Είπα να ρωτήσω στα ιστορικά, αλλά άλλαξα γνώμη
Μήπως γνωρίζει κανείς πως έλεγαν στα *ελληνικά* οι παλιοί την πίσω ανάρτηση "plunger"; Αυτά τα κλειστά ελατήρια που έχουν οι BMW του σαπίλα και διάφορες άλλες αρχαιολογίες...
'στω....
Είπα να ρωτήσω στα ιστορικά, αλλά άλλαξα γνώμη
Μήπως γνωρίζει κανείς πως έλεγαν στα *ελληνικά* οι παλιοί την πίσω ανάρτηση "plunger"; Αυτά τα κλειστά ελατήρια που έχουν οι BMW του σαπίλα και διάφορες άλλες αρχαιολογίες...
'στω....
---
Προσέχουμε για να τρέχουμε
το εχω διαβασει σαν αναρτηση καθετης διαδρομης μονο κατι αλλο δεν ξερω!
αλλα σιγουρα οι ριστορερς θα ξερουν αν υπαρχει καποιο αλλο ονομα στην αγορα
edit: τωρα βρηκα αυτο http://library.techlink.gr/2t/articl...6&article=6194
οπου την αναφερει και σαν αναρτηση χωρις ψαλιδι
You start with a bag full of luck and an empty bag of experience. The trick is to fill the bag of experience before you empty the bag of luck.
Αμορτισέρ τριβής δεν υπάρχει σαν εννοια, αλλο αν λέγεται μερικές φορες ετσι στην καθομιλουμένη, ανάρτηση με απόσβεση τριβής υπάρχει.
edit: κι αυτό γιατί και η λέξη αμορτισέρ δεν ειναι Ελληνική αλλά Γαλλλική και αναφέρεται συνηθως σε μηχανισμό υδραυλικής αποσβεσης ταλάντωσης.
Το plunger εχει ελατήριο και λάδι σαν ενα κανονικπό αμορτισέρ, απλά η μοτο δεν εχει ψαλίδι και απλά παει ο άξονας πανω κατω κινούθμενος μεσα στο plunger.
Στην ουσία ηταν ενα ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ των χωρίς ανάρτηση πίσω και των μεταγενεστερω με κανονική ανάρτηση και ψαλίδι.
Με το Plunger μπόρεσαν μετα τον πόλεμο να βαλουν μια υποτυπώδη ανάρτηση χωρίς να φτιάξουν νεους σκελετούς ωστε να μεινει χαμηλά το κόστος.
Βεβαια καποιες ακριβές μοτοσυκλέτες ειχαν κανονική πίσω ανάρτηση πολύ πριν εμφανιστεί το plunger.
πχ Vincent, New Imperial.
Τελευταία τροποποίηση από sapila racing; 01/02/2013 στις 14:39.
sapila racing team
bimota SB6 1995
Hornet 900 2005
Yamaha SR500 1981
BMW R75/6 1975
BMW R26 1957
Το ανάρτηση χωρίς ψαλίδι είναι πολύ αόριστο, και σίγουρα δεν μπορούμε να το θεωρήσουμε απόδοση του plunger. Αμορτιστέρ τριβής τελικά δεν είναι. Κι εγώ νόμιζα (απο το άλλο plunger) ότι μέσα θα έχει λάστιχο αντί ελατηρίου. Αλλά δεν.
Θα ήθελα κάτι καλύτερο...
Χμ, μάλλον παγιδεύτηκα σε φωτό που έδειχνε σε τομή το "αμορτισέρ" της Τζούνταπ.
Mε ξεστράβωσε ο Sapilas και κατάλαβα (αν κατάλαβα) ότι αναφερόμαστε στον κατακόρυφα ολισθαίνοντα άξονα του πίσω τροχού!
Με αυτά και μ'αυτά προτείνω τον όρο "Ανάρτηση ολισθαίνουσας πλήμνης" (πλήμνης ολίσθησης κλπ.).
Το ξέρω είναι μακρύ και ίσως να μην χωράει αλλά μέχρι εκεί πάει το μυαλό μου (για σήμερα τουλάχιστον!).
Το όρο τον βρήκα διαβάζοντας εκείνη την παλιά εγκυκλοπαίδεια (Μοτο και Μοτο), όπου αναφέρει τον όρο "αμορτισέρ τριβής" διότι οι εκατέρωθεν μπουκάλες είχαν μέσα ελατήρια μεν αλλά την απόσβεση αναλάμβαναν ελαστικοί κύλινδροι (σαν τα bumb stops των σύγρονων αμορτισέρ) οι οποίοι "τρίβονταν" στην εσωτερική επιφάνεια της μπουκάλας