View Full Version : Ρυθμίσεις Αναρτήσεων για χώμα
Ψάχνω λιγάκι τις ρυθμίσεις, όποιος έχει γνώση και έχει ασχοληθεί ας πει καμιά γνώμη γιατί είναι λίγο μπέρδεμα..
Αν υποθέσουμε οτι η ρύθμιση της προφόρτισης των ελατηρίων είναι σωστή μπρος πίσω και έχει ρυθμιστεί σωστά το SAG απο κει και πέρα τί γίνεται με τις ρυθμίσεις απόσβεσης-επαναφοράς μπρός-πίσω??
Για χρήση Enduro μιλάω πάντα..
το χώμα θέλει γρήγορες αποσβέσεις συμπίεσης ή αργές?
Θέλει γρήγορες αποσβέσεις επαναφοράς ή αργές?
Με λίγα λόγια στην εργοστασιακή του μορφή το δικό μου (KLX 250) έχει 2 θέματα στην οδήγηση στο χώμα. Δεν πέφτει εύκολα το μπροστά στη στροφή και αν πέσει μετά σου ανοίγει πολύ την τροχιά (σαν υποστροφή)
Και το πίσω σε σπαστήρια χοροπηδάει αρκετά και χάνει συχνά ο πίσω επαφή με το έδαφος.
Ενστικτωδός και ψάχνοντας εγώ έκανα τα εξής:
Για να λύσω το θέμα με το μπροστά έριξα τέσσερα κλικ την απόσβεση συμπίεσης-επαναφοράς για να είναι πιο γρήγορο στη συμπίεση το μπροστινό και να πέφτει πιο εύκολα στο εσωτερικό της στροφής.
Πίσω έδωσα 2 κλικ στην απόσβεση συμπίεσης για να γίνει πιο γρήγορη επίσης και έδωσα 3 κλικ στην απόσβεση επαναφοράς για να γίνει πιο γρήγορη η επαναφορά και να διαβάζει καλυτερα τον δρόμο το πίσω μερος.
Οι πιο έμπειροι τι λένε στο θέμα?Είμαι σε καλό δρόμο ή κάνω κάτι λάθος?
:beer:
Χωμάτινος
27/11/2009, 01:26
Διάβασέ το όλο (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=12418&perpage=15&pagenumber=1)
Σχετικά δε με το ερώτημα . .
Αρχικά δημιουργήθηκε από vagXT
...
το χώμα θέλει γρήγορες αποσβέσεις συμπίεσης ή αργές?
Θέλει γρήγορες αποσβέσεις επαναφοράς ή αργές?
...
. . είναι σχετικό, ανάλογα με πόσα πηγαίνεις και τι έδαφος έχεις από κάτω σου. Διάβασε ότι βρείς στα Τεχνικά Θέματα (Sticky) περι αναρτήσεων και θα κατατοπιστείς.
Ευχαριστώ για το link..:beer:
Τα έχω διαβάσει τα περισσότερα.
Σε κάθε περίπτωση θα ήθελα απόψεις. Ας κάνω μια πιο συγκεκριμένη ερώτηση:
Έχουμε μια διαδρομή με λασπώδες έδαφος και μια διαδρομή με μπόλικη φυτευτή πέτρα, σπαστήρι. Και ο ρυθμός είναι γρήγορος ώς πολύ γρήγορος.
Αν υποθέσουμε οτι στο λασπώδες κομμάτι η μηχανή συμπεριφέρεται άψογα, στη δεύτερη διαδρομή θέλουμε πιο γρήγορες αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς για να διαβάζεται καλύτερα ο δρόμος?
Ή αλλιώς πως σταματάμε το πίσω μέρος να χωροπηδάει στις ανωμαλίες του δρόμου και το μπροστινό να πέφτει πιο εύκολα όταν το έδαφος είναι πολύ ανώμαλο και η ανάρτηση φαίνεται να μην ΄φιλτράρει σωστά το δρόμο.
Αρχικά δημιουργήθηκε από vagXT
Αν υποθέσουμε οτι στο λασπώδες κομμάτι η μηχανή συμπεριφέρεται άψογα, στη δεύτερη διαδρομή θέλουμε πιο γρήγορες αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς για να διαβάζεται καλύτερα ο δρόμος?
Ή αλλιώς πως σταματάμε το πίσω μέρος να χωροπηδάει στις ανωμαλίες του δρόμου και το μπροστινό να πέφτει πιο εύκολα όταν το έδαφος είναι πολύ ανώμαλο και η ανάρτηση φαίνεται να μην ΄φιλτράρει σωστά το δρόμο.
Η λύση είναι μία (και την γνωρίζει πολύ καλά ο προλαλήσας...)
Σταματάς για να πουδράρεις την μύτη σου ...!!! :winka:
Κάποια σημειολογία υπάρχει ρε παιδιά αλλά δεν τη πιάνω δυστυχώς στα λεγόμενα σας..:hypnotize
Αυτό με το πουδράρισμα δεν το πιασα..
Αρχικά δημιουργήθηκε από vagXT
Κάποια σημειολογία υπάρχει ρε παιδιά αλλά δεν τη πιάνω δυστυχώς στα λεγόμενα σας..:hypnotize
Αυτό με το πουδράρισμα δεν το πιασα..
Μόλις τελειώσει τον Έκο ο αποπάνω θα σου απαντήσει.. :lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Η λύση είναι μία (και την γνωρίζει πολύ καλά ο προλαλήσας...)
Σταματάς για να πουδράρεις την μύτη σου ...!!! :winka:
Eπίτηδες θα στο κάνουν αυτό κάθε Παρασκευή..... δεν εξηγείται διαφορετικά....
Χωμάτινος
27/11/2009, 14:07
Είναι απλό, έχεις μαζί σου εύκαιρο το ανάλογο κατσαβίδι και σταματάς όποτε εσύ θεωρείς σωστό γιά να κάνεις τις ανάλογες ρυθμίσεις (ενώ παράλληλα εισπράτεις από την παρέα σχόλια του τύπου . . "ΑΝΤΕ ΡΕ Μ@Λ@ΚΑ, ΚΑΘΕ ΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΘΑ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ!! ) :rolleyes:
Μάλλον αυτή είναι η ενδεδειγμένη λύση..:lol:
:beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από vagXT
Ευχαριστώ για το link..:beer:
Τα έχω διαβάσει τα περισσότερα.
Σε κάθε περίπτωση θα ήθελα απόψεις. Ας κάνω μια πιο συγκεκριμένη ερώτηση:
Έχουμε μια διαδρομή με λασπώδες έδαφος και μια διαδρομή με μπόλικη φυτευτή πέτρα, σπαστήρι. Και ο ρυθμός είναι γρήγορος ώς πολύ γρήγορος.
Αν υποθέσουμε οτι στο λασπώδες κομμάτι η μηχανή συμπεριφέρεται άψογα, στη δεύτερη διαδρομή θέλουμε πιο γρήγορες αποσβέσεις συμπίεσης και επαναφοράς για να διαβάζεται καλύτερα ο δρόμος?
Ή αλλιώς πως σταματάμε το πίσω μέρος να χωροπηδάει στις ανωμαλίες του δρόμου και το μπροστινό να πέφτει πιο εύκολα όταν το έδαφος είναι πολύ ανώμαλο και η ανάρτηση φαίνεται να μην ΄φιλτράρει σωστά το δρόμο.
Σε μπόλικη λάσπη πάλι θες γρήγορη αποσβέση επαναφοράς γιατί χτίζονται τα φτερά εσωτερικά, βαραίνουν και δεν επαναφέρουν σωστά οι αναρτήσεις .
Σε πέτρινο τερέν πρέπει να βρεις τη χρυσή τομή μεταξύ συμπίεσης και επαναφοράς.
Για να μη χοροπηδάει το πίσω μέρος πρέπει να ρίχνεις περισσότερο βάρος προς τα πίσω όταν περνάς από σαμάρια κτλ, ώστε να ελαφρώνει το μπροστινό και να απορροφά πιο άνετα τις ανωμαλίες ενώ παράλληλα να προφορτίζεις το πίσω μέρος. Φυσικά μιλάμε για όρθια θέση οδήγησης, διαφορετικά βάζεις δύναμη στα μαρσπιέ.
Για να πέφτει πιο γρήγορα το μπροστινό στις στροφές θες πιο γρήγορη απόσβεση συμπίεσης ώστε να βυθίζεται πιο γρήγορα το πιρούνι στα φρένα, να μειώνεται η κάστερ και να στρίβεις πιο άνετα. Επίσης πρέπει να μεταφέρεις το σώμα σου προς τα μπροστά για να προφορτίζεις τον μπροστινό τροχό. Για να μη σου ανοίγει την τροχιά δοκίμασε να έχεις ανοιχτούς τους αγκώνες kai προς τα έξω την ώρα που στρίβεις. Ελέγχεις έτσι πολύ καλύτερα το μπροστινό.
Μη το κάνεις όμως υπερβολικά γρήγορα γιατί θα το χάνεις. Για να τσεκάρεις την μπροστινή απόσβεση συμπίεσης πάρε φόρα και πάτα μπροστινό φρενο. Αν συμπιέζεται υπερβολικά το μπροστινό δόσε μερικά κλικ + στην απόσβεση συμπίεσης.
Όλα αυτά πολύ χοντρικά γιατί το κάθε μηχανάκι θέλει τα δικά του, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης του αναβάτη και με τα κιλάκια του βεβαίως βεβαίως...
Αρχικά δημιουργήθηκε από kostasYZ
[/B]
;) ΣΩΣΤΟΣ ΣΕ ΟΛΑ !!!!
Trickster
04/12/2009, 10:59
Εδώ είμαστε.. (κλεψιμέικο από ktmtalk)
ΠΑΤΑ ΜΕ (http://mx-tech.com/downloads/tuning_guide.pdf)
Αρχικά δημιουργήθηκε από kostasYZ
.............
[/B]
Ωραίες και χρήσιμες συμβουλές..:beer:
Προσπαθώ πάντα ειδικά για τους αγκώνες ψηλά, είναι και θέμα συνήθειας.
Αρχικά δημιουργήθηκε από Trickster
Εδώ είμαστε.. (κλεψιμέικο από ktmtalk)
ΠΑΤΑ ΜΕ (http://mx-tech.com/downloads/tuning_guide.pdf)
Ωραίο..!
Μετά απο αρκετή ανάγνωση και δοκιμές κατέληξα σε καποια συμπεράσματα.
Σίγουρα είναι και ανλαλογα με το εδαφος αλλά κατα βάση στα χώματα μας θα βρούμε κυρίως λάσπη αλλά δεν λείπει και το κατσάβραχο-σπαστήρια. Οπότε για ερασιτεχνική χρήση μια μέση λύση είναι ικανοποιητική με έμφαση στην ενδοτικότητα των αναρτήσεων
Καταρχήν να αναφέρω πως είμαι 80κιλά, μέσος άνθρωπος δηλαδή.
Στο KLX το πίσω είναι πλήρως ρυθμιζόμενο αλλά το μπροστά έχει μόνο απόσβεση συμπίεσης. Απο μαμά η απόσβεση συμπίεση είχε 12 κλικ απο τέρμα. Την μαλάκωσα, την πήγα στα 5 κλικ και η ανάρτηση διαβάζει πολύ καλύτερα και δεν κοπανάει στα απότομα.
Πίσω του μαλάκωσα πάλι την απόσβεση συμπίεσης απο 14 κλικ στα 8 κλικ απο τέρμα και την απόσβεση επαναφοράς την έκανα πιο γρήγορη. Απο 12 κλίκ στα 15.
Είναι σαφές οτι το μηχανάκι είχε πιο ασφάλτινες ρυθμίσεις απο μαμα. Τωρα το νιώθω πολύ πιο σωστό στο χώμα.
Προς το παρόν αυτά μου απέδωσαν με τις συνθήκες που βρήκα. Σίγουρα σε κάθε ευκαιρία θα γίνουν και άλλες δοκιμές.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.