Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 31

Θέμα: Αδράνεια στροφαλοφόρου

  1. #1

    Αδράνεια στροφαλοφόρου

    Λογικά στους περισσότερους θα ακουστεί -και μάλλον είναι δηλαδή- ως αρκετά χαζή απορία...
    Αλλά όσο και να το σκέφτηκα δεν βρήκα ικανοποιητική απάντηση!

    Για πείτε λοιπόν, ποιος είναι ο "μηχανισμός" ο οποίος δεν επιτρέπει την περαιτέρω περιστροφή του στροφάλου και κατ'επέκταση του εμβόλου την στιγμή που σβήνουμε τον κινητήρα?

    Δηλαδή έστω και στο ρελαντί που έχουμε χοντρικά 1000 στροφές/λεπτό άρα 16 στροφές/δευτερόλεπτο, εάν σβήσουμε θα πάρει λιγότερο από 1-2 δευτερόλεπτα να ακινητοποιηθούν τα κινούμενα μέρη.
    Οπότε όλη αυτή η αδράνεια που δεν διατηρείται πως γίνεται να μηδενίζεται τόσο ακαριαία?

    Υπάρχει λοιπόν κάποιος μηχανισμός ή απλά δεν ακούγεται και συνεχίζει να στροφάρει μέχρι να σταματήσει ομαλά?


    Ελπίζω να το έγραψα κατανοητά μήπως και βγάλουμε άκρη



  2. #2
    Δίτροχος Κένταυρος Το avatar του/της Gi_4ce
    Εγγραφή
    22/05/2008
    Μηνύματα
    1.133
    Συμπίεση δεν εχουν οι κυλινδροι?
    ::Τάσος::
    παπιοανταλλακτικά, ζάντα πίσω για άφρικα και ανταλλακτικά απο ΑΧ-1 σε καλές τιμές λέμε...

  3. #3
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Δεν υπάρχει κάποιος μηχανισμός, απλά με το που κόβεται το ρεύμα ο κινητήρας γυρίζει χωρίς να εχει ανάφλεξη (στην απλή μορφή με καρμπ) μεχρι που να σταματήσει λόγω των αντιστάσεων που προέρχονται απο την συμπίεση στους κυλίνδρους αλλά και τις τριβές.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  4. #4
    Σε ένα τετρακύλινδρο κινητήρα μένουν κλειστές όλες οι βαλβίδες όταν σβήνουμε?

  5. #5
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sapila racing Προβολή μηνύματος
    Δεν υπάρχει κάποιος μηχανισμός, απλά με το που κόβεται το ρεύμα ο κινητήρας γυρίζει χωρίς να εχει ανάφλεξη (στην απλή μορφή με καρμπ) μεχρι που να σταματήσει λόγω των αντιστάσεων που προέρχονται απο την συμπίεση στους κυλίνδρους αλλά και τις τριβές.
    Μα με 16 στροφές/sec δεν υπάρχει μεγάλη αδράνεια ώστε να σταματάει τόσο ακαριαία?

  6. #6
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από staffaki Προβολή μηνύματος
    Σε ένα τετρακύλινδρο κινητήρα μένουν κλειστές όλες οι βαλβίδες όταν σβήνουμε?
    Όχι βέβαια! Δεν συμβαίνει κάτι διαφορετικό απ' ότι όταν δουλεύει ο κινητήρας. Αν πιάσεις δηλαδή το στρόφαλο και τον γυρίσεις με σβηστό τον κινητήρα, οι βαλβίδες ανοιγοκλείνουν κανονικά.

  7. #7
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από staffaki Προβολή μηνύματος
    Μα με 16 στροφές/sec δεν υπάρχει μεγάλη αδράνεια ώστε να σταματάει τόσο ακαριαία?
    Δεν σταματάει "ακαριαία", αλλά μην περιμένεις και να φέρει καμιά δεκαριά περιστροφές! Η συμπίεση παρέχει αρκετή αντίσταση για να τον σταματήσει.

  8. #8
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.227
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από staffaki Προβολή μηνύματος
    Μα με 16 στροφές/sec δεν υπάρχει μεγάλη αδράνεια ώστε να σταματάει τόσο ακαριαία?
    Το μεγαλύτερο μέρος της αδράνειας οφείλεται στο βολάν, και οχι στον στροφαλόφόρο. Ενα μονοκύλινδρο BMW του 50 θα γυρίσει πολύ περισσότερο μεχρι να σταματήσει απο ενα
    4κύλινδρο του 2010 το οποίο θα σταματήσει σχεδόν ακαριαία.
    Επίσης μην μπερδεύεσαι και βαζεις στο μυαλό σου και την κίνηση των εμβόλων στην εξίσωση. Αυτα ετσι κι αλλιώς σταματανε στα ΑΝΣ και ΚΝΣ και χρειάζονται ενέργεια για να ξαναξεκινήσουν.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  9. #9
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sapila racing Προβολή μηνύματος
    Επίσης μην μπερδεύεσαι και βαζεις στο μυαλό σου και την κίνηση των εμβόλων στην εξίσωση. Αυτα ετσι κι αλλιώς σταματανε στα ΑΝΣ και ΚΝΣ και χρειάζονται ενέργεια για να ξαναξεκινήσουν.
    Σωστά. Έχουν αποδώσει όμως την κινητική τους ενέργειά στον στρόφαλο / βολάν προκειμένου να σταματήσουν (μείον ότι χάθηκε σε τριβές και για να υπερνικήσουν την συμπίεση) την οποία και θα ξαναπάρουν πίσω σύντομα.

  10. #10
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από npat Προβολή μηνύματος
    Όχι βέβαια! Δεν συμβαίνει κάτι διαφορετικό απ' ότι όταν δουλεύει ο κινητήρας. Αν πιάσεις δηλαδή το στρόφαλο και τον γυρίσεις με σβηστό τον κινητήρα, οι βαλβίδες ανοιγοκλείνουν κανονικά.
    Μα γι'αυτό αναρωτιέμαι και εγώ...αφού οι βαλβίδες προφανώς και ανοιγοκλείνουν κανονικά, τότε πώς δεν εκτονώνεται η πίεση από εκεί?


    Το πως υπολογίζεται η αδράνεια δεν γνωρίζω αλλά 16-20 στροφές/sec δεν είναι υπεραρκετές για να φέρει και καμιά δεκαριά περιστροφές μέχρι να ακινητοποιηθεί εντελώς?

  11. #11
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από staffaki Προβολή μηνύματος
    Μα γι'αυτό αναρωτιέμαι και εγώ...αφού οι βαλβίδες προφανώς και ανοιγοκλείνουν κανονικά, τότε πώς δεν εκτονώνεται η πίεση από εκεί?
    Στον χρόνο της συμπίεσης (στο μεγαλύτερο μέρος του, τέλος πάντων), έτσι κι αλλιώς, οι βαλβίδες είναι όλες κλειστές.

  12. #12
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sapila racing Προβολή μηνύματος
    Το μεγαλύτερο μέρος της αδράνειας οφείλεται στο βολάν, και οχι στον στροφαλόφόρο. Ενα μονοκύλινδρο BMW του 50 θα γυρίσει πολύ περισσότερο μεχρι να σταματήσει απο ενα
    4κύλινδρο του 2010 το οποίο θα σταματήσει σχεδόν ακαριαία.
    Επίσης μην μπερδεύεσαι και βαζεις στο μυαλό σου και την κίνηση των εμβόλων στην εξίσωση. Αυτα ετσι κι αλλιώς σταματανε στα ΑΝΣ και ΚΝΣ και χρειάζονται ενέργεια για να ξαναξεκινήσουν.
    Δεν αντιλέγω σε αυτό μα δεν νομίζω οτι έχει κάποια σημασία...θέλω να πώ οτι και το βολάν για τις στροφές που έχει στο ρελαντί ας πούμε σταματάει "ακαριαία"

    Και επίσης τα έμβολα μιας και συνδεδεμένα με στρόφαλο ναι μεν θα έχουν κάποια απώλεια αλλά και πάλι είναι αρκετη η αδράνεια που έχουν για να σταματάνε τόσο γρήγορα!

  13. #13
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από npat Προβολή μηνύματος
    Στον χρόνο της συμπίεσης (στο μεγαλύτερο μέρος του, τέλος πάντων), έτσι κι αλλιώς, οι βαλβίδες είναι όλες κλειστές.
    Δηλαδή μπακαλίστικα λέμε οτι την στιγμή που θα σβήσουμε, ένα έμβολο θα είναι στον χρόνο της συμπίεσης και άρα με κλειστές βαλβίδες και άρα θα "φρενάρει" και τους υπόλοιπους?

  14. #14
    δρόμο να 'χουμε... Το avatar του/της npat
    Moderator
    Εγγραφή
    13/09/2006
    Μηνύματα
    3.150
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από staffaki Προβολή μηνύματος
    Δεν αντιλέγω σε αυτό μα δεν νομίζω οτι έχει κάποια σημασία...θέλω να πώ οτι και το βολάν για τις στροφές που έχει στο ρελαντί ας πούμε σταματάει "ακαριαία"

    Και επίσης τα έμβολα μιας και συνδεδεμένα με στρόφαλο ναι μεν θα έχουν κάποια απώλεια αλλά και πάλι είναι αρκετη η αδράνεια που έχουν για να σταματάνε τόσο γρήγορα!
    Κοίτα, το κουράσαμε! Το όλο τουρλουμπούκι σταματάει εξαιτίας τριβών και αντίστασης απ' την συμπίεση. Τώρα το κατά πόσο "ακαριαία" γίνεται αυτό και τι ακριβώς σημαίνει "ακαριαία" για τον καθένα, δεν ξέρω. Πάντως κάποιος μυστικός μηχανισμός να φρενάρει τον κινητήρα δεν υπάρχει. Όταν σβήνεις απλά κόβεται η ανάφλεξη (στην απλούστερη περίπτωση) και η παροχή καυσίμου μαζί με την ανάφλεξη στην πιο κυριλέ. Από εκεί και πέρα το πράγμα παίρνει το δρόμο του. Άλλος μηχανισμός δεν υπάρχει.

  15. #15
    Καλά δεν εννόησα ότι θα υπάρχει κάποιος νάνος μέσα στο μοτέρ και θα τραβάει κανά μοχλό να σταματάει την περιστροφή

    Οπότε ισχύει το παραπάνω που έγραψα?
    Περί ενός εμβόλου που "φρενάρει" τα υπόλοιπα λόγω κλειστών βαλβίδων άρα και συμπίεσης?


    Και στα δίχρονα που ναι μεν λόγω λιγότερων κινητών μερών υπάρχει λιγότερη αδράνεια αλλά και μηδαμινή συμπίεση και δεν παίζουν και βαλβίδες τι ισχύει?

Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF