View Full Version : Γιατί τα ελαστικά μοτο είναι πιο ακριβά απο εκείνα των Ι.Χ.;;;
Gandalf dr685sm
21/12/2009, 09:13
Η ερώτηση μου έγινε απο ιδιοκτήτη Ι.Χ. που αναρρωτιόταν γιατί τα δύο ελαστικά μιας μοτουκλέτας κοστίζουν απο 280-350 ευρώ , ενώ σε ενα Ι.Χ. τα 4 ελαστικά κατά μέσο όρο πάντα είναι 240-300 ευρώ;
Οι απαντήσεις μου είχαν να κάνουν με τον σκελετό των ελαστικών , με μεγαλύτερη επιφάνεια γόμμας απο ενος Ι.Χ. , με τεχνολογία χάραξης που χρειάζεται για καλύτερη εκδίωξη υδάτων.. κτλ..
Αλλά ρε παιδιά... ειλικρινά ... είναι δικαιολογία ουσιαστικά να κοστίζουν 100% παραπάνω; καθώς μιλάμε οτι στα δύο ελαστικά Ι.Χ. παίρνεις μόνο ενα μοτό;
Έχετε διάθεση και γνώση (καθώς δεν έχω και μεγάλη επι αυτού) να το συζητήσουμε;
Gandalf
Gandalf dr685sm
21/12/2009, 09:14
Υπόψη οτι πρόσφατα έβαλα τα Dunlop mutant με κόστος περίπου 280-300 ευρώ με τοποθέτηση και έπονται του Ι.Χ. , όπου τα Pirelli που φοράει δεν πάνε πάνω απο 250 ευρώ... όπως και να το κάνεις .. μια απορία στην προξενεί.
Gandalf
Όταν βρείς την απάντηση, ρώτησε και γιατί οι δισκόπλακες των μοτό στοιχίζουν 1000% ακριβότερα απ΄των αυτοκινήτων γιατί είχα και εγώ την ίδια απορία.
Gandalf dr685sm
21/12/2009, 09:34
έλα μου ντε... άλλο και αυτό.
Μερικές τρύπες για να έχει καλύτερα απαγωγή αέρα δεν νομίζω οτι κάνει τόσο μεγάλη την διαφορά έτσι ώστε μια δισκόπλακα να έχει 100 ευρώ περίπου και η αντίστοιχη Ι.Χ. να έχει περίπου 40 ευρώ περίπου (βεβαιωμένο αυτό).
Βέβαια εκεί δεν ξέρω τι παίζει απο υλικά , καθώς ο δίσκος ενος Ι.Χ. είναι αρκετά πιο βαρύς...
Gandalf
Nostradamus
21/12/2009, 09:36
Υποθετω οτι σε ένα βαθμό μετράει και το γεγονός οτι τα ελαστικά των αυτοκινήτων έχουν μεγαλυτερες πωλήσεις. Υπάρχουν επίσης και αρκέτες προσφορές με ελαστικά που δεν είναι απο τις πρωτοκλασσάτες φίρμες με αποτέλεσμα να αναγκάζουν και τις αλλές να κρατάνε μια ποιο σφιχτή πωλητικη στις τιμές τους..
Βέβαια στα ελαστικά αυτοκινήτου αν κάνεις πως ψάχνεις μια οχι και τόσο "standard" διάσταση ή ένα ελαστικό με καλύτερα χαρακτηριστικα απο τον μέσο όρο τότε μπορει και να κλαίς με μαυρο δακρυ για την τιμή που θα ακούσεις..
Nostradamus
21/12/2009, 09:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Όταν βρείς την απάντηση, ρώτησε και γιατί οι δισκόπλακες των μοτό στοιχίζουν 1000% ακριβότερα απ΄των αυτοκινήτων γιατί είχα και εγώ την ίδια απορία.
+1
menelaos46
21/12/2009, 09:41
Εμποριο, τι να κανεις....
Δε νομιζω οτι υπαρχει επειδη...
sapila racing
21/12/2009, 09:41
Το θέμα είναι οτι τα λάστιχα μοτοσυκλέτας που κοστίζουν πχ 400 Ευρω, ειναι αρκετά υπερτιμολογημένα στην Ελλάδα και πλέον υπάρχουν τρόποι να τα αγοράζεις πιο φτηνά απ έξω η και απο την Ελλάδα, αλλά οχι απο τις αντιπροσωπείες και επίσημα λαστιχάδικα.
Απο κει και πέρα όμως δεν μπορούμε όμως να συγκρίνουμε τα λάστιχα ενος νορμαλ αυτοκινήτου με 70 ίππους και 15ρες ζάντες που κοστίζουν πχ 250 Ευρω με τα λάστιχα ενός supersport που κοστίζουν πχ 400.
Θα έπρεπε να τα συγκρίνουμε με ενός αυτοκινήτου με τουλάχιστον 150 ίππους, και αντίστοιχες ζάντες, και τότε βλέπουμε οτι του αυτοκινήτου είναι ακόμα ακριβότερα αν εχει πχ 205/16 και πολύ ακριβότερα αν εχει 17ρες ζάντες όπως οι μοτοσυκλέτες.
Βύρωνα στα δισκόφρενα παίζει κι αλλος παράγοντας. Τα φτιαχνουν εξωτερικοί προμηθευτές και είναι ίδια σε πολλά αυτοκίνητα, διαφορετικών κατασκευαστών, οπότε αλλάζει η κλίμακα.
Gandalf dr685sm
21/12/2009, 09:45
sapila racing... τα ελαστικά αυτοκινήτου στις διαστάσεις που λές έχουν 400 ευρώ και είναι πολύ εξεζητημένα (λόγω του 16'' που έβαλες.. σε 17'' είναι πιο φτηνά ακόμα). Και πάλι όμως μιλάμε για 400 σε 4 ελαστικά ενώ έχεις 400 σε 2 .
Βρήκα αυτό για τα ελαστικά... που έχει κάποιες πληροφορίες...
FUNCTIONS OF A MOTORCYCLE TIRE
Today, the level of technology in tyres and motorcycles is extremely high. Riders often forget that the tyre is the only point of contact between the bike and the ground, and that it must perform multiple tasks including steering, carrying a load, absorbing road shock, rolling smoothly, transmitting mechanical inputs, and wearing evenly.
STEERING: The tyre must steer predictably, regardless of the road or weather conditions. The motorcycle’s trajectory depends on the directional stability of the tyre. The tyre should transmit steering inputs without drifting off the intended line. Every bike has a specific recommended inflation pressure for each wheel. Correctly adjusting pressure for both front and rear tyres helps ensure steering stability and precision.
LOAD CARRYING: The tyre supports the bike at a standstill and while in motion, but must also withstand considerable load transfers during acceleration and braking.
SHOCK ABSORBING: Tyres roll over obstacles and damp road shocks, ensuring the rider’s and passenger’s comfort as well as protecting the bike. The tyre’s greatest asset is its flexibility, particularly in a vertical plane. The elasticity of the air inside the tyre helps it to absorb shocks from obstacles and irregularities in the road. The correct pressure thus helps achieve a desirable level of comfort as well as accurate steering.
ROLLING EFFICIENCY: Tyres should roll smoothly with minimal rolling resistance for a feeling of control and with steady, progressive wear.
MECHANICAL GRIP: Tyres transmit the bike’s mechanical forces of horsepower and braking. The few square centimetres that constitute the contact patch can make all the difference in a bike’s performance.
WEARING: Tyres need to maintain a dependable level of performance throughout millions of revolutions. Tyre wear depends on many factors (load, speed, condition of the road, vehicle maintenance, riding style...) but especially the quality of the contact patch. Air pressure plays a major role, affecting:
• the size and shape of the contact patch,
• the distribution of the mechanical forces on various points of the tyre in contact with the road.
These six functions determine a tyre’s safety, comfort and economy. You expect them to be present throughout the lifespan of the tyre, but you must take certain precautions. The tyre needs air to perform and to last, so it’s necessary to check inflation pressure regularly. Every tyre loses air, molecule by molecule, because of rubber’s natural porosity. Accidental causes such as valve or rim damage often accelerate air loss, as will small cuts in the tyre tread or sidewall. Air pressure affects every aspect of the tyre: safety, economy and riding enjoyment. The wrong pressure can degrade performance in all areas.Routine pressure checks can prevent many worries.
source: http://www.avtogumi.com/en/liubopitno/moto_tires.php
Που έχει κάποια στοιχεία που ίσως να βοηθάνε... αλλά και πάλι το 100% (αίντε το 80% αν είναι απο έξω) είναι τεράστια διαφορά ...
Gandalf
Gandalf dr685sm
21/12/2009, 09:47
Επίσης να προσθέσω οτι κάνω σύγκριση ας πούμε με τα ελαστικά του ΧΤΧ (280-300 ευρώ) που έχει 45 βία ίππους με εκείνα του Tigra ας πούμε που έχω (κόστος 250 ευρώ) και έχει 95 ίππους στα 1.400cc αν θυμάμαι καλά.
Gandalf
Εχετλαίος
21/12/2009, 09:49
Αρχικά δημιουργήθηκε από menelaos46
Εμποριο, τι να κανεις....
Δε νομιζω οτι υπαρχει επειδη...
+++++++++++
kiloMeater
21/12/2009, 09:51
Ειναι καθαρά θέμα marketing το pricing των ελαστικών
Στ'αυτοκίνητα απευθύνεσαι σε μια μεγάλη μάζα ανθρώπων , που το αυτοκίνητο κατα κύριο λόγο το έχουνε για μεταφορικό μέσο και εκεί η ελαστικότητα των τιμών είναι μεγάλη
Ο κυριος Χ στα π@π@ρια του αμα εχει 1% καλύτερο grip το τάδε ελαστικό, θα πάρει το φτηνότερο... και παει λέγοντας, οι τιμες ειναι πολύ χαμηλότερες.
Στη μηχανή απευθυνεσαι σε ενα ειδικότερο κοινό, ειδικά πχ SS, όπου υπάρχει ανελαστικότητα στις τιμές. Όσο και να του πείς οτι κάνει το γαμάτο λάστιχο που βεντουζάρει , θα το πάρει.
Η μηχανή γενικότερα είναι χομπυ (δεν είναι βασικό αγαθό όπς τείνει να είναι το ΙΧ και τα περιφερειακά του) και τιμολογείται αντιστοίχως, το περιθώριο κέρδους απλά είναι πολύ μεγαλύτερο γιατι ο targeted καταναλωτής ειναι ψυχολογικά διαθετιμένος να δώσει περισσότερα.
(και θα ήταν μ@λ@κια απο τη μεριά των εταιριών να μην το εκμεταλλευτούν)
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
Η ερώτηση μου έγινε απο ιδιοκτήτη Ι.Χ. που αναρρωτιόταν γιατί τα δύο ελαστικά μιας μοτουκλέτας κοστίζουν απο 280-350 ευρώ , ενώ σε ενα Ι.Χ. τα 4 ελαστικά κατά μέσο όρο πάντα είναι 240-300 ευρώ;
Οι απαντήσεις μου είχαν να κάνουν με τον σκελετό των ελαστικών , με μεγαλύτερη επιφάνεια γόμμας απο ενος Ι.Χ. , με τεχνολογία χάραξης που χρειάζεται για καλύτερη εκδίωξη υδάτων.. κτλ..
Αλλά ρε παιδιά... ειλικρινά ... είναι δικαιολογία ουσιαστικά να κοστίζουν 100% παραπάνω; καθώς μιλάμε οτι στα δύο ελαστικά Ι.Χ. παίρνεις μόνο ενα μοτό;
Έχετε διάθεση και γνώση (καθώς δεν έχω και μεγάλη επι αυτού) να το συζητήσουμε;
Gandalf
Εχω την εντυπωση οτι εχει να κανει κυριως με πωλησεις. Το κοστος ενος αντικειμενου δεν εξαρταται μονο απο το αντικειμενο αυτο καθ'αυτο αλλα και απο το τι κερδος θα εβγαζε ο κατασκευαστης αν διεθετε τα μηχανηματα και το προσωπικο του για να παραγει κατι αλλο παρεμφερες.
Σαφως και τα ελαστικα ειναι υπερτιμημενα εδω αλλα αναλογη διαφορα στη τιμη εχουν και οξω.
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Βύρωνα στα δισκόφρενα παίζει κι αλλος παράγοντας. Τα φτιαχνουν εξωτερικοί προμηθευτές και είναι ίδια σε πολλά αυτοκίνητα, διαφορετικών κατασκευαστών, οπότε αλλάζει η κλίμακα.
Φίλε παίζει κάποιο ρόλο αυτό που λες αλλά συνήθως είναι προς όφελος του πελάτη να πάρει κατευθείαν δισκόπλακες Brembo για το αυτοκίνητο του (σε κουτί Brembo) απ΄το να πάρει τις brembo σε κουτί opel πχ.
Θυμάμαι σε ένα VW που είχα και τα brembo που αγόρασα ήταν ξεφτίλα σε σχέση με των μοτό. Και οι τιμές σε καλές δισκόπλακες είναι κανένα 500άρι minimum.....
PortisHead
21/12/2009, 09:57
Ποσοτητα παραγωγης.
Το πληθος των ελαστικων για μοτο που κατασκευαζονται πρεπει να ειναι το 1/10 αυτων που κατασκευαζονται για αυτοκινητα.
:wave2:
hidefnick
21/12/2009, 10:05
Στα κόστη που λέτε έχετε βάλει και την τοποθέτηση? Σε ένα αυτοκίνητο τοποθέτηση-ζυγοστάθμιση είναι 30-40 λεπτά. Σε μηχανή?
Πέραν αυτού, τα ελαστικά αυτοκινήτου δεν έχουν στάνταρ τιμές. Οσες διαστάσεις "φοριούνται¨πολύ είναι φτηνές. Οσες δεν, είναι ακριβές, και δεν μιλάω μόνο για εξωτικές διαστάσεις. Το αυτό και για τις δισκόπλακες. (Φτηνές μπορεί να είναι σε κάποια αυτοκίνητα by the way- οχι σε όλα) Δισκόπλακα του guzzi όπως και τα τακάκια ήταν ίδια με τα μισά ιταλικά μηχανάκια (XT included) και φτηνή. Στο kawa η φτηνότερη τιμή που παίζει για πίσω είναι 90 εβρα+μεταφορικά. Και εχει cross reference με τίποτα...
SnakeMJK
21/12/2009, 10:06
Κυρίως η ποσότητα παραγωγής... Έτσι κ στα αμάξια άλλη τιμή θα δεις στο 195/50/15 (από τις πιο κοινές διαστάσεις) και άλλη στην πολύ κοντινή του 195/55/15, όπου στο δεύτερο η τιμή είναι τουλάχιστον 50% πάνω.
Και φυσικά άλλη τεχνολογία έχει το λάστιχο που πιάνει το πολύ μέχρι 210-240 (δείκτες H, V) και άλλη ο γνωστός σε εμάς δείκτης ZR (plus κλπ...)
sapila racing
21/12/2009, 10:10
Gandalf wrote:
'sapila racing... τα ελαστικά αυτοκινήτου στις διαστάσεις που λές έχουν 400 ευρώ και είναι πολύ εξεζητημένα (λόγω του 16'' που έβαλες.. σε 17'' είναι πιο φτηνά ακόμα). Και πάλι όμως μιλάμε για 400 σε 4 ελαστικά ενώ έχεις 400 σε 2 .
Βρήκα αυτό για τα ελαστικά... που έχει κάποιες πληροφορίες...'
sorry αλλά δεν παίζει το quote απο αυτόν τον proxy.
Tα 16 ιντσών εξεζητημένα? Μπα δεν νομίζω, αν δείς πόσα σημερινά αυτοκίνητα φορούν 16ρες θα εκπλαγείς.
Ενα Golf IV 1,6 στην καλή έκδοση πχ τέτοια φοράει.
Τα 17ιντσών πιο φτηνά απο τα 16?? Κάνεις μεγάλο λάθος.
Η μέση τιμή ενός ελαστικού 205/50-17 είναι 150 Ευρω το ένα. Χ4 = 600 Ευρω.
Αν θέλεις κοίτα στο www.tires4all.gr που ειναι πολύ καλή πηγή ελαστικών στην Πάτρα με χαμηλες τιμές και το εχω χρησιμοποιήσει και αρκετά.
Αν είναι να το αναλύσουμε παραπέρα θα πρέπει να λάβουμε υπ όψιν την πολυπλοκότητα του σχεδιασμού ενός ελαστικού μοτοσυκλέτας το οποίο λειτουργεί και στην ευθεία και υπό κλίση κι ενω διαθέτει ενα πολύ μικρότερο contact patch απο του αυτοκινήτου, διαχειρίζεται ιπποδυνάμεις και επιβραδύνσεις πολλές φορές μεγαλύτερες απ οτι το αυτοκίνητο.
sapila racing
21/12/2009, 10:17
Φυσικά παίζει ρόλο και η κλίμακα παραγωγής όπως αναφέρθηκε, και αλλοι παράγοντες, όπως πχ το μικρό βάρος των δισκόφρενων σε σχεση με ενός αυτοκινήτου όπου δεν παίζει και τόσο ρόλο, το τρύπημα που εχει κι αυτό ενα κόστος κλπ κλπ.
Αν συγκρίνετε πχ τιμές τοπ δισκόφρενων μοτό με τιμές τοπ δισκοφρενων αυτοκινήτων οι διαφορές δεν θα είναι μεγάλες.
Ακόμα και μια μεσαία μοτοσυκλέτα, όπως πχ ενα Kawasaki ER6 είναι μηχάνημα υψηλών επιδόσεων σε σχέση με ένα μεσαίο αυτοκίνητο, και κάπου παίζει κι αυτό ρόλο.
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Αν είναι να το αναλύσουμε παραπέρα θα πρέπει να λάβουμε υπ όψιν την πολυπλοκότητα του σχεδιασμού ενός ελαστικού μοτοσυκλέτας το οποίο λειτουργεί και στην ευθεία και υπό κλίση κι ενω διαθέτει ενα πολύ μικρότερο contact patch απο του αυτοκινήτου, διαχειρίζεται ιπποδυνάμεις και επιβραδύνσεις πολλές φορές μεγαλύτερες απ οτι το αυτοκίνητο.
Στις μηχανες ομως οι πλευρικες δυναμεις στο ελαστικο ειναι κατα κανονα πολυ μικροτερες (ως και μηδενικες).
Δεν διαφωνω στο οτι τα δυο εχουν διαφορετικη σχεδιαστικη φιλοσοφια, αλλα κατασκευαστικα δεν νομιζω να εχουν τοσο διαφορετικο κοστος.
Gandalf dr685sm
21/12/2009, 10:28
όσες διαφορές και αν έχουν.. και ας δεχθώ οτι σε διαστάσεις ελαστικών 17'' κοστίζουν 600 ευρώ (που είναι πάρα πολλά και πίστεψε με σε αυτό)...αντίστοιχα για SS κοστίζουν 400 ευρώ..
Και έχεις την εξής αντιστοιχεία... 4 ελαστικά / 600 = 150 ευρώ το ένα.
400 /2 = 200 ευρώ το ένα για μηχανή.
Μιλάμε δηλαδή για 25%-50% παραπάνω στην καλύτερη περίπτωση διαφορά κόστους ενός ελαστικού.
Όσον αφορά τις δισκόπλακες... δισκόπλακα εξωτικού υλικού που φοράει το RS FORD FOCUS κοστίζει περίπου 300 ευρώ λιανική. Μιλάμε για εξωτικό υλικό έτσι;
Αντίστοιχα σε μηχανή η μονή (και οχι διπλή που φοράει το RS) δισκόπλακα για ενα SS έχει περίπου 150-250 ..(η κανονική).
Και μιλάμε πάντα για την αντιστοιχία 3-1 και 4-1 που είναι μοτό SS και αυτοκίνητο αντίστοιχα, έτσι;
Ο λόγος βέβαια που γίνεται η κουβέντα είναι κατά πόσο πληρώνουμε τελικά περισσότερα απο όσο ίσως θα έπρεπε (γενικά) για την μηχανή σε κάποια πράγματα που έτσι και αλλιώς υπάρχουν και κατασκευάζονται για άλλα οχήματα.
Σίγουρα άλλη τεχνολογία και σχεδιασμός,... αλλά τα υλικά πάνω κάτω είναι τα ίδια .. πόσο αυτό μπορεί λοιπόν να αλλάξει την τιμή ενός αντικειμένου που "φοράνε" και τα δύο οχήματα;
Gandalf
George20vt
21/12/2009, 10:28
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Όταν βρείς την απάντηση, ρώτησε και γιατί οι δισκόπλακες των μοτό στοιχίζουν 1000% ακριβότερα απ΄των αυτοκινήτων γιατί είχα και εγώ την ίδια απορία.
Για τον ίδιο λόγο που δε θα δείς ποτέ σε δισκόπλακα μοτοσυκλέτας αυτό:
George20vt
21/12/2009, 10:34
edit
183737
Αρχικά δημιουργήθηκε από George20vt
Για τον ίδιο λόγο που δε θα δείς ποτέ σε δισκόπλακα μοτοσυκλέτας αυτό:
Καλά μην παίρνεις κι όρκο. Κάπου εδώ είχε μπει μια ραγισμένη δισκόπλακα από κάποιο μέλος.
kiloMeater
21/12/2009, 10:53
Και τα ίδια υλικά να ήταν, στη μηχανή θα τα πληρώναμε παραπάνω.
Δεν έχει να κάνει με το κόστος κατασκευής.
sapila racing
21/12/2009, 10:54
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
όσες διαφορές και αν έχουν.. και ας δεχθώ οτι σε διαστάσεις ελαστικών 17'' κοστίζουν 600 ευρώ (που είναι πάρα πολλά και πίστεψε με σε αυτό)...αντίστοιχα για SS κοστίζουν 400 ευρώ..
Και έχεις την εξής αντιστοιχεία... 4 ελαστικά / 600 = 150 ευρώ το ένα.
400 /2 = 200 ευρώ το ένα για μηχανή.
Μιλάμε δηλαδή για 25%-50% παραπάνω στην καλύτερη περίπτωση διαφορά κόστους ενός ελαστικού.
Όσον αφορά τις δισκόπλακες... δισκόπλακα εξωτικού υλικού που φοράει το RS FORD FOCUS κοστίζει περίπου 300 ευρώ λιανική. Μιλάμε για εξωτικό υλικό έτσι;
Αντίστοιχα σε μηχανή η μονή (και οχι διπλή που φοράει το RS) δισκόπλακα για ενα SS έχει περίπου 150-250 ..(η κανονική).
Και μιλάμε πάντα για την αντιστοιχία 3-1 και 4-1 που είναι μοτό SS και αυτοκίνητο αντίστοιχα, έτσι;
Ο λόγος βέβαια που γίνεται η κουβέντα είναι κατά πόσο πληρώνουμε τελικά περισσότερα απο όσο ίσως θα έπρεπε (γενικά) για την μηχανή σε κάποια πράγματα που έτσι και αλλιώς υπάρχουν και κατασκευάζονται για άλλα οχήματα.
Σίγουρα άλλη τεχνολογία και σχεδιασμός,... αλλά τα υλικά πάνω κάτω είναι τα ίδια .. πόσο αυτό μπορεί λοιπόν να αλλάξει την τιμή ενός αντικειμένου που "φοράνε" και τα δύο οχήματα;
Gandalf
Ρε συ Gandalf, μάθε λίγο καλύτερα τις τιμές γιατί μας λές περίεργα πράγματα...
Τι να δεχθείς και να σε πιστέψω και γω δεν ξέρω τι... αφού δεν το κατέχεις το θέμα.
Σου παρέθεσα ενα site, www.tires4all.gr Εχει απ όλα μέσα, αυτοκίνητα, μοτό, σε χαμηλότερες τιμες απ οτι τα καταστήματα.
Εκεί θα δείς στην πρωτη σελίδα στις προσφορές
Metzeler Sportec M1 120/70/17-180/55/17 205.00
Pirelli Diablo Corsa 3 120/70/17 - 180/55/17 325.00
Metzeler M3 120/70/17 - 180/55/17 290.00
Pirell Supercorsa Pro Standard 120/70/17 - 180/55/17 295.00
και
Yokohama Parada 225/40/18 92W 625.00
Yokohama Parada 205/45/16 87V 480.00
Yokohama Parada 215/40/17 87W 550.00
Yokohama Parada 195/50/15 82V 260.00
Continental SportContact 3 225/40/18 625.00
Continental SportContact 2 205/55/16 91V 330.00
Dunlop Fast Response 205/55/16 91V 320.00
Κάτσε μελέτα τα νούμερα και τα ξαναλέμε, δεν το κατέχεις το θέμα οπότε θέλεις διάβασμα.
Επίσης να ξέρεις οτι οι τρύπες στα δισκόφρενα των μοτοσυκλετών δεν είναι για να αερίζονται καλύτερα, αλλά για τα νερά.
Διπλά αεριζόμενα στις μοτό δεν χρειάζονται με τα υλικά που χρησιμοποιούνται σήμερα, παλιότερα είχανε και οι μοτοσυκλέτες, και ηταν πρόβλημα το βάρος.
Αν βάλεις 2 υποθετικές παρόμοιες με τα 'εξωτικά' του focus σε κατάλληλη κλίμακα δεν θα μπορείς να στρίψεις με τιποτα....
Αν θες επικοινώνησε και με το site ειναι σοβαροί άνθρωποι και θα σε κατατοπίσουν, ωστε τουλάχιστον να μην πληρώνεις νταβαντζιλίκια ούτε στην μοτό ούτε στο αυτοκίνητο.
Αν πληρώνεις όπως έγραψες για το ΧΤΧ (280-300 ευρώ), πιάνεσαι κορόιδο, κοίτα στο λινκ πόσο έχουν.
Με τόσα παίρνω Pirelli Diablo CorsaIII 120 εμπρός 180 πίσω για το Bimota....
Πήγαινε βρες λάστιχο σοβαρού αυτοκινητου 225 17ρι με υψηλό δείκτη απο σοβαρή εταιρεία με κάτω απο 600 και τα ξαναλέμε....
Είναι ακριβά τα λάστιχα, οι δισκόπλακες, τα τακάκια, τα πλαστικά κλπ κλπ.... γιατί είμαστε μαλάκες και πληρώνουμε το παιχνίδι μας. Τόσο απλό είναι.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το ΕΝΑ (1) φλας της μηχανής μου κάνει 70Ε όταν το αντίστοιχο σώμα (μια πλαστικουρα που χωράει σε χαρτοκιβώτιο) του κουτιού μου έχει 60Ε. Μην πει κανένας για μικρή παραγωγή κλπ γιατί τα φλας μπαίνουν σε πολλά διαφορετικά μηχανάκια πλέον (της ίδιας εταιρείας - τα δικά μου πχ είναι ίδια με του innova, του Hornet κλπ).
Η γραμμή παραγωγής είναι έτοιμη και στημένη για να παράγει αυτό το πράγμα - δεν το κάνουν ένα-ένα με το χέρι.
Τα πλαστικά μας δεν καταλαβαίνω από τι σκατά υλικό φτιάχνονται και θέλουν για ένα μούτρο (χωρίς φώτα, όργανα κλπ κλπ) 800Ε....
Δεν καταλαβαίνω γιατί ένα απλό σέρβις για το μηχανάκι μας (λάδια, ξύδια και σφίξιμο οι βίδες) θες 250Ε κάθε 6.000χλμ όταν για τα 20000χλμ στο κουτί θες 150Ε.
Για τα λάστιχα κρατάω μια επιφύλαξη αλλά και πάλι όσο και τεχνολογία να έχεις βάλει δεν μπορεί ένα λάστιχο που το κρατάς 5,6,7 άντε 10.000 χλμ να έχει διπλάσια τιμή ή ακόμα και την ίδια (για να μιλήσουμε για performance tyres για sports cars) από ένα λάστιχο δρόμου που κρατάει 30,40 ή 50.000 χλμ
Απλά.... μας βρήκανε μαλάκες και τζιπήδες και μας βγάζουν τα έξοδα του WSBK και GP από εμάς.
Μια ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΒΙΔΑ μαζι με το παξιμαδι της που βιδωνει στην ζελατινα της μηχανης 5.50 ευρω στην Suzuki!!! Τι να λεμε...
sapila racing
21/12/2009, 11:14
Αρχικά δημιουργήθηκε από sniper
Είναι ακριβά τα λάστιχα, οι δισκόπλακες, τα τακάκια, τα πλαστικά κλπ κλπ.... γιατί είμαστε μαλάκες και πληρώνουμε το παιχνίδι μας. Τόσο απλό είναι.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το ΕΝΑ (1) φλας της μηχανής μου κάνει 70Ε όταν το αντίστοιχο σώμα (μια πλαστικουρα που χωράει σε χαρτοκιβώτιο) του κουτιού μου έχει 60Ε. Μην πει κανένας για μικρή παραγωγή κλπ γιατί τα φλας μπαίνουν σε πολλά διαφορετικά μηχανάκια πλέον (της ίδιας εταιρείας - τα δικά μου πχ είναι ίδια με του innova, του Hornet κλπ).
Η γραμμή παραγωγής είναι έτοιμη και στημένη για να παράγει αυτό το πράγμα - δεν το κάνουν ένα-ένα με το χέρι.
Τα πλαστικά μας δεν καταλαβαίνω από τι σκατά υλικό φτιάχνονται και θέλουν για ένα μούτρο (χωρίς φώτα, όργανα κλπ κλπ) 800Ε....
Δεν καταλαβαίνω γιατί ένα απλό σέρβις για το μηχανάκι μας (λάδια, ξύδια και σφίξιμο οι βίδες) θες 250Ε κάθε 6.000χλμ όταν για τα 20000χλμ στο κουτί θες 150Ε.
Για τα λάστιχα κρατάω μια επιφύλαξη αλλά και πάλι όσο και τεχνολογία να έχεις βάλει δεν μπορεί ένα λάστιχο που το κρατάς 5,6,7 άντε 10.000 χλμ να έχει διπλάσια τιμή ή ακόμα και την ίδια (για να μιλήσουμε για performance tyres για sports cars) από ένα λάστιχο δρόμου που κρατάει 30,40 ή 50.000 χλμ
Απλά.... μας βρήκανε μαλάκες και τζιπήδες και μας βγάζουν τα έξοδα του WSBK και GP από εμάς.
Σωστά τα λές, κι αν το πάρουμε σε αυτη την βάση τότε τα λάστιχα είναι και φτηνά...
Ειδικά αυτά τα φλασάκια της Honda που είναι και μάπα σαν σχεδιασμός είναι τρανταχτό παράδειγμα.
road spirit
21/12/2009, 11:16
να σας δω να καταλήγετε σε πόρισμα χωρίς να έχετε ιδέα απο τα οικονομο-τεχνικά στοιχεία των γραμμών παραγωγής και του συστήματος εφοδιαστικής αλυσίδας, γαρνιρισμένα με μπόλικη συνομωσιολογία περί αρπακόλας, αυτό μόνο να δώ και καλή βδομάδα να έχετε :lol: :lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
να σας δω να καταλήγετε σε πόρισμα χωρίς να έχετε ιδέα απο τα οικονομο-τεχνικά στοιχεία των γραμμών παραγωγής και του συστήματος εφοδιαστικής αλυσίδας, γαρνιρισμένα με μπόλικη συνομωσιολογία περί αρπακόλας, αυτό μόνο να δώ και καλή βδομάδα να έχετε :lol: :lol:
Υποθέτω ότι όλα αυτά δεν ισχύουν για τα αυτοκίνητα.... :D
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
να σας δω να καταλήγετε σε πόρισμα χωρίς να έχετε ιδέα απο τα οικονομο-τεχνικά στοιχεία των γραμμών παραγωγής και του συστήματος εφοδιαστικής αλυσίδας, γαρνιρισμένα με μπόλικη συνομωσιολογία περί αρπακόλας, αυτό μόνο να δώ και καλή βδομάδα να έχετε :lol: :lol:
Μιας και έχεις ιδέα από οικονομοτεχνικά και γραμμή παραγωγής, μήπως ξέρεις πόσο εχει πχ ένα ψυγείο για gsxr 1000 ή για το 600 σου? Γιατί πριν πολλά χρόνια ένα ψυγείο για RGV250 είχε καινούργιο 300.000 δρχ (περίπου 900? δλδ)....
sapila racing
21/12/2009, 11:29
Αρχικά δημιουργήθηκε από road spirit
να σας δω να καταλήγετε σε πόρισμα χωρίς να έχετε ιδέα απο τα οικονομο-τεχνικά στοιχεία των γραμμών παραγωγής και του συστήματος εφοδιαστικής αλυσίδας, γαρνιρισμένα με μπόλικη συνομωσιολογία περί αρπακόλας, αυτό μόνο να δώ και καλή βδομάδα να έχετε :lol: :lol:
Μια κι εχω μια ιδέα, και απο το πανεπιστήμιο αλλά και απο την αγορά, θα σου πω το εξής και θα το καταλάβουν όλοι.
Αν όπως μπορούμε κι αγοράζουμε ενα ανταλλακτικό αυτοκινήτου μάρκας πχ Brembo, η Bosch, απο μαγαζί που εισάγει προιόντα της εν λόγω εταιρείας, στην μισή τιμή απ οτι μας το πουλάει πχ η VW, μπορούσαμε να αγοράσουμε κι ενα φλας Honda απο εδω κατ ευθείαν
http://www.thaistanley.com/en/faq/fq_index.htm θα το πληρώναμε σχεδόν τζάμπα.
Δεν γίνεται όμως λόγω συμφωνίας που εχουν προσάψει οι δύο πλευρές, η Honda τους λέει οτι δεν θα τα πουλάνε στο εμπόριο παρα μόνο μέσω του δικτύου της, και η Stanley καθεται στ' αυγά της μια και η Honda ειναι τεράτιος πελάτης και προαγοράζει την παραγωγή, αφού δουλεύει με just in time.
Παίζουν ρόλο κι αλλοι παράγοντες του marketing βέβαια, κι όσοι το έχουν ψάξει καλά θα ξέρουν πχ οτι ακριβώς το ίδιο ανταλλακτικό στην Skoda κάνει τα μισά απ οτι στην Audi.
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Παίζουν ρόλο κι αλλοι παράγοντες του marketing βέβαια, κι όσοι το έχουν ψάξει καλά θα ξέρουν πχ οτι ακριβώς το ίδιο ανταλλακτικό στην Skoda κάνει τα μισά απ οτι στην Audi.
True...
το ίδιο ακριβώς ισχύει και μεταξύ VW και Scoda. Στο Τ4 που είχαμε και χρειάστηκε δίσκο-πλατό, το ίδιο εξάρτημα απ΄την Scoda ήταν 25% φθηνότερο από VW.
road spirit
21/12/2009, 11:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Μιας και έχεις ιδέα από οικονομοτεχνικά και γραμμή παραγωγής, μήπως ξέρεις πόσο εχει πχ ένα ψυγείο για gsxr 1000 ή για το 600 σου? Γιατί πριν πολλά χρόνια ένα ψυγείο για RGV250 είχε καινούργιο 300.000 δρχ (περίπου 900? δλδ).... όχι δεν έχω ιδέα... επειδή ξέρω να κάνω κοστολόγηση παραγωγής εν γένει, δε σημαίνει ότι ξέρω πως έχει στηθεί η παραγωγή στο hamamatsu :p
Εμπειρια συγγενους προσωπου (10ετιας σχεδον)
Ιμαντας χρονισμου για bmw 518
1) απο bmw 75 ευρω
2) απο ανεξαρτητο που πουλαει ιμαντες (και για BMW) 25 ευρω
3) απο ανεξαρτητο που πουλαει ιμαντες της εταιριας που προμηθευει και την BMW 15 ευρω.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ όσο αφορά την μοτό είναι ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ...
έχει να κάνει ΚΑΙ με τους μικρότερους αριθμούς παραγωγής, ΚΑΙ με το ότι απευθύνονται σε πιο "ενθουσιώδη" - βλέπε πρόθυμο να πληρώσει παραπάνω για να κάνει την γκα@λα του - κομμάτι της αγοράς...
Ακόμα μεγαλύτερο γέλιο (ή κλάμα όπως το θέλετε...) πέφτει στα αφτερμάρκετ....
4 επώνυμα SACHS αμορτισέρ για το αυτοκίνητό μου μαζί με την εργασία που δεν είναι και λίγη μιας και μιλάμε για γόνατα Μακφέρσον (τοποθέτηση, ευθυγράμιση κλπ) κόστισαν 280,00 ευρώπουλα την στιγμή που η Ολίνς ή η WP ζητάει για ένα αμορτισέρ-ελατήριο γύρω στο 1000κο. Και μάλιστα ακόμα και σε λιγότερο γνωστές εταιρίες όπως η Wilberts ή η EMC τα βασικά τους μοντέλα (χωρίς πολλές ρυθμίσεις και δυνατότητες) δεν πέφτουν κάτω από το 500κο... :evil:΄
Πάντως στα λάστιχα η κατάσταση είναι τραγική...Γιατί δεν είναι μόνο ότι κοστίζουν το 3πλάσιο (ανα μονάδα) από ότι τα αυτοκινητάδικα. Είναι ότι βγάζουν και κλάσμα των χιλιομέτρων εκείνων με αποτέλεσμα σε μια μεγάλου κυβισμού μηχανή ουσιαστικά το κόστος των ελαστικών ανά διανυόμενο χιλιόμετρο εύκολα μπορεί να φθάσει το 50% του αντίστοιχου κόστους καυσίμου...Τραγική ποσόστωση...
sapila racing
21/12/2009, 11:46
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
True...
το ίδιο ακριβώς ισχύει και μεταξύ VW και Scoda. Στο Τ4 που είχαμε και χρειάστηκε δίσκο-πλατό, το ίδιο εξάρτημα απ΄την Scoda ήταν 25% φθηνότερο από VW.
Ετσι ακριβως.
Η VW εκανε το καλύτερο κόλπο από όλους, εχει modular concept που καλύπτει ολες τις κατηγορίες.
Θες το High παρε Audi, θες το κανονικό πάρε VW, θες και καλά σπορ πάρε Seat, θες πιο φτηνό πάρε Skoda.
Ολα ίδια είναι και τα πατώματα και τα σασί και τα μοτέρ, εκτός απο επενδύσεις κλπ κλπ.
Το ανταλλακτικό της VW εχει την στανταρ τιμή, της Skoda είναι πιο φτηνό και της Audi πιο ακριβό, αλλά είναι και τα τρία ακριβώς το ίδιο πράγμα απο τον ίδιο προμηθευτή και με το ίδιο Manufacturer Par number, έχουν περάσει όμως απο 3 διαφορετικά δίκτυα διανομής....
Αρχικά δημιουργήθηκε από THEOD
Ακόμα μεγαλύτερο γέλιο (ή κλάμα όπως το θέλετε...) πέφτει στα αφτερμάρκετ....
4 επώνυμα SACHS αμορτισέρ για το αυτοκίνητό μου μαζί με την εργασία που δεν είναι και λίγη μιας και μιλάμε για γόνατα Μακφέρσον (τοποθέτηση, ευθυγράμιση κλπ) κόστισαν 280,00 ευρώπουλα την στιγμή που η Ολίνς ή η WP ζητάει για ένα αμορτισέρ-ελατήριο γύρω στο 1000κο. Και μάλιστα ακόμα και σε λιγότερο γνωστές εταιρίες όπως η Wilberts ή η EMC τα βασικά τους μοντέλα (χωρίς πολλές ρυθμίσεις και δυνατότητες) δεν πέφτουν κάτω από το 500κο... :evil:΄
Το μέγιστο γέλιο δεν πέφτει στα aftermarket.
Πέφτει σε παρόμοια εξαρτήματα αλλά απ΄τον κατασκευαστή. Ρώτα πόσο στοιχίζει ένα ΟΕΜ shοwa ανάποδο απ΄την Honda και φρόντισε να κάθεσαι μην σου ΄ρθει τίποτα....:wave2:
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Το μέγιστο γέλιο δεν πέφτει στα aftermarket.
Πέφτει σε παρόμοια εξαρτήματα αλλά απ΄τον κατασκευαστή. Ρώτα πόσο στοιχίζει ένα ΟΕΜ shοwa ανάποδο απ΄την Honda και φρόντισε να κάθεσαι μην σου ΄ρθει τίποτα....:wave2:
Σε έναν βαθμό το αυξημένο κόστος του ΟΕΜ ανταλλακτικού μπορώ να το καταλάβω...Το κόστος αποθήκευσης και logistic είναι τεράστιο...
Σε φιλική κουβέντα με γνωστό-υπεύθυνο σε θέση αντιπροσωπείας για το γιατί ο original μπροστινός δίσκος του Modenas κάνει 50 ευρώ ενώ ο ΙΔΙΟΣ OEM δίσκος στα ανταλλακτικάδικα κάνει 12 ευρώ, μου εξήγησε ότι βάσει νόμου είναι υποχρεωμένοι να έχουν στοκ για μια 10ετία...Μάλιστα η έκφραση που χρησιμοποίησε είναι "τα παίρνουμε, τα φυλάμε για 10 χρόνια και μετά από 10 χρόνια το 80% από αυτά τα πετάμε- και μάλιστα πληρώνουμε για να τα πετάξουμε... Στις περιπτώσεις σχετικά φθηνών ανταλλακτικών, το κόστος όλης αυτής της διαχείρισης είναι πολλές φορές πάνω από ότι η αξία του ανταλλακτικού"
Πάντως δεν θα τα χαλάσουμε εκεί....Το θέμα είναι ότι είτε πρόκειτε για ΟΕΜ, είτε για άφτερμάρκετ, το κόστος για τον καταναλωτή είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ και ΔΥΣΒΑΣΤΑΧΤΟ...
sapila racing
21/12/2009, 12:31
Αρχικά δημιουργήθηκε από THEOD
Σε έναν βαθμό το αυξημένο κόστος του ΟΕΜ ανταλλακτικού μπορώ να το καταλάβω...Το κόστος αποθήκευσης και logistic είναι τεράστιο...
Σε φιλική κουβέντα με γνωστό-υπεύθυνο σε θέση αντιπροσωπείας για το γιατί ο original μπροστινός δίσκος του Modenas κάνει 50 ευρώ ενώ ο ΙΔΙΟΣ OEM δίσκος στα ανταλλακτικάδικα κάνει 12 ευρώ, μου εξήγησε ότι βάσει νόμου είναι υποχρεωμένοι να έχουν στοκ για μια 10ετία...Μάλιστα η έκφραση που χρησιμοποίησε είναι "τα παίρνουμε, τα φυλάμε για 10 χρόνια και μετά από 10 χρόνια το 80% από αυτά τα πετάμε- και μάλιστα πληρώνουμε για να τα πετάξουμε... Στις περιπτώσεις σχετικά φθηνών ανταλλακτικών, το κόστος όλης αυτής της διαχείρισης είναι πολλές φορές πάνω από ότι η αξία του ανταλλακτικού"
Πάντως δεν θα τα χαλάσουμε εκεί....Το θέμα είναι ότι είτε πρόκειτε για ΟΕΜ, είτε για άφτερμάρκετ, το κόστος για τον καταναλωτή είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ και ΔΥΣΒΑΣΤΑΧΤΟ...
Λες να είναι όντως έτσι αυτός ο νόμος? Σε παραμύθιασε φίλε μου, είναι η καραμέλα που σου λένε μεχρι να ζητήσεις ενα ανταλλακτικό που δεν υπάρχει σε στόκ και θα περιμένεις.
Αν ηταν έτσι η Ducati θα έπρεπε να μην υπάρχει σαν αντιπροσωπεία αφού δεν κρατάνε σχεδόν τίποτα σε στόκ, κι η Honda Σαρακάκης έπρεπε να τρωει 150 μυνήσεις την ημέρα, όπως και όλοι οι υπόλοιποι.
Αρχικά δημιουργήθηκε από THEOD
Σε έναν βαθμό το αυξημένο κόστος του ΟΕΜ ανταλλακτικού μπορώ να το καταλάβω...Το κόστος αποθήκευσης και logistic είναι τεράστιο...
Σε φιλική κουβέντα με γνωστό-υπεύθυνο σε θέση αντιπροσωπείας για το γιατί ο original μπροστινός δίσκος του Modenas κάνει 50 ευρώ ενώ ο ΙΔΙΟΣ OEM δίσκος στα ανταλλακτικάδικα κάνει 12 ευρώ, μου εξήγησε ότι βάσει νόμου είναι υποχρεωμένοι να έχουν στοκ για μια 10ετία...
Θα ήταν ενδιαφέρον να ξέραμε τι λέει ο νόμος (ποιός νόμος? εδώ, εκεί, στην Κίνα, πού??) γιατί λίγο χλωμό το κόβω. Πιθανότατα υπάρχει η υποχρέωση διατήρησης κάποιου stock, αλλά.....
Η Honda κατασκευάζει 13.000.000 μοτοσυκλέτες τον χρόνο. Πόσο stock να είναι υποχρεωμένη να κρατάει?
stefanos
21/12/2009, 12:35
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Πιθανότατα υπάρχει η υποχρέωση διατήρησης κάποιου stock, αλλά.....
Η Honda κατασκευάζει 13.000.000 μοτοσυκλέτες τον χρόνο. Πόσο stock να είναι υποχρεωμένη να κρατάει?
Καθόλου ,βάζει τους ίδιους δίσκους σε όλα τα παρόμοια μοντέλα δεκαετίες τώρα.
Φαίνεται και απο τα part numbers :p
Και για να πάρουμε μια ιδέα του τι γίνεται...
Φίλος με dorsoduro που του έπεσε και έσπασε η χούφτα, πήγε και πήρε καινούργια. Το κόστος της ήταν 3? :uplate: (τρία ευρώ).....
Όταν μια εταιρία μπορεί να διαθέτει μια χούφτα στη λιανική 3?, πόσο σκίσιμο πέφτει στη χούφτα της yama-honda-zuki ή όποιον θέλετε που πουλάει τις χούφτες 100???? :confused:
Cpt. Haddock
21/12/2009, 12:37
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Η Honda κατασκευάζει 13.000.000 μοτοσυκλέτες τον χρόνο. Πόσο stock να είναι υποχρεωμένη να κρατάει?
Καθόλου, γιατι τα χοντα δε χαλάνε :smokin:
stefanos
21/12/2009, 12:38
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Όταν μια εταιρία μπορεί να διαθέτει μια χούφτα στη λιανική 3?, πόσο σκίσιμο πέφτει στη χούφτα της yama-honda-zuki ή όποιον θέλετε που πουλάει τις χούφτες 100???? :confused:
Νομίζεις οτι θα διαμαρτηρηθεί κάποιος ιδιοκτήτης dorsoduro σε 10 χρόνια απο τώρα για έλλειψη ανταλακτικών? :smokin:
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Λες να είναι όντως έτσι αυτός ο νόμος? Σε παραμύθιασε φίλε μου, είναι η καραμέλα που σου λένε μεχρι να ζητήσεις ενα ανταλλακτικό που δεν υπάρχει σε στόκ και θα περιμένεις.
Αν ηταν έτσι η Ducati θα έπρεπε να μην υπάρχει σαν αντιπροσωπεία αφού δεν κρατάνε σχεδόν τίποτα σε στόκ, κι η Honda Σαρακάκης έπρεπε να τρωει 150 μυνήσεις την ημέρα, όπως και όλοι οι υπόλοιποι.
Δεν με φίδιασε ούτε με παραμύθιασε...Ο δίσκος ΥΠΗΡΧΕ ετοιμοπαράδοτος σαν ανταλλακτικό, απλά η τιμή του ήταν ψηλά και γιαυτό σε φιλικό επίπεδο (μιας και ήταν γνωστός μου ) το συζητήσαμε λίγο και μου ανέφερε αυτά που σας είπα και που σε έναν βαθμό είναι κατανοητά από μένα...
Σαφώς και όλες οι περιπτώσεις δεν είναι το ίδιο και σαφώς και ο κάθε Σαρακάκης θα αισχροκερδίσει όπου έχει περιθώριο, αλλά γενικά σε όλο τον κόσμο το κόστος των ΟΕΜ ανταλλακτικών είναι πολύ μεγάλο συγκριτικά με την αξία του οχήματος....Απ' ότι θυμαμαι από μια μελέτη στα αυτοκίνητα η σχέση ανταλλκτικων προς αξία οχήματος είναι στο 7/1 ενώ στις μοτό γύρω στο 10/1...Δηλαδή αν θες να συναρμολογήσεις ένα όχημα από ανταλλακτικά το κόστος των ανταλλακτικών (χωρίς τα εργατικά που θα χρειστούν) θα είναι στην μία περίπτωση 7πλάσια και στην άλλη 10πλάσια από την τρέχουσα τιμή του οχήματος...
Και μάλιστα πολλοί λένε ότι το μεγαλύτερο μέρος του ΚΕΡΔΟΥΣ (όχι τζίρου) για της αυτοκινητοβιομηχανίες (και δεν μπορώ να φανταστώ γιατί όχι και για τις μοτοβιομηχανίες....) προέρχεται από τα ανταλλακτικά μιας και ο ανηλεής ανταγωνισμός τιμών κάνει τα κέρδη από τις πωλήσεις των οχημάτων να είναι μηδαμινά...
Τέσπα ξεφύγαμε αρκετά από το θέμα....
Μιας κ ειναι επικαιρο ...
Μαζευα ελιες . Το ελαιοτριβιο αγοραζει με 2,00ε περιπου, απο τους παραγωγους.
Αν παει καποιος ιδιωτης ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ εκει για να αγορασει λαδι, το παιρνει με 2,50ε περιπου ...
Αν θελεις να αγορασεις απο το σουπερμαρκετ καποια γνωστη εταιρια , πλερω 5ε και πανω
διαφορα 100%, και η ποιοτητα χειροτερη (ξερω τι λεω...)
Ποιος περνει δηλαδη 100% της αξιας , για να κανει τι ???
Για να τα μεταφερει κ να τα διανεμει ...
Απλα τα πραγματα ... ο μεσαζων ΧΨΩ φτιαχνει σπιτακια κ κοτερα , και οδηγαει την αμαξαρα του ...
Αμα δεις απο εξω ποσο εχουν, θα εκπλαγεις (με αλλα λογια , πηγαινε αγορασε απο το ελαιτριβιο!)
PortisHead
21/12/2009, 12:58
Παντως αυτο που λεει ο THEOD πρεπει να ισχυει.
Θυμαμαι πριν αρκετα χρονια (θα καταλαβετε απο το μοντελο) ειχαμε θεση επισημο ερωτημα στην Toyota Ελλας γιατι δεν εισαγει επισημα το Starlet το Turbo. :lol:
Η απαντηση τους ηταν οτι αν το εκαναν αυτο , θα ηταν νομικα υποχρεωμενοι να μας καλυψουν για ανταλλακτικα τα επομενα 10 χρονια.Πραγμα που θα ηταν ασυμφορο για κατι που δεν θα ειχε τις αναμενομενες πωλησεις στην Ελλαδα.
Οποτε το marketing της εταιρειας ξερει καλυτερα τι συμφερει και τι δεν συμφερει.
Gandalf dr685sm
21/12/2009, 13:31
sapila racing... το είπα και πριν... για μηχανές δεν κατέχω για αυτό και έβαλα το θέμα.
Στην τιμή των μοτοσυκλετιστικών ελαστικών όπως τα βλέπω όμως δεν αναφέρει πουθενά κόστος τοποθέτησης. Που συνήθως βαράνε εκεί... οπότε μία η άλλη. Στα dunlop που πήρα και δεν τα βλέπω εδώ στο Link που έβαλες (Dunlop Mutant) η τιμή σε κάτι παραπλήσιο σε διαστάσεις και δείκτες ήταν περίπου 250 ευρώ... αν βάλιες και τοποθέτηση.. όπως είπα .. μια ή άλλη.
Τώρα για τα δισκόφρενα που λες... να αποβάλλει νερά απο τις τρύπες;.. μα το τακάκι εφάπτεται αν έχω δεί σωστά σε δισκόφρενο που έχει συμπαγή επιφάνεια... μπορείς να το εξηγήσεις γιατί πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με την αποβολή νερώ απο επιφάνεια δίσκου που δεν είναι σε χρήση απο δαγκάνα τακάκι... Δεν το λέω ώς μομφή.. να καταλάβω θέλω.
Gandalf
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
Τώρα για τα δισκόφρενα που λες... να αποβάλλει νερά απο τις τρύπες;.. μα το τακάκι εφάπτεται αν έχω δεί σωστά σε δισκόφρενο που έχει συμπαγή επιφάνεια... μπορείς να το εξηγήσεις γιατί πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με την αποβολή νερώ απο επιφάνεια δίσκου που δεν είναι σε χρήση απο δαγκάνα τακάκι... Δεν το λέω ώς μομφή.. να καταλάβω θέλω.
Gandalf
καλύτερα να έχεις προσωπική εμπειρία.....
Βρες ένα μηχανάκι του 80 με συμπαγή δίσκο, και κάνε μια βόλτα στη βροχή :smokin:
Παιδια,
με καθε επιφυλαξη, οποτε αν κανω λαθος μην βαρατε ...
Οι τρυπες στα δισκοφρενα ΔΕΝ ειναι για να φευγουν τα νερα ...
Οταν φρεναρεις υπο ακραιες συνθηκες θερμοκρασιας κ τριβης , δημιουργουνται αερια τα οποια σχηματιζονται αναμεσα στο τακακι κ στον δισκο τα οποια μειωνουν πολυ την τριβη (κατι σαν aquaplanning , αλλα με αερια)
Οι τρυπες χρησιμευουν σαν προσωρινος αποθηκευτικος χωρος για τα αερια ωστε να μην υπαρχει προβλημα ...
Οπως ειπα, με επιφυλαξη ...
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
καλύτερα να έχεις προσωπική εμπειρία.....
Βρες ένα μηχανάκι του 80 με συμπαγή δίσκο, και κάνε μια βόλτα στη βροχή :smokin: nomizo pos oi trypes mpikan sti prospathia mioseis toy baroys..tora..tha se gelaso kiolas..an k ayto me to nero ktl de to xo dokimasei.
Αρχικά δημιουργήθηκε από DUKASII
nomizo pos oi trypes mpikan sti prospathia mioseis toy baroys..tora..tha se gelaso kiolas..an k ayto me to nero ktl de to xo dokimasei. alloste trypes se anthrakonimatinoys den exo dei..
Αρχικά δημιουργήθηκε από DeusEx
Παιδια,
με καθε επιφυλαξη, οποτε αν κανω λαθος μην βαρατε ...
Οι τρυπες στα δισκοφρενα ΔΕΝ ειναι για να φευγουν τα νερα ...
Οταν φρεναρεις υπο ακραιες συνθηκες θερμοκρασιας κ τριβης , δημιουργουνται αερια τα οποια σχηματιζονται αναμεσα στο τακακι κ στον δισκο τα οποια μειωνουν πολυ την τριβη (κατι σαν aquaplanning , αλλα με αερια)
Οι τρυπες χρησιμευουν σαν προσωρινος αποθηκευτικος χωρος για τα αερια ωστε να μην υπαρχει προβλημα ...
Οπως ειπα, με επιφυλαξη ...
Οι τρυπες στους δισκους ειναι για μεγαλυτερη επιφανεια ψυξης ωστε να μην πετσικαρουν λογω θερμοτητας.
sapila racing
21/12/2009, 14:06
Μια κανονική τιμή για τοποθπετηση είναι 20-30 Ευρω για μοτό και 30-45 για αυτοκίνητο.
Οι τρύπες στα δισκόφρενα είναι πολύπλοκη υπόθεση κι εχει ξεκινήσει απο τις μοτοσυκλέτες και συγκεκριμένα απο την BMW το 1974 σε μοτοσυκλέτες παραγωγης.
Αρχικά ο μοναδικός σκοπός ηταν ο καθαρισμός του φιλμ νερού που δημιουργείται μεταξύ επιφάνειας του δίσκου και του τακακιού, ενα πολύ σημαντικό πρόβλημα τότε που δεν υπήρχαν ακόμα τα (ημι)μεταλλικά τακάκια.
Οι μοτοσυκλέτες με δισκόφρενα μέχρι το 80 είχαν πολύ σημαντικό πρόβλημα στο φρενάρισμα στο βρεγμένο. Με λίγα λόγια πατάγαμε φρένο και δεν γινόταν τίποτα απολύτως για τα πρώτα 10 μέτρα, όπου στην ουσία απλά καθαρίζαμε στους δίσκους.
Η λύση ηταν να πατας λίγο κάθε τόσο, η να εχεις μεγάλες αποστάσεις.
Οι δίσκοι των BMW του 1974 έδειξαν τον δρόμο, καθώς το πρόβλημα εξαλείφθηκε!
Οι τρύπες βοηθούν και στην ψύξη, αλλά οχι σε μεγάλο βαθμό, παρ όλα αυτα ο πρωταρχικός σκοπός είναι το 'σκούπισμα' που επιτυγχάνουν.
Δεν σκουπίζουν μόνο νερό, αλλά και μικροσωματίδια, υλικό των τακακιών κλπ. Αν προσέξεις τι μαζεύεται στις τρύπες αυτές θα καταλάβεις!
Αν δεν βαριέσαι διάβασε κι εδω
http://www.freshpatents.com/Brake-disc-rings-with-perforation-holes-dt20080710ptan20080164110.php
Deus, DrBig Διαβαστε τις πατέντες.
Αρχικά δημιουργήθηκε από DUKASII
nomizo pos oi trypes mpikan sti prospathia mioseis toy baroys..tora..tha se gelaso kiolas..an k ayto me to nero ktl de to xo dokimasei.
Ο ένας ο λόγος ήταν και αυτός, αλλά ήταν δευτερεύων. Ο βασικός λόγος ήταν ότι το φιλμ νερού που υπήρχε πάνω στον δίσκο δεν άφηνε τα τακάκια να πατήσουν σωστά, και μόλις εξατμιζόταν το τακάκι έπιανε απότομα
Αρχικά δημιουργήθηκε από DUKASII
alloste trypes se anthrakonimatinoys den exo dei..
Γιατί, έχεις δει ανθρακονημάτινους σε βροχή? Ατσάλινους φοράνε.. :winka:
edit: Τα είπε ο Αρης καλύτερα :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Οι τρύπες βοηθούν και στην ψύξη, αλλά οχι σε μεγάλο βαθμό, παρ όλα αυτα ο πρωταρχικός σκοπός είναι το 'σκούπισμα' που επιτυγχάνουν.
Δεν σκουπίζουν μόνο νερό, αλλά και μικροσωματίδια, υλικό των τακακιών κλπ. Αν προσέξεις τι μαζεύεται στις τρύπες αυτές θα καταλάβεις!
Αν δεν βαριέσαι διάβασε κι εδω
http://www.freshpatents.com/Brake-disc-rings-with-perforation-holes-dt20080710ptan20080164110.php
Deus, DrBig Διαβαστε τις πατέντες.
"The advantage of these perforation holes is improved cooling and more rapid breakdown of the moisture film present when friction surface are wet compared to unperforated brake disk (rings). Another advantage of perforated brake disk (rings) is the cleaning effect of the perforation holes for the friction coating applied to the brake shoes."
Παντως απο αυτο (απο λινκ που εστειλες) φαινεται σαν ο κυριος λογος να ειναι η ψυξη...δεν επιμενω παντως.
(Σορρυ Gandalf για το σπαμ αλλα ευκαιρια ψαχνουμε!)
sapila racing
21/12/2009, 14:18
Αρχικά δημιουργήθηκε από DeusEx
Οταν φρεναρεις υπο ακραιες συνθηκες θερμοκρασιας κ τριβης , δημιουργουνται αερια τα οποια σχηματιζονται αναμεσα στο τακακι κ στον δισκο τα οποια μειωνουν πολυ την τριβη (κατι σαν aquaplanning , αλλα με αερια)
Οι τρυπες χρησιμευουν σαν προσωρινος αποθηκευτικος χωρος για τα αερια ωστε να μην υπαρχει προβλημα ...
Οπως ειπα, με επιφυλαξη ...
Επιφύλαξη ξε-επιφύλαξη πας για τις κουβέντες μεγάλων ανδρων τουλάχιστον! :lol:
Πες τα Βυρωνα γιατί εχω κανει 10 φορές login για να το ποσταρω το μ@%ρδέλο από το ninja proxy.
Gandalf dr685sm
21/12/2009, 14:21
Τι spam ρε φιλε DrBig... μια χαρά απαντήσεις είναι... ειδικά οταν δεν ξέρεις και μαθαίνεις μια χαρά είναι...
sapila για τα λάστιχα αν η τοποθέτηση έχει 20-30 ευρώ και τα ελαστικά που είδα παραπλήσια με τα δικά μου σε διαστάσεις-δείκτες κοκ... είχαν περίπου 250 .. .τότε μια χαρά μου κόστισαν τα mutant.;)
Gandalf
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
"The advantage of these perforation holes is improved cooling and more rapid breakdown of the moisture film present when friction surface are wet compared to unperforated brake disk (rings). Another advantage of perforated brake disk (rings) is the cleaning effect of the perforation holes for the friction coating applied to the brake shoes."
Παντως απο αυτο (απο λινκ που εστειλες) φαινεται σαν ο κυριος λογος να ειναι η ψυξη...δεν επιμενω παντως.
Πως το συμπέρανες αυτό? Επειδή το αναφέρει πρώτο?
wikipedia:
Many higher performance brakes have holes drilled through them. This is known as cross-drilling and was originally done in the 1960s on racing cars. Brake pads will outgas and under use may create boundary layer of gas between the pad and the disc hurting braking performance. Cross-drilling was created to provide the gas someplace to escape. Although modern brake pads seldom suffer from outgassing problems, water residue may build up after a vehicle passes through a puddle and impede braking performance. For this reason, and for heat dissipation purposes, cross drilling is still used on some braking components, but is not favored for racing or other hard use as the holes are a source of stress cracks under severe conditions.
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Πως το συμπέρανες αυτό? Επειδή το αναφέρει πρώτο?
ναι, ετσι ειθισται στα επιστημονικα κειμενα, αλλα οπως ειπα, δεν επιμενω. Στο αποσπασμα απο βικι εξ'αλλου τα λεει αντιστροφα.
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Επιφύλαξη ξε-επιφύλαξη πας για τις κουβέντες μεγάλων ανδρων τουλάχιστον! :lol:
Σορρυ ρε ΄συ, δεν τα τσεκάρω όλα.
@-> DeusX όποιος στα είπε είχε φάει φασόλια το βράδy και είχε στο μυαλό του αέρια. :wave2:
Red Rider
21/12/2009, 14:27
Nομιζω πως μια δικαια συγκριση τιμων,θα ηταν με μια 4αδα ελαστικων αυτοκινητου 225-40-18 με δεικτη ταχυτητας W ενδεικτικα.Αυτα τα ελαστικα ειναι λιγο πιο κοντα σε χαρακτηριστικα με μιας μοτοσυκλετας πιστευω,απο πλευρας επιδοσεων,και δεν ειναι ουτε τα λαστιχα για υπεραυτοκινητα αλλα ουτε μικρομεσαια.
Αυτα λοιπον εγω τα πληρωσα 800ε πριν απο 4 μηνες.
PortisHead
21/12/2009, 14:30
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
... μια χαρά απαντήσεις είναι... ειδικά οταν δεν ξέρεις και μαθαίνεις μια χαρά είναι...
Καλα . μην παιρνεις και ορκο.
Κατι τετοια post ειναι η χαρα της ημιμάθειας.
Κανει καποιος μια ερωτηση , και πλακωνουν οι αλλοι με πιθανες απαντησεις και σεναρια και επιστημονικα κειμενα κλπ κλπ ενω στην ουσια κανεις δεν γνωριζει ι100% και να βαλει το χερι του στη φωτια που λεμε.
Απλα μας κανει πιο "σοφους" ομιλητες το απογευμα στην καφετερια :lol: :lol: :lol:
Μην παρεξηγηθω...χαριτολογοντας το λεω μιας κιεγω εχω προσφερει ουκ ολιγες φορες σε τετοια post...απλα γνωριζω την "βαρυτητα" που εχουν.
Υ.Γ.
Να εξαιρεσω απο τα παραπανω οποιδηποτε τεχνολογικο ποστ γραφεται απο τον μετρ , Reinmeister.
:D
sapila racing
21/12/2009, 14:36
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
wikipedia:
Many higher performance brakes have holes drilled through them. This is known as cross-drilling and was originally done in the 1960s on racing cars. Brake pads will outgas and under use may create boundary layer of gas between the pad and the disc hurting braking performance. Cross-drilling was created to provide the gas someplace to escape. Although modern brake pads seldom suffer from outgassing problems, water residue may build up after a vehicle passes through a puddle and impede braking performance. For this reason, and for heat dissipation purposes, cross drilling is still used on some braking components, but is not favored for racing or other hard use as the holes are a source of stress cracks under severe conditions.
Ετσι εξηγείται.
Αυτό διάβασε κι ο Deus...δεν έφταιγε ο άνθρωπος....
Drbig εβαλα όλο το ψαχτήρι των πατεντών, οχι συγκεκριμένες για να βγάλετε συμπεράσματα.
Oι Αμερικάνοι, εξ ού το αποσπασμα που παρέθεσες, μιλάνε για αυτοκίνητα και δεν ξέρουν και τι τους γίνεται γενικώς, ασε που αναφέρονται κυρίως σε διπλά αεριζόμενα.
Οι Γερμανοί είναι σοβαροί άνθρωποι και έκαναν μελέτη για μοτοσυκλέτες κακ μόνο.
Καβαλούσες ποτέ μηχανάκι χωρίς τρύπες στα δισκόφρενα να δείς πως είναι? Να σου δώσω το SR500 στη βροχή αλλά μετα θα πρέπει να το πλύνεις όλο στο χέρι, να το σκουπίσεις να το γυαλίσεις κλπ. :lol: :wave2:
Δεν αντιλέγω οτι οι τρύπες βοηθούν στην ψύξη, το εχω γράψει και πιο πάνω, αλλά ο πρωταρχικός σκοπός είναι το σκούπισμα και οχι η ψύξη η το ελάφρωμα.
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
ναι, ετσι ειθισται στα επιστημονικα κειμενα, αλλα οπως ειπα, δεν επιμενω. Στο αποσπασμα απο βικι εξ'αλλου τα λεει αντιστροφα.
Το απόσπασμα στο wiki λέει και ψιλομαλακίες, μιας και but is not favored for racing or other hard use as the holes are a source of stress cracks under severe conditions. δεν παίζει.
Ο βασικός λόγος ήταν η βροχή (και τα κατάλοιπα τριβής), εφόσον μιλάμε για μηχανάκια παραγωγής που δεν είχαν και την πολυτέλεια να βάζουν βγάζουν δισκόπλακες για καθάρισμα κάθε τρεις και λίγο. Το θέμα ψύξης και βάρους ήταν σε δεύτερη μοίρα μιας και οι περισσότερες μοτό της εποχής ήταν θεόβαρες, ενώ τα 13gr υλικού που έφευγε ήταν σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα 6-8 κιλα που ζύγιζαν οι χυτές μπροστινές ζάντες παραγωγής.
Είχε ένα SR500 με ατρύπητο δίσκο ο αδελφός μου. Στην βροχή επρεπε να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός μιας και όταννννν έπιανε, σου ΄φευγε και η ψυχή μαζί. :wave2:
http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-parts/brake-rotors1.htm
sapila racing
21/12/2009, 14:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Το απόσπασμα στο wiki λέει και ψιλομαλακίες, μιας και but is not favored for racing or other hard use as the holes are a source of stress cracks under severe conditions. δεν παίζει.
Ο βασικός λόγος ήταν η βροχή (και τα κατάλοιπα τριβής), εφόσον μιλάμε για μηχανάκια παραγωγής που δεν είχαν και την πολυτέλεια να βάζουν βγάζουν δισκόπλακες για καθάρισμα κάθε τρεις και λίγο. Το θέμα ψύξης και βάρους ήταν σε δεύτερη μοίρα μιας και οι περισσότερες μοτό της εποχής ήταν θεόβαρες, ενώ τα 13gr υλικού που έφευγε ήταν σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα 6-8 κιλα που ζύγιζαν οι χυτές μπροστινές ζάντες παραγωγής.
Είχε ένα SR500 με ατρύπητο δίσκο ο αδελφός μου. Στην βροχή επρεπε να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός μιας και όταννννν έπιανε, σου ΄φευγε και η ψυχή μαζί. :wave2:
Εχει πλάκα που λέμε τα ίδια χωρίς να εχει δεί ο ενας τι έγραψε ο άλλος :lol:
Γιατί λες είχε? Το έγινε το SR??
Αρχικά δημιουργήθηκε από sapila racing
Εχει πλάκα που λέμε τα ίδια χωρίς να εχει δεί ο ενας τι έγραψε ο άλλος :lol:
Γιατί λες είχε? Το έγινε το SR??
Το SR υπάρχει. Ο δίσκος έγινε κόσκινο γιατί βαρέθηκε να πηγαίνει με το λεωφορείο όποτε έβρεχε :lol:
Αρχικά δημιουργήθηκε από DrBig
http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-parts/brake-rotors1.htm
Βρε DrBig επιμένεις....
Κοιτάζεις δισκόφρενα αυτοκινήτων που έχουν άλλες ανάγκες ψύξης εφόσον δεν βρίσκονται πάνω στο ρεύμα αέρα, αλλά πίσω απ΄τις ζάντες. Τα αεριζόμενα δισκόφρενα είναι κανόνας στα γρήγορα αυτοκίνητα και τα τρυπημένα αεριζόμενα στα πολύ γρήγορα. Και κάποια super cars αμα γουστάρεις τα αγοράζεις με κεραμικά.
Δεν σου κάνει εντύπωση που τα "απλά" αυτοκίνητα χωρίς τρύπες δεν έχουν πρόβλημα στα νερά? Γιατί άραγε??
dirtbird
21/12/2009, 14:48
Tακάκια και άλλα... (http://forum.enduro-republic.gr/forum/viewtopic.php?f=56&t=1521&st=0&sk=t&sd=a&start=20)
Theod, η σύγκριση του κόστους των αμορτισέρ αυτοκινήτου με άλλα μηχανής παρόμοια των Ohlins-WP είναι -τεχνικά- ατυχής. Ίσως εάν σύγκρινες με το ΟΕΜ π.χ. του V-strom να έβγαιναν ασφαλέστερα συμπεράσματα.
dirtbird
21/12/2009, 14:50
Αρχικά δημιουργήθηκε από byr0n
Βρε DrBig επιμένεις....
Κοιτάζεις δισκόφρενα αυτοκινήτων που έχουν άλλες ανάγκες ψύξης εφόσον δεν βρίσκονται πάνω στο ρεύμα αέρα, αλλά πίσω απ΄τις ζάντες. Τα αεριζόμενα δισκόφρενα είναι κανόνας στα γρήγορα αυτοκίνητα και τα τρυπημένα αεριζόμενα στα πολύ γρήγορα. Και κάποια super cars αμα γουστάρεις τα αγοράζεις με κεραμικά.
Δεν σου κάνει εντύπωση που τα "απλά" αυτοκίνητα χωρίς τρύπες δεν έχουν πρόβλημα στα νερά? Γιατί άραγε??
σου χω έναν σάκη (Sachs) 7τάχυτο μούρλια.....
Έχει και κάτι ψύκτρες σα τυρί εμεντάλ.....:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
Το μέσο αυτοκίνητο είναι καταναλωτικό προιόν με τεχνολογία αξιόλογη μεν,φθηνή δε γιατί απευθύνεται σε όλο τον κόσμο όπως το ψυγείο. Η μοτοσυκλέτα έχει πολύ πιο τραβηγμένη τεχνολογία ειδικά κινητήρων και απευθύνεται σε εξειδικευμένο κοινό με ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Ένα ss προσφέρει ασύλληπτες επιδόσεις με 15000 και πουλάει χ κομάτια ενώ ένα αυτοκίνητο των 15000 είναι ένας κουβάς και πουλάει 10000χ κομάτια. Πως θα κερδίσει ο κατασκευαστής μοτό αν δεν χρεώσει τα ανταλλακτικά και τα σερβις Χ5
Αρχικά δημιουργήθηκε από dirtbird
Tακάκια και άλλα... (http://forum.enduro-republic.gr/forum/viewtopic.php?f=56&t=1521&st=0&sk=t&sd=a&start=20)
Απ΄την 5η σελίδα και μετά....:D
Και για να κλείσουμε το θέμα των τρυπών :blush:, την δεκαετία του 80 υπήρχαν διάφορες προτάσεις βελτίωσης της αίσθησης των (ξύλινων) δισκόφρενων και την συμπεριφορά τους σε υγρές καταστάσεις :blush: :blush:, με την πιο ρηξικελευτη, την πρόταση της Honda που έκλεισε τα δισκόφρενα μέσα σε θήκες :lol: :rotflmao: :lol: :rotflmao:
Τους πήρε λίγα χρόνια μέχρι να καταλάβουν ότι τα βρασμένα δισκόφρενα ήταν ολίγον επικίνδυνα :a31: :a31:
183750
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.