PDA

View Full Version : Χρόνος αντίδρασης και μοτοσυκλέτα.



Bladerunner
04/12/2009, 12:00
Το παρακάτω κείμενο το είχα γράψει και δημοσιεύσει στο bikenet.gr το 2006. Επειδή νομίζω ότι δεν έχει αλλάξει κάτι από τότε, το δημοσιεύω κι εδώ. Ελπίζω να το βρείτε ενδιαφέρον.



Όταν κάποιος αναβάτης δέχεται ένα ερέθισμα, δηλαδή κάτι που είδε – άκουσε – αισθάνθηκε κλπ -, ο συνολικός χρόνος αντίδρασής του αναλύεται σε επιμέρους στοιχεία.

1. Χρόνος επεξεργασίας από τον εγκέφαλο.

Αυτός είναι ο χρόνος που απαιτείται για να αντιληφθεί ο αναβάτης το ερέθισμα και να αποφασίσει για το τι πρέπει να κάνει. Για παράδειγμα, είναι ο χρόνος που καταναλώνει ο αναβάτης για να αντιληφθεί ότι ένα παιδάκι έχει πεταχτεί στο δρόμο ακριβώς μπροστά του, και να πάρει την απόφαση ότι πρέπει να φρενάρει προκειμένου να αποφύγει το ατύχημα.

Αυτό το στάδιο της εγκεφαλικής επεξεργασίας μπορεί να αναλυθεί σε τέσσερα επιμέρους στάδια:

α) Αίσθηση. Ο χρόνος που αναλώνεται για να δεχτεί ο αναβάτης το ερέθισμα από ένα αντικείμενο. («Κάτι» πετάχτηκε στο δρόμο).

β) Αντίληψη /αναγνώριση. Ο χρόνος που απαιτείται για να ερμηνευτεί η αίσθηση. (Αυτό το «κάτι» που πετάχτηκε στο δρόμο είναι ένα παιδί.)

γ) Συνειδητοποίηση της κατάστασης. Ο χρόνος που χρειάζεται για να αναλυθούν τα επιμέρους στοιχεία και να υπολογιστούν οι πιθανές επιπτώσεις. Όταν ο αναβάτης αντιλαμβάνεται ότι ένα παιδάκι πετάχτηκε στο δρόμο, λαμβάνοντας υπόψη την ταχύτητα και την απόσταση, πρέπει να αναλύσει τι συμβαίνει τώρα και τι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον. (Η μοτοσυκλέτα πηγαίνει κατευθείαν προς το παιδάκι και πολύ πιθανόν θα το χτυπήσει αν δεν ληφθούν μέτρα.)

δ) Επιλογή και προγραμματισμός της αντίδρασης. Το διάστημα του χρόνου για να επιλεγεί η πιο κατάλληλη αντίδραση και να προγραμματιστεί εγκεφαλικά η αντίστοιχη κίνηση. (Καλύτερα να κάνω ελιγμό παρά να φρενάρω)

2. Χρόνος εφαρμογής.

Από τη στιγμή που επιλέξει ο αναβάτης την κατάλληλη αντίδραση χρειάζεται κάποιο χρόνο μέχρι να την εφαρμόσει. Αν επιλέξει για παράδειγμα να φρενάρει, θα πρέπει τα δάχτυλα του δεξιού χεριού ν΄ αφήσουν το γκριπ του γκαζιού, να πιάσουν τη μανέτα του φρένου και να την πιέσουν.

3. Χρόνος αντίδρασης της μηχανής.

Τα μηχανικά μέρη της μοτοσυκλέτας θέλουν κι αυτά κάποιο χρόνο για να ολοκληρώσουν την εντολή που τους δώσαμε. Για παράδειγμα, δεν ακινητοποιείται αμέσως μόλις πιέσουμε τα φρένα. Ο χρόνος και απόσταση ακινητοποιήσεως εξαρτάται από δυνάμεις φυσικής, βαρύτητας και τριβής.


Όλοι καταλαβαίνουμε ότι ο συνολικός χρόνος αντίδρασης είναι πολλές φορές καθοριστικός για την έκβαση ενός γεγονότος. Τι μπορούμε να κάνουμε ως αναβάτες για να τον μειώσουμε στο ελάχιστο δυνατό;

Μείωση του χρόνου αντίδρασης της μοτοσυκλέτας.

Τελειωμένα τακάκια, βρασμένα υγρά, κύκλωμα φρένου γεμάτο αέρα, κακορυθμισμένη μανέτα κλπ, επιβαρύνουν το χρόνο ακινητοποίησης. Φθαρμένα ρουλεμάν τιμονιού αυξάνουν το χρόνο ελιγμού. Αναρτήσεις ή/και ελαστικά σε χάλια κατάσταση μειώνουν και τις δυνατότητες φρεναρίσματος και αυτές του ελιγμού.
Οπότε, φροντίζουμε η μοτοσυκλέτα μας να είναι πάντα σε άψογη λειτουργική κατάσταση, ώστε να εκμεταλλευόμαστε το μέγιστο δυνατό των δυνατοτήτων της στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.

Μείωση του χρόνου εφαρμογής.

Μπορούμε να επέμβουμε; Να τον μειώσουμε;
Ας πάρουμε το σενάριο με το παιδάκι που πετάχτηκε στο δρόμο, και αποφασίσαμε να φρενάρουμε.
Τι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τον χρόνο που απαιτείται για να βάλουμε τα δάχτυλα πάνω στη μανέτα του φρένου; Μπορούμε φυσικά να έχουμε μόνιμα πάνω στη μανέτα δύο ή και τρία δάχτυλα.

Μπορούμε να εξασκηθούμε στο φρενάρισμα; Φυσικά και μπορούμε. Κάποιος που έχει ασχοληθεί – εξασκηθεί – προπονηθεί στα οριακά φρένα, δεν θα ακινητοποιήσει πιο γρήγορα τη μοτοσυκλέτα από κάποιον άλλον που δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα; Με τις ίδιες συνθήκες. Ίδια ταχύτητα, ίδια μοτοσυκλέτα, ίδιος δρόμος.

Αν επιλέξουμε τον ελιγμό; Μπορούμε να προπονηθούμε σ΄ αυτό; Επίσης μπορούμε. Σ΄ ένα υποθετικό σενάριο εμποδίου μέσα στη στροφή που έχουμε επιλέξει να κάνουμε ελιγμό, ο απαίδευτος αναβάτης δεν θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο από τον εκπαιδευμένο προκειμένου να σηκώσει τη μοτοσυκλέτα – ν΄ αποφύγει το εμπόδιο - και να τη ξαναπλαγιάσει προκειμένου να στρίψει τελικά;

Εν τέλει, όσο πιο εξοικειωμένοι είμαστε με τη μοτοσυκλέτα μας, όσο πιο ικανοί χειριστές της, τόσο πιο εύκολα και γρήγορα δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε τον όποιο χειρισμό έχουμε αποφασίσει;

Μείωση του χρόνου επεξεργασίας και αντίληψης του ερεθίσματος.

Έχει παρατηρηθεί ότι όσο πιο πρωτότυπο, όσο πιο ασυνήθιστο είναι το ερέθισμα , τόσο περισσότερος χρόνος απαιτείται για να το αντιληφθούμε και επεξεργαστούμε κατάλληλα. Κανείς δεν είναι προετοιμασμένος για ένα πιάνο που πέφτει από τον ουρανό. Ο χρόνος αντίληψης σ’ αυτή την περίπτωση είναι δραματικά μεγαλύτερος από τον χρόνο αντίληψης ενός αυτοκινήτου που παραβιάζει το κόκκινο. Γιατί συμβαίνει αυτό; Μα επειδή το να μας «βγει» ένα αυτοκίνητο είναι πολύ πιο πιθανό από το να μας πέσει ένα πιάνο στο κεφάλι! Το αυτοκίνητο το περιμένουμε. Το πιάνο όχι.

Αν στρίβοντας σ΄ ένα στενό στην πόλη αντικρίσουμε ένα άλογο να μας φράζει τον δρόμο, θα χρειαστούμε περισσότερο χρόνο να το αντιληφθούμε (και να αντιδράσουμε) από το να βλέπαμε έναν αδέσποτο σκύλο. Παρόλο που το μέγεθος του αλόγου είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερο από του σκύλου! Επειδή ακριβώς δεν περιμένουμε να δούμε ένα άλογο μέσα στην πόλη.
Τον σκύλο τον περιμένουμε. Είναι πιθανό. Το άλογο όχι.

Ας φανταστούμε το εξής σενάριο:
Έχουμε ένα παιδάκι έξι χρονών που μαθαίνει να οδηγάει με ένα μίνι-μότο αποκλειστικά σε πίστα. Δεν βγαίνει ποτέ σε δρόμο. Ούτε καν με ποδήλατο. Το παιδάκι αυτό λοιπόν έχει ήδη γίνει 25 χρονών και από τα έξι του ασχολείται με την αγωνιστική και μόνο μοτοσυκλέτα. Έχει παρακολουθήσει καμιά δεκαριά σχολεία, έχει τρέξει και διαπρέψει σε πάρα πολλούς αγώνες, είναι τέλειος χειριστής της μοτοσυκλέτας. Σε δημόσιο δρόμο όμως δεν έχει οδηγήσει ποτέ του!

Από την άλλη μεριά έχουμε έναν διαφορετικό αναβάτη. Έχει αλλάξει καμιά δεκαριά μηχανάκια, κι έχει γράψει 500.000 χιλιόμετρα σε ποικίλες συνθήκες. Από τουρισμό ανά τον κόσμο μέχρι καθημερινή μετακίνηση στη δουλειά του και στη βόλτα του. Έχει δει πολλά να συμβαίνουν στο δρόμο, έχει αποφύγει ουκ ολίγα ατυχήματα κι έχει εμπλακεί επίσης σε αρκετά. Δεν έχει παρακολουθήσει κανένα εξειδικευμένο σχολείο οδήγησης ούτε καν έχει μπει ποτέ σε πίστα. Ικανότητες χειρισμού στο μέσο όρο.

Ποιος από τους δύο αναβάτες νομίζετε θα έχει τον μικρότερο χρόνο αντίληψης και επεξεργασίας του ερεθίσματος; Δηλαδή, ποιος είναι αυτός που θα αντιληφθεί πιο γρήγορα το παιδάκι που πετάχτηκε στο δρόμο και θα πάρει πιο γρήγορα την κατάλληλη απόφαση να ενεργήσει;

Αυτός που δεν έχει κυκλοφορήσει ποτέ σε δημόσιο δρόμο, ή εκείνος που έχει δει εκατοντάδες παρόμοιες περιπτώσεις; Σωστά. Ο δεύτερος θα έχει τον μικρότερο χρόνο αντίληψης.

Στο ίδιο σενάριο, με τους ίδιους αναβάτες. Ποιος θα έχει τον μικρότερο χρόνο εφαρμογής της όποιας απόφασης έχει λάβει; Ποιος θα φρενάρει πιο γρήγορα; Ποιος θα πραγματοποιήσει τον κατάλληλο ελιγμό ποιο γρήγορα; Αυτός που από τα έξι του οδηγάει στα όρια μέσα στις πίστες, ή εκείνος που δεν ξέρει καν ποια είναι τα όρια της μηχανής του; Και πάλι σωστά. Ο πρώτος θα ενεργήσει πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.

Ανακεφαλαιώνοντας, ο πιο έμπειρος θα αντιληφθεί και επεξεργαστεί πιο γρήγορα το όποιο ερέθισμα. Θα λάβει πιο γρήγορα την κατάλληλη απόφαση χειρισμού σε σχέση με τον άπειρο. Ο πιο ικανός όμως, θα εφαρμόσει στην πράξη πιο γρήγορα την απόφαση χειρισμού που έχει πάρει, από τον λιγότερο ικανό.
Αν αυτοί οι δύο αναβάτες ήταν ένας έχοντας τα πλεονεκτήματα και των δύο; Δηλαδή ΚΑΙ εμπειρία ΚΑΙ ικανότητα;

Η απάντηση είναι προφανής. Σημαντικά μειωμένος χρόνος συνολικής αντίδρασης.

Αξίζει τον κόπο;

Όταν μια μοτοσυκλέτα κινείται με 100km την ώρα, διανύει 27,78 μέτρα το δευτερόλεπτο. Αν κάποιος έχει συνολικό χρόνο αντίδρασης κατά 35% μειωμένο από κάποιον άλλον, αυτό σημαίνει ότι θα έχει κερδίσει σχεδόν δέκα μέτρα στο δευτερόλεπτο αντίδρασης! Είναι πολλά τα δέκα μέτρα. Πάρα πολλά. Πόσες φορές έχουμε πει «αν είχα δυο μέτρα ακόμα απόσταση θα την είχα γλιτώσει»;

TROOPER
04/12/2009, 12:05
:a013: :a18: :beer:

road spirit
04/12/2009, 12:15
ωραίος :beer:

και τα 4 στάδια που αναφέρεις έρχονται να δέσουν κάπως με τα είδη σφάλματος που δίνονται στη μελέτη maids (λινκ (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=78781) ) :


- σφάλμα αντίληψης: αδυναμία να αναγνωρίσουμε/εντοπίσουμε μια επικίνδυνη κατάσταση, με βάση τη στρατηγική που χρησιμοποιούμε για τον εντοπισμό καταστάσεων. Σύμφωνα με τη μελέτη, πέρα από το προφανές, στη κατηγορία αυτή εντάσσεται και το παράδειγμα: οδηγός αυτοκινήτου δεν ελέγχει καθρέπτες ενώ αλλάζει λωρίδα.
- σφάλμα κατανόησης: αντιλαμβανόμαστε μια επικίνδυνη κατάσταση αλλά δεν την κατανοούμε οπότε και αντιδρούμε λάθος. Παράδειγμα : βλέπουμε φλας να αναβοσβήνει σε όχημα που έρχεται προς εμάς, αλλά δεν κατανοούμε ότι το όχημα θα στρίψει ακριβώς μπροστά μας.
- σφάλμα απόφασης: βλέπουμε πχ πορτοκαλί φανάρι αλλά το αγνοούμε και αποφασίζουμε να περάσουμε.
- σφάλμα αντίδρασης : αδυναμία αντίδρασης ή μη αντίδραση σε μια επικίνδυνη κατάσταση.

byron
04/12/2009, 12:24
Ωραίο κείμενο Blade. :beer:

BELZEBOYLIS
04/12/2009, 12:30
επειδή δεν μπορώ να υπολογίσω όλες τις συνιστώσες που παραθέτεις , απλά κρατάω τεράστιες αποστάσεις και έχω το κεφάλι μου ήσυχο (και πάνω από όλα στη θέση του...:lol: ) :wave2:

byron
04/12/2009, 12:32
Αρχικά δημιουργήθηκε από BELZEBOYLIS
επειδή δεν μπορώ να υπολογίσω όλες τις συνιστώσες που παραθέτεις , απλά κρατάω τεράστιες αποστάσεις και έχω το κεφάλι μου ήσυχο (και πάνω από όλα στη θέση του...:lol: ) :wave2:

Από τι κρατάς τεράστιες αποστάσεις? Μόνο απ΄αυτά που βλέπεις. Ο Blade μιλάει και για αυτά που δεν μπορείς να προβλέψεις και χρειάζεται να είσαι στη τσίτα.

sniper
04/12/2009, 12:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Ωραίο κείμενο Blade. :beer:

To καλό με τον Δημήτρη είναι ότι εκτός από καλός στο γράψιμο, ξέρει και τι λέει.... :beer:

:wave2:

BELZEBOYLIS
04/12/2009, 13:08
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Από τι κρατάς τεράστιες αποστάσεις? Μόνο απ΄αυτά που βλέπεις. Ο Blade μιλάει και για αυτά που δεν μπορείς να προβλέψεις και χρειάζεται να είσαι στη τσίτα.


αυτά που περιγράφει ο φίλος είναι υποκειμενικά ! Όσο και να προπονηθείς στο φρενάρισμα ,δεν μπορείς να ξέρεις πότε θα σταματήσεις (οι συνθήκες δεν είναι ποτέ οι ίδιες )

Προφανώς δεν διαφωνώ με αυτά που λέει ο φίλος μας καλά ειναι ολα αυτά ,απλά λέω οτι επειδή δεν μπορείς να τα υπολογίσεις όλα αυτά κρατάς μεγάαααλες αποστάσεις και φροντίζεις να μην είσαι πότε στην τσίτα (οδηγικά εεε) .....

Bladerunner
04/12/2009, 13:20
Αρχικά δημιουργήθηκε από BELZEBOYLIS
Όσο και να προπονηθείς στο φρενάρισμα ,δεν μπορείς να ξέρεις πότε θα σταματήσεις (οι συνθήκες δεν είναι ποτέ οι ίδιες )


Ασφαλώς και οι συνθήκες δεν είναι πάντα ίδιες.

Αυτό που ήθελα να τονίσω με το κείμενο, είναι ότι με την εξάσκηση (προπόνηση όπως γράφεις) π.χ. στα φρένα, μειώνουμε τον συνολικό μας χρόνο -άρα και μέτρων- ακινητοποίησης της μηχανής.

Πότε φρέναρες αποδοτικότερα; Όταν μάθαινες μηχανάκι ή τώρα;

BELZEBOYLIS
04/12/2009, 13:46
Αρχικά δημιουργήθηκε από Bladerunner
Ασφαλώς και οι συνθήκες δεν είναι πάντα ίδιες.

Αυτό που ήθελα να τονίσω με το κείμενο, είναι ότι με την εξάσκηση (προπόνηση όπως γράφεις) π.χ. στα φρένα, μειώνουμε τον συνολικό μας χρόνο -άρα και μέτρων- ακινητοποίησης της μηχανής.

Πότε φρέναρες αποδοτικότερα; Όταν μάθαινες μηχανάκι ή τώρα;


ρε συ ,αυτό δεν το συζητάμε καν !!! Φυσικά μαθαίνεις όσο μπορείς καλύτερα την μηχανή σου και εννοείται ότι την συντηρείς σωστά ! Απλά το μόνο που λέω είναι οτι δεν μπορείς να βασιστείς σε αυτά ,γιατί δεν μπορείς να τα υπολογίσεις σωστά !!! Για αυτό πρότεινα τεράστιες αποστάσει και ποτέ στα όριο σου /της !!
Μην πέσουμε στην παγίδα του ,είμαι ντυμένος σωστά έχω άψογο μηχανάκι και έχω λυσσάξει στην εξάσκηση ΑΡΑ μπορώ να τρέχω σαν διάολος ....

Για στο πω λιανά ! Με σκατά τακάκια και χααααλαρή οδήγηση δεν κινδυνεύεις ....Με γαμάτα τακάκια και τσίτα τα γκάζια , κινδυνεύεις .....

byron
04/12/2009, 14:15
Αρχικά δημιουργήθηκε από BELZEBOYLIS
ρε συ ,αυτό δεν το συζητάμε καν !!! Φυσικά μαθαίνεις όσο μπορείς καλύτερα την μηχανή σου και εννοείται ότι την συντηρείς σωστά ! Απλά το μόνο που λέω είναι οτι δεν μπορείς να βασιστείς σε αυτά ,γιατί δεν μπορείς να τα υπολογίσεις σωστά !!! Για αυτό πρότεινα τεράστιες αποστάσει και ποτέ στα όριο σου /της !!
Μην πέσουμε στην παγίδα του ,είμαι ντυμένος σωστά έχω άψογο μηχανάκι και έχω λυσσάξει στην εξάσκηση ΑΡΑ μπορώ να τρέχω σαν διάολος ....

Για στο πω λιανά ! Με σκατά τακάκια και χααααλαρή οδήγηση δεν κινδυνεύεις ....Με γαμάτα τακάκια και τσίτα τα γκάζια , κινδυνεύεις .....

Πως το συμπέρανες οτι αυτό λέει το κείμενο?
Πιστεύεις πραγματικά οτι με χαλαρή οδήγηση (άσε τα τακάκια...) δεν κινδυνεύεις?
Δεν το νομίζω καθόλου.Πόσες φορες έχεις ακούσει/διαβάσει "εκεί που οδηγούσα σιγά....... ξαφνικά πετάχτηκε από STOP/άλλαξε λωρίδα/έστριψε χωρίς να ελέγξει κλπ?

sniper
04/12/2009, 14:18
Αρχικά δημιουργήθηκε από BELZEBOYLIS
ρε συ ,αυτό δεν το συζητάμε καν !!! Φυσικά μαθαίνεις όσο μπορείς καλύτερα την μηχανή σου και εννοείται ότι την συντηρείς σωστά ! Απλά το μόνο που λέω είναι οτι δεν μπορείς να βασιστείς σε αυτά ,γιατί δεν μπορείς να τα υπολογίσεις σωστά !!! Για αυτό πρότεινα τεράστιες αποστάσει και ποτέ στα όριο σου /της !!
Μην πέσουμε στην παγίδα του ,είμαι ντυμένος σωστά έχω άψογο μηχανάκι και έχω λυσσάξει στην εξάσκηση ΑΡΑ μπορώ να τρέχω σαν διάολος ....

Για στο πω λιανά ! Με σκατά τακάκια και χααααλαρή οδήγηση δεν κινδυνεύεις ....Με γαμάτα τακάκια και τσίτα τα γκάζια , κινδυνεύεις .....

Η παγίδα είναι να γράφεις στα @@ σου κάτι σωστό που λέει κάποιος...

Ή να μην τα έχεις δει/διαβάσει ποτέ. Το να τα καταλάβεις βέβαια και να τα εφαρμόσεις είναι άλλο καπέλο....

devil's animal
04/12/2009, 14:26
:a013: :a013: :a18: :a18:
:beer: :beer: :beer:

sapila racing
04/12/2009, 14:27
Πολύ καλό ποστ. :a013:

gixxerpap
04/12/2009, 15:27
επιτέλους, γράφει και στο moto.gr ....

ενδιαφέροντα θέματα και κείμενα, ευχάριστο διάλλειμα απο το πρωϊνάδικο που χουμε κάνει το φόρουμ:lol:

filipp0s
04/12/2009, 15:33
Πολύ καλό! :beer: :beer: :beer: :wave2:

stavrouliasp
04/12/2009, 15:43
Καλά όλα αυτά. Ξέρεις όμως κανείς πόσος χρόνος τελικά περνάει για έναν μέσο οδηγό από τη στιγμή που θα δει το σκηνικό μέχρι την στιγμή που θα αντιδράσει η μηχανή (πχ σε φρενάρισμα)...?

Ρωτάω γιατί ακόμη τρέχω στα δικαστήρια για αυτό...

Elle
04/12/2009, 15:48
Σ' ευχαριστούμε φίλε Blade!! :winka:
:beer: :beer: :beer:

Tigas
18/12/2009, 02:02
απόσταση ακινητοποιήσης= χρόνος αντίδρασης+απόσταση φρεναρίσματος

ο χρόνος αντίδρασης εξαρτάται από την ηλικία, την φυσική, σωματική, ψυχολογική κατάσταση και τέλος από την λήψη ουσιών

η απόσταση φρεναρίσματος εξαρτάται από τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες, την κατάσταση του τερέν που κινούμαστε(χώμα-άσφαλτο) και τέλος την κατάσταση που βρίσκεται το όχημα(συντήρηση συστήματος πέδησης και ανάρτησης όπως επίσεις και ελαστικών και πίεσης ελαστικών)

Tigas
18/12/2009, 02:06
Αρχικά δημιουργήθηκε από stavrouliasp
Καλά όλα αυτά. Ξέρεις όμως κανείς πόσος χρόνος τελικά περνάει για έναν μέσο οδηγό από τη στιγμή που θα δει το σκηνικό μέχρι την στιγμή που θα αντιδράσει η μηχανή (πχ σε φρενάρισμα)...?

Ρωτάω γιατί ακόμη τρέχω στα δικαστήρια για αυτό...

η αντίδραση ενός μέσου ανθρώπου είναι 1sec από την στιγμή που θα αντιληφθεί το συμβάν μέχρι να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες

βασικά αυτά τα πράγματα είναι όλα ερωτήσεις που οι περισσότεροι τις έχουμε δώσει όταν βγάλαμε δίπλωμα, αλλά ποιός τις θυμάται:D

BELZEBOYLIS
18/12/2009, 12:15
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Πως το συμπέρανες οτι αυτό λέει το κείμενο?
Πιστεύεις πραγματικά οτι με χαλαρή οδήγηση (άσε τα τακάκια...) δεν κινδυνεύεις?
Δεν το νομίζω καθόλου.Πόσες φορες έχεις ακούσει/διαβάσει "εκεί που οδηγούσα σιγά....... ξαφνικά πετάχτηκε από STOP/άλλαξε λωρίδα/έστριψε χωρίς να ελέγξει κλπ?


πόσες κοπέλες έχεις δει στο Κ.Α.Τ και πόσους άντρες ?
Αναλογικά πάντα με τον αριθμό αναβατών ,έχουμε μεγαλύτερα ποσοστά ! Οπότε ναι το πιστεύω χαλαρή οδήγηση = ασφάλεια !!!
(φυσικά οταν λέω χαλαρή οδήγηση δεν εννοώ το να είσαι 3ης λαλούν και 2 χορεύουν ...)

το καλύτερο άρθρο που έχω διαβάσει εδώ είναι απο τα μαθήματα ασφαλούς οδήγησης και το νούμερο 200,5

dimr1
18/12/2009, 12:35
Πολύ καλό thread , ειδικά για τους άλλους, εγώ τα ξέρω όλα, από παλιά. :smokin:
Μπράβο bladerunner :beer:

Bladerunner
19/12/2009, 09:45
Αρχικά δημιουργήθηκε από BELZEBOYLIS
Μην πέσουμε στην παγίδα του ,είμαι ντυμένος σωστά έχω άψογο μηχανάκι και έχω λυσσάξει στην εξάσκηση ΑΡΑ μπορώ να τρέχω σαν διάολος ....



Αρχικά δημιουργήθηκε από BELZEBOYLIS
πιστεύω χαλαρή οδήγηση = ασφάλεια !!!


Σωστά και τα δύο. Ολόσωστα!

Μη πέσουμε όμως στην παγίδα δαιμονοποίησης της ταχύτητας. Ποιός κρίνει; Και μάλιστα ΠΟΙΟΝ κρίνει;

Παράδειγμα:

Ανεβαίνω το βουνό της Πεντέλης και στρίβω μια συγκεκριμένη στροφή με 80κμ. Με βλέπει κάποιος που δεν την έχει στρίψει ποτέ με παραπάνω από 60. "τρέχει σαν το διάολο", ίσως πει. "Μετρημένα τα ψωμιά του", ίσως συμπληρώσει...

Αμέσως μετά, περνάει ο Rossi στρίβωντας με 100κμ. O παρατηρητής μας ΔΕΝ τον αναγνωρίζει. Βλέπει απλά άλλον έναν "κάγκουρα". Τι θα πει για 'κείνον; Πώς θα τον χαρακτηρίσει;

Αντικειμενικά, ποιός έτρεχε περισσότερο; Εγώ με τα 80 ή ο Rossi με τα 100; Ποιός όμως ήταν ασφαλέστερος; Εγώ... ή ο ...Rossi;

Νομίζω πως όλοι συμφωνούμε ότι οι εκάστοτε συνθήκες είναι αυτές που μας υποδηλώνουν και το ρυθμό που θα έπρεπε να κινούμαστε. Συμφωνούμε επίσης ότι η λειτουργική κατάσταση της μοτοσυκλέτας μας συμπεριλαμβάνεται σε αυτές τις συνθήκες. Ελπίζω να συμφωνούμε ότι μέσα σ' αυτές περιλαμβάνεται ΚΑΙ η οδηγική αρτιότητα του αναβάτη.

Για τον βροχερό καιρό μπορούμε να κάνουμε κάτι; Για τις λακούβες; Για τους δρόμους πατινάζ; Μπορούμε να τους αλλάξουμε; Μπορούμε να επέμβουμε; ΟΧΙ. Μόνο να προσαρμόσουμε τον ρυθμό μας ανάλογα μπορούμε.

Τη λειτουργική κατάσταση της μοτοσυκλέτας μας; Μπορούμε να την ελέγξουμε;

Τη δική μας τεχνική αρτιότητα μπορούμε να την αλλάξουμε;

Αυτά τα δύο ήθελα να (ξανα)τονίσω. Ό,που μπορούμε να επέμβουμε για να βελτιώσουμε την ασφάλεια και διασκέδασή μας, να το κάνουμε. ΔΕΝ αγνοούμε τα υπόλοιπα, ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΑΣΤΕ σε αυτά, αλλά ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΜΕ αυτά που μπορούμε.

chris_honda
19/12/2009, 13:06
:beer: :beer:


Πολύ καλό

motard
03/01/2010, 19:24
wraios file ... polu kalo :beer: