Σκεφτόμουν το αν θα το βάλω στο νήμα με τα πονήματα επί του μηχανακίου, τελικά αποφάσισα να το βάλω ξέχωρα.
Μετράω sag. Από τότε που πήρα το μηχανάκι μου λέτε όσοι το είδατε ότι το πίσω κάθεται πολύ. Ε το πήρα απόφαση...
Με το ίδιον βάρος της μοτό, το εμπρός σχεδόν ασυμπίεστο, το πίσω 7εκ.
Με αναβάτη, το εμπρός 2εκ, το πίσω 13εκ.
Η διαδρομή που δουλεύει το εμπρός κατά την λειτουργία του καθημερινά, μετρώντας τον λεκέ από την τσιμούχα που δακρύζει αριστερά, 12εκ από τα 18εκ διαδρομής. Φυσιολογικό το βλέπω.
Η διαδρομή του πίσω αμορτισέρ είναι 16,5εκ όλη, κατά τα γραφόμενα στο ίντερνετς γιατί το σέρβις μάνιουαλ λέει rear stroke 49mm το οποίο είναι προφανέστατο σφάλμα.
Το οποίο σημαίνει ότι το πάω τεζαρισμένο μόνος μου και με δικάβαλο μην το συζητάμε καν.
Λέμε τώρα λοιπόν... Ελατήριο. Από την φυσική του Λυκείου, F=Κ*X όπου κ η σταθερά ελατηρίου και Χ η συμπίεση.
Έχουμε 13εκ και θέλουμε να έχουμε περίπου το 1/3 της διαδρομής (καλά, λίγο λιγότερο για να έχουμε περιθώριο στο δικάβαλο/φόρτωμα), ήτοι 5.5εκ το περισσότερο.
Θέλουμε λοιπόν ένα ελατήριο το οποίο θα είναι Κνέο=Κσημερινό*13/5.5
Δηλαδή 2.36 φορές πιο σκληρό. Το λιγότερο, ξαναλέω, πιθανώς 2.5 φορές ή και παραπάνω. Και προφανώς revalving και άλλα λάδια κλπ, άλλη ιστορία τούτο.
Κάνω κάπου λάθος στον υπολογισμό...;
Το ελατήριο θα το φτιάξω στον ίδιο μάστορα που είχε φτιάξει το ελατήριο του fazer, δηλαδή δοκιμασμένη λύση (με την προϋπόθεση ότι δεν θα ακούσω κανένα παλαβό νούμερο τιμής, ξέχασα να ρωτήσω όταν πέρασα να δω αν ακόμα εξυπηρετεί). Αν όχι αυτός, υπάρχουν άλλοι δύο στην Αθήνα και στην Μεταμόρφωση πριν απελπιστώ και... αρχίσω να τρέμω για τις μαλακίες που θα ακούσω από τον κάθε έμπορο/εισαγωγέα.