Το καλοκαιρι τελειωνει σιγα σιγα και μιας και ξεμεινα απο προτζεκτ ειπα να ξεκινησω ενα.
Υποψηφιος κινητηρας ενας c50 απ τα οποια πολλοι απο εμας κατα καιρους εμαθαν να λυνουν και να δενουν! Ο κινητηρας αυτος ηταν και για μενα αυτος που εβλεπα στο ονειρο μου πολλες νυχτες οταν τοτε ημουν 14,15 χρονων και καθε εβδομαδα τον ελυνα για να εφαρμοσω το ονειρο που ειδα την προηγουμενη με το μεγαλο πιστονι και τον αγριο εκκεντροφορο.Το παθος μου για την βελτιωση,μετατροπη και γενικα καθε ειδους αναβαθμιση κινητηρων δεν αλλαξε καθολου απο τοτε και ετσι τον ξαναδιαλεξα γιατι τα αξεσουαρ βελτιωσης ειναι απειρα πλεον για τον c50 και μου δωρησαν και ενα 6βολτο στρογγυλοφαναρο γιανα τον φορεσω για δοκιμη.
Μετα απο πολλες σκεψεις και ανησυχιες αποφασισα τελικα να βαλω δυσκολους στοχους για να εχει ενδιαφερον και να μην προλαβει να τελειωσει πριν βγει ο χειμωνας και ετσι αποφασισα να το μοιραστω και με ολους εσας που θα το παρακολουθειτε απο το φορουμ με φωτο,αποτυχιες,επιτυχιες,και εξελιξεις.
Για τον λογο του οτι εβαλα στοχους δεν θελω να επιλεξω πανακριβα βελτιωτικα προιοντα τυπου takegawa κτλ παρα μονο καποια εξαρτηματα πχ ελατηρια βαλβιδων και αλλα που θα κριθουν απαραιτητα. Ο κυβισμος που επελεξα ειναι 125cc με διαδρομη στροφαλου 54mm και διαμετρο εμβολου επισης 54mm. Στον κινητηρα αποφασισα να αλλαξω 3 εργοστασιακα χαρακτηριστικα με στοχο την υπερστροφια την ιπποδυναμη και την ομαλη λειτουργια.(και την μαλακια που με δερνει επισης).
Το πρωτο που θα αλλαξω ειναι το off set του κυλινδρου σε σχεση με τον στροφαλοφορο. Θα πραγματοποιησω off set της ταξης των 6mm με μια πλακα που θα κατασκευαστει η οποια θα ειναι 15mm παχος και πανω της θα βιδωθει ο κυλινδρος αλλα 6mm χαμηλοτερα απο την εργοστασιακη θεση.
Δευτερον θα τροποποιησω τον στροφαλο για να δεχτει μια μπιελα μακρυτερη 110mm απο 95mm που ειχε απο τo εργοστασιο για να αυξησω κατα πολυ το rod lenth/ stroke ratio το οποιο θα ειναι πλεον 2,37:1 απο 17,59:1 που ειναι το εργοστασιακο.Για οσους γνωριζουν οι δυο μετατροπες που ανεφερα φερνουν μεγαλη αυξηση ιπποδυναμης και υπερστροφιας σε εναν τετραχρονο κινητηρα ειδικα οταν συνδυαζονται κιολας.
Τριτο εργοστασιακο που θα αλλαξω ειναι η τροφοδοσια και η αναφλεξη η οποια θα ειναι με ψεκασμο αφου θα χρησιμοποιησω εναν αγραφο εγκεφαλο της αμερικανικης microsquirt ο οποιος θα διαχειριζεται χαρτες αναφλεξης και ψεκασμου.
Στοχος ειναι ο κινητηρας να δουλεψει σε υψηλο οριο περιστροφης 15000-16000 στροφες με αποδοση μετα τις 9000 και ιπποδυναμη περιπου 20 αλογα.
Η κεφαλη που θα χρησιμοποιησω για αρχη ειναι η κινεζικη cdi lifan με μεγαλες βαλβιδες με takeqawa ελατηρια,retainers,βαλβιδες τιτανιου. Ο εκκεντροφορος θα ειναι χειροποιητος και περιπου 330 μοιρες με τεραστιο duration και θα εχει στοιχεια απο honda dash 115 αγωνιστικο. Το μονο προβλημα ειναι οτι ισως η cdi κεφαλη να εχει πολυ μεγαλη γωνια βαλβιδων με αποτελεσμα να βρισκουν οι βαλβιδες μεταξυ τους με τοσο μεγαλο duration.Σε αυτην την περιπτωση θα πρεπει να επιλεξω αλλη κεφαλη η να τροποποιησω την ιδια.
Αυτο λοιπον ειναι το νεο προτζεκτ που θα με διασκεδαζει απο εδω και στο εξης. Αναμενονται οι πρωτες φωτογραφιες.