικά δημιουργήθηκε από poisson
Προς ενημέρωση, δεν την έχω πάει ακόμα σε άλλο συνεργείο (λόγω έλλειψης χρόνου).

Παρατήρησα όμως ότι ο πίσω τροχός μπλοκάρει ακόμα και σε στεγνό οδόστρωμα αρκεί να είναι έστω και λίγο ολισθηρό. Στην περίπτωση αυτή (του στεγνού οδοστρώματος) το ABS καταφέρνει να "μπει" τελικά μετά από λίγα (1-2) δευτερόλεπτα. Στην περίπτωση της έντονης βροχής, όπως έγραψα στην αρχή του θέματος, υπήρχαν περιπτώσεις (2) που δεν "μπήκε" ποτέ..

Μέσα στο Δεκέμβριο θα βρω ένα σοβαρό συνεργείο (με διαγνωστικό) να το κοιτάξουν..


Περιμενουμε νεοτερα........

poisson
30/12/2009, 15:43
Νεότερα:

Πήγα το V-stromaki στον Σταθόπουλο (προτεινόμενο από V-strom club). Το έβαλε στο διαγνωστικό το οποίο δεν έδειξε κανένα ιστορικό βλάβης. Επίσης, πήγε να κάνει εξαέρωση και καθαρισμό αισθητήρα ABS αλλά τελικά δε χρειαζόταν. Η εξήγηση που μου έδωσε είναι πως, λόγω πολύ βροχής, όταν μπλόκαρε ο τροχός το ABS πιθανόν δεν το κατάλαβε. Στη συνέχεια δεν ξεμπλόκαρε κατευθείαν λόγω υδρολίσθησης.

Επίσης, επισκέφθηκα την ίδια τη Suzuki (στον Βοτανικό). Το διαγνωστικό ούτε εκεί έδειξε (προφανώς) κάτι. Έκαναν όλους τους ελέγχους για τα φρένα (στους οποίους δεν ήμουν μπροστά γιατί έπρεπε να το αφήσω και να το πάρω την επόμενη) και τα βρήκαν όλα οκ. Η απάντησή τους ήταν πως η συγκεκριμένη συμπεριφορά της μηχανής οφειλόταν στις συνθήκες οδήγησης (πολύ βροχή, ίσως λάδια..) Προσπάθησα να τους εξηγήσω ότι δεν είμαι καλυμμένος και θα ήθελα αντικατάσταση του πίσω συστήματος φρένων αλλά ήταν απόλυτοι: "αν δε βγάλει βλάβη το διαγνωστικό ή αν δε διαπιστώσουμε κάτι δεν αλλάζουμε τίποτα". Το ίδιο μου είπε και ο μηχανολόγος που κάλεσε ο υπεύθυνος του συνεργείου και ήταν ανένδοτος.

Αυτά! Καλή χρονιά σε όλους, χωρίς πτώσεις!! :)

harlek
31/12/2009, 20:47
Αρχικά δημιουργήθηκε από poisson
Νεότερα:

Η εξήγηση που μου έδωσε είναι πως, λόγω πολύ βροχής, όταν μπλόκαρε ο τροχός το ABS πιθανόν δεν το κατάλαβε.

Είναι για πολλά χαστούκια, γιατί η ασχετοσύνη τους σχετίζεται με τις ζωές μας.
Ένας αισθητήρας ABS μπορεί να χαλάσει και να "νομίζει" ότι ο τροχός σταμάτησε ή να μετρήσει λάθος την ταχύτητα περιστροφής του, αλλά είναι αδύνατο να γίνει το ανάποδο. Δηλαδή απόκλείεται να "νομίσει" ότι ο τροχός γυρίζει, ενώ δεν γυρίζει.
Κι εν πάση περιπτώσει αν είναι να μη δουλεύει το ABS στη βροχή, μάμα τα....

paulopoulos
18/01/2010, 09:06
Τι σχέση έχει η βροχή ρε παιδιά... Εγώ γύρισα από Αθήνα - Θεσσαλονίκη με τουλούμια.. Να φανταστείτε ότι τα αυτοκίνητα σταματούσαν δίπλα διότι δεν έβλεπαν τίποτα. Ο τροχός δεν μπλόκαρε καμιά φορά.. (v-strom 07) Αδελφέ άποψή μου είναι να πας και σε άλλον, δεν παίζουμε με την ζωή μας.