MikeG
08/12/2009, 18:31
Σε αυτό το thread θα ποστάρουμε τη καλύτερη μας Ταξιδιωτική φωτογραφία από ταξίδια που έχουμε πραγματοποιήσει.
Αναφέρουμε τίτλο photo, σημείο που τραβήχτηκε, έτος.
Παρακαλώ μόνο photos & καθόλου σχόλια. Ας φτιάξουμε ένα άλμπουμ το οποίο θα βλέπουμε όποτε θέμε να πάμε μακριά. Σχόλια & οτιδήποτε άλλο χωρίς photo θα κόβεται.
:wave2: :wave2:
Moto.GR Moderation Team
Παρέμβαση road spirit
να κάνω μια παρέμβαση :
plz για να μη ξεφύγει το topic και μετατραπεί σε γενική φωτογραφική συλλογή , περιοριστείτε σε 1, το πολύ 2 φωτός ανα χρήστη!
Ο τίτλος είναι ξεκάθαρος: Διαλέξτε την καλύτερη σας... όχι γενικά και αόριστα φωτογραφίες από ταξίδια και βόλτες. Θέλουμε τις φωτογραφίες που όταν τις δει κάποιος να αναφωνήσει "γουάου"... Φωτογραφίες που όχι μόνο να δείχνουν ένα ωραίο τοπίο αλλά να έχουν να "πουν" και κάτι απο άποψη αισθητικής, φωτογραφικής "τέχνης" αν προτιμάτε .... Φωτογραφίες που θα μπορούσαν να μπουν σε έκθεση, σε λεύκωμα...
thnx!
moto.gr moderation team
Tips
λοιπόν, γενικότερα και με διάθεση να δώσουμε tips και όχι να κάνουμε παρατηρήσεις :) : Ταξιδιωτική φωτογραφία, και ιδιαίτερα στη περίπτωση μας (μοτοσυκλέτα) μπορεί να χαρακτηριστεί μια φωτογραφία που μεταδίδει σε αυτόν που την βλέπει (3ος παρατηρητής), όχι σε αυτόν που τη τράβηξε (έχει σημασία αυτό), την αίσθηση του ταξιδιού, την αίσθηση ενός ωραίου τοπίου, την αίσθηση του φεύγα, και όλα αυτά με κοινό παρανομαστή τη μοτοσυκλέτα... ΌΧΙ όμως με μοναδικό στοχείο της φωτό την μοτοσυκλέτα! Μια φωτογραφία στην οποία το κάδρο είναι γεμάτο εξοκλήρου με τη μηχανή μας, ΔΕΝ είναι ταξιδιωτική φωτογραφία. Θα μπορούσε να είναι φωτογραφία για παρουσίαση/τεστ του συγκεκριμένου μοντέλου. Ταξιδιωτική όμως δεν είναι. Μπορεί να είναι τραβηγμένη σε ένα ταξίδι που κάναμε και να μας ξυπνά αναμνήσεις όμορφες, αυτό το πετυχαίνει όμως μόνο σε εμάς (επειδή έχουμε στο μυαλό μας ολοκληρωμένη την ανάμνηση του συγκεκριμένου ταξιδιού), δεν το πετυχαίνει στον παρατηρητή που μένει να αναρωτιέται "τι μου δείχνει τώρα εδώ ο φίλος? πρέπει να καταλάβω κάτι απο αυτή τη φωτό? αδύνατο!" Μια μοτο-ταξιδιωτική φωτογραφία θα πρέπει να κάνει τον 3ο παρατηρητή να θέλει να πάει εκεί που δείχνει η φωτό... Ένα CBR παρκαρισμένο στην αυλή του σπιτιού, με τίποτα άλλο στο κάδρο μέσα, δεν είναι ταξιδιωτική με αυτή την έννοια, απλά είναι τα πράγματα. Το... "καλλιτεχνικό" κριτήριο το ορίζουμε στο περίπου, γιατί αφενός δεν είμαστε καλλιτέχνες, ούτε επαγγελματίες φωτογράφοι, ούτε πτυχιούχοι καλών τεχνών, αφετέρου όμως όταν λες ρητά : φωτογραφία που θα μπορούσε να μπει σε έκθεση, σε λεύκωμα κλπ, νομίζω είναι σαφέστατο τι περιμένουμε! Δεν χρειάζεται να είναι κανείς επιστήμονας για να μπεί στο νόημα!
& more Tips
υπάρχουν πολλοί κανόνες που μπορεί να αρχίσει να εφαρμόζει ο κάθε ένας μας, χωρίς να είναι pro!
Δεν έχει νόημα για κάποιον που δε θέλει να ασχοληθεί με τη φωτογραφία σαν χόμπυ να τους ξέρει όλους, είναι όμως 3-4 που και εύκολα μπορείτε να τους θυμάστε και με λίγη εξάσκηση θα σας γίνουν αυτόματοι στην εφαρμογή τους.
1. ο κανόνας των τρίτων: συχνά η φωτογραφία αποκτά δύναμη όταν το θέμα μας (στη προκειμένη περίπτωση η μοτό) δεν είναι στο κέντρο του κάδρου αλλά δεξιά ή αριστερά, στο 1/3 του. Κάντε το! (αναλυτικότερα, στο λινκ στο τέλος του ποστ)
2. ο κανόνας της αφαίρεσης : για ακριβώς τον ίδιο λόγο, συχνά είναι πολύ καλύτερο να ... κόβουμε την καλή μας. Δλδ όχι μόνο να φαίνεται στο 1/3 του κάδρου, αλλά και αυτό που φαίνεται να είναι μισό ή και λιγότερο. Βάλτε στο κάδρο απλά τη μούρη της μοτο, ή το καθρέπτη ή το άκρο του τιμονιού με τα χειριστήρια ή ... ή.. κλπ κλπ... Όχι ολόκληρη!
Γεμίστε το υπόλοιπο κάδρο με το τοπίο που βρίσκεται στο background
3. Οπτική γωνία! Μπορεί να εκπλαγείτε πολύ, αν διαπιστώσετε πόσο αλλάζει η δύναμη μιας φωτογραφίας, η αισθητική της, όταν τραβώντας το ίδιο ακριβώς θέμα, μετακινηθούμε απλά 2-3 βήματα πιο πίσω. Ή πιο δεξιά. Ή ανεβούμε σε ένα παρτέρι που είναι δίπλα μας (πιο ψηλά), ή γονατίσουμε και τραβήξουμε απο χαμηλά. Είναι φορές που το "θέμα" αλλάζει απίστευτα απλά και μόνο κάνοντας 3 βήματα! Αυτό θέλει πειραματισμό βέβαια, και να μη βαριόμαστε ή να μη βιαζόμαστε τη στιγμή που θέλουμε να κάνουμε το κλικ
Για μένα οι 3 παραπάνω είναι οι βασικότεροι. Ξεχάστε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της φωτογραφικής σας. Τα mpixel δεν θα σας δώσουν καλύτερες φωτογραφίες. H πανάκριβη dslr δεν θα σας βγάλει αριστουργήματα αν δεν δουλέψετε πρώτα το ... δημιουργικό κομμάτι. Λίγη φαντασία, λίγη "συνθεση" (προσπαθήστε να συνθέσετε το κάδρο σας πριν κλικάρετε, αφιερώστε μερικά δευτερόλεπτα παραπάνω κοιτάζοντας το σκόπευτρο ή την οθόνη και σκεφτείτε σε 2 διαστάσεις!
Το λινκ που ακολουθεί είναι πολύ καλό. θα βρείτε μέσα τα παραπάνω αλλά και πολλά περισσότερα. Ωστόσο εγώ δεν θα στεκόμουν τόσο πολύ σε συμβουλές τεχνικού χαρακτήρα (πχ μάθε να δουλεύεις το φακό σου) αλλά στο δημιουργικό.
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=11885
Αναφέρουμε τίτλο photo, σημείο που τραβήχτηκε, έτος.
Παρακαλώ μόνο photos & καθόλου σχόλια. Ας φτιάξουμε ένα άλμπουμ το οποίο θα βλέπουμε όποτε θέμε να πάμε μακριά. Σχόλια & οτιδήποτε άλλο χωρίς photo θα κόβεται.
:wave2: :wave2:
Moto.GR Moderation Team
Παρέμβαση road spirit
να κάνω μια παρέμβαση :
plz για να μη ξεφύγει το topic και μετατραπεί σε γενική φωτογραφική συλλογή , περιοριστείτε σε 1, το πολύ 2 φωτός ανα χρήστη!
Ο τίτλος είναι ξεκάθαρος: Διαλέξτε την καλύτερη σας... όχι γενικά και αόριστα φωτογραφίες από ταξίδια και βόλτες. Θέλουμε τις φωτογραφίες που όταν τις δει κάποιος να αναφωνήσει "γουάου"... Φωτογραφίες που όχι μόνο να δείχνουν ένα ωραίο τοπίο αλλά να έχουν να "πουν" και κάτι απο άποψη αισθητικής, φωτογραφικής "τέχνης" αν προτιμάτε .... Φωτογραφίες που θα μπορούσαν να μπουν σε έκθεση, σε λεύκωμα...
thnx!
moto.gr moderation team
Tips
λοιπόν, γενικότερα και με διάθεση να δώσουμε tips και όχι να κάνουμε παρατηρήσεις :) : Ταξιδιωτική φωτογραφία, και ιδιαίτερα στη περίπτωση μας (μοτοσυκλέτα) μπορεί να χαρακτηριστεί μια φωτογραφία που μεταδίδει σε αυτόν που την βλέπει (3ος παρατηρητής), όχι σε αυτόν που τη τράβηξε (έχει σημασία αυτό), την αίσθηση του ταξιδιού, την αίσθηση ενός ωραίου τοπίου, την αίσθηση του φεύγα, και όλα αυτά με κοινό παρανομαστή τη μοτοσυκλέτα... ΌΧΙ όμως με μοναδικό στοχείο της φωτό την μοτοσυκλέτα! Μια φωτογραφία στην οποία το κάδρο είναι γεμάτο εξοκλήρου με τη μηχανή μας, ΔΕΝ είναι ταξιδιωτική φωτογραφία. Θα μπορούσε να είναι φωτογραφία για παρουσίαση/τεστ του συγκεκριμένου μοντέλου. Ταξιδιωτική όμως δεν είναι. Μπορεί να είναι τραβηγμένη σε ένα ταξίδι που κάναμε και να μας ξυπνά αναμνήσεις όμορφες, αυτό το πετυχαίνει όμως μόνο σε εμάς (επειδή έχουμε στο μυαλό μας ολοκληρωμένη την ανάμνηση του συγκεκριμένου ταξιδιού), δεν το πετυχαίνει στον παρατηρητή που μένει να αναρωτιέται "τι μου δείχνει τώρα εδώ ο φίλος? πρέπει να καταλάβω κάτι απο αυτή τη φωτό? αδύνατο!" Μια μοτο-ταξιδιωτική φωτογραφία θα πρέπει να κάνει τον 3ο παρατηρητή να θέλει να πάει εκεί που δείχνει η φωτό... Ένα CBR παρκαρισμένο στην αυλή του σπιτιού, με τίποτα άλλο στο κάδρο μέσα, δεν είναι ταξιδιωτική με αυτή την έννοια, απλά είναι τα πράγματα. Το... "καλλιτεχνικό" κριτήριο το ορίζουμε στο περίπου, γιατί αφενός δεν είμαστε καλλιτέχνες, ούτε επαγγελματίες φωτογράφοι, ούτε πτυχιούχοι καλών τεχνών, αφετέρου όμως όταν λες ρητά : φωτογραφία που θα μπορούσε να μπει σε έκθεση, σε λεύκωμα κλπ, νομίζω είναι σαφέστατο τι περιμένουμε! Δεν χρειάζεται να είναι κανείς επιστήμονας για να μπεί στο νόημα!
& more Tips
υπάρχουν πολλοί κανόνες που μπορεί να αρχίσει να εφαρμόζει ο κάθε ένας μας, χωρίς να είναι pro!
Δεν έχει νόημα για κάποιον που δε θέλει να ασχοληθεί με τη φωτογραφία σαν χόμπυ να τους ξέρει όλους, είναι όμως 3-4 που και εύκολα μπορείτε να τους θυμάστε και με λίγη εξάσκηση θα σας γίνουν αυτόματοι στην εφαρμογή τους.
1. ο κανόνας των τρίτων: συχνά η φωτογραφία αποκτά δύναμη όταν το θέμα μας (στη προκειμένη περίπτωση η μοτό) δεν είναι στο κέντρο του κάδρου αλλά δεξιά ή αριστερά, στο 1/3 του. Κάντε το! (αναλυτικότερα, στο λινκ στο τέλος του ποστ)
2. ο κανόνας της αφαίρεσης : για ακριβώς τον ίδιο λόγο, συχνά είναι πολύ καλύτερο να ... κόβουμε την καλή μας. Δλδ όχι μόνο να φαίνεται στο 1/3 του κάδρου, αλλά και αυτό που φαίνεται να είναι μισό ή και λιγότερο. Βάλτε στο κάδρο απλά τη μούρη της μοτο, ή το καθρέπτη ή το άκρο του τιμονιού με τα χειριστήρια ή ... ή.. κλπ κλπ... Όχι ολόκληρη!
Γεμίστε το υπόλοιπο κάδρο με το τοπίο που βρίσκεται στο background
3. Οπτική γωνία! Μπορεί να εκπλαγείτε πολύ, αν διαπιστώσετε πόσο αλλάζει η δύναμη μιας φωτογραφίας, η αισθητική της, όταν τραβώντας το ίδιο ακριβώς θέμα, μετακινηθούμε απλά 2-3 βήματα πιο πίσω. Ή πιο δεξιά. Ή ανεβούμε σε ένα παρτέρι που είναι δίπλα μας (πιο ψηλά), ή γονατίσουμε και τραβήξουμε απο χαμηλά. Είναι φορές που το "θέμα" αλλάζει απίστευτα απλά και μόνο κάνοντας 3 βήματα! Αυτό θέλει πειραματισμό βέβαια, και να μη βαριόμαστε ή να μη βιαζόμαστε τη στιγμή που θέλουμε να κάνουμε το κλικ
Για μένα οι 3 παραπάνω είναι οι βασικότεροι. Ξεχάστε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της φωτογραφικής σας. Τα mpixel δεν θα σας δώσουν καλύτερες φωτογραφίες. H πανάκριβη dslr δεν θα σας βγάλει αριστουργήματα αν δεν δουλέψετε πρώτα το ... δημιουργικό κομμάτι. Λίγη φαντασία, λίγη "συνθεση" (προσπαθήστε να συνθέσετε το κάδρο σας πριν κλικάρετε, αφιερώστε μερικά δευτερόλεπτα παραπάνω κοιτάζοντας το σκόπευτρο ή την οθόνη και σκεφτείτε σε 2 διαστάσεις!
Το λινκ που ακολουθεί είναι πολύ καλό. θα βρείτε μέσα τα παραπάνω αλλά και πολλά περισσότερα. Ωστόσο εγώ δεν θα στεκόμουν τόσο πολύ σε συμβουλές τεχνικού χαρακτήρα (πχ μάθε να δουλεύεις το φακό σου) αλλά στο δημιουργικό.
http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=11885