Σύνδεση

View Full Version : Η Δεκαετία του Μηδέν και τα Παιδιά της



tai
21/12/2009, 18:28
Η Επερχόμενη Εξέγερση.

Από όποια οπτική κι αν το δείτε, το παρόν δεν προσφέρει καμία διέξοδο. Αυτή δεν είναι η μοναδική του αρετή. Για όσους αναζητούν κάποια ελπίδα, δεν αφήνει καμία προοπτική. Όσοι λένε ότι έχουν κάποια λύση, οι απόψεις τους ανατρέπονται την επόμενη στιγμή. Όλοι συμφωνούν ότι τα πράγματα μόνο χειρότερα μπορούν να γίνουν. « Το μέλλον δεν έχει μέλλον» αυτό είναι το συμπέρασμα μιας εποχής που αν και φαίνεται απόλυτα φυσιολογική έχει φτάσει στο επίπεδο της συνειδητότητας των πρώτων πανκ.

Στην σημερινή κατάσταση δεν μπορεί να δοθεί κοινωνική λύση. Πρώτον γιατί τα κοινωνικά σύνολα, οι οργανισμοί και οι ατομικές φούσκες, αυτό που ονομάζουμε δηλαδή κοινωνία, δεν έχουν καμία συνοχή. Δεύτερον γιατί δεν μοιραζόμαστε πια τις ίδιες εμπειρίες. Δεν μιλάμε την ίδια γλώσσα. Και δεν μπορούμε να μοιραστούμε τον πλούτο, αν δεν μοιραζόμαστε την ίδια γλώσσα.

Χρειάστηκε μισός αιώνας αγώνων για να γίνει πραγματικότητα η Γαλλική Επανάσταση. Οι αγώνες δημιουργούν την γλώσσα με την οποία εκφράζεται ο νέος τρόπος σκέψης.

Αλλά σήμερα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η Ευρώπη είναι μια ήπειρος που φαλίρισε. Ψωνίζει στα μαγαζιά που πουλάνε τα πάντα με 10 ευρώ και ταξιδεύει με φτηνές αεροπορικές εταιρίες. Κανένα κοινωνικό πρόβλημα δεν φαίνεται να έχει λύση.

Ως λύση προτείνεται η αυξανόμενη πίεση για να εξασφαλιστεί πως τίποτα δεν θα συμβεί, με την συνδρομή της αστυνομικής παρακολούθησης των χώρων διαβίωσης.







Πρώτος Κύκλος

ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ

Αυτή είναι η τελευταία προσφορά του μάρκετινγκ στον κόσμο, το τελευταίο στάδιο στην εξέλιξη της διαφήμισης, πολύ πιο προχωρημένο από τις παραινέσεις να είμαστε διαφορετικοί, να είμαστε ο εαυτός μας και να πίνουμε Πέπσι.

Δεκαετίες από κόνσεπτ για να φτάσουμε εδώ που είμαστε. Για να καταλήξουμε στην απόλυτη ταυτολογία. Εγώ= εγώ.

Αυτός τρέχει σ’ έναν διάδρομο μπροστά από τον καθρέφτη του γυμναστηρίου. Αυτή επιστρέφει από τη δουλειά, πίσω από το τιμόνι του Smart της. Θα συναντηθούν;

Είμαι αυτό που είμαι. Το σώμα μου μού ανήκει. Εγώ είμαι εγώ, εσύ είσαι εσύ, και κάτι πάει λάθος.

Μαζική εξατομικοποίηση. Εξατομίκευση όλων των συνθηκών. Της ζωής, της δουλειάς, της δυστυχίας.

Όσο πιο πολύ θέλω να είμαι εγώ, τόσο πιο άδειος νιώθω. Όσο πιο πολύ εκφράζω τον εαυτό μου, τόσο πιο πολύ εξαντλούμαι. Όσο πιο πολύ τρέχω πίσω από τον εαυτό μου, τόσο πιο πολύ κουράζομαι.

Κρατιόμαστε σφιχτά από τον εαυτό μας σαν να ήταν κάποιος πολυπόθητος επαγγελματικός τίτλος. Γινόμαστε οι αντιπρόσωποι του εαυτού μας σε ένα παράξενο εμπόριο, εγγυητές μιας ατομικότητας που μοιάζει περισσότερο τελικά με ακρωτηριασμό. Ασφαλίζουμε τον εαυτό μας μέχρι χρεοκοπίας, άλλοι λιγότερο κι άλλοι περισσότερο αδέξια

Και εντωμεταξύ, διαχειριζόμαστε. Διαχειριζόμαστε την αναζήτηση ενός εαυτού, το μπλογκ μας, το διαμέρισμά μας, το τελευταίο μοδάτο σκουπίδι, τα μικρά δράματα των σχέσεών μας, ποιος γαμάει ποιόν…..οποιαδήποτε προσθετική επέμβαση χρειάζεται για να κρατηθούμε από το Εγώ μας.

Αν η «κοινωνία» δεν είχε γίνει μια τόσο αφηρημένη έννοια, τότε θα μας έδειχνε όλα τα υπαρξιακά δεκανίκια που μας επιτρέπουν να σερνόμαστε, το σύνολο των εξαρτήσεων που αποκτήσαμε με αντάλλαγμα μια ατομική ταυτότητα.

Το ανάπηρο άτομο είναι ο ιδανικός πολίτης του αύριο.

Η επιβεβλημένη αρχή του να «γίνεις κάποιος» συντηρεί την παθολογική κατάσταση που κάνει αυτήν την κοινωνία απαραίτητη.

Η επιβεβλημένη αρχή του να είσαι δυνατός παράγει την ίδια την αδυναμία με την οποία αυτοσυντηρείται. Έτσι όλα φαίνεται να παίρνουν έναν θεραπευτικό χαρακτήρα. Ακόμα και η δουλειά, ή ο έρωτας. Όλα αυτά τα « πώς τα πας;» που ανταλλάσσουμε μεταξύ μας δίνουν την εντύπωση μιας κοινωνίας που αποτελείται από αρρώστους που παίρνουν ο ένας την θερμοκρασία του άλλου.

Η κοινωνικότητα αποτελείται σήμερα από χιλιάδες μικρές γωνίτσες, χιλιάδες μικρά καταφύγια όπου μπορούμε να κρυφτούμε. Τα οποία είναι καλύτερα από το να βρεθούμε έξω στο κρύο. Όπου τα πάντα είναι ψεύτικα, γιατί δεν αποτελούν παρά ένα προκάλυμμα για να ζεσταθούμε. Όπου τίποτα δεν μπορεί να συμβεί αφού είμαστε όλοι πολύ απασχολημένοι με το να τρέμουμε σιωπηλά μαζί. Σύντομα αυτή η κοινωνία θα κρατιέται μόνο από την ένταση όλων των κοινωνικών όντων που πασχίζουν να βρουν μια απατηλή θεραπεία. Ένα εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που δουλεύει αντλώντας καύσιμα από ένα γιγαντιαίο ρεζερβουάρ δακρύων που δεν έχουν χυθεί ακόμα, αλλά που μπορεί να ξεχειλίσουν από στιγμή σε στιγμή.

ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ Ποτέ η εξουσία δεν βρήκε ένα τόσο φαινομενικά αθώο σλόγκαν. Η συντήρηση του εαυτού σε μια κατάσταση διαρκούς χειροτέρευσης, σε μία χρόνια κατάσταση λίγο πριν την κατάρρευση. Αυτό είναι το καλύτερα κρυμμένο μυστικό της σημερινής τάξης των πραγμάτων.

Ο αδύναμος, καταθλιπτικός, αυτοκριτικός, εικονικός εαυτός είναι κυρίως ο αιώνια προσαρμοζόμενος υποτελής πολίτης. Έτσι όπως τον χρειάζεται η αλυσίδα παραγωγής που διαρκώς ανανεώνεται, η τεχνολογίες που με αυξανόμενο ρυθμό παλιώνουν, οι κοινωνικοί κανόνες που συνεχώς ανατρέπονται, και η γενικευμένη προσαρμοστικότητα και ευελιξία.

Αυτός ο εαυτός είναι την ίδια στιγμή είναι και ο πιο αχόρταγος καταναλωτής και παραδόξως ο πιο παραγωγικός, αυτός που θα ριχτεί με ενθουσιασμό και ενεργητικότητα ακόμα και στο πιο μικρό πρότζεκτ, για να επιστρέψει έπειτα από λίγο στην αρχική κατάσταση της προνύμφης.

Τι είμαι λοιπόν; Από την παιδική μας ηλικία περάσαμε μέσα από μυρωδιές, ιστορίες, ήχους, συναισθήματα, νανουρίσματα, ουσίες, χειρονομίες, ιδέες, εντυπώσεις, βλέμματα, τραγούδια και φαγητά. Τι είμαι; Συνδεδεμένοι με μέρη, δοκιμασίες, προγόνους, φίλους, αγάπες, γεγονότα, γλώσσες, αναμνήσεις, με ένα σωρό πράγματα που προφανώς δεν είμαστε εμείς. Όλα όσα μας συνδέουν με τον κόσμο, όλα όσα αποτελούν εμάς, όλες οι δυνάμεις που μας απαρτίζουν δεν δημιουργούν μια ταυτότητα, κάτι που μπορούμε να επιδείξουμε αυτόματα όταν μας ζητηθεί, αλλά μια μοναδική, ζωντανή ύπαρξη, από την οποία εμφανίζεται- σε συγκεκριμένες στιγμές και μέρη- αυτό τον ον που λέει «Εγώ».

Η αίσθηση ότι δεν έχουμε συνοχή είναι απλώς η συνέπεια της ανόητης πεποίθησής μας ότι ο εαυτός μας είναι μόνιμος αλλά και στην ελάχιστη σημασία που δίνουμε στα πράγματα που μας κάνουν αυτό που είμαστε.

Σε ζαλίζει όταν βλέπεις το σλόγκαν της Reebok « ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ» θρονιασμένο σ’ έναν ουρανοξύστη της Σαγκάης. Η Δύση έχει εξαπολύσει παντού τον αγαπημένο της Δούρειο Ίππο. Την αντίθεση ανάμεσα στον εαυτό και τον κόσμο, το άτομο και την ομάδα, ανάμεσα στους συναισθηματικούς δεσμούς και την ελευθερία.

Ελευθερία δεν είναι η διάλυση των συναισθηματικών μας δεσμών, αλλά η ικανότητά μας να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτούς, να τους δημιουργούμε ή να τους λύνουμε. Η οικογένεια υπάρχει ως οικογένεια δηλαδή ως κόλαση μόνο γι’ αυτούς που παραιτήθηκαν από την προσπάθεια να αλλάξουν τους εξουθενωτικούς της μηχανισμούς, ή δεν γνωρίζουν το πώς. Η ελευθερία του «να μην έχεις ρίζες» ήταν πάντοτε μια πλασματική ελευθερία. Δεν μπορούμε να ξεφορτωθούμε αυτό που μας δένει χωρίς την ίδια στιγμή να χάσουμε αυτό πάνω στο οποίο θα δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας.

Το «Είμαι αυτό που είμαι», λοιπόν, δεν είναι απλώς ένα ψέμμα, μια απλή διαφημιστική εκστρατεία, αλλά μια στρατιωτική εκστρατεία, μια πολεμική ιαχή ενάντια σε ό,τι κοινό υπάρχει μεταξύ των ανθρώπων, ενάντια στα αόρατα νήματα που τους ενώνουν, οτιδήποτε εμποδίζει την απόλυτη απομόνωσή τους, ενάντια σε ό,τι μας κάνει να υπάρχουμε και διασφαλίζει ότι όλος ο κόσμος δεν θέλει και δεν χρειάζεται να έχει λεωφόρους, Ντίσνει λαντ και εμπορικά κέντρα. Βαρετά, χωρίς συναίσθημα αλλά με σωστή οργάνωση, άδειους, ψυχρούς χώρους όπου τίποτα δεν κινείται.

Η Γαλλία δεν θα ήταν η χώρα των αγχολυτικών, ο παράδεισος των αντικαταθλιπτικών, η Μέκκα των νευρώσεων, αν δεν ήταν και η πρωταθλήτρια της ανά ώρα παραγωγικότητας στην Ευρώπη. Αρρώστιες, κόπωση, κατάθλιψη μπορούν να θεωρηθούν τα ατομικά συμπτώματα αυτού που πρέπει να θεραπευτεί. Συμβάλλουν στην συντήρηση της παρούσας τάξης πραγμάτων, στην δουλική μας προσαρμοστικότητα σε ανόητους κανόνες, και στο να εκμοντερνιστούν τα δεκανίκια μας.

Αλλά ο εαυτός μας δεν είναι κάτι μέσα μας που βρίσκεται σε κατάσταση κρίσης. Αυτό θέλουν να μας πείσουν ότι συμβαίνει. Θέλουν να κάνουμε τον εαυτό μας κάτι που καθορίζεται εύκολα και ξεκάθαρα, προσβάσιμο σε σχέση με τις ιδιότητές του, ελεγχόμενο.

Σε αντίθεση με ό,τι μας μάθαιναν στα παιδικά μας χρόνια νοημοσύνη δεν σημαίνει να ξέρεις πώς να προσαρμόζεσαι, ή αν είναι μια κάποια ένδειξη νοημοσύνης, είναι η νοημοσύνη των σκλάβων.

Η μη προσαρμοστικότητά μας, η κόπωσή μας, είναι πρόβλημα μόνο γι’ αυτούς που έχουν στόχο να μας υποτάξουν. Είναι άλλο ένα σημείο εκκίνησης, ένα σημείο συνάντησης για νέες επαναστατικές δραστηριότητες. Μπορεί να αποκαλύπτουν ένα τοπίο πιο κατεστραμμένο αλλά απείρως πιο εύκολο να το μοιραστούμε από όλα τα ψεύτικα ονειρικά τοπία που η κοινωνία συντηρεί για τους δικούς της λόγους.

Δεν έχουμε κατάθλιψη, κάνουμε απεργία. Για όλους όσους αρνούνται να διαχειριστούν τον εαυτό τους, η κατάθλιψη δεν είναι μια κατάσταση αλλά ένα πέρασμα, ένα βήμα πιο κοντά στην πολιτική ιδεολογική αντίθεση. Έπειτα από αυτό η φαρμακευτική αγωγή και η αστυνομία είναι ο μόνος τρόπος να συμβιβαστούμε.

Μετάφραση Βασιλική Δήμου

The coming insurrection

απο εδω (http://www.lifo.gr/blogs/wwwlifogrblogsapolog/19692)

Gandalf dr685sm
21/12/2009, 19:25
μπούχτισα με τις παπαριές του κάθε παγκόσμιου ψυχαναλυτή.. αν είναι έτσι τα πράγματα δώστε της κάποιος μια σφαίρα και ενα πιστόλι να ηρεμήσει χρησιμοποιώντας το πάνω στον εαυτό της.

To τι ζεί ή θα ζεί ο καθένας είναι στο χέρι του. Ούτε στο τι του λέει ο τάδε ή ο δείνα. Εκείνος που ψάχνει πρότυπα να μιμηθεί είναι καμένος έτσι και αλλιώς απο χέρι.

Τα σκουπίδια που δικαίως κατηγορεί ώς διόδους ανάγνωσης και αντιγραφής περιέχουν και το κείμενο της μέσα.

ΡΕ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΛΥΣΗ ΕΧΕΤΕ;.. μην μας ζαλίζετε με κατηγορώ.. κατηγορώ έχουμε όλοι και μπόλικα μάλιστα... αρκετά απο αυτά προς το πρόσωπο του καθρέφτη μας. Πρόταση έχει κανείς να προτείνει προς σκέψη;.


Ψυχαναλυτές του κώλου όλοι γίναμε μου φαίνεται.

Gandalf

atom_smasher
21/12/2009, 20:00
πολυ καλο κειμενο. Μαγε, αν δεν βρεις το προβλημα, πως θα βρεις την λυση?

tai
21/12/2009, 20:40
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm

Ψυχαναλυτές του κώλου όλοι γίναμε μου φαίνεται.

Gandalf

αφου ειναι κωλοκατασταση τι περιμενεις??:D

vangelis 64
21/12/2009, 20:41
Αρχικά δημιουργήθηκε από atom_smasher
πολυ καλο κειμενο. Πράγματι.Μπράβο ρε Χρήστο!!!:beer: :beer:
Αρχικά δημιουργήθηκε από atom_smasher
Μαγε, αν δεν βρεις το προβλημα, πως θα βρεις την λυση? Σωστός!Μάγε,στα δύσκολα,σ' αυτά που χρειάζονται πραγματική δουλειά χωρίς υπεκφυγές,όλοι μπουχτίζουμε.

Και μπουχτίζουμε γιατί βαριόμαστε να προσπαθήσουμε,γιατί θεωρούμε τούς εαυτούληδές μας σωστούς με επιχειρήματα από αξιόπιστα λινκ και βικιπέδιες.
Η λύση θέλει αίμα για να βρεθεί και οι διατεθιμένοι γι' αυτό,σπανίζουν.

Gandalf dr685sm
21/12/2009, 21:09
ρε παληκάρια.. και περιμένετε να σας το υποδείξουν το πρόβλημα;... δεν το έχετε καταλάβει-κατανοήσει μόνοι σας μέχρι στιγμής;

Και αίντε και το υπέδειξε.. καμιά πρόταση για λύση έδωσε;.. οχι... μόνο "κατηγορώ"..

Αυτό το κάνουμε όλοι. Η μαγκιά είναι να έχεις και εφικτές προτάσεις. Απο κατηγορίες και διαπιστώσεις ξέρουμε όλοι. Πόσο μάλιστα απο το βήμα των blogs που τόσο "υποκριτικά" κριτικάρει.

Gandalf

Εχετλαίος
22/12/2009, 07:42
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gandalf dr685sm
Η μαγκιά είναι να έχεις και εφικτές προτάσεις.

;)

ggs
22/12/2009, 08:42
Ωραίο το κείμενο που παρέθεσε ο ΤΑΙ….
Υπάρχουν , φυσικά και άλλα πολλά ωραία κείμενα από φωτισμένους ανθρώπους που πραγματεύονται τα σημερινά (και όχι μόνο) αδιέξοδα …

ένας ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ είχε περιγράψει ΚΑΙ το «πρόβλημα» ΑΛΛΑ και την «ΛΥΣΗ» μέσα σε ΟΚΤΩ λέξεις ….

«Δεν ελπίζω τίποτα , Δεν φοβάμαι τίποτα ….. είμαι ελεύθερος ….»

8 λέξεις , που μπορούν να γεμίσουν τόμους ….

Πρέπει να τις καταλάβουμε ….

Και , ναι γκανταλφ , αυτές οι οκτώ λέξεις είναι μια εφικτή πρόταση και μαγκια…

Εχετλαίος
22/12/2009, 08:47
Αρχικά δημιουργήθηκε από ggs
αυτές οι οκτώ λέξεις είναι μια εφικτή πρόταση και μαγκια

Θα μου επιτραπεί να διαφωνήσω.
Εφικτή και μαγκιά η μη ύπαρξη προσμονής ελπίδας προκειμένου για τελειωμένο μπακούρι χωρίς οικογένεια που να γνοιάζεται αμφίρροπα, αλλά όντε έχεις κοπέλια και ανθρώπους που σε συντρέχουνε οφείλεις να έχεις ελπίδα.
Αλλιώς δέσε πέτρα στο λαιμό και φούντο στο λιμάνι!

ggs
22/12/2009, 08:55
Αρχικά δημιουργήθηκε από Εχετλαίος
Θα μου επιτραπεί να διαφωνήσω.
Εφικτή και μαγκιά η μη ύπαρξη προσμονής ελπίδας προκειμένου για τελειωμένο μπακούρι χωρίς οικογένεια που να γνοιάζεται αμφίρροπα, αλλά όντε έχεις κοπέλια και ανθρώπους που σε συντρέχουνε οφείλεις να έχεις ελπίδα.
Αλλιώς δέσε πέτρα στο λαιμό και φούντο στο λιμάνι!


Μήπως , η πέτρα στον λαιμό είναι η «ελπίδα» ???
Ο καθένας μπορεί να ερμηνεύσει την φράση του Καζαντζάκη όπως εκείνος θέλει…
Άλλος , σαν μια απαισιόδοξη και πεσιμιστική φράση και άλλος σαν μια αλήθεια λυτρωτική που σε απελευθερώνει από ορατά και αόρατα δεσμά και σε κάνει να ζεις ελεύθερος και αληθινός….. ότι καλύτερο για τους ανθρώπους που αγαπάς και σε αγαπανε…

Εχετλαίος
22/12/2009, 08:58
Αρχικά δημιουργήθηκε από ggs
ελεύθερος και αληθινός

Ναι, αυτό σίγουρα το οφείλεις και σε σένα, και στον δίπλα και στον κόσμο όλο.
:wave2:

stefanos
22/12/2009, 08:59
Ευτυχώς είμαι άλλης δεκαετίας γιατί θα με έπαιρνε απο κάτω.

dimval
22/12/2009, 14:16
Ολόκληρο το κείμενο στα αγγλικά βρίσκεται εδω:

http://tarnac9.wordpress.com/texts/the-coming-insurrection/

menelaos46
22/12/2009, 15:08
Εγω αυτο που καταλαβα ειναι οτι πολλοι εχουν προβλημα να βρουν ποιοι ειναι.
Δηλαδη παμε παλι στην ισσοροπια του ατομου.

tai
22/12/2009, 17:49
Αρχικά δημιουργήθηκε από menelaos46
Εγω αυτο που καταλαβα ειναι οτι πολλοι εχουν προβλημα να βρουν ποιοι ειναι.
Δηλαδη παμε παλι στην ισσοροπια του ατομου.
απο την στιγμή που έπαψε ο άνθρωπος να προσδιορίζεται με βάση τον απέναντι, το περιβάλλον, και το παρελθόν του, και προσπαθεί να προσδιορίσει το Άτομο με βάση το εγώ, έχασε το "πρόσωπο του" και κατ επέκταση την ίση ροπή του, την ισορροπία του δλδ!

HolyDiver
22/12/2009, 19:20
Αρχικά δημιουργήθηκε από tai
απο την στιγμή που έπαψε ο άνθρωπος να προσδιορίζεται με βάση τον απέναντι, το περιβάλλων, και το παρελθόν του, και προσπαθεί να προσδιορίσει το Άτομο με βάση το εγώ, έχασε το "πρόσωπο του" και κατ επέκταση την ίση ροπή του, την ισορροπία του δλδ!

:confused: :look: :wacko: Μα τί πίνετε ώρες ώρες.....:beer: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:

tai
22/12/2009, 21:56
Αρχικά δημιουργήθηκε από HolyDiver
:confused: :look: :wacko: Μα τί πίνετε ώρες ώρες.....:beer:

ωρες ωρες :confused: που και πότε μας είδες "νηστικούς" :confused:

ΛΕΓΕ :lol:



ΕΤΣΙ μαθαίνεις το μυαλό να επεξεργάζεται γρήγορα τις πληροφορίες όταν πας με 300
το καις από πριν στην προπόνηση
:rotflmao: :rotflmao:

όσοι λοιπόν δεν τα "πιάνεται" αυτά, είσαστε σαλίγκαροι:a36:

:rotflmao: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:

HolyDiver
22/12/2009, 22:28
Αρχικά δημιουργήθηκε από tai

όσοι λοιπόν δεν τα "πιάνεται" αυτά, είσαστε σαλίγκαροι:a36:

:blush:

takis-kk
23/01/2010, 20:24
Πάρτε και μια αιρετική άποψη.
Ο άνθρωπος ουδέποτε υπήρξε κοινωνικό ον ... Εγινε απο ανάγκη !
Σήμερα η τεχνολογία και η τυποποίηση παροχής αγαθών του επιτρέπει να είναι (αισθάνεται) αυτόνομος.
Προτιμά λοιπόν να αυτοπροσδιορισθεί με βάση τον καθρέφτη του.
Είναι και θέμα επιλογής αφου υπάρχουν ακόμη κοινωνίες "παλαιού τύπου" στις οποίες ελεύθερα μπορεί να μεταναστεύσει.
Μήπως κι αυτο που κάνει ο συντάκτης του κειμένου , δεν είναι μια μοναχική αναζήτηση ;
Κάτι σαν πνευματικός αυνανισμός δηλ.






Μη βαράτε, είπαμε.... Αιρετική άποψη.. και θα χαρώ μόλις την ανατρέψετε.




Διώξαμε το παλιό και το καινούργιο δεν φάνηκε ακόμη.




Ενας σαλίγγαρος.

Εχετλαίος
23/01/2010, 20:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από takis-kk
Μήπως κι αυτο που κάνει ο συντάκτης του κειμένου , δεν είναι μια μοναχική αναζήτηση ;
Κάτι σαν πνευματικός αυνανισμός δηλ.


Ο αυνανισμός δε χρειάζεται (ακόμα και εξ ορισμού) να είναι μοναχική υπόθεση αλλά κάλιστα μια κοινωνική συνεύρεση πολλών παριστάμενων.
Καίρ, ώρα για γιορτή! :D

menelaos46
23/01/2010, 20:57
Πάρτε και μια αιρετική άποψη. Ο άνθρωπος ουδέποτε υπήρξε κοινωνικό ον ... Εγινε απο ανάγκη ! Σήμερα η τεχνολογία και η τυποποίηση παροχής αγαθών του επιτρέπει να είναι (αισθάνεται) αυτόνομος. Προτιμά λοιπόν να αυτοπροσδιορισθεί με βάση τον καθρέφτη του. Είναι και θέμα επιλογής αφου υπάρχουν ακόμη κοινωνίες "παλαιού τύπου" στις οποίες ελεύθερα μπορεί να μεταναστεύσει. Μήπως κι αυτο που κάνει ο συντάκτης του κειμένου , δεν είναι μια μοναχική αναζήτηση ; Κάτι σαν πνευματικός αυνανισμός δηλ.

Μα ολα τα οντα που γιναν κοινονικα εγιναν απο αναγκη!!!
Αυτο δεν ειναι αιρετικη αποψη ειναι πραγματικοτητα...




Ενας σαλίγγαρος.

Φοβαμαι οτι θα καταλληξουμε να λεμε ποιος ειναι πιο γρηγορος...:D

takis-kk
23/01/2010, 21:45
Διαγράφω το "πνευματικος αυνανισμός" ήταν άστοχο.

Μενέλαε ψάχνω για διαφωνούντες .

Αν ο άνθρωπος δεν ήταν κοινωνικο ον , ζώντας τη σημερινη πραγματικότητα των μεγαλουπόλεων θα ήταν ευτυχής , δεν νομίζεις;

Και κάτι άσχετο.
Οταν ο σαλίγκαρος ρωτήθηκε πως έφτασε στην κορυφή, απάντησε:
- Ερποντας - γλυφοντας και με τα κέρατά μου !

Διαγράφω και τον αυτοπροσδιορισμό μου ώς "σαλίγκαρο"


Εξ' άλλου όλοι εδω μέσα είμαστε λάτρεις της ταχύτητας , στην πιστα και τον νου.

stefanos
23/01/2010, 23:13
Αρχικά δημιουργήθηκε από takis-kk
Αν ο άνθρωπος δεν ήταν κοινωνικο ον , ζώντας τη σημερινη πραγματικότητα των μεγαλουπόλεων θα ήταν ευτυχής , δεν νομίζεις;


δεν είναι?

SpeakeasyBlues
30/01/2010, 16:02
Εξαιρετικο κειμενο, νομιζω πως και αυτο εδω προσθετει στο picture, ξερετε τωρα...

http://www.kourdistoportocali.com/default.aspx?pageid=949



1a. Το κοινωνικόν ανιστόρητον και η εχθρότητα προς στη κοινωνία:

Το κείμενο που ακολουθεί προσπαθεί να τοποθετηθεί σε ζητήματα που, έτσι κι αλλιώς, έχουν αναφερθεί από πολλούς πολέμιους της ελευθερίας και της αναρχίας.

Αν ασχολούμαστε, όσο πιο συνοπτικά μας επιτρέπει ο διαθέσιμος χώρος μιας εφημερίδας, είναι γιατί οι απαξιωτικές, προς την κοινωνία και την κοινωνική δράση, απόψεις κυκλοφορούν μέσα σε ομαδοποιήσεις και παρέες που έχουν αναδειχθεί μέσα από την ζωντάνια των συγκρούσεων ενάντια στο κράτος και τις επιλογές του.

Οι απόψεις αυτές, ντυμένες με έναν «επαναστατικό τσαμπουκά», στην πραγματικότητα διαπνέονται από έναν ακραίο αριστερό εξουσιαστικό λόγο. «Τίποτα το σημαντικό ως εδώ», θα μπορούσε να ειπωθεί και θα συμφωνήσουμε.

Όμως, αυτές οι «επαναστατικές» θέσεις, που κατά καιρούς συκοφαντούν και διαστρεβλώνουν τις αναρχικές απόψεις και πρακτικές, χρησιμοποιούνται με σκοπό να αντληθεί «έμψυχο υλικό» κατ’ εξοχήν από νέους συντρόφους. Από τη στιγμή, λοιπόν, που οι προσπάθειες απαξίωσης της αναρχίας, της ανθρωπινότητας και του αγώνα για την κοινωνική και ατομική απελευθέρωση επιχειρούνται να προβληθούν σαν «νέες ιδέες», θεωρούμε πως η σιωπή θα αποτελέσει ΣΥΝΕΝΟΧΗ και πως μια επανατοποθέτηση, έστω και με συνοπτικό λόγο, δεν θα έβλαπτε.

***

Αν έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία το «κοινωνικόν ζήτημα» είναι γιατί με άξονα αυτό καθορίζεται μια ολόκληρη πραγματικότητα. Με διάφορες πλευρές αυτού του ζητήματος έχουν ασχοληθεί κατά καιρούς οι εξουσιαστές. Αυτή η ενασχόληση γινόταν και γίνεται προκειμένου, για πολλούς και διάφορους λόγους και σκοπιμότητες να διαστρεβλωθεί η πραγματικότητα και να χρησιμοποιηθούν τα «πορίσματα» ως μοχλός για την κατασκευή ιδεολογικών υπόβαθρων, που θα υπονομεύουν τις προοπτικές της ατομικής και κοινωνικής απελευθέρωσης.

Αλλά το ζήτημα δεν σταματά σ’ αυτήν την περίπτωση. Δεν είναι λίγες οι φορές που χρησιμοποιούνται απαξιωτικοί όροι σε σχέση με αυτή την πολυσύνθετη πραγματικότητα που ονομάζεται κοινωνία. Πρόκειται για μια συμπεριφορά όπου ο εγωισμός επιχειρείται να αναδειχθεί σαν η υπέρτατη αλήθεια, την οποία θα πρέπει να αποδεχθεί ο κόσμος και ιδιαίτερα οι νεολαίοι.

Το θέμα, όμως, δεν είναι στο αν υπερασπίζεται ή απαξιώνει κάποιος αυτό που ονομάζεται και υπάρχει ως κοινωνία, αλλά στο κατά πόσον υπάρχει θέληση ή προσπάθεια ώστε να γίνει κατανοητή η πραγματικότητα, που ζούμε τώρα.

Ας εξετάσουμε, λοιπόν, το ζήτημα της κοινωνίας.

Η απαξιωτική «θέση», που αναφέρθηκε πιο πάνω, είναι αποτέλεσμα μιας επιφανειακής ματιάς στο σήμερα, που όμως δεν μπορεί ή δεν θέλει να διακρίνει μια ολόκληρη πορεία της ανθρωπότητας. Κι εδώ οφείλουμε να πούμε πως οι αναρχικές απόψεις δεν εκλαμβάνουν την κοινωνία σαν ένα ενιαίο και αδιαχώριστο σύνολο με κοινούς σκοπούς. Από την πλευρά μας, έχουμε ήδη αναφερθεί (βλ. Αναρχική Θεώρηση τεύχος 7) πως μέσα στον κοινωνικό χώρο αναπτύσσεται ο κοινωνικός ανταγωνισμός.

Είναι, επίσης, αποδεδειγμένο, μέσα από την πορεία των κυριαρχούμενων κοινωνιών, πως όσο θα υπάρχουν εξουσιαστές θα υπάρχουν κι εξουσιαζόμενοι. Όσο θα υπάρχουν κάποια κομμάτια που θα ταυτίζονται και θα αφομοιώνονται μέσα στο εξουσιαστικό τέλμα και τις ιδεολογικές προλήψεις του κρατισμού, άλλο τόσο θα υπάρχουν εξεγερμένα κομμάτια που συγκρούονται, οργανώνονται κι επιτίθενται με πολλούς τρόπους ενάντια σ’ όσους διατηρούν και στηρίζουν τις καταπιεστικές κι εκμεταλλευτικές συνθήκες.

Στη διάρκεια αυτής της διεργασίας υπάρχουν άτομα και ομάδες ανθρώπων που συντίθενται σε μια μόνιμη αντιπαράθεση με τις εξουσιαστικές κι εκμεταλλευτικές δομές. Εφ’ όσον αυτό που τους αντιπαραθέτει ενάντια στο κράτος είναι η ολοκληρωτική εναντίωση σ’ ό,τι αυτό στηρίζει και προωθεί —την καταπίεση, αλλοτρίωση κι εκμετάλλευση των ανθρώπων—, τότε μπορούμε να μιλάμε για συγκροτήσεις ομάδων που θέλουν να ανατρέψουν την υπάρχουσα κατάσταση.

Οι αναρχικές συγκροτήσεις από την θέση τους αποσκοπούν στην συνολική εξάλειψη των δεινών που προέκυψαν στην πορεία του ανθρώπινου γένους, κάτω από συνθήκες ωμής και απροκάλυπτης επιβολής. Δεν τηρούν μια αρνητική στάση προς αυτό του οποίου αποτελούν συστατικό στοιχείο, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν διακατέχονται από ηττοπαθείς (η κοινωνία παραδομένη στην υποταγή) και έξαλλες θέσεις.

SpeakeasyBlues
30/01/2010, 16:03
1β. Ας σημειωθεί πως ηττοπάθεια, ως επί το πλείστον χαρακτηρίζει τους υπερώριμους παλιούς αγωνιστές της αριστεράς, οι οποίοι παρά την μεγάλη ιδέα που είχαν για τον εαυτό τους δεν κατάφεραν να δουν τις προσδοκίες τους για εξουσία να πραγματοποιούνται. Και που, βέβαια, ΤΙΠΟΤΑ δεν τους δίνει ελπίδες ΠΙΑ για τα εξουσιαστικά τους όνειρα. Η εξαλλοσύνη, πάλι, οφείλεται συνήθως στον μικροαστικό πανικό που διακατέχει (κι όχι μόνον αυτούς), πως θα χάσουν το… πολύτιμο, πλην όμως αρρωστημένο τους «εγώ».

Άλλωστε, τέτοιες θέσεις δεν έχουν πιθανότητες να αποκτήσουν κάποιο αντίκτυπο προς τους υπόλοιπους ανθρώπους, αλλά ούτε και προς τον περίγυρο αυτών που τις προπαγανδίζουν, αφού η προβολή ενός εξωπραγματικού και αντιανθρώπινου image ελάχιστα γίνεται αποδεκτή.

Θα πρέπει, επίσης, να διευκρινίσουμε πως ομάδες και άτομα που έχουν συντεθεί σε μια μόνιμη αντιπαράθεση με την εξουσιαστική πραγματικότητα και στέκονται μέσα από τις (πραγματικές) συνθήκες συγκρουσιακά κι εξεγερτικά απέναντι στο κράτος δεν αναβαθμίζονται. Αυτή τους η στάση δεν τους μετατρέπει, δηλαδή, σε κάτι το «ανώτερο» από τους υπόλοιπους ανθρώπους και ομάδες.

Αυτή η διαφορετικότητα, όταν παίρνει τις διαστάσεις της μοναδικότητας, είναι που εκβράζει μια άμετρη εξουσιαστική συμπεριφορά, που δεν διαφέρει και πολύ από την στάση του δουλοκτήτη λευκού. Ενός ατόμου που θεωρούσε τους μαύρους δούλους που του έρχονταν κατά καραβιές από την Αφρική ως υποδεέστερα όντα, που υποτίθεται πως προσαρμόστηκαν στις συνθήκες δουλείας χωρίς πολλές αντιδράσεις. Ήταν πολύ εύκολο για τον εξουσιαστικό αυτό συρφετό να δικαιολογήσει τις όποιες θεωρίες του, ξεκινώντας από το σημείο της εξαθλίωσης που είχαν οδηγήσει αυτούς τους ανθρώπους. Η «ανωτερότητα» αυτή της λευκής φυλής, βέβαια, φάνηκε να είναι μια αυταπάτη όταν άρχισαν οι εξεγέρσεις των σκλάβων.

Μιλήσαμε προηγουμένως για έναν κοινωνικό ανταγωνισμό. Θα επαναλάβουμε περιληπτικά αυτό που έτσι κι αλλοιώς είναι γνωστό και με μια εμπειρική ακόμα ματιά όσων ζουν μέσα στον κοινωνικό χώρο και δεν διέπονται από τη βολική «οπτική» της στατικότητας.

Η κοινωνία δεν είναι κάτι το σταθερό. Βρίσκεται μέσα σε μια διαρκή κίνηση. Διάφορα κομμάτια ανταγωνίζονται μεταξύ τους σε διάφορα επίπεδα. Κι αυτό που έχουμε προσδιορίσει είναι η γενικότερη κατάσταση ανταγωνισμού και η ειδικότερη.

Για να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα, ο ανταγωνισμός, για παράδειγμα, δυο καπιταλιστών για να πουλήσουν κάποια προϊόντα ανήκει στην γενικότερη κατάσταση που αναφέραμε. Ο ανταγωνισμός τού εργάτη με το αφεντικό του στην ειδικότερη. Πρόκειται γι’ αυτό που με άλλους όρους είχαμε προσδιορίσει ως κοινωνικός ανταγωνισμός με την ευρεία και με την στενή έννοια.

Αυτή, λοιπόν, η προσπάθεια διερεύνησης και κατανόησης της πραγματικότητας είναι δυναμική. Προσπαθεί και κατορθώνει να κατανοήσει την πραγματικότητα μέσα από την κίνηση που υπάρχει σήμερα, συμμετέχοντας λειτουργικά και με συγκρουσιακό τρόπο. Αποτελεί δηλαδή συστατικό στοιχείο του κοινωνικού ανταγωνισμού με την στενή έννοια.

Αυτή η δυναμική κατανόηση, μέσα από τη δράση, δεν λειτουργεί μόνο προς το παρόν, αλλά πολύ περισσότερο προς το παρελθόν, κατανοώντας τους όρους μέσα από τους οποίους προήλθε αυτός ο ανταγωνισμός.

Ας σταθούμε, τώρα, σε άλλα στοιχεία «ανάλυσης» της πραγματικότητας υπό τύπον ζητημάτων.

SpeakeasyBlues
30/01/2010, 16:03
1γ. Ζήτημα πρώτον: Στατικότητα. Αποδοχή της κατάστασης που παρουσιάζεται μπρος στα μάτια μας.

Ζήτημα δεύτερον: Γενίκευση ενός γεγονότος.

Ακολουθεί ερμηνεία με βάση αυτό το γεγονός. Αυθαίρετη τοποθέτηση σε σχέση με θεμελιακά ζητήματα της πορείας του ανθρώπινου γένους.

Μετά από αυτό, είναι επόμενο να παρουσιαστούν σαν συμπεράσματα αυτά που έχουν μαγειρευτεί και να σερβιριστούν σαν κάτι το χορταστικό και πρωτότυπο.

Για να γίνει πιο κατανοητό το θέμα μας θα προχωρήσουμε σε μια υπόθεση.

Ας υποθέσουμε πως έχουμε μπροστά μας ένα τσίρκο. Το αποδεχόμαστε σαν μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα χωρίς όμως να το εξετάσουμε σαν σύνολο με τις πτυχές και τις αντιφάσεις του, με τις δυνάμεις που το διατηρούν σαν τέτοιο και με εκείνες που θέλουν να το διαλύσουν, τις προθέσεις αυτών που θέλουν να το μετασχηματίσουν κι αυτών που με την διάλυσή του θέλουν να φτιαχτεί κάτι αλλιώτικο. Φυσικά ούτε λόγος να νοιαστούμε για το πώς προέκυψε αυτό το τσίρκο. Μας αρκεί σαν τέτοιο. Μας βολεύει να το δούμε έτσι. Κι αν κάποιος θελήσει να μας ζητήσει εξηγήσεις για τη στάση μας, μπορούμε κάλλιστα να μιλήσουμε με βάση αυτό που φαίνεται και να πούμε πως το τσίρκο δημιουργήθηκε με τη θέληση λιονταριών, τίγρεων, θηριοδαμαστών, κλόουν, ακροβατών κ.ο.κ.

Ας πάμε παρακάτω.

Το κράτος και οι εξουσιαστές, αιώνες τώρα προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο πως αποτελούν «σάρκα από τη σάρκα του», πως κάποια στιγμή, όπως στο μύθο του πύργου της Βαβέλ, σαν από θαύμα ή θεϊκή τιμωρία οι άνθρωποι χωρίστηκαν σε εξουσιαστές κι εξουσιαζόμενους. Σε κάποια κορόιδα, δηλαδή, που είπαν στους άλλους «ελάτε να μας εξουσιάσετε» και στους έξυπνους που άρπαξαν την ευκαιρία. Από τότε οι «από κάτω» την έχουν «καταβρεί» (κατά το κοινώς λεγόμενο) με αυτό που έγινε κι έτσι δεν ενδιαφέρονται παρά για το πώς θα ζήσουν καλύτερα τη σκλαβιά τους.

Αυτό λοιπόν το ωραίο παραμυθάκι χρησιμοποιείται από τους κάθε είδους κρατιστές (με ελαφρώς παραλλαγμένες τις διατυπώσεις) για να επιβεβαιώσουν την άθλια ύπαρξη και τον εγκληματικό ρόλο τους.

«Η ανθρωπότητα προοδεύει με την εξουσία», κραυγάζουν οι κρατιστές, «υποταχτείτε σε μας και τις θελήσεις μας, αφού η κοινωνία μας δημιούργησε». Απ’ ότι φαίνεται η κοινωνία υπήρχε ανέκαθεν, όπως κι ο Θεός. Και κάποια στιγμή αποφάσισε: «Ας φτιάξω το κράτος». Και εγένετο κράτος!!! Κι αφού και τα ζώα έχουν την εξουσία μέσα τους, ας περιμένουμε να φτιαχτούν σε λίγο και τα κράτη των χοίρων, των κατσαρίδων, των αλεπούδων, των ορνίθων, των τσακαλιών και των λύκων.

Ας έρθουμε τώρα σε μία από τις πτυχές διαφόρων «επαναστατικών» απόψεων.

«Ο άνθρωπος έχει την εξουσία μέσα του», επαναλαμβάνουν νεόκοποι επαναστάτες, στα χνάρια των παλιών εξουσιαστικών θεωριών, ξεπερνώντας σε ζήλο κάποιους από τους μηδενιστές του 19ου αιώνα.

Κι αν ο Μάρξ με τον Ένγκελς έβαζαν σαν προϋπόθεση για την κοινωνική απελευθέρωση την κατασκευή μιας πρωτοπορίας που θα «απελευθέρωνε» την εργατική τάξη, στην περίπτωση αυτή το ενδιαφέρον των σκιαμαχούντων επαναστατών περιορίζεται στο τίποτα.

Το τίποτα, που εκφράζεται με αοριστολογίες του είδους «συνειδητή απόφαση να ορίσουμε εμείς τις συνθήκες που ζούμε» (Που; Μέσα στο πνιγηρό εξουσιαστικό περιβάλλον των προσκυνημένων;) και «η ελευθερία όπως προπαγανδίζεται στην επαναστατική διαλεκτική(sic!), είναι μια νέα συνειδητή μορφή ζωής» (όπως λέμε Επαναστατάνθρωπος κατά τον νιτσεϊκό Υπεράνθρωπο).

Ακόμα και ο όρος επανάσταση σε τέτοιες περιπτώσεις μοιάζει τελείως άσχετος, αφού η επανάσταση στην πιο γνωστή της εκδοχή είναι η ανατροπή ενός πολιτικού συστήματος και η αντικατάσταση του με κάποιο άλλο. Εδώ, ούτε αυτό υπάρχει πουθενά διατυπωμένο. Εκτός και αν αποτελεί ένα από τα μεγάλα μυστικά που θα αποκαλυφτεί κάποτε στους «εκλεκτούς»…

Η δε κορύφωση της παραδοξολογίας έρχεται με την θέση πως «η ελευθερία είναι θέμα αντίληψης κι επιλογής κι όχι ενστίκτου και φυσικής επιλογής». Οι άνθρωποι λοιπόν, από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής τους στη γη, αντιλήφθηκαν τα όσα συνέβαιναν γύρω τους και έκαναν την επιλογή τους ανάμεσα στη σκλαβιά και την ελευθερία. Ο Κρο Μανιόν και ο Νεάτερνταλ, όντες βαθιά συνειδητοποιημένοι, μας άφησαν και γραπτές διαθήκες μέσα στα σπήλαια, όπου ζούσαν, για να μην έχουμε καμιά αμφιβολία σε ό,τι αφορά τις προθέσεις και τις διαφορετικές επιλογές τους.

Ας σοβαρευτούμε, όμως.

Αυτοί που έχουν ορίσει τον εαυτό τους έξω από το τσίρκο του παραδείγματός μας, θα πρέπει να βρουν έναν τόπο για να πραγματώσουν την επαναστατικότητα τους. Έφ’ όσον υπάρχει η συγκεκριμένη κοινωνία, που απεύχονται και μισούν θα ζήσουν μέσα σ’ αυτήν ή θα στήσουν τα αντίσκηνά τους έξω από την αυτήν;

Κάνετε λάθος αν πιστεύετε πως θα βρεθούν έξω απ’ αυτήν. Ο εγωισμός δεν τους επιτρέπει να εκτεθούν. Θα ζήσουν στην καβάτζα, που θα αναζητήσουν από τους «προσκυνημένους» και μη. Τότε έρχεται η ανακάλυψη των κοινωνικών και πολιτικών ασπίδων προστασίας, ενώ το «ΕΓΩ» —και οι απαντήσεις του— παραμένει «η πεμπτουσία της επαναστατικής σκέψης και πρακτικής».

SpeakeasyBlues
30/01/2010, 16:04
1δ. Ποια είναι τα ξεκάθαρα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάδειξη του «ΕΓΩ» σε υπέρτατο επαναστατικό είδος;

Πρώτα και κύρια αυτό το σπάνιο είδος. Αυτό, που όπως ομολογούν οι εμπνευστές του θα πρέπει να αντληθεί και να μετουσιωθεί, κατά πως αυτοί ορίζουν, από ένα ζωντανό κομμάτι της κοινωνίας, τους νέους που θέλουν να αγωνιστούν. Θα πρέπει μάλιστα αυτός ο επαναστατισμός, που θα τους διοχετευτεί σαν λύση, μέσο και σκοπός, να τους δίνει και κάποιες δυνατότητες ότι θα έχουν κάποια προφύλαξη. Ειδ’ άλλως, η άγρα επαναστατών θα περιοριστεί σε ορισμένους απελπισμένους, εάν και εφ’ όσον υπάρξουν τέτοιοι.

Είπαμε, οι «επαναστάτες» σ’ αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να μοιάζουν με τον περιούσιο λαό της παλαιάς διαθήκης, που χρειάζεται να περιβληθεί και από ορισμένα προνόμια. Αυτά τα προνόμια πρέπει να εμπεριέχουν τις λογικές της «διπλής στρατηγικής», δηλαδή, τις υποτιθέμενες, ή ενδεχομένως και υπαρκτές, καβάτζες.

Εκεί λοιπόν που, η κοινωνία είναι ένα τίποτα, ξαφνικά γίνεται χρήσιμη για τον περιούσιο λαό των «επαναστατών», οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν «τις κοινωνικές ασπίδες προστασίας» (τα κοινώς θεωρούμενα κορόιδα).

Εννοείται πως η απαξίωση της κοινωνίας σαν σύνολο έρχεται πλέον να ολοκληρωθεί με την εξουσιαστική χρησιμοποίησή της. Και μάλιστα όχι του κομματιού των εξουσιαστών αλλά των εξουσιαζόμενων.

Με τους εξουσιαστές όμως τι γίνεται;

Κι εδώ έχουν την απάντηση έτοιμη οι «επαναστάτες», την ονομάζουν «πολιτικές ασπίδες προστασίας». Κι αυτό σημαίνει πολιτικούς μηχανισμούς, κόμματα κλπ. Όπως φαίνεται μάλιστα οι επαναστάτες είναι πολύ πιο επιδέξιοι, αφού θα χρησιμοποιήσουν τους πολύπειρους εξουσιαστές και δεν θα… χρησιμοποιηθούν απ’ αυτούς!!!

Τέλος πάντων. Δικό τους το μαχαίρι, δικό τους και το καρπούζι, αφού μια τέτοια συνθήκη είναι ξένη προς την αναρχία και την απελευθερωτική προοπτική.

Μόνο που η «επαναστατική» πρακτική σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν κατοχυρώνεται από αυθύπαρκτη επαναστατική θεωρία και πρακτική. Αντίθετα, έχουμε μια κατάσταση όπου, με ξένα κόλλυβα, επιχειρείται να γίνει «μνημόσυνο» αλλά και με πλήρη ασυναρτησία λόγου και επιχειρημάτων «τα πρωτοπόρα τμήματα που περνούν πρώτα στην επίθεση» χρησιμοποιούν δανεικές ασπίδες.

O Tempora, O mores!!!

Συσπείρωση Αναρχικών

Δημοσιεύθηκε στο φύλλο 66, Νοέμβριος 2007, της ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

stefanos
30/01/2010, 17:33
Υπάρχει και η άποψη που λέει οτι εάν δεν είμασταν κοινονικά ζώα, θα ήμασταν απο την φύση μας μονογαμικοί:)

zephyr1
01/02/2010, 12:48
Ακουγα εχτες τριτο προγραμμα ,συνεντευξη με ενα πανεξυπνο προσωπο , το ονομα του Βουρτιδης ή καπως ετσι, παιζει καραγκιοζη και γραφει μουσικη με τραγουδιστες αστεγα παιδια.
Ειπε το καλυτερο:

Ολοι γιναμε μικροι θεοι, δηλαδη μεγαλοι ζητιανοι.

Αν εχεις καποιος πληροφοριες ή ξερει κατι για αυτο τον ανθρωπο θα τον ευχαριστουσα να μου δωσει καποιο λινκ ή κατι.

Εχετλαίος
01/02/2010, 13:12
Αρχικά δημιουργήθηκε από stefanos
Υπάρχει και η άποψη που λέει οτι εάν δεν είμασταν κοινονικά ζώα, θα ήμασταν απο την φύση μας ...

Αράχνες!
Τα πλέον μη κοινωνικά όντα του πλανήτη! (τουλάχιστον αυτά επιτελούν κοινωνικό έργο (οξύμωρο!) καθαρίζοντας τα μη οφέλιμα)