Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο
Προβολή αποτελεσμάτων 1 έως 15 από 33

Θέμα: Ernst Degner: Αυτός που έκανε... μάγκες τους Ιάπωνες

  1. #1

    Ernst Degner: Αυτός που έκανε... μάγκες τους Ιάπωνες

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	newego_LARGE_t_77761_73967.JPG 
Προβολές:	489 
Μέγεθος:	86,1 KB 
ID:	284834

    Γεννημένος στις 22 Σεπτεμβρίου του 1931 στο Gleiwitz, ο Ernst Eugen Wotzlawek (αυτό ήταν το πραγματικό του επίθετο, αλλά ο πατέρας του επέλεξε το Degner το οποίο ήταν «πιο γερμανικό»), ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα στις αρχές του '50 στην Ανατολική Γερμανία και μέσα σε μικρό διάστημα κατάφερε να στεφθεί Πρωταθλητής και να γίνει δημοφιλής.
    Συνέδεσε το όνομά του με την MZ (Motorradwerk Zscopau)/DKW στην οποία αγωνίστηκε από το 1956 ως και το 1961. Ο πρώτος τίτλος ήρθε στο 1957 στα 125cc, ενώ το 1959 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσικλετών σημειώνοντας μάλιστα και νίκη (στoν αγώνα των Εθνών που έγινε στη Monza).
    Το 1961, σε ηλικία 29 ετών, έφτασε μια ανάσα από την κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στα 125cc αλλά τότε ξεκίνησε η μεγάλη περιπέτεια. Ο αγωνιστικός κινητήρας 125cc που είχε σχεδιάσει και εξελίξει ο Kaaden, με δισκοβαλβίδες όπως τις ξέρουμε σήμερα και τον οποίο χρησιμοποιούσε ο Degner, υπήρξε ο πρώτος ο οποίος ξεπέρασε τους 200 ίππους το λίτρο!

    Στη Σουηδία θα μπορούσε να εξασφαλίσει τον τίτλο, αλλά το μοτέρ της MZ έσπασε (αργότερα οι άνθρωποι της MZ θα τον κατηγορήσουν ότι ο ίδιος προκάλεσε επίτηδες ζημιά στον κινητήρα). Έτσι το ενδιαφέρον μεταφέρθηκε στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στην Αργεντινή.
    Ο Degner είχε πλεονέκτημα 2 βαθμών έναντι του βασικού του αντιπάλου, Αυστραλού, Tom Phillis, αλλά δεν εμφανίστηκε ποτέ σε εκείνο το Grand Prix καθώς μαζί με την οικογένειά του λιποτάκτησαν αφήνοντας την Ανατολική για τη Δυτική Γερμανία. Ο θρύλος λέει ότι αυτός, η σύζυγός του Gerda και τα δυο του παιδιά, ο Olaf και ο Boris, πέρασαν στη Δυτική Γερμανία -μέσω Δανίας- στριμωγμένοι στο πορτ μπαγκάζ μιας Lincoln Mercury.
    Πίσω από όλη αυτή την ιστορία κρυβόταν η Suzuki και ο μάνατζέρ της Jimmy Matsumiya, τον οποίο ο Degner είχε γνωρίσει στο ξενοδοχείο Farnleigh, στο Douglas του Isle of Man, όπου συνήθιζαν να μένουν τα μέλη της MΖ και της Suzuki όταν επισκέπτονταν το νησί. Η κοινή αγάπη τους για την μουσική jazz ήταν αυτή που τους έφερε πιο κοντά με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια στενή φιλία.
    Ήταν η εποχή που οι Ιάπωνες ακόμα δεν είχαν την τεχνογνωσία για να ανταγωνιστούν τους Ευρωπαίους και δη τους Γερμανούς στις 2χρονες μοτοσυκλέτες.
    Αυτή η γνωριμία που μετέπειτα εξελίχθηκε σε συνεργασία, αποδείχθηκε χρυσάφι για την Suzuki -και μετέπειτα για τη Yamaha- καθώς ο Degner είχε φροντίσει να πάρει μαζί του σχέδια και εξαρτήματα (κύλινδρο, πιστόνι, στρόφαλο και βαλβίδα) των 2χρονων, πρωτοποριακών για εκείνη την εποχή, κινητήρων της MZ/DKW.

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	newego_LARGE_t_77761_73965.JPG 
Προβολές:	489 
Μέγεθος:	73,6 KB 
ID:	284836


    Μια νέα εποχή ξεκινούσε για τον ίδιο αλλά κυρίως για τις ιαπωνικές εταιρείες που με τη γερμανική τεχνογνωσία πάνω στα 2χρονα μοτέρ κατάφεραν να εξελίξουν τους δικούς τους κινητήρες και να κατακτήσουν τον κόσμο.
    Τη δεκαετία του '60 Suzuki και Yamaha σαρώνουν τους τίτλους στις μικρές κατηγορίες χρησιμοποιώντας εξωτικά -για την εποχή- θυριδώματα και δισκοβαλβίδες, ακριβή αντίγραφα της DKW και MZ. Eίναι τότε που όλα αλλάζουν στον χώρο των αγώνων και που οι Ιάπωνες αποκτούν το πάνω χέρι στη 2χρονη εποχή των αγώνων ταχύτητας.

    Το 1962 θεσπίστηκε η κατηγορία των 50cc και ο Ernst Degner με την Suzuki RM62 στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής σημειώνοντας τέσσερις νίκες. Ήταν η πρώτη φορά που η Suzuki κατακτούσε Πρωτάθλημα στα GP μοτοσυκλετών...
    Για την ιστορία η RM62 χρησιμοποιούσε 2χρονο μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα χωρητικότητας 49,64cc με περιστροφική βαλβίδα εισαγωγής, 8τάχυτο κιβώτιο, εξελιγμένο σύστημα εξάτμισης που βελτίωνε σημαντικά την απόδοσή της η οποία έφτανε τους 10 ίππους στις 12.000 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα της RM62 άγγιζε τα 145 χλμ/ώρα.
    Η αγωνιστική του καριέρα ολοκληρώθηκε άδοξα το 1966 όταν κατά τη διάρκεια ενός αγώνα 250cc στη Suzuka για το ιαπωνικό Πρωτάθλημα, είχε ένα σοβαρό ατύχημα που λίγο έλειψε να του στοιχίσει τη ζωή. Αποχώρησε από την πίστα με σοβαρά εγκαύματα που επηρέασαν σημαντικά την ποιότητα ζωής του καθώς αναγκάστηκε να ακολουθεί ειδική φαρμακευτική αγωγή για το υπόλοιπο της ζωής του.

    Αργότερα οι Ιάπωνες αποφάσισαν να δώσουν το όνομά του στις δύο δεξιές στροφές όπου είχε το ατύχημα, ως ένδειξη σεβασμού προς το πρόσωπό του.
    Στην καριέρα του ο Degner πήρε μέρος σε 59 GP, σημείωσε 7 νίκες στα 50cc και 8 στα 125cc όπου μάλιστα είχε και 13 ταχύτερους γύρους. Συνολικά ανέβηκε 38 φορές στο βάθρο.
    Μετά το τέλος της αγωνιστικής καριέρας επέστρεψε στη Δυτική Γερμανία και εργάστηκε ως εκπαιδευτής των μηχανικών που εργάζονταν σε αντιπροσωπείες και συνεργεία της Suzuki. Στις 10 Σεπτεμβρίου του 1983, σε ηλικία 51 χρόνων, βρέθηκε νεκρός στην Τενερίφη. Παρότι έχουν περάσει πολλά χρόνια, ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει τα αίτια του θανάτου του τα οποία ακόμα δεν έχουν προσδιοριστεί.[FONT=Arial]

    MZ 125 GP
    [/FONT]
    Συνημμένες μικρογραφίες εικόνων Συνημμένες μικρογραφίες εικόνων MZ 125 1965.jpg‎  
    Τελευταία τροποποίηση από notakos600; 16/03/2013 στις 05:52.

  2. #2
    MZ 125 GP

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	MZ_RE125.jpg 
Προβολές:	466 
Μέγεθος:	49,9 KB 
ID:	284839

    [FONT=Arial]Motorcycle: MZ 125
    Manufacturer: Motorraderwerke Zscho-
    pau, Zschopau Type: Racing Year: 1965
    Engine: MZ single-cylinder, two-stroke, with rotating-disk distribution. Displacement 123.6 cc. (54 mm. x 54 mm.)
    Cooling: Water
    Transmission: Six-speed block
    Power: 28 h.p. at 12,000 r.p.m.
    Maximum speed: About 125 m.p.h.
    Chassis: Continuous tubular double cradle. Front and rear, telescopic suspension
    Brakes: Front and rear, central drum

    [/FONT]
    Τελευταία τροποποίηση από notakos600; 15/03/2013 στις 14:16.

  3. #3
    Μερικές ακόμη φωτό από τα αγωνιστικα ΜΖ εποχής.

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	4084373_91c52fd8e1_l.jpg 
Προβολές:	453 
Μέγεθος:	94,4 KB 
ID:	284840

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	MZ-RE125-1965.jpg 
Προβολές:	453 
Μέγεθος:	72,0 KB 
ID:	284841

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	mz-corsa.jpg 
Προβολές:	453 
Μέγεθος:	20,1 KB 
ID:	284842

  4. #4
    ''Μεταφέροντας'' την τεχνογνωσία στους Ιάπωνες...

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	newego_LARGE_t_77761_73968.JPG 
Προβολές:	451 
Μέγεθος:	85,4 KB 
ID:	284844


    Το μοιραίο ατύχημα στη πίστα της Suzuka

    Κάντε click στην εικόνα για μεγαλύτερο μέγεθος. 

Όνομα:	degner10.jpg 
Προβολές:	450 
Μέγεθος:	29,9 KB 
ID:	284845

  5. #5
    Destination is the trip Το avatar του/της Corvo
    Εγγραφή
    13/09/2008
    Μηνύματα
    1.299

    ευχαριστουμε για την ιστορια, πολυ ενδιαφερουσα
    You start with a bag full of luck and an empty bag of experience. The trick is to fill the bag of experience before you empty the bag of luck.

  6. #6
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.224
    Πολύ ωραία τα έγραψες!
    Να προσθέσω οτι ο Walter Kaaden, ο πρωτοπόρος των θαλαμων διαστολης και της αναπνοής των δίχρονων, είχε αποκτήσει εμπειρία στον Β Παγκόσμιο, οπου ηταν μέλος της ομάδας που σχεδίασε τους πυραύλους της σειράς 'V'. Μετέφερε αυτην την τεχνολογία στους διχρονους κινητηρες και την εξέλιξε μόνος του.

    Επίσης αναφέρεται οτι δεν συγχώρησε ποτέ τον Degner.
    Τελευταία τροποποίηση από sapila racing; 15/03/2013 στις 16:30.
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

  7. #7
    Καλλίγραμμον Μέλος Το avatar του/της vaska
    Εγγραφή
    29/10/2007
    Μηνύματα
    7.847
    Ευχαριστούμε.

    LIFE IS TOO SHORT to remove usb safely
    "These violent delights have violent ends
    And in their triumph die, like fire and powder
    Which, as they kiss, consume" William Shakespeare (Romeo & Juliet).

  8. #8
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της devil's animal
    Εγγραφή
    05/01/2005
    Μηνύματα
    11.991
    ωραια ιστορια...

  9. #9
    απ'τις ιστορίες που αρέσκομαι ιδιαίτερα να διαβάζω...ευχαριστούμε
    NdGT: "A great challenge of life: Knowing enough to think you're doing it right, but not enough to know you're doing it wrong"Το'χω πάθει και στις Σέρρες
    riding coach του πληκτρολογίου

  10. #10

  11. #11
    Παλαιό μέλος Το avatar του/της buckley
    Εγγραφή
    28/02/2012
    Μηνύματα
    4.984
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από sapila racing Προβολή μηνύματος
    Πολύ ωραία τα έγραψες!
    Να προσθέσω οτι ο Walter Kaaden, ο πρωτοπόρος των θαλαμων διαστολης και της αναπνοής των δίχρονων, είχε αποκτήσει εμπειρία στον Β Παγκόσμιο, οπου ηταν μέλος της ομάδας που σχεδίασε τους πυραύλους της σειράς 'V'. Μετέφερε αυτην την τεχνολογία στους διχρονους κινητηρες και την εξέλιξε μόνος του.

    Επίσης αναφέρεται οτι δεν συγχώρησε ποτέ τον Degner.
    Μην ξεχνάμε και τον Zimmermann ψηλέ.Παναγιώτη ωραία τα έγραψες δεν περίμενα τίποτα λιγότερο από ένα άνθρωπο με το όνομα του Kaaden στο προφίλ του.Ωραίος.
    (Γράψε κι άλλα ...)

  12. #12

  13. #13
    Ευχαριστώ πολύ παιδιά, να είστε όλοι καλά.

    Ο Walter Kaaden είναι το μεγαλύτερο κεφάλαιο στην εξέλιξη των δίχρονων και του αξίζει ένα μεγάλο αφιέρωμα (εντάξει Άρη και Παναγιώτη?) που το έχω ήδη έτοιμο και θα το δημοσιεύσω οσονούπω.

    Και το καλύτερο: ο κινητήτας του RG 500 ήταν 4 κύλινδροι MZ 125...
    Τελευταία τροποποίηση από notakos600; 16/03/2013 στις 07:55.

  14. #14
    Συνταξιούχος Το avatar του/της theofilos888
    Εγγραφή
    22/08/2009
    Μηνύματα
    2.390
    Ευχαριστούμε! Αυτο για το rg δεν το ήξερα!!!!

  15. #15
    Στρογγυλοφάναρος Το avatar του/της sapila racing
    Moderator
    Εγγραφή
    26/07/2005
    Μηνύματα
    18.224
    Παράθεση Δημοσιεύθηκε αρχικά από notakos600 Προβολή μηνύματος
    Ευχαριστώ πολύ παιδιά, να είστε όλοι καλά.

    Ο Walter Kaaden είναι το μεγαλύτερο κεφάλαιο στην εξέλιξη των δίχρονων και του αξίζει ένα μεγάλο αφιέρωμα (εντάξει Άρη και Παναγιώτη?) που το έχω ήδη έτοιμο και θα το δημοσιεύσω οσονούπω.

    Και το καλύτερο: ο κινητήτας του RG 500 ήταν 4 κύλινδροι MZ 125...
    Aναμένουμε λοιπόν!
    sapila racing team

    bimota SB6 1995

    Hornet 900 2005
    Yamaha SR500 1981
    BMW R75/6 1975
    BMW R26 1957

Σελίδα 1 από 3 123 ΤελευταίοΤελευταίο

Παρόμοια θέματα

  1. Άχρηστες εφευρέσεις από τους φίλους μας τους Ιάπωνες
    από project.breeze στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο μήνυμα: 26/06/2012, 22:40
  2. Δεν υπάρχει αυτό που έκανε ο Ozzy Osbourne
    από notakos600 στο forum Ανέκδοτα & χιούμορ
    Απαντήσεις: 25
    Τελευταίο μήνυμα: 29/05/2010, 09:45
  3. Απαντήσεις: 92
    Τελευταίο μήνυμα: 18/06/2009, 13:18
  4. Απαντήσεις: 3
    Τελευταίο μήνυμα: 06/04/2009, 11:31
  5. Απαντήσεις: 29
    Τελευταίο μήνυμα: 28/11/2006, 17:20

Κανόνες δημοσιεύσεων

  • Δεν μπορείτε να ανοίξετε νέο θέμα
  • Δεν μπορείτε να απαντήσετε
  • Δεν μπορείτε να επισυνάψετε αρχεία
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τα μηνύματά σας
  •  
  • Ο κώδικας ΒΒ είναι ΟΝ
  • Τα smilies είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας [IMG] είναι OFF
  • Ο κώδικας [VIDEO] είναι ΟΝ
  • Ο κώδικας HTML είναι OFF