Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 9 από 9

Θέμα: H μοναδικότητα του συνδυασμού μοτοσικλέτας & αναβάτη

  1. #1
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της McGyver
    Εγγραφή
    23/06/2005
    Μηνύματα
    7.141

    H μοναδικότητα του συνδυασμού μοτοσικλέτας & αναβάτη

    Κατά καιρούς διαβάζω threads (όχι μόνο στο moto.gr αλλά και σε άλλα forums) τα οποία σχετίζονται με την αγορά εξοπλισμού ή/και aftermarket προϊόντων μοτοσικλέτας για τη βελτίωση της άνεσης και εργονομίας.
    Τα συνηθέστερα και χαρακτηριστικότερα παραδείγματα είναι η επιλογή αθόρυβου κράνος και της καλύτερης ζελατίνας.
    Άλλα παραδείγματα αφορούν στην τοποθέτηση ή όχι αποστατών στο τιμόνι, τη σέλα και το ύψος της, τα ποδοστήρια, τους καθρέπτες κλπ.
    Στη μέχρι τώρα σύντομη (μόλις 5 χρόνια) ζωή μου στους δύο τροχούς και έχοντας στην κατοχή μου την τρίτη μοτοσικλέτα (καλά, καλά μηχανάκι) κατέληξα στο συμπέρασμα πως κάθε αναβάτης είναι τόσο διαφορετικός/μοναδικός που απλά ΔΕΝ υπάρχει συνταγή.

    Το σπάω σε ψιλά κι εξηγούμαι...
    Αν εμένα που είμαι 1,90 και καβαλάω το 650άρι Transalp με καλύπτει η ψηλή aftermarket ζελατίνα της ABC, δε σημαίνει πως καλύπτει και έναν άλλο αναβάτη με το ίδιο μηχανάκι και το ίδιο ύψος.
    Γιατί πολύ απλά εγώ κάθομαι σαν αγγούρι και ο αέρας διοχετεύεται σωστά (για τα δικά μου μέτρα) ενώ κάποιος άλλος μπορεί να σκύβει λίγο και να αντιμετωπίζει ενοχλητικούς στροβιλισμούς.
    Γιατί εξίσου απλά το ότι έχουμε το ίδιο ύψος δε σημαίνει πως έχουμε και τις ίδιες αναλογίες, εγώ μπορεί να έχω 1 μέτρο πάνω από τη σέλα ο άλλος μπορεί να έχει 95 πόντους.
    Πιθανότατα δε έχουμε και διαφορετικό κράνος.

    Αντίστοιχα και με τα κράνη...
    Το ότι για εσένα το κράνος της ΧΥΖ είναι αθόρυβο και σταθερό δε σημαίνει πως θα είναι και εμένα.
    Εγώ καβαλάω ένα on - off ενώ εσύ ένα sport touring.
    Ακόμα κι αν έχουμε το ίδιο μηχανάκι εγώ είμαι 2 μέτρα κι εσύ 1 κι ένα Milko.
    Αλλά και το ίδιο μπόι να έχουμε μπορεί να έχουμε άλλη ζελατίνα ή/και άλλη θέση οδήγησης.

    Και πάει λέγοντας όσον αφορά τα υπόλοιπα...
    Το χαμηλότερο ύψος σέλας δεν είναι απαραίτητα καλό για όλους όσους είναι κάτω από 1,75.
    Η aftermarket υπερσέλα της ΩΛΜ μπορεί να μην ταιριάζει στα δικά σου μαλακά μόρια.
    Οι αποστάτες των 25mm έχουν τεράστια διαφορά από αυτούς των 20mm για το Μήτσο αλλά όχι για τον Μπάμπη.
    Το χαμήλωμα των ποδοστηρίων κατά 2cm μπορεί να κάνει τον Αλέκο να σταματά μόνο για βενζίνη, ακόμα και με τη stock σέλα.
    Η ρύθμιση των ποδοστηρίων δύο click πίσω μπορεί να κόψει 3 δέκατα σε ένα γύρο στις Σέρρες.

    Πού θέλω να καταλήξω;
    α) Πριν ξεκινήσετε το ψάξιμο/δαπάνες για aftermarket μαλακιούλες, δοκιμάστε μικροαλλαγές σ' αυτά που έχετε. Μπορεί να εκπλαγείτε!
    β) Όσο και να ρωτήσετε για κάτι που θα βελτιώσει την άνεσή σας ή την εργονομία στη μοτοσικλέτα το μόνο που θα πάρετε είναι μια γενική εικόνα.
    γ) Να είστε πάντα προετοιμασμένοι πως η επιλογή σας μπορεί να είναι λάθος. Μην κατηγορείτε αυτούς που σας πρότειναν ένα προϊόν.
    δ) Αν σας παίρνει χρονικά/οικονομικά προτιμήστε custom λύσεις για τα δικά σας μέτρα και σταθμά.

    Κλείνω με ένα παράδειγμα που δείχνει πόσο λεπτή είναι η ισορροπία μεταξύ άνεσης και ενόχλησης.
    Όταν έβαλα την ψηλή εργοστασιακή ζελατίνα στο Transalp παρατήρησα πως μετά τα 110 χ.α.ώ. ο αέρας ερχόταν ακριβώς πάνω στο γείσο του Shoei Hornet DS, με αποτέλεσμα να έχω έναν άκρως ενοχλητικό τριγμό συντονισμού που μετά από 10 λεπτά μου δημιουργούσε πονοκέφαλο.
    Έβαλα λίγο λάστιχο μεταξύ γείσου και "κυρίως" κράνους και ο τριγμός σταμάτησε.
    Όχι όμως και οι μικροδονήσεις λόγω στροβιλισμού που μου έκαναν το εγκεφαλικό υγρό φραπεδάκι μετά από κάποια χιλιόμετρα στην Αττική Οδό.
    Το θέμα, όσο περίεργο και να σας φανεί, λύθηκε απλά αφαιρώντας το λάστιχο που είχε περιμετρικά η ζελατίνα!
    (Παρεμπιπτόντως, οι αεροδυναμιστές στην F1 είναι για πολλά respect...)


  2. #2
    Πέραν τουτων που σε γενικές γραμμές* ειναι σωστά, θεωρώ οτι το συνεχές κυνηγι της βελτίωσης της εργονομιας/ανεσης σε μια μοτοσυκλετα δεν έχει νόημα.

    Ειναι εκ κατασκευής μηχάνημα που ούτε ανεση εχει φτιαχτεί να προσφέρει, ουτε εργονομια, με την έννοια που δίνουμε σε ενα αυτοκίνητο ή σε μια καρέκλα γραφείου "Skouropoulos" ή "Dromeas".

    Εκτεθειμενος είσαι, αέρα τρώς, βροχή τρως, καθισμένος άβολα είσαι, με τα ποδια ανοικτά, με τα χέρια μπροστά, σκυφτός ενίοτε.

    Δεν υπάρχει ανεση εκει, μονο καύλα.



    *Δεν ειναι θέμα μόνο μοναδικου συνδυασμου αναβατη/μηχανής ειναι και θεμα συνθηκων εκείνης της στιγμής. Όταν πρωτοπήρα τον παλιό τιγρη, κατεβαίνοντας απο Θεσσαλονίκη ένιωθα φοβερούς στροβιλισμους στο κράνος σε σημείο ενοχλητικο και απογοητευτικο. Μετα τη Λαμία εξαφανιστηκαν (μπορεί να φταίει και το τσίπουρο του Πανουργιά και η σιέστα που ακολούθησε...).

    Εκτοτε παρουσιαστηκε μεμονωμένα, προφανώς είχε να κάνει με την ένταση/διεύθυνση του ανέμου εκείνη τη στιγμη.

    Συμπέρασμα (δικό μου): Μια δοκιμή δεν ειναι αρκετη να σας πείσει



    Αυτά απο μένα

    71°1′8″N 25°47′50″E
    48°07'01.6"N 1°27'50.9"W

    Le Servonais

  3. #3
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της McGyver
    Εγγραφή
    23/06/2005
    Μηνύματα
    7.141
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Cpt. Haddock
    Πέραν τουτων που σε γενικές γραμμές* ειναι σωστά, θεωρώ οτι το συνεχές κυνηγι της βελτίωσης της εργονομιας/ανεσης σε μια μοτοσυκλετα δεν έχει νόημα.
    Συμφωνώ όσον αφορά στο "συνεχές"...

    Αρχικά δημιουργήθηκε από Cpt. Haddock
    *Δεν ειναι θέμα μόνο μοναδικου συνδυασμου αναβατη/μηχανής ειναι και θεμα συνθηκων εκείνης της στιγμής.
    Σωστότατος...

  4. #4
    Ογκόλιθος Το avatar του/της Sapadak
    Super Moderator
    Εγγραφή
    13/07/2005
    Μηνύματα
    4.029
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Cpt. Haddock
    Συμπέρασμα (δικό μου): Μια δοκιμή δεν ειναι αρκετη να σας πείσει

    Μενω μονο σε αυτο

    Μονο μακρας διαρκειας (δηλαδης να τσουρνεψουμε απο καποιο φιλο για καποιες μερες το μοτοσακο που θελουμε να αγορασουμε)


    Κατα τα αλλα συμφωνω και με Μακγακϊβερ και με καπτεν.

    Βεβαια δε γνωριζω πολυ κοσμο να αναλωνετε πολυ στην ευρεση της απολυτα ανετης/εργονομικης θεσης, γιατι οπως πολυ σωστα ειπε ο καπτεν οταν μιλαει η καβλα τα υπολοιπα σωπαινουν

  5. #5
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της McGyver
    Εγγραφή
    23/06/2005
    Μηνύματα
    7.141
    Αρχικά δημιουργήθηκε από Sapadak
    Βεβαια δε γνωριζω πολυ κοσμο να αναλωνετε πολυ στην ευρεση της απολυτα ανετης/εργονομικης θεσης, γιατι οπως πολυ σωστα ειπε ο καπτεν οταν μιλαει η καβλα τα υπολοιπα σωπαινουν
    Όπως είπε κι ο Ηλίας, δεν υπάρχει το απόλυτο.
    Αλλά όλοι λίγο πολύ ψάχνουμε τη "ζελατίνα που κόβει καλύτερα τον αέρα" ή το "αθόρυβο κράνος για ταξίδια"...

    Αρχικά δημιουργήθηκε από Sapadak
    Μακγακϊβερ
    Στραμπούληξα τα μάτια μου...

  6. #6
    Ενας αλλος παράγοντας που δεν πρέπει να υποτιμούμε, ειναι η συνηθεια (ή εξοικείωση).

    Οταν πηρα τον καινουριο τίγρη, σε σχεση με τον παλιό μου φάνηκε σκυφτο μηχανάκι. Τώρα πλέον οχι, ουτε που θυμάμαι πως ήταν η αλλη θεση. Αντίστοιχα με την προσφατη αλλαγή τιμονιού, στα πρώτα μέτρα ένιωθα άβολα, ήταν πιο μπροστά, σκυφτό, πιο μικρό. Τώρα, έχω εξοικειωθεί, το συνήθισα, με βολεύει.

    71°1′8″N 25°47′50″E
    48°07'01.6"N 1°27'50.9"W

    Le Servonais

  7. #7
    Παλαιο Μελος Το avatar του/της dimdoc
    Εγγραφή
    13/10/2005
    Μηνύματα
    166
    Ενα κρανος που ειναι σταθερο και αθορυβο δε βλεπω το λογο να μην ειναι σταθερο και αθορυβο σε αλλη μοτοσυκλετα, πραγματικα. Για το παραδειγμα που αναφερεις, κρανος με γεισο που να ειναι αθορυβο-απροβληματιστο πανω απο τα 100-120 δεν εχει βγει ακομα, σε αυτη τη κατηγορια κρανων περιμενεις να εχεις προβληματακια πανω απο καποια χιλιομετρα.
    Επισης μια σελα corbin ας πουμε, θα αυξησει την ανεση σιγουρα στα ταξιδια, να ειναι χειροτερη απο ανεση-αισθηση απο τη μαμα ειναι απιθανο.
    Συμφωνοι οτι καθε μοτο/αναβατης εχει τις ιδιατεροτητες της, αλλα μερικα γκατζετακια δουλευουν καλα σε μεγαλο ποσοστο συνδυασμων


    ...ex 88 SS 600 GR

  8. #8
    Τεχνητό Μέλος Το avatar του/της paramedic
    Εγγραφή
    05/08/2006
    Μηνύματα
    722
    Για εμενα πάνω στην μηχανή τα πάντα είναι θέμα διάθεσης. Τι εννοώ? Οταν εχω καλή διάθεση και ειμαι ξεκούραστος όυτε ο πισινός μου πονάει απο την σέλα ούτε τα χέρια μου πονάνε απο την θέση οδήγησης, τα φρένα μου πιάνουν καλά,το γκάζι είναι κ@ύλα,η ζελατίνα έχει άριστη κάλυψη κλπ κλπ. Οταν ειμαι κουρασμένος και down η σελα είναι σκληρή,τα καβαλετα είναι χαμηλά,τα φρένα δεν έχουν άισθηση,το χρέπι δεν παει μια και η ζελατίνα μαζί με την αφτερμαρκετ εξάτμιση είναι μόνο για πουλ μουρ!!
    Συμπερασματικά : Της μικρής ψ..λής της φταίνε οι τρίχες!!
    Και αν δε με σέβεστε να με φοβάστε!!

  9. #9
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της transalpblack
    Εγγραφή
    21/04/2009
    Μηνύματα
    334
    Αρχικά δημιουργήθηκε από paramedic
    Για εμενα πάνω στην μηχανή τα πάντα είναι θέμα διάθεσης. Τι εννοώ? Οταν εχω καλή διάθεση και ειμαι ξεκούραστος όυτε ο πισινός μου πονάει απο την σέλα ούτε τα χέρια μου πονάνε απο την θέση οδήγησης, τα φρένα μου πιάνουν καλά,το γκάζι είναι κ@ύλα,η ζελατίνα έχει άριστη κάλυψη κλπ κλπ. Οταν ειμαι κουρασμένος και down η σελα είναι σκληρή,τα καβαλετα είναι χαμηλά,τα φρένα δεν έχουν άισθηση,το χρέπι δεν παει μια και η ζελατίνα μαζί με την αφτερμαρκετ εξάτμιση είναι μόνο για πουλ μουρ!!
    Συμπερασματικά : Της μικρής ψ..λής της φταίνε οι τρίχες!!
    Απίστευτα σωστός. Το παρατήρησα με την κοπέλα μου που με το ίδιο κράνος, την μια φορά σε 120 χλμ βόλτα την έπιασαν τα λυσσακά της λες και είχε περίοδο και δεν την είχα "ακουμπήσει" 4 μήνες και την άλλη κάναμε 230 χλμ βόλτα και ούτε γάτα ούτε ζημιά. Αναλόγως τα κέφια και την διάθεση.
    Όποιος πουκάμισο φορεί που έχει της νύχτας χρώμα ή έχει πόνο στην καρδιά ή άνθρωπο στο χώμα...

    Όταν πεθάνω, θέλω να με θάψουν οι φίλοι μου. Δεν θα είναι η πρώτη φορά άλλωστε...

Παρόμοια θέματα

  1. Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 09/10/2009, 14:11
  2. Προέλευση του... fuck!
    από KAS77 στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο μήνυμα: 23/10/2008, 16:46
  3. Απαντήσεις: 20
    Τελευταίο μήνυμα: 09/01/2007, 19:21

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι OFF
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF