View Full Version : Αφαίρεση βάρους βολάν.
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
βολαν ,με τεραστια επιφυλαξη, λογω του οτι το ζυγισμα του στροφαλου παει περιπατο,με τοσο μεγαλη διαφορα βαρους...εκτος εαν λυσεις και ζυγισεις το συνολο,βολαν-στροφαλο-μπιελες-εμβολα...
Μπορείς να το εξηγήσεις αυτό λίγο? Τι σχέση έχει το ζύγισμα του στροφάλου με το βάρος του βολάν?
reinmeister
02/12/2009, 12:36
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Μπορείς να το εξηγήσεις αυτό λίγο? Τι σχέση έχει το ζύγισμα του στροφάλου με το βάρος του βολάν?
οτι γυρναει ως συνολο,ζυγιζεται και ως τετοιο...
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
οτι γυρναει ως συνολο,ζυγιζεται και ως τετοιο... Η αλήθεια είναι ότι στο tuono, η αφαίρεση του (πρόσθετου 1kg) βάρους στο βολάν, δεν επηρεάζει το ζύγισμα. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για το προηγούμενο Mille που δεν είχε πρόσθετο βάρος βιδωμένο μεν, αλλά το ελάφρωμα του βολάν γινόταν χωρίς άνοιγμα -ζύγισμα-κλείσιμο και χωρίς παρατράγουδα στην αξιοπιστία του μοτέρ. :wave2:
reinmeister
02/12/2009, 12:50
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Η αλήθεια είναι ότι στο tuono, η αφαίρεση του (πρόσθετου 1kg) βάρους στο βολάν, δεν επηρεάζει το ζύγισμα. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για το προηγούμενο Mille που δεν είχε πρόσθετο βάρος βιδωμένο μεν, αλλά το ελάφρωμα του βολάν γινόταν χωρίς άνοιγμα -ζύγισμα-κλείσιμο και χωρίς παρατράγουδα στην αξιοπιστία του μοτέρ. :wave2:
δεν προλαβαινε...τα ηλεκτρικα χαλουσαν πρωτα...:rotflmao: :rotflmao:
(οχι δεν θα το συζητησω σοβαρα...αλλωστε εχεις και δουλεια εσυ...να κανονισεις για τα καλαβρυτα...:D )...
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
οχι δεν θα το συζητησω σοβαρα..
Μπορείς να το συζητήσεις αν θέλεις, μιας και κάτι χάνω απ΄όσα λές. (τα τεχνικά εννοώ) :wave2:
reinmeister
02/12/2009, 13:06
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Μπορείς να το συζητήσεις αν θέλεις, μιας και κάτι χάνω απ΄όσα λές. (τα τεχνικά εννοώ) :wave2:
τιποτα δεν χανεις αν σκεφτεις τον στροφαλο με το βολαν ως ενιαιο συνολο κι οχι ως ξεχωριστα κομματια...
να στο θεσω αλλιως...σκεψου το βολαν ως μια τριτη μπιελα στο μηχανακι σου , η οποια εχει συγκεκριμενο βαρος...οταν εσυ την αλλαζεις με μια διαφορετικου βαρους δεν αλλαζει το ζυγισμα του συνολου?
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
να στο θεσω αλλιως...σκεψου το βολαν ως μια τριτη μπιελα στο μηχανακι σου , η οποια εχει συγκεκριμενο βαρος...οταν εσυ την αλλαζεις με μια διαφορετικου βαρους δεν αλλαζει το ζυγισμα του συνολου?
Οχι :wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
να στο θεσω αλλιως...σκεψου το βολαν ως μια τριτη μπιελα στο μηχανακι σου , η οποια εχει συγκεκριμενο βαρος...οταν εσυ την αλλαζεις με μια διαφορετικου βαρους δεν αλλαζει το ζυγισμα του συνολου?
Και για να το συνεχίσω λίγο, μια τρίτη μπιέλλα θα έχει και το αντίστοιχο 3ο αντίβαρο στον στρόφαλο για να εξισορροπεί τις δυνάμεις. Ενα βολάν αποτελεί ένα κομμάτι μετάλλου που περιστρέφεται μαζί με τον στρόφαλο αποθηκεύοντας ενέργεια.
Πέραν του πρακτικού μέρους ότι τα aprilia (αλλά και όλα φαντάζομαι) δεν έχουν πρόβλημα λειτουργίας με μικρότερο ή μεγαλύτερο βάρος στροφάλου (δεν εννοώ απόκριση, στροφάρισμα) ως πρακτική την συναντάς και σε κινητήρες χωματινους που προσθέτουν βάρος στο βολάν (ΜΧ->enduro).
Μεγαλύτερο πρόβλημα αποτελεί κατά την ταπεινή μου γνώμη το μεγαλύτερο βάρος των εμβόλων όταν γίνεται oversized ο κινητήρας παρά το βολάν. Ιδίως στους V κινητήρες που δεν είναι 90' και τα αντίβαρα έχουν τεράστια σημασία για την εξουδετέρωση των κραδασμών και της αξιοπιστίας.
Και ξαναλέω ότι το μηχανάκι μου δουλεύει ήδη 12.000 χλμ χωρίς το πρόσθετο βάρος, ενώ φίλος το έχει αφαιρέσει πριν 30.000χλμ χωρίς κανένα πρόβλημα.
reinmeister
02/12/2009, 16:59
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Και για να το συνεχίσω λίγο, μια τρίτη μπιέλλα θα έχει και το αντίστοιχο 3ο αντίβαρο στον στρόφαλο για να εξισορροπεί τις δυνάμεις. Ενα βολάν αποτελεί ένα κομμάτι μετάλλου που περιστρέφεται μαζί με τον στρόφαλο αποθηκεύοντας ενέργεια.
καταπληκτικα...το σκεπτικο σου λοιπον στηριζεται στην εξης παραδοχη...
οποιαδηποτε ζυγισμενη μαζα μπορει να προσθαφαιρεθει σε εναν στροφαλο χωρις να επηρρεασει το ζυγισμα του...
πες μου σε παρακαλω οτι κανεις πλακα για να το αφησουμε εδω...
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
αν σκεφτεις τον στροφαλο με το βολαν ως ενιαιο συνολο κι οχι ως ξεχωριστα κομματια...
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Ενα βολάν αποτελεί ένα κομμάτι μετάλλου που περιστρέφεται μαζί με τον στρόφαλο αποθηκεύοντας ενέργεια.
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Κορίτσια...
Μήπως συμφωνείτε και δεν το καταλάβατε...???
Υ.Γ.
Σύνηθες φαιόμενο ...
Το ίδιο ισχύει και με τους γκόμενους..
(έχουν τον ίδιο γκόμενο αλλά δεν το έχουν καταλάβει...) :winka:
notakos600
02/12/2009, 17:11
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Κορίτσια...
Μήπως συμφωνείτε και δεν το καταλάβατε...???
Υ.Γ.
Σύνηθες φαιόμενο ...
Το ίδιο ισχύει και με τους γκόμενους..
(έχουν τον ίδιο γκόμενο αλλά δεν το έχουν καταλάβει...) :winka:
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
καταπληκτικα...το σκεπτικο σου λοιπον στηριζεται στην εξης παραδοχη...
οποιαδηποτε ζυγισμενη μαζα μπορει να προσθαφαιρεθει σε εναν στροφαλο χωρις να επηρρεασει το ζυγισμα του...
Δεν είπε αυτό ο Βύρωνας ρε Ορκωτε...!!! :lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
πες μου σε παρακαλω οτι κανεις πλακα για να το αφησουμε εδω...
Η αλήθεια είναι ότι δεν κάνω καθόλου πλάκα. Το μειωμένο βάρος στο βολάν δεν επηρεάζει το ζύγισμα του στροφάλου.
Τα 1ης γενιάς Mille που είχαν συμπαγές βολάν, έτρωγαν τορνίρισμα ανάλογα την χρήση τους. Τα 2ης γενιάς μοτέρ που βγαίνουν απ΄το 2004 και έχουν βιδωτό πρόσθετο βάρος πάνω τους, βγαίνει ΧΩΡΙΣ πρόβλημα. Οι Αμερικάνοι τα σκίζουν από τότε σε αγώνες χωρίς να κάνουν μπαμ. Τα Tuono απ΄το 2006 και μετά που έχουν το ίδιο μοτέρ επίσης.
Και σου ξαναλέω το μηχανάκι ΜΟΥ δουλεύει έτσι 3 χρόνια. :wave2:
gixxerpap
02/12/2009, 19:06
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Η αλήθεια είναι ...... :wave2:
η αλήθεια είναι ότι θα τον βάλεις να γράψει κανα σεντόνι πάλι, και θα σου κρατάει μούτρα για κανα μήνα ...:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Αρχικά δημιουργήθηκε από gixxerpap
η αλήθεια είναι ότι θα τον βάλεις να γράψει κανα σεντόνι πάλι, και θα σου κρατάει μούτρα για κανα μήνα ...:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Μήπως θέλεις να σου βάλω τι είχες γράψει εσύ, όταν αφαίρεσες το βάρος του βολάν στο tuono που είχες? :smokin:
gixxerpap
02/12/2009, 20:16
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Μήπως θέλεις να σου βάλω τι είχες γράψει εσύ, όταν αφαίρεσες το βάρος του βολάν στο tuono που είχες? :smokin:
εγώ ό, τι και να έγραψα, απο κάποιον το άκουσα.... τις γνώσεις για να το κρίνω, δεν τις έχω ...το έκανα επειδή διάβασα και άκουσα ότι το έκαναν όλοι χωρίς να έχουν κανένα πρόβλημα ... δεν μπορώ να γνωρίζω τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα!
και επειδή αυτός ο μπούστης δεν έχει πέσει έξω μέχρι στιγμής σε τίποτα, οφείλω να δίνω στα λεγόμενά του μεγαλύτερη βαρύτητα;)
reinmeister
02/12/2009, 20:23
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Δεν είπε αυτό ο Βύρωνας ρε Ορκωτε...!!! :lol:
αυτο ακριβως εννοει και με συγχιζει γιατι επιμενει...
ρε βυρωνα,μην μου φερνεις ως επιχειρημα το οτι το ρημαδι σου δεν σκορπισε...δεν μου λεει κατι...
αυτο που θα μου ελεγε κατι ηταν,εαν μετα το ελαφρυτερο βολαν,ζυγιζες το συνολο κι εβλεπες + 5 ροδα και στο μηχανημα μετρησης μειωση των κραδασμων κατα 5%...κραδασμους που δεν τους αισθανεσαι αλλα παραταυτα υφιστανται...
ο εκαστοτε στροφαλος ΔΕΝ ειναι ακαμπτος...κατα την λειτουργια του μοτερ λυγιζει και συστρεφεται στον αξονα του επειδη δεχεται ροπη...αυτη η ροπη ειναι που τον κανει να κουνολυγαει και χρειαζεται αντιρροπες δυναμεις για να μην σκορπισει...
αυτες οι αντιρροπες δυναμεις ασκουνται απο τα αντιβαρα(μαγουλα)...μπορουμε να το παμε πιο μακρυα ,αναλογως διαταξης κινητηρα κι εξτρα αντιβαρων,αλλα αυτο δεν απτεται της παρουσης...
επισης ο στροφαλος εχει μια ιδιοσυχνοτητα (συχνοτητα της αρμονικης ταλαντωσης που εκτελει ελευθερα ενα σωμα)...
σε απλα ελληνικα το "ντιιιιν" που κανει αν τον κοπανησεις με μια βαριοπουλα...το οποιο ντιν μεταφραζεται σε ταλαντωση-κραδασμο...
οταν λοιπον αυτος ο διαολος γυρναει ,σε καποιες στροφες παρουσιαζει αυτη του την ιδιοσυχνοτητα η οποια με καποιο τροπο πρεπει να κρατηθει σε τετοια επιπεδα ετσι ωστε να μην εξελιχθει σε θραυση...
θελει δηλαδη ενος ειδους αποσβεση...
μεγαλο μερους του ρολου αυτης της αποσβεσης την εχει η περιστρεφομενη μαζα που λεγεται ΒΟΛΑΝ,ροτορας η οπως αλλιως θες η οποια εχει ενα πολυ συγκεκριμενο βαρος για να κανει σωστα την προαναφερθεισα δουλεια...
οταν λοιπον εσυ ο "ξυπνιος"(τριτο προσωπο αυτο) αλλαζεις το βαρος αυτο καταλαβαινεις θαρρω οτι δημιουργειται θεμα...
ο λογος που το ρημαδι σου δεν εχει σπασει,ειναι λογω των περιθωριων που εχει απο κατασκευης ο στροφαλος μιας αυξησης του ευρους αυτης της ιδιοσυχνοτητας...τι φθορα ομως εχει,δεν ξερεις...
αυτο ομως δεν σημαινει οτι αποδιδει σωστα η οτι θα αντεξει το ιδιο με ενα αλλο μαμα...σε παω οσα θες στοιχημα ,οτι αν ανοιξεις ενα αλλο εντελως μαμα με την ιδια ακριβως χρηση-συντηρηση και τα ιδια χλμ. θα παρατηρησεις ,στο δικο σου,αυξημενη φθορα στα κουζινετα και στα κομβια...
τα τουμπανα που λες αμερικες ευρωπες κλπ, πιστεψε με ειναι ζυγισμενα ΜΕ το διαφορετικο βολαν στο εκατοστο του γραμμαριου...απλως δεν το δηλωνουν...αν δεν ηταν θα γινονταν χριστουγεννιατικο δεντρο μεσα σε λιγα λεπτα...
και μιλαμε για αγωνιστικα μηχανακια που ουτως η αλλως σκορπανε για διαφορετικους λογους καθε φορα...
σταματα λοιπον να μου ζαλιζεις τα @@ παλιοκαραφλα...εγω θες να πληρωσω το οτι θα πας καλαβρυτα αντι να ρθεις ρωσσο?
:lol: :lol: :beer:
devil's animal
02/12/2009, 20:26
Αρχικά δημιουργήθηκε από gixxerpap
η αλήθεια είναι ότι θα τον βάλεις να γράψει κανα σεντόνι πάλι, και θα σου κρατάει μούτρα για κανα μήνα ...:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
και εγενετο φως....
:lol: :lol: :lol: :lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
ρε βυρωνα,μην μου φερνεις ως επιχειρημα το οτι το ρημαδι σου δεν σκορπισε...δεν μου λεει κατι...
+v60 :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
ρε βυρωνα,μην μου φερνεις ως επιχειρημα το οτι το ρημαδι σου δεν σκορπισε...δεν μου λεει κατι...
Εσένα μπορεί να μην σου λέει, αλλά όταν ο chief μηχανικός της aprilia USA στα SM, και μέγιστος βελτιωτής των μοτέρ V60, λέει σε σχετικό ερώτημα....
The flywheel weight removal does not affect the connecting rods at all.
I have seen many connecting rod bearing failures with the original weight and there is a problem with some engines from Rotax in 2006/07.
The biggest problem I have seen is damage to the end of the crankshaft and flywheel caused by incorrect procedure for removing the flywheel.
My advice is to not remove the flywheel unless you have a very good mechanic that knows about these motors.
Και επειδή θεωρώ απίθανο ο συγκεκριμένος μηχανικός να αγνοεί το θέμα των αρμονικών και ταλαντώσεων, θα μου επιτρέψεις να διατηρώ τις αμφιβολίες μου. Ο άνθρωπος αυτός εκτός των άλλων είναι ο κατασκευαστής του 1060cc κιτ που μπαίνει στα μοτέρ χωρίς προβλήματα στην αντοχή του κινητήρα. Το μόνο που έχει φροντίσει, είναι τα σφυρήλατα πιστόνια να ζυγίζουν ακριβώς όσο τα μαμά καθώς προηγούμενοι πειραματισμοί με oversized και βαρύτερα πιστόνια είχαν κάνει τον στρόφαλο πυροτέχνημα.
Αυτό που δεν κατάλαβα είναι πως θα ζυγίσει κάποιος τον στρόφαλο μετά από κάποια αλλαγή στα κινούμενα μέρη του. Με το βολάν πάνω ή σε λειτουργία ως ενιαία μάζα ?
Τα ρεκτιφιέ εν Ελλάδι τον στρόφαλο τον ζυγοσταθμίζουν χωρίς μπιέλλες, ή κάνω λάθος? :look:
reinmeister
02/12/2009, 23:47
φιλε τα λεγομενα του οποιουδηποτε μηχανικου τα γραφει η φυσικη στα παλια της τα παπουτσια...με βαση τους δικους της νομους δουλευουν ολοι,απο τον σχεδιαστη μεχρι τον βελτιωτη...
αμφιβολιες δεν προβλεπεται να διατηρεις για νομους της φυσικης...και πιστεψε με,ουτε ο συγκεκριμενος μηχανικος διατηρει...και ενας απο τους λογους που τον κανουν μεγιστο βελτιωτη ειναι το οτι κραταει το στομα του κλειστο,αναφορικα με αυτα που πρεπει να το κρατησει...
το quote που του εκανες ειναι μια αστεια γενικοτητα που εμενα μου κανει ως disclaimer...
εδω εγω,που ειμαι ο τελευταιος κανενας, κραταω ως επτασφραγιστο μυστικο την διαδικασια της ροϊκης των εισαγωγων που ακολουθω καθε φορα...
τι σε κανει να πιστευεις οτι ο συγκεκριμενος,που ειναι και φτασμενος, οτι θα μοιραζοταν δημοσια τα "μυστικα" του?
μιλαμε ,ο τυπος ειναι ο απολυτος αρχων της γενικοτητας...
"ξερετε...δεν υπαρχει προβλημα σε μπιελες αφαιρωντας το βολαν...κι αυτο,επειδη εχω δει σπασμενα πολλα νορμαλ που το ειχαν πανω...το προβλημα το ειχαν οι κουτοι οι αυστριακοι σε καποιες παρτιδες του 06-07...
μην το βγαζετε αν ο μηχανικος δεν ειναι καλος...
ολο αυτο ειναι τουλαχιστον για γελια...
μπορει καλλιστα ο συγκεκριμενος να εχει διαπιστωσει, λογω πειρας στα συγκεκριμενα μοτερ,οτι δεν σκορπανε με το ελαφρυτερο βολαν και οτι η παραπανω φθορα, (που να σαι απολυτως σιγουρος οτι υφισταται), δεν ειναι ουσιαστικη σε βαθος χρονου..
αυτο που επισης ξερει και ΔΕΝ λεει,ειναι οτι τα οφελη απο την αλλαγη του ,ειναι πολυ μεγαλυτερα αν η διαδικασια γινει σωστα,δηλαδη ζυγιστει το συνολο ξανα με την πρεπουσα διαδικασια...
εδω ρε βυρωνα απο το 85 καποια εργοστασιακα superbikes ετρεχαν με full cryogened μοτερ και οταν τους ρωτουσαν που οφειλοταν η μεγαλυτερη ιπποδυναμη και αξιοπιστια των μοτερ τους,ελεγαν "attention to detail in putting all the stuff together"...
:rotflmao: :rotflmao:
μεχρι που εγινε ευρεως γνωστη η διαδικασια ,προ δεκαπενταετιας, οποτε κοπηκαν τα λεκτικα φιδια...
που θελω να καταληξω...μην τρωτε αμασητο οτιδηποτε λεει καποιος φτασμενος,λογω ακριβως αυτης του της ιδιοτητας...
κανεις ,μα κανεις παγκοσμιως δεν μοιραζεται τις λεπτομερειες που κανουν την διαφορα...παιζουν πολλα στην μεση και το ξερεις...
αναφορικα με την πρωτη σου ερωτηση το θεμα ειναι τεραστιο και ειλικρινα δεν εχω το κουραγιο να κατσω να το αναλυσω γραπτως...
αναφορικα με την δευτερη....
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :bawl: :bawl: :lol:
αιντε καληνυχτες...:wave2:
Αντουάν,
το βολάν (σφόνδυλος) σε ένα μοτέρ είναι πιθανό να φέρει ''βάρη'' (mallory metal ή και άλλα) για να εξισορροπήσει δυνάμεις- harmonic ballancer-
..είναι πιθανό και να μην εκτελεί τέτοια χρέη και απλά να είναι αποθήκη ενέργειας όπως είπε και ο Βύρωνας (στροφορμής). Τότε είναι ζυγοσταθμισμένος μόνος του, και μόνα τους είναι ζυγοσταθμισμένα και τα υπόλοιπα κινούμενα (πιστόνι/διωστήρες/στρόφαλος).
Είς αύτην περίπτωση μπορεί να αφαιρεθεί -όπως έκανε ο Βύρωνας και ο φίλος- με μόνο στόχο να κερδίσει σε ευστροφία, χωρίς περαιτέρω ζυγίσματα ή ψαξίματα...
(βέβαια μην με ρωτήσεις τι νόημα έχει αυτή η επιλογή σε πολιτικό μηχανάκι....εκτός του να λέμε κάτι)
Έχω την εντύπωση ότι δεν κατάλαβες τι σου είπε εξ'αρχής...:wave2:
Ωστόσο δεν έχεις και άδικο στα παραπάνω. Καλό είναι πάντα να ζυγίζονται τα ΠΑΝΤΑ πριν..
Τώρα που το καλοσκέφτομαι πρέπει να γράψω κανά-δυό πραγματάκια τι συμβαίνει στο μοτέρΙ όταν αφαιρείς το σφονδυλάκι,
αλλά κάτι μου λέει ότι ο Βύρωνας δεν θα το ξαναβάλει επάνω αύριο πρωί-πρωί, επειδή εγώ έγραψα δυό μαλακίες, επομένως....:wave2:
GiannisBlessed
03/12/2009, 02:52
εγω παντως....
...
θα το βαλω...:D :wave2:
:lol:
:rotflmao:
:lol:
:rotflmao::blush:
Αρχικά δημιουργήθηκε από Tpap
..είναι πιθανό και να μην εκτελεί τέτοια χρέη και απλά να είναι αποθήκη ενέργειας όπως είπε και ο Βύρωνας (στροφορμής). Τότε είναι ζυγοσταθμισμένος μόνος του, και μόνα τους είναι ζυγοσταθμισμένα και τα υπόλοιπα κινούμενα (πιστόνι/διωστήρες/στρόφαλος).
Προφανώς αυτό εννοώ ρε Τάσο. Τα εξαρτήματα είναι ζυγισμένα από πριν, και η αφαίρεση του βάρους δεν επηρρεάζει τίποτα. Κάπου κερδίζεις (ευστροφία), κάπου χάνεις (πιο απότομη λειτουργία κλπ κλπ).
Σε πολιτικό μηχανάκι δεν κερδίζεις τίποτα. Σε μηχανάκι που μπαίνει πίστα ή αγωνιστικό ή σβέλτες βόλτες τελος πάντως η ταχύτερη άνοδος των στροφών του κινητήρα (από στροφή σε στροφή) σημαίνει περισσότερα χλμ.
Γράψε ότι θέλεις, χρήσιμο θα είναι. :wave2:
sapila racing
03/12/2009, 09:29
Ολοι έχετε δίκιο απο τη μεριά σας και στην ουσία σσυμφωνείτε παρ ολο που διαφωνείτε.
Ο σφόνδυλος (βολάν) εχει αρχικό σκοπό την αποθήκευση ενέργειας και οχι την εξισορρόπηση δυνάμεων η την απόσβεση ταλαντώσεων, αυτη την δουλειά την αναλαμβάνουν τα αντίβαρα κάθε είδους και οι αντικραδασμικοί άξονες.
Παρ όλα αυτα, είναι περιστρεφόμενο μέρος και για να είναι σωστά ζυγοσταθμισμένος ο στρόφαλος με τα παρελκόμενά του, σωστό είναι στο ζύγισμα να συμπεριλαμβάνεται και ο σφόνδυλος.
Θεωρώ οτι εφ όσον ζυγοσταθμισθεί το νέο σύνολο με αυτον τον τρόπο, ( εν αναγκη μπορούν να ανοιχτούν κάποιες τρύπες στο βολάν για να ζυγισθεί τέλεια ) δεν υπάρχει πρόβλημα καταπόνησης η φθοράς.
Θεωρούμε οτι το αρχικό σύστημα ηταν σωστά ζυγισμένο, καποιες τρύπες διαφορετικών διαμέτρων που θα έχετε δεί (2,3,4 ) στην εξωτερική περίμετρο του βολάν εχουν αυτοξ τον σκοπό ακριβώς.
Βάζοντας ενα ελαφρύ βολάν, κερδίζουμε σε ευστροφία και σε ευκολία αλλάγής κατεύθυνσης λόγω της μείωσης του γυροσκοπικού φαινομένου, κάτι επίσης χρήσιμο σε αγωνιστική οδήγηση.
Ολοι ευχαριστημένοι? :wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
και ενας απο τους λογους που τον κανουν μεγιστο βελτιωτη ειναι το οτι κραταει το στομα του κλειστο,αναφορικα με αυτα που πρεπει να το κρατησει...
το quote που του εκανες ειναι μια αστεια γενικοτητα που εμενα μου κανει ως disclaimer...
Πιθανόν να σου κάνει, αλλά εμένα δεν μου κάνει μιας και :
* Είναι απάντηση σε πμ
* Ο άνθρωπος χαίρει τεράστιας εκτίμησης στο AF1 καθώς έχει βοηθήσει αμέτρητες φορές σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοχοι.
* Δεν έχει κανένα όφελος απ΄το να πει ψέματα. Δεν τον ρώτησε κανείς πως τουμπανιάζει αγωνιστικά μοτέρ. Τον ρώτησαν αν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ χτυπημένων μπιελλών και βάρους βολάν. Ποιό θα ηταν το όφελος του στο να κρύψει κάτι που μπορεί να καταστρέψει έναν κινητήρα κάποιων μελών του φορουμ στην άλλη άκρη του πλανήτη, τρώγωντας κράξιμο μετά? Ουκ ολίγες φορές και αυτός και 2-3 άλλοι γκουρού στο φόρουμ έχουν αποτρέψει διάφορους μάγους απ΄το να κάνουν το μοτέρ τους πυροτέχνημα.
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
μπορει καλλιστα ο συγκεκριμενος να εχει διαπιστωσει, λογω πειρας στα συγκεκριμενα μοτερ,οτι δεν σκορπανε με το ελαφρυτερο βολαν και οτι η παραπανω φθορα, (που να σαι απολυτως σιγουρος οτι υφισταται), δεν ειναι ουσιαστικη σε βαθος χρονου..
αυτο που επισης ξερει και ΔΕΝ λεει,ειναι οτι τα οφελη απο την αλλαγη του ,ειναι πολυ μεγαλυτερα αν η διαδικασια γινει σωστα,δηλαδη ζυγιστει το συνολο ξανα με την πρεπουσα διαδικασια...
Αν η φθορά (αν υφίσταται) δεν είναι ουσιαστική (σε στυλ φθοράς των ρουλεμάν αν πατάμε συμπλέκτη πχ), γιατι πράγμα συζητάμε?
Εγώ προφανώς μιλάω για πιθανόν σπάσιμο του μοτέρ λόγω αζύγιστων μαζών του στροφάλου. Που εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατι το μπερδεύεις. Δεν μίλησε κανεις για ελάφρωμα στα μάγουλα του στροφάλου, ούτε για αλλαγή του βάρους ή μετατοπισης των αντιβάρων. Το βάρος του βολάν δεν έχει καμία σχέση με τα αντίβαρα του μοτέρ που σκοπό έχουν να ισοροπήσουν τις δυνάμεις αδράνειας 1ου και 2ου βαθμού. Υπάρχει για λόγους ομαλοποίησης της απόδοσης του μοτέρ με το φορτίο του και επίσης παίζει ρόλο συσσωρευτή ενέργειας.
Το συγκεκριμένο βάρος δε, εδράζεται κεντρικά, ενώ η μάζα του είναι ισόποσα κατανεμημένη γύρω από το κέντρο του. Για ποιόν λόγο να κάνεις rebalancing του κινητήρα αφού δεν είναι έκκεντρα τοποθετημένη η μάζα? :confused:
Δεν επεμβαίνεις σε καμία περίπτωση στο ζύγισμα του κινητήρα. Αυτό θα έπρεπε να γίνει αν άλλαζες οποιοδήποτε στοιχείο του κινητήρα (πιστόνι, μπιέλα κλπ κλπ) που βρισκόταν σε Χ απόσταση από το κέντρο περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα.
Και ξαναλέω, μιας και οι τεχνικές μου γνώσεις είναι περιορισμένες, οτι τα παραπάνω είναι αυτά που έχω διαβάσει κυρίως στο AF1 μιας και το θέμα έχει συζητηθεί εξαντλητικά απ΄το 2004 που άρχισαν να το κάνουν οι γΛήγοροι με τα Ιταλικά παρτάλια. Και επειδή ως γνωστόν τα ιταλικά τα έχεις για τον πέοντα, το ότι δεν σπάνε με αυτή τη μετατροπή θα έπρεπε να σε κάνει επιφυλακτικό στο αν θα σπάσει το απ΄τον καιρό του Χαλκού μοτέρ του Bros. :wave2:
gixxerpap
03/12/2009, 09:51
για τις επιπτώσεις στην τελική και στη συμπεριφορά της μοτο με το που κλείσεις το γκάζι, δεν αναφέρθηκε κανείς όμως ....
reinmeister
03/12/2009, 09:53
Αρχικά δημιουργήθηκε από Tpap
Αντουάν,
το βολάν (σφόνδυλος) σε ένα μοτέρ είναι πιθανό να φέρει ''βάρη'' (mallory metal ή και άλλα) για να εξισορροπήσει δυνάμεις- harmonic ballancer-
..είναι πιθανό και να μην εκτελεί τέτοια χρέη και απλά να είναι αποθήκη ενέργειας όπως είπε και ο Βύρωνας (στροφορμής). Τότε είναι ζυγοσταθμισμένος μόνος του, και μόνα τους είναι ζυγοσταθμισμένα και τα υπόλοιπα κινούμενα (πιστόνι/διωστήρες/στρόφαλος).
Είς αύτην περίπτωση μπορεί να αφαιρεθεί -όπως έκανε ο Βύρωνας και ο φίλος- με μόνο στόχο να κερδίσει σε ευστροφία, χωρίς περαιτέρω ζυγίσματα ή ψαξίματα...
(βέβαια μην με ρωτήσεις τι νόημα έχει αυτή η επιλογή σε πολιτικό μηχανάκι....εκτός του να λέμε κάτι)
Έχω την εντύπωση ότι δεν κατάλαβες τι σου είπε εξ'αρχής...:wave2:
Ωστόσο δεν έχεις και άδικο στα παραπάνω. Καλό είναι πάντα να ζυγίζονται τα ΠΑΝΤΑ πριν..
Τώρα που το καλοσκέφτομαι πρέπει να γράψω κανά-δυό πραγματάκια τι συμβαίνει στο μοτέρΙ όταν αφαιρείς το σφονδυλάκι,
αλλά κάτι μου λέει ότι ο Βύρωνας δεν θα το ξαναβάλει επάνω αύριο πρωί-πρωί, επειδή εγώ έγραψα δυό μαλακίες, επομένως....:wave2:
και καπως ετσι ξεκιναει μια ατερμονη συζητηση για Internal και external balancing και κατα ποσο το αυτονομο ζυγισμα εξαρτηματων καλυπτει το συνολικο...ε ΔΕΝ...πως να το κανουμε τωρα...ειναι που ειναι στο περιπου ζυγισμενα απο το εργοστασιο,βγαζουμε κι εμεις βαρος,οποτε χαιρετισματα...
αν εσυ θες να κατσεις να αναλυσεις την διαφορα μεταξυ ζυγισματος πρωτευοντων και δευτερευοντων αρμονικων ταλαντωσεων be my guest...
το γελιο βεβαια θα πεσει οταν πιασεις της δευτερης ταξης οι οποιοι ουτως η αλλως δεν εξαλειφονται πληρως...
ελα εκει και πες μου τι γινεται αν αφαιρεσεις το κιλο που αφαιρουν απο το βολαν...
καλο κουραγιο...εγω παντως σταματω εδω...:wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από gixxerpap
για τις επιπτώσεις στην τελική και στη συμπεριφορά της μοτο με το που κλείσεις το γκάζι, δεν αναφέρθηκε κανείς όμως ....
Μίλησε....είναι κρυμμένες μέσα στο "αποθήκευση ενέργειας". :wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Θεωρώ οτι εφ όσον ζυγοσταθμισθεί το νέο σύνολο με αυτον τον τρόπο, ( εν αναγκη μπορούν να ανοιχτούν κάποιες τρύπες στο βολάν για να ζυγισθεί τέλεια ) δεν υπάρχει πρόβλημα καταπόνησης η φθοράς.
Θεωρούμε οτι το αρχικό σύστημα ηταν σωστά ζυγισμένο, καποιες τρύπες διαφορετικών διαμέτρων που θα έχετε δεί (2,3,4 ) στην εξωτερική περίμετρο του βολάν εχουν αυτοξ τον σκοπό ακριβώς.
Για τις τρύπες που λες...το κομμάτι με το βελάκι είναι αυτό που αφαιρείται. :wave2:
182184
boussias
03/12/2009, 10:26
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
φιλε τα λεγομενα του οποιουδηποτε μηχανικου τα γραφει η φυσικη στα παλια της τα παπουτσια...με βαση τους δικους της νομους δουλευουν ολοι,απο τον σχεδιαστη μεχρι τον βελτιωτη...
αμφιβολιες δεν προβλεπεται να διατηρεις για νομους της φυσικης...και πιστεψε με,ουτε ο συγκεκριμενος μηχανικος διατηρει...και ενας απο τους λογους που τον κανουν μεγιστο βελτιωτη ειναι το οτι κραταει το στομα του κλειστο,αναφορικα με αυτα που πρεπει να το κρατησει...
το quote που του εκανες ειναι μια αστεια γενικοτητα που εμενα μου κανει ως disclaimer...
εδω εγω,που ειμαι ο τελευταιος κανενας, κραταω ως επτασφραγιστο μυστικο την διαδικασια της ροϊκης των εισαγωγων που ακολουθω καθε φορα...
τι σε κανει να πιστευεις οτι ο συγκεκριμενος,που ειναι και φτασμενος, οτι θα μοιραζοταν δημοσια τα "μυστικα" του?
μιλαμε ,ο τυπος ειναι ο απολυτος αρχων της γενικοτητας...
"ξερετε...δεν υπαρχει προβλημα σε μπιελες αφαιρωντας το βολαν...κι αυτο,επειδη εχω δει σπασμενα πολλα νορμαλ που το ειχαν πανω...το προβλημα το ειχαν οι κουτοι οι αυστριακοι σε καποιες παρτιδες του 06-07...
μην το βγαζετε αν ο μηχανικος δεν ειναι καλος...
ολο αυτο ειναι τουλαχιστον για γελια...
μπορει καλλιστα ο συγκεκριμενος να εχει διαπιστωσει, λογω πειρας στα συγκεκριμενα μοτερ,οτι δεν σκορπανε με το ελαφρυτερο βολαν και οτι η παραπανω φθορα, (που να σαι απολυτως σιγουρος οτι υφισταται), δεν ειναι ουσιαστικη σε βαθος χρονου..
αυτο που επισης ξερει και ΔΕΝ λεει,ειναι οτι τα οφελη απο την αλλαγη του ,ειναι πολυ μεγαλυτερα αν η διαδικασια γινει σωστα,δηλαδη ζυγιστει το συνολο ξανα με την πρεπουσα διαδικασια...
εδω ρε βυρωνα απο το 85 καποια εργοστασιακα superbikes ετρεχαν με full cryogened μοτερ και οταν τους ρωτουσαν που οφειλοταν η μεγαλυτερη ιπποδυναμη και αξιοπιστια των μοτερ τους,ελεγαν "attention to detail in putting all the stuff together"...
:rotflmao: :rotflmao:
μεχρι που εγινε ευρεως γνωστη η διαδικασια ,προ δεκαπενταετιας, οποτε κοπηκαν τα λεκτικα φιδια...
που θελω να καταληξω...μην τρωτε αμασητο οτιδηποτε λεει καποιος φτασμενος,λογω ακριβως αυτης του της ιδιοτητας...
κανεις ,μα κανεις παγκοσμιως δεν μοιραζεται τις λεπτομερειες που κανουν την διαφορα...παιζουν πολλα στην μεση και το ξερεις...
αναφορικα με την πρωτη σου ερωτηση το θεμα ειναι τεραστιο και ειλικρινα δεν εχω το κουραγιο να κατσω να το αναλυσω γραπτως...
αναφορικα με την δευτερη....
:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :bawl: :bawl: :lol:
αιντε καληνυχτες...:wave2:
:beer: :beer:
Respect..
reinmeister
03/12/2009, 11:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Και επειδή ως γνωστόν τα ιταλικά τα έχεις για τον πέοντα, το ότι δεν σπάνε με αυτή τη μετατροπή θα έπρεπε να σε κάνει επιφυλακτικό στο αν θα σπάσει το απ΄τον καιρό του Χαλκού μοτέρ του Bros. :wave2:
τωρα το προσεξα αυτο...το μοτερ της εποχης του χαλκου φιλε εχει offset κομβια στροφαλου για εξαλειψη των κραδασμων μια και ειναι 52 μοιρων...οπερ μεθερμηνευομενον δεν χρειαζεται εξτρα αντιβαρα για να μην σκορπισει οπως το ιταλικο ρημαδι...:lol: το οποιο ιταλικο ρημαδι δεν τολμησαν να το φτιαξουν ετσι διοτι θα αντεχε το πολυ κανα 5 λεπτο...
αντ' αυτου λοιπον προτιμησαν την λυση των lanchester αντιβαρων προσθετοντας κινουμενα μερη...
το ειπαν avdc και το καναν και πατεντα τρομαρα τους επειδη το υιοθετησαν στο v60 λες και ξανανακαλυψαν τον τροχο,ενω υπαρχει ως λυση αποσβεσης κραδασμων απο το 1900 τιποτα... :lol: :lol:
αυτα περι τεχνολογιας του ιταλικου θαυματος...
:wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Σαν την γκόμενα με τα φίδια που χόρευε στο "From Dask till Dawn" (πριν γίνει βρυκόλακας, εννοείται...) :winka:
ετσι πες!
Μιλαμε τοτε για αρμονικες καμπυλες των παραβολων!
Εσείς τώρα μαλώνετε, κορίτσια..?? :smokin:
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
τωρα το προσεξα αυτο...το μοτερ της εποχης του χαλκου φιλε εχει offset κομβια στροφαλου για εξαλειψη των κραδασμων μια και ειναι 52 μοιρων...οπερ μεθερμηνευομενον δεν χρειαζεται εξτρα αντιβαρα για να μην σκορπισει οπως το ιταλικο ρημαδι...:lol:
Ουάου ρε συ..... Επαθα πλάκα λέμε.....:eyepop: :uplate: :hypnotize
Και όλη αυτή την εξωτική τεχνολογία την χρησιμοποίησαν για να μην σπάσει ένα 650 V2 που βγάζει 40-50 άλογα τροχό???? :rotflmao: :bawl: :lol: :rotflmao: :bigcry:
Ρε μλκ πλάκα μας κάνεις? ΠΩΣ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΡΕ ΤΟ ΨΟΦΙΜΙ ???? 70 ΑΛΟΓΑ/ΛΙΤΡΟ ΡΕΕΕΕΕΕ :bawl: :lol: :rotflmao: :bigcry:
Αρχικά δημιουργήθηκε από OldMan
Εσείς τώρα μαλώνετε, κορίτσια..?? :smokin:
Μέχρι να αποσαφηνίσεις ποιός λέει τις μεγαλύτερες μαλακίες, δεν θα μας μείνει τρίχα για τρίχα....:smokin:
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Μέχρι να αποσαφηνίσεις ποιός λέει τις μεγαλύτερες μαλακίες, δεν θα μας μείνει τρίχα για τρίχα....:smokin:
Είπε ο μαλλιάς και έπλεξε πάλι την κοτσίδα του...
Αρχικά δημιουργήθηκε από McGyver
Είπε ο μαλλιάς και έπλεξε πάλι την κοτσίδα του...
Σε περίπτωση που εχεις καιρό να κοιτάξεις, υπάρχουν και αλλού τρίχες :wave2:
reinmeister
03/12/2009, 12:01
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Ουάου ρε συ..... Επαθα πλάκα λέμε.....:eyepop: :uplate: :hypnotize
Και όλη αυτή την εξωτική τεχνολογία την χρησιμοποίησαν για να μην σπάσει ένα 650 V2 που βγάζει 40-50 άλογα τροχό???? :rotflmao: :bawl: :lol: :rotflmao: :bigcry:
Ρε μλκ πλάκα μας κάνεις? ΠΩΣ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΡΕ ΤΟ ΨΟΦΙΜΙ ???? 70 ΑΛΟΓΑ/ΛΙΤΡΟ ΡΕΕΕΕΕΕ :bawl: :lol: :rotflmao: :bigcry:
ρε καραφλοδαιμονα και με 20 ποντα γραμματα να γραψεις, το γεγονος οτι απο σχεδιαση το ρημαδι σου ειναι για τον πεοντα παραμενει...:lol: :lol:
δεν την χρησιμοποιησαν για να μην σπασει,αλλα για να μην βαζουν τσαμπα εξτρα αχρηστα σιδερα μεσα...
παρεμπιπτοντως ο στροφαλος του αποδεδειγμενα αντεχει και 130 στο λιτρο και μιλαμε για στροφαλο κατασκευασμενο για 650 cc κι οχι για 1000...:D
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
παρεμπιπτοντως ο στροφαλος του αποδεδειγμενα αντεχει και 130 στο λιτρο και μιλαμε για στροφαλο κατασκευασμενο για 650 cc κι οχι για 1000...:D
Με τα 680 του ΤΑ μπορούμε να κάνουμε κάτι;
Εγω που τα ξερω ολα :yuck: εχω να πω τα εξης.
Οι ταλαντωσεις των κινουμενων μερων που παλινδρομουν, θελουν εκκεντρα βαριδια για να αποσβεσθουν (μερικως, διοτι εξ'ολοκληρου ποτε δεν αποσβενονται). Απο την αλλη, η μαζα του βολαν υπαρχει για να ομαλοποιησει την ασυνεχεια της λειτουργιας στις χαμηλες στροφες. Θεωρητικα τα δυο ειναι ανεξαρτητα (αποψεις Βυρωνα, Σαπιλα κλπ).
Ομως...οταν το ολο συστημα δουλευει μαζι, παντα υπαρχει χωρος για fine tuning, το οποιο επιτυγχανεται μεσω εκκεντρου ζυγισματος του βολαν, μιας και αυτη ειναι η ευκολη λυση.
Με αλλα λογια, ενα βολαν που βγαζουμε απο τη μηχανη και το βαζουμε στο τορνο θα εχει μια καποια εκκεντροτητα στο ζυγισμα του.
Τωρα, αν αφαιρεσουμε υλικο απο το βολαν, τοτε η εκκεντροτητα που αρχικα ειχε, θα ειναι πιο εντονη (γιατι αφαιρεσαμε αξονοσυμμετρικα μαζα) και θα αντιστοιχει σε διαφορετικο ζυγισμα οταν τοποθετηθει στη μηχανη και λειτουργησει σα συνολο (αποψη reinmeister)
Με αλλα λογια....οταν ελαφρωσει το βολαν εχουμε διαφορετικη αρμονικη συμπεριφορα στις περισσοτερες περιπτωσεις. Η μοναδικη περιπτωση να μη συμβαινει αυτο, ειναι το ζυγισμα του κινητηρα να εχει επιτευχθει χωρις τη χρηση του βολαν (οποτε το τελευταιο δεν παρουσιαζει καμια εκκεντροτητα) με αποτελεσμα να μπορουμε να αφαιρεσουμε μαζα χωρις αυτο να εχει επιπτωση στους οποιους κραδασμους.
Αν υπαρχει τετοιος κινητηρας, δεν γνωριζω, αλλα αμφιβαλλω καποιος απο εμας να τον εχει στη μηχανη του.
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
δεν την χρησιμοποιησαν για να μην σπασει,αλλα για να μην βαζουν τσαμπα εξτρα αχρηστα σιδερα μεσα...
The art of simplicity and minimal design :a31: :a31:
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
παρεμπιπτοντως ο στροφαλος του αποδεδειγμενα αντεχει και 130 στο λιτρο και μιλαμε για στροφαλο κατασκευασμενο για 650 cc κι οχι για 1000...:D
Εεεε πέστο μας ρε φίλε να περιμένουμε 8 δεκαετίες ακόμα. Απ΄τα 40 άλογα του VF του 1984 μέχρι τα 65 του Devuile του 2008 έχει φάει χοντρό τουμπάνιασμα το μοτέρ....
Φιλλιπινέζοι ψαράδες να το βελτίωναν, πιο πολλά άλογα θα έβγαζε μετά από 25 χρόνια.
MvGyver κράτααααα γερά ρεεεεε !!! Κάποια στιγμή το μέλλον θα μας σκίσεις τον μΠάτο με το ΤΑ...
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
παρεμπιπτοντως ο στροφαλος του αποδεδειγμενα αντεχει και 130 στο λιτρο και μιλαμε για στροφαλο κατασκευασμενο για 650 cc κι οχι για 1000...:D
Ελα ρε....Αμα αντέχει 200% αύξηση ιπποδύναμης ΜΕ ΜΑΜΑ στρόφαλο, μασας στο να στροφάρει λίγο πιο γρήγορα με ελαφρωμένο βολάν? Με τέτοια αντοχή ρε φίλε, και βολή με 20mm πυροβόλο να κάνεις πάλι θα δουλεύει.
Τι πίνεις ρε πρωινιάτικα?
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
εδω βαζουμε ενα στοιχηματακι αν γουσταρεις...φτιαχνω το bros του παπ ατμοσφαιρα ετσι ωστε να σου σκιζει τον πατο αξιοπιστα μεχρι τα 240...ψηνεσαι?
Πες μου οτι μιλάς για το srx σε παρακαλώ...μόνο αυτό :smokin:
diladi ayto den doulevei?
tha vgalei provlima?
Yoshimura Magneto Cover, Inner Generator, Yoshimura metal re-usable gasket, Yoshimura Rectifier. Yoshimura part number for the kit (minus magneto cover) is 407-585-1001. Magneto cover part number is A-D7110-351. Gasket part number is A-D7110-483.
:)
182191
reinmeister
03/12/2009, 13:02
Αρχικά δημιουργήθηκε από maron
diladi ayto den doulevei?
tha vgalei provlima?
Yoshimura Magneto Cover, Inner Generator, Yoshimura metal re-usable gasket, Yoshimura Rectifier. Yoshimura part number for the kit (minus magneto cover) is 407-585-1001. Magneto cover part number is A-D7110-351. Gasket part number is A-D7110-483.
:)
στατορας ειναι αυτο μαστορα...οχι ροτορας...δεν σβουρναει δηλαδης...:lol: :wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από maron
diladi ayto den doulevei?
tha vgalei provlima?
Όπως είπε και ο ορκωτός, δεν θα δουλεύει. Κάτι τέτοιο (http://trailtech.net/motorcycle_flywheels.html) και αν πρέπει να αλλάζεται συζητάμε...
sorry mastores
nomiza oti milagame gia volan elafromata kai kati tetoio.............
mallon kati asxeto postara
http://www.yoshimura-rd.com/t-kit_inner_rotor_generator.aspx
:wave2:
182195
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Κάτι τέτοιο (http://trailtech.net/motorcycle_flywheels.html)
Και καλά...για μοτέρ CRF που είναι η φυσική εξέλιξη ενός κομμένου στα δύο μοτέρ από Transalp/Bros/Africa το καταλαβαίνω οτι το σηκώνει ρε αδελφέ και ανάλογα την χρήση που θα κάνεις βάζεις και το αντίστοιχο....
Να βγάζει για ΚΤΜ και λοιπά παρτάλια ??? :rotflmao: :lol: :rotflmao:
sapila racing
03/12/2009, 14:08
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Οι ταλαντωσεις των κινουμενων μερων που παλινδρομουν, θελουν εκκεντρα βαριδια για να αποσβεσθουν (μερικως, διοτι εξ'ολοκληρου ποτε δεν αποσβενονται). Απο την αλλη, η μαζα του βολαν υπαρχει για να ομαλοποιησει την ασυνεχεια της λειτουργιας στις χαμηλες στροφες. Θεωρητικα τα δυο ειναι ανεξαρτητα (αποψεις Βυρωνα, Σαπιλα κλπ).
στους οποιους κραδασμους.
Κατ αρχήν ποτέ δεν είπα οτι 'Απο την αλλη, η μαζα του βολαν υπαρχει για να ομαλοποιησει την ασυνεχεια της λειτουργιας στις χαμηλες στροφες. Θεωρητικα τα δυο ειναι ανεξαρτητα (αποψεις Βυρωνα, Σαπιλα κλπ).'
Αυτό που είπα είναι οτι αυτός είναι ο αρχικός σκοπός ύπαρξης του βολάν, δεν σημαίνει όμως οτι δεν χρησιμοποιείται και για την ζυγοστάθμιση του στροφάλου.
Κατ αρχήν να πω οτι υπάρχουν κινητήρες με 'internal balancing' όπου ο στροφαλοφόρος άξονας με τις μπιέλλες και τα πιστόνια είναι ζυγοσταθμισμένος με τα αντίβαρά του. Σε αυτην την περίπτωση ο ρόλος του βολάν είναι να αποθηκεύει ενέργεια και μόνον.
Φυσικά αν αντικατασταθεί με αλλο, ελαφρύτερο η βαρύτερο, το οποίο όμως εχει κάποια εκκεντρότητα, μας δημιουργεί πρόβλημα.
Το πιο συνηθισμένο πάντως είναι να χρησιμοποιείται και το βολάν σαν βοηθός στα αντίβαρα, μια και είναι εύκολη λύση. Πολλες φορές χρησιμοποιούνται και βαρίδια σε βολάν αυτοκινήτων, παρόμοια περίπτωση είναι.
Και στα αντίβαρα του στροφάλου ανοίγονται τρύπες για να ελαφρώσουν η και για να βαρύνουν (αφού γεμιστουν με βαρύτερο μέταλλο).
Φυσικά δεν είναι σπάνιο να δείς και τις δύο μεθόδους σε εναν κινητήρα.
Αν προσέξατε παραπάνω είπα οτι όλοι έχουν δίκιο, κι εχουν, όπως έχουν και άδικο. :lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Κατ αρχήν ποτέ δεν είπα οτι 'Απο την αλλη, η μαζα του βολαν υπαρχει για να ομαλοποιησει την ασυνεχεια της λειτουργιας στις χαμηλες στροφες. Θεωρητικα τα δυο ειναι ανεξαρτητα (αποψεις Βυρωνα, Σαπιλα κλπ).'
Αυτό που είπα είναι οτι αυτός είναι ο αρχικός σκοπός ύπαρξης του βολάν, δεν σημαίνει όμως οτι δεν χρησιμοποιείται και για την ζυγοστάθμιση του στροφάλου.
Κατ αρχήν να πω οτι υπάρχουν κινητήρες με 'internal balancing' όπου ο στροφαλοφόρος άξονας με τις μπιέλλες και τα πιστόνια είναι ζυγοσταθμισμένος με τα αντίβαρά του. Σε αυτην την περίπτωση ο ρόλος του βολάν είναι να αποθηκεύει ενέργεια και μόνον.
Φυσικά αν αντικατασταθεί με αλλο, ελαφρύτερο η βαρύτερο, το οποίο όμως εχει κάποια εκκεντρότητα, μας δημιουργεί πρόβλημα.
Το πιο συνηθισμένο πάντως είναι να χρησιμοποιείται και το βολάν σαν βοηθός στα αντίβαρα, μια και είναι εύκολη λύση. Πολλες φορές χρησιμοποιούνται και βαρίδια σε βολάν αυτοκινήτων, παρόμοια περίπτωση είναι.
Και στα αντίβαρα του στροφάλου ανοίγονται τρύπες για να ελαφρώσουν η και για να βαρύνουν (αφού γεμιστουν με βαρύτερο μέταλλο).
Φυσικά δεν είναι σπάνιο να δείς και τις δύο μεθόδους σε εναν κινητήρα.
Αν προσέξατε παραπάνω είπα οτι όλοι έχουν δίκιο, κι εχουν, όπως έχουν και άδικο. :lol:
Δεχτον! Δεν ειμαι γνωστος για την προσοχη μου ετσι κι αλλιως!
Μια και ομως ειμαι γνωστος γα την εφεση μου στη θεωρητικολογια, νομιζω οτι αυτο που λες ως 'internal balancing' ειναι αδυνατο διοτι δεν γινεται ποτε να αντισταθμισεις παλινδρομικη κινηση με περιστροφικη. Η παλινδρομικη κινηση εξασκει δυναμεις αδρανειας σε μια διευθυνση (πανω κατω), ενω η περιστροφικη εισαγει φυγοκεντρες δυναμεις σε ενα αξονα. Με αλλα λογια, τα αντιβαρα στο στροφαλο αντισταθμιζουν την κινηση τοων πιστονιων μονο σε δυο αντιδιαμετρικες θεσεις. Οπουδηποτε αλλου εισαγουν και εγκαρσιες ταλαντωσεις. Εξ'ου και η καινοτομια του αντικραδασμικου συστηματος του F800.
stefanos
03/12/2009, 14:45
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
Εξ'ου και η καινοτομια του αντικραδασμικου συστηματος του F800.
Μην ψαρώνουμε με την διαφήμηση:p
sapila racing
03/12/2009, 15:06
Η ψευτομπιέλλα του F800 δεν είναι καινοτομία.
Τέτοιο σύστημα είχε το πανγρήγορο Ducati Supermono πριν 15 χρόνια.
stefanos
03/12/2009, 15:15
και έχει εδώ και καιρό το tmax
Από γειτονικό forum (ducatisti (http://www.ducatisti.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=8873)) βρήκα αυτό: Crankshaft Balance Factors (http://victorylibrary.com/mopar/crank-bal-c.htm)
Καλή μελέτη :beer:
@ byr0n: λίγα για το Brosάκι ε! :p
@ reinmeister: άμα, λέω εγώ τώρα, άμα τύχει και δεν βρίσκεις Bros για το στοίχημα ρε παιδί μου έχε με υπόψη σου. Μια διευκρίνηση μόνο: tuono είναι αυτό που θα πατάω μετά μέχρι τα 240; Γιατί 'ντάξει και να μου φύγει ένα μηχανάκι δεν με πολυ-πειράζει, μπορώ να ζήσω και με αυτό. :p :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από maron
diladi ayto den doulevei?
tha vgalei provlima?
Yoshimura Magneto Cover, Inner Generator, Yoshimura metal re-usable gasket, Yoshimura Rectifier. Yoshimura part number for the kit (minus magneto cover) is 407-585-1001. Magneto cover part number is A-D7110-351. Gasket part number is A-D7110-483.
:)
Εγώ πάντως που τον ρώτησα,μου είπε ότι δεν χρειάζεται ζύγισμα ο στρόφαλος... :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από reinmeister
στατορας ειναι αυτο μαστορα...οχι ροτορας...δεν σβουρναει δηλαδης...:lol: :wave2:
Αν προσέξεις καλά δίπλα απ'το στάτορα υπάρχει και ό ρότορας...
Δες μια φωτογραφία με το στοκ βολάν του Κ7 και το Yoshi...
184008
Αρχικά δημιουργήθηκε από T.R.E
Αν προσέξεις καλά δίπλα απ'το στάτορα υπάρχει και ό ρότορας...
Δες μια φωτογραφία με το στοκ βολάν του Κ7 και το Yoshi...
Ορθόν ρε TRE. Στη αρχική φωτό που μπήκε φαινόταν σαν πρες παπιέ. :p
Ενα παρόμοιο universal kit βγάζει και ο Durbahn (http://shop.durbahn.de/shop/en/bikes/Honda_-_Hawk_GT650?bikecat=55) αλλά σε σχέση με αυτό που βάλατε, είναι γκαμούτσα :lol:
:wave2:
αυτο πιστευω να βοηθησει
http://www.pumaracing.co.uk/flywheel.htm
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Πες μου οτι μιλάς για το srx σε παρακαλώ...μόνο αυτό :smokin:
Πες του το για να παιρνουμε σειρα.
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Ορθόν ρε TRE. Στη αρχική φωτό που μπήκε φαινόταν σαν πρες παπιέ. :p
Ενα παρόμοιο universal kit βγάζει και ο Durbahn (http://shop.durbahn.de/shop/en/bikes/Honda_-_Hawk_GT650?bikecat=55) αλλά σε σχέση με αυτό που βάλατε, είναι γκαμούτσα :lol:
:wave2:
Ναι το ξέρω και του Durbahn,αλλά το Yoshimura είναι bolt-on ( έχει και 3.000 ? όμως)... :)
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Αυτό που είπα είναι οτι αυτός είναι ο αρχικός σκοπός ύπαρξης του βολάν,
Νομίζω ότι ο αρχικός σκοπός του βολάν είναι να παράγει ρεύμα... :rotflmao:
stefanos
28/12/2009, 14:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από T.R.E
Νομίζω ότι ο αρχικός σκοπός του βολάν είναι να παράγει ρεύμα... :rotflmao:
Στην ουσία είναι για να μην σβήνει ο κινητήρας στο ξεκίνημα και νιώθουν οι πελάτες κουλάδια.:lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Στην ουσία είναι για να μην σβήνει ο κινητήρας στο ξεκίνημα και νιώθουν οι πελάτες κουλάδια.:lol:
Ορθόν και αυτό :rotflmao: :lol: :rotflmao:
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.