Σύνδεση

View Full Version : Όλα τα 2τροχα ''φοράνε'' το ίδιο κράνος



EVI
08/01/2010, 23:17
Ανά καιρούς εδώ μέσα έχουν δημοσιευτεί παρά πολλά threads με το εξής περιεχόμενο : <<έχω αυτή την μηχανή (βάλε οποία θες) τι κράνος να πάρω?>>

Η πραγματικότητα φίλοι και wannabe εχθροί αναβατές και συμφορουμίτες είναι μια και είναι απλή.

Ότι 2τροχο και να έχεις από 50cc παπί/σκούτερ έως 1400cc + μοτοσικλέτα το κράνος πρέπει να είναι εγκεκριμένο full face και στο σωστό νούμερο.

*εκτός των εντουράδων που έχουν αλλού τύπου κράνη.

Γενικά ειδή από κράνη

Στην αγορά μοτοσικλετιστριών ειδών θα βρούμε άπειρα σχεδία και διαφόρους τύπους από κράνη.
Όπως τα Jet που είναι τα ''μισά'' που λέμε στην αργκό , τα full face που πιάνουν όλο το πρόσωπο μας η τα ''σπαστά'' που ανοίγουν και κλείνουν δίνοντας μας την δυνατότητα να έχουμε και jet και full face.

---------

Στατιστικά τα περισσότερα χτυπήματα τα δεχόμαστε στο πρόσωπο, στο κούτελο και στο πίσω μέρος του κεφαλιού. Διότι στο πλάι έχουμε φυσικά ''μανιτάρια'' τους ώμους μας. Όχι ότι στο πλάι δεν χτυπάμε! Φυσικά!. Είπα...τα περισσότερα.

Όταν λοιπόν οδηγούμε αμέριμνοι το δίκυκλο μας (που μπορεί να είναι από σουπερ ντουπερ παπί έως διαστημικό 1000ρι) και είμαστε στο δρόμο , έχοντας τόσα πολλά εμπόδια (κινητά και ακίνητα) έχουμε σοβαρές πιθανότητες να έχουμε μια πτώση.


Τύπου jet κράνη


Όταν λοιπόν φοράμε ανοιχτό κράνη τύπου jet η σπαστών διακατέχουμε τον κίνδυνο να πέσουμε και να χτυπήσουμε σοβαρά. Εφόσον το πρόσωπο μας είναι ακάλυπτο.

Φανταστείτε απλά τι θα γίνει αν χτυπήσει το πρόσωπο μας στη άσφαλτο η αν τριφτεί κιόλας.

Το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό.

Επίσης στα περισσότερα από τα jet (όχι στα σπαστά) ακάλυπτα μένουν και τα αυτιά.

Αν κάποιος μας δώσει ένα χαστούκι στο αυτί θα μας γονατίσει. Φανταστείτε το στο τσιμέντο....

----------


Τα ''σπαστά'' κράνη


Τα σπαστά κράνη λοιπόν φαντάζουν πολύ βολικά. Διότι το κλείνεις δεν κρυώνεις και είσαι προστατευμένος. Ζεσταίνεσαι? το ανοίγεις...θες να φτερνιστείς/καπνίσεις? το ανοίγεις και είσαι ωραίος και μοιραίος.

Σωστά.

Όμως μηχανισμός που επιτρέπει στο κομμάτι του κράνους που καλύπτει το σαγόνι μας να ανοίγει και να κλείνει είναι περισσότερο επιρρεπείς από ένα κλειστού τύπου κράνος (full face) στις πτώσεις για να σπάσει. Σπάζοντας αυτό μένει το σαγόνι μας ακάλυπτο....και εν συνεχεία το πρόσωπο μας.

Επίσης λόγω του μηχανισμού τους τα κράνη αυτά τείνουν να είναι ποιο βαριά από τα full face (με μεγάλες διαφορές) δυσκολεύοντας τον αυχένα μας. Επίσης η αεροδυναμική τους στην συντριπτική πλειοψηφία τους είναι κάτω του μετρίου κάνοντας ένα ταξίδι εκτός πόλεως κουραστικό (πόσο μάλλον αν η μοτοσικλέτα μας είναι γυμνή (naked) η αν η ζελατίνα της μοτοσικλέτας δημιουργεί στροβιλισμούς).

------------



Τύπου full face



Πάμε τώρα σε τελείως κλειστά κράνη (full face) αυτό το είδος θεωρώ ότι είναι ότι καλύτερο μπορεί να επιλέξει ένας μοτοσικλετιστής για να προστατευτεί.

Τα κράνη αυτά μας προστατεύουν τέλειος σε όλο το πρόσωπο και είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να μπορούν να αποσβήσουν το χτύπημα σε ένα μεγάλο ποσοστό και να μας σώσουν.

Υπάρχουν παρά πολλά στη αγορά για να διαλέξουμε. Βαριά , ελαφριά , με πολλούς αεραγωγούς η ''φαλακρά'' χωρίς πολλούς αεραγωγούς. Για αγωνιστική χρήση η για τουρισμό με αεροδυναμική η όχι με μαλακά μαξιλαράκια η με ποιο σκληρά με αφαιρούμενα τα μέσα μέρη η όχι με σχέδια η μονόχρωμα η γκάμα είναι αρκετά καλή και για όλα τα βαλάντια.

-----------

Μοντέλα και σειρές


Όλες οι εταιρείες που κατασκευάζουν κράνη έχουν διαφορές σειρές οι οποίες αποτελούνται από διάφορα μοντέλα.

Υπάρχουν ΚΥΡΙΩΣ 3 κατηγορίες : τα φθηνή κράνη , τα λίγο ακριβότερα και τα ακριβά που είναι συνήθως τα κορυφαία όπως συνηθίζουμε να λέμε.

Κάθε σειρά έχει και από ένα είδος κελύφους που προορίζετε για τα διάφορα σχήματα που μπορεί να έχει το κεφάλι. Άλλοι έχουμε στρόγγυλα άλλοι οβάλ άλλοι μακρόστενα.

Δεν φοράμε όλοι το ίδιο μοντέλο (δεν μας κάνει / μας ενοχλεί / είναι κοντό / είναι φαρδύ κλπ)

Συνήθως η μεσαία σειρά (τα λίγο ακριβά όπως τα ονόμασα) είναι για όλους τους τύπους κεφαλιού γιατί το target group των αναβατών είναι εκεί .

Για αυτό το λόγο πρέπει να δοκιμάζουμε διάφορα κράνη ώστε να δούμε ποιο ''κάθετε'' καλά στο κεφάλι μας.
---------------

Το σωστό μέγεθος

Μερικά από τα α για να δούμε είναι : να μην μας ενοχλεί σε κάποιο σημείο συγκεκριμένα (συνήθως στο μέτωπο) να μην ασφυκτιάμε μέσα σε αυτά αλλά να μην είναι και πολύ άνετα (διότι τα μαξιλαράκια που μας δημιουργούν την αίσθηση του στενού πέφτουν με την χρήση).
Να μην μας αφήνουν σε κάποιο σημείο κοκκινίλες διότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα σε πολύωρη χρήση να μας δημιουργήσει πόνο. Έτσι όταν πάμε σε ένα κατάστημα να δοκιμάσουμε ένα κράνος θα πρέπει τουλάχιστον για 10 λεπτά να το έχουμε στο κεφάλι μας (εκτός και αν μας ενοχλεί κάτι πολύ έντονα οπότε και το βγάζουμε αμέσως).

Σε αυτό το σημείο να πω ότι μπορεί να μας αρέσει πάρα πολύ ένα κράνος αν όμως συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω και εν ώρα οδήγησης κάπου μας ενοχλεί όλη η προσοχή μας θα στραφεί στο σημείο που νιώθουμε την ενόχληση. Με αποτέλεσμα να μην έχουμε 100% την προσοχή μας στο δρόμο και την οδήγηση. Και είναι πολύ σημαντικό να είμαστε 100% εκεί διότι ακόμα και 1 δευτερόλεπτο απροσεξίας μπορεί να αποβεί μοιραίο....και να θυμάστε πάντα ότι είμαστε ακάλυπτοι και σε 2 ρόδες...


Καλύτερα να επιλέγουμε κράνη που να είναι ελαφριά. Να έχουν εύκολη αντικατάσταση ζελατίνας. Να έχουν φθηνά περιφερειακά (ζελατίνες / αεραγωγούς). Να έχουν μαλακό εσωτερικό (μαξιλαράκια) που να είναι όλα αφαιρούμενα για να μπορούμε να τα βγάζουμε και να τα πλένουμε ξεχωριστά από το κράνος μας ώστε να το διατηρούμε σε καλύτερη κατάσταση και να κρατάμε την υγιεινή μας.

-------

Περί αεραγωγών



Οι πολλοί αεραγωγοί είναι μεν καλοί ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες διότι πιο πολύς αέρας θα μπαίνει μέσα και έτσι δεν θα ζεσταινόμαστε τόσο. Παρόλα αυτά όμως οι πολλοί αεραγωγοί δημιουργούν και μεγαλύτερη φασαρία στο εσωτερικό του κράνους. Αν επιλέξετε κάτι τέτοιο και ο θόρυβος είναι αρκετός (δεν είναι όλα τα κράνη ίδια, άλλα είναι περισσότερο και άλλα λιγότερο θορυβώδη) υπάρχει η λύση που ακούει στο όνομα ωτοασπίδες.

----------

Ένα κράνος έχει αρκετά μέρη. Υπάρχουν διαφόρων ειδών ζελατίνες (φιμέ , πορτοκαλί , ημιφιμέ κλπ). Υπάρχουν τα Pinlock που τοποθετούνται πάνω στις ζελατίνες και φροντίζουν να μην θαμπώνουν (μερικά κράνη τα παρέχουν με την αγορά τους ώστε να τα τοποθετήσουμε εμείς, άλλα όχι και τα πουλάνε έξτρα , μερικά είναι ήδη τοποθετημένα πάνω στη ζελατίνα).

Υπάρχει το επιρίνιο που είναι ένα κομμάτι που μπαίνει στο μέρος που βρίσκεται η μύτη μας και το υποσιάγωνο που μπαίνει στο σημείο του σαγονιού (υπάρχει και διχτυωτό). Για το κρύο κυρίως υπάρχουν αυτά (αλλά και για άλλη χρήση όπως το να μην θαμπώνει πολύ η ζελατίνα μας -για το επιρινιο).

Τα κουμπώματα είναι κυρίως δυο. Τα d-ring που είναι οι 2 κρίκοι και περνάμε το λουράκι μέσα. Και το πλαστικό κούμπωμα που μπαίνει συρταρωτά. Καλύτερο σύστημα είναι το d-ring διότι δεν χαλάει/σπάει/κολλάει όπως το άλλο, που ΙΣΩΣ κάποια στιγμή να πάθει ζημιά και (κυρίως για τους άντρες) το ορινγκ δεν ενοχλεί τόσο στο ''μήλο'' σας.

Αν είμαστε πολύ ψείρες τότε θα πρέπει να ξέρουμε ότι αν αρχίζουμε να σκαλίζουμε τα κράνη να κολλάμε αυτοκόλλητα να τα πετάμε αριστερά και δεξιά η να τα αφήνουμε σε μέρη που έχουν πολύ πολύ ζέστη (πχ το χειμώνα κοντά σε καλοριφέρ) τότε πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν μας παροτρύνουν να τα κάνουμε αυτά διότι αλλοιώνουμε την σύσταση του κράνους μας με το καιρό και παύει να είναι τόσο ασφαλές.

EVI
08/01/2010, 23:18
Ας πω τώρα κάτι. Μίλησα προηγουμένως για τα κορυφαία κράνη κάθε εταιρείας.

Συνήθως αυτά έχουν κατασκευαστεί για αγωνιστική οδήγηση για αυτό είναι τα ελαφρύτερα με τους περισσότερους αεραγωγούς και δεν δίνουν τόση βάση σε πράγματα όπως ο θόρυβος. Σε κάποιον που οδηγεί στο περιβάλλον της πίστας, του είναι τρομερά χρήσιμο να αερίζεται το κράνος όσο το δυνατόν περισσότερο....αυτό πάλι δεν χρειάζεται στον άνθρωπο που ταξιδεύει (και τον χειμώνα) διότι αυτός θέλει την ζέστη του και την ησυχία του.(βλέπε τι λέω πιο πάνω για τους αεραγωγούς).


Θα μου πείτε τώρα....ρε κοπελιά δεν είμαστε αγωνιζόμενοι...γιατί να τα βγάζουν αυτά τότε οι εταιρείες. Σωστά! όπως βγάζουν τα super sport βγάζουν και αυτά. Για αυτό το λόγο υπάρχουν ανά τον κόσμο πίστες και track days.


Έτσι λοιπόν για μένα που δεν μπαίνω πίστα ίσως το RSR2 της shark η το X-SPIRIT2 (αντικαταστάτης του x-spirit) της shoei η του RX7 GP (αντικαταστάτης του rx7 CORSAIR) της arai να μην είναι τα κατάλληλα κράνη. Ίσως εγώ να είμαι τουριστικός τύπος και να θέλω ένα κράνος που να μην κάνει πολύ θόρυβο (λιγότερους αεραγωγούς- αλλά σωστούς για να μην σκάω το καλοκαίρι). Άρα θα πρέπει να αναζητήσω το επόμενο μοντέλο από αυτό.


---------------------------------

Από την άλλη ποτέ δεν είναι κακό να πάρουμε αυτό που θεωρούμε καλό. Και αν μας κάθεται καλά το κέλυφος του καλύτερου της σειράς ασχέτως παπιού η super sport αυτό θα πάρουμε!

Έχοντας δοκιμάσει καμιά 15αριά διαφορετικά κράνη έχω δει τι μου αρέσει και τι δε μου αρέσει στο καθένα από αυτά. Όμως είναι προσωπική εκτίμηση για τα δικά μου δεδομένα. Το να μπορούμε να επιλέξουμε βάση γνώσης τον προστατευτικό μας εξοπλισμό (ότι και να είναι αυτό) έρχεται μέσα από την εμπειρία μας , ακριβώς όπως βελτιωνόμαστε βάση εμπειρίας και στην οδήγησή μας.

κλείνω θέλοντας να τονίσω κάτι:



ο καθένας είναι υπεύθυνος για τον εαυτό του. Γνώμες θα ακούσετε πολλές. Καλύτερα να δουλεύει στο τέλος η λογική σας. Δεν έχει σημασία ΤΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΕΧΕΤΕ, σημασία έχει ΝΑ ΦΟΡΑΤΕ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ και ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΕΓΚΡΙΣΗ. Δεν έχει σημασία πόσο κάνει! η ζωή σας είναι ανεκτίμητης αξίας. Εγώ είτε οδηγώ την μοτοσυκλέτα μου είτε το σκούτερ μου που είναι 125 κυβικά, φοράω τα ίδια κράνη τα ίδια μπουφάν γάντια μπότες. ΧΤΥΠΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΠΙ των 50cc




1) αν κάποιος διακρίνει κάποιο λάθος στα λεγόμενα μου καλώς να μου τα διορθώσει.
2) Αν κάποιος έχει κάποια απορία που ΙΣΩΣ να μπορώ να την λύσω καλός να ρωτήσει.
3) Σαφώς και άφησα πολλά πράγματα έξω όπως τα υλικά που είναι κατασκευασμένα τα διάφορα κράνη και η διαφορά των υλικών. Όμως το θέμα κράνος είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο και θα έπρεπε να σας κουράσω πάρα πολύ με ατελείωτα σεντόνια.
4) προσπάθησα να μην χρησιμοποιώ πολύ ορολογία αλλά να είναι τελείως απλοϊκά , στόχος μου ήταν ακόμα και αυτός που αγοράζει πρώτη φορά κράνος να καταλάβει 2 πράγματα από τα τόσα που υπάρχουν (και δεν τα ξέρω όλα ούτε και εγώ).


:blush:

:beer: :beer: :beer: :beer: :beer: :beer:

SVX
08/01/2010, 23:20
καλε EVI .... :blush:


μας κακομαθαινετε! :a46:


:beer: :beer: :beer: :beer: SUPER! :beer:

EVI
08/01/2010, 23:20
jet


185054

EVI
08/01/2010, 23:21
spasto


185055

EVI
08/01/2010, 23:22
full face


185056

EVI
08/01/2010, 23:23
Αρχικά δημιουργήθηκε από SVX
καλε EVI .... :blush:


μας κακομαθαινετε! :a46:


:beer: :beer: :beer: :beer: SUPER! :beer:

ρε θηριο καταφερες και διαβασες αυτο το σεντονι ? :blush:

ευχαριστω!αν εχεις κατι να διορθωσεις σε παρακαλω να το πεις :beer:

Banana hammock#
08/01/2010, 23:45
Sticky! :eyepop:

MitsosNaked
08/01/2010, 23:51
Γειά σου ρε evi !!! :beer:

Πολύ καλό, αξίζει να γίνει sticky

EVI
09/01/2010, 00:06
ευχαριστω :) :blush: :)

QSpec
09/01/2010, 00:30
Μπράβο για το ποστ. Ξεκαθαρίζει πολύ τα πράγματα για νέους αναβάτες.


Αρχικά δημιουργήθηκε από EVI

Φανταστείτε απλά τι θα γίνει αν χτυπήσει το πρόσωπο μας στη άσφαλτο η αν τριφτεί κιόλας.


Θέλωντας να τονίσω το παραπάνω παραθέτω κάτι που είχε πει ένας αναβάτης σε ένα ξένο φόρουμ.

"Φοράω κράνος (full face) για την περίπτωση που επιζήσω από το ατύχημα."

p@nos
09/01/2010, 00:34
Αρχικά δημιουργήθηκε από QSpec

"Φοράω κράνος (full face) για την περίπτωση που επιζήσω από το ατύχημα."



malakia ειπε ο αναβατης απο το ξενο φορουμ

:sick: :sick: :sick:

makis206
09/01/2010, 00:36
Αρχικά δημιουργήθηκε από MitsosNaked
Πολύ καλό, αξίζει να γίνει sticky

Στους προστατευτικούς εξοπλισμούς όπου και ανήκει!:winka:

Μπράβο Εύη, πολύ καλό!

:beer: :beer: :beer:

QSpec
09/01/2010, 00:39
Αρχικά δημιουργήθηκε από p@nos
malakia ειπε ο αναβατης απο το ξενο φορουμ

:sick: :sick: :sick:

Προφανώς και το φοράει για να προστατέψει το κεφάλι του, όπως όλοι μας, αλλά μιλάει για παραμορφώσεις λόγω ατυχήματος.

christostr
09/01/2010, 03:41
ΜΠΡΑΒΟ EVI!!!:a46: :a46: :a46:
Πολύ χρήσιμο για κάθε νέο αναβάτη. Το πρωί θα βάλω το γιο μου να το διαβάσει!!!
:wave2:

nic mor
09/01/2010, 13:30
Αρχικά δημιουργήθηκε από EVI
Ανά καιρούς άδω μέσα έχουν δημοσιευτεί παρά πολλά thread με το εξής περιεχόμενο : <<έχω αυτή την μηχανή (βαλε οποία θες) τι κράνος να πάρω?>>




απλα επειδη,τα κρανη εχουν το καθ'ενα τη δικη τους
αεροδυναμικη,δεν κανουν την ιδια δουλεια σε ολες
της μηχανες,στο θεμα του θορυβου και μονο εννοω.
γι'αυτο το λογο μαλλον ρωτανε,για παραδειγμα,ειχα παρει
ενα xr1000,αλλα το εδωσα πισω γιατι με ενοχλουσε λιγο,
στο κεφαλι και πηρα ενα arai viper,το shoei ηταν τρομερα
πιο αθορυβο,για το v-strom μιλαω,γιατι σε γυμνη μηχανη
το arai δεν κανει τοσο θορυβο.



κατα τα αλλα πολυ καλο το ποστ σου
:a10: :a10: :a10:

jeuptr
09/01/2010, 14:12
Πολύ καλό ,:a18:
και μιας και μιλάμε για κράνη και σκέφτομαι να πάρω ένα τώρα ,
ποιό είναι να προτιμήσω για πιο αθόρυβο μιας και το KLR δεν έχει καν μάσκα (για full face ).

kawazoyras
09/01/2010, 14:23
πολύ καλό μπράβο στο κουράγιο υπομονή κ τή στρατηγική οργανωτική σύνταξη κειμένων..


:a23: :a23: :a23: :a23: :a10: :a10: :a10:

TROOPER
09/01/2010, 15:03
ευη :a012:

div400
09/01/2010, 15:20
@ EVI :beer: :a18:


μια επισήμανση μόνο για ''σπαστά'' κράνη...
τα περισσότερα είναι πιστοποιημένα ως κράνη τύπου ''jet'' με το κινούμενο μέρος να δηλώνεται ως ''ανεμοθώρακας'' (σημ. δική μου ερμηνεία..) και ως εκ τούτου να μην έχει (δεν απαιτείται δηλ από τις προδιαγραφές) προστατευτικές ιδιότητες (για κρούση).
Υπάρχουν βέβαια και κάποια μοντέλα που είναι ανοιγόμενα αλλά έχουν πιστοποίηση full face.

Απλά να το έχουν υπόψιν τους όσοι ψάχνουν για ''σπαστό'' ώστε να κοιτούν τα συνοδευτικά έγγραφα/πιστοποιήσεις για ξέρουν τι αγοράζουν....


:wave2:

route 66
09/01/2010, 15:26
χρησιμο.
συμφωνω για τα κλειστα κρανη, οτι πιο ασφαλες.
μου αρεσει που δεν εκανες διαφημηση shoei, arai τα οποια εινα οντως κορυφαια αλλα υπαρχουν και αλλα
το κατεχεις τα θεμα γενικα.
η περιγραφη σου και οι πληροφοριες γενικα ηταν μεστες.
αξια/ος EVI
:a18:

felter
09/01/2010, 23:45
:wave2:

:beer:

:a18:

:a20:

jimmis5
10/01/2010, 16:53
Σωστη σε ολα αν και λιγο μακροσκελες ελπιζω να το διαβασουν οι περισσοτεροι
Μπραβο κουραγιο ν ατο γραψεις:beer: :beer: :wave2:

dimis cbf600
17/01/2010, 07:38
Πολυ καλό post ΕVI, πολύ καλή δουλειά.

Gandalf dr685sm
17/01/2010, 09:07
STICKY.. μπράβο ρε EVI.. χρήσιμο , απλό και κατανοητό το κείμενο σου χωρίς να ζαλίζει με τεχνικές λεπτομέρειες τον "νέο αναβάτη".

sticky λέμε.


Gandalf

tai
17/01/2010, 20:44
:a18: :a013: :a012:

lammadin
20/01/2010, 16:01
Πολυ Ωραιο thread...:a18:

Θα ηθελα ομως να κανω μερικες σημειωσεις... Χωρις να θελω να το παιξω "εξηπνιδης" και καθαρα με διαθεση να γινει το post αυτο καλυτερο...:

Θεωρωντας δεδομενο οτι το κρανος που θα επιλεξουμε θα πρεπει να ειναι εγκεκριμενο και οτι τα "full face" υπερεχουν ως προς τη ασφαλεια σε σχεση με τα open και τα jet θα αναφερθω λιγο τη θεση των αεραγογων και τον σχεδιασμο του κρανους.

Ενα κρανος που προοριζεται για touring χρηση εχει τους αεραγογους του - καθως και τα οποια αεροδυναμικα βοηθηματα - τοποθετημενους σε τετοιο σημειο που να αποδειδουν καλυτερα στην πιο "ορθια" θεση του αναβατη και να παραγουν οσο το δυνατο λιγοτερο θορυβο.

Στην ιδια λογικη κινουνται και τα sport / racing τυπου κρανη. οπου με μεγαλυτερους αεραγογους και διαφορετικα τοποθετημενους επιτυγχανουν καλυτερη αποδοση στην αναλογη (πιο επιθετικη) θεση του αναβατη.

Τωρα αν θα χρησημοποιησουμε ενα racing κρανος για να οδηγησουμε το παπι / scooter μας ειναι προσωπικη επιλογη. Απλα το βρησκω ασκοπο να αγορασω ενα νιστερι για να κωβω ψωμι στο σπιτι...:winka:

amyroukai
27/01/2010, 22:46
Καλά τα είπες ως επί το πλείστον. Το μόνο που μένει είναι να πειστεί ο κόσμος να το φοράει κιόλας το κρανάκι, όχι μόνο τώρα που κρύωσε ο καιρός και μόλις πιάσει μια 20άρα βαθμούς πάλι γυαλλλί-ζελέ μαλλλί-ακράνοβιτς-σαγιονάρα.

Gazer
30/01/2010, 15:15
Μπράβο πολύ χρήσιμο ποστ.

1 ερώτηση. Στα full face (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&postid=1628815#post1628815) κράνη μπορούμε να ανοίγουμε το τζαμάκι για να παίρνουμε αέρα? Ή είναι κολλητό;

EVI
30/01/2010, 19:25
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gazer
Μπράβο πολύ χρήσιμο ποστ.

1 ερώτηση. Στα full face (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&postid=1628815#post1628815) κράνη μπορούμε να ανοίγουμε το τζαμάκι για να παίρνουμε αέρα? Ή είναι κολλητό;


φυσικα και μπορουμε να ανοιγουμε τη ζελατινα μας και μερικα κρανη μπορουν να την κρατησουν και λιγο ανοιχτη ως ενα σημειο.Επισεις εχουν μηχανισμο για να την κρατανε κλειστη συνεχεια (πιο πολυ για ασφαλεια).

EVI
30/01/2010, 19:28
Αρχικά δημιουργήθηκε από jeuptr
Πολύ καλό ,:a18:
και μιας και μιλάμε για κράνη και σκέφτομαι να πάρω ένα τώρα ,
ποιό είναι να προτιμήσω για πιο αθόρυβο μιας και το KLR δεν έχει καν μάσκα (για full face ).

δεν θελω να σου πω παρε αυτο το συγκεκριμενο μοντελο της συγκεκριμενης μαρκας.Το ολο κονσεπτ του θρεντ αυτου ειναι ουσιαστικα για να καταλαβουμε οτι πρεπει να δοκιμαζουμε πολλα κρανη ωστε να δουμε ποιο ειναι αυτο που μας καθετε καλυτερα στο κεφαλι.Παντως αν χρησιμοποιες τη μοτοσυκλετα και σε Εθνικη κοιτα να βρεις καποιο που να εχει καλη αεροδυναμικη να μην ειναι ολοστρογγυλο δλδ ωστε να σε βοηθαει λογο ελειψης φερινγκ/ζελατινας.

EVI
30/01/2010, 19:29
ευχαριστω πολυ ολους σας :)

Lilith_tzw
30/01/2010, 19:41
:a10: :a23: :a18: :a19: υπερπληρης!!!! πολυ καλη δουλεια και το καλο ειναι δεν αφηνει περιθορια για ερωτησεις μοναδικο!!

Costas KLE
06/03/2010, 19:26
Πολύ καλό, μια παρατήρηση μόνο:


Αρχικά δημιουργήθηκε από EVI
Τύπου jet κράνη


Όταν λοιπόν φοράμε ανοιχτό κράνη τύπου jet η σπαστών διακατέχουμε τον κίνδυνο να πέσουμε και να χτυπήσουμε σοβαρά. Εφόσον το πρόσωπο μας είναι ακάλυπτο.

Φανταστείτε απλά τι θα γίνει αν χτυπήσει το πρόσωπο μας στη άσφαλτο η αν τριφτεί κιόλας.

Το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό.

Επίσης στα περισσότερα από τα jet (όχι στα σπαστά) ακάλυπτα μένουν και τα αυτιά.

Αν κάποιος μας δώσει ένα χαστούκι στο αυτί θα μας γονατίσει. Φανταστείτε το στο τσιμέντο....


Όταν λοιπόν φοράμε ανοιχτό κράνη τύπου jet η σπαστών διακατέχουμε τον κίνδυνο Αν πέσουμε, να χτυπήσουμε σοβαρά. Εφόσον το πρόσωπο μας είναι ακάλυπτο.

granazi
06/03/2010, 19:59
ενα μπραβο να πω για το πολυ καλο και χρησιμο θεμα.
να μου επιτραπει μια μικρη λεπτομερεια να επισημανω.................μην ξεχνατε να το κουμπωνετε ρε παιδια το ρημαδι! ελεος το ποσους εχω δει να το βαζουν καπελο ! και οταν τυχει κατι (χτυπα ξυλο) το βρισκουν μακρια και λενε μα......φορουσα! (το λενε στο καλο σεναριο να ειναι επιπολαια τα αποτελεσματα...........)

ΜΠΡΑΒΟ EVI :cool:









:smokin:

XJR_Billy
06/03/2010, 20:45
Πολύ ωραίο ποστ Εύη, απλά και καλά γραμμένο.

:beer: :beer: :beer: :beer:

efkola
30/04/2010, 16:57
Για ένα νέο(σε εμπειρία,όχι σε ηλικία!) οδηγό scooter που κινείται σε normal ταχύτητες μέσα στην πόλη,τι κράνος θα προτείνατε;Μέσα στις μέρες σκοπεύω να κατέβω μια βόλτα Καλλιρόης για να δοκιμάσω κάποια.Διαβάζω ότι τα καλά κοστίζουν αρκετά κ αναρωτιέμαι αν είναι too much ένα κράνος 300 ευρώ(από internet γιατί εδώ θα έχει πάνω από 400)για τη χρήση που το θέλω...

Gandalf dr685sm
01/05/2010, 03:02
efkola....αν διαβάσει το μήνυμα της EVI ολόκληρο θα καταλάβεις οτι δεν υπάρχει αντιστοιχεία φτηνού κράνους = φτηνή μηχανή...

Υπάρχει όμως σοβαρή εξίσωση του πόσο κοστολογείς το κεφάλι σου. Αν το κοστολογείς 100 ευρώ ή 400 ευρώ. Θεωρητικά πάντως με ενα ποσό μεταξύ 250-400 ευρώ παίρνεις ενα πάρα πολύ καλό κράνος για όποια μηχανή.

LAntwnis
09/07/2010, 21:44
poli endiaferon to thread s!
exw na kanw mia erwtisi to fime sta full face voi8aei??
i ta vradia ginete epikindino?

nibo
12/07/2010, 09:17
Μπραβο EVI πολυ καλο αρθρο!
Και αυτο που εχω να πω εγω μετα απο συμβιωση με ολους τους τυπους κρανων ειναι:

jet
Ποτε και για κανενα λογο jet κρανος, γιατι μια φορα θα τυχει η στραβη, και αν στην στραβη σκασετε στο πεζοδρομιο με το μπροστινο μερος του κεφαλιου θα σπασουν ολα, γιατι ειναι σαν να μην φορατε κρανος στο μπροστινο τμημα του κεφαλιου με αυτα τα κρανη. Και αν προκυψει ατυχημα τα χερια, ποδια, ξαναφτιαχνονται κουτσα στραβα.. το κεφαλι αν χτυπησει δυστυχως δεν φτιαχνετε οπως τα ποδια και τα χερια.

full face
το καλυτερο για ταξιδι απο αποψη αεροδυναμικης, και το πιο ασφαλες στις πτωσεις.

ανοιγωμενο
ειναι το καλυτερο για χρηση μεσα στην πολη γιατι ειναι πολυ πρακτικο, δεν χρειαζετε να το βγαλεις για τις μικροστασεις, ειναι πιο ευκολο στο βαλε βγαλε, και επισης για οσους κρυωνουν τον χειμωνα βολευει πιο πολυ οταν βαζουμε μπαλακλαβα μεσα απο το κρανος.
Δεν οδηγουμε ομως ποτε με τα ανοιγωμενα ανοιχτα, και κανενας κατασκευαστης κρανων δεν συνιστα να οδηγουμε με το ανοιγωμενο κρανος ανοιχτο, γιατι δεν προστατευει σε περιπτωση πτωσης, γιατι χαλαει η αεροδυναμικη και επισης εχουν παρατηρηθει και προβληματα στον αυχενα σε ατομα που οδηγουσαν με ανοιχτα τα ανοιγωμενα λογω λαθους αεροδυναμικης η οποια επιφορτιζε τον αυχενα των οδηγων
Και οσο για την αντοχη των ανοιγωμενων στις πτωσεις ακουγετε οτι τα ανοιγωμενα δεν ειναι καλα. Αν παρετε ανοιγωμενο της πλακας πιθανως να εχετε προβλημα στην πτωση. Αν ομως παρετε καλο ανοιγωμενο π.χ. shoei, shuberth κ.τ.λ. δεν θα εχετε προβλημα συμφωνα με τα λεγομενα των καλων εταιριων, γιατι κοστιζουν ενα σωρο λεφτα τα καλα ανοιγωμενα και περνανε τεστ πριν βγουν στην παραγωγη.

nibo
12/07/2010, 09:35
Αρχικά δημιουργήθηκε από LAntwnis
poli endiaferon to thread s!
exw na kanw mia erwtisi to fime sta full face voi8aei??
i ta vradia ginete epikindino?

Με τα φιμε το βραδυ η ορατοτητα ειναι χειροτερη απο τις διαφανες ζελατινες. Εγω θα σου προτεινα να φορας συνεχεια διαφανη, για να μην εχεις και την μανουρα βαλε-βγαλε ζελατινα, και την ημερα να φορας ενα γυαλι ηλιου και καθαρισες

transalpblack
29/07/2010, 09:26
Αρχικά δημιουργήθηκε από EVI
ρε θηριο καταφερες και διαβασες αυτο το σεντονι ? :blush:

ευχαριστω!αν εχεις κατι να διορθωσεις σε παρακαλω να το πεις :beer:

Εγώ αυτό που έχω να πω Ευάκι είναι οτι είσαι πολύ ψαγμένη και υποκλίνομαι
:a23: :a23: :a23: :a23: :a23: :a23: :a23: :a23:

Jason_ch
28/08/2010, 07:49
Αρχικά δημιουργήθηκε από Gazer
Μπράβο πολύ χρήσιμο ποστ.

1 ερώτηση. Στα full face (http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&postid=1628815#post1628815) κράνη μπορούμε να ανοίγουμε το τζαμάκι για να παίρνουμε αέρα? Ή είναι κολλητό;

XXXXXXAXAXAXAAAXaxAxAXaxAaxaxoayaoyxoayxoayayyaoxyxxxaaaaaaaa!!!!
:a25: :a25: :a25: :a25: :a25: :a25: :a25:
:a23: :a23: :a19: :a11:
+999

Evi όντως ξέχασες να επισημάνεις πόσο σημαντικό είναι να είναι ΔΕΜΕΝΟ το κράνος.
Όπως ανέφερε και το Granazi τα μαζεύουνε απο την άλλη άκρη του δρόμου, γενικά όποιος τύχει να δει τέτοιο ατύχημα, πρώτα φεύγει το κράνος, και μετά εκτοξεύεται ο αναβάτης.

Αν ήμουν της τροχαίας θα έδινα πρόστιμα και σε αυτούς.

Erianis
29/08/2010, 14:00
Πολύ καλό Εύη ευχαριστώ ιδιαιτέρως ως εντελώς άπειρος και νέος αναβάτης.Έχοντας τραυματισμένο (ελαφρά ευτυχώς συγκριτικά με την σφοδρότητα του ατυχήματος) συγγενή αναβάτη θα ήθελα πολύ να επισημάνω οτι λόγω της αυξημένης κίνησης της πόλης αυτοί που κινδυνέυουν περισσότερο από κάποιο ατύχημα (ανεξάρτητα αν είναι χαμηλής ταχύτητας ) είναι οι δικυκλιστές της πόλης οι οποίοι έχουν μόνιμο "χούι" (ας μου επιτραπεί) να το φορούν καπέλο ή καθόλου.Βλέποντας τον Θείο μου με διαλυμμένο πόδι μετα απο ατύχημα(το μοναδικό μετα από 20χρόνια πάνω σε σέλα,το λέω για να τονίσω το πόσο προσεχτικός είναι γενικά) να ευλογεί κυριολεκτικά το κράνος του που κάνει στην ουσία όσο το παλιό παπί του,θέλω να πω το εξής:Θεωρώ απαραίτητο το full face κρανος δεν πειραζει ας ιδρώσουμε λίγο το καλοκαιράκι,με ανοιγώμενο ή jet κράνος όταν συρθείς για 20 μέτρα εάν,χτύπα ξύλο,σε παρασύρει όπως στην οικεία μου περίπτωση παραβάτης σηματοδότη δεν γλιτώνεις τίποτα απο σαγόνι σου.

ΓΙΑΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ
29/08/2010, 15:10
πριν χρωνια που ζουσε το honda dio 50 της γυναικας (αξιας 300 ευρω) που κατεβενα στο κεντρο της αθηνας με αυτο. φορουσα arai κρανος (900 ευρω) και δερματινο μπουφαν (500ευρω). μεχρι που μου τηην ειπε μια μερα ενας παπακιας...
<<ρε εδωσες 1500 ευρω για κρανος και μπουφαν και δεν περνεισ ενα σωστω μηχανακι να μην σε σκοτοσουν...>>
τι να του πω? απλα κουνισα το κεφαλι μου και στο μιαλο μου ηρθε μια παλια αμερικανικη διαφιμηση για κρανοι που ελεγε...
<< αν το κεφαλι σας αξειζη 1 δολαριο .. αγωραστε κρανος του ενος δολαριου. αν πιστευεται οτι αξειζη περισοτερο ελατε σε ενα απο τα καταστηματα μας..>>
εμενα αξειζη πολλα κατα την γνωμη μου οποτε πηρα οτι καλιτερο....:smilea:

granazi
29/08/2010, 16:04
Αρχικά δημιουργήθηκε από ΓΙΑΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ
πριν χρωνια που ζουσε το honda dio 50 της γυναικας (αξιας 300 ευρω) που κατεβενα στο κεντρο της αθηνας με αυτο. φορουσα arai κρανος (900 ευρω) και δερματινο μπουφαν (500ευρω). μεχρι που μου τηην ειπε μια μερα ενας παπακιας...
<<ρε εδωσες 1500 ευρω για κρανος και μπουφαν και δεν περνεισ ενα σωστω μηχανακι να μην σε σκοτοσουν...>>
τι να του πω? απλα κουνισα το κεφαλι μου και στο μιαλο μου ηρθε μια παλια αμερικανικη διαφιμηση για κρανοι που ελεγε...
<< αν το κεφαλι σας αξειζη 1 δολαριο .. αγωραστε κρανος του ενος δολαριου. αν πιστευεται οτι αξειζη περισοτερο ελατε σε ενα απο τα καταστηματα μας..>>
εμενα αξειζη πολλα κατα την γνωμη μου οποτε πηρα οτι καλιτερο....:smilea:

τα ιδια περναω και εγω με ενα 50αρι σκουτερ που πηγα και πηρα :lol:

petros1972
26/10/2010, 13:01
+1000

corsa2
15/11/2013, 21:07
respect.......

Knispel
12/07/2024, 11:00
δεν θελω να σου πω παρε αυτο το συγκεκριμενο μοντελο της συγκεκριμενης μαρκας.Το ολο κονσεπτ του θρεντ αυτου ειναι ουσιαστικα για να καταλαβουμε οτι πρεπει να δοκιμαζουμε πολλα κρανη ωστε να δουμε ποιο ειναι αυτο που μας καθετε καλυτερα στο κεφαλι.Παντως αν χρησιμοποιες τη μοτοσυκλετα και σε Εθνικη κοιτα να βρεις καποιο που να εχει καλη αεροδυναμικη να μην ειναι ολοστρογγυλο δλδ ωστε να σε βοηθαει λογο ελειψης φερινγκ/ζελατινας.
________________

Bowleno
12/07/2024, 17:43
δεν θελω να σου πω παρε αυτο το συγκεκριμενο μοντελο της συγκεκριμενης μαρκας.Το ολο κονσεπτ του θρεντ αυτου ειναι ουσιαστικα για να καταλαβουμε οτι πρεπει να δοκιμαζουμε πολλα κρανη ωστε να δουμε ποιο ειναι αυτο που μας καθετε καλυτερα στο κεφαλι.Παντως αν χρησιμοποιες τη μοτοσυκλετα και σε Εθνικη κοιτα να βρεις καποιο που να εχει καλη αεροδυναμικη να μην ειναι ολοστρογγυλο δλδ ωστε να σε βοηθαει λογο ελειψης φερινγκ/ζελατινας.
________________


Καταρχάς, καλώς ήρθες.
Κατά δεύτερον, πριν γράψουμε κοιτάμε την τελευταία απάντηση, αυτή είναι πριν 11 χρόνια....