Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 24

Θέμα: Crossplane

  1. #1

    Crossplane

    Όσο και να προσπαθώ,δεν καταλαβαίνω γιατι δεν μπορούμε να αποδείξουμε πως μια μηχανή με κινητήρα που έχει στρόφαλοφορο Crossplane έχει βελτιωμένη πρόσφυση! Γιατί αν είχαμε στατική τριβή κατα την κίνηση των τροχών θα ίσχυαν τα περι βελτιωμένης πρόσφυσης ενώ με την τριβή ολίσθησης που υπάρχει στην πραγματικότητα,δεν ισχύουν;

    Και δεύτερον,η σειρά ανάφλεξης των κυλίνδρων σε έναν κινητήρα με στρόφαλοφορο Crossplane είναι αποτέλεσμα της διάταξης των κομβίων του, έχει να κάνει με τον χρονισμό ανάφλεξης ή και τα δύο μαζί;

  2. #2
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.229
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Takata Dome Προβολή μηνύματος
    Όσο και να προσπαθώ,δεν καταλαβαίνω γιατι δεν μπορούμε να αποδείξουμε πως μια μηχανή με κινητήρα που έχει στρόφαλοφορο Crossplane έχει βελτιωμένη πρόσφυση! Γιατί αν είχαμε στατική τριβή κατα την κίνηση των τροχών θα ίσχυαν τα περι βελτιωμένης πρόσφυσης ενώ με την τριβή ολίσθησης που υπάρχει στην πραγματικότητα,δεν ισχύουν;

    Και δεύτερον,η σειρά ανάφλεξης των κυλίνδρων σε έναν κινητήρα με στρόφαλοφορο Crossplane είναι αποτέλεσμα της διάταξης των κομβίων του, έχει να κάνει με τον χρονισμό ανάφλεξης ή και τα δύο μαζί;
    1 . Ποιός ειπε οτι δεν αποδυκνείεται?
    2. Μα αυτα τα δυο ειναι αλληλένδετα, δεν μπορεί να είναι αλλιώς, εκτός κι αν τον εχουμε μονο για να τον βλεπουμε.

    Εφ όσον σε ενδιαφέρει ο cross plane στρόφαλος και απ οτι φαίνεται δεν εχεις καταλάβει καποια βασικά, θα έλεγα να βρείς και να διαβάσεις το άρθρο του Διονύση Χοιδά στο περιοδικό Ignition, αν θυμαμαι καλά στο 2ο τευχος.
    Τελευταία τροποποίηση από sapila racing; 27/03/2012 στις 15:34.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  3. #3
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sapila racing Προβολή μηνύματος
    1 . Ποιός ειπε οτι δεν αποδυκνείεται?
    .
    Σύμφωνα με τον Kevin Ash, η θεωρία εκείνη που υποστηρίζει πως βελτιώνεται η πρόσφυση βασίζεται κυρίως σε αρχές της στατικής τριβής,και όχι της τριβής ολίσθησης,και επειδή η κίνηση που μας αφορα, ειναι μια κατάσταση που η στατική τριβή και η τριβή ολίσθησης συνυπάρχουν,δεν είμαστε σίγουροι πως βελτιώνεται πράγματι η πρόσφυση! Επίσης,δεν ξέρουμε αν η συχνότητα των κυμάτων ροπής αυτών που παράγονται είναι η ίδια που θεωρητικά θα μας έδινε βελτιωμένη πρόσφυση.Ούτως ή άλλως,ούτε η ίδια η Yamaha ισχυρίζεται πως υπάρχει βελτιωμένη πρόσφυση λόγω του συγκεκριμένου στροφαλοφόρου!

    Το περιοδικό αυτό πού μπορώ να το βρώ;

  4. #4
    Ποσαδιστής Το avatar του/της el_hymador
    Εγγραφή
    09/09/2005
    Μηνύματα
    3.918
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Takata Dome Προβολή μηνύματος
    Σύμφωνα με τον Kevin Ash, η θεωρία εκείνη που υποστηρίζει πως βελτιώνεται η πρόσφυση βασίζεται κυρίως σε αρχές της στατικής τριβής,και όχι της τριβής ολίσθησης,και επειδή η κίνηση που μας αφορα, ειναι μια κατάσταση που η στατική τριβή και η τριβή ολίσθησης συνυπάρχουν,δεν είμαστε σίγουροι πως βελτιώνεται πράγματι η πρόσφυση! Επίσης,δεν ξέρουμε αν η συχνότητα των κυμάτων ροπής αυτών που παράγονται είναι η ίδια που θεωρητικά θα μας έδινε βελτιωμένη πρόσφυση.Ούτως ή άλλως,ούτε η ίδια η Yamaha ισχυρίζεται πως υπάρχει βελτιωμένη πρόσφυση λόγω του συγκεκριμένου στροφαλοφόρου!


    Το περιοδικό αυτό πού μπορώ να το βρώ;
    Δεν βελτιώνεται η πρόσφυση με τους big bang κινητήρες, απλά μειώνεται η πιθανότητα να φας high siding στις εξόδους των στροφών όπου ανοίγει το γκάζι. Θεωρητικά οι μεγαλύτερες σε σχέση με έναν συμβατικο κινητήρα "πάυσεις" τις παρεχόμενης ισχύος στο πίσω ελαστικό, βοηθούν το τελευταίο να ανακτά την πρόσφυση σε περίπτωση που αρχίζει να σπινάρει. Δεν διαφωνώ στο ότι μπορεί να ισχύει αλλά αυτά φάινονται σε extreme συνθήκες μέσα σε πίστα... στα λιμανάκια και στην Επίδαυρο, δεν πα να χεις και big babol κινητήρα τα @@σου θα πάρεις έτσι και δεν προσέχεις...

  5. #5
    Η Yamaha υποστηρίζει πως η αποτελεσματικότητα της λύσης που επέλεξε δεν βασίζεται στον Big Bang κινητήρα,αλλά στον τρόπο που ο στροφαλοφόρος crossplane εξουδετερώνει την ροπή αδράνειας!
    Ουσιαστικά δηλαδή, αμφισβητεί πως η σειρά ανάφλεξης αυτή δίνει την δυνατότητα στον τροχό να επανακτήσει την πρόσφυση του! Άρα και σαν θεωρία μάλλον λάθος είναι!
    Και απ'ο,τι διαβάζω, η Michelin λέει πως η θεωρία αυτή για τους Big Bang κινητήρες δεν υπάρχουν στοιχεία πως ισχύει,καθώς μάλλον η φύση του ελαστικού ως υλικού δεν επιτρέπει να γίνει αυτή η επανάκτηση της πρόσφυσης,δεν αντιδρά αρκετά γρήγορα στην μεταβολή αυτή!

    Στο δρόμο όντως αυτά δεν φαίνονται!
    Τελευταία τροποποίηση από Takata Dome; 26/03/2012 στις 20:03.

  6. #6
    Ποσαδιστής Το avatar του/της el_hymador
    Εγγραφή
    09/09/2005
    Μηνύματα
    3.918
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Takata Dome Προβολή μηνύματος
    Η Yamaha υποστηρίζει πως η αποτελεσματικότητα της λύσης που επέλεξε δεν βασίζεται στον Big Bang κινητήρα,αλλά στον τρόπο που ο στροφαλοφόρος crossplane εξουδετερώνει την ροπή αδράνειας!
    Ουσιαστικά δηλαδή, αμφισβητεί πως η σειρά ανάφλεξης αυτή δίνει την δυνατότητα στον τροχό να επανακτήσει την πρόσφυση του! Άρα και σαν θεωρία μάλλον λάθος είναι!
    Και απ'ο,τι διαβάζω, η Michelin λέει πως η θεωρία αυτή για τους Big Bang κινητήρες δεν υπάρχουν στοιχεία πως ισχύει,καθώς μάλλον η φύση του ελαστικού ως υλικού δεν επιτρέπει να γίνει αυτή η επανάκτηση της πρόσφυσης,δεν αντιδρά αρκετά γρήγορα στην μεταβολή αυτή!

    Στο δρόμο όντως αυτά δεν φαίνονται!
    Με ανάφλεξη 270 – 180 – 90 – 180 μοίρες, big bang είναι, όχι τόσο extreme όσο στις αγωνιστικές εφαρμογές, αλλά σίγουρα με big bang χαρακτηριστικά. Ο crossplane στρόφαλος δεν έχει να κάνει άμεσα με τις υποτιθέμενες οφέλειες του big bang, και σε ένα συμβατικό κινητήρα θεωρητικά θα ήταν θετικό να αλληλοεξουδετερώνεται η αδράνεια των κομβίων. Βασικά, δεν γινόταν να μην έχει big bang χαρακτηριστικά ο κινητήρας με τη διάταξη των κομβίων που επιβάλλει ο crossplane στρόφαλος, απλά η Yamaha προέβαλε -και καλά- έκανε τον στρόφαλο.

  7. #7
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Επειδή βλέπω ότι είστε "ψυχραμένοι" με την ροπή αδράνειας, είναι εύκολο να εξηγήσετε τους λόγους ..??
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  8. #8
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από OldMan Προβολή μηνύματος
    Επειδή βλέπω ότι είστε "ψυχραμένοι" με την ροπή αδράνειας, είναι εύκολο να εξηγήσετε τους λόγους ..??
    Αν έχω καταλάβει καλά:

    Ας πούμε πως έχουμε έναν κινητήρα,και θεωρούμε τις τριβές αμελητέες.Θα παρατηρήσουμε πως στη μέση της διαδρομής των εμβόλων πρός τα νεκρά σημεία έχουμε μεγάλη κινητική ενέργεια.Αν περιστρέψουμε κι'άλλο τον στροφαλοφόρο θα δούμε όμως πως σε κάποια στιγμή και τα 4 έμβολα έχουν σταματήσει.Επειδή όμως στη φύση ισχύει η Αρχη Διατήρησης την Ενέργειας,δεν μπορεί η κινητική ενέργεια που είχαν τα έμβολα να εξαφανίστηκε,άρα κάπου μεταφέρθηκε.Σίγουρα ένα μέρος της θα χάθηκε μέσω τριβών και θα έγινε θερμότητα,αλλά είπαμε,θεωρούμε πως τριβές δεν υπάρχουν! Μεταφέρθηκε στον στροφαλοφόρο άξονα,ο οποίος έτσι επιτάχυνε,και όταν τα έμβολα φτάσουν πάλι στην μέση της διαδρομής τους προς τα νεκρά σημεία,θα αποδώσει την κινητική αυτή ενέργεια που έλαβε πάλι στα έμβολα!

    Άρα βλέπουμε πως ο στροφαλοφόρος δεν κάνει ομαλή κίνηση όπως θα έπρεπε,αλλά άλλοτε επιταχύνει και άλλοτε επιβραδύνει.Και θα έπρεπε να κάνει ομαλή κίνηση,αφου ούτε τριβές έχουμε πει οτι υπάρχουν,ούτε σχετίζουμε το πείραμα μας με το τι γίνεται με το έργο που παράγεται μέσω της κάυσης στους κυλίνδρους.

    Έτσι έχω καταλάβει...Ξέρω οτι είναι πολύ μπακάλικη εξήγηση και σίγουρα σε πολλά σημεία λάθος.Η βασική ιδέα όμως που έχω σχηματίσει,είναι σωστή;;; Αν ναι,ας προχωρήσουμε παρακάτω!

  9. #9
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Ο στροφαλοφόρος άξονας επιταχύνει από την ενέργεια που του προσδίδουν τα έμβολα καθώς επιβραδύνουν ...???
    (δηλ. είναι κατασκευασμένος από Ε414 κράμα αραβικού κόμμεος..??)
    Και αυτή την ενέργεια θα την ξαναδώσει πίσω στα έμβολα όταν φτάσουν στο σημείο της μέγιστης κινητικής τους ενέργειας..???
    (δηλ. θα επιταχύνουν κι άλλο..??)

    Και γενικώς, εκεί μέσα τζαμπα γίνονται συναρμογές μεταξύ των εξαρτημάτων εφόσον το καθένα κάνει ότι γουστάρει ..??


    Ας προχωρήσουμε όντως παρακάτω!
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  10. #10
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.229
    Διαβασε την θεωρία του Masao Furusawa, ειναι η πιο ενδιαφέρουσα.
    http://blogger.xs4all.nl/daisy/archive/2008/02/24/355605.aspx
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  11. #11
    M.A.E.Θ.Ρ.Α.Τ. Το avatar του/της sniper
    Εγγραφή
    11/11/2002
    Μηνύματα
    15.787
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από OldMan Προβολή μηνύματος
    ..

    Και γενικώς, εκεί μέσα τζαμπα γίνονται συναρμογές μεταξύ των εξαρτημάτων εφόσον το καθένα κάνει ότι γουστάρει ..??


    ..
    Φυσικά, αφού το καθένα ζει σ' ένα παράλληλο σύμπαν..
    Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.

  12. #12
    It seems to me that Το avatar του/της OldMan
    Moderator
    Εγγραφή
    24/11/2004
    Μηνύματα
    17.707
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sapila racing Προβολή μηνύματος
    Διαβασε την θεωρία του Masao Furusawa, ειναι η πιο ενδιαφέρουσα.
    http://blogger.xs4all.nl/daisy/archive/2008/02/24/355605.aspx
    Κατι σε Μπακούνιν ή Προυντόν δεν έχεις πρόχειρο..??
    Όμορφα παιδιά, η περιπέτεια πέθανε...

  13. #13
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από OldMan Προβολή μηνύματος
    Ο στροφαλοφόρος άξονας επιταχύνει από την ενέργεια που του προσδίδουν τα έμβολα καθώς επιβραδύνουν ...???
    (δηλ. είναι κατασκευασμένος από Ε414 κράμα αραβικού κόμμεος..??)
    Και αυτή την ενέργεια θα την ξαναδώσει πίσω στα έμβολα όταν φτάσουν στο σημείο της μέγιστης κινητικής τους ενέργειας..???
    (δηλ. θα επιταχύνουν κι άλλο..??)

    Και γενικώς, εκεί μέσα τζαμπα γίνονται συναρμογές μεταξύ των εξαρτημάτων εφόσον το καθένα κάνει ότι γουστάρει ..??


    Ας προχωρήσουμε όντως παρακάτω!
    Και μένα μου αρέσει η ειρωνία,αλλά εκεί που πρέπει...
    16 χρονών είμαι,λίγους μήνες έχω που κάνω κινήσεις στη φυσική,και σίγουρα οχι σύνθετες σαν αυτές.
    Εγώ ο ίδιος αναγνωρίζω πως ο τρόπος που το περιγράφω δεν έχει την απαιτόυμενη ακρίβεια στις εκφράσεις για να είναι σωστός.Δεν ζήτησα να μου ξαναεπισημανθεί,προτιμώ να γνωρίζω αν σαν ιδέα λειτουργεί κάπως έτσι!

    Ο στροφαλοφόρος άξονας λέω πως αυξάνει την ταχύτητα του τη στιγμή που όλα τα έμβολα έχουν φτάσει στα νεκρά σημεία της διαδρομής του.Αφού στιγμιαία η κινητική τους ενέργεια μηδενίζεται,και θεωρούμε πως τριβές δεν υπάρχουν,μεταφέρθηκε εκεί.Άρα η ταχύτητα του αυξάνεται,ετσι δεν είναι; Ο τρόπος που την αποδίδει πίσω στα έμβολα σταδιακά (και οχι οταν φτάσουν στο σημείο μέγιστης κινητικής του ενέργειας) μάλλον είναι τελείως λάθος όπως τον περιέγραψα,και το καταλαβαίνω γιατι δεν βγάζει νόημα.Πως ακριβώς γίνεται αυτή η διαδικασία τελικά;

  14. #14
    M.A.E.Θ.Ρ.Α.Τ. Το avatar του/της sniper
    Εγγραφή
    11/11/2002
    Μηνύματα
    15.787
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από Takata Dome Προβολή μηνύματος
    ...

    Ο στροφαλοφόρος άξονας λέω πως αυξάνει την ταχύτητα του τη στιγμή που όλα τα έμβολα έχουν φτάσει στα νεκρά σημεία της διαδρομής του. Όλα τα έμβολα ταυτόχρονα; Αφού στιγμιαία η κινητική τους ενέργεια μηδενίζεται Κύριε των δυνάμεων... πως γίνεται αυτό; ,και θεωρούμε πως τριβές δεν υπάρχουν,μεταφέρθηκε εκεί.Άρα η ταχύτητα του αυξάνεται,ετσι δεν είναι; κι αρα επιταχύνει αιώνια μέχρι την ταχύτητα του φωτός; Ο τρόπος που την αποδίδει πίσω στα έμβολα σταδιακά (και οχι οταν φτάσουν στο σημείο μέγιστης κινητικής του ενέργειας) μάλλον είναι τελείως λάθος όπως τον περιέγραψα,και το καταλαβαίνω γιατι δεν βγάζει νόημα.Πως ακριβώς γίνεται αυτή η διαδικασία τελικά;


    Ιnline in red.
    Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν ξέρουν.

  15. #15
    -Κάποια στιγμή σε έναν flat-plane στροφαλοφόρο,όλα τα έμβολα έχουν σταματήσει την ίδια στιγμή,ναι.
    -Αν είναι ακίνητα στιγμιαία,εκείνη την στιγμή έχουν κινητική ενέργεια;
    -Δεν βάζω τριβές μέσα στο παιχνίδι,γιατι δεν υπάρχει περίπτωση να καταλάβω απολύτως τίποτα μετά.Αιώνια δεν επιταχύνει,επιβραδύνεται απο τα έμβολα με κάποιον τρόπο που ελπίζω να ακούσω κάποια στιγμή στο μέλλον

    Μη μου βάζετε άλλα ερωτήματα,απαντήστε μου να μου λυθούν πρώτα οι απορίες!

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. να δώσω το k9 για R1 crossplane;
    από augoustis1980 στο forum Γενικά περί μοτοσικλέτας
    Απαντήσεις: 5
    Τελευταίο μήνυμα: 12/07/2012, 04:25

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF